ηρέμησε χανουμάκι μου, θα σου αφήσουμε διόδους ελεύθερης ναυσιπλοϊας στο ΑιγαίοΥδράργυρος έγραψε: 30 Αύγ 2020, 10:51Ο χρεοκοπημενος συγγενης που λεγαμε: σε καποια στροφη της συζητησης θα πεταξει και το αμιμητο "οταν χρωστας σε αγαπανε ολοι γιατι θελουν να παρουν τα λεφτα τους". Στο τελος της βραδιας σε αποχαιρετα η μανα του με ενα πλατυ ανθρωπινο χαμογελο "σας ευχαριστω που τον ανεχεστε"Μηχανικός έγραψε: 30 Αύγ 2020, 07:17 Για να μπορέσουν να πάρουν πίσω τα λεφτά τους οι δανειστές, θα πρέπει να μας βοηθήσουν να βγάλουμε υδρογονάνθρακες και να μας βοηθήσουν σε περίπτωση πολέμου με την Τουρκία.
!!! DEVELOPMENT MODE !!!
Η Περίφημος Γαλλία
Re: Η Περίφημος Γαλλία
Άγνωστος Πατέρας Χελώνων
- Υδράργυρος
- Δημοσιεύσεις: 26265
- Εγγραφή: 30 Μαρ 2018, 17:47
Re: Η Περίφημος Γαλλία
Υπάρχει μέλλον για γαλλικά μαχητικά σε ελληνική υπηρεσία;
Από Σάββας Δ. Βλάσσης
Η απαξίωση των γαλλικών μαχητικών αεροσκαφών Mirage τα τελευταία έτη, λόγω της ελλιπούς υποστηρίξεως των αεροσκαφών και των όπλων τους, απασχολεί την ηγεσία και παρά τις επισταμένες προσπάθειες που καταβλήθηκαν, τα μαχητικά παραμένουν χωρίς FOS επί σειρά ετών. Οι δυσχέρειες του εκτρωματικού νόμου Βενιζέλου περί προμηθειών, είναι οπωσδήποτε μια από τις αιτίες. Σοβαρή αιτία όμως είναι και η οικονομική παράμετρος, η οποία στην εποχή της έντονης δημοσιονομικής κρίσεως που διήλθε η χώρα, ανέδειξε τα όρια που υπάρχουν ως προς την υποστήριξη ομοειδών μειζόνων οπλικών συστημάτων δύο διαφορετικών πηγών προελεύσεως, για να περιορισθούμε στην Πολεμική Αεροπορία.
Η δημοσιονομική κρίση δεν ανήκει ακόμη στο παρελθόν και η πανδημία του COVID 19 καθυστερεί την ανάρρωση της ελληνικής οικονομίας. Είναι βάσιμο λοιπόν να υποστηριχθεί ότι στο μέλλον θα είναι κυριολεκτικώς “πολυτέλεια”, η διατήρηση ενός μείγματος αμερικανικών και γαλλικών μαχητικών. Όταν έχεις πρόβλημα να υποστηρίξεις τα ήδη υπάρχοντα Mirage, είναι ασφαλώς εκτός πραγματικότητος και συζητήσεως η πιθανότητα προμήθειας Rafale.
Τα γαλλικά μαχητικά αεροσκάφη κοστίζουν “πολύ”, όχι μόνο ως πλατφόρμες που απαιτούν μια δεύτερη εφοδιαστική αλυσίδα ανταλλακτικών για την υποστήριξή τους αλλά και λόγω των διαφορετικών όπλων που φέρουν. Τα τελευταία, είναι κατά κανόνα πιο ακριβά εν σχέσει με τα αμερικανικά, τόσο ως προς το κόστος κτήσεως όσο και στην περιοδική συντήρησή τους.
Από οικονομικής πλευράς, εάν είναι περίπου αυτονόητο το δυσβάστακτο κόστος διατηρήσεως γαλλικών μαχητικών πλάι στα αμερικανικά, παραμένει το ερώτημα του συγκριτικού ποιοτικού πλεονεκτήματος που εξασφαλίζουν αυτά στην Πολεμική Αεροπορία. Εδώ πρέπει να διευκρινιστούν δύο πράγματα:
α) Τα κριτήρια προμήθειας γαλλικών μαχητικών ποτέ δεν ήταν επιχειρησιακά αλλά πολιτικά. Η χούντα Ιωαννίδη στην δεκαετία του 1970 αποφάσισε να προμηθευτεί και τα Mirage F.1CG προκειμένου να διατηρεί καλές σχέσεις με το Παρίσι. Το ίδιο περίπου ίσχυσε και στην δεκαετία του 1980, με την προμήθεια των Mirage 2000, που όπως φάνηκε εξυπηρέτησε και παρασκηνιακή διακίνηση μαύρου χρήματος (βλ.λ. μίζες). “Πολιτική”, ήταν στην δεκαετία του 2000 και η απόφαση αναβαθμίσεως και προμήθειας Mirage 2000-5Mk2, δεδομένου ότι καμμία σχετική εισήγηση ή ενδιαφέρον δεν υπήρχε από πλευράς ΓΕΑ…
β) Το ενδιαφέρον εστιάζεται στο πόσο μεγάλο ή σημαντικό είναι το ποιοτικό πλεονέκτημα που προσφέρουν στην Πολεμική Αεροπορία τα γαλλικά μαχητικά. Κατ’ αρχάς σημειώνεται ότι η “οροφή” των γαλλικών μαχητικών που έχει προμηθευτεί η Ελλάδα, είναι δύο Μοίρες. Αρκούν αυτές για να κάνουν την “διαφορά”; Η εγκατάλειψη των Mirage τα τελευταία έτη, αποδεικνύει ότι η Πολεμική Αεροπορία “έζησε” και χωρίς αυτά. Σε μια περίοδο που όλοι οι δείκτες διαθεσιμότητος κατέρρεαν, προτεραιότητα δόθηκε όπως ήταν αυτονόητο στην διατήρηση της σπονδυλικής στήλης των μαχητικών, δηλαδή στα F-16. Η συμβολική παρουσία των Mirage, δεν θα είχε κάποια αξιοσημείωτη επίδραση στην έκβαση τυχόν αναμετρήσεως. Το εάν θα έχει σε μια πραγματική σύρραξη, είναι κάτι που πιθανολογείται ως εκτίμηση, υπό την έννοια ότι αντ’ αυτών, η Πολεμική Αεροπορία θα μπορούσε να έχει ίδιο ή και μεγαλύτερο αριθμό F-16.
Τα ανωτέρω, σημαίνουν ότι περισσότερο πολιτικοί λόγοι και “συμφέροντα” βρίσκονται πίσω από τις προμήθειες γαλλικών μαχητικών και όχι η πίεση ή το ενδιαφέρον του επιχειρησιακού φορέα. Τώρα όμως, στο δυναμικό της Πολεμικής Αεροπορίας υφίσταται ένας αριθμός Mirage, που απλώς δεν μπορεί να παραμένει απαξιωμένος, διότι καταστρέφεται η όποια επένδυση έχει γίνει σε επιτελικό επίπεδο, προς εξυπηρέτηση των επιχειρησιακών απαιτήσεων. Συνεπώς, πρώτιστη ανάγκη αποτελεί η 114 Πτέρυγα Μάχης, που σήμερα είναι περίπου “διακοσμητική”, να αποκτήσει και πάλι ουσιαστική υπόσταση.
Η επένδυση που πρέπει να γίνει στα Mirage, καλύπτει σε πρώτη φάση το κόστος της FOS και σε δεύτερη φάση, το κόστος συντηρήσεως των όπλων τους. Πρόκειται για σημαντική συνολική δαπάνη. Το ενδεχόμενο ενός περιορισμένου προγράμματος αναβαθμίσεως των Mirage 2000-5Mk2, δεν θα πρέπει να αποκλειστεί, με κύριο σημείο εστιάσεως την απόκτηση υποδομής ζεύξεως Link 16 κι ενδεχομένως αναβάθμιση του ηλεκτρονικού συστήματος αυτοπροστασίας.
Υπό τις ανωτέρω προϋποθέσεις, τα 24 Mirage 2000-5Mk2 μπορούν να παραμείνουν στην “πρώτη γραμμή”, για άλλες δύο δεκαετίες. Το μέλλον των 20 μη αναβαθμισμένων Mirage 2000, προοιωνίζεται βραχύτερο, καθώς τυχόν αναβάθμιση ή οποιαδήποτε άλλη προσθήκη, συνεπάγεται σημαντική και δυσβάστακτη δαπάνη, που θα είναι και ανορθολογική.
Εγγύς και απώτερο μέλλον
Στα τέλη της δεκαετίας, σε σύγκριση με το παρελθόν, η Πολεμική Αεροπορία θα είναι σημαντικά συρρικνωμένη σε δύναμη μαχητικών, στην περιοχή των 200. Θα υφίστανται τα 84 αναβαθμισμένα F-16V, τα 38 F-16 Block 50 που θα είναι εγκληματικό να μην αναβαθμιστούν και αυτά, μαζί με τα 24 Mirage 2000-5Mk2. Σε αυτά, πιθανώς να έχουν προστεθεί 24 F-35, για τα οποία υπάρχει εκδήλωση αρχικού ενδιαφέροντος. Επιπλέον F-16 Block 30 και Mirage 2000, θα βρίσκονται στην “δεύτερη γραμμή”, σε μειούμενους αριθμούς.
Ωστόσο, εκείνη την εποχή, θα έχει αρχίσει να διερευνάται η επιχειρησιακή αξιοποίηση των μη επανδρωμένων μαχητικών που θα συνοδεύουν σε σμήνωση επανδρωμένα μαχητικά αεροσκάφη, πολλαπλασιάζοντας τις επιχειρησιακές δυνατότητες και ενισχύοντας την επιβιωσιμότητα των τελευταίων. Συνεπώς, αυτό θα είναι το “άλμα” που θα αποτελεί το στοίχημα για την Πολεμική Αεροπορία εκείνη την περίοδο, κάτι που μόνο το F-35 δείχνει ότι μπορεί να εξασφαλίσει.
Αυτό δεν σημαίνει ότι στο μέλλον δεν θα αγοραστούν μαχητικά από την Γαλλία. Το Rafale όμως, δεν μπορεί διά της λογικής να θεωρείται “εφικτό” από οικονομικής απόψεως, όσο και επαρκές, από επιχειρησιακής. Η αυγή της 6ης γενιάς μαχητικών, θα έχει αρχίσει και το ευρωπαϊκό FCAS, στο οποίο η Γαλλία επιδιώκει να διαδραματίσει ρόλο σημαιοφόρου, θα είναι μια φυσιολογική επιλογή για την Ελλάδα. Υπ’ αυτή την έννοια, η χώρα πρέπει να εκδηλώσει ενδιαφέρον για την ένταξη στην κοινοπραξία του FCAS, σοβαρό ζήτημα το οποίο εγκαίρως έχει αναδείξει η Ένωση Ελληνικών Εταιριών Αεροδιαστημικής Ασφάλειας & Άμυνας (ΕΕΛΕΑΑ).
https://doureios.com/yparhei-mellon-gia ... -ypiresia/
Re: Η Περίφημος Γαλλία
Εδώ κρύβεται το "ζουμί" της θέσης που παίρνει το άρθρο. Μόνο ξεδιάντροπος θα τολμούσε να χαρακτηρίσει ανεπαρκές το Rafale από επιχειρησιακής άποψης.Υδράργυρος έγραψε: 01 Σεπ 2020, 09:14Υπάρχει μέλλον για γαλλικά μαχητικά σε ελληνική υπηρεσία;
Από Σάββας Δ. Βλάσσης
Η απαξίωση των γαλλικών μαχητικών αεροσκαφών Mirage τα τελευταία έτη, λόγω της ελλιπούς υποστηρίξεως των αεροσκαφών και των όπλων τους, απασχολεί την ηγεσία και παρά τις επισταμένες προσπάθειες που καταβλήθηκαν, τα μαχητικά παραμένουν χωρίς FOS επί σειρά ετών. Οι δυσχέρειες του εκτρωματικού νόμου Βενιζέλου περί προμηθειών, είναι οπωσδήποτε μια από τις αιτίες. Σοβαρή αιτία όμως είναι και η οικονομική παράμετρος, η οποία στην εποχή της έντονης δημοσιονομικής κρίσεως που διήλθε η χώρα, ανέδειξε τα όρια που υπάρχουν ως προς την υποστήριξη ομοειδών μειζόνων οπλικών συστημάτων δύο διαφορετικών πηγών προελεύσεως, για να περιορισθούμε στην Πολεμική Αεροπορία.
Η δημοσιονομική κρίση δεν ανήκει ακόμη στο παρελθόν και η πανδημία του COVID 19 καθυστερεί την ανάρρωση της ελληνικής οικονομίας. Είναι βάσιμο λοιπόν να υποστηριχθεί ότι στο μέλλον θα είναι κυριολεκτικώς “πολυτέλεια”, η διατήρηση ενός μείγματος αμερικανικών και γαλλικών μαχητικών. Όταν έχεις πρόβλημα να υποστηρίξεις τα ήδη υπάρχοντα Mirage, είναι ασφαλώς εκτός πραγματικότητος και συζητήσεως η πιθανότητα προμήθειας Rafale.
Τα γαλλικά μαχητικά αεροσκάφη κοστίζουν “πολύ”, όχι μόνο ως πλατφόρμες που απαιτούν μια δεύτερη εφοδιαστική αλυσίδα ανταλλακτικών για την υποστήριξή τους αλλά και λόγω των διαφορετικών όπλων που φέρουν. Τα τελευταία, είναι κατά κανόνα πιο ακριβά εν σχέσει με τα αμερικανικά, τόσο ως προς το κόστος κτήσεως όσο και στην περιοδική συντήρησή τους.
Από οικονομικής πλευράς, εάν είναι περίπου αυτονόητο το δυσβάστακτο κόστος διατηρήσεως γαλλικών μαχητικών πλάι στα αμερικανικά, παραμένει το ερώτημα του συγκριτικού ποιοτικού πλεονεκτήματος που εξασφαλίζουν αυτά στην Πολεμική Αεροπορία. Εδώ πρέπει να διευκρινιστούν δύο πράγματα:
α) Τα κριτήρια προμήθειας γαλλικών μαχητικών ποτέ δεν ήταν επιχειρησιακά αλλά πολιτικά. Η χούντα Ιωαννίδη στην δεκαετία του 1970 αποφάσισε να προμηθευτεί και τα Mirage F.1CG προκειμένου να διατηρεί καλές σχέσεις με το Παρίσι. Το ίδιο περίπου ίσχυσε και στην δεκαετία του 1980, με την προμήθεια των Mirage 2000, που όπως φάνηκε εξυπηρέτησε και παρασκηνιακή διακίνηση μαύρου χρήματος (βλ.λ. μίζες). “Πολιτική”, ήταν στην δεκαετία του 2000 και η απόφαση αναβαθμίσεως και προμήθειας Mirage 2000-5Mk2, δεδομένου ότι καμμία σχετική εισήγηση ή ενδιαφέρον δεν υπήρχε από πλευράς ΓΕΑ…
β) Το ενδιαφέρον εστιάζεται στο πόσο μεγάλο ή σημαντικό είναι το ποιοτικό πλεονέκτημα που προσφέρουν στην Πολεμική Αεροπορία τα γαλλικά μαχητικά. Κατ’ αρχάς σημειώνεται ότι η “οροφή” των γαλλικών μαχητικών που έχει προμηθευτεί η Ελλάδα, είναι δύο Μοίρες. Αρκούν αυτές για να κάνουν την “διαφορά”; Η εγκατάλειψη των Mirage τα τελευταία έτη, αποδεικνύει ότι η Πολεμική Αεροπορία “έζησε” και χωρίς αυτά. Σε μια περίοδο που όλοι οι δείκτες διαθεσιμότητος κατέρρεαν, προτεραιότητα δόθηκε όπως ήταν αυτονόητο στην διατήρηση της σπονδυλικής στήλης των μαχητικών, δηλαδή στα F-16. Η συμβολική παρουσία των Mirage, δεν θα είχε κάποια αξιοσημείωτη επίδραση στην έκβαση τυχόν αναμετρήσεως. Το εάν θα έχει σε μια πραγματική σύρραξη, είναι κάτι που πιθανολογείται ως εκτίμηση, υπό την έννοια ότι αντ’ αυτών, η Πολεμική Αεροπορία θα μπορούσε να έχει ίδιο ή και μεγαλύτερο αριθμό F-16.
Τα ανωτέρω, σημαίνουν ότι περισσότερο πολιτικοί λόγοι και “συμφέροντα” βρίσκονται πίσω από τις προμήθειες γαλλικών μαχητικών και όχι η πίεση ή το ενδιαφέρον του επιχειρησιακού φορέα. Τώρα όμως, στο δυναμικό της Πολεμικής Αεροπορίας υφίσταται ένας αριθμός Mirage, που απλώς δεν μπορεί να παραμένει απαξιωμένος, διότι καταστρέφεται η όποια επένδυση έχει γίνει σε επιτελικό επίπεδο, προς εξυπηρέτηση των επιχειρησιακών απαιτήσεων. Συνεπώς, πρώτιστη ανάγκη αποτελεί η 114 Πτέρυγα Μάχης, που σήμερα είναι περίπου “διακοσμητική”, να αποκτήσει και πάλι ουσιαστική υπόσταση.
Η επένδυση που πρέπει να γίνει στα Mirage, καλύπτει σε πρώτη φάση το κόστος της FOS και σε δεύτερη φάση, το κόστος συντηρήσεως των όπλων τους. Πρόκειται για σημαντική συνολική δαπάνη. Το ενδεχόμενο ενός περιορισμένου προγράμματος αναβαθμίσεως των Mirage 2000-5Mk2, δεν θα πρέπει να αποκλειστεί, με κύριο σημείο εστιάσεως την απόκτηση υποδομής ζεύξεως Link 16 κι ενδεχομένως αναβάθμιση του ηλεκτρονικού συστήματος αυτοπροστασίας.
Υπό τις ανωτέρω προϋποθέσεις, τα 24 Mirage 2000-5Mk2 μπορούν να παραμείνουν στην “πρώτη γραμμή”, για άλλες δύο δεκαετίες. Το μέλλον των 20 μη αναβαθμισμένων Mirage 2000, προοιωνίζεται βραχύτερο, καθώς τυχόν αναβάθμιση ή οποιαδήποτε άλλη προσθήκη, συνεπάγεται σημαντική και δυσβάστακτη δαπάνη, που θα είναι και ανορθολογική.
Εγγύς και απώτερο μέλλον
Στα τέλη της δεκαετίας, σε σύγκριση με το παρελθόν, η Πολεμική Αεροπορία θα είναι σημαντικά συρρικνωμένη σε δύναμη μαχητικών, στην περιοχή των 200. Θα υφίστανται τα 84 αναβαθμισμένα F-16V, τα 38 F-16 Block 50 που θα είναι εγκληματικό να μην αναβαθμιστούν και αυτά, μαζί με τα 24 Mirage 2000-5Mk2. Σε αυτά, πιθανώς να έχουν προστεθεί 24 F-35, για τα οποία υπάρχει εκδήλωση αρχικού ενδιαφέροντος. Επιπλέον F-16 Block 30 και Mirage 2000, θα βρίσκονται στην “δεύτερη γραμμή”, σε μειούμενους αριθμούς.
Ωστόσο, εκείνη την εποχή, θα έχει αρχίσει να διερευνάται η επιχειρησιακή αξιοποίηση των μη επανδρωμένων μαχητικών που θα συνοδεύουν σε σμήνωση επανδρωμένα μαχητικά αεροσκάφη, πολλαπλασιάζοντας τις επιχειρησιακές δυνατότητες και ενισχύοντας την επιβιωσιμότητα των τελευταίων. Συνεπώς, αυτό θα είναι το “άλμα” που θα αποτελεί το στοίχημα για την Πολεμική Αεροπορία εκείνη την περίοδο, κάτι που μόνο το F-35 δείχνει ότι μπορεί να εξασφαλίσει.
Αυτό δεν σημαίνει ότι στο μέλλον δεν θα αγοραστούν μαχητικά από την Γαλλία. Το Rafale όμως, δεν μπορεί διά της λογικής να θεωρείται “εφικτό” από οικονομικής απόψεως, όσο και επαρκές, από επιχειρησιακής. Η αυγή της 6ης γενιάς μαχητικών, θα έχει αρχίσει και το ευρωπαϊκό FCAS, στο οποίο η Γαλλία επιδιώκει να διαδραματίσει ρόλο σημαιοφόρου, θα είναι μια φυσιολογική επιλογή για την Ελλάδα. Υπ’ αυτή την έννοια, η χώρα πρέπει να εκδηλώσει ενδιαφέρον για την ένταξη στην κοινοπραξία του FCAS, σοβαρό ζήτημα το οποίο εγκαίρως έχει αναδείξει η Ένωση Ελληνικών Εταιριών Αεροδιαστημικής Ασφάλειας & Άμυνας (ΕΕΛΕΑΑ).
https://doureios.com/yparhei-mellon-gia ... -ypiresia/
Η Ελλάδα πρέπει να μην πέσει θύμα της μόδας των F-35.
- Υδράργυρος
- Δημοσιεύσεις: 26265
- Εγγραφή: 30 Μαρ 2018, 17:47
Re: Η Περίφημος Γαλλία
Η Έκτη γενεά ενσωματώνει τεχνολογία stealth. Αν θες να πας ένα βήμα μπροστά θα πρέπει να πας εκεί. Αλλιώς δεν έχει νόημα να ξοδέψεις κάποια δις για να πάρεις μια από τα ίδια που έχεις. Δεν είναι τυχαίο που όλοι πάνε στο F-35, και τα rafale έπεσαν στο τραπέζι μόνο όταν η Γαλλία μας είπε "αν θέλετε υποστήριξη δώστε μας 10 δις για φρεγάτες και αεροπλάνα"Maspoli έγραψε: 01 Σεπ 2020, 09:25
Εδώ κρύβεται το "ζουμί" της θέσης που παίρνει το άρθρο. Μόνο ξεδιάντροπος θα τολμούσε να χαρακτηρίσει ανεπαρκές το Rafale από επιχειρησιακής άποψης.
Η Ελλάδα πρέπει να μην πέσει θύμα της μόδας των F-35.
Re: Η Περίφημος Γαλλία
Είπε κανείς να μην πας στο πρόγραμμα για τα 6ης γενιάς; Μόνο που αυτό δεν είναι ακόμα, ούτε στα χαρτιά καλά καλά. Τα rafale δεν έχουν πέσει τώρα στο τραπέζι. Στο τραπέζι ήταν από τα χρόνια που η Ελλάδα συζήταγε για τα eurofighter. Το rafale δεν είναι μία από τα ίδια που έχεις. Σου δίνει πολύ μεγαλύτερες δυνατότητες από αυτές που τώρα έχεις. Τυχαίο δεν είναι που αρκετοί (όχι όλοι) παίρνουν f-35-είτε για εκδούλευση στους Αμερικάνους ή ως θύματα της "μόδας"-δε σημαίνει ότι είναι και η σωστή επιλογή για την Ελλάδα όμως. Θα ξαναγράψω ότι το f-35 έχει ένα και μόνο τομέα που υπερισχύει του rafale. Στα stealth χαρακτηριστικά που είναι σημαντικά κυρίως στο λεγόμενο "πρώτο χτύπημα". Σε όλους τους άλλους τομείς, τομείς που επίσης είναι κρίσιμοι, το γαλλικό αεροσκάφος υπερτερεί. Και ο τομέας στον οποίο υπερτερεί το F-35, δεν θα υπάρχει για πάντα-τα μειονεκτήματα όμως του f-35 σε όλους τους άλλους τομείς δε θα λυθούν. Ακόμα και τώρα πάντως, υπάρχουν μέτρα που μπορεί να λάβει μια χώρα προκειμένου να αντιμετωπίσει αρκετά ικανοποιητικά μια τέτοια απειλή.Υδράργυρος έγραψε: 01 Σεπ 2020, 09:33Η Έκτη γενεά ενσωματώνει τεχνολογία stealth. Αν θες να πας ένα βήμα μπροστά θα πρέπει να πας εκεί. Αλλιώς δεν έχει νόημα να ξοδέψεις κάποια δις για να πάρεις μια από τα ίδια που έχεις. Δεν είναι τυχαίο που όλοι πάνε στο F-35, και τα rafale έπεσαν στο τραπέζι μόνο όταν η Γαλλία μας είπε "αν θέλετε υποστήριξη δώστε μας 10 δις για φρεγάτες και αεροπλάνα"Maspoli έγραψε: 01 Σεπ 2020, 09:25
Εδώ κρύβεται το "ζουμί" της θέσης που παίρνει το άρθρο. Μόνο ξεδιάντροπος θα τολμούσε να χαρακτηρίσει ανεπαρκές το Rafale από επιχειρησιακής άποψης.
Η Ελλάδα πρέπει να μην πέσει θύμα της μόδας των F-35.
Re: Η Περίφημος Γαλλία
TA 10 δις δεν θα πάνε μόνο σε ΓάλλουςΥδράργυρος έγραψε: 01 Σεπ 2020, 09:33Η Έκτη γενεά ενσωματώνει τεχνολογία stealth. Αν θες να πας ένα βήμα μπροστά θα πρέπει να πας εκεί. Αλλιώς δεν έχει νόημα να ξοδέψεις κάποια δις για να πάρεις μια από τα ίδια που έχεις. Δεν είναι τυχαίο που όλοι πάνε στο F-35, και τα rafale έπεσαν στο τραπέζι μόνο όταν η Γαλλία μας είπε "αν θέλετε υποστήριξη δώστε μας 10 δις για φρεγάτες και αεροπλάνα"Maspoli έγραψε: 01 Σεπ 2020, 09:25
Εδώ κρύβεται το "ζουμί" της θέσης που παίρνει το άρθρο. Μόνο ξεδιάντροπος θα τολμούσε να χαρακτηρίσει ανεπαρκές το Rafale από επιχειρησιακής άποψης.
Η Ελλάδα πρέπει να μην πέσει θύμα της μόδας των F-35.
"Υπάρχουν στιγμές στις οποίες ένας λαός οφείλει ,αν θέλει να μείνει μεγάλος ,να είναι ικανός να πολεμήσει ...Έστω και χωρίς ελπίδα νίκης. Μόνο διότι πρέπει "
- Μαυροβασίλης
- Δημοσιεύσεις: 7804
- Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 19:45
Re: Η Περίφημος Γαλλία
λιμπεραλ, προταγκον και λελεδόσφαιρα έγιναν στορμφροντ
ο Μερκ σπαμμάρει Βλάσση και αναλύει JSFs & CUAVs
κι είναι μόλις 1+ χρόνος
πολύ κωλόπαιδο ο Κυριάκος
ο Μερκ σπαμμάρει Βλάσση και αναλύει JSFs & CUAVs
κι είναι μόλις 1+ χρόνος
πολύ κωλόπαιδο ο Κυριάκος
Χάρε, μην ψάχνεις να με βρεις στα πέρατα του κόσμου
μα σαν περάσω τα εκατό θαν έρθω αμοναχός μου
μα σαν περάσω τα εκατό θαν έρθω αμοναχός μου
Re: Η Περίφημος Γαλλία
Μαλακιες γράφει ο Βλάσης εδώ, αν και γενικά εκτιμώ τα άρθρα του.
Re: Η Περίφημος Γαλλία
Ναι και μένα με έχει μπουρδουκλώσει εγκεφαλικά η φάση. Το Κ-αντμίν μέχρι στιγμής αποδίδει χιλιάδες φορές καλλίτερα από ότι περίμενα και αναρωτιέμαι ειλικρινά που οφείλεται αυτό, στον ίδιο τον Κυριάκο;Μαυροβασίλης έγραψε: 01 Σεπ 2020, 10:28 λιμπεραλ, προταγκον και λελεδόσφαιρα έγιναν στορμφροντ
ο Μερκ σπαμμάρει Βλάσση και αναλύει JSFs & CUAVs
κι είναι μόλις 1+ χρόνος
πολύ κωλόπαιδο ο Κυριάκος
Αυτό που με έχει εντυπωσιάσει ακόμη περισσότερο είναι πως δεν φέρεται η οικογένεια παραδοσιακά σαν υποτακτικοί των καλών μας φίλων™, δεν την έχουν πλέον πιασμένη από τα αρχίδια την οικογένεια;
Έχω μπερδευτεί αλλά ταυτόχρονα έχω ξαφνιαστεί θετικά με την όλη στάση του Κ-αντμίν, μέχρι και το φαλακρό κτήνος κάνει σοβαρή δουλίτσα.
Αυτό που δεν μπορώ όμως να εκλογικεύσω με την καμμιά είναι η στροφή του πρετέ, τους τελευταίους μήνες λακωνίζει και δεν υπάρχει λάθος ούτε σε ένα κόμμα σε αυτά που γράφει.
ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΣΤΟΝ ΛΑΟ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗΣ
.
.
Re: Η Περίφημος Γαλλία
θέλουμε κάτι τώρα όχι σε 10 χρόνια όταν η τουρκία θα έχει αποκόψει κομάτι του εθνικού κορμού.Υδράργυρος έγραψε: 01 Σεπ 2020, 09:33Η Έκτη γενεά ενσωματώνει τεχνολογία stealth. Αν θες να πας ένα βήμα μπροστά θα πρέπει να πας εκεί. Αλλιώς δεν έχει νόημα να ξοδέψεις κάποια δις για να πάρεις μια από τα ίδια που έχεις. Δεν είναι τυχαίο που όλοι πάνε στο F-35, και τα rafale έπεσαν στο τραπέζι μόνο όταν η Γαλλία μας είπε "αν θέλετε υποστήριξη δώστε μας 10 δις για φρεγάτες και αεροπλάνα"Maspoli έγραψε: 01 Σεπ 2020, 09:25
Εδώ κρύβεται το "ζουμί" της θέσης που παίρνει το άρθρο. Μόνο ξεδιάντροπος θα τολμούσε να χαρακτηρίσει ανεπαρκές το Rafale από επιχειρησιακής άποψης.
Η Ελλάδα πρέπει να μην πέσει θύμα της μόδας των F-35.
Σκότωσε τον ζαίο που κρύβεις μέσα σου!
Re: Η Περίφημος Γαλλία
μέχρι και το μουστάκι τους το μπικίνι τους θα ξυρίσουνΜαυροβασίλης έγραψε: 01 Σεπ 2020, 10:28 λιμπεραλ, προταγκον και λελεδόσφαιρα έγιναν στορμφροντ
ο Μερκ σπαμμάρει Βλάσση και αναλύει JSFs & CUAVs
κι είναι μόλις 1+ χρόνος
πολύ κωλόπαιδο ο Κυριάκος
Σκότωσε τον ζαίο που κρύβεις μέσα σου!
- Μαυροβασίλης
- Δημοσιεύσεις: 7804
- Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 19:45
Re: Η Περίφημος Γαλλία
δεν τελειώνει πριν τραγουδήσει η χοντρή κυρία (θρηνώντας σαν τις μοίρες στο γκοεττερνταεμμερουνγκ), προφανώς, αλλά ο Κ φαίνεται σοβαρός- στο αναμεταξύ ο Πρετε έγινε Πίνδαρος, ο Δένδιας μεταβαρώνος και μένει να γραμμωθεί ο ΣΑΤΑΝΙΚΟΣ ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ
Χάρε, μην ψάχνεις να με βρεις στα πέρατα του κόσμου
μα σαν περάσω τα εκατό θαν έρθω αμοναχός μου
μα σαν περάσω τα εκατό θαν έρθω αμοναχός μου
-
πατησιωτης
- Δημοσιεύσεις: 39932
- Εγγραφή: 06 Ιαν 2019, 06:41
- Phorum.gr user: πατησιωτης
- Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Re: Η Περίφημος Γαλλία
Eίναι αυτό το χιλιάρμενο;
-
πατησιωτης
- Δημοσιεύσεις: 39932
- Εγγραφή: 06 Ιαν 2019, 06:41
- Phorum.gr user: πατησιωτης
- Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Re: Η Περίφημος Γαλλία
Mα είναι πολύ απλό : ο άνθρωπος είναι γαλλοτραφής.Στη Γαλλία σπούδασε,ξέρει άψογα γαλλικά και όλες οι διασυνδέσεις του είναι γαλλικές.sys3x έγραψε: 01 Σεπ 2020, 11:56 Αυτό που δεν μπορώ όμως να εκλογικεύσω με την καμμιά είναι η στροφή του πρετέ, τους τελευταίους μήνες λακωνίζει και δεν υπάρχει λάθος ούτε σε ένα κόμμα σε αυτά που γράφει.
Re: Η Περίφημος Γαλλία
Δεν το εγνώριζα αυτό και δε μου κάνει ιδιαίτερη εντύπωση, ίσα ίσα μου φαίνεται απολύτως λογικό και σε πιστεύω, αλλά δεν είναι αρκετό, ο τύπος ήτανε από τα γλοιωδέστερα repeaters του καθεστώτος σημίτη (φτου), σε πολιτικό επίπεδο έχει ξεπεράσει τον λεβεντομαλάκα σαμαρά-κομανέτσι με τον πίκο μαζί.πατησιωτης έγραψε: 01 Σεπ 2020, 12:35Mα είναι πολύ απλό : ο άνθρωπος είναι γαλλοτραφής.Στη Γαλλία σπούδασε,ξέρει άψογα γαλλικά και όλες οι διασυνδέσεις του είναι γαλλικές.sys3x έγραψε: 01 Σεπ 2020, 11:56 Αυτό που δεν μπορώ όμως να εκλογικεύσω με την καμμιά είναι η στροφή του πρετέ, τους τελευταίους μήνες λακωνίζει και δεν υπάρχει λάθος ούτε σε ένα κόμμα σε αυτά που γράφει.
Το πιο λογικό είναι να τον έχουν μπουκώσει (πάλι) με χρήμα, αλλά και πάλι, είναι ολόσωστα αυτά που γράφει τελευταία, δεν είναι απλά θέμα γνώμης ή άποψης αυτό.
ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΣΤΟΝ ΛΑΟ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗΣ
.
.
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
- 29 Απαντήσεις
- 1274 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Libre arbitre
-
- 0 Απαντήσεις
- 182 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από southern
-
- 77 Απαντήσεις
- 2003 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από foscilis
-
- 1 Απαντήσεις
- 193 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Green Dragon