Re: Η Ευρώπη υπέρ της Ελλάδος
Δημοσιεύτηκε: 03 Οκτ 2020, 17:47
Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους!
https://dev.phorum.com.gr/
https://twitter.com/nchrysolorasΔυο λόγια και στα ελληνικά για το τι συνέβη στη Σύνοδο Κορυφής: σε ό,τι αφορά την Κύπρο, δεν πήρε φυσικά αυτό που ζητάει εδώ και μήνες - τη διεύρυνση της λίστας κυρώσεων που έχουν επιβληθεί για τις δραστηριότητες της Τουρκίας στις επίμαχες περιοχές.
Ηκατάφερε όμως να βγουν από το κείμενο διατυπώσεις που θεωρούσε προβληματικές, καθώς σύμφωνα με τη Λευκωσία φαινόταν να «υιοθετούν Τουρκικά επιχειρήματα». Το ότι μπήκαν στο αρχικό κείμενο όμως δείχνει ότι αυτά τα επιχειρήματα έχουν απήχηση στις Βρυξελλες
Στο τέλος βγήκαν αυτές οι διατυπώσεις (όπως μας εξήγησε κορυφαίος αξιωματούχος ΕΕ, το αρχικό κείμενο κατατέθηκε έτσι, ώστε να αλλάξει και να βγει από τη Σύνοδο η Κύπρος έχοντας κερδίσει κάτι), αλλά αυτό δεν σημαίνει και πολλά. Η ρίζα του προβλήματος θεωρείται το Κυπριακό
Από την ενημέρωση που είχαμε θα πρέπει να αναμένεται έντονη κινητικότητα στο Κυπριακό οσονούπω. Και εντονότατες πιέσεις της ΕΕ να λυθεί επιτέλους. Αυτό σημαίνει ότι αν ηδεν κάνει κάτι που να δείχνει ότι δεν θέλει διάλογο, η πίεση για εποικοδομητική στάση θα μεταφερθεί προς
Σε ό,τι αφορά την, από τις προσθήκες και αλλαγές που είχε προτείνει στο κείμενο συμπερασμάτων της Συνόδου (και τις οποίες έχω δει και εγώ και πολλοί συνάδελφοι από ξένα μέσα) ελάχιστα πράγματα μπήκαν, σχεδόν τίποτα. Ωστόσο, εκτιμάται ως θετικό ότι θέλει να μπει σε διάλογο...
Με ο,τι συνεπάγεται αυτό. Όπως μας εξήγησε κορυφαίος αξιωματούχος ΕΕ, σε ένα διάλογο (όπως και στη Χάγη), τα μέρη γνωρίζουν ότι δεν θα πάρουν 100% απ αυτό που θέλουν. Και η Ελλάδα έχει δώσει την εντύπωση ότι το έχει αποδεχθεί αυτό, κάτι που ο αξιωματούχος αποτίμησε ως θετικό
Μην ξεχνάμε ότι λίγος καιρός έχει περάσει από τότε που η Ελλάδα διέψευδε τον Στολτενμπεργκ ότι γίνονται τεχνικές συνομιλίες στο ΝΑΤΟ (οι οποίες τελεσφόρησαν αυτή την εβδομάδα) και ζητούσε βαρύτατες κυρώσεις στην Τουρκία (επιπλέον των Κυπριακών). Από τότε έχει γίνει δρόμος πολύς.
Στο μεταξύ, η λίστα τηςεκκρεμεί από τον Ιούνιο στις ομάδες εργασίας του Συμβουλίου. Η προσδοκία διεύρυνσης της λίστας ήταν καταδικασμένη από τη στιγμή που διεφάνη ότι η ένταση στα ελληνοτουρκικα βαίνει προς εκτόνωση. Η ΕΕ δεν θα διακινδύνευε να βάλει μπουρλότο στο Αιγαίο...
...με νέες κυρώσεις που θα εξαγριώναν τηντην ώρα που γινόταν παράλληλη προσπάθεια διαλόγου με
. Ούτε καν η Αθήνα δεν ήθελε. Στο ΣΕΥ του Σεπτεμβρίου, μόνο η
μπλόκαρε τις κυρώσεις στη
ζητώντας κυρώσεις για
. Η
όχι. Αυτά είναι δημόσιες δηλώσεις Μπορελ, όχι μυστικά
Η λίστα όμως δεν διευρύνθηκε και για άλλους λόγους. Όπως διεφάνη ξεκάθαρα και στη Σύνοδο Κορυφής, η πλειοψηφούσα άποψη στην ΕΕ είναι ότι θα πρέπει να επιδιωχθεί εξομάλυνση των σχέσεων με. Και η επίλυση των θεμάτων στην νοτιοανατολική Μεσόγειο είναι το μέσο για να επιτευχθεί
Ηείναι από τις μεγαλύτερες οικονομίες του πλανήτη και τους μεγαλύτερους εμπορικούς εταίρους της ΕΕ (και της
). Το διμερές εμπόριο ανέρχεται σε δεκάδες δισεκατομμύρια ετησίως. Η
βρίσκεται σε τελωνειακή σύνδεση με την ΕΕ. Ευρωπαϊκές εταιρείες έχουν έκθεση στην
Image
Στα τόσα χρόνια που είμαι Βρυξελλες, κανείς αξιωματούχος δεν μου έχει πει ποτε ότι χαίρεται με τα προβλήματα της τουρκικής οικονομίας ούτε έχει κάνει χαιρέκακα σχόλια για την ισοτιμία λίρας. Τα προβλήματα διαχέονται & μεταξύ οικονομιών & από το οικονομικό στο γεωπολιτικό πεδίο
Επίσης, η ΕΕ εξαρτάται από την Τουρκία για τον έλεγχο των μεταναστευτικών ροών. Η Συμφωνία του 2016 έχει μετατρέψει Ελλάδα και Τουρκία σε βασικά εξωχώρια hotspot της ΕΕ έναντι μερικών δισεκατομμυρίων. Η αναχαίτιση μεταναστών είναι η βασική προτεραιότητα για πολλές κυβερνήσεις
Το γιατί έχει διαμορφωθεί αυτή η κατάσταση με το μεταναστευτικό δεν είναι της παρούσης. Το θέμα είναι ότι για όλους αυτούς τους λόγους, η μεγάλη πλειοψηφία των κρατών της ΕΕ θεωρεί την εξομάλυνση των σχέσεων με την Τουρκία επωφελή. Απόδειξη τα ίδια τα συμπεράσματα της Συνόδου
Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να πάνε στραβά τα πράγματα, τόσο στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο όσο και σε άσχετα θέματα (κράτος δίκαιου). Ενδεικτικό ότι ο Μακρόν ενημέρωσε τους ηγέτες στη Σύνοδο για πληροφορίες από μυστικές υπηρεσίες ότι τζιχαντιστές χρησιμοποιούν τουρκικά εδάφη
Αυτά είναι πολύ σοβαρά πράγματα (τα οποία η Τουρκία αρνείται) που θα μπορούσαν να αλλάξουν άρδην το κλίμα. Εκτος απροόπτου όμως, η σύνοδος ανοίγει ένα παράθυρο ευκαιρίας για να λυθεί το πρόβλημα στη ρίζα του. Αν δεν λυθεί, η υποστήριξη που θα έχουν& κυρίως
ίσως εξαρτηθεί..
... από το ποιος θα θεωρηθεί υπαίτιος. Σε κάθε περίπτωση, οι κυρώσεις έχει αποδειχθεί ότι δεν αποτρέπουν ένοπλες συγκρούσεις. Και αν και οι Συνθήκες της ΕΕ έχουν ρήτρα συλλογικής άμυνας, όσοι έχουν επαφές στο ΝΑΤΟ, προτείνω να ρωτήσουν ποσό καιρό πήρε σε άσκηση της Συμμαχίας...
... να μετακινήσει 1 (ολογράφως: ένα) άρμα μάχης από την κεντρική Ευρώπη στη Βαλτική. Η επίλυση των διαφόρων με αμοιβαίες υποχωρήσεις θεωρούνται η βέλτιστη λύση & στις Βρυξελλες & στις περισσότερες πρωτεύουσες. Όλα τα άλλα η έσχατη. Και η πρώτη αντίδραση του τουρκικού ΥΠΕΞ θετική

https://www.mfa.gr/epikairotita/proto-t ... 02020.htmlΕίχα σήμερα την ευκαιρία να ενημερώσω τους συναδέλφους μου στο Συμβούλιο, σχετικά με τις νέες παράνομες δραστηριότητες της Τουρκίας εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας, νότια του Καστελορίζου.
Εξήγησα επίσης το προφανές: ποιος είναι ο κοινός παρονομαστής σε όλες τις προβληματικές καταστάσεις στην περιοχή: Ναγκόρνο-Καραμπάχ, Συρία, Ιράκ, Κύπρος, Νοτιοανατολική Μεσόγειος. Ο κοινός παρονομαστής είναι η Τουρκία.
Η Τουρκία ενεργεί ως ο υπονομευτής της ειρήνης και της σταθερότητας στην περιοχή.
Ενάντια στο Διεθνές Δίκαιο, ενάντια στα Συμπεράσματα του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου.
https://www.aa.com.tr/en/azerbaijan-fro ... an/2004143Erdogan urged Charles Michel to work to revitalize Turkish-EU relations, EU fulfillment of its obligations under the 2016 migrant agreement, and making progress on updating the Customs Union and visa liberalization.
Despite Turkey’s goodwill approach, Greece continues to escalate the tension in the Eastern Mediterranean, he said, adding that Ankara expects concrete steps from EU to convene the Eastern Mediterranean conference it proposed.
https://www.tanea.gr/2020/10/13/politic ... -mesogeio/Σύνοδος Κορυφής: Εκτός επίσημης ατζέντας η τουρκική παραβατικότητα στην Αν. Μεσόγειο
Πρέπει να κερδάμε.Πάρταλος έγραψε: 13 Οκτ 2020, 23:09https://www.tanea.gr/2020/10/13/politic ... -mesogeio/Σύνοδος Κορυφής: Εκτός επίσημης ατζέντας η τουρκική παραβατικότητα στην Αν. Μεσόγειο
ΙΒ4 Δένδιας '' Όχι τώρα κυρώσεις σε Τουρκία''
Το ΔΟΥΛΕΜΑ από τα ευρωγιουσουφάκια του αδόλφου της ριζούντας σε νέες διαστάσειςΠάρταλος έγραψε: 13 Οκτ 2020, 23:09https://www.tanea.gr/2020/10/13/politic ... -mesogeio/Σύνοδος Κορυφής: Εκτός επίσημης ατζέντας η τουρκική παραβατικότητα στην Αν. Μεσόγειο
ΙΒ4 Δένδιας '' Όχι τώρα κυρώσεις σε Τουρκία''
https://www.investigate-europe.eu/en/20 ... borchardt/This past January’s Artelys study concludes that most projects on the fourth PCI list are unnecessary from a security of supply point of view. How do you see this, and can you confirm that these projects represent a potential over-investment of 29 billion Euros and might risk becoming stranded assets?
Being on the PCI list does not mean that you get any financing. I disagree with the analysis of Artelys about the security of supply side with regard to those projects that we have introduced during the implementation of the Energy Union Strategy. Security of supply, sources diversification was a very central part of it. Diversification meant more interconnection, and this is what we have promoted, not only within the gas sector, but also interconnectors in electricity.
There is some truth in the assessment with regard to the political nature of some projects. We follow a bottom-up approach in the PCI process, which means that the project will be proposed by a number of member-states and then it goes to evaluation by different regional groups. Certain projects are only developed because some countries think it is nice to have them, so they are not necessarily linked with security of supply or to decarbonisation aspects. In this respect, I have very often regretted, during the final selection of projects, when we sit with the Directors General of the Energy ministries of member states, that our power to pull out some projects was very limited. It was always a very fierce fight to say, ‘No, this project should not be on the list, for several reasons.’ The last two lists were especially very difficult.
And why is that so? Because before the Commission can adopt the final PCI list, the draft list is discussed in a high level meeting with representatives from the member states who need to endorse the draft list by unanimity. If only one MS votes against one project, the project is out, or if the Commission wants to take out one project, there could be the threat that the MS blocks the whole list.
This is also something that in my view needs to be changed. As long as you have the political implication where member-states must endorse the draft PCI list by unanimity at the end of the process, it makes it very difficult for the Commission to remove projects form the list.
We need to change this. The Commission needs a stronger hand and also be able to say at the end, ‘For these reasons, you are not fulfilling all the criteria for our carbonisation pathway.’ There is a truth in the report in the sense that there are still quite some projects on the list that are selected because of a political nature, and they should not remain on the list. There are projects that are already there for four or four years, and nothing has happened yet — there was no progress at all. If a project has not seen any development for three, four years, it should automatically be taken off the list. They are just there because the governments or the promoters want it.
What can the Commission do to change this?
The only possible step I see is to abolish the unanimity and introduce qualified majority for the endorsement of the list at the HLG. Another option would be to give the Commission a full scrutiny, but this would clearly undermine the whole bottom-up approach.
Are you talking about TAP, for instance?
No, Tap is 98 per cent constructed. TAP is part of the Southern gas corridor, and this corridor was the first diversification route — it was meant to bring competition with the Russian gas to the South-East of Europe. It has taken too long, so LNG has taken over this function, but the Southern gas corridor is part of our diversification strategy — it supports the security of supply. So TAP is not one of those projects.
East-Med is one of those projects. I can understand that there is lot of gas in the Mediterranean Sea, there are these gas fields, but it would make more sense to use the regional LNG facilities than to bring natural gas in a long pipeline to Greece and further into our markets. And we are trying also to move towards other sources of energies, like renewable gases and renewable electricity.
https://www.aa.com.tr/en/europe/exclusi ... oy/2017462"We don't believe in sanctions, what we believe is that we have to offer Turkey, a possibility of approaching the union, a perspective," said Hergueta adding EU foreign policy chief Josep Borrell "has a mandate of the council precisely to explore that."