"Χαριστικά"...Beria έγραψε: 10 Σεπ 2021, 21:43 Αυτό που γράφεται με τέτοια ευκολία μέγας ο Καλομοίρης πώς εξηγείται;
{...}
...αν θέλεις περισσότερη ανάλυση, να την κάνω.
"Χαριστικά"...Beria έγραψε: 10 Σεπ 2021, 21:43 Αυτό που γράφεται με τέτοια ευκολία μέγας ο Καλομοίρης πώς εξηγείται;
{...}
Με την εξήγηση που δίνεις καταλαβαίνω τι εννοείς. Απλά στους τρίτους που διαβάζουν μένει συνήθως η ατάκα "Βαμβακάρης (ο Μπαχ της Ελλάδας)" και δημιουργούνται λάθος εντυπώσεις και παρεξηγήσεις με σοβαρές συνέπειες αρκετές φορές.Λοξίας έγραψε: 10 Σεπ 2021, 21:41Νομίζω πως έκανες λάθος ανάγνωση, διότι δεν συνέκρινα Μπαχ και Βαμβακάρη.ST48410 έγραψε: 10 Σεπ 2021, 21:13Καλό θα ήταν να αποφύγουμε τέτοιους χαρακτηρισμούς. Κινούνται σε άλλους χώρους που η καλλιτεχνική δημιουργία έχει διαφορετικούς στόχους. Το ότι κάποιος είναι πολύ καλός σε κάτι και κάποιος επίσης πολύ καλός σε κάτι άλλο, δεν σημαίνει αναγκαστικά ότι αυτοί οι δύο είναι απευθείας συγκρίσιμοι.
Απλώς, επανέλαβα μία (πολύ παλιά) άποψη που κυκλοφορεί στους μουσικούς κύκλους:
"Ό,τι είναι ο Μπαχ για την δυτική μουσική, είναι ο Βαμβακάρης για την ελληνική".
Θέλοντας να δείξουν την επιρροή που είχαν και οι δύο στην μετέπειτα εξέλιξη της μουσικής (ο καθένας στο δικό του μουσικό πέλαγος).
Πιθανόν αυτός ο χαρακτηρισμός ήταν που σου κίνησε το ενδιαφέρον και δεν έδωσες σημασία στο υπόλοιπο ποστ, όπου λέω ακριβώς αυτό που τονίζεις εσύ.
ΔΕΝ γίνεται να συγκρίνουμε απ' ευθείας δύο ή περισσότερους μεγάλους δημιουργούς. Είναι άκυρη κάθε τέτοια σύγκριση.
Συγκεκριμένα...Spoiler
Ούτε αντιλαμβανόμαστε πως δεν μπορούμε εμείς να αναδείξουμε τον "μεγαλύτερο" Έλληνα συνθέτη, διότι, απλούστατα, δεν έχουμε τα φόντα, τις γνώσεις, τα προσόντα και το μουσικό επίπεδο για κάτι τέτοιο.
Καταξιωμένοι, διεθνώς, μαέστροι, που μελετούν με ευλάβεια σουίτες, όπερες και ορατόρια των μεγάλων μας κλασικών δημιουργών, αλλά και τις συνθέσεις των μεγάλων μας λαϊκών δημιουργών, αυτοί ναι, μπορούν να το κάνουν.
Αλλά δεν το κάνουν, διότι δεν έχει καμία σημασία η "σύγκριση", καθώς είναι εντελώς άκυρη.
Κάθε ένας από τους μεγάλους της διεθνούς μουσικής, όρισε το δικό του πέλαγος στον μουσικό μας ωκεανό και μεγαλούργησε εκεί.
Και κάθε ένας από αυτούς τους γίγαντες, θεωρείται μία από τις κορυφαίες φυσιογνωμίες, ένας απο τους σπουδαιότερους, στην ιστορία της μουσικής.
Κάποια μικρή εξαίρεση γίνεται για τον Μπαχ, ως πρώτος μεταξύ ίσων, αλλά και αυτή η άποψη δεν είναι καθολικά αποδεκτή.
Μέγας ο Βαμβακάρης, μέγας ο Χατζιδάκις, μέγας ο Θεοδωράκης, μέγας ο Τσιτσάνης, μέγας ο Παπαθανασίου, μέγας ο Σκαλκώτας, μέγας ο Καλομοίρης, μέγας ο Χιώτης, μέγας και ο "άγνωστος" συνεχιστής της δημοτικής μας μουσικής...για ποιον λόγο πρέπει να τους "συγκρίνω";
Όλοι αυτοί, και πολλοί άλλοι ακόμη, έχουν χτίσει και από έναν όροφο στο οικοδόμημα της ελληνικής μουσικής που απολαμβάνουμε σήμερα.
Σε τι εξυπηρετεί την μουσική, τι προσφέρει, το να "αναδείξω" τον σπουδαιότερο, το "ποιος έχτισε το ρετιρέ";
Απολύτως τίποτε! Διότι ρετιρέ χωρίς τον από κάτω όροφο, δεν μπορεί να υπάρξει.
Επειδή κανείς δεν έχει ακούσει έργα του. Το ίδιο και ο Μάντζαρος, αλλά αυτουνού τουλάχιστον όλοι έχουμε ακούσει τουλάχιστον ένα.Beria έγραψε: 10 Σεπ 2021, 21:43Αυτό που γράφεται με τέτοια ευκολία μέγας ο Καλομοίρης πώς εξηγείται;
2. Η λέξη υδρόφιλος είναι σύνθετη από δύο ελληνικές λέξεις το ύδωρ που σήμαινε νερό και το φίλος που σήμαινε φίλος.
Δεν μπορώ άλλο με αυτές τις διαμάχες.Beria έγραψε: 10 Σεπ 2021, 21:43 Αυτό που γράφεται με τέτοια ευκολία μέγας ο Καλομοίρης πώς εξηγείται;
Sys3x έχεις απάντηση;
Επειδή πρέπει, με το ζόρι, να έχουμε σύνθετη Εθνικής Σχολής;
Άστονα μωρέ, δεν έχει τον θεό του αυτός, δεν πιστεύει Στον Έναν και Μοναδικό Θεό.ST48410 έγραψε: 10 Σεπ 2021, 21:47Με την εξήγηση που δίνεις καταλαβαίνω τι εννοείς. Απλά στους τρίτους που διαβάζουν μένει συνήθως η ατάκα "Βαμβακάρης (ο Μπαχ της Ελλάδας)" και δημιουργούνται λάθος εντυπώσεις και παρεξηγήσεις με σοβαρές συνέπειες αρκετές φορές.Λοξίας έγραψε: 10 Σεπ 2021, 21:41Νομίζω πως έκανες λάθος ανάγνωση, διότι δεν συνέκρινα Μπαχ και Βαμβακάρη.ST48410 έγραψε: 10 Σεπ 2021, 21:13
Καλό θα ήταν να αποφύγουμε τέτοιους χαρακτηρισμούς. Κινούνται σε άλλους χώρους που η καλλιτεχνική δημιουργία έχει διαφορετικούς στόχους. Το ότι κάποιος είναι πολύ καλός σε κάτι και κάποιος επίσης πολύ καλός σε κάτι άλλο, δεν σημαίνει αναγκαστικά ότι αυτοί οι δύο είναι απευθείας συγκρίσιμοι.
Απλώς, επανέλαβα μία (πολύ παλιά) άποψη που κυκλοφορεί στους μουσικούς κύκλους:
"Ό,τι είναι ο Μπαχ για την δυτική μουσική, είναι ο Βαμβακάρης για την ελληνική".
Θέλοντας να δείξουν την επιρροή που είχαν και οι δύο στην μετέπειτα εξέλιξη της μουσικής (ο καθένας στο δικό του μουσικό πέλαγος).
Πιθανόν αυτός ο χαρακτηρισμός ήταν που σου κίνησε το ενδιαφέρον και δεν έδωσες σημασία στο υπόλοιπο ποστ, όπου λέω ακριβώς αυτό που τονίζεις εσύ.
ΔΕΝ γίνεται να συγκρίνουμε απ' ευθείας δύο ή περισσότερους μεγάλους δημιουργούς. Είναι άκυρη κάθε τέτοια σύγκριση.
Συγκεκριμένα...Spoiler
Ούτε αντιλαμβανόμαστε πως δεν μπορούμε εμείς να αναδείξουμε τον "μεγαλύτερο" Έλληνα συνθέτη, διότι, απλούστατα, δεν έχουμε τα φόντα, τις γνώσεις, τα προσόντα και το μουσικό επίπεδο για κάτι τέτοιο.
Καταξιωμένοι, διεθνώς, μαέστροι, που μελετούν με ευλάβεια σουίτες, όπερες και ορατόρια των μεγάλων μας κλασικών δημιουργών, αλλά και τις συνθέσεις των μεγάλων μας λαϊκών δημιουργών, αυτοί ναι, μπορούν να το κάνουν.
Αλλά δεν το κάνουν, διότι δεν έχει καμία σημασία η "σύγκριση", καθώς είναι εντελώς άκυρη.
Κάθε ένας από τους μεγάλους της διεθνούς μουσικής, όρισε το δικό του πέλαγος στον μουσικό μας ωκεανό και μεγαλούργησε εκεί.
Και κάθε ένας από αυτούς τους γίγαντες, θεωρείται μία από τις κορυφαίες φυσιογνωμίες, ένας απο τους σπουδαιότερους, στην ιστορία της μουσικής.
Κάποια μικρή εξαίρεση γίνεται για τον Μπαχ, ως πρώτος μεταξύ ίσων, αλλά και αυτή η άποψη δεν είναι καθολικά αποδεκτή.
Μέγας ο Βαμβακάρης, μέγας ο Χατζιδάκις, μέγας ο Θεοδωράκης, μέγας ο Τσιτσάνης, μέγας ο Παπαθανασίου, μέγας ο Σκαλκώτας, μέγας ο Καλομοίρης, μέγας ο Χιώτης, μέγας και ο "άγνωστος" συνεχιστής της δημοτικής μας μουσικής...για ποιον λόγο πρέπει να τους "συγκρίνω";
Όλοι αυτοί, και πολλοί άλλοι ακόμη, έχουν χτίσει και από έναν όροφο στο οικοδόμημα της ελληνικής μουσικής που απολαμβάνουμε σήμερα.
Σε τι εξυπηρετεί την μουσική, τι προσφέρει, το να "αναδείξω" τον σπουδαιότερο, το "ποιος έχτισε το ρετιρέ";
Απολύτως τίποτε! Διότι ρετιρέ χωρίς τον από κάτω όροφο, δεν μπορεί να υπάρξει.
Πως δεν πιστεύω;sys3x έγραψε: 10 Σεπ 2021, 22:22 Άστονα μωρέ, δεν έχει τον θεό του αυτός, δεν πιστεύει Στον Έναν και Μοναδικό Θεό.
Θα το πω για δεύτερη φορά...
Μετά τον Χατζιδάκι δεν θα άξιζε να είναι ο Σκαλκώτας; Ο Τσιτσάνης κάτω από τον Θεοδωράκη; Ο Σαββόπουλος πάνω από τον Μαρκόπουλο;Beria έγραψε: 09 Σεπ 2021, 20:53 Χατζιδάκις
Βαμβακάρης
Θεοδωράκης
Τσιτσάνης
Ξαρχάκος
Σαββόπουλος
Μαρκοπουλος
Πάνου
Μούτσης
Σουγιούλ
Με αυστηρή αξιολογική σειρά
Πρώτα, πρώτα αυτό είναι το δικό μου σύμπαν, δεν θα το βάλω σε διαπραγμάτευσηhellegennes έγραψε: 11 Σεπ 2021, 01:03Μετά τον Χατζιδάκι δεν θα άξιζε να είναι ο Σκαλκώτας; Ο Τσιτσάνης κάτω από τον Θεοδωράκη; Ο Σαββόπουλος πάνω από τον Μαρκόπουλο;Beria έγραψε: 09 Σεπ 2021, 20:53 Χατζιδάκις
Βαμβακάρης
Θεοδωράκης
Τσιτσάνης
Ξαρχάκος
Σαββόπουλος
Μαρκοπουλος
Πάνου
Μούτσης
Σουγιούλ
Με αυστηρή αξιολογική σειρά
gassim έγραψε: 07 Σεπ 2021, 14:12 Ωρες είναι τώρα να οικειοποιηθεί η αριστερά και την Γαλλική επανάσταση.
Λοξίας έγραψε: 10 Σεπ 2021, 23:02Θα το πω για δεύτερη φορά...
ΔΕΝ συγκρίνω το γράψιμο του Μπαχ με αυτό του Βαμβακάρη.
Μεταφέρω μια πολύ παλιά ρήση των μουσικοσυνθετών για την επιρροή που είχε ο Βαμβακάρης στην εξέλιξη του λαϊκού μας τραγουδιού.
Ήταν ο ακρογωναίος λίθος της θεμελίωσης της λαϊκής μας μουσικής.
Παρόμοια θεμελίωση στην δυτική μουσική είχε ο Μπαχ.