Δημοκράτης έγραψε: 29 Ιουν 2023, 09:01
Ναύτης έγραψε: 29 Ιουν 2023, 08:23
Γιατί "θα μάθουμε", ρε συ Αρίστος, θα μας βάλεις να δώσουμε εξετάσεις στο τέλος της χρονιάς;
Υωρα θα εχουμε Μαθήματα πολιτικής ορθότητας από ψεκασμενους και νεοναζί
Μη μας λέτε ακροδεξιός, προσβάλεις τα αισθήματα μας
Εν τω μεταξύ, ο φίλος μας ως συνήθως παίρνει την ατάκα ενός δημοσιογράφου και την υιοθετεί άκριτα, άνευ περαιτέρω προσωπικής έρευνας και επεξεργασίας.
Οσονούπω θα ανακαλύψει (γιατί εγώ βαριέμαι πλέον να κάθομαι και να γράφω σεντόνια), ότι οι ταυτοτικές πολιτικές δεν αφορούν μόνον σε ζητήματα εθνικού αυτοπροσδιορισμού, αλλά και μειονοτικού. Κι όταν λέω μειονοτικού, δεν εννοώ μόνον εθνικές ή/και φυλετικές μειονότητες, αλλά σεξουαλικές, κοινωνικές, επαγγελματικές κοκ. Ταυτοτικό αίτημα, ας πούμε, είναι η και αναγνώριση δικαιωμάτων στα μέλη της λοάτκι κοινότητας. Καλό ε;
Αλλά ακόμα και στο πεδίο της εθνικής ταυτότητας, η ταυτοτική ατζέντα, όπως θέλουν πλέον να την προβάλλουν οι "εθνικιστές", έχει ορισμένα εγγενή (για τους ημέτερους εθνικιστές) προβληματάκια, όπως ας πούμε η διάκριση (ο πολιτισμικός δυισμός), και επομένως η διχοστασία ταυτοτικού λόγου, ανάμεσα στην παράδοση και την αυθεντικότητα. Η μεν πρώτη αφορά στην ελληνική παράδοση όπως προκύπτει μέσω του χριστιανισμού, του Βυζαντίου και της περιόδου της οθωμανικής κυριαρχίας, ήγουν την "ρωμιοσύνη" (ακούς taxalata xalasa, δεν στα έγραψα στο επίμαχο νήμα για να μη σου χαλάσω το τζέρτζελο), η δε δεύτερη αφορά στην ελληνική παράδοση όπως προκύπτει μέσω του Διαφωτισμού, και ειδικότερα μέσω του νεοελληνικού Διαφωτισμού, ήγουν την αναφορά στην κλασική αρχαιότητα και τον ελληνισμό (εξ' ου και το κατά πολύ εθνικότερο "γραικός" σε αντιδιαστολή με το υποτιμητικό "ρωμιός").
Εν ολίγοις, γιατί κοντεύω να το σεντονιάσω, οι ταυτοτικές πολιτικές είναι αμφίστομο μαχαίρι και κάποια στιγμή θα το ανακαλύψει ο φίλος μας ο Αρίστος.