Re: «Γιατί πάτε στον γιατρό και δεν πάτε να σάς κάνει καλά ο Θεός αφού τον πιστεύετε;»
Δημοσιεύτηκε: 17 Ιουν 2020, 23:05
Δεν κατάλαβα γιατί απευθύνεσαι στο πολύ παλιό νικ μου.
Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους!
https://dev.phorum.com.gr/
Δεν κατάλαβα γιατί απευθύνεσαι στο πολύ παλιό νικ μου.
Τα παραμονα σου στους αφελεις που εγραψαν το Cambridge Dictionary, αστροπελεκι μου εσυ.
Από αρχαίες γραπτές μαρτυρίες και αρχαιολογικά ευρήματα γνωρίζουμε σήμερα ότι τα Ασκληπιεία, επενδυμένα με τις μυθολογικές, ιδεολογικές και φιλοσοφικές αντιλήψεις για την υγεία των προγόνων μας, προσέφεραν αυτό που λέμε σήμερα «ολιστική φροντίδα υγείας». Σύμφωνα με την αντίληψη αυτή, οι ιερείς/ιατροί στα Ασκληπιεία λάτρευαν τον Ασκληπιό με την προσφορά υγείας προς τον άνθρωπο. Και ο άνθρωπος (ασθενής και ικέτης) αντιμετωπιζόταν με ιερό σεβασμό, ως ολοκληρωμένο ον με αδιαχώριστα και ιδιαίτερα πνευματικά, ψυχικά, συναισθηματικά, κοινωνικά, ηθικά, φυσικά κ.ά. χαρακτηριστικά, που βρισκόταν σε απόλυτη συνάρτηση με το άμεσο και απώτερο γήινο και συμπαντικό περιβάλλον του. Η ασθένεια εθεωρείτο ως ένα αποτέλεσμα πολύπλοκων και αρνητικών αλληλεπιδράσεων περιβαλλοντικών, κοινωνικών, ψυχολογικών, πνευματικών, συναισθηματικών και φυσικών παραγόντων και η φροντίδα υγείας φαίνεται να στόχευε στην εξομάλυνση των συγκρούσεων και στην αποκατάσταση της αρμονίας ανάμεσα στους παράγοντες αυτούς έχοντας ως επικουρική βοήθεια την ιατρική επέμβαση, χειρουργική ή φαρμακευτική.
Αντίθετα, σήμερα, ο δυτικός πολιτισμός μας, παραλείποντας να μελετήσει την πολύτιμη και ξεχασμένη εμπειρία των ελληνικών Ασκληπιείων και έχοντας ως αφετηρία εξέλιξης, στις εγκαταστάσεις υγείας, το εκκλησιαστικό ίδρυμα του δυτικού Μεσαίωνα, έχει φτάσει σε διαμετρικά αντίθετες θεωρήσεις φροντίδας υγείας. Ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια των τελευταίων 200 ή 300 χρόνων η πρακτική της ιατρικής, σε αυτό που λέμε δυτικό πολιτισμό, εξουσιάζεται από μια αντίληψη που ονομάστηκε «κλινικό» ή «βιοϊατρικό πρότυπο». Το βιοϊατρικό πρότυπο αντιμετώπιζε τον άνθρωπο ως μια αποικία οργάνων και ιστών και υποστήριζε ότι το ανθρώπινο σώμα είναι μια μηχανή. Σύμφωνα με την αντίληψη αυτή, κάθε φορά που δεν λειτουργεί σωστά ένα τμήμα του σώματος, η ιατρική εφαρμόζει εντοπισμένη και μεμονωμένη ιατρική φροντίδα σε αυτό το κομμάτι της μηχανής και με τον τρόπο αυτό προσπαθεί να διορθώσει την ανθρώπινη μηχανή. Το βιοϊατρικό μοντέλο θεωρεί την αποτυχία διόρθωσης της μηχανής ως μια τρομακτική αποτυχία της ιατρικής φροντίδας και την επιτυχία διόρθωσής της ως το αναμενόμενο αποτέλεσμα μιας «θεοποιημένης» ιατρικής επιστήμης και τεχνολογίας.
Εμένα πήγε το μυαλό μου στην γνωστή συκοφαντία για πολυπρόφιλους στο παλιό από παρόντα εδώ χρήστη. Τυχαίο;Λοξίας έγραψε: 17 Ιουν 2020, 23:29 ΟΚ, κατάλαβα.
Ναι, είμαι ο Δέλτα-Λοξ (το σκέτο Δέλτα είναι πολύ παλιό).
Ενταξει, δεν υπαρχει λογος να ασχοληθουμε περισσοτερο με το θεμα.Σουβλίτσα έγραψε: 17 Ιουν 2020, 23:59 Τώρα με προκαλείς να συνεχίσω να ασχολούμαι με το θέμα αλλά όκ:
Όπως σου έγραψα και παραπάνω, με το δικό σου σκεπτικό υπάρχουν νοσοκομεία από τον ...Homo Erectus, όταν δηλαδή έβαζαν τους ασθενείς σε σπηλιές και έκαναν τελετουργίες με κόκαλα νυχτερίδας...Alphabet έγραψε: 18 Ιουν 2020, 00:57Ενταξει, δεν υπαρχει λογος να ασχοληθουμε περισσοτερο με το θεμα.Σουβλίτσα έγραψε: 17 Ιουν 2020, 23:59 Τώρα με προκαλείς να συνεχίσω να ασχολούμαι με το θέμα αλλά όκ:
Ισως ηταν λαθος η διατυπωση απο τον Δημοκρατη και απο τον stavr...
Εαν π.χ. αντι να ελεγαν οτι δεν υπηρχαν νοσοκομεια πριν τον χριστιανισμο και οτι οι Βυζαντινοι ξεκινησαν τα νοσοκομεια, ελεγαν οτι οι Βυζαντινοι ξεκινησαν τα πρωτα πιο μοντερνου τυπου νοσοκομεια (που ειναι ευνοητο αφου εγιναν χιλια χρονια αργοτερα), ισως δεν θα ειχε τραβηχτει η συζητηση τοσο πολυ.
ισχυει.Nandros έγραψε: 17 Ιουν 2020, 22:48Αξίζει τον κόπο να πέφτεις στα 1.000 σκατά που γράφονται στο πχόρουμ, αρκεί να πετύχεις τα 10 διαμαντάκια, σαν αυτό.Alphabet έγραψε: 17 Ιουν 2020, 20:46Μαλλον εσυ τρολλαρεις ως συνηθως Σουβλιτσα.Σουβλίτσα έγραψε: 17 Ιουν 2020, 02:02
εντάξει, εσύ τρολάρεις αλλά ως απάντηση σου αφήνω το μπολνταρισμένο
Η συζητηση ξεκινησε απο μια απαντηση του Δημοκρατη οτι δεν υπηρχαν νοσοκομεια πριν το Βυζαντιο και οτι αυτα ηταν χριστιανικη εφευρεση.
Συμφωνα με to Cambridge Dictionary o oρισμος του νοσοκομειου ειναι: "a place where people who are ill or injured are treated and taken care of by doctors and nurses".
Το πρωτο Βυζαντινο νοσοκομειο δημιουργηθηκε τον 5ο μ.χ. αιωνα και τα περισοοτερα τον 7ο/8ο μ.χ. αιωνα απο την εκκλησια και διπλα σε ναους. Η θρησκευτικοτητα ηταν και ειναι ακομα στην Ελλαδα συνυφασμενη με την θεραπεια, οποτε δεν σε παιρνει αγαπητη να μιλας για την θρησκευτικοτητα των Ασκληπιειων.. Συμφωνα με τον Γρηγοριο Ναζιανζηνο τα πρωτα νοσοκομεια του 5ου και 6ου αιωνα που ηταν για βαρια αρρωστους πτωχους, ηταν μια σκαλα για τον Παραδεισο, και η πρακτικη τους ηταν να ελαφρωσουν τον θανατο παρα να θεραπευσουν (Miller, Timothy 1985 The Birth of the Hospital in the Byzantine Empire). Οτιδηποτε ιατρικο γνωριζαν προερχοταν απο τον Ιπποκρατη (και τον Γαληνο), δηλαδη μια γνωση 1000+ χρονων. Ο οποιος Ιπποκρατης ηταν ο θεμελιωτής της ορθολογικής ιατρικής που κατόρθωσε να την απαλλάξει από τα μεταφυσικά στοιχεία και τις δεισιδαιμονίες της εποχής. Είναι ο πρώτος που προχώρησε στην κωδικοποίηση των μεθόδων για τις θεραπείες των διαφόρων ασθενειών, θέτοντας έτσι τις βάσεις της ιατρικής επιστήμης. Ο Ιπποκράτης θεμελίωσε τη μέθοδο της κλινικής εξέλιξης, που παραμένει όμοια ακόμα και σήμερα. Παρατηρούσε λεπτομερώς τον ασθενή προτού καταλήξει σε κάποιο συμπέρασμα, περιέγραψε ορθότατα την ελονοσία, την φυματίωση, τον τέτανο, την πνευμονία, τον ίκτερο, τον ειλεό, διάφορες νευρολογικές παθήσεις, την κίρρωση του ύπατος, τη διφθερίτιδα, τους ρευματισμούς, την παραπληγία κ.ά. Άξια προσοχής είναι η περιγραφή της παρωτίτιδας και ο συσχετισμός της με τη στειρότητα στους άνδρες. Με το όνομα του Ιπποκράτη μας έχει παραδοθεί μια συλλογή από 60 περίπου έργα γραμμένα σε ιωνική διάλεκτο (Ιπποκρατική συλλογή). Στο έργο του «Περί ιερής νούσου», στρέφεται με πάθος εναντίων των ψευδογιατρών, μάγων και εξαγνιστών, που ξεχώριζαν την επιληψία από τις άλλες ασθένειες θεωρώντας την αρρώστια σταλμένη από τους θεούς εν αντιθεσει με τους περισσοτερους σημερινους Ελληνες χριστιανους, τους εξορκισμους και τους γονυπετεις της ΤηνουΣουβλίτσα έγραψε: 17 Ιουν 2020, 02:02και οι σαμάνοι έκαναν/κάνουν θεραπευτικές τελετές ή ενδεχομένως υπάρχουν και οργανωμένα καταλύματα και θεραπευτήρια θρησκευτικής "θεραπευτικής" σε διάφορες παραδόσεις
Αυτό που γνωρίζουμε εμείς ως νοσοκομειακή πράξη και νοσοκομειακό λειτούργημα και περιβάλλον και που ξεκίνησε να αναπτύσσεται στα χρόνια του Βυζαντίου είναι 100% επιστημονικό πεδίο. Δεν έβαζε ο γιατρός τον ασθενή να κάνει 40ημερη νηστεία και να καίει θυμίαμα στον άη Γιάννη για να του θεραπεύσει τις αμυγδαλές. Εαν ήταν αυτό η πρακτική, δεν χρειαζόταν νοσοκομείο, μοναστήρια και παπάδες μιλούνια υπήρχαν. Αυτό όμως δεν απέκλειε την πίστη και του γιατρού και του πιστού στην Θεία Πρόνοια. Οπότε για τους μεν, η θεραπεία δεν ήταν αποτέλεσμα ιατρικής πράξεως αλλά θρησκευτικής πρακτικής και συνεπακόλουθα απέδιδαν την θεραπεία ή την "θεραπεία" στον εκάστοτε θεό.
Οι δε απέδιδαν/αποδίδουν την θεραπεία στην σφαίρα της βουλήσεως ή παραχωρήσεως του Θεού για το κάθε τί που συμβαίνει στον κόσμο ως θεώρηση που έχουν για τον Κόσμο και την Ύπαρξη αλλά για το ξεκάθαρα ιατρικό/επιστημονικό κομμάτι στο οποίο ως ΓΙΑΤΡΟΙ επενέβαιναν κρατούσαν ξεχωριστά "δωμάτια" με σαφή και ακριβή οργάνωση κτλ κτλ.. Ο ίδιος πίστευε πως κάθε αρρώστια, επομένως και η επιληψία, έχει μια φυσική αιτία που την προκαλεί.Το έργο του αυτό δικαία χαρακτηρίστηκε «ορόσημο στην ιστορία της ευρωπαϊκής επιστήμης».(Ιστορία του Ελληνικού έθνους, 1972)
Δες εδω για το πως λειτουργουσαν τα Ασκληπιεια.
Υπαρχουν τουλαχιστον χιλια χρονια μεταξυ των Ασκληπειων και των Βυζαντινων νοσοκομειων, οποτε σταματα τις δηθεν χαζες συγκρισεις.Σουβλίτσα έγραψε: 17 Ιουν 2020, 02:02Εαν δεν μπορεί κάποιος να το καταλάβει έτσι, ας το αναλογιστεί αλλιώς:
αν ήταν άρρωστος, θα προτιμούσε να νοσηλευτεί σε θεραπευτήριο τύπου α)Ασκληπιείου της αρχαίας Ελλάδας β)εναλλακτικού θεραπευτικού κέντρου Αγιουβέρδας στις Ινδίες γ)Βυζαντινού νοσοκομείου στην Κωνσταντινούπολη?
Αν ησουν αρρωστη θα προτιμουσες να νοσηλευτεις σε Βυζαντινο νοσοκομειο ή στο "Υγεια"; Χιλια χρονια διαφορα εχουν και αυτα περιπου.
.
ακομη και τοτε, μαζι με τα κοκκαλα νυχτεριδας, θα εβαζαν και λασπη η καποιο φυλλο να βουλωσουν την πληγη που ετρεχε αιμα. θα ελεγα οτι ηταν 99.9% θρησκευτικη τελετουργια και 0.01 ιατρικη. καθως ομως προοδευε ο κοσμος, το ποσοστο αυτο σταδιακα αλλαζε, μεχρι το σημερα που ειμαστε θα ελεγα στο 90% ιατρικη και 10% καραγκιοζιλικια. γιατι ακομη και σημερα, στα νοσοκομεια προσευχονται.stavmanr έγραψε: 18 Ιουν 2020, 07:56Όπως σου έγραψα και παραπάνω, με το δικό σου σκεπτικό υπάρχουν νοσοκομεία από τον ...Homo Erectus, όταν δηλαδή έβαζαν τους ασθενείς σε σπηλιές και έκαναν τελετουργίες με κόκαλα νυχτερίδας...Alphabet έγραψε: 18 Ιουν 2020, 00:57Ενταξει, δεν υπαρχει λογος να ασχοληθουμε περισσοτερο με το θεμα.Σουβλίτσα έγραψε: 17 Ιουν 2020, 23:59 Τώρα με προκαλείς να συνεχίσω να ασχολούμαι με το θέμα αλλά όκ:
Ισως ηταν λαθος η διατυπωση απο τον Δημοκρατη και απο τον stavr...
Εαν π.χ. αντι να ελεγαν οτι δεν υπηρχαν νοσοκομεια πριν τον χριστιανισμο και οτι οι Βυζαντινοι ξεκινησαν τα νοσοκομεια, ελεγαν οτι οι Βυζαντινοι ξεκινησαν τα πρωτα πιο μοντερνου τυπου νοσοκομεια (που ειναι ευνοητο αφου εγιναν χιλια χρονια αργοτερα), ισως δεν θα ειχε τραβηχτει η συζητηση τοσο πολυ.
Δεν μπορούμε να συζητήσουμε επάνω σε τέτοιο σκεπτικό.
Δηλαδή, θα μιλήσουμε για ίδρυση νοσοκομείων σε κάθε σημείο της ιστορίας εκτός από εκείνο στο οποίο ιδρύθηκαν τα πρώτα νοσοκομεία...Ασέβαστος έγραψε: 18 Ιουν 2020, 08:44ακομη και τοτε, μαζι με τα κοκκαλα νυχτεριδας, θα εβαζαν και λασπη η καποιο φυλλο να βουλωσουν την πληγη που ετρεχε αιμα. θα ελεγα οτι ηταν 99.9% θρησκευτικη τελετουργια και 0.01 ιατρικη. καθως ομως προοδευε ο κοσμος, το ποσοστο αυτο σταδιακα αλλαζε, μεχρι το σημερα που ειμαστε θα ελεγα στο 90% ιατρικη και 10% καραγκιοζιλικια. γιατι ακομη και σημερα, στα νοσοκομεια προσευχονται.stavmanr έγραψε: 18 Ιουν 2020, 07:56Όπως σου έγραψα και παραπάνω, με το δικό σου σκεπτικό υπάρχουν νοσοκομεία από τον ...Homo Erectus, όταν δηλαδή έβαζαν τους ασθενείς σε σπηλιές και έκαναν τελετουργίες με κόκαλα νυχτερίδας...Alphabet έγραψε: 18 Ιουν 2020, 00:57
Ενταξει, δεν υπαρχει λογος να ασχοληθουμε περισσοτερο με το θεμα.
Ισως ηταν λαθος η διατυπωση απο τον Δημοκρατη και απο τον stavr...
Εαν π.χ. αντι να ελεγαν οτι δεν υπηρχαν νοσοκομεια πριν τον χριστιανισμο και οτι οι Βυζαντινοι ξεκινησαν τα νοσοκομεια, ελεγαν οτι οι Βυζαντινοι ξεκινησαν τα πρωτα πιο μοντερνου τυπου νοσοκομεια (που ειναι ευνοητο αφου εγιναν χιλια χρονια αργοτερα), ισως δεν θα ειχε τραβηχτει η συζητηση τοσο πολυ.
Δεν μπορούμε να συζητήσουμε επάνω σε τέτοιο σκεπτικό.
στο ενδιαμεσο διαστημα, δεν υπαρχει καποιο κομβικο σημειο, καποιο μεγαλο αλμα που να μπορουμε να το θεωρησουμε αρχη υπαρξης νοσοκομειων. αν πρεπει να ορισουμε ενα τετοιο σημειο, θα πρεπει να ειναι καπου στα τελευταια 200-300 χρονια. ενα αλλο μικρο αλμα θα ηταν το ασκληπιειο.
Καταρχήν δεν χρειάζεται να γίνει κάποια επιστημονική έκρηξη για να εφαρμοστεί σωστά κι οργανωμένα η υπάρχουσα.το βυζαντιο δεν εκανε καμμια σπουδαια προοδο στην προυπαρχουσα ιατρικη επιστημη. απλως την συγκεντρωσε διπλα στα μοναστηρια και τις εκκλησιες, για να μπορει να οικειοποιηται η εκκλησια τις αποθεραπειες ως δικα της επιτευγματα. οπως εκαναν και ολες οι αλλες θρησκειες της ανθρωποτητας.
https://www.archaiologia.gr/blog/2012/1 ... %84%CE%BF/Σε μία εμπεριστατωμένη μελέτη των πηγών ο μελετητής διαπιστώνει ότι η ιατρική στο Βυζάντιο εξελίσσεται καθ’ όλη την πρώιμη και μέση περίοδο και οργανώνεται ως επιστήμη –με τη σημασία που είχε ο όρος στην εποχή του– κατά τα τέλη του 10ου και τον 11ο αιώνα. Ο Αλέξανδρος Τραλλιανός, τον 6ο αιώνα, είναι ο πρώτος Βυζαντινός ιατρός που ονομάζει τον ιατρό «ἐπιστήμονα»: «(…) καὶ δεῖ πανταχόθεν βοηθεῖν τὸν ἐπιστήμονα καὶ φυσικοῖς χρώμενον ἐπιστημονικῷ λόγῳ καὶ μεθόδῳ τεχνικῇ» (σημ. 3)..
(...)
Σταθμό στη διαμόρφωση της ιατρικής στο Βυζάντιο ως επιστήμης αποτελεί κατά τον 9ο αιώνα η στροφή του ενδιαφέροντος των ιατρών στη μελέτη της ανατομίας του ανθρώπινου σώματος. Η τάση αυτή για μελέτη και αναλυτική περιγραφή της ανθρώπινης φύσεως καθώς και οι διατροφικές αντιλήψεις που διαμορφώνονται με βάση την ανατομία του ανθρώπινου σώματος σηματοδοτούν νέες μεθόδους στη συγγραφή των ιατρικών εγχειριδίων από τον 9ο αιώνα και μετά. Πρόδρομο των μεθόδων αυτών αποτέλεσε εν μέρει το έργο του Αλεξάνδρου Τραλλιανού, ο οποίος ακολούθησε την κατακόρυφη πορεία στην περιγραφή των νοσημάτων, από την κεφαλή έως τα άκρα.
Φίλε Alphabet Καλή σου μέρα.Ασέβαστος έγραψε: 18 Ιουν 2020, 08:25ισχυει.Nandros έγραψε: 17 Ιουν 2020, 22:48Αξίζει τον κόπο να πέφτεις στα 1.000 σκατά που γράφονται στο πχόρουμ, αρκεί να πετύχεις τα 10 διαμαντάκια, σαν αυτό.Alphabet έγραψε: 17 Ιουν 2020, 20:46
Μαλλον εσυ τρολλαρεις ως συνηθως Σουβλιτσα.
Η συζητηση ξεκινησε απο μια απαντηση του Δημοκρατη οτι δεν υπηρχαν νοσοκομεια πριν το Βυζαντιο και οτι αυτα ηταν χριστιανικη εφευρεση.
Συμφωνα με to Cambridge Dictionary o oρισμος του νοσοκομειου ειναι: "a place where people who are ill or injured are treated and taken care of by doctors and nurses".
Το πρωτο Βυζαντινο νοσοκομειο δημιουργηθηκε τον 5ο μ.χ. αιωνα και τα περισοοτερα τον 7ο/8ο μ.χ. αιωνα απο την εκκλησια και διπλα σε ναους. Η θρησκευτικοτητα ηταν και ειναι ακομα στην Ελλαδα συνυφασμενη με την θεραπεια, οποτε δεν σε παιρνει αγαπητη να μιλας για την θρησκευτικοτητα των Ασκληπιειων.. Συμφωνα με τον Γρηγοριο Ναζιανζηνο τα πρωτα νοσοκομεια του 5ου και 6ου αιωνα που ηταν για βαρια αρρωστους πτωχους, ηταν μια σκαλα για τον Παραδεισο, και η πρακτικη τους ηταν να ελαφρωσουν τον θανατο παρα να θεραπευσουν (Miller, Timothy 1985 The Birth of the Hospital in the Byzantine Empire). Οτιδηποτε ιατρικο γνωριζαν προερχοταν απο τον Ιπποκρατη (και τον Γαληνο), δηλαδη μια γνωση 1000+ χρονων. Ο οποιος Ιπποκρατης ηταν ο θεμελιωτής της ορθολογικής ιατρικής που κατόρθωσε να την απαλλάξει από τα μεταφυσικά στοιχεία και τις δεισιδαιμονίες της εποχής. Είναι ο πρώτος που προχώρησε στην κωδικοποίηση των μεθόδων για τις θεραπείες των διαφόρων ασθενειών, θέτοντας έτσι τις βάσεις της ιατρικής επιστήμης. Ο Ιπποκράτης θεμελίωσε τη μέθοδο της κλινικής εξέλιξης, που παραμένει όμοια ακόμα και σήμερα. Παρατηρούσε λεπτομερώς τον ασθενή προτού καταλήξει σε κάποιο συμπέρασμα, περιέγραψε ορθότατα την ελονοσία, την φυματίωση, τον τέτανο, την πνευμονία, τον ίκτερο, τον ειλεό, διάφορες νευρολογικές παθήσεις, την κίρρωση του ύπατος, τη διφθερίτιδα, τους ρευματισμούς, την παραπληγία κ.ά. Άξια προσοχής είναι η περιγραφή της παρωτίτιδας και ο συσχετισμός της με τη στειρότητα στους άνδρες. Με το όνομα του Ιπποκράτη μας έχει παραδοθεί μια συλλογή από 60 περίπου έργα γραμμένα σε ιωνική διάλεκτο (Ιπποκρατική συλλογή). Στο έργο του «Περί ιερής νούσου», στρέφεται με πάθος εναντίων των ψευδογιατρών, μάγων και εξαγνιστών, που ξεχώριζαν την επιληψία από τις άλλες ασθένειες θεωρώντας την αρρώστια σταλμένη από τους θεούς εν αντιθεσει με τους περισσοτερους σημερινους Ελληνες χριστιανους, τους εξορκισμους και τους γονυπετεις της Τηνου. Ο ίδιος πίστευε πως κάθε αρρώστια, επομένως και η επιληψία, έχει μια φυσική αιτία που την προκαλεί.Το έργο του αυτό δικαία χαρακτηρίστηκε «ορόσημο στην ιστορία της ευρωπαϊκής επιστήμης».(Ιστορία του Ελληνικού έθνους, 1972)
Δες εδω για το πως λειτουργουσαν τα Ασκληπιεια.
Υπαρχουν τουλαχιστον χιλια χρονια μεταξυ των Ασκληπειων και των Βυζαντινων νοσοκομειων, οποτε σταματα τις δηθεν χαζες συγκρισεις.
Αν ησουν αρρωστη θα προτιμουσες να νοσηλευτεις σε Βυζαντινο νοσοκομειο ή στο "Υγεια"; Χιλια χρονια διαφορα εχουν και αυτα περιπου.
.![]()
![]()
![]()
Βρέ σουβλίτσα σοβαρέψου !Σουβλίτσα έγραψε: 17 Ιουν 2020, 22:41 και να συμπληρώσω γιατί το ξαναδιάβασα και γελάω ακόμα: εκείνη η κατανόηση τουφταίω εγώ όπως το έγραψα ή ο relativer που δηλώνει την συγκεκριμένη ανάγνωση? ΛΟΛξεχωριστά "δωμάτια"
stavmanr έγραψε: 19 Ιουν 2020, 11:07 Φανταστείτε τώρα πόσο πίστευε ο Ιπποκράτης στους γιατρούς και τα θεραπευτήρια της εποχής του:
"Ήταν προικισμένος με μεγάλη εργατικότητα και ροπή για μάθηση και σπούδασε ιατρική στο φημισμένο Ασκληπιείο της Κω. Αρχικά υπήρξε μαθητής του ίδιου του πατέρα του, κατόπιν του Ηρόδικου, του Γοργία, του ρήτορα Λεοντίνου και του Δημόκριτου του Αβδηρίτη, αν και αρκετοί ερευνητές ισχυρίζονται πως η σχέση του με τον Γοργία και τον Δημόκριτο ήταν περισσότερο πνευματική και λιγότερο σχέση μαθητείας.
Αφού εκπαιδεύτηκε στην ιατρική, ο Ιπποκράτης άρχισε να ασκεί στην Κω το επάγγελμα του ιατρού. Γνωρίζοντας όμως πόσο βυθισμένοι στην άγνοια και στην πρόληψη βρίσκονταν οι άλλοι γιατροί της εποχής του, θεώρησε χρέος του να ταξιδέψει και σ’ άλλα μέρη επειδή ήθελε να συμπληρώσει τη μόρφωσή του αλλά και να διαδώσει την πίστη του στον καθαρό αέρα, στο νερό και στον ήλιο."
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%99%CF ... E%B7%CF%82
Σπούδασε στο μεγαλύτερο θεραπευτήριο της εποχής του και το μόνο που βρήκε ήταν προκατάληψη και δεισιδαιμονία.
Αλλά, κατά τον Alphabet, εκφράζει τα Ασκληπιεία θεραπευτήρια!![]()