«Η κυριότερη αγωνία μου και το αποτέλεσμα που πηγάζει από τις χαρές και τις λύπες μου είναι η συνεχής και χωρίς οίκτο μάχη ανάμεσα στο πνεύμα και τη σάρκα...»
Ν.Καζαντζακης
υποτιθεμενοι πειρασμοι του Ιησου για μια εναλλακτικη ζωη που ποτε δεν επιλεγει ... θριαμβος του πνευματος πανω στη σαρκα ακομη και στις χειροτερες συνθηκες
Παραδοξως μου φανηκε πιο "θρησκευτικο" απ την κλασσικη ιστορια. Λεω να παρω το βιβλιο...Το εχει διαβασει κανεις; Δεν μου αρεσει ο Καζαντζακης λογω της γλωσσας που χρησιμοποιει, πολυ επιτηδευμενη κατα την γνωμη μου. Εξαιτιας παντως του πρωτοτυπου στορυ, λεω να ξαναδοκιμασω.
Το συγκεκριμενο βιβλιο, θεωρειται απ τα τοπ του;
Ναι. Είναι από τα καλύτερά του. Με επιρροές από Νίτσε. Η ταινία του Σκορσέζε ήταν πολύ καλή μα όχι επαρκής. Εκείνο που είναι πραγματική αποκάλυψη είναι η μουσική της. Peter Gabriel στα καλύτερά του.
Πρωτη φορα που ειδα την ταινια ηταν στο σινεμα οταν ειχε βγει. Ειχαμε παει με συμμαθητες, ημουν 14. Φυσικα αν και ακαταλληλη, δεν μας μιλησε κανενας και μπηκαμε στην αιθουσα.
Απ εξω ειχε καμμια 30ρια ατομα με πανω και πλακατ που φωναζαν τα γνωστα. Ηταν στο "Νανα" στην βουλιαγμενης για οποιον ειναι απο εκει και θυμαται.
Σε γενικες γραμμες ειχε γινει μεγαλο θεμα με την προβολη της ταινιας https://vivliothiki.politis.com.cy/2021 ... emptation/
Στην Ελλάδα, όπως ήταν αναμενόμενο, η Ιερά Σύνοδος ζήτησε την απαγόρευση της προβολής του «Τελευταίου Πειρασμού», για να εισπράξει την άρνηση της κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ, με τη φοβερή ατάκα του κυβερνητικού εκπροσώπου Σωτήρη Κωστόπουλου «Σοσιαλισμός και λογοκρισία δεν συμβιβάζονται». Έτσι ο κάθε κινηματογράφος θα είχε τη δική του αποκλειστική κόπια της ταινίας, ενώ θα περιφρουρούταν από ειδικές δυνάμεις ασφαλείας για την προστασία του κοινού και της ίδιας της αίθουσας
Τα πρώτα σοβαρά επεισόδια άρχισαν έξω από τον κινηματογράφο Όπερα, όπου 500 περίπου άτομα συγκεντρώθηκαν στην Ακαδημία πριν από την παράσταση των 16:15. Δεν ήταν εξοπλισμένοι μόνο με εικόνες, φυλλάδια και σταυρούς, αλλά και με… ξυράφια και μαχαίρια. Κάποιοι από αυτούς αγόραζαν εισιτήριο για να μπουν να δουν την ταινία, προκειμένου να… κάνουν σαμποτάζ. Μέχρι τις 16:10 είχαν κοπεί περίπου 450 εισιτήρια. Είναι η ώρα που οι «πιστοί» ορμούν προς τη στοά όπου βρίσκεται η είσοδος του Όπερα, σπάζοντας την αλυσίδα των ελάχιστων αστυνομικών που προσπαθούσαν να τους εμποδίσουν. Σταυροί και εικόνες εκτοξεύονταν στην τζαμαρία του κινηματογράφου, οι θεατές έτρεχαν πανικόβλητοι προς την αίθουσα ή προς την έξοδο κινδύνου, και πριν οι αστυνομικοί προλάβουν να κατεβάσουν τα ρολά, κάποιοι από το πλήθος κατάφεραν να μπουν στην αίθουσα και έπιασαν δουλειά. Έσχισαν κάπου 30 καθίσματα, την αυλαία και την οθόνη. Στις 16:30 μπαίνουν στον κινηματογράφο τα ΜΑΤ και εκκενώνουν την αίθουσα. Η πρώτη εβδομάδα προβολών του «Τελευταίου Πειρασμού» στην Αθήνα -ουσιαστικά σε μόλις 4 αίθουσες- έκλεισε με πληρότητα 100% και 50.000 εισιτήρια. Ο στόχος επετεύχθη στις 15 Νοεμβρίου, όταν το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθήνας, Τμήμα Ασφαλιστικών Μέτρων, έκανε δεκτή την αίτησή τους, και με απόφασή του σταμάτησαν το ίδιο απόγευμα οι προβολές στους κινηματογράφους. Μαζί με την προβολή της ταινίας στις αίθουσες απαγορεύτηκε και η διάθεσή της με οποιοδήποτε άλλο τρόπο, δηλαδή ως βιντεοκασέτα. Στη διάρκεια των επόμενων χρόνων, πολλά βιντεοκλάμπ διέθεταν παράνομα τη βιντεοκασέτα προς ενοικίαση. Το 2003 κυκλοφόρησε σε DVD στην Ευρώπη και σύντομα έγινε διαθέσιμη προς αγορά ή ενοικίαση και στη χώρα μας.
Blackdog έγραψε: 22 Απρ 2022, 16:38
Πρωτη φορα που ειδα την ταινια ηταν στο σινεμα οταν ειχε βγει. Ειχαμε παει με συμμαθητες, ημουν 14. Φυσικα αν και ακαταλληλη, δεν μας μιλησε κανενας και μπηκαμε στην αιθουσα.
Απ εξω ειχε καμμια 30ρια ατομα με πανω και πλακατ που φωναζαν τα γνωστα. Ηταν στο "Νανα" στην βουλιαγμενης για οποιον ειναι απο εκει και θυμαται.
Σε γενικες γραμμες ειχε γινει μεγαλο θεμα με την προβολη της ταινιας https://vivliothiki.politis.com.cy/2021 ... emptation/
Στην Ελλάδα, όπως ήταν αναμενόμενο, η Ιερά Σύνοδος ζήτησε την απαγόρευση της προβολής του «Τελευταίου Πειρασμού», για να εισπράξει την άρνηση της κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ, με τη φοβερή ατάκα του κυβερνητικού εκπροσώπου Σωτήρη Κωστόπουλου «Σοσιαλισμός και λογοκρισία δεν συμβιβάζονται». Έτσι ο κάθε κινηματογράφος θα είχε τη δική του αποκλειστική κόπια της ταινίας, ενώ θα περιφρουρούταν από ειδικές δυνάμεις ασφαλείας για την προστασία του κοινού και της ίδιας της αίθουσας
Τα πρώτα σοβαρά επεισόδια άρχισαν έξω από τον κινηματογράφο Όπερα, όπου 500 περίπου άτομα συγκεντρώθηκαν στην Ακαδημία πριν από την παράσταση των 16:15. Δεν ήταν εξοπλισμένοι μόνο με εικόνες, φυλλάδια και σταυρούς, αλλά και με… ξυράφια και μαχαίρια. Κάποιοι από αυτούς αγόραζαν εισιτήριο για να μπουν να δουν την ταινία, προκειμένου να… κάνουν σαμποτάζ. Μέχρι τις 16:10 είχαν κοπεί περίπου 450 εισιτήρια. Είναι η ώρα που οι «πιστοί» ορμούν προς τη στοά όπου βρίσκεται η είσοδος του Όπερα, σπάζοντας την αλυσίδα των ελάχιστων αστυνομικών που προσπαθούσαν να τους εμποδίσουν. Σταυροί και εικόνες εκτοξεύονταν στην τζαμαρία του κινηματογράφου, οι θεατές έτρεχαν πανικόβλητοι προς την αίθουσα ή προς την έξοδο κινδύνου, και πριν οι αστυνομικοί προλάβουν να κατεβάσουν τα ρολά, κάποιοι από το πλήθος κατάφεραν να μπουν στην αίθουσα και έπιασαν δουλειά. Έσχισαν κάπου 30 καθίσματα, την αυλαία και την οθόνη. Στις 16:30 μπαίνουν στον κινηματογράφο τα ΜΑΤ και εκκενώνουν την αίθουσα. Η πρώτη εβδομάδα προβολών του «Τελευταίου Πειρασμού» στην Αθήνα -ουσιαστικά σε μόλις 4 αίθουσες- έκλεισε με πληρότητα 100% και 50.000 εισιτήρια. Ο στόχος επετεύχθη στις 15 Νοεμβρίου, όταν το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθήνας, Τμήμα Ασφαλιστικών Μέτρων, έκανε δεκτή την αίτησή τους, και με απόφασή του σταμάτησαν το ίδιο απόγευμα οι προβολές στους κινηματογράφους. Μαζί με την προβολή της ταινίας στις αίθουσες απαγορεύτηκε και η διάθεσή της με οποιοδήποτε άλλο τρόπο, δηλαδή ως βιντεοκασέτα. Στη διάρκεια των επόμενων χρόνων, πολλά βιντεοκλάμπ διέθεταν παράνομα τη βιντεοκασέτα προς ενοικίαση. Το 2003 κυκλοφόρησε σε DVD στην Ευρώπη και σύντομα έγινε διαθέσιμη προς αγορά ή ενοικίαση και στη χώρα μας.
Μου θύμισε τους .. κομουνιστες οι οποίοι διαδήλωναν έξω από κινηματογράφους όταν προβάλλονταν ή ταινία ΕΛΕΝΗ του Νικ Γκεητζ ..
nostromos έγραψε: 22 Απρ 2022, 16:39
και απο την ταινια τι καταλαβες ...?
Πολυ καλη ερωτηση.
Οχι πολλα...Θυμαμαι οταν ο Ιησους ηταν σε ερωτικες περιπτυξεις με την Μαγδαληνη σκεφτηκα "οκ για αυτο φωναζουν οι εξω". Ειχα παει για το μπαχαλο
Η αισθηση που μου αφησε ομως και ας μην καταλαβαινα, ηταν οτι προκειται περι μιας "κουλτουριαρικης" (ημασταν δεκαετια 80 ) ταινιας, την οποια δεν επιασα...Επρεπε να περασουν πολλα χρονια, το 2003 που κυκλοφορησε σε DVD για να την ξαναδω και να την εκτιμησω.
nostromos έγραψε: 22 Απρ 2022, 16:39
και απο την ταινια τι καταλαβες ...?
Πολυ καλη ερωτηση.
Οχι πολλα...Θυμαμαι οταν ο Ιησους ηταν σε ερωτικες περιπτυξεις με την Μαγδαληνη σκεφτηκα "οκ για αυτο φωναζουν οι εξω". Ειχα παει για το μπαχαλο
Η αισθηση που μου αφησε ομως και ας μην καταλαβαινα, ηταν οτι προκειται περι μιας "κουλτουριαρικης" (ημασταν δεκαετια 80 ) ταινιας, την οποια δεν επιασα...Επρεπε να περασουν πολλα χρονια, το 2003 που κυκλοφορησε σε DVD για να την ξαναδω και να την εκτιμησω.
εννοειται οτι εχει πολυ βαθος και θελει υποδομη ...παντως καμια σχεση με αυτα που διαβαζουμε στο νημα