Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους! https://dev.phorum.com.gr/
Μία απορία
Το Αγαθόν είναι κάτι το αυθυπαρκτο , ή είναι υποκειμενική αξιολογική κρίση των ανθρώπων;
Τίποτε στην φύση δεν είναι καλό ή κακό, ή δικη μας σκέψη το βλέπει ως τέτοιο
Re: Τι ορίζει ο Πλάτων ως Ιδέα του Αγαθού;
Δημοσιεύτηκε: 20 Απρ 2023, 22:02
από tanipteros
ΑΙΝΕΙΑΝ06 έγραψε: 20 Απρ 2023, 21:57
Μία απορία
Το Αγαθόν είναι κάτι το αυθυπαρκτο , ή είναι υποκειμενική αξιολογική κρίση των ανθρώπων;
Τίποτε στην φύση δεν είναι καλό ή κακό, ή δικη μας σκέψη το βλέπει ως τέτοιο
είναι η προσωποποίηση των αρετών του ανθρώπου σε ένα Ον Θεό
ΑΙΝΕΙΑΝ06 έγραψε: 20 Απρ 2023, 21:57
Μία απορία
Το Αγαθόν είναι κάτι το αυθυπαρκτο , ή είναι υποκειμενική αξιολογική κρίση των ανθρώπων;
Τίποτε στην φύση δεν είναι καλό ή κακό, ή δικη μας σκέψη το βλέπει ως τέτοιο
είναι η προσωποποίηση των αρετών του ανθρώπου σε ένα Ον Θεό
Το Αγαθό δηλαδή το καλό, όπως και το κακό είναι αυθυπαρκτες ιδιότητες;
Re: Τι ορίζει ο Πλάτων ως Ιδέα του Αγαθού;
Δημοσιεύτηκε: 20 Απρ 2023, 22:16
από ΑΙΝΕΙΑΝ06
Επίσης οι άνθρωποι δεν έχουν αρετές ή κακίες, έχουν κάποια χαρακτηριστικά η ιδιότητες τα οποία υπό ορισμένες συνθήκες μπορούν να θεωρηθούν ως πλεονεκτήματα η μειονεκτήματα δηλαδή αρετές ή κακίες
Νομίζω ότι δεν θα πρέπει να θυσιάζεται κάποια από αυτές στο βωμό του να προστατευτεί κάποια άλλη από αυτές. π.χ. να μη θυσιάζεται η "αλήθεια" στο βωμό του να προστατευτεί η "δικαιοσύνη" (λεω εγώ τώρα).
Θεωρω ότι η δικαιοσύνη είναι ανώτερη αφού οι Πύλες του ορθού και του δικαίου υπάρχουν και μετά θάνατο.
Αγαθό...παράγει δίχως να αναμειγνύεται.
Οι υπόλοιπες Ιδέες είναι αιώνιες; Το Αγαθό παρήγαγε τις υπόλοιπες Ιδέες;
Ρωτάς πράγματα που ξερεις...τα λέει ο Πλατωνας...
Ρωτα κατι που δεν ξερεις και που δεν το λέει.
ksk έγραψε: 20 Απρ 2023, 16:29
Θεωρω ότι η δικαιοσύνη είναι ανώτερη αφού οι Πύλες του ορθού και του δικαίου υπάρχουν και μετά θάνατο.
Αγαθό...παράγει δίχως να αναμειγνύεται.
Οι υπόλοιπες Ιδέες είναι αιώνιες; Το Αγαθό παρήγαγε τις υπόλοιπες Ιδέες;
οι Νεοπλατωνικοί είχαν την εξής κοσμογονία... Εν->Ενάδες->Νους->Ιδέες->Παγκόσμια Ψυχή->Θεοί->Δαίμονες->Ψυχές.
Ο Παγκόσμιος Νους που είναι μετά τις Ενάδες νοεί τις Ιδέες οι οποίες είναι οι Φορείς των Όντων (Θεοί, Δαίμονες, Ψυχές).
Ο Πλάτων και οι Νεοπλατωνικοί κατά την γνώμη μου δημιουργούν την δικιά τους ερμηνεία για τον Κόσμο αλλά αν πας πιο πίσω στους Πυθαγόρειους η Κοσμογονία είναι λίγο διαφορετική.
Ο Πυθαγόρας περιγράφει την Κοσμογονία με την Τετρακτύ.
Η Τετρακτύς είναι 10 σβόλοι τοποθετημένοι ως Ενας, Δύο, Τρεις, Τέσσερεις σε μορφή Ισόπλευρου τριγώνου..
Ο πρώτος σβόλος είναι το Εν το οποίο από τον ίδιο του τον εαυτό δημιουργεί το άλλο του μισό και έτσι έχουμε την Δυάδα ή την Μεγάλη Μητέρα Θεά.
Από την Δυάδα περνάμε στο επόμενο Ον την Τριάδα όπου είναι ο Υιός της Μεγάλης Μητέρας Θεάς που από την ίδια της την ουσία τον δημιουργεί.
Για τον λόγο αυτό η Δυάδα ή αλλιώς η Μεγάλη Μητέρα Θεά είναι και η Παρθένος που χωρίς την παρέμβαση του Ενός γεννά την Τριάδα ή Υιό Θεό.
Τώρα πρόσεξε η πυθαγόρεια θεολογία αναφέρει ότι το Εν είναι ο Πατήρ Νους που νοεί τις Ιδέες που θα διαμορφώσουν τον Κόσμο.
Οι Πυθαγόρειοι πίστευαν στην μαγική δράση της ομιλίας και έτσι βάζουν το Υιό Θεό να προφέρει τις Ιδέες του Ενός-Νου και να τις ρίχνει σαν Λόγους-Κεραυνούς στην μήτρα της Μεγάλης Μητέρας Θεάς.
Έτσι η Δυάδα με την Τριάδα (Πεντάς) δημιουργούν αρχικά τα 4 στοιχεία (Αήρ, Πυρ, Ύδωρ, Γαία) την Τετράδα που είναι ο υλικός κόσμος.
Στην συνέχεια ο Υιός-Λόγος Θεός (που οι Πυθαγόρειοι τον ταύτιζαν με τον Δία) δημιουργεί μέσω της Μεγάλης Μητέρας Θεάς τα όντα Θεούς, Δαίμονες και την Παγκόσμια Ψυχή του Κόσμου. Βλέπεις οι Πυθαγόρειοι θεωρούσαν και πίστευαν ότι ο Κόσμος είναι Ον που ζει και έχει Ψυχή.
Τις υπόλοιπες ψυχές των ανθρώπων, ζώων, φυτών, άστρων τις δημιουργήσαν οι Θεοί πάλι με τον Λόγο και τις Ιδέες του Ενός-Νου και την Μεγάλη Μητέρα Θεά. Απλά εδώ οι Θεοί παίζουν τον ρόλο του Υιού-Λόγου και έτσι οι ψυχές των όντων είναι αθάνατες αλλά χωρίς γνώση.
Οι ψυχές καλούνται να ενσαρκωθούν να βιώσουν την ζωή και να αποκτήσουν εμπειρία και γνώση βιωματική του Κόσμου.
Οι Πυθαγορειοι πίστευαν στην μαγική δράση της ομιλίας;;;;
Οι ψυχές καλούνται να ενσαρκωθούν να βιώσουν την ζωή και να αποκτήσουν εμπειρία και γνώση βιωματική του Κόσμου.
ksk έγραψε: 20 Απρ 2023, 16:29
Θεωρω ότι η δικαιοσύνη είναι ανώτερη αφού οι Πύλες του ορθού και του δικαίου υπάρχουν και μετά θάνατο.
Αγαθό...παράγει δίχως να αναμειγνύεται.
Οι υπόλοιπες Ιδέες είναι αιώνιες; Το Αγαθό παρήγαγε τις υπόλοιπες Ιδέες;
οι Νεοπλατωνικοί είχαν την εξής κοσμογονία... Εν->Ενάδες->Νους->Ιδέες->Παγκόσμια Ψυχή->Θεοί->Δαίμονες->Ψυχές.
Ο Παγκόσμιος Νους που είναι μετά τις Ενάδες νοεί τις Ιδέες οι οποίες είναι οι Φορείς των Όντων (Θεοί, Δαίμονες, Ψυχές).
Ο Πλάτων και οι Νεοπλατωνικοί κατά την γνώμη μου δημιουργούν την δικιά τους ερμηνεία για τον Κόσμο αλλά αν πας πιο πίσω στους Πυθαγόρειους η Κοσμογονία είναι λίγο διαφορετική.
Ο Πυθαγόρας περιγράφει την Κοσμογονία με την Τετρακτύ.
Η Τετρακτύς είναι 10 σβόλοι τοποθετημένοι ως Ενας, Δύο, Τρεις, Τέσσερεις σε μορφή Ισόπλευρου τριγώνου..
Ο πρώτος σβόλος είναι το Εν το οποίο από τον ίδιο του τον εαυτό δημιουργεί το άλλο του μισό και έτσι έχουμε την Δυάδα ή την Μεγάλη Μητέρα Θεά.
Από την Δυάδα περνάμε στο επόμενο Ον την Τριάδα όπου είναι ο Υιός της Μεγάλης Μητέρας Θεάς που από την ίδια της την ουσία τον δημιουργεί.
Για τον λόγο αυτό η Δυάδα ή αλλιώς η Μεγάλη Μητέρα Θεά είναι και η Παρθένος που χωρίς την παρέμβαση του Ενός γεννά την Τριάδα ή Υιό Θεό.
Τώρα πρόσεξε η πυθαγόρεια θεολογία αναφέρει ότι το Εν είναι ο Πατήρ Νους που νοεί τις Ιδέες που θα διαμορφώσουν τον Κόσμο.
Οι Πυθαγόρειοι πίστευαν στην μαγική δράση της ομιλίας και έτσι βάζουν το Υιό Θεό να προφέρει τις Ιδέες του Ενός-Νου και να τις ρίχνει σαν Λόγους-Κεραυνούς στην μήτρα της Μεγάλης Μητέρας Θεάς.
Έτσι η Δυάδα με την Τριάδα (Πεντάς) δημιουργούν αρχικά τα 4 στοιχεία (Αήρ, Πυρ, Ύδωρ, Γαία) την Τετράδα που είναι ο υλικός κόσμος.
Στην συνέχεια ο Υιός-Λόγος Θεός (που οι Πυθαγόρειοι τον ταύτιζαν με τον Δία) δημιουργεί μέσω της Μεγάλης Μητέρας Θεάς τα όντα Θεούς, Δαίμονες και την Παγκόσμια Ψυχή του Κόσμου. Βλέπεις οι Πυθαγόρειοι θεωρούσαν και πίστευαν ότι ο Κόσμος είναι Ον που ζει και έχει Ψυχή.
Τις υπόλοιπες ψυχές των ανθρώπων, ζώων, φυτών, άστρων τις δημιουργήσαν οι Θεοί πάλι με τον Λόγο και τις Ιδέες του Ενός-Νου και την Μεγάλη Μητέρα Θεά. Απλά εδώ οι Θεοί παίζουν τον ρόλο του Υιού-Λόγου και έτσι οι ψυχές των όντων είναι αθάνατες αλλά χωρίς γνώση.
Οι ψυχές καλούνται να ενσαρκωθούν να βιώσουν την ζωή και να αποκτήσουν εμπειρία και γνώση βιωματική του Κόσμου.
Ενδιαφέρουσα απάντηση! Απ' ό,τι βλέπω η (νεο)πλατωνική φιλοσοφία είναι επηρεασμένη από την πυθαγόρεια.
Υ.Γ. Γνωρίζεις κάποια εισαγωγικά βιβλία, άρθρα που αφορούν την Πυθαγόρεια φιλοσοφία;
Re: Τι ορίζει ο Πλάτων ως Ιδέα του Αγαθού;
Δημοσιεύτηκε: 20 Απρ 2023, 22:51
από Γράφων
ΑΙΝΕΙΑΝ06 έγραψε: 20 Απρ 2023, 21:57
Μία απορία
Το Αγαθόν είναι κάτι το αυθυπαρκτο , ή είναι υποκειμενική αξιολογική κρίση των ανθρώπων;
Απ' ό,τι διαβάζω, αυθύπαρκτο, όπως και όλες οι Ιδέες
ksk έγραψε: 20 Απρ 2023, 16:29
Θεωρω ότι η δικαιοσύνη είναι ανώτερη αφού οι Πύλες του ορθού και του δικαίου υπάρχουν και μετά θάνατο.
Αγαθό...παράγει δίχως να αναμειγνύεται.
Οι υπόλοιπες Ιδέες είναι αιώνιες; Το Αγαθό παρήγαγε τις υπόλοιπες Ιδέες;
Ρωτάς πράγματα που ξερεις...τα λέει ο Πλατωνας...
Ρωτα κατι που δεν ξερεις και που δεν το λέει.
Εν μέρει, δεν έχεις άδικο. Αλλά, όσον αφορά το Αγαθό, πράγματι είμαι λίγο μπερδεμένος
Γράφων έγραψε: 20 Απρ 2023, 17:49
Οι υπόλοιπες Ιδέες είναι αιώνιες; Το Αγαθό παρήγαγε τις υπόλοιπες Ιδέες;
οι Νεοπλατωνικοί είχαν την εξής κοσμογονία... Εν->Ενάδες->Νους->Ιδέες->Παγκόσμια Ψυχή->Θεοί->Δαίμονες->Ψυχές.
Ο Παγκόσμιος Νους που είναι μετά τις Ενάδες νοεί τις Ιδέες οι οποίες είναι οι Φορείς των Όντων (Θεοί, Δαίμονες, Ψυχές).
Ο Πλάτων και οι Νεοπλατωνικοί κατά την γνώμη μου δημιουργούν την δικιά τους ερμηνεία για τον Κόσμο αλλά αν πας πιο πίσω στους Πυθαγόρειους η Κοσμογονία είναι λίγο διαφορετική.
Ο Πυθαγόρας περιγράφει την Κοσμογονία με την Τετρακτύ.
Η Τετρακτύς είναι 10 σβόλοι τοποθετημένοι ως Ενας, Δύο, Τρεις, Τέσσερεις σε μορφή Ισόπλευρου τριγώνου..
Ο πρώτος σβόλος είναι το Εν το οποίο από τον ίδιο του τον εαυτό δημιουργεί το άλλο του μισό και έτσι έχουμε την Δυάδα ή την Μεγάλη Μητέρα Θεά.
Από την Δυάδα περνάμε στο επόμενο Ον την Τριάδα όπου είναι ο Υιός της Μεγάλης Μητέρας Θεάς που από την ίδια της την ουσία τον δημιουργεί.
Για τον λόγο αυτό η Δυάδα ή αλλιώς η Μεγάλη Μητέρα Θεά είναι και η Παρθένος που χωρίς την παρέμβαση του Ενός γεννά την Τριάδα ή Υιό Θεό.
Τώρα πρόσεξε η πυθαγόρεια θεολογία αναφέρει ότι το Εν είναι ο Πατήρ Νους που νοεί τις Ιδέες που θα διαμορφώσουν τον Κόσμο.
Οι Πυθαγόρειοι πίστευαν στην μαγική δράση της ομιλίας και έτσι βάζουν το Υιό Θεό να προφέρει τις Ιδέες του Ενός-Νου και να τις ρίχνει σαν Λόγους-Κεραυνούς στην μήτρα της Μεγάλης Μητέρας Θεάς.
Έτσι η Δυάδα με την Τριάδα (Πεντάς) δημιουργούν αρχικά τα 4 στοιχεία (Αήρ, Πυρ, Ύδωρ, Γαία) την Τετράδα που είναι ο υλικός κόσμος.
Στην συνέχεια ο Υιός-Λόγος Θεός (που οι Πυθαγόρειοι τον ταύτιζαν με τον Δία) δημιουργεί μέσω της Μεγάλης Μητέρας Θεάς τα όντα Θεούς, Δαίμονες και την Παγκόσμια Ψυχή του Κόσμου. Βλέπεις οι Πυθαγόρειοι θεωρούσαν και πίστευαν ότι ο Κόσμος είναι Ον που ζει και έχει Ψυχή.
Τις υπόλοιπες ψυχές των ανθρώπων, ζώων, φυτών, άστρων τις δημιουργήσαν οι Θεοί πάλι με τον Λόγο και τις Ιδέες του Ενός-Νου και την Μεγάλη Μητέρα Θεά. Απλά εδώ οι Θεοί παίζουν τον ρόλο του Υιού-Λόγου και έτσι οι ψυχές των όντων είναι αθάνατες αλλά χωρίς γνώση.
Οι ψυχές καλούνται να ενσαρκωθούν να βιώσουν την ζωή και να αποκτήσουν εμπειρία και γνώση βιωματική του Κόσμου.
Ενδιαφέρουσα απάντηση! Απ' ό,τι βλέπω η (νεο)πλατωνική φιλοσοφία είναι επηρεασμένη από την πυθαγόρεια.
Υ.Γ. Γνωρίζεις κάποια εισαγωγικά βιβλία, άρθρα που αφορούν την Πυθαγόρεια φιλοσοφία;
.
Πρίν ασχοληθείς με τον μυστήριο Πυθαγόρα δες τον μέγιστο Κάρλ Σαγκάν όταν επισκέφθηκε την Σάμο.....
Αν δε θέλεις να το δείς όλο πάγενε στο 33+ λεπτό.....
οι Νεοπλατωνικοί είχαν την εξής κοσμογονία... Εν->Ενάδες->Νους->Ιδέες->Παγκόσμια Ψυχή->Θεοί->Δαίμονες->Ψυχές.
Ο Παγκόσμιος Νους που είναι μετά τις Ενάδες νοεί τις Ιδέες οι οποίες είναι οι Φορείς των Όντων (Θεοί, Δαίμονες, Ψυχές).
Ο Πλάτων και οι Νεοπλατωνικοί κατά την γνώμη μου δημιουργούν την δικιά τους ερμηνεία για τον Κόσμο αλλά αν πας πιο πίσω στους Πυθαγόρειους η Κοσμογονία είναι λίγο διαφορετική.
Ο Πυθαγόρας περιγράφει την Κοσμογονία με την Τετρακτύ.
Η Τετρακτύς είναι 10 σβόλοι τοποθετημένοι ως Ενας, Δύο, Τρεις, Τέσσερεις σε μορφή Ισόπλευρου τριγώνου..
Ο πρώτος σβόλος είναι το Εν το οποίο από τον ίδιο του τον εαυτό δημιουργεί το άλλο του μισό και έτσι έχουμε την Δυάδα ή την Μεγάλη Μητέρα Θεά.
Από την Δυάδα περνάμε στο επόμενο Ον την Τριάδα όπου είναι ο Υιός της Μεγάλης Μητέρας Θεάς που από την ίδια της την ουσία τον δημιουργεί.
Για τον λόγο αυτό η Δυάδα ή αλλιώς η Μεγάλη Μητέρα Θεά είναι και η Παρθένος που χωρίς την παρέμβαση του Ενός γεννά την Τριάδα ή Υιό Θεό.
Τώρα πρόσεξε η πυθαγόρεια θεολογία αναφέρει ότι το Εν είναι ο Πατήρ Νους που νοεί τις Ιδέες που θα διαμορφώσουν τον Κόσμο.
Οι Πυθαγόρειοι πίστευαν στην μαγική δράση της ομιλίας και έτσι βάζουν το Υιό Θεό να προφέρει τις Ιδέες του Ενός-Νου και να τις ρίχνει σαν Λόγους-Κεραυνούς στην μήτρα της Μεγάλης Μητέρας Θεάς.
Έτσι η Δυάδα με την Τριάδα (Πεντάς) δημιουργούν αρχικά τα 4 στοιχεία (Αήρ, Πυρ, Ύδωρ, Γαία) την Τετράδα που είναι ο υλικός κόσμος.
Στην συνέχεια ο Υιός-Λόγος Θεός (που οι Πυθαγόρειοι τον ταύτιζαν με τον Δία) δημιουργεί μέσω της Μεγάλης Μητέρας Θεάς τα όντα Θεούς, Δαίμονες και την Παγκόσμια Ψυχή του Κόσμου. Βλέπεις οι Πυθαγόρειοι θεωρούσαν και πίστευαν ότι ο Κόσμος είναι Ον που ζει και έχει Ψυχή.
Τις υπόλοιπες ψυχές των ανθρώπων, ζώων, φυτών, άστρων τις δημιουργήσαν οι Θεοί πάλι με τον Λόγο και τις Ιδέες του Ενός-Νου και την Μεγάλη Μητέρα Θεά. Απλά εδώ οι Θεοί παίζουν τον ρόλο του Υιού-Λόγου και έτσι οι ψυχές των όντων είναι αθάνατες αλλά χωρίς γνώση.
Οι ψυχές καλούνται να ενσαρκωθούν να βιώσουν την ζωή και να αποκτήσουν εμπειρία και γνώση βιωματική του Κόσμου.
Ενδιαφέρουσα απάντηση! Απ' ό,τι βλέπω η (νεο)πλατωνική φιλοσοφία είναι επηρεασμένη από την πυθαγόρεια.
Υ.Γ. Γνωρίζεις κάποια εισαγωγικά βιβλία, άρθρα που αφορούν την Πυθαγόρεια φιλοσοφία;
.
Πρίν ασχοληθείς με τον μυστήριο Πυθαγόρα δες τον μέγιστο Κάρλ Σαγκάν όταν επισκέφθηκε την Σάμο.....
Αν δε θέλεις να το δείς όλο πάγενε στο 33+ λεπτό.....
.
.
Ευχαριστώ πολύ, φίλε, για την βοήθεια! Θα το δω αύριο με καθαρό μυαλό
Γράφων έγραψε: 20 Απρ 2023, 17:49
Οι υπόλοιπες Ιδέες είναι αιώνιες; Το Αγαθό παρήγαγε τις υπόλοιπες Ιδέες;
οι Νεοπλατωνικοί είχαν την εξής κοσμογονία... Εν->Ενάδες->Νους->Ιδέες->Παγκόσμια Ψυχή->Θεοί->Δαίμονες->Ψυχές.
Ο Παγκόσμιος Νους που είναι μετά τις Ενάδες νοεί τις Ιδέες οι οποίες είναι οι Φορείς των Όντων (Θεοί, Δαίμονες, Ψυχές).
Ο Πλάτων και οι Νεοπλατωνικοί κατά την γνώμη μου δημιουργούν την δικιά τους ερμηνεία για τον Κόσμο αλλά αν πας πιο πίσω στους Πυθαγόρειους η Κοσμογονία είναι λίγο διαφορετική.
Ο Πυθαγόρας περιγράφει την Κοσμογονία με την Τετρακτύ.
Η Τετρακτύς είναι 10 σβόλοι τοποθετημένοι ως Ενας, Δύο, Τρεις, Τέσσερεις σε μορφή Ισόπλευρου τριγώνου..
Ο πρώτος σβόλος είναι το Εν το οποίο από τον ίδιο του τον εαυτό δημιουργεί το άλλο του μισό και έτσι έχουμε την Δυάδα ή την Μεγάλη Μητέρα Θεά.
Από την Δυάδα περνάμε στο επόμενο Ον την Τριάδα όπου είναι ο Υιός της Μεγάλης Μητέρας Θεάς που από την ίδια της την ουσία τον δημιουργεί.
Για τον λόγο αυτό η Δυάδα ή αλλιώς η Μεγάλη Μητέρα Θεά είναι και η Παρθένος που χωρίς την παρέμβαση του Ενός γεννά την Τριάδα ή Υιό Θεό.
Τώρα πρόσεξε η πυθαγόρεια θεολογία αναφέρει ότι το Εν είναι ο Πατήρ Νους που νοεί τις Ιδέες που θα διαμορφώσουν τον Κόσμο.
Οι Πυθαγόρειοι πίστευαν στην μαγική δράση της ομιλίας και έτσι βάζουν το Υιό Θεό να προφέρει τις Ιδέες του Ενός-Νου και να τις ρίχνει σαν Λόγους-Κεραυνούς στην μήτρα της Μεγάλης Μητέρας Θεάς.
Έτσι η Δυάδα με την Τριάδα (Πεντάς) δημιουργούν αρχικά τα 4 στοιχεία (Αήρ, Πυρ, Ύδωρ, Γαία) την Τετράδα που είναι ο υλικός κόσμος.
Στην συνέχεια ο Υιός-Λόγος Θεός (που οι Πυθαγόρειοι τον ταύτιζαν με τον Δία) δημιουργεί μέσω της Μεγάλης Μητέρας Θεάς τα όντα Θεούς, Δαίμονες και την Παγκόσμια Ψυχή του Κόσμου. Βλέπεις οι Πυθαγόρειοι θεωρούσαν και πίστευαν ότι ο Κόσμος είναι Ον που ζει και έχει Ψυχή.
Τις υπόλοιπες ψυχές των ανθρώπων, ζώων, φυτών, άστρων τις δημιουργήσαν οι Θεοί πάλι με τον Λόγο και τις Ιδέες του Ενός-Νου και την Μεγάλη Μητέρα Θεά. Απλά εδώ οι Θεοί παίζουν τον ρόλο του Υιού-Λόγου και έτσι οι ψυχές των όντων είναι αθάνατες αλλά χωρίς γνώση.
Οι ψυχές καλούνται να ενσαρκωθούν να βιώσουν την ζωή και να αποκτήσουν εμπειρία και γνώση βιωματική του Κόσμου.
Ενδιαφέρουσα απάντηση! Απ' ό,τι βλέπω η (νεο)πλατωνική φιλοσοφία είναι επηρεασμένη από την πυθαγόρεια.
Υ.Γ. Γνωρίζεις κάποια εισαγωγικά βιβλία, άρθρα που αφορούν την Πυθαγόρεια φιλοσοφία;
οι Νεοπλατωνικοί είχαν την εξής κοσμογονία... Εν->Ενάδες->Νους->Ιδέες->Παγκόσμια Ψυχή->Θεοί->Δαίμονες->Ψυχές.
Ο Παγκόσμιος Νους που είναι μετά τις Ενάδες νοεί τις Ιδέες οι οποίες είναι οι Φορείς των Όντων (Θεοί, Δαίμονες, Ψυχές).
Ο Πλάτων και οι Νεοπλατωνικοί κατά την γνώμη μου δημιουργούν την δικιά τους ερμηνεία για τον Κόσμο αλλά αν πας πιο πίσω στους Πυθαγόρειους η Κοσμογονία είναι λίγο διαφορετική.
Ο Πυθαγόρας περιγράφει την Κοσμογονία με την Τετρακτύ.
Η Τετρακτύς είναι 10 σβόλοι τοποθετημένοι ως Ενας, Δύο, Τρεις, Τέσσερεις σε μορφή Ισόπλευρου τριγώνου..
Ο πρώτος σβόλος είναι το Εν το οποίο από τον ίδιο του τον εαυτό δημιουργεί το άλλο του μισό και έτσι έχουμε την Δυάδα ή την Μεγάλη Μητέρα Θεά.
Από την Δυάδα περνάμε στο επόμενο Ον την Τριάδα όπου είναι ο Υιός της Μεγάλης Μητέρας Θεάς που από την ίδια της την ουσία τον δημιουργεί.
Για τον λόγο αυτό η Δυάδα ή αλλιώς η Μεγάλη Μητέρα Θεά είναι και η Παρθένος που χωρίς την παρέμβαση του Ενός γεννά την Τριάδα ή Υιό Θεό.
Τώρα πρόσεξε η πυθαγόρεια θεολογία αναφέρει ότι το Εν είναι ο Πατήρ Νους που νοεί τις Ιδέες που θα διαμορφώσουν τον Κόσμο.
Οι Πυθαγόρειοι πίστευαν στην μαγική δράση της ομιλίας και έτσι βάζουν το Υιό Θεό να προφέρει τις Ιδέες του Ενός-Νου και να τις ρίχνει σαν Λόγους-Κεραυνούς στην μήτρα της Μεγάλης Μητέρας Θεάς.
Έτσι η Δυάδα με την Τριάδα (Πεντάς) δημιουργούν αρχικά τα 4 στοιχεία (Αήρ, Πυρ, Ύδωρ, Γαία) την Τετράδα που είναι ο υλικός κόσμος.
Στην συνέχεια ο Υιός-Λόγος Θεός (που οι Πυθαγόρειοι τον ταύτιζαν με τον Δία) δημιουργεί μέσω της Μεγάλης Μητέρας Θεάς τα όντα Θεούς, Δαίμονες και την Παγκόσμια Ψυχή του Κόσμου. Βλέπεις οι Πυθαγόρειοι θεωρούσαν και πίστευαν ότι ο Κόσμος είναι Ον που ζει και έχει Ψυχή.
Τις υπόλοιπες ψυχές των ανθρώπων, ζώων, φυτών, άστρων τις δημιουργήσαν οι Θεοί πάλι με τον Λόγο και τις Ιδέες του Ενός-Νου και την Μεγάλη Μητέρα Θεά. Απλά εδώ οι Θεοί παίζουν τον ρόλο του Υιού-Λόγου και έτσι οι ψυχές των όντων είναι αθάνατες αλλά χωρίς γνώση.
Οι ψυχές καλούνται να ενσαρκωθούν να βιώσουν την ζωή και να αποκτήσουν εμπειρία και γνώση βιωματική του Κόσμου.
Ενδιαφέρουσα απάντηση! Απ' ό,τι βλέπω η (νεο)πλατωνική φιλοσοφία είναι επηρεασμένη από την πυθαγόρεια.
Υ.Γ. Γνωρίζεις κάποια εισαγωγικά βιβλία, άρθρα που αφορούν την Πυθαγόρεια φιλοσοφία;
Γράφων έγραψε: 20 Απρ 2023, 22:47
Ενδιαφέρουσα απάντηση! Απ' ό,τι βλέπω η (νεο)πλατωνική φιλοσοφία είναι επηρεασμένη από την πυθαγόρεια.
Υ.Γ. Γνωρίζεις κάποια εισαγωγικά βιβλία, άρθρα που αφορούν την Πυθαγόρεια φιλοσοφία;