Σελίδα 2 από 22

Re: Ρώσικο σχίσμα

Δημοσιεύτηκε: 15 Σεπ 2018, 01:30
από Lugozzi
Φανάρι

Re: Ρώσικο σχίσμα

Δημοσιεύτηκε: 15 Σεπ 2018, 02:03
από Βινόσαυρος
αυτά καλό είναι να μη γίνονται.
Πάντως στο όρος έχω ακούσει ότι οι ρώσοι τους επιβουλευονται
βέβαια δεν άκουσα τη θέση των ρώσσων πάνω στο ζήτημα.

Re: Ρώσικο σχίσμα

Δημοσιεύτηκε: 15 Σεπ 2018, 02:05
από Cavaliere
Όλοι για την εξουσία. Κανείς για τον Χριστό.

Re: Ρώσικο σχίσμα

Δημοσιεύτηκε: 15 Σεπ 2018, 02:56
από Leporello
Αντίστροφα, η Αρχιεπισκοπή Οχρίδος δεν αναγνωρίζεται από καμμία Ορθόδοξη Εκκλησία σαν αυτοκέφαλη. Θεωρούν ότι υπάγεται στον Πατριάρχη Σερβίας, πράγμα παράλογο.

Από την πλευρά τους, οι Σλαβομακεδόνες διέπραξαν εισπήδηση στην Αυστραλία η οποία υπάγεται στο Πατριαρχείο Αλεξανδρίας και ίδρυσαν δικούς τους ναούς και επισκοπές.

Re: Ρώσικο σχίσμα

Δημοσιεύτηκε: 15 Σεπ 2018, 05:29
από Deja
Nero έγραψε: 14 Σεπ 2018, 21:36
Ο Πατριάρχης Μόσχας και πασών των Ρωσιών, Κύριλλος, αποφάσισε να διακόψει την μνημόνευση του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου, όχι όμως και την επικοινωνία μεταξύ των δύο εκκλησιών. Τη σχετική απόφαση έλαβε σήμερα η Ιερά σύνοδος της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, με αφορμή την απόφαση του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου να εγκρίνει την Αυτοκεφαλία της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας και να αποστείλει στις 7 Σεπτεμβρίου δύο απεσταλμένους του Οικουμενικού Πατριαρχείου στο Κίεβο, το οποίο το Πατριαρχείο της Μόσχας θεωρεί ότι υπάγεται στην δική του δικαιοδοσία

«Η Ιερά Σύνοδος της Ρωσικής ορθόδοξης Εκκλησίας στην σημερινή της συνεδρίαση έλαβε την απόφαση να σταματήσει την μνημόνευση του πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως (Οικουμενικού Πατριάρχη-σ.σ) κατά την τέλεση της Θείας λειτουργίας στην Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία» δήλωσε κατά τη διάρκεια ενημέρωσης ο πρόεδρος της επιτροπής εξωτερικών σχέσεων του Πατριαρχείου της Μόσχας, μητροπολίτης του Βολοκολάμσκι, Ιλαρίων

Η απόφαση αυτή, όπως διευκρίνισε ο εκπρόσωπος τύπου του Πατριάρχη Μόσχας και Πασών των Ρωσιών ιερέας Αλεξάντρ Βολκόφ, δεν στερεί τη δυνατότητα των κληρικών του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως(Οικουμενικού Πατριαρχείου-σ.σ) και της Ρωσικής ορθόδοξης Εκκλησίας να πραγματοποιούν από κοινού λειτουργίες»

Ωστόσο όπως μετέδωσε αργότερα το πρακτορείο TASS, ο εκπρόσωπος τύπου του Πατριάρχη Μόσχας και Πασών των Ρωσιών ιερέας Αλεξάντρ Βολκόφ, επεξηγώντας την απόφαση αυτή, δήλωσε ότι το πατριαρχείο της Μόσχας αποφάσισε να μη μνημονεύεται το όνομα του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου κατά τη διάρκεια της λειτουργίας όπως και να αναστείλει τη συλλειτουργία με τους ιεράρχες της Εκκλησίας της Κωνσταντινουπόλεως, θεωρώντας ότι αυτό συνιστά το τελευταίο προειδοποιητικό μέτρο και την ελπίδα για διάλογο.

Η Ιερά σύνοδος της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, με αφορμή τη απόφαση αυτή του Οικουμενικού Πατριαρχείου να εγκρίνει την Αυτοκεφαλία της Ορθόδοξης Εκκλησίας στην Ουκρανία, είχε εκφράσει τότε την «έντονη διαμαρτυρία και τη βαθειά της δυσαρέσκεια» δηλώνοντας ότι οι ενέργειες της Εκκλησίας της Κωνσταντινουπόλεως (του Οικουμενικού Πατριαρχείου-σ.σ) «συνιστούν κατάφωρη παραβίαση των εκκλησιαστικών κανόνων».

https://www.news247.gr/koinonia/sta-akr ... 48211.html



Εικόνα

Re: Ρώσικο σχίσμα

Δημοσιεύτηκε: 15 Σεπ 2018, 07:27
από Maspoli
Να μην κάνουν πίσω οι Ρώσοι. Να το κόψουν το σχοινί όχι απλά να το τραβήξουν περισσότερο κόντρα στις παπαριές του τουρκόσπορου. Ο δήμαρχος Θέρμου λόγου έχει περισσότερο κύρος και ουσιαστικό αξίωμα από την κάθε μαριονέτα με έδρα την Ιστανμπούλ. Ορθοδοξία χωρίς Ρωσία θα καταλήξει ανθυποκλητήρας του Πάπα. Aυτό το ξέρει το καθίκι αλλά δεν τον νοιάζει

Re: Ρώσικο σχίσμα

Δημοσιεύτηκε: 15 Σεπ 2018, 07:55
από Saliveros
Η ΑΥΤΟΑΝΑΦΛΕΞΗ της 11 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ οδηγεί σταθερά τήν έχουσα ήδη Βομβαρδίση τήν Σερβία τήν Δεκαετία τού 1990 Αμερική
Μορφωμένο παλικάρι φαίνεται :smt005:

Re: Ρώσικο σχίσμα

Δημοσιεύτηκε: 15 Σεπ 2018, 10:58
από deCaritaine
Διαβαστε ανάλυση ΟΑΚΚΕ γατάκια για τον ρόλο της Μόσχας και την πολιτική χρήση της ορθόδοξης εκκλησίας :003:

http://oakke.gr/esoteriki-politiki/item ... -τησ-δυσησ

.

Re: Ρώσικο σχίσμα

Δημοσιεύτηκε: 15 Σεπ 2018, 11:32
από George_V
Leporello έγραψε: 15 Σεπ 2018, 02:56 Αντίστροφα, η Αρχιεπισκοπή Οχρίδος δεν αναγνωρίζεται από καμμία Ορθόδοξη Εκκλησία σαν αυτοκέφαλη. Θεωρούν ότι υπάγεται στον Πατριάρχη Σερβίας, πράγμα παράλογο.

Από την πλευρά τους, οι Σλαβομακεδόνες διέπραξαν εισπήδηση στην Αυστραλία η οποία υπάγεται στο Πατριαρχείο Αλεξανδρίας και ίδρυσαν δικούς τους ναούς και επισκοπές.
Αμα το παμε ετσι ολοι εχουν κανει εισπηδηση. Ξεχασαμε τα τελευταια που το Πατριαρχειο Ιεροσολυμων εξέλεξε Αρχιεπισκοπο Καττάρων σε εδαφος που ανηκει στο Πατριαρχειο Αντιοχείας και εχουν γινει μαλλια κουβαρια με ακοινωνησίες κτλ. ?

Aπο πισω ομως απο το ολο ζήτημα της Αρχιεπισκοπης Αχρίδος και πως θα λεγεται αυτη υπάρχει ολοκληρη ιστορία.

Νομοκανονικά η Αρχιεπισκοπή Ιουστινιανής Πρώτης (Justiniana Prima) ιδρύθηκε απο τον Αυτοκράτορα Ιουστινιανο Α' 535 με την Νεαρά ΙΧ ο οποιος οικοδόμησε και την πολη την οποια κατέστησε και πρωτεύουσα της Διοικήσεως Δακίας καθως εκει βρισκόταν το χωριό Βεδεριάνα το οποιο ηταν η γενέτειρα του προκατόχου και θείου του Ιουστίνου Α'

. Περιελάμβανε τα εδάφη βορείως της Θεσσαλονίκης (απο Φλώρινα και πανω) μεχρι τον Δούναβη αποσπώντας τα απο την πολιτική διοικηση του Επάρχου Ιλλυρικου που εδρευε στην Θεσσαλονικη αλλα και απο την Εκκλησιαστικη διοικηση του Αρχιεπισκόπου Θεσσαλονίκης ο οποιος τότε ήταν Εξαρχος Ιλλυρικου και Βικάριος του Πάπα Ρώμης.

Εδω να σημειωθεί οτι το Ιλλυρικο (δλδ η περιοχή απο τον Δουναβη εως την Κρήτη συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, Κυκλάδων και λοιπών νησων) μεχρι το 731 άνηκε στην δικαιοδοσία του Πάπα με τον εκάστοτε Αρχιεπίσκοπο Θεσσαλονίκης να φέρει ex officio τον τίτλο Εξάρχου παντός Ιλλυρικου και του Βικαρίου Ελλάδος. Κατάλοιπο αυτης της αρχαιας δικαιοδοσίας σημερα ειναι ο τίτλος του Παναγιωτάτου που φέρει ο εκάστοτε Μητροπολίτης Θεσσαλονικης. Ως εκπρόσωπος και Legatus Νatus του Πάπα ηταν το alter ego του στο Ιλλυρικο και συνεπώς αποκαλουνταν και αυτός με τον τιτλο Παναγιωτατος οπως ο Πάπας. Το 731 ο Αυτοκράτορας Λέων Γ' μεσουσης της Εικονομαχίας και εχοντας τον Πάπα αντίπαλο αφαίρεσε το Ιλλυρικό απο την εξουσια της Ρώμης και το εθεσε υπο τον Οικουμενικο Πατριάρχη. Κατασταση η οποία παραμένει μεχρι σημερα.

Το 615 η Ιουστινιανη Πρώτη λεηλατηθηκε απο τους Αβάρους και εγκαταλείφθηκε. Η εδρα της Αρχιεπισκοπής μεταφέρθηκε στην Αχρίδα και εκτοτε αποκαλουνταν Αρχιεπίσκοπος Αχρίδος και Ιουστινιανής Πρώτης υπο τον Οικουμενικο Πατριάρχη.

7 αιώνες μετά οργανώθηκε η Αυτοκεφαλη Σερβικη Εκκλησια υπο τον τιτλο Αρχιεπισκοπή Ιπεκίου και στην οποια συμπεριεληφθησαν τα Σκόπια αλλα οχι η Αρχιεπισκοπη Αχρίδος η οποια παρέμεινε στο Οικουμενικο Πατριαρχείο υπο τον τιτλο Βουλγαρική Αρχιεπισκοπη Αχρίδος (ιδρυθηκε το 1019 μετα την διαλυση του Βουλγαρικου Βασιλειου απο τον Βασιλειο Β') και παρέμεινε με αυτό το καθεστώς μέχρι το 1767 οποτε και διαλύθηκε με Σουλτανικο Φιρμάνι και οι Επισκοπες της πρώην πλεον Αρχιεπισκοπής τεθηκαν υπο την άμεση διοικηση του Οικουμενικου Πατριαρχείου. Να σημειωθει πως το 1766 με τον ιδιο ακριβώς τρόπο διαλυθηκε και το Σερβικό Πατριαρχείο και οι Επισκοπές του τέθηκαν υπο την αμεση διοικηση του Οικουμενικου Πατριαρχείου.

To 1874 η παλαια Αρχιεπισκοπη Αχρίδος γίνεται μέρος της Βουλγαρικής Εξαρχίας μονομερώς (το Οικουμενικο Πατριαρχείο συνέχιζε ομως να εκλέγει δικους του Αρχιεπισκοπους και η πολη ειχε και Πατριαρχικο και Εξαρχικο Αρχιεπισκοπο και δεδομένης της πλειοψηφίας των Εξαρχικών στην περιοχη οι Πατριαρχικοι Αρχιεπισκοποι σπανιως εμφανιζονταν στην περιοχη).

Το 1918 η Σερβικη Εκκλησια απέσπασε τα εδάφη αυτά απο την Βουλγαρική Εκκλησία και κατέλαβε τις Επισκοπες τις οποιες επάνδρωσε με Σέρβους Επισκόπους με ενα μικρό διάλειμμα τον Β' ΠΠ οποτε προσωρινά επανήλθε στον ελεγχο της Βουλγαρικης Εκκλησίας.

Το 1945 Κληρικολαικη Συνελευση αποφασίζει την ιδρυση της "Μακεδονικής Εκκλησίας" και υπέβαλλε την αποφαση προς έγκριση στην Σύνοδο του Πατριαρχείου Σερβίας. Το Πατρίαρχειο απορριπτει την ιδρυση της αυτοκέφαλης Εκκλησίας με αυτο το ονομα και συνεχίζει το στατους κβο.

Το 1958 υποβαλλεται εκ νεου αιτημα απο νεα Κληρικολαικη Συνελευση και το 1959 γινεται αποδεκτό απο την Συνοδο του Πατριαρχείου Σερβίας. Να σημειωθει οτι αρχικά το Πατριαρχείο απέρριψε εκ νεου την αιτηση αλλα μετα απο αφόρητες πιέσεις του Σοσιαλιστικου Κόμματος Γιουγκοσλαβίας αναγκάστηκε να αποδεχθει την ιδρυση Αυτονομης (οχι Αυτοκεφαλης) Μακεδονικης Εκκλησίας και εξέλεξε τον Αρχιμανδρίτη Δοσίθεο ως Αρχιεπίσκοπο Αχρίδος με το όνομα Δοσίθεο Β'.

Το 1967 τριτη Κληρικολαικη Συνελευση κηρύσσει μονομερώς την Αυτοκεφαλία της Μακεδονικης Εκκλησίας και την ανεξαρτητοποιηση της απο το Πατριαρχείο Σερβίας. Η Συνοδος του Πατριαρχείου Σερβιας απορρίπτει την αυτοκεφαλία και καταδικάζει την "Μακεδονικη Εκκλησία" ως Σχισματικη διακόπτωντας την κοινωνια με καθε Επίσκοπο που αναγνωρισε την Αυτοκεφαλία. Το ιδιο επραξαν και ολα τα υπολοιπα Πατριαρχεία και Αυτοκεφαλες Εκκλησιες με αποτελεσμα η "Μακεδονικη Εκκλησία" να μην αναγνωρίζεται απο καμια αλλη ορθοδοξη Εκκλησια και να βρίσκεται εκτοτε σε συνεχη απομόνωση.

Το 2005 το Πατριαρχείο Σερβίας εξέλεξε δικο του Αρχιεπίσκοπο Αχρίδος τον Ιωάννη ΣΤ'. Ο οποιος αναγνωριζεται απο ολες τις ορθοδοξες Εκκλησίες ως ο κανόνικος Αρχιεπίσκοπος Αχρίδος. Εν τοουτοις ομως δεν αναγνωρίζεται στα Σκόπια και οσες φορές εχει εισέλθει στην Αρχιεπισκοπη του εχει καταδικαστει και φυλακιστει επι 7μηνο απο την κυβέρνηση της FYROM.

Το 2017 η Βουλγαρική Εκκλησία ελαβε αιτημα απο τον Σχισματικο Αρχιεπισκοπο Αχρίδος Στέφανο να ενταχθεί η "Μακεδονικη Εκκλησία" στην Βουλγαρικη Εκκλησία και ο Βουλγαρος Πατριαρχης δηλωσε οτι θα εξεταστει σοβαρά αυτη η πιθανοτητα. Αυτο ομως προκάλεσε εντονες αντιδράσεις σε Σερβια και Κωνσταντινουπολη και μετα το βέτο που εθεσαν οι Πατριαρχες Κωνσταντινουπόλεως, Μοσχας και Σερβιας δεν προχώρησε το ζητημα

Και φτανουμε στο 2018 οπου εχει υποβληθεί αιτημα στον Οικουμενικο Πατριαρχη να μεσολαβησει για να αρθεί το σχίσμα και να εγκαταλειφθεί και το ονομα Μακεδονια απο τον τιτλο της εν λογω Εκκλησίας.

Re: Ρώσικο σχίσμα

Δημοσιεύτηκε: 15 Σεπ 2018, 12:40
από Dorian
lonelyrider έγραψε: 14 Σεπ 2018, 22:12 Πολύ σοβαρό το θέμα το να προκύπτουν σχισματικές τάσεις στην μία και αληθινή Ορθόδοξη του Χριστού Εκκλησία. Αλίμονο σε αυτούς που ευθύνονται και προκαλούν και το αίσθημα του πιστού λαού. Όσοι ανήκουν στην Ορθόδοξη Εκκλησία οφείλουν να τη διακονούν κι όχι να αλληλοτρώγονται. Και ματαξανααλίμονο σ αυτούς που προκαλούν τα σκάνδαλα αυτά. Θα πάνε ανεπιστρεπτεί στο διάολο. Στη κυριολεξία!
Ε ναι δεν πας ενώ μαίνεται η χαμηλής έντασης σύγκρουση να κάνεις αναγνωρίσεις, παίζοντάς το και ορθόδοξος Πάπας. Υποτίθεται είσαι θεσμός με υπομονή να περιμένεις δεκαετίες ακόμα και αιώνες. Ούτε καν τα εδάφη δεν έχουν μοιραστεί.
Mας είχαν πρήξει παλαιότερα για την δήθεν περιβόητη σοβαρή ψαγμένη φαναριώτικη εκκλησιαστική πολιτική. Τα ιστορικά όπως θέλει ο καθένας τα γαρνίρει, αυτά που ζούμε λάιβ είναι μία βλακεία και μισή. Είναι αυτή τώρα έξυπνη διπλωματία του Πατριάρχη; Ο εκφυλισμός και εκθηλυσμός της ηγεσίας της εκκλησίας συνεχίζεται αδιάκοπος, στην Πόλη ο οικουμενισμός αμερικανοδουλεία, στην Ελλάδα η πλήρης υποταγή και μούγκα στην αριστερά και στα αίσχη της.

Re: Ρώσικο σχίσμα

Δημοσιεύτηκε: 15 Σεπ 2018, 13:14
από George_V
Dorian έγραψε: 15 Σεπ 2018, 12:40
lonelyrider έγραψε: 14 Σεπ 2018, 22:12 Πολύ σοβαρό το θέμα το να προκύπτουν σχισματικές τάσεις στην μία και αληθινή Ορθόδοξη του Χριστού Εκκλησία. Αλίμονο σε αυτούς που ευθύνονται και προκαλούν και το αίσθημα του πιστού λαού. Όσοι ανήκουν στην Ορθόδοξη Εκκλησία οφείλουν να τη διακονούν κι όχι να αλληλοτρώγονται. Και ματαξανααλίμονο σ αυτούς που προκαλούν τα σκάνδαλα αυτά. Θα πάνε ανεπιστρεπτεί στο διάολο. Στη κυριολεξία!
Ε ναι δεν πας ενώ μαίνεται η χαμηλής έντασης σύγκρουση να κάνεις αναγνωρίσεις, παίζοντάς το και ορθόδοξος Πάπας. Υποτίθεται είσαι θεσμός με υπομονή να περιμένεις δεκαετίες ακόμα και αιώνες. Ούτε καν τα εδάφη δεν έχουν μοιραστεί.
Mας είχαν πρήξει παλαιότερα για την δήθεν περιβόητη σοβαρή ψαγμένη φαναριώτικη εκκλησιαστική πολιτική. Τα ιστορικά όπως θέλει ο καθένας τα γαρνίρει, αυτά που ζούμε λάιβ είναι μία βλακεία και μισή. Είναι αυτή τώρα έξυπνη διπλωματία του Πατριάρχη; Ο εκφυλισμός και εκθηλυσμός της ηγεσίας της εκκλησίας συνεχίζεται αδιάκοπος, στην Πόλη ο οικουμενισμός αμερικανοδουλεία, στην Ελλάδα η πλήρης υποταγή και μούγκα στην αριστερά και στα αίσχη της.
Tα εδάφη ειναι μοιρασμένα εδω και αιώνες απο την Δ' Οικουμενικη Συνοδο και εχουν ως εξης:

Πατριαρχειο Ρώμης: Ευρώπη (περιελάμβανε και τα Βαλκανια πλην Θρακης)
Πατριαρχείο Κωνσταντινουπολεως: Θράκη, Μ. Ασία και ολες τις Βαρβαρικές χώρες (ειτε ειχαν ανακαλυφθει ειτε οχι)
Πατριαρχειο Αλεξανδρείας: Αφρικη
Πατριαρχειο Αντιοχείας: Ασια (πλην Αγιων Τόπων και μερικων γυρω περιοχών)
Πατριαρχειο Ιεροσολυμων: Αγιοι Τοποι, γυρω περιοχές με ειδικο στάτους ως Μητέρα των Εκκλησιων.

Αυτος ο διαχωρισμός δουλευε σωστα μεχρι το 731. Αρχισε να χαλάει οταν ο Λεων Γ' απέσπασε το Ιλλυρικό απο τον Παπα και το μετέφερε στον Πατριαρχη Κωνσταντινουπολεως καθως ο Παπας του την εμπαινε συνεχεια λογω Εικονομαχίας. Ο Παπας εχοντας τα δικα του προβλήματα με τους Λομβαρδους δεν αντέδρασε σε αυτο και ψιλοπαγιωθηκε η μετατροπη. Φυσικα χωρις να απεμπολει τα δικαιωματα του ποτε. Εν τουτοις ομως αυτη ηταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτηρι. Οι Παπες τα ειχαν μαζεμενα στους Βυζαντινους που τους ειχαν ουσιαστικα αιχμαλώτους μεχρι τον 8ο αιώνα και σηκω κατσε συνεχεια (βλ. Byzantine Papacy) και μετα την απωλεια του Ιλλυρικου στραφηκαν στους Φραγκους. Μετα ηρθαν τα γνωστα γεγονότα με τον Καρλομάγνο να στέφεται Αυτοκράτορας απο τον Παπα Λεοντα Γ', στους Βυζαντινους ανεβηκε η πιεση 22 απο αυτο καθως δεν θα δεχονταν ποτε ενα βαρβαρο Αυτοκρατορα θεωροντας εαυτους μονους κληρονομους της Ρώμης και επακολουθησε Ψυχρος Πολεμος σε πολιτικο και θρησκευτικο επιπεδο με κατι ψιλοαψιμαχιες και ψιλοαφορισμους εκατέρωθεν. Μετα υπογραφτηκε η Pax Nicephori οπου ο Καρλομάγνος αναγνώρισε τον Βυζαντινο Αυτοκράτορα ως μονο Ρωμαιο Αυτοκράτορα και ο Βυζαντινος Αυτοκράτορας αναγνωρισε τον Αυτοκρατορικο τιτλο του Καρλομάγνου ως Αυτοκράτορα των Γερμανων. Το ιδιο και σε θρησκευτικο επιπεδο αλλα το Ιλλυρικο παρέμεινε στον Πατριαρχη καθως ο Καρλομάγνος δεν ειχε ορεξη να μπλεκει σε πολεμους με τους Βυζαντινους οποτε δεν το διεκδικησε για λογαριασμο του Παπα.

Το συστημα βραχυκυκλωνει ξανα με τον εκχριστιανισμο των Βουλγάρων.

Η Κωνσταντινουπολη ελεγε "Ειναι δικοι μας οι Βουλγαροι καθως ανηκουν στις Βαρβαρικες Χωρες" ενω η Ρώμη απαντουσε "Ειναι στα Βαλκανια αρα δικοι μας". Η απάντηση της Κωνσταντινουπολης ηταν "Το Ιλλυρικο ειναι δικο μας εδω και 130 χρόνια οποτε αντε γεια" η Ρωμη απαντά οτι "Παρανομα το πηρατε δικο μας ειναι οποτε φέρτε τους Βουλγάρους πισω" και με οχημα την καθαιρεση του Ιγνατιου και τον διορισμο του Φωτιου ως Πατριαρχη αλληλοαφορίστηκαν.

Long story short τα ξαναβρισκουν μετα απο καποια χρόνια και για 150 χρόνια τα πανε καλα παρολες τις τριβες μεταξυ τους.

Και φτανουμε στο 1054 οπου τα σπάνε οριστικα και ουσιαστικα αρχιζουν και δημιουργουν παράλληλες ιεραρχιες ειδικότερα μετα τις Σταυροφορίες οπου ο Παπας διορίζει Λατινους Πατριαρχες σε Κωνσταντινουπολη Αλεξάνδρεια Αντιοχεια και Ιεροσολυμα ενω η Κωνσταντινουπολη στέλνει Εξάρχους με δικαιοδοσια στην Ευρώπη (π.χ. Μητροπολιτης Φιλαδελφείας που ηταν Εξαρχος στην Βενετια με ευθυνη την Ευρώπη)

Βασικα ειναι ενα μπάχαλο που παει τουλάχιστον 12 αιώνες πισω. Με την άρση των αναθεματων το 1964 εγιναν καποιες κινησεις καλης θελησης οπως π.χ. να καταργηθει η Λατινικη παραλληλη ιεραρχια στα 4 Πατριαρχεια και να αρθει η Εξαρχια Ευρώπης απο τον Μητροπολιτη Φιλαδελφειας αλλα υπαρχουν πολλα χιλιομετρα δρομου ακομα.

Και αυτο ειναι μονο το κομμάτι που αφορά τη Ρωμη και την Κωνσταντινουπολη.

Τα υπολοιπα Πατριαρχεια εχουν τριβές μεταξυ τους μεχρι και σημερα οπως π.χ. το Σιναιτικο Ζητημα μεταξυ Αλεξανδρειας και Ιεροσολυμων και το προσφάτως αναφυεν ζητημα μεταξυ Αντιοχείας και Ιεροσολυμων με θεμα σε ποιον ανηκει το Κατάρ (που τρομαρα τους εχει ολους κι ολους 5 χριστιανους). Για αυτά θα γραψω αλλη φορά.

Re: Ρώσικο σχίσμα

Δημοσιεύτηκε: 16 Σεπ 2018, 15:34
από Dorian
George_V έγραψε: 15 Σεπ 2018, 13:14
Dorian έγραψε: 15 Σεπ 2018, 12:40
lonelyrider έγραψε: 14 Σεπ 2018, 22:12 Πολύ σοβαρό το θέμα το να προκύπτουν σχισματικές τάσεις στην μία και αληθινή Ορθόδοξη του Χριστού Εκκλησία. Αλίμονο σε αυτούς που ευθύνονται και προκαλούν και το αίσθημα του πιστού λαού. Όσοι ανήκουν στην Ορθόδοξη Εκκλησία οφείλουν να τη διακονούν κι όχι να αλληλοτρώγονται. Και ματαξανααλίμονο σ αυτούς που προκαλούν τα σκάνδαλα αυτά. Θα πάνε ανεπιστρεπτεί στο διάολο. Στη κυριολεξία!
Ε ναι δεν πας ενώ μαίνεται η χαμηλής έντασης σύγκρουση να κάνεις αναγνωρίσεις, παίζοντάς το και ορθόδοξος Πάπας. Υποτίθεται είσαι θεσμός με υπομονή να περιμένεις δεκαετίες ακόμα και αιώνες. Ούτε καν τα εδάφη δεν έχουν μοιραστεί.
Mας είχαν πρήξει παλαιότερα για την δήθεν περιβόητη σοβαρή ψαγμένη φαναριώτικη εκκλησιαστική πολιτική. Τα ιστορικά όπως θέλει ο καθένας τα γαρνίρει, αυτά που ζούμε λάιβ είναι μία βλακεία και μισή. Είναι αυτή τώρα έξυπνη διπλωματία του Πατριάρχη; Ο εκφυλισμός και εκθηλυσμός της ηγεσίας της εκκλησίας συνεχίζεται αδιάκοπος, στην Πόλη ο οικουμενισμός αμερικανοδουλεία, στην Ελλάδα η πλήρης υποταγή και μούγκα στην αριστερά και στα αίσχη της.
Tα εδάφη ειναι μοιρασμένα εδω και αιώνες απο την Δ' Οικουμενικη Συνοδο και εχουν ως εξης:

Πατριαρχειο Ρώμης: Ευρώπη (περιελάμβανε και τα Βαλκανια πλην Θρακης)
Πατριαρχείο Κωνσταντινουπολεως: Θράκη, Μ. Ασία και ολες τις Βαρβαρικές χώρες (ειτε ειχαν ανακαλυφθει ειτε οχι)
Πατριαρχειο Αλεξανδρείας: Αφρικη
Πατριαρχειο Αντιοχείας: Ασια (πλην Αγιων Τόπων και μερικων γυρω περιοχών)
Πατριαρχειο Ιεροσολυμων: Αγιοι Τοποι, γυρω περιοχές με ειδικο στάτους ως Μητέρα των Εκκλησιων.

Αυτος ο διαχωρισμός δουλευε σωστα μεχρι το 731. Αρχισε να χαλάει οταν ο Λεων Γ' απέσπασε το Ιλλυρικό απο τον Παπα και το μετέφερε στον Πατριαρχη Κωνσταντινουπολεως καθως ο Παπας του την εμπαινε συνεχεια λογω Εικονομαχίας. Ο Παπας εχοντας τα δικα του προβλήματα με τους Λομβαρδους δεν αντέδρασε σε αυτο και ψιλοπαγιωθηκε η μετατροπη. Φυσικα χωρις να απεμπολει τα δικαιωματα του ποτε. Εν τουτοις ομως αυτη ηταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτηρι. Οι Παπες τα ειχαν μαζεμενα στους Βυζαντινους που τους ειχαν ουσιαστικα αιχμαλώτους μεχρι τον 8ο αιώνα και σηκω κατσε συνεχεια (βλ. Byzantine Papacy) και μετα την απωλεια του Ιλλυρικου στραφηκαν στους Φραγκους. Μετα ηρθαν τα γνωστα γεγονότα με τον Καρλομάγνο να στέφεται Αυτοκράτορας απο τον Παπα Λεοντα Γ', στους Βυζαντινους ανεβηκε η πιεση 22 απο αυτο καθως δεν θα δεχονταν ποτε ενα βαρβαρο Αυτοκρατορα θεωροντας εαυτους μονους κληρονομους της Ρώμης και επακολουθησε Ψυχρος Πολεμος σε πολιτικο και θρησκευτικο επιπεδο με κατι ψιλοαψιμαχιες και ψιλοαφορισμους εκατέρωθεν. Μετα υπογραφτηκε η Pax Nicephori οπου ο Καρλομάγνος αναγνώρισε τον Βυζαντινο Αυτοκράτορα ως μονο Ρωμαιο Αυτοκράτορα και ο Βυζαντινος Αυτοκράτορας αναγνωρισε τον Αυτοκρατορικο τιτλο του Καρλομάγνου ως Αυτοκράτορα των Γερμανων. Το ιδιο και σε θρησκευτικο επιπεδο αλλα το Ιλλυρικο παρέμεινε στον Πατριαρχη καθως ο Καρλομάγνος δεν ειχε ορεξη να μπλεκει σε πολεμους με τους Βυζαντινους οποτε δεν το διεκδικησε για λογαριασμο του Παπα.

Το συστημα βραχυκυκλωνει ξανα με τον εκχριστιανισμο των Βουλγάρων.

Η Κωνσταντινουπολη ελεγε "Ειναι δικοι μας οι Βουλγαροι καθως ανηκουν στις Βαρβαρικες Χωρες" ενω η Ρώμη απαντουσε "Ειναι στα Βαλκανια αρα δικοι μας". Η απάντηση της Κωνσταντινουπολης ηταν "Το Ιλλυρικο ειναι δικο μας εδω και 130 χρόνια οποτε αντε γεια" η Ρωμη απαντά οτι "Παρανομα το πηρατε δικο μας ειναι οποτε φέρτε τους Βουλγάρους πισω" και με οχημα την καθαιρεση του Ιγνατιου και τον διορισμο του Φωτιου ως Πατριαρχη αλληλοαφορίστηκαν.

Long story short τα ξαναβρισκουν μετα απο καποια χρόνια και για 150 χρόνια τα πανε καλα παρολες τις τριβες μεταξυ τους.

Και φτανουμε στο 1054 οπου τα σπάνε οριστικα και ουσιαστικα αρχιζουν και δημιουργουν παράλληλες ιεραρχιες ειδικότερα μετα τις Σταυροφορίες οπου ο Παπας διορίζει Λατινους Πατριαρχες σε Κωνσταντινουπολη Αλεξάνδρεια Αντιοχεια και Ιεροσολυμα ενω η Κωνσταντινουπολη στέλνει Εξάρχους με δικαιοδοσια στην Ευρώπη (π.χ. Μητροπολιτης Φιλαδελφείας που ηταν Εξαρχος στην Βενετια με ευθυνη την Ευρώπη)

Βασικα ειναι ενα μπάχαλο που παει τουλάχιστον 12 αιώνες πισω. Με την άρση των αναθεματων το 1964 εγιναν καποιες κινησεις καλης θελησης οπως π.χ. να καταργηθει η Λατινικη παραλληλη ιεραρχια στα 4 Πατριαρχεια και να αρθει η Εξαρχια Ευρώπης απο τον Μητροπολιτη Φιλαδελφειας αλλα υπαρχουν πολλα χιλιομετρα δρομου ακομα.

Και αυτο ειναι μονο το κομμάτι που αφορά τη Ρωμη και την Κωνσταντινουπολη.

Τα υπολοιπα Πατριαρχεια εχουν τριβές μεταξυ τους μεχρι και σημερα οπως π.χ. το Σιναιτικο Ζητημα μεταξυ Αλεξανδρειας και Ιεροσολυμων και το προσφάτως αναφυεν ζητημα μεταξυ Αντιοχείας και Ιεροσολυμων με θεμα σε ποιον ανηκει το Κατάρ (που τρομαρα τους εχει ολους κι ολους 5 χριστιανους). Για αυτά θα γραψω αλλη φορά.
Τα εδάφη της Ουκρανίας εννοούσα παράλειψής μου, για την οποία έχει δημιουργηθεί η κρίση. Έχουν δημιουργηθεί και άλλα Πατριαρχεία από τότε που έχουν την δικιά τους δικαιοδοσία τους δεν έμεινε στάσιμη η κατάσταση. https://www.orthodoxia.online/2018/09/1 ... %AC%CE%BD/

Re: Ρώσικο σχίσμα

Δημοσιεύτηκε: 16 Σεπ 2018, 15:59
από George_V
Εν τουτοις ομως η Ουκρανια ειναι λιγο γκριζα ζωνη νομοκανονικα.

Και περαν αυτου δικαιωμα να δωσει αυτοκεφαλια εχει η μητερα εκκλησια. Εδω ομως υπαρχει παραδοξο. Το Κιεβο που ζητα αυτοκεφαλια ειναι η μητερα εκκλησια της Ρωσιας. Τυπικα τουλαχιστον.

Επειδη νομοκανονικα θυγατηρ εκκλησια δεν μπορει να δωσει αυτοκεφαλια στην μητερα ακομα και αν η δευτερη εχει εκπεσει σε αξια μοιραια το Κιεβο στρεφεται στην Κωνσταντινουπολη που ηταν η αρχικη μητερα εκκλησια το 1088.

Re: Ρώσικο σχίσμα

Δημοσιεύτηκε: 18 Σεπ 2018, 00:54
από Dorian
George_V έγραψε: 16 Σεπ 2018, 15:59 Εν τουτοις ομως η Ουκρανια ειναι λιγο γκριζα ζωνη νομοκανονικα.

Και περαν αυτου δικαιωμα να δωσει αυτοκεφαλια εχει η μητερα εκκλησια. Εδω ομως υπαρχει παραδοξο. Το Κιεβο που ζητα αυτοκεφαλια ειναι η μητερα εκκλησια της Ρωσιας. Τυπικα τουλαχιστον.

Επειδη νομοκανονικα θυγατηρ εκκλησια δεν μπορει να δωσει αυτοκεφαλια στην μητερα ακομα και αν η δευτερη εχει εκπεσει σε αξια μοιραια το Κιεβο στρεφεται στην Κωνσταντινουπολη που ηταν η αρχικη μητερα εκκλησια το 1088.
επειδή ακριβώς είναι εντελώς υπερμπέρδεμα, ΔΕΝ τρέχεις να κάνεις αναγνωρίσεις με το έτσι θέλω. Μας είχαν ζαλίσει για την ανώτερη φαναριώτική βυζαντινή εκκλησιαστική πολιτική. Μάλλον δεν υπήρξε ποτέ, για αυτό και η κατάντια μας. Ο βυζαντινισμός ήταν πάντα εσωτερικές έριδες.

Συγχαρητήρια για το βαθμό.

Re: Ρώσικο σχίσμα

Δημοσιεύτηκε: 18 Σεπ 2018, 21:25
από The Rebel
Cavaliere έγραψε: 15 Σεπ 2018, 02:05 Όλοι για την εξουσία. Κανείς για τον Χριστό.
Aυτόν τον ΧΡΙCTO θέλουμε... :g030: :romance-hearteyes:

Εικόνα