Άντε να απαντήσω αποσπασματικά, αφού λες ότι τρολλάρω κι όλαςST48410 έγραψε: 12 Ιαν 2025, 00:47 ελπίζω να τρολάρεις... αλλά θα απαντήσω για όποιον άλλο διαβάζει.
Στην εποχή μας είναι δυνατόν να κάνεις σαλάτες. Να πάρεις λίγο από ρομαντικό ύφος, λίγο από Ιμπρεσιονισμό, να κοτσάρεις και καμιά συγχορδία που να βρήκες στην jazz και να το το αποτέλεσμα. Δεν έχουν πνευματικό μόχθο όλα αυτά. Αφού είσαι του χώρου γνωρίζεις ότι ένας μέσος προς καλός μαθητής σύνθεσης που κύριο όργανό του είναι το πιάνο, τα κάνει πάνω κάτω αυτά αυτοσχεδιαστικά. Όχι κάποια μουσική ιδιοφυΐα. Ένας επιμελής μαθητής.sharp έγραψε: 11 Ιαν 2025, 23:52 Είσαι όμως λάθος, ST48410, γιατί στυλιστικά δεν ανήκει σε καμμία περίοδο του παρελθόντος. Ποιον συνθέτη σου θυμίζει εσένα; Στην εποχή μας μόνο γράφονται τέτοια.
Δεν ξέρω αν γνωρίζεις, ο Μότσαρτ σε μεγάλη ηλικία (δηλ. 30κάτι λίγο πριν πεθάνει) γνώρισε τη μουσική του Μπαχ. Τότε δεν υπήρχε η σημερινή δυνατότητα να τα έχουμε όλα στο πιάτο (κυριολεκτικά πλέον με το Ίντερνετ) και αν δεν έκανε μια βόλτα από την Λειψία και δεν έβλεπε τις παρτιτούρες του, θα την αγνοούσε. Ένα από τα αποτελέσματα αυτής της γνωριμίας είναι το φανταστικό Ρέκβιεμ. Αν και ημιτελές, πρόλαβε να δείξει με σαφήνεια, πώς επηρεάστηκε από την αντιστικτική γραφή του μεγάλου κάντορα.
Αλλά το Ρέκβιεμ δεν είναι Μπαχ, παραμένει Μότσαρτ. Ένας διαφορετικός Μότσαρτ, ίσως καλύτερος. Ποιος ξέρει τι αριστουργήματα θα είχαμε εάν είχε ζήσει άλλα 20 χρόνια.
Κι αν ήξερε όλες τις μουσικές όπως σήμερα μήπως έφτιαχνε κάτι ακόμη πλουσιώτερο; Εδώ γιατί δεν το λέμε σαλάτα; Γιατί έγραψε με ανεξάρτητη κίνηση φωνών, σε ένα στυλ που ήταν ξεπερασμένο, ενώ το μοντέρνο στυλ της εποχής ήταν η κάθετη γραφή , ήδη από την εποχή των γιων του Μπαχ;