Σελίδα 11 από 13
Re: Χριστιανισμος/ειδωλολατρεια: ομοιοτητες και διαφορες..
Δημοσιεύτηκε: 03 Φεβ 2020, 21:45
από ΓΑΛΗ
Αἰακίδης Αἰχμητὴς έγραψε: 03 Φεβ 2020, 20:43
Πέρα ἀπὸ ἰδιαίτερες προτιμήσεις ὑφολογικοῦ χαρακτῆρα καὶ γλωσσικῆς αἰσθητικῆς, ἀδυνατῶ νὰ ἀντιληφθῶ γιατί δὲν σὲ καλύπτει τὸ ἔργο τοῦ Ρασσιᾶ ὡς πρὸς τὸ περιεχόμενο τῆς οὐσίας του. Δὲν ὠφελεῖ νὰ μακρηγορήσω, διότι μᾶλλον προσλαμβάνεις τὰ ἑλλαδικὰ κατεστημένα ἀφηγήματα περὶ σύνθεσης ἑλληνισμοῦ καὶ χριστιανισμοῦ, τὰ ὁποῖα μεταδίδονται διὰ τοῦ Τύπου, τῆς ἐγκύκλιας ἐκπαίδευσης, τῆς Ἐκκλησίας καὶ πληθώρας ἄλλων μέσων, ὡς ἀμερόληπτα καὶ ἱστορικὰ ἀκριβή.
Μπορῶ μόνο νὰ σὲ παραπέμψω, ἐνδεικτικά, σὲ ἐκτεταμένη βιβλιογραφία ἔγκριτων καὶ διαπρεπῶν συγγραφέων ἐπἀνω στὰ ἐπίμαχα ζητήματα:
https://hellenismos.org/bibliografia
Αγαπητέ, δεν θεωρώ τα βιβλιαράκια που φωτογράφισα ως τα καλύτερα κομμάτια της βιβλιοθήκης μου

, τα διατηρώ απλώς ως ένα από τα είδη τρίτου τύπου ιστορικής και φιλοσοφικής προσέγγισης, κάτι σαν εκθεσιακό είδος. Οπότε, μάλλον έχουμε διαφορετικά ερεθίσματα και άποψη, τόσο αναφορικά με το θέμα "ανάγνωση" όσο και με το θέμα "ελληνική θρησκεία". Το αν μπορείς ή δεν μπορείς να αντιληφθείς κάτι τόσο απλό, δηλαδή τη διαφορετική προσέγγιση και εκτίμηση των πραγμάτων σήμερα, είναι καθαρά δικό σου θέμα. Προτείνω λοιπόν να μην προτρέχεις σε επεξηγήσεις γιατί αυτές παίζουν στο συγκεκριμένο μοτίβο του δικού σου σκεπτικού, που προφανέστατα έχει απολύτως γραμμική κατεύθυνση σε πλήρη αντίθεση με την κοσμοθέαση που επικαλείσαι. Τα όρια του κόσμου και του λόγου, είναι λιιίγο μεγαλύτερα, από αυτά που χωράνε στο κεφάλι του καθενός, δε νομίζεις;
Re: Χριστιανισμος/ειδωλολατρεια: ομοιοτητες και διαφορες..
Δημοσιεύτηκε: 03 Φεβ 2020, 22:47
από Αἰακίδης Αἰχμητὴς
ΓΑΛΗ έγραψε: 03 Φεβ 2020, 21:45
Αἰακίδης Αἰχμητὴς έγραψε: 03 Φεβ 2020, 20:43
Πέρα ἀπὸ ἰδιαίτερες προτιμήσεις ὑφολογικοῦ χαρακτῆρα καὶ γλωσσικῆς αἰσθητικῆς, ἀδυνατῶ νὰ ἀντιληφθῶ γιατί δὲν σὲ καλύπτει τὸ ἔργο τοῦ Ρασσιᾶ ὡς πρὸς τὸ περιεχόμενο τῆς οὐσίας του. Δὲν ὠφελεῖ νὰ μακρηγορήσω, διότι μᾶλλον προσλαμβάνεις τὰ ἑλλαδικὰ κατεστημένα ἀφηγήματα περὶ σύνθεσης ἑλληνισμοῦ καὶ χριστιανισμοῦ, τὰ ὁποῖα μεταδίδονται διὰ τοῦ Τύπου, τῆς ἐγκύκλιας ἐκπαίδευσης, τῆς Ἐκκλησίας καὶ πληθώρας ἄλλων μέσων, ὡς ἀμερόληπτα καὶ ἱστορικὰ ἀκριβή.
Μπορῶ μόνο νὰ σὲ παραπέμψω, ἐνδεικτικά, σὲ ἐκτεταμένη βιβλιογραφία ἔγκριτων καὶ διαπρεπῶν συγγραφέων ἐπἀνω στὰ ἐπίμαχα ζητήματα:
https://hellenismos.org/bibliografia
Αγαπητέ, δεν θεωρώ τα βιβλιαράκια που φωτογράφισα ως τα καλύτερα κομμάτια της βιβλιοθήκης μου...
Ἐπὶ τῆς οὐσίας καὶ σὲ γενικὲς γραμμές, θεωρεῖς ὅτι ὑπάρχουν διαφορὲς μεταξὺ καθαυτὸ ἑλληνισμοῦ καὶ χριστιανισμοῦ, ἢ εὐρύτερα μεταξὺ φυσικῶν-πολυθεϊστικῶν καὶ ἱδρυμένων-μονοθεϊστικῶν συστημάτων;
Re: Χριστιανισμος/ειδωλολατρεια: ομοιοτητες και διαφορες..
Δημοσιεύτηκε: 03 Φεβ 2020, 22:57
από Αἰακίδης Αἰχμητὴς
bluerose έγραψε: 02 Φεβ 2020, 00:52
Αἰακίδης Αἰχμητὴς έγραψε: 02 Φεβ 2020, 00:08
ΓΑΛΗ έγραψε: 01 Φεβ 2020, 19:57
Παπαριές μαρίτσαμ.
Άσ' το καλύτερα γιατί έχω δει πολλές εφαρμογές του ἀΐδιου

των Ελλήνων Εθνικών και φτιάχνω καινούργια
ήπατα όταν διαβάζω αυτές τις στομφώδεις εκφράσεις, που ψιττακίζουν κάποιοι καμαρωτοί.
Αΐδιος σημαίνει αἰώνιος, ἀέναος. Ἂν σὲ ξενίζει ἡ γλῶσσα εἶναι δικό σου πρόβλημα, καθότι καὶ ἡ Εκκλησία τὴν ὑιοθέτησε ἀπὸ τοὺς Ἕλληνες γιὰ νὰ διατυπώσει τὴν ἀποφατική της θεολογία. Ἐσὺ πίστευε ὅτι οἱ ἄνθρωποι ἀνέκαθεν προσδοκοῦσαν ἀνάσταση νεκρῶν σωμάτων καὶ ὅτι ὁ χριστιανισμὸς δὲν ἔλαβε τὴ δοξασία αὐτὴ ἀπὸ τὸν ἰουδαϊσμό.
Σεβαστές οι απόψεις σου
Αλλά τι ακριβώς παράγεται και πουλάτε;
Η εκκλησία Αγίους έχει, αυτό παράγει από πάντα
Αυτό πουλάει ( δωρεάν)
Δὲν κατανοῶ γιατί μεταχειρίζεσαι β΄ πρόσωπο πληθυντικοῦ. Ἐγὼ προσωπικὰ δὲν πουλάω τίποτε, ἐπιχείρησα μόνο νὰ καταδείξω τὶς οὐσιώδεις, ριζικὲς διαφορὲς μεταξὺ καθαυτὸ ἑλληνικῶν ἀντιλήψεων καὶ χριστιανικῶν.
Re: Χριστιανισμος/ειδωλολατρεια: ομοιοτητες και διαφορες..
Δημοσιεύτηκε: 03 Φεβ 2020, 23:07
από bluerose
Μα μια διαφορά είναι αυτή
Δε σταματάει η εκκλησία Αγίους παράγει σ όλες τις εποχές
Τι είναι η εκκλησία; Αγίους έχει είναι μηχανή παραγωγής Αγίων
Δεν είναι απλά ένας τόπος Θεού που πάνω από όλα είναι αυτό βέβαια
Που βγήκα έξω από το θέμα;
Re: Χριστιανισμος/ειδωλολατρεια: ομοιοτητες και διαφορες..
Δημοσιεύτηκε: 03 Φεβ 2020, 23:09
από bluerose
Μη πας τώρα στην εκκλησία και πεις θέλω να δω πως γινεσε Αγιος
Μη τυχόν
Πας...αν έρθει φώτιση πας σε πνευματικό και σταματάς εκεί
Αλλά έτσι από περιέργεια, η ορθοδοξία δες τι Αγίους έχει
Ευτυχώς πολλοί ηταν στην εποχή μας και τους γνώρισε ο κόσμος
Αλλιώς θα λέγανε παραμυθια είναι αυτά
Ψεμματα
Re: Χριστιανισμος/ειδωλολατρεια: ομοιοτητες και διαφορες..
Δημοσιεύτηκε: 04 Φεβ 2020, 13:05
από ΓΑΛΗ
Αἰακίδης Αἰχμητὴς έγραψε: 03 Φεβ 2020, 22:47
ΓΑΛΗ έγραψε: 03 Φεβ 2020, 21:45
Αἰακίδης Αἰχμητὴς έγραψε: 03 Φεβ 2020, 20:43
Πέρα ἀπὸ ἰδιαίτερες προτιμήσεις ὑφολογικοῦ χαρακτῆρα καὶ γλωσσικῆς αἰσθητικῆς, ἀδυνατῶ νὰ ἀντιληφθῶ γιατί δὲν σὲ καλύπτει τὸ ἔργο τοῦ Ρασσιᾶ ὡς πρὸς τὸ περιεχόμενο τῆς οὐσίας του. Δὲν ὠφελεῖ νὰ μακρηγορήσω, διότι μᾶλλον προσλαμβάνεις τὰ ἑλλαδικὰ κατεστημένα ἀφηγήματα περὶ σύνθεσης ἑλληνισμοῦ καὶ χριστιανισμοῦ, τὰ ὁποῖα μεταδίδονται διὰ τοῦ Τύπου, τῆς ἐγκύκλιας ἐκπαίδευσης, τῆς Ἐκκλησίας καὶ πληθώρας ἄλλων μέσων, ὡς ἀμερόληπτα καὶ ἱστορικὰ ἀκριβή.
Μπορῶ μόνο νὰ σὲ παραπέμψω, ἐνδεικτικά, σὲ ἐκτεταμένη βιβλιογραφία ἔγκριτων καὶ διαπρεπῶν συγγραφέων ἐπἀνω στὰ ἐπίμαχα ζητήματα:
https://hellenismos.org/bibliografia
Αγαπητέ, δεν θεωρώ τα βιβλιαράκια που φωτογράφισα ως τα καλύτερα κομμάτια της βιβλιοθήκης μου...
Ἐπὶ τῆς οὐσίας καὶ σὲ γενικὲς γραμμές, θεωρεῖς ὅτι ὑπάρχουν διαφορὲς μεταξὺ καθαυτὸ ἑλληνισμοῦ καὶ χριστιανισμοῦ, ἢ εὐρύτερα μεταξὺ φυσικῶν-πολυθεϊστικῶν καὶ ἱδρυμένων-μονοθεϊστικῶν συστημάτων;
Επί της ουσίας και σε γενικές γραμμές, θεωρώ ότι υπάρχουν διαφορές και ομοιότητες μεταξύ όλων των θρησκειών.
Και βρίσκω μάλλον άστοχο τον διαχωρισμό που επιχειρείται/ε με τους όρους "φυσική" και "ιδρυμένη" θρησκεία για να προσδιορίσετε τη διαφορά μεταξύ πολυθεϊσμού και μονοθεϊσμού.
Ούτως ή άλλως, ακόμη και οι Έλληνες φιλόσοφοι, θεωρούσαν τον πολυθεϊσμό ως σύνολο των πολλαπλών εκφάνσεων του ενός.
Για το διαχωρισμό μεταξύ του "καθαυτό ελληνισμού" και του "χριστιανισμού" ουδέν σχόλιο γιατί τον βρίσκω απολύτως αφελή.
Re: Χριστιανισμος/ειδωλολατρεια: ομοιοτητες και διαφορες..
Δημοσιεύτηκε: 04 Φεβ 2020, 19:47
από Αἰακίδης Αἰχμητὴς
ΓΑΛΗ έγραψε: 04 Φεβ 2020, 13:05
Αἰακίδης Αἰχμητὴς έγραψε: 03 Φεβ 2020, 22:47
ΓΑΛΗ έγραψε: 03 Φεβ 2020, 21:45
Αγαπητέ, δεν θεωρώ τα βιβλιαράκια που φωτογράφισα ως τα καλύτερα κομμάτια της βιβλιοθήκης μου...
Ἐπὶ τῆς οὐσίας καὶ σὲ γενικὲς γραμμές, θεωρεῖς ὅτι ὑπάρχουν διαφορὲς μεταξὺ καθαυτὸ ἑλληνισμοῦ καὶ χριστιανισμοῦ, ἢ εὐρύτερα μεταξὺ φυσικῶν-πολυθεϊστικῶν καὶ ἱδρυμένων-μονοθεϊστικῶν συστημάτων;
Επί της ουσίας και σε γενικές γραμμές, θεωρώ ότι υπάρχουν διαφορές και ομοιότητες μεταξύ όλων των θρησκειών.
Και βρίσκω μάλλον άστοχο τον διαχωρισμό που επιχειρείται/ε με τους όρους "φυσική" και "ιδρυμένη" θρησκεία για να προσδιορίσετε τη διαφορά μεταξύ πολυθεϊσμού και μονοθεϊσμού.
Ούτως ή άλλως, ακόμη και οι Έλληνες φιλόσοφοι, θεωρούσαν τον πολυθεϊσμό ως σύνολο των πολλαπλών εκφάνσεων του ενός.
Για το διαχωρισμό μεταξύ του "καθαυτό ελληνισμού" και του "χριστιανισμού" ουδέν σχόλιο γιατί τον βρίσκω απολύτως αφελή.
Καὶ πάλι δὲν ἀπαντᾶς ἐπὶ τῆς οὐσίας, μᾶλλον ὑπεκφεύγεις.
Κατὰ τὸ δόγμα τῆς Ἐκκλησίας, ἡ παροῦσα κατάσταση τῆς ἀνθρωπότητας ἀποτελεῖ ἔκπτωση ἀπὸ ἐκείνη τῆς μακαριότητας τῶν πρωτοπλάστων λόγω τοῦ προπατορικοῦ ἁμαρτήματος. Ὁ θάνατος ἀποτελεῖ τὸν ἔσχατο ἐχθρὸ τοῦ ἀνθρώπου, καθὼς καταλύει τὴν ψυχοσωματική του ἑνότητα, τὸν ὁποῖο ὅμως ἐνίκησε ὁ Ἰησοὺς Χριστὸς ἀνασταινόμενος, ἐγκαινιάζοντας τὴ δυνατότητα τῆς Μέλλουσας Ζωῆς στὴν ἀνακαινισμένη Κτίση, μετὰ τὴν ἀνάσταση τῶν νεκρῶν καὶ τὴν τελικὴ κρίση ποὺ θὰ ἐπακολουθήσουν κατὰ τὴ Δευτέρα Παρουσία τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ.
Οἱ διδαχὲς αὐτὲς δὲν ἔχουν σχέση μὲ τὶς ἀντίστοιχες ἑλληνικές. Κατὰ τὴν ἀρχαϊκὴ ἀντίληψη ποὺ ἀπαντᾶ στὰ ὁμηρικὰ ἔπη, ἡ ψυχὴ δὲν ἀποτελεῖ παρὰ σκιώδη ὕπαρξη τοῦ νεκροῦ, ἐνῶ κατὰ τὴν ὀρφικὴ-πλατωνικὴ διδασκαλία οἱ ψυχὲς εἶναι ἀθάνατες καὶ ὑπόκεινται σὲ ἐπανενσαρώσεις-παλιγγενεσίες.
Re: Χριστιανισμος/ειδωλολατρεια: ομοιοτητες και διαφορες..
Δημοσιεύτηκε: 06 Φεβ 2020, 11:15
από ΓΑΛΗ
Αἰακίδης Αἰχμητὴς έγραψε: 04 Φεβ 2020, 19:47
ΓΑΛΗ έγραψε: 04 Φεβ 2020, 13:05
Αἰακίδης Αἰχμητὴς έγραψε: 03 Φεβ 2020, 22:47
Ἐπὶ τῆς οὐσίας καὶ σὲ γενικὲς γραμμές, θεωρεῖς ὅτι ὑπάρχουν διαφορὲς μεταξὺ καθαυτὸ ἑλληνισμοῦ καὶ χριστιανισμοῦ, ἢ εὐρύτερα μεταξὺ φυσικῶν-πολυθεϊστικῶν καὶ ἱδρυμένων-μονοθεϊστικῶν συστημάτων;
Επί της ουσίας και σε γενικές γραμμές, θεωρώ ότι υπάρχουν διαφορές και ομοιότητες μεταξύ όλων των θρησκειών.
Και βρίσκω μάλλον άστοχο τον διαχωρισμό που επιχειρείται/ε με τους όρους "φυσική" και "ιδρυμένη" θρησκεία για να προσδιορίσετε τη διαφορά μεταξύ πολυθεϊσμού και μονοθεϊσμού.
Ούτως ή άλλως, ακόμη και οι Έλληνες φιλόσοφοι, θεωρούσαν τον πολυθεϊσμό ως σύνολο των πολλαπλών εκφάνσεων του ενός.
Για το διαχωρισμό μεταξύ του "καθαυτό ελληνισμού" και του "χριστιανισμού" ουδέν σχόλιο γιατί τον βρίσκω απολύτως αφελή.
Καὶ πάλι δὲν ἀπαντᾶς ἐπὶ τῆς οὐσίας, μᾶλλον ὑπεκφεύγεις.
Κατὰ τὸ δόγμα τῆς Ἐκκλησίας, ἡ παροῦσα κατάσταση τῆς ἀνθρωπότητας ἀποτελεῖ ἔκπτωση ἀπὸ ἐκείνη τῆς μακαριότητας τῶν πρωτοπλάστων λόγω τοῦ προπατορικοῦ ἁμαρτήματος. Ὁ θάνατος ἀποτελεῖ τὸν ἔσχατο ἐχθρὸ τοῦ ἀνθρώπου, καθὼς καταλύει τὴν ψυχοσωματική του ἑνότητα, τὸν ὁποῖο ὅμως ἐνίκησε ὁ Ἰησοὺς Χριστὸς ἀνασταινόμενος, ἐγκαινιάζοντας τὴ δυνατότητα τῆς Μέλλουσας Ζωῆς στὴν ἀνακαινισμένη Κτίση, μετὰ τὴν ἀνάσταση τῶν νεκρῶν καὶ τὴν τελικὴ κρίση ποὺ θὰ ἐπακολουθήσουν κατὰ τὴ Δευτέρα Παρουσία τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ.
Οἱ διδαχὲς αὐτὲς δὲν ἔχουν σχέση μὲ τὶς ἀντίστοιχες ἑλληνικές. Κατὰ τὴν ἀρχαϊκὴ ἀντίληψη ποὺ ἀπαντᾶ στὰ ὁμηρικὰ ἔπη, ἡ ψυχὴ δὲν ἀποτελεῖ παρὰ σκιώδη ὕπαρξη τοῦ νεκροῦ, ἐνῶ κατὰ τὴν ὀρφικὴ-πλατωνικὴ διδασκαλία οἱ ψυχὲς εἶναι ἀθάνατες καὶ ὑπόκεινται σὲ ἐπανενσαρώσεις-παλιγγενεσίες.
Δεν αντιλαμβάνομαι που ακριβώς διακρίνεις την υπεκφυγή. Γράφω ξεκάθαρα ότι οι φιλόσοφοι της αρχαίας Ελλάδας, δεν είχαν πολυθεϊστική προσέγγιση. Πλάτων, Σωκράτης, Ηράκλειτος, Σωκράτης, Αναξαγόρας, Πυθαγόρας, Ξενοφάνης, Πλούταρχος κά.
Διαφωνείς σ' αυτό; Εσύ υπεκφεύγεις σ’ αυτό το ερώτημα, όχι εγώ.
Αναφορικά δε με την ψυχή, η "δογματική"

άποψη της χριστιανικής εκκλησίας, συνάδει απολύτως με την αθανασία της ψυχής και την σταδιακή της απομάκρυνση από το γήινο σώμα μέχρι την ένωση της με το θείο και σ' αυτό "συμφωνούν" όλες οι μυστικιστικές προσεγγίσεις. Οι επανενσαρκώσεις της ψυχής που αναφέρεις εσύ, εντάσσονται σ' αυτήν τη διαδρομή, που κάθε θρησκεία περιγράφει διαφορετικά. Στην περιγραφή (σχηματοποίηση αυτής της έννοιας) υπάρχουν οι διαφορές.
Περισσότερες λεπτομέρειες θα βρεις στο βιβλίο "Μεγάλοι Μύσται" του Έντουαρντ Συρέ. Σαφώς υπάρχουν και πιο εξειδικευμένα βιβλία αναφορικά με τον κάθε φιλόσοφο, απλώς αναφέρω αυτό γιατί περιλαμβάνει μια συνοπτική άποψη των μυστών όλων των μεγάλων θρησκειών.
Εκτός αν πιστεύεις ότι το χριστιανικό "Ανάσταση Νεκρών" σημαίνει ότι θα βγουν όλοι από τους τάφους τους, από τις κοιλιές των ψαριών (που θ' αναστηθούν κι αυτά), από τις στάχτες κλπ για να γίνουμε όλοι μια χαρούμενη παρέα.

Re: Χριστιανισμος/ειδωλολατρεια: ομοιοτητες και διαφορες..
Δημοσιεύτηκε: 07 Φεβ 2020, 00:32
από Αἰακίδης Αἰχμητὴς
ΓΑΛΗ έγραψε: 06 Φεβ 2020, 11:15
Δεν αντιλαμβάνομαι που ακριβώς διακρίνεις την υπεκφυγή. Γράφω ξεκάθαρα ότι οι φιλόσοφοι της αρχαίας Ελλάδας, δεν είχαν πολυθεϊστική προσέγγιση. Πλάτων, Σωκράτης, Ηράκλειτος, Σωκράτης, Αναξαγόρας, Πυθαγόρας, Ξενοφάνης, Πλούταρχος κά.
Διαφωνείς σ' αυτό; Εσύ υπεκφεύγεις σ’ αυτό το ερώτημα, όχι εγώ.
Σφάλλεις διότι πολυθεΐα σημαίνει πλήθυνση τοῦ ἐνδοκοσμικοῦ Ἕνός, τῆς Πρώτης Αἰτίας, ὅπου οἱ ἐπὶ μέρους θεοὶ ταξιθετοῦν ἀνάλογα μὲ τὸ
«χῶρο εὐθύνης» τους, τὶς ἁρμοδιότητές τους. Κατὰ τὸν ἰουδαιογενὴ μονοθεϊσμό, ὁ υπερβατικός, ἐξωκοσμικὸς μόνος Θεὸς δημιουργεῖ ἐκ τοῦ μηδενὸς (ex nihilo) τὸ Σύμπαν, ὅπου οἱ θεοὶ τῶν Ἑλλήνων ὑποβιβάζονται σὲ κακόβουλους... δαίμονες.
ΓΑΛΗ έγραψε: 06 Φεβ 2020, 11:15Αναφορικά δε με την ψυχή, η "δογματική"

άποψη της χριστιανικής εκκλησίας, συνάδει απολύτως με την αθανασία της ψυχής και την σταδιακή της απομάκρυνση από το γήινο σώμα μέχρι την ένωση της με το θείο και σ' αυτό "συμφωνούν" όλες οι μυστικιστικές προσεγγίσεις. Οι επανενσαρκώσεις της ψυχής που αναφέρεις εσύ, εντάσσονται σ' αυτήν τη διαδρομή, που κάθε θρησκεία περιγράφει διαφορετικά. Στην περιγραφή (σχηματοποίηση αυτής της έννοιας) υπάρχουν οι διαφορές.
Περισσότερες λεπτομέρειες θα βρεις στο βιβλίο "Μεγάλοι Μύσται" του Έντουαρντ Συρέ. Σαφώς υπάρχουν και πιο εξειδικευμένα βιβλία αναφορικά με τον κάθε φιλόσοφο, απλώς αναφέρω αυτό γιατί περιλαμβάνει μια συνοπτική άποψη των μυστών όλων των μεγάλων θρησκειών.
Εκτός αν πιστεύεις ότι το χριστιανικό "Ανάσταση Νεκρών" σημαίνει ότι θα βγουν όλοι από τους τάφους τους, από τις κοιλιές των ψαριών (που θ' αναστηθούν κι αυτά), από τις στάχτες κλπ για να γίνουμε όλοι μια χαρούμενη παρέα.
ΓΑΛΗ μου, συλλαμβάνεσαι ἀδιάβαστη, παρόλο ποὺ δὲν ἔχω διαβάσει τὸ γνωστὸ ἔργο τοῦ Schuré ποὺ ἀνέφερες, ἁπλούστατα διότι... ἡ Ἐκκλησία προσδοκᾶ κυριολεκτικὰ ἀνάσταση νεκρῶν σωμάτων, ὅπως μπορεῖς νὰ διαπιστώσεις καὶ ἡ ἴδια σὲ συναφὴ πραγματεία τοῦ μακαριστοῦ Χριστοδούλου:
https://www.oodegr.com/oode/swthria/prosdokw_anast1.htm
Γιὰ αὐτὸ καὶ ἀντιτίθεται πρὸς τὴν καύση-ἀποτέφρωση τῶν τεθνεώτων.

Re: Χριστιανισμος/ειδωλολατρεια: ομοιοτητες και διαφορες..
Δημοσιεύτηκε: 07 Φεβ 2020, 09:25
από jey_pap
"Anecdotal Evidence" ?
Re: Χριστιανισμος/ειδωλολατρεια: ομοιοτητες και διαφορες..
Δημοσιεύτηκε: 07 Φεβ 2020, 11:23
από ΓΑΛΗ
Αἰακίδης Αἰχμητὴς έγραψε: 07 Φεβ 2020, 00:32
ΓΑΛΗ έγραψε: 06 Φεβ 2020, 11:15
Δεν αντιλαμβάνομαι που ακριβώς διακρίνεις την υπεκφυγή. Γράφω ξεκάθαρα ότι οι φιλόσοφοι της αρχαίας Ελλάδας, δεν είχαν πολυθεϊστική προσέγγιση. Πλάτων, Σωκράτης, Ηράκλειτος, Σωκράτης, Αναξαγόρας, Πυθαγόρας, Ξενοφάνης, Πλούταρχος κά.
Διαφωνείς σ' αυτό; Εσύ υπεκφεύγεις σ’ αυτό το ερώτημα, όχι εγώ.
Σφάλλεις διότι πολυθεΐα σημαίνει πλήθυνση τοῦ ἐνδοκοσμικοῦ Ἕνός, τῆς Πρώτης Αἰτίας, ὅπου οἱ ἐπὶ μέρους θεοὶ ταξιθετοῦν ἀνάλογα μὲ τὸ
«χῶρο εὐθύνης» τους, τὶς ἁρμοδιότητές τους. Κατὰ τὸν ἰουδαιογενὴ μονοθεϊσμό, ὁ υπερβατικός, ἐξωκοσμικὸς μόνος Θεὸς δημιουργεῖ ἐκ τοῦ μηδενὸς (ex nihilo) τὸ Σύμπαν, ὅπου οἱ θεοὶ τῶν Ἑλλήνων ὑποβιβάζονται σὲ κακόβουλους... δαίμονες.
Αναφέρομαι σε συγκεκριμένους φιλοσόφους που απέρριπταν την πολυθεϊστική προσέγγιση θεωρώντας την έναν εύπεπτο ανθρωπομορφισμό και μου αντιπαραθέτεις κάποιες αποσπασματικές προτάσεις.
Δεν μου αρκεί ως απόδειξη σφάλματος, αγαπητέ. Θα έβρισκα πάντως ενδιαφέρουσα την άποψη κάποιου αρχαιορεμπέτη για την
πλήθυνση του ενδοκοσμικού Ενός.
Κάτι τέτοια λέτε και σας λατρεύω.
ΓΑΛΗ έγραψε: 06 Φεβ 2020, 11:15Αναφορικά δε με την ψυχή, η "δογματική"

άποψη της χριστιανικής εκκλησίας, συνάδει απολύτως με την αθανασία της ψυχής και την σταδιακή της απομάκρυνση από το γήινο σώμα μέχρι την ένωση της με το θείο και σ' αυτό "συμφωνούν" όλες οι μυστικιστικές προσεγγίσεις. Οι επανενσαρκώσεις της ψυχής που αναφέρεις εσύ, εντάσσονται σ' αυτήν τη διαδρομή, που κάθε θρησκεία περιγράφει διαφορετικά. Στην περιγραφή (σχηματοποίηση αυτής της έννοιας) υπάρχουν οι διαφορές.
Περισσότερες λεπτομέρειες θα βρεις στο βιβλίο "Μεγάλοι Μύσται" του Έντουαρντ Συρέ. Σαφώς υπάρχουν και πιο εξειδικευμένα βιβλία αναφορικά με τον κάθε φιλόσοφο, απλώς αναφέρω αυτό γιατί περιλαμβάνει μια συνοπτική άποψη των μυστών όλων των μεγάλων θρησκειών.
Εκτός αν πιστεύεις ότι το χριστιανικό "Ανάσταση Νεκρών" σημαίνει ότι θα βγουν όλοι από τους τάφους τους, από τις κοιλιές των ψαριών (που θ' αναστηθούν κι αυτά), από τις στάχτες κλπ για να γίνουμε όλοι μια χαρούμενη παρέα.
ΓΑΛΗ μου, συλλαμβάνεσαι ἀδιάβαστη, παρόλο ποὺ δὲν ἔχω διαβάσει τὸ γνωστὸ ἔργο τοῦ Schuré ποὺ ἀνέφερες, ἁπλούστατα διότι... ἡ Ἐκκλησία προσδοκᾶ κυριολεκτικὰ ἀνάσταση νεκρῶν σωμάτων, ὅπως μπορεῖς νὰ διαπιστώσεις καὶ ἡ ἴδια σὲ συναφὴ πραγματεία τοῦ μακαριστοῦ Χριστοδούλου:
https://www.oodegr.com/oode/swthria/prosdokw_anast1.htm
Γιὰ αὐτὸ καὶ ἀντιτίθεται πρὸς τὴν καύση-ἀποτέφρωση τῶν τεθνεώτων.

[/quote]
Συλλαμβάνομαι αδιάβαστη επειδή μου αντιπαραθέτεις απέναντι στη μυστικιστική/φιλοσοφική προσέγγιση των θρησκειών αυτό που έγραψε ο Χριστόδουλος; Πάλι καλά που δεν πρόσθεσες και κάποιο κείμενο του Άνθιμου.
Έστω και σ' αυτό το απλοϊκό πλαίσιο, θα ήθελα κάποια εμπνευσμένη προσέγγιση για τον πολυθεϊσμό και την ψυχή από τους σύγχρονους ιερείς της Εθνικής Θρησκείας των Ελλήνων. Γιατί υπάρχουν, έτσι δεν είναι; Λειτουργούν πια επισήμως.
Περιμένω λοιπόν εναγωνίως, τις στιβαρές τους (ελπίζω) θέσεις, για να επιμορφωθώ.

Re: Χριστιανισμος/ειδωλολατρεια: ομοιοτητες και διαφορες..
Δημοσιεύτηκε: 07 Φεβ 2020, 11:31
από ΓΑΛΗ
Αἰακίδης Αἰχμητὴς έγραψε: 07 Φεβ 2020, 00:32
ΓΑΛΗ έγραψε: 06 Φεβ 2020, 11:15
Δεν αντιλαμβάνομαι που ακριβώς διακρίνεις την υπεκφυγή. Γράφω ξεκάθαρα ότι οι φιλόσοφοι της αρχαίας Ελλάδας, δεν είχαν πολυθεϊστική προσέγγιση. Πλάτων, Σωκράτης, Ηράκλειτος, Σωκράτης, Αναξαγόρας, Πυθαγόρας, Ξενοφάνης, Πλούταρχος κά.
Διαφωνείς σ' αυτό; Εσύ υπεκφεύγεις σ’ αυτό το ερώτημα, όχι εγώ.
Σφάλλεις διότι πολυθεΐα σημαίνει πλήθυνση τοῦ ἐνδοκοσμικοῦ Ἕνός, τῆς Πρώτης Αἰτίας, ὅπου οἱ ἐπὶ μέρους θεοὶ ταξιθετοῦν ἀνάλογα μὲ τὸ
«χῶρο εὐθύνης» τους, τὶς ἁρμοδιότητές τους. Κατὰ τὸν ἰουδαιογενὴ μονοθεϊσμό, ὁ υπερβατικός, ἐξωκοσμικὸς μόνος Θεὸς δημιουργεῖ ἐκ τοῦ μηδενὸς (ex nihilo) τὸ Σύμπαν, ὅπου οἱ θεοὶ τῶν Ἑλλήνων ὑποβιβάζονται σὲ κακόβουλους... δαίμονες.
Αναφέρομαι σε συγκεκριμένους φιλοσόφους που απέρριπταν την πολυθεϊστική προσέγγιση θεωρώντας την έναν εύπεπτο ανθρωπομορφισμό και μου αντιπαραθέτεις κάποιες αποσπασματικές προτάσεις.
Δεν μου αρκεί ως απόδειξη σφάλματος, αγαπητέ. Θα έβρισκα πάντως ενδιαφέρουσα την άποψη κάποιου αρχαιορεμπέτη για την
πλήθυνση του ενδοκοσμικού Ενός.
Κάτι τέτοια λέτε και σας λατρεύω.
Αἰακίδης Αἰχμητὴς έγραψε: 07 Φεβ 2020, 00:32
ΓΑΛΗ έγραψε: 06 Φεβ 2020, 11:15Αναφορικά δε με την ψυχή, η "δογματική"

άποψη της χριστιανικής εκκλησίας, συνάδει απολύτως με την αθανασία της ψυχής και την σταδιακή της απομάκρυνση από το γήινο σώμα μέχρι την ένωση της με το θείο και σ' αυτό "συμφωνούν" όλες οι μυστικιστικές προσεγγίσεις. Οι επανενσαρκώσεις της ψυχής που αναφέρεις εσύ, εντάσσονται σ' αυτήν τη διαδρομή, που κάθε θρησκεία περιγράφει διαφορετικά. Στην περιγραφή (σχηματοποίηση αυτής της έννοιας) υπάρχουν οι διαφορές.
Περισσότερες λεπτομέρειες θα βρεις στο βιβλίο "Μεγάλοι Μύσται" του Έντουαρντ Συρέ. Σαφώς υπάρχουν και πιο εξειδικευμένα βιβλία αναφορικά με τον κάθε φιλόσοφο, απλώς αναφέρω αυτό γιατί περιλαμβάνει μια συνοπτική άποψη των μυστών όλων των μεγάλων θρησκειών.
Εκτός αν πιστεύεις ότι το χριστιανικό "Ανάσταση Νεκρών" σημαίνει ότι θα βγουν όλοι από τους τάφους τους, από τις κοιλιές των ψαριών (που θ' αναστηθούν κι αυτά), από τις στάχτες κλπ για να γίνουμε όλοι μια χαρούμενη παρέα.
ΓΑΛΗ μου, συλλαμβάνεσαι ἀδιάβαστη, παρόλο ποὺ δὲν ἔχω διαβάσει τὸ γνωστὸ ἔργο τοῦ Schuré ποὺ ἀνέφερες, ἁπλούστατα διότι... ἡ Ἐκκλησία προσδοκᾶ κυριολεκτικὰ ἀνάσταση νεκρῶν σωμάτων, ὅπως μπορεῖς νὰ διαπιστώσεις καὶ ἡ ἴδια σὲ συναφὴ πραγματεία τοῦ μακαριστοῦ Χριστοδούλου:
https://www.oodegr.com/oode/swthria/prosdokw_anast1.htm
Γιὰ αὐτὸ καὶ ἀντιτίθεται πρὸς τὴν καύση-ἀποτέφρωση τῶν τεθνεώτων.
Συλλαμβάνομαι αδιάβαστη επειδή μου αντιπαραθέτεις απέναντι στη μυστικιστική/φιλοσοφική προσέγγιση των θρησκειών αυτό που έγραψε ο Χριστόδουλος; Πάλι καλά που δεν πρόσθεσες και κάποιο κείμενο του Άνθιμου.
Έστω και σ' αυτό το απλοϊκό πλαίσιο, θα ήθελα κάποια εμπνευσμένη προσέγγιση για τον πολυθεϊσμό και την ψυχή από τους σύγχρονους ιερείς της Εθνικής Θρησκείας των Ελλήνων. Γιατί υπάρχουν, έτσι δεν είναι; Λειτουργούν πια επισήμως.
Περιμένω λοιπόν εναγωνίως, τις στιβαρές τους (ελπίζω) θέσεις, για να επιμορφωθώ.

Re: Χριστιανισμος/ειδωλολατρεια: ομοιοτητες και διαφορες..
Δημοσιεύτηκε: 07 Φεβ 2020, 14:43
από ΠΑΓΧΡΗΣΤΟΣ
ΓΑΛΗ έγραψε: 02 Φεβ 2020, 10:12
Και είχα στο παρελθόν επαφές απείρου κάλλους με την Ελληνική Κοσμοθέαση μεταπολιτευτικού ρεμπέτικου τύπου.
Αναφέρεσαι σε συγκεκριμένο πρόσωπο ή σε τάση ή τι; (αν είναι πρόσωπο με ενδιαφέρει ποιος είναι)
Re: Χριστιανισμος/ειδωλολατρεια: ομοιοτητες και διαφορες..
Δημοσιεύτηκε: 07 Φεβ 2020, 15:40
από ΓΑΛΗ
ΠΑΓΧΡΗΣΤΟΣ έγραψε: 07 Φεβ 2020, 14:43
ΓΑΛΗ έγραψε: 02 Φεβ 2020, 10:12
Και είχα στο παρελθόν επαφές απείρου κάλλους με την Ελληνική Κοσμοθέαση μεταπολιτευτικού ρεμπέτικου τύπου.
Αναφέρεσαι σε συγκεκριμένο πρόσωπο ή σε τάση ή τι; (αν είναι πρόσωπο με ενδιαφέρει ποιος είναι)
Φυσικά και δεν είναι συγκεκριμένο πρόσωπο. Μακάρι να ήταν ένας. Απλώς είχα την ευτυχία ή δυστυχία (σε κάθε περίπτωση ήταν ενδιαφέρουσα και πολύ ωφέλιμη εμπειρία) να γνωρίσω αρκετούς "εθνικούς" με τίτλους ή μη, από τους περισσότερους αρχαιολατρικούς χώρους/οργανώσεις.
Σαφώς και υπάρχουν ξερά και χλωρά, όπως παντού αλλά τα ξερά είναι η πλειοψηφία. Από αρχαιολατρικά αρκτικόλεξα γενικώς, άλλο τίποτα. Το πιο ενδιαφέρον όμως, είναι οι πολιτικές τους διαφορές και οι χαριτωμένες* όντως προσπάθειες να προσαρμόσουν την ελληνική θρησκεία και φιλοσοφία στην προκρούστεια κλίνη της πολιτικής ιδεολογίας που πρεσβεύει ο κάθε φορέας.
*Δώσε ό,τι ερμηνεία θέλεις στον προσδιορισμό.

Re: Χριστιανισμος/ειδωλολατρεια: ομοιοτητες και διαφορες..
Δημοσιεύτηκε: 07 Φεβ 2020, 16:24
από Nandros
ΓΑΛΗ έγραψε: 07 Φεβ 2020, 15:40
ΠΑΓΧΡΗΣΤΟΣ έγραψε: 07 Φεβ 2020, 14:43
ΓΑΛΗ έγραψε: 02 Φεβ 2020, 10:12
Και είχα στο παρελθόν επαφές απείρου κάλλους με την Ελληνική Κοσμοθέαση μεταπολιτευτικού ρεμπέτικου τύπου.
Αναφέρεσαι σε συγκεκριμένο πρόσωπο ή σε τάση ή τι; (αν είναι πρόσωπο με ενδιαφέρει ποιος είναι)
Φυσικά και δεν είναι συγκεκριμένο πρόσωπο. Μακάρι να ήταν ένας. Απλώς είχα την ευτυχία ή δυστυχία (σε κάθε περίπτωση ήταν ενδιαφέρουσα και πολύ ωφέλιμη εμπειρία) να γνωρίσω αρκετούς "εθνικούς" με τίτλους ή μη, από τους περισσότερους αρχαιολατρικούς χώρους/οργανώσεις.
Σαφώς και υπάρχουν ξερά και χλωρά, όπως παντού αλλά τα ξερά είναι η πλειοψηφία. Από αρχαιολατρικά αρκτικόλεξα γενικώς, άλλο τίποτα. Το πιο ενδιαφέρον όμως, είναι οι πολιτικές τους διαφορές και οι χαριτωμένες* όντως προσπάθειες να προσαρμόσουν την ελληνική θρησκεία και φιλοσοφία στην προκρούστεια κλίνη της πολιτικής ιδεολογίας που πρεσβεύει ο κάθε φορέας.
*Δώσε ό,τι ερμηνεία θέλεις στον προσδιορισμό.
Αιρέσεις και σχίσματα έχουν όλες οι θρησκείες.
Δεν υπάρχει τρανότερη απόδειξη ότι είναι ανθρώπινα δημιουργήματα.
.