Σελίδα 11 από 15
Re: ΑΣ ΚΑΝΩ ΤΟΝ ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΩΝ ΜΝΗΣΤΗΡΩΝ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ..
Δημοσιεύτηκε: 09 Ιαν 2021, 03:55
από Chainis
Japetus έγραψε: 15 Νοέμ 2020, 12:03
jason έγραψε: 15 Νοέμ 2020, 11:46
ΑΙΝΕΙΑΝ06 έγραψε: 15 Νοέμ 2020, 11:42
Σαν ηθικό πρότυπο προς διαπαιδαγώγηση ο Οδυσσέας τι σημαίνει ;
(Ας μην μιλήσουμε για τους υπόλοιπους ομηρικούς ήρωες)
Σκέφτηκε μια πουστια να μπούμε στην Τροία, μια χαρά πρότυπο ελ
Μιλάς για Ιλιάδα, αλλά το άλλο; Που τον ψάχνανε για να εκστρατεύσουν και το έπαιζε τρελίτσα για να μην πάει (έσπερνε αλάτι στο χωράφι του);
Δείχνει το ανθρώπινο, ότι κανένας δεν θέλει να παρατήσει την όμορφη γυναίκα του το παιδί του και την βολή του και να βολοδέρνει σε θάλασσες και μάχες.
Re: ΑΣ ΚΑΝΩ ΤΟΝ ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΩΝ ΜΝΗΣΤΗΡΩΝ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ..
Δημοσιεύτηκε: 09 Ιαν 2021, 03:58
από Chainis
Καραμελίτσα έγραψε: 15 Νοέμ 2020, 12:34
Ο Οδυσσέας της Ιλιάδας είναι θρασύ λαμόγιο και γλίτσας, αρχέτυπο Σημιτικού πασόκου.
Ο Οδυσσέας της Οδύσσειας είναι εντελώς άλλο πρόσωπο, μέχρι που μπορείς να τον φανταστείς να ακούει Καζαντζίδη και να κλαίει.
Για πες για τον πρώτο, γιατί είναι έτσι όπως τον στολίζεις;
Re: ΑΣ ΚΑΝΩ ΤΟΝ ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΩΝ ΜΝΗΣΤΗΡΩΝ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ..
Δημοσιεύτηκε: 09 Ιαν 2021, 04:10
από Chainis
ΑΙΝΕΙΑΝ06 έγραψε: 15 Νοέμ 2020, 13:35
stavmanr έγραψε: 15 Νοέμ 2020, 12:36
Το να ψάχνει κανείς αυστηρά ιστορικά στοιχεία και επί μέρους αναλύσεις περιγραφών σε ένα έπος είναι σα να θεωρεί ότι το έτος 2000 όλοι φορούσαν δερμάτινα παντελόνια και γυαλιά ηλίου -ακόμα και το κατά τις βραδυνές ώρες- επειδή τότε γράφτηκε το Matrix.
Όταν με τα ομηρικά έπη και τους ήρωες τους έχουν γαλουχηθεί αμέτρητες γενεές νέων και οι συμπεριφορές η οι πράξεις των ηρώων τους έχουν θεωρηθεί ως στερεότυπα και πρότυπα .
Έχουμε το δικαίωμα να αναρωτηθούμε για τα ηθικά διδάγματα που βγαίνουν από αυτά τα στερεότυπα
Το ερώτημα μου εδώ δεν είναι το εάν η Οδύσσεια η η Ιλιάδα έχουν ιστορική βάση αλλά τα συμπεράσματα που βγαίνουν από την διδαχή αυτων των προτύπων στην σχολική παιδεία
Ο ..πολυμήχανος Οδυσσέας ήταν ένας ανίκανος βασιλέας στο να προστατέψει τους άνδρες του και να πάει με ασφάλεια στον τόπο του
Και οι κακοι της Οδύσσειας οι μνηστήρες είχαν τελικά δίκιο
Βγάζεις αυθαίρετα συμπεράσματα.
Ο Οδυσσέας απέδειξε με την άλωση της Τροίας ότι ήταν ικανότατος.
Μέχρι τότε είχε προστατεύσει την πλειοψηφία του στρατού του, προφανώς γιατί ήταν ικανός.
Τα επόμενα 10 χρόνια έχασε τα πάντα γιατί τον κυνηγούσε ο Ποσειδώνας, που ήταν θεός όπως ξέρεις και τον είχε στο στοιχείο του, στην θάλασσα.
Επομένως δεν έχασε τίποτα από ανικανότητα αλλά από την οργή και την έχθρα του Θεού.
Παρόλο τον κατατρεγμο του Θεού δεν έπαψε να παλεύει για να γυρίσει στην οικογένεια του.
Με αυτά τα δεδομένα βγαίνουν θαυμάσια διδακτικά συμπεράσματα κατάλληλα να διαπαιδαγωγησουν γενιές και γενιές ανθρώπων.
Κι αν δεν σου αρέσει εσένα σήμερα το έργο δεν πειράζει καθόλου, άρεσε στον Πυθαγόρα, τον Σοφοκλή, τον Λεωνίδα, τον Περικλή, τον Μ. Αλέξανδρο και χιλιάδες άλλους που άφησαν θετικό αποτύπωμα στην αρχαία Ελληνική ιστορία.
Re: ΑΣ ΚΑΝΩ ΤΟΝ ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΩΝ ΜΝΗΣΤΗΡΩΝ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ..
Δημοσιεύτηκε: 09 Ιαν 2021, 04:30
από Chainis
Dwarven Blacksmith έγραψε: 15 Νοέμ 2020, 13:37
ΑΙΝΕΙΑΝ06 έγραψε: 15 Νοέμ 2020, 13:35
stavmanr έγραψε: 15 Νοέμ 2020, 12:36
Το να ψάχνει κανείς αυστηρά ιστορικά στοιχεία και επί μέρους αναλύσεις περιγραφών σε ένα έπος είναι σα να θεωρεί ότι το έτος 2000 όλοι φορούσαν δερμάτινα παντελόνια και γυαλιά ηλίου -ακόμα και το κατά τις βραδυνές ώρες- επειδή τότε γράφτηκε το Matrix.
Όταν με τα ομηρικά έπη και τους ήρωες τους έχουν γαλουχηθεί αμέτρητες γενεές νέων και οι συμπεριφορές η οι πράξεις των ηρώων τους έχουν θεωρηθεί ως στερεότυπα και πρότυπα .
Έχουμε το δικαίωμα να αναρωτηθούμε για τα ηθικά διδάγματα που βγαίνουν από αυτά τα στερεότυπα
Το ερώτημα μου εδώ δεν είναι το εάν η Οδύσσεια η η Ιλιάδα έχουν ιστορική βάση αλλά τα συμπεράσματα που βγαίνουν από την διδαχή αυτων των προτύπων στην σχολική παιδεία
Ο ..πολυμήχανος Οδυσσέας ήταν ένας ανίκανος βασιλέας στο να προστατέψει τους άνδρες του και να πάει με ασφάλεια στον τόπο του
Και οι κακοι της Οδύσσειας οι μνηστήρες είχαν τελικά δίκιο
Οκ αλλά κι αυτοί σε ξένο σπίτι πήγαιναν. Δεν μπορούσαν να φέρουν δικό τους κρασί και ταπεράκια;

Το οτι θρονιαστηκαν στο σπίτι του και κατανάλωναν το βιός του για το μρατικοδιαιτο λαμόγιο είναι οκ, δεν τρέχει τίποτα.
Re: ΑΣ ΚΑΝΩ ΤΟΝ ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΩΝ ΜΝΗΣΤΗΡΩΝ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ..
Δημοσιεύτηκε: 09 Ιαν 2021, 04:31
από ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ
Οι μνηστήρες μπορεί να ήταν ευγενείς ή απλοί κάτοικοι της Ιθάκης που επέβαλλαν την εξουσία τους στο «παλάτι» δεδομένης
της φυγής του Οδυσσέα. Το θεωρώ χλωμό να είχε τόσο μεγάλο πληθυσμό η Ιθάκη ώστε να έχει 100+ ευγενείς άρα μιλάμε μάλλον
για απλούς κατοίκους. Ίσως η στάση αυτών των κατοίκων να οδήγησε και στην ανατροπή του Λαέρτη. Επιπλέον, η Ιλιάδα περιγράφει
τα γεγονότα του τελευταίου έτους του Τρωϊκού πολέμου άρα ο Τηλέμαχος αν γεννήθηκε το διάστημ της φυγής του πατέρα του θα έπρεπε
να είναι μικρό παιδί. Θα μου πει κάποιος ότι μπορεί ο Οδυσσέας να έφυγε νωρίτερα από την Ιθάκη αλλά η υπόθεση της δεκαετούς πολιορκίας
της Τροίας χωλαίνει για λόγους που έχουν να κάνουν με τα μέσα εκείνης της εποχής καθώς και με τη στρατιωτική λογική. Ίσως οι Έλληνες
να έκαναν διάφορες επιδρομές στη Τροία, κάτι σα τους Βίκινγκς κάτι που σημαίνει ότι ο Οδυσσέας για κάποιο διάστημα πηγαινοερχόνταν
ανάμεσα στο νησί του και άλλα μέρη.
Re: ΑΣ ΚΑΝΩ ΤΟΝ ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΩΝ ΜΝΗΣΤΗΡΩΝ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ..
Δημοσιεύτηκε: 09 Ιαν 2021, 04:39
από Chainis
Dwarven Blacksmith έγραψε: 15 Νοέμ 2020, 14:43
relativer777 έγραψε: 15 Νοέμ 2020, 14:36
Japetus έγραψε: 15 Νοέμ 2020, 14:27
Ο Άργος.. Το μοναδικό όνομα που είχα συγκρατήσει όταν μου είχαν πει παιδάκι την ιστορία.. Είχα και τον πρώτο μου σκύλο ονομάσει έτσι...
Προηγουμένως που αναφέρθηκα στην ιστορία με τους Κίκονες, δεν προσπαθώ να αποδώσω ιστορική αξία στα ομηρικά έπη, αλλά να παρατηρήσω ότι ο Όμηρος (ή όποιος άλλος τα έγραψε), πήραν μικρές ιστορίες, άλλοτε πραγματικές και άλλοτε φανταστικές και τα συνέρραψαν.
Στο προκείμενο χωρίο, τί δουλειά είχαν οι σύντροφοι (δεν πειράζει που αναφέρομαι σε αυτούς έτσι ε;) με το που τελείωσε ο πόλεμος να πάνε να λεηλατήσουν άλλη πόλη;
Απλά είχε διαδοθεί μια ιστορία για το πώς έγινε ο εποικισμός κάποιας πόλης στη θράκη, καταγράφηκε στη λαϊκή συνείδηση, και την συμπεριέλαβε ο Όμηρος στα γραπτά του, συνδέοντάς την με το φανταστικό ταξίδι του Οδυσσέα...
Δέν θυμάμαι, αλλά νομίζω ότι το όνομα του σκύλου ειταν Ορέστης. Μετά από κάμποσες δεκαετίες, είναι φυσικό να μην θυμάμαι. Το γεγονός είναι ότι ο Όμηρος
Έγραψε μόνο δύο ραψωδίες και έγινε αθάνατος.
Και μετά 5 χιλιάδες χρόνια, θα διαβάζουν Όμηρο παγκοσμίως και θα θαυμάζουν το μεγαλείο του !!!

Υ.Γ. ο Ιούλιος Βερν έγραψε το Γύρο του Κόσμου σε 80 ημέρες !!!
Ο Όμηρος αν έγραφε για το γύρο του κόσμου σε πόσες δεκαετίες θα το είχε ολοκληρώσει ?
Ο Όμηρος σύμφωνα με τους αρχαίους της κλασσικής εποχής δεν έγραψε δύο ραψωδίες αλλά πολλές ακόμα. Δύο σώζονται για μας.
Αυτό βέβαια καθιστά εξαιρετικά απίθανο να ήταν ένα άτομο. Αλλά ακόμα και αν ήταν,
δεδομένουν ότι μεταδίδονταν προφορικά, είναι απίθανο να μην έχουν γίνει μεγάλες προσθήκες και αλλαγές από ολόκληρες γενιές ραψωδών.
Γιατί προφορικά;
Είχαν γραφή.
Το οτι δεν σώθηκαν να τα βρούμε σήμερα δεν σημαίνει ότι δεν καταγράφονταν.
Re: ΑΣ ΚΑΝΩ ΤΟΝ ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΩΝ ΜΝΗΣΤΗΡΩΝ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ..
Δημοσιεύτηκε: 09 Ιαν 2021, 04:42
από Chainis
Maspoli έγραψε: 15 Νοέμ 2020, 15:39
Leporello έγραψε: 15 Νοέμ 2020, 14:04Τα είπαμε αυτά. Και η Νατάλια Ροστόβα εμφανίζεται teenager, όχι cougar. Επιπλέον, ο Λαέρτης εμφανίζεται να δουλεύε στα χωράφια. Δεν θα μπορούσε να το κάνει αυτό αν ήταν 100 ετών. Και δεν θα κόλλαγε και ο Οδυσσέας που προφανώς θα ενδιαφερόταν γιά την συνέχιση τής δυναστείας του, να κάνει το πρώτο του παιδί στα 50.
Για καθίστε ρε παιδιά.
Αν η Πηνελόπη παντρεύτηκε στα 14, ο Οδυσσέας στα 22, τότε τι πρόβλημα δημιουργείται στην ιστορία; Στην επιστροφή, ο Οδυσσέας θα ήτα 42 και η Πηνελόπη 34. Μια χαρά. Ο Λαέρτης θα μπορούσε άνετα να είναι ένας 80άρης που ησχολειτο με την κηπουρική.

Μία χαρά ο Λαέρτης θα μπορούσε να είναι ένας 65αρης και να δουλεύει όλη μέρα στα κτήματα του.
Re: ΑΣ ΚΑΝΩ ΤΟΝ ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΩΝ ΜΝΗΣΤΗΡΩΝ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ..
Δημοσιεύτηκε: 09 Ιαν 2021, 04:49
από Chainis
Maspoli έγραψε: 15 Νοέμ 2020, 16:23
Dwarven Blacksmith έγραψε: 15 Νοέμ 2020, 15:35
Γενικά υπάρχει συμφωνία μόνο στα εξής:
1) Η Οδύσσεια είναι ένα έργο με υπερβολική συνοχή για να είναι συρραφή πολλών έργων
2) Το ίδιο για την Ιλιάδα
3) Μεταξύ τους δεν υπάρχει τόση συνοχή
Για όλα τα υπόλοιπα κανείς δεν είναι σίγουρος.
Εμένα μου έκανε εντύπωση οτι η Ιλιάδα εξιστορεί τον δέκατο χρόνο του πολέμου αλλά σταματά ακριβώς στο σημείο που ο ρόλος του Οδυσσέα θα αρχίσει και γίνεται πρωταγωνιστικός και τελικά, καταλυτικός. Μαθαίνουμε δηλαδή τα πιο σημαντικά έργα του Οδυσσέα, μέσα από το δεύτερο έπος. Κάτι που μάλλον ήταν εξαρχής η πρόθεση αυτού που ξεκίνησε να γράφει και δεν ήταν κάτι που του προέκυψε στην πορεία.
Γιατί όμως να το κάνει;
Η Ιλιάδα έχει τον συμβολισμο της επέκτασης και κυριαρχίας των Μυκηναιων στην Μεσόγειο περιγράφοντας ένα συμβάν (και μάλλον το τελευταίο) αυτης της επέκτασης.
Η Οδύσσεια περιγράφει την ταλαιπωρία, τις δυσκολίες και τις θυσιες αυτής της επέκτασης, έφευγαν οι άντρες για εκστρατείες και κανένας δεν ήξερε αν και πόσοι και πότε θα γυρίσουν.
Μας δείχνει τους λόγους που δεν γύρναγαν..
Re: ΑΣ ΚΑΝΩ ΤΟΝ ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΩΝ ΜΝΗΣΤΗΡΩΝ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ..
Δημοσιεύτηκε: 09 Ιαν 2021, 05:01
από Chainis
hellegennes έγραψε: 16 Νοέμ 2020, 00:36
Maspoli έγραψε: 15 Νοέμ 2020, 12:26
Πολλά πράγματα για τον Όμηρο δεν έχουν αποσαφηνιστεί από την αρχαιολογική έρευνα επαρκώς οπότε πρέπει να μην είμαστε απόλυτοι στις εκτιμήσεις μας. Μέχρι την ανασκαφή της Τροίας ή των Μυκηνών, κάποιοι μπορεί να νομιζαν προϊόν φαντασίας την ύπαρξη τους.
Γιατί, πότε επιβεβαιώθηκε ότι η ομηρική Τροία υπήρξε; Δεν υπάρχει καν τελική απάντηση για το αν η πόλη στον συγκεκριμένο λόφο λεγόταν ποτέ Τροία ή Ίλιο, δηλαδή αν κατοικήθηκε μεταγενέστερα από ανθρώπους που πίστευαν ότι αυτή ήταν η αρχική τοποθεσία της ομηρικής Τροίας.
Το μόνο βέβαιο είναι ότι δεν υπάρχουν ιδιαίτερα στοιχεία ότι έγινε πόλεμος στον συγκεκριμένο τόπο την εποχή που πιστεύουν οι ιστορικοί ότι έλαβε χώρα ο τρωικός πόλεμος, ότι κλίμακας και να ήταν (σίγουρα κανείς δεν πιστεύει ότι ήταν η υπερπαραγωγή που αφηγείται ο Όμηρος ή ότι κράτησε μεγάλο διάστημα).
Ταίριαζουν πολλές περιγραφές να ήταν αυτή.
Και κατοικήθηκε από πολύ παλιά, δεν θυμάμαι ακριβώς αλλά νομίζω πριν το 2.000 πΧ και μάλιστα καταστραφηκε πολλές φορές.
Και αναφέρεται και από τους Χεταιους με όνομα που παραπέμπει σε Ίλιον, κάτι σαν Ιλιουσα θυμάμαι.
Το αν στα έπη αντιστοιχεί η τρίτη ή Τετάρτη οικιστική διαστρωματωση δεν έχει και ιδιαίτερη σημασία πάρα μο ο στις χρονολογησεις.
Re: ΑΣ ΚΑΝΩ ΤΟΝ ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΩΝ ΜΝΗΣΤΗΡΩΝ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ..
Δημοσιεύτηκε: 09 Ιαν 2021, 05:18
από Chainis
Leporello έγραψε: 16 Νοέμ 2020, 01:18
hellegennes έγραψε: 16 Νοέμ 2020, 00:36
Maspoli έγραψε: 15 Νοέμ 2020, 12:26
Πολλά πράγματα για τον Όμηρο δεν έχουν αποσαφηνιστεί από την αρχαιολογική έρευνα επαρκώς οπότε πρέπει να μην είμαστε απόλυτοι στις εκτιμήσεις μας. Μέχρι την ανασκαφή της Τροίας ή των Μυκηνών, κάποιοι μπορεί να νομιζαν προϊόν φαντασίας την ύπαρξη τους.
Γιατί, πότε επιβεβαιώθηκε ότι η ομηρική Τροία υπήρξε; Δεν υπάρχει καν τελική απάντηση για το αν η πόλη στον συγκεκριμένο λόφο λεγόταν ποτέ Τροία ή Ίλιο, δηλαδή αν κατοικήθηκε μεταγενέστερα από ανθρώπους που πίστευαν ότι αυτή ήταν η αρχική τοποθεσία της ομηρικής Τροίας.
Το μόνο βέβαιο είναι ότι δεν υπάρχουν ιδιαίτερα στοιχεία ότι έγινε πόλεμος στον συγκεκριμένο τόπο την εποχή που πιστεύουν οι ιστορικοί ότι έλαβε χώρα ο τρωικός πόλεμος, ότι κλίμακας και να ήταν (σίγουρα κανείς δεν πιστεύει ότι ήταν η υπερπαραγωγή που αφηγείται ο Όμηρος ή ότι κράτησε μεγάλο διάστημα).
Υπάρχει η αναφορά στην πόλη Wilusa στην επιστολή Ταβαγκαλάβας, καθώς και σε άλλες Χετταϊκές επιστολές. Αυτή ταιριάζει με την ονομασία "Ιλιον". Φυσικά, η τοποθεσία της μπορεί να μην ήταν εκεί που έκανε την ανασκαφή ο Σλήμαν. Στην τοποθεσία πάλι που ανέσκαψε ο Σλήμαν, σε ένα από τα στρώματα φαίνεται καθαρά πυρκαϊά. Φυσικά, μπορεί να μη την έβαλαν οι Αχαιοί.
Τα γεωγραφικά στοιχεία ταιριάζουν με την περιοχή (κοντά στην Τενοδο, στον Σκαμανδρο ποταμό.
Στην περιοχή δεν έχει ανασκαφεί άλλη αρχαία πόλη με αντίστοιχα χαρακτηριστικά.
Υπάρχει μια ατράνταχτη απόδειξη ότι η Τροία ήταν υπαρκτή και ότι ήταν εκεί που όμως την αγνοούμε
Ότι ο Αλέξανδρος όταν πέρασε τον Ελλησπόντο πήγε και προσκυνησε τον τάφο του Αχιλλέα.
Που σημαίνει ότι ο τάφος υπήρχε τότε.
Κι αν υπήρχε τάφος υπήρχε κάποτε και πόλη της Τροίας.
Re: ΑΣ ΚΑΝΩ ΤΟΝ ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΩΝ ΜΝΗΣΤΗΡΩΝ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ..
Δημοσιεύτηκε: 09 Ιαν 2021, 05:38
από Lestat
Maspoli έγραψε: 16 Νοέμ 2020, 02:53
stavmanr έγραψε: 15 Νοέμ 2020, 23:17
Maspoli έγραψε: 15 Νοέμ 2020, 15:39
Για καθίστε ρε παιδιά.
Αν η Πηνελόπη παντρεύτηκε στα 14, ο Οδυσσέας στα 22, τότε τι πρόβλημα δημιουργείται στην ιστορία;
Ότι μάλλον ήταν Ρομά κι έμεναν στο Μενίδι...
Ο γάμος για ένα κορίτσι στα 14 έτη δεν ήταν κάτι ασυνήθιστο εκείνη την εποχή.
Ο Ησίοδος στο Έργα και Ημέραι έδινε τη συμβουλή ότι η καλή ηλικία γάμου για τη γυναίκα ήταν να είναι 4 χρόνια έφηβη και τον πέμπτο να παντρεύεται.
Ακόμα και αιώνες μετά τον Ησιοδο, ο Ξενοφών γράφει για τον Ισχομαχο που μιλούσε με το Σωκράτη και του έλεγε ότι όταν είχε πάρει τη γυναίκα του, αυτή δεν έχει κλείσει τα 15.
Ακριβως αυτο, πρεπει να θεωρηθει δεδομενο οτι οι ανθρωποι εκεινης της εποχης (και οχι μονο) παντρευονταν και ειχαν παιδια απο μικρη ηλικια.
Βλεπουμε πχ τον Νεοπτολεμο, τον γιο του Αχιλλεα, να παιρνει ως συντροφο την χηρα του Εκτορα, την Ανδρομαχη.
Με την εικονα που εχουμε σχηματισει διαβαζοντας την Ιλιαδα και με βαση τα σημερινα στανταρ, φαινεται περιεργο το γεγονος οτι ο Αχιλλεας εχει γιο σε ηλικια γαμου.
Re: ΑΣ ΚΑΝΩ ΤΟΝ ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΩΝ ΜΝΗΣΤΗΡΩΝ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ..
Δημοσιεύτηκε: 09 Ιαν 2021, 05:55
από ΑΙΝΕΙΑΝ06
Lestat έγραψε: 09 Ιαν 2021, 05:38
Maspoli έγραψε: 16 Νοέμ 2020, 02:53
stavmanr έγραψε: 15 Νοέμ 2020, 23:17
Ότι μάλλον ήταν Ρομά κι έμεναν στο Μενίδι...
Ο γάμος για ένα κορίτσι στα 14 έτη δεν ήταν κάτι ασυνήθιστο εκείνη την εποχή.
Ο Ησίοδος στο Έργα και Ημέραι έδινε τη συμβουλή ότι η καλή ηλικία γάμου για τη γυναίκα ήταν να είναι 4 χρόνια έφηβη και τον πέμπτο να παντρεύεται.
Ακόμα και αιώνες μετά τον Ησιοδο, ο Ξενοφών γράφει για τον Ισχομαχο που μιλούσε με το Σωκράτη και του έλεγε ότι όταν είχε πάρει τη γυναίκα του, αυτή δεν έχει κλείσει τα 15.
Ακριβως αυτο, πρεπει να θεωρηθει δεδομενο οτι οι ανθρωποι εκεινης της εποχης (και οχι μονο) παντρευονταν και ειχαν παιδια απο μικρη ηλικια.
Βλεπουμε πχ τον Νεοπτολεμο, τον γιο του Αχιλλεα, να παιρνει ως συντροφο την χηρα του Εκτορα, την Ανδρομαχη.
Με την εικονα που εχουμε σχηματισει διαβαζοντας την Ιλιαδα και με βαση τα σημερινα στανταρ, φαινεται περιεργο το γεγονος οτι ο Αχιλλεας εχει γιο σε ηλικια γαμου.
Η Ανδρομάχη πόσο χρονών να ήταν όταν είχε παντρευτεί τον Νεοπτόλεμο;
Και μάλιστα ενώ ήταν και πριν παντρεμένη με παιδί με τον Έκτορα ; (Ο οποίος μάλιστα φαίνεται να είναι συνομιληκος του Αχιλλέα ;)
Re: ΑΣ ΚΑΝΩ ΤΟΝ ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΩΝ ΜΝΗΣΤΗΡΩΝ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ..
Δημοσιεύτηκε: 09 Ιαν 2021, 06:07
από hellegennes
Chainis έγραψε: 09 Ιαν 2021, 05:01
hellegennes έγραψε: 16 Νοέμ 2020, 00:36
Maspoli έγραψε: 15 Νοέμ 2020, 12:26
Πολλά πράγματα για τον Όμηρο δεν έχουν αποσαφηνιστεί από την αρχαιολογική έρευνα επαρκώς οπότε πρέπει να μην είμαστε απόλυτοι στις εκτιμήσεις μας. Μέχρι την ανασκαφή της Τροίας ή των Μυκηνών, κάποιοι μπορεί να νομιζαν προϊόν φαντασίας την ύπαρξη τους.
Γιατί, πότε επιβεβαιώθηκε ότι η ομηρική Τροία υπήρξε; Δεν υπάρχει καν τελική απάντηση για το αν η πόλη στον συγκεκριμένο λόφο λεγόταν ποτέ Τροία ή Ίλιο, δηλαδή αν κατοικήθηκε μεταγενέστερα από ανθρώπους που πίστευαν ότι αυτή ήταν η αρχική τοποθεσία της ομηρικής Τροίας.
Το μόνο βέβαιο είναι ότι δεν υπάρχουν ιδιαίτερα στοιχεία ότι έγινε πόλεμος στον συγκεκριμένο τόπο την εποχή που πιστεύουν οι ιστορικοί ότι έλαβε χώρα ο τρωικός πόλεμος, ότι κλίμακας και να ήταν (σίγουρα κανείς δεν πιστεύει ότι ήταν η υπερπαραγωγή που αφηγείται ο Όμηρος ή ότι κράτησε μεγάλο διάστημα).
Ταίριαζουν πολλές περιγραφές να ήταν αυτή.
Και κατοικήθηκε από πολύ παλιά, δεν θυμάμαι ακριβώς αλλά νομίζω πριν το 2.000 πΧ και μάλιστα καταστραφηκε πολλές φορές.
Και αναφέρεται και από τους Χεταιους με όνομα που παραπέμπει σε Ίλιον, κάτι σαν Ιλιουσα θυμάμαι.
Το αν στα έπη αντιστοιχεί η τρίτη ή Τετάρτη οικιστική διαστρωματωση δεν έχει και ιδιαίτερη σημασία πάρα μο ο στις χρονολογησεις.
Μωρέ παντού υπάρχουν ερείπια από πόλεις. Όπου και να σκάψεις στην Μεσόγειο και την Μέση Ανατολή θα βρεις πόλεις. Το ότι τα συγκεκριμένα ερείπια αντιστοιχούν στην Τροία είναι αναπόδεικτο και κατ' εμέ αμφίβολο. Ναι, το είπαμε αυτό για τις αναφορές σε άλλους λαούς, αλλά δεν δίνεται κάποια τόσο συγκεκριμένη τοποθεσία. Η πόλη που βρέθηκε στον λόφο πάντως δεν αντιστοιχεί σε καμμιά αρχαία περιγραφή της Τροίας.
Ναι, ίσως και να ήταν η Τροία σ' αυτήν την τοποθεσία, αλλά μετά από τόσες δεκαετίες έρευνας δεν υπάρχουν ακράδαντα στοιχεία που να το υποστηρίζουν. Απλά δεν υπάρχει καλύτερη προτεινόμενη τοποθεσία.
Re: ΑΣ ΚΑΝΩ ΤΟΝ ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΩΝ ΜΝΗΣΤΗΡΩΝ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ..
Δημοσιεύτηκε: 09 Ιαν 2021, 06:19
από Lestat
ΑΙΝΕΙΑΝ06 έγραψε: 09 Ιαν 2021, 05:55
Lestat έγραψε: 09 Ιαν 2021, 05:38
Maspoli έγραψε: 16 Νοέμ 2020, 02:53
Ο γάμος για ένα κορίτσι στα 14 έτη δεν ήταν κάτι ασυνήθιστο εκείνη την εποχή.
Ο Ησίοδος στο Έργα και Ημέραι έδινε τη συμβουλή ότι η καλή ηλικία γάμου για τη γυναίκα ήταν να είναι 4 χρόνια έφηβη και τον πέμπτο να παντρεύεται.
Ακόμα και αιώνες μετά τον Ησιοδο, ο Ξενοφών γράφει για τον Ισχομαχο που μιλούσε με το Σωκράτη και του έλεγε ότι όταν είχε πάρει τη γυναίκα του, αυτή δεν έχει κλείσει τα 15.
Ακριβως αυτο, πρεπει να θεωρηθει δεδομενο οτι οι ανθρωποι εκεινης της εποχης (και οχι μονο) παντρευονταν και ειχαν παιδια απο μικρη ηλικια.
Βλεπουμε πχ τον Νεοπτολεμο, τον γιο του Αχιλλεα, να παιρνει ως συντροφο την χηρα του Εκτορα, την Ανδρομαχη.
Με την εικονα που εχουμε σχηματισει διαβαζοντας την Ιλιαδα και με βαση τα σημερινα στανταρ, φαινεται περιεργο το γεγονος οτι ο Αχιλλεας εχει γιο σε ηλικια γαμου.
Η Ανδρομάχη πόσο χρονών να ήταν όταν είχε παντρευτεί τον Νεοπτόλεμο;
Και μάλιστα ενώ ήταν και πριν παντρεμένη με παιδί με τον Έκτορα ; (Ο οποίος μάλιστα φαίνεται να είναι συνομιληκος του Αχιλλέα ;)
Δεν ξερω, παντως εκανε παιδια με τον Εκτορα και στη συνεχεια με τον Νεοπτολεμο και μετα το θανατο του, εκανε παιδι και με τον Έλενο.
Re: ΑΣ ΚΑΝΩ ΤΟΝ ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΩΝ ΜΝΗΣΤΗΡΩΝ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ..
Δημοσιεύτηκε: 09 Ιαν 2021, 06:26
από nowhere
οι μνηστήρες της πηνελόπης κάνουν ομαδική αγωγή στον οδυσσέα με συνήγορο τον αινειαν
αυθάδικο [όποιος καταλαβαίνει τι σημαίνει αυτή μαλακία στις περιγραφές του νετφλιξ να το πει] δικαστικό θρίλερ