Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους! https://dev.phorum.com.gr/
Πως ο αντικομμουνισμός λογόκρινε την σκηνοθεσία του Αλέκου Αλεξανδράκη
Re: Πως ο αντικομμουνισμός λογόκρινε την σκηνοθεσία του Αλέκου Αλεξανδράκη
Δημοσιεύτηκε: 16 Οκτ 2024, 23:14
από Ληστοσυμμορίτης
Ο υφυπουργός Προεδρίας, Τρύφων Τριανταφυλλάκος, είχε δώσει ο ίδιος άδεια προβολής της ταινίας με τον χαρακτηρισμό μάλιστα ως “Ακατάλληλη δια ανηλίκους”, αν και δεν είχε καμιά προκλητική σκηνή! Η απόφαση για τη διακοπή της προβολής ξεσήκωσε σάλο ενώ ο ηθοποιός Αλέκος Λειβαδίτης συνελήφθη από τους αστυνομικούς.
Έγραφε η “Αυγή”: ¨Το πρωτοφανές στα χρονικά της ελληνικής και καλλιτεχνικής ζωής, μόλις δέκα λεπτά με την έναρξη, άναψαν ξαφνικά τα φώτα της αίθουσας. Πρώτη αντίδραση των θεατών ήταν να υποθέσουν πως πρόκειται για ένα τυχαίο “κόψιμο” της ταινίας…”
Είχαν υποθέσει λάθος. Ένας αστυνομικός κατέβασε το μοχλό του ρεύματος, ενώ μια ώρα αργότερα από την έναρξη της προβολής “στις 12 και 5′ η αστυνομική δύναμη μπήκε στην αίθουσα και ένας αποφασιστικός αρχιφύλαξ, απήγγειλε την καταφικαστική απόφαση με τα εξής αμίμητα: “Η προβολή δεν θα … προβληθεί! Περάστε έξω”.
Re: Πως ο αντικομμουνισμός λογόκρινε την σκηνοθεσία του Αλέκου Αλεξανδράκη
Δημοσιεύτηκε: 16 Οκτ 2024, 23:17
από Ληστοσυμμορίτης
Οι αντιδράσεις και το φεστιβάλ της Βενετίας
Οι αντιδράσεις από την πρωτοφανή όσο και έκνομη ενέργεια κυβέρνησης και αστυνομίας προκαλούν ομαδικές αντιδράσεις. Οι συντελεστές της ταινίας δεν κάθονται με σταυρωμένα τα χέρια.
Επισκέπτονται την Ελένη Βλάχου που διατηρούσε πάντα άριστες σχέσεις με τον Πρωθυπουργό Κωνσταντίνο Καραμανλή. Επικοινωνεί μαζί του και ζητά να επιτραπεί η προβολή της ταινίας.
Οι περισσότερες εφημερίδες κατακεραυνώνουν την λογοκρισία και την απαγόρευση. Ο Δημήτρης Ψαθάς γράφει στα “Νέα”: ”
“Μέσα στις δεκάδες των ταινιών που παράγει η δραστηριότητας της ακάματης ελληνικής κινηματογραφίας (και που κατά προτίμησιν γυρίζονται σε φαντασμαγορικές βίλλες του Ψυχικού, της Κηφισιάς ή της Εκάλης), κατασκευάστηκε και μια ακόμα. Οι παραγωγοί της τελευταίας αυτής ταινίας, φιλοδοξώντας, προφανώς, να δώσουν αυτό που ονομάζουμε “ποιότητα” διάλεξαν ένα συνοικισμό των Αθηνών, μέσα στην αθλιότητα του οποίου τοποθέτησαν το “δράμα” τους, που φιλοδοξεί ευγενώς να είναι το δράμα της φτωχολογιάς…
Re: Πως ο αντικομμουνισμός λογόκρινε την σκηνοθεσία του Αλέκου Αλεξανδράκη
Δημοσιεύτηκε: 16 Οκτ 2024, 23:18
από Ληστοσυμμορίτης
Η αρμόδια επιτροπή βλέπει την ταινία, την εγκρίνει κατά πλειοιψηφία, δίνει την σχετική άδεια και οι επιχειρηματίες οργανώνουν μια ειδική προβολή με προσκλήσεις. Γεμίζει, λοιπόν, η σάλα, αρχίζει η προβολή, οπότε λαχανιασμένος καταφθάνει άγγελος εκ μέρους του αξιότιμου υφυπουργού κ. Τριανταφυλλάκου, που κράζει:
– Σταματάτε!
– Διατί;
– Διέταξε ο κ.υφυπουργός!
Και διατί διέταξε ο κ.υφυπουργός; Διότι, λέει, η προβολή επρόκειτο να γίνη άνευ αδείας. Άλλα άδεια υπήρχε!
– Τόσο το χειρότερο! Ο κ.υφυπουργός θα κανονίση αυτούς που έδωσαν άδεια. Γρήγορα, το λοιπόν, να αδειάση η σάλα…
… Δυσφημεί την Ελλάδα ο συνοικισμός;
Re: Πως ο αντικομμουνισμός λογόκρινε την σκηνοθεσία του Αλέκου Αλεξανδράκη
Δημοσιεύτηκε: 16 Οκτ 2024, 23:20
από Ληστοσυμμορίτης
Είναι γελοίο να το υποστηρίζη κανένας, γιατί κατά χιλιάδες υπάρχουν οι ξένες ταινίες που δείχνουν τις φτωχογειτονιές των μεγαλουπόλεων. Μόνο ο επαρχιακός νεοπλουτισμός κρύβει την φτώχεια σαν ντροπή και κάτι τέτοιο αποπειράθηκε, δυστυχώς, να κάνη ο αξιότιμος υφυπουργός για να προστατέψη την αξιοπρέπεια της Άθήνας. Ελπίζω να σπεύση, να διορθώση το σφάλμα του εγκαίρως, ώστε να μην εμφανίζεται το κράτος μας τόσο πολύ αδέξιο και φαιδρό στην αυτοπροστασία του”.
Η ταινία, παρά τα εμπόδια που σπέρνει διαρκώς η κυβέρνηση της ΕΡΕ, βγαίνει στις αίθουσες τον Οκτώβριο του 1961 (όχι όμως σε όλη την επικράτεια), κερδίζει δυο βραβεία στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης (φωτογραφίας για τον Δήμο Σακελλαρίου και β ανδρικού ρόλου για τον Μάνο Κατράκη) και προσπαθεί να κάνει διεθνή καριέρα. Προβάλλεται στο εξωτερικό, κυρίως σε χώρες του σοσιαλιστικού συνασπισμού και ταξιδεύει στη Βενετία, προβάλλεται όμως εκτός του επίσημου προγράμματος του φεστιβάλ. Είκοσι δύο χρόνια μετά (το 1983) θα την δούμε για πρώτη φορά στην ελληνική τηλεόραση! Ο Αλέξος Αλεξανδράκης θα επιμείνει ότι “αυτό που έμεινε και προβάλλεται δεν έχει σχέση με ό,τι γυρίσαμε” και απογοητευμένος δεν συνεχίζει την σκηνοθεσία, επιστρέφοντας στους ρόλους του στο σινεμά και στο θέατρο.
Κρίμα, γιατί η επόμενη ταινία που θα κινηματογραφούσε, θα είχε πάλι σεναριογράφους τους Κοτζιά-Λειβαδίτη και θα ήταν κωμωδία…
Re: Πως ο αντικομμουνισμός λογόκρινε την σκηνοθεσία του Αλέκου Αλεξανδράκη
Re: Πως ο αντικομμουνισμός λογόκρινε την σκηνοθεσία του Αλέκου Αλεξανδράκη
Δημοσιεύτηκε: 16 Οκτ 2024, 23:46
από Τζιτζιμιτζιχότζιρας
Αυτές οι κακοήθειες δε μπορούν να μείνουν αναπάντητες..
Lidl, Lidl, Lidl !
Re: Πως ο αντικομμουνισμός λογόκρινε την σκηνοθεσία του Αλέκου Αλεξανδράκη
Δημοσιεύτηκε: 16 Οκτ 2024, 23:48
από georgebi
Πολύ μέτρια ταινια η “Συνοικία το Όνειρο” ....δεν ξέρω βέβαια πως θα ήταν αν δεν ειχε αντιμετωπίσει όλες αυτές τις δυσκολίες ο Αλεξανδρακης
Δυσκολίες βέβαια αντιμετώπισε και ο επίσης αριστερός Κουνδουρος (αυτός ειχε κάνει και Μακρονήσο) αλλά το πρωτόλειο του η “Μαγική Πόλις” ήταν σαφώς καλύτερη...αν και όχι πάλι κάτι σπουδαίο
Απ τις άλλες νεορεαλιστικές Ελληνικές, ακόμα και το “Ξυπόλυτο Τάγμα” ή η “Μαύρη Γη” μάλλον ήταν καλύτερες
Και φυσικά ουτε να διανοηθώ να συγκρίνω τη “Συνοικία'' με την ''Στελλα'' του Κακογιαννη που επίσης ειχε νεορεαλιστικα στοιχεία, γιατι θα πέσει ο ουρανός να με κάψει
Re: Πως ο αντικομμουνισμός λογόκρινε την σκηνοθεσία του Αλέκου Αλεξανδράκη
Δημοσιεύτηκε: 17 Οκτ 2024, 00:24
από georgebi
Και για να βγει και κάτι ωφέλιμο κινηματογραφικα (και όχι μόνο κομματικα )