Re: Η απόλυτη γελοιοποίηση των πανελλαδικών και της έννοιας του ΑΕΙ
Δημοσιεύτηκε: 02 Σεπ 2019, 20:39
Ναι.Feindflug έγραψε: 02 Σεπ 2019, 20:30 Γι' αυτό έχεις ακριβά τον παστουρμά ρε τύπε; Εμείς θα πληρώσουμε τα πτυχία σου;
Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους!
https://dev.phorum.com.gr/
Ναι.Feindflug έγραψε: 02 Σεπ 2019, 20:30 Γι' αυτό έχεις ακριβά τον παστουρμά ρε τύπε; Εμείς θα πληρώσουμε τα πτυχία σου;
Είναι λάθος να ξεκινάς από τα προσωπικά σου συμπεράσματα, τα οποία μάλιστα είναι και απρεπέστατα.hellegennes έγραψε: 02 Σεπ 2019, 20:33Σε ένα ποστ, 10 μαλακίες μαζεμένες.stavmanr έγραψε: 02 Σεπ 2019, 19:49Φυσικά και το επίπεδο της σχολής εξαρτάται από το πόσο ικανός είναι ο φοιτητής!hellegennes έγραψε: 02 Σεπ 2019, 19:03 Το επίπεδο της σχολής δεν ορίζεται από το πόσο ικανός είναι ο φοιτητής ούτε ο φοιτητής θα έμενε στο πανεπιστήμιο πληρώνοντας λεφτά ενώ δεν τα κατάφερνε. Δεν θα έμπαινε με κάτω απ' την βάση γιατί δεν θα έμπαινε με εξετάσεις και αν δεν ήταν ικανός να ανταπεξέρθει δεν θα παρέμενε στο πανεπιστήμιο, γιατί η δυνατότητα ετήσιας αποτυχίας σε μαθήματα θα ήταν περιορισμένη και θα μπορούσε να ξαναδώσει το ίδιο μάθημα μόνο μια φορά πριν διαγραφεί απ' την σχολή.
Αργά ή γρήγορα οι καθηγητές είναι υποχρεωμένοι να ακολουθήσουν τους φοιτητές στο επίπεδό τους, ακριβώς επειδή εγείρονται ζητήματα αξιοπιστίας του συστήματος και της ικανότητας διδασκαλίας τους. Όταν το 90% των φοιτητών δεν μπορούν να περάσουν ένα μάθημα εγείρεται αμφιβολία ως προς την ικανότητα μετάδοσης της γνώσης και φυσικά ως προς την εξέταση των φοιτητών.
Δεν θα ξεχνάμε επιπλέον ότι τα ιδιωτικά πανεπιστήμια είναι, πέρα από φορείς επιστημονικής δραστηριότητας, ιδιωτικές επιχειρήσεις που αποσκοπούν στο κέρδος με διάφορους τρόπους και διάφορες μεθόδους. Για εκείνα, ναι μεν υπάρχει ένα θέμα γενικής αξιολόγησης από τη μία, αλλά από την άλλη οι φοιτητές είναι ΠΕΛΑΤΕΣ.
Δηλαδή οι πιθανότητες για να λειτουργεί ένα "μη κερδοσκοπικό ίδρυμα" είναι:Υπάρχουν ιδιωτικά πανεπιστήμια που είναι κερδοσκοπικοί οργανισμοί, αλλά δεν ξέρεις κανένα, γιατί κανένα κερδοσκοπικό πανεπιστήμιο δεν είναι μεγάλο και γνωστό. ΟΛΑ ανεξαιρέτως τα γνωστά πανεπιστήμια είναι μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί είτε είναι δημόσια είτε ιδιωτικά.
Μερικά από τα μεγαλύτερα και καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου είναι ιδιωτικά, όπως το Στάνφορντ, το Γιέιλ, το Χάρβαρντ, το ΜΙΤ, το Πρίνστον, το Κάλτεκ και πολλά άλλα.
Δεν υπάρχει ιδιωτικός φορέας χωρίς μετόχους και ιδιοκτήτες, εκτός Β. Κορέας.hellegennes έγραψε: 02 Σεπ 2019, 21:45 3) είναι ανεξάρτητα ιδρύματα που ιδρύθηκαν από διαφορετικές ομάδες ή άτομα, με σκοπό την προώθηση της εκπαίδευσης. Τα έξοδά τους πληρώνονται από τα δίδακτρα και ιδιόκτητες επιχειρήσεις που κατέχουν (ενοικιάσεις γης, κτηρίων και επιχειρήσεις που κατέχουν). Δεν υπάρχουν ιδιοκτήτες, δεν υπάρχουν μέτοχοι και μερίσματα.
Τί εννοείς "ιδιωτικοί φορείς"; Σε ποιον ανήκουν, ποιος τα διευθύνει και τα διαχειρίζεται;hellegennes έγραψε: 02 Σεπ 2019, 21:56 Όλα τα ιδιωτικά πανεπιστήμια είναι ιδιωτικοί φορείς χωρίς μετόχους και ιδιοκτήτες εκτός από τα κερδοσκοπικά πανεπιστήμια που είναι ελάχιστα και παντελώς άγνωστα.
Στην Αγγλία ας πούμε υπάρχουν μόνο 2-3 τέτοια πανεπιστήμια.
Είσαι εκτός πραγματικότητας. Δεχόμενοι ότι οι εισακτέοι στις σχολές μένουν σταθεροί το πιο πιθανό είναι να εισέρχονται όχι με σειρά κατάταξης αλλά με δυνατότητα τσέπης...hellegennes έγραψε: 02 Σεπ 2019, 20:35Όχι. Δεν μπορούν να εφαρμοστούν. Πρέπει να υπάρχουν αντικίνητρα στο να σπουδάζει κανείς για πάντα και να πηγαίνει σε σχολές που δεν τον ενδιαφέρουν στ' αλήθεια. Το ότι τα δίδακτρα θα βοηθήσουν να καλυτερεύσουν τα πανεπιστήμια είναι μπόνους, όχι η βάση του επιχειρήματος.Εμπεδοκλής έγραψε: 02 Σεπ 2019, 20:02Άρα γιατί να πληρώσει; Αυτά που γράφεις μπορούν να εφαρμοστούν και με τον υπάρχον δωρεάν σύστημα. Επιπλέον, θυμίζω ότι το όλο νήμα, μαζί με τον τίτλο, είχαν ως έναυσμα ότι κάποιος μπήκε σε σχολή με χαμηλή βαθμολογία και ότι έτσι πέφτει το επίπεδό.hellegennes έγραψε: 02 Σεπ 2019, 19:03 Το επίπεδο της σχολής δεν ορίζεται από το πόσο ικανός είναι ο φοιτητής ούτε ο φοιτητής θα έμενε στο πανεπιστήμιο πληρώνοντας λεφτά ενώ δεν τα κατάφερνε. Δεν θα έμπαινε με κάτω απ' την βάση γιατί δεν θα έμπαινε με εξετάσεις και αν δεν ήταν ικανός να ανταπεξέρθει δεν θα παρέμενε στο πανεπιστήμιο, γιατί η δυνατότητα ετήσιας αποτυχίας σε μαθήματα θα ήταν περιορισμένη και θα μπορούσε να ξαναδώσει το ίδιο μάθημα μόνο μια φορά πριν διαγραφεί απ' την σχολή.
Τώρα το καταλαβαίνεις;
Αντιλαμβάνεσαι ότι αυτό είναι διαφορετικό πρόβλημα από ότι η εξεύρεση πόρων με την επιβολή διδάκτρων; Σωστά;
Εγώ πάλι δεν θα μπορούσα να δεχθώ τέτοια γενίκευση.Εμπεδοκλής έγραψε: 02 Σεπ 2019, 22:14 Θα μπορούσα να δεχθώ ότι τα δίδακτρα θα αυξήσουν τα έσοδα των πανεπιστημίων, άρα και τις υποδομές/προσωπικό.
stavmanr έγραψε: 02 Σεπ 2019, 22:18Εγώ πάλι δεν θα μπορούσα να δεχθώ τέτοια γενίκευση.Εμπεδοκλής έγραψε: 02 Σεπ 2019, 22:14 Θα μπορούσα να δεχθώ ότι τα δίδακτρα θα αυξήσουν τα έσοδα των πανεπιστημίων, άρα και τις υποδομές/προσωπικό.
Κι αυτό επειδή κάθε ιδιώτης έχει σκοπό το κέρδος. Αυτό σημαίνει ότι προηγείται το κέρδος κάθε άλλης δραστηριότητας ή πρόθεσης.
Τα έσοδα θα πηγαίνουν σε τσέπες ιδιωτών, κι ό,τι περισσεύει θα πηγαίνει σε υποδομές και ανάπτυξη. Για να περισσέψει κάτι, θα πρέπει πρώτα να έχει καλυφθεί ένα ικανό ποσό κέρδους, ώστε ο ιδιώτης να μπορεί να προχωρήσει σε υποδομές.
Η βασική διαφορά των δημόσιων από τα ιδιωτικά πανεπιστήμια είναι ότι τα δημόσια λειτουργούν χωρίς κέρδος, δηλαδή απαιτούν λιγότερα κονδύλια στον ισολογισμό τους, αν θεωρηθεί ότι τα έξοδα (μισθοί, συντήρηση κλπ) είναι ίδια.
Το πρόβλημα με τα δημόσια πανεπιστήμια είναι ότι από ένα σημείο κι έπειτα χάνεται ο έλεγχος, με αποτέλεσμα να λειτουργούν σαν ψευδο-ιδιωτικά, όπως συμβαίνει σε όλους τους τομείς του δημοσίου.
Το μεγάλο πρόβλημα είναι "πώς συγκρίνεις πανεπιστήμια;". Υπάρχει κάποιο ασφαλές κριτήριο που να δείχνει ότι το ένα λειτουργεί καλύτερα από το άλλο; Υπάρχει μετρήσιμη παράμετρος της ποιότητας εκπαίδευσης;Εμπεδοκλής έγραψε: 02 Σεπ 2019, 22:33stavmanr έγραψε: 02 Σεπ 2019, 22:18Εγώ πάλι δεν θα μπορούσα να δεχθώ τέτοια γενίκευση.Εμπεδοκλής έγραψε: 02 Σεπ 2019, 22:14 Θα μπορούσα να δεχθώ ότι τα δίδακτρα θα αυξήσουν τα έσοδα των πανεπιστημίων, άρα και τις υποδομές/προσωπικό.
Κι αυτό επειδή κάθε ιδιώτης έχει σκοπό το κέρδος. Αυτό σημαίνει ότι προηγείται το κέρδος κάθε άλλης δραστηριότητας ή πρόθεσης.
Τα έσοδα θα πηγαίνουν σε τσέπες ιδιωτών, κι ό,τι περισσεύει θα πηγαίνει σε υποδομές και ανάπτυξη. Για να περισσέψει κάτι, θα πρέπει πρώτα να έχει καλυφθεί ένα ικανό ποσό κέρδους, ώστε ο ιδιώτης να μπορεί να προχωρήσει σε υποδομές.
Η βασική διαφορά των δημόσιων από τα ιδιωτικά πανεπιστήμια είναι ότι τα δημόσια λειτουργούν χωρίς κέρδος, δηλαδή απαιτούν λιγότερα κονδύλια στον ισολογισμό τους, αν θεωρηθεί ότι τα έξοδα (μισθοί, συντήρηση κλπ) είναι ίδια.
Το πρόβλημα με τα δημόσια πανεπιστήμια είναι ότι από ένα σημείο κι έπειτα χάνεται ο έλεγχος, με αποτέλεσμα να λειτουργούν σαν ψευδο-ιδιωτικά, όπως συμβαίνει σε όλους τους τομείς του δημοσίου.![]()
Είμαι εξ αρχής κατά των ιδιωτικών πανεπιστημίων. Άλλωστε το απαγορεύει το Σύνταγμα. Μιλώ αποκλειστικά για τα δημόσια πανεπιστήμια.
Αλλά μιας και μιλάμε για ιδιωτικά πανεπιστήμια, πάμε να δούμε τι γίνεται στη γειτονιά μας... Βρείτε μου ιδιωτικό πανεπιστήμιο που είναι καλύτερο από τα δημόσια...
stavmanr έγραψε: 02 Σεπ 2019, 22:36Το μεγάλο πρόβλημα είναι "πώς συγκρίνεις πανεπιστήμια;". Υπάρχει κάποιο ασφαλές κριτήριο που να δείχνει ότι το ένα λειτουργεί καλύτερα από το άλλο;Εμπεδοκλής έγραψε: 02 Σεπ 2019, 22:33stavmanr έγραψε: 02 Σεπ 2019, 22:18
Εγώ πάλι δεν θα μπορούσα να δεχθώ τέτοια γενίκευση.
Κι αυτό επειδή κάθε ιδιώτης έχει σκοπό το κέρδος. Αυτό σημαίνει ότι προηγείται το κέρδος κάθε άλλης δραστηριότητας ή πρόθεσης.
Τα έσοδα θα πηγαίνουν σε τσέπες ιδιωτών, κι ό,τι περισσεύει θα πηγαίνει σε υποδομές και ανάπτυξη. Για να περισσέψει κάτι, θα πρέπει πρώτα να έχει καλυφθεί ένα ικανό ποσό κέρδους, ώστε ο ιδιώτης να μπορεί να προχωρήσει σε υποδομές.
Η βασική διαφορά των δημόσιων από τα ιδιωτικά πανεπιστήμια είναι ότι τα δημόσια λειτουργούν χωρίς κέρδος, δηλαδή απαιτούν λιγότερα κονδύλια στον ισολογισμό τους, αν θεωρηθεί ότι τα έξοδα (μισθοί, συντήρηση κλπ) είναι ίδια.
Το πρόβλημα με τα δημόσια πανεπιστήμια είναι ότι από ένα σημείο κι έπειτα χάνεται ο έλεγχος, με αποτέλεσμα να λειτουργούν σαν ψευδο-ιδιωτικά, όπως συμβαίνει σε όλους τους τομείς του δημοσίου.![]()
Είμαι εξ αρχής κατά των ιδιωτικών πανεπιστημίων. Άλλωστε το απαγορεύει το Σύνταγμα. Μιλώ αποκλειστικά για τα δημόσια πανεπιστήμια.
Αλλά μιας και μιλάμε για ιδιωτικά πανεπιστήμια, πάμε να δούμε τι γίνεται στη γειτονιά μας... Βρείτε μου ιδιωτικό πανεπιστήμιο που είναι καλύτερο από τα δημόσια...
Προτείνω ένα συγκεκριμένο μοντέλο και το μοντέλο αυτό δεν συνεπάγεται καθόλου αυτό που λες. Αν υπάρχει τόσο μεγάλη ζήτηση για ένα συγκεκριμένο αντικείμενο, θα ιδρυθούν νέες σχολές και θα ισορροπήσουν τα πάντα με τον νόμο της ζήτησης.Εμπεδοκλής έγραψε: 02 Σεπ 2019, 22:14 Είσαι εκτός πραγματικότητας. Δεχόμενοι ότι οι εισακτέοι στις σχολές μένουν σταθεροί το πιο πιθανό είναι να εισέρχονται όχι με σειρά κατάταξης αλλά με δυνατότητα τσέπης.
Δεν υπάρχουν μέτοχοι, ρε φίλε, στα μη κερδοσκοπικά πανεπιστήμια, δηλαδή σχεδόν σε όλα τα πανεπιστήμια του κόσμου. Δεν υπάρχουν ιδιοκτήτες και δεν υπάρχουν μέτοχοι.stavmanr έγραψε: 02 Σεπ 2019, 22:18Εγώ πάλι δεν θα μπορούσα να δεχθώ τέτοια γενίκευση.Εμπεδοκλής έγραψε: 02 Σεπ 2019, 22:14 Θα μπορούσα να δεχθώ ότι τα δίδακτρα θα αυξήσουν τα έσοδα των πανεπιστημίων, άρα και τις υποδομές/προσωπικό.
Κι αυτό επειδή κάθε ιδιώτης έχει σκοπό το κέρδος. Αυτό σημαίνει ότι προηγείται το κέρδος κάθε άλλης δραστηριότητας ή πρόθεσης.
Τα έσοδα θα πηγαίνουν σε τσέπες ιδιωτών, κι ό,τι περισσεύει θα πηγαίνει σε υποδομές και ανάπτυξη. Για να περισσέψει κάτι, θα πρέπει πρώτα να έχει καλυφθεί ένα ικανό ποσό κέρδους, ώστε ο ιδιώτης να μπορεί να προχωρήσει σε υποδομές.
Αναφέρω μερικά επιγραμματικά.