Σελίδα 2 από 19

Re: Αιθίοπες της Άπω ανατολής

Δημοσιεύτηκε: 14 Νοέμ 2021, 05:02
από taxalata xalasa
Jimmy81 έγραψε: 14 Νοέμ 2021, 04:24
Γκουερινο 4 έγραψε:Αρρωστος είσαι ρε φίλε, πραγματικά
...και την ευλογημένη Αραβία
και τη Ασία ολόκληρη,
που απλώνεται πλάι στο αλμυρό κύμα
με τους ωραίους πύργους της να στεφανώνουν πόλεις πολυάνθρωπες,
όπου Έλληνες και βάρβαροι ζουν αξεχώριστοι,
λέγουσι δὲ πολλὰ καὶ ἄλλα ἀνεπισκέπτως οἱ Ἕλληνες (μτφρ: Απερίσκεπτα πράγματα λένε πολλά οι Έλληνες·), [Ηρόδοτος, Β.45.1]
Ἀραβίαν τ᾽ εὐδαίμονα
Arabia Felix (κυριολεκτικά: Εύφορη/Ευτυχισμένη/Τυχερή Αραβία, επίσης αρχαία ελληνικά: Ευδαίμων Αραβία) ήταν το λατινικό όνομα που χρησιμοποιούνταν προηγουμένως από γεωγράφους για να περιγράψουν τη Νότια Αραβία ή αυτό που είναι τώρα Υεμένη.

Εικόνα
Ένας γαλλικός χάρτης του 1787 της Arabia Felix από τον Κλοέ, ΖΜΛ (Ζαν Μπατίστ Λουί).

Re: Αιθίοπες της Άπω ανατολής

Δημοσιεύτηκε: 14 Νοέμ 2021, 05:56
από Αρίστος
Στο Ακρωτηρι της Θηρας υπαρχουν εντυπωσιακες τοιχογραφιες που αναπαριστουν μπλε πιθηκους.

Η Marie Nicole Pareja, αρχαιολόγος στο Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια, απεφανθη πως η προελευση τους μπορουσε να ειναι μονο η Ινδια...


Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

.

Re: Αιθίοπες της Άπω ανατολής

Δημοσιεύτηκε: 14 Νοέμ 2021, 05:57
από Αρίστος
Πηγες:

Marie Nicole Pareja, Tracie McKinney, Jessica A. Mayhew, Joanna M. Setchell, Stephen D. Nash και Ray Heaton «A new identification of the monkeys depicted in a Bronze Age wall painting from Akrotiri, Thera», στο Primates, 5.12.2019.

Marshall Michael «Ancient monkey painting suggests Bronze Age Greeks travelled widely», New Scientist, 11.12.2019

Wu Katherine J. «Painted Bronze Age Monkeys Hint at the Interconnectedness of the Ancient World - The fascinating “tail” of how Indian monkeys might have ended up in a Minoan painting», Smithsonian Mag, 16.12.2019.

.

Re: Αιθίοπες της Άπω ανατολής

Δημοσιεύτηκε: 14 Νοέμ 2021, 06:07
από Αρίστος
Επιπλεον στα σπηλαια Bhimbetka της Ινδίας (μνημεία Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της ΟΥΝΕΣΚΟ) υπάρχουν βραχογραφίες που θυμιζουν ταυροκαθάψια, δηλαδη τις γιορτες προς τιμην του ιερου ταυρου που γινονταν στην μινωικη Κρητη. :D


Εικόνα


Εδω ειναι εδωλια ταυρων που βρεθηκαν στα Τσισκιανά της Κρητης και πλεον εκτιθενται στο Αρχαιολογικο Μουσειο Χανιων.

Εικόνα

ΙΔΙΑ ΑΚΡΙΒΩΣ αρχαία ειδώλια ταύρων, και μαλιστα πολυαριθμα, βρεθηκαν στην κοιλάδα του Ινδού ποταμού. Ειχαν τοση εμμονη με την λατρεια του ταυρου οι κατοικοι του Μοχεντζο Νταρο που απο παλια καποιοι αρχαιολογοι και ιστορικοι αναρωτιουνται αν μπορουσε να εχει υπαρξει επικοινωνια του πολιτισμου αυτον με τον Μινωικο.

.

Re: Αιθίοπες της Άπω ανατολής

Δημοσιεύτηκε: 14 Νοέμ 2021, 06:23
από Αρίστος
Το βασικοτερο στοιχειο ομως για επαφες Κρητης - Ινδιας θα δω αν μπορεσω να το παρουσιασω προσεχως καθως εχει πολυ δουλεια.


Αρα για να συνοψισουμε.


Οι Μινωιτες ταξιδευαν:

α) Στις Κασσιτεριδες Νησους (Αγγλια και Ιρλανδια) και μαλιστα απο την 3η χιλιετια π.Χ., και αυτο συμφωνα με Βρετανους ιστορικους.

β) Στη Νορβηγια οπου βρεθηκαν βραχογραφιες μινωικων πλοιων και αρχαιες ελληνικες λεξεις για το χαλκο.

γ) Στην Αμερικη με ερωτηματικο (για μενα περαν πασης αμφιβολιας).

δ) Στη Μαυρη Θαλασσα με ορμητηριο τη Λημνο.

ε) Στην Αιγυπτο και στην Αραβια.

στ) Και πρεπει να προσθεσουμε και την Ινδια.

Η γνωμη μου για το Μινωικο Πολιτισμο αλλα και για αλλους πολιτισμους του Χαλκου ειναι πως σε καποια σημεια ηταν πιο εξελιγμενοι απο τους αρχαιους Ελληνες και τους Ρωμαιους και σε αλλα οχι. Και πως δεν ξερουμε την τυφλα μας για τις τεχνολογικες τους ικανοτητες που θα επρεπε να αντιστοιχουν με τα απιστευτα υδρευτικα, υδραυλικα και αποχετευτικα εργα που βρεθηκαν στην Κνωσο. Και που τα ιδια βρισκονται και στο Μοχεντζο ΝΤαρο btw. Εργα που δεν υπηρχαν στα παλατια των Λουδοβικων και καθιερωθηκαν σαν καθημερινες ανεσεις στη Δυση μονο απο τα τελη του 18ου αιωνα. Αν ο Περικλης η οποιοσδηποτε Αθηναιος αρχοντας της κλασσικης περιοδου πηγαινε στο Παλατι του Μινωα θα αισθανοταν λετσος και οχι μονο για τον πλουτο και τα πολυωροφα κτιρια αλλα και για την αισθητικη του χωρου. Θεωρω επισης το σιδηρο υποδεεστερο του ορειχαλκου που χρησιμοποιουσαν οι Μινωιτες και οι ΜΥκηναιοι. Ποιοτικα ο ορειχαλκος ηταν ανωτερος σε ολα απλα ο σιδηρος μπορουσε να παραχθει πιο ευκολα σε μεγαλες ποσοτητες.

.

Re: Αιθίοπες της Άπω ανατολής

Δημοσιεύτηκε: 14 Νοέμ 2021, 09:16
από taxalata xalasa
Αρίστος έγραψε: 14 Νοέμ 2021, 05:56 Στο Ακρωτηρι της Θηρας υπαρχουν εντυπωσιακες τοιχογραφιες που αναπαριστουν μπλε πιθηκους.

Η Marie Nicole Pareja, αρχαιολόγος στο Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια, απεφανθη πως η προελευση τους μπορουσε να ειναι μονο η Ινδια...


Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

.

Εικόνα

Εικόνα

Re: Αιθίοπες της Άπω ανατολής

Δημοσιεύτηκε: 14 Νοέμ 2021, 09:19
από Chainis
Στο μόνο τομέα που συμφωνώ με τον Άριστο είναι στις απόψεις του περί αρχαιότητας.
Ευτυχώς. :oops:

Re: Αιθίοπες της Άπω ανατολής

Δημοσιεύτηκε: 14 Νοέμ 2021, 09:33
από Γκουερινο 4
taxalata xalasa έγραψε: 14 Νοέμ 2021, 09:16
Αρίστος έγραψε: 14 Νοέμ 2021, 05:56 Στο Ακρωτηρι της Θηρας υπαρχουν εντυπωσιακες τοιχογραφιες που αναπαριστουν μπλε πιθηκους.

Η Marie Nicole Pareja, αρχαιολόγος στο Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια, απεφανθη πως η προελευση τους μπορουσε να ειναι μονο η Ινδια...


Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

.

Εικόνα

Εικόνα
Τρομερό ποστ και από τους δύο σας.
Γαμαει
Βάλε όμως ρε συ ταξαλα και πηγή να διαβάσει ο κόσμος που ζούνε οι πίθηκοι που έφερες


https://www.wikiwand.com/en/Gray_langur

Οι εικόνες που έφερε ο Αρίστος είναι από το ακρωτήρι
της Σαντορίνης όπως ξέρουμε και οι πίθηκοι που έφερε ο ταξαλα ζουν στην Ινδία

Re: Αιθίοπες της Άπω ανατολής

Δημοσιεύτηκε: 14 Νοέμ 2021, 09:39
από taxalata xalasa
Γκουερινο 4 έγραψε: 14 Νοέμ 2021, 09:33
taxalata xalasa έγραψε: 14 Νοέμ 2021, 09:16
Αρίστος έγραψε: 14 Νοέμ 2021, 05:56 Στο Ακρωτηρι της Θηρας υπαρχουν εντυπωσιακες τοιχογραφιες που αναπαριστουν μπλε πιθηκους.

Η Marie Nicole Pareja, αρχαιολόγος στο Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια, απεφανθη πως η προελευση τους μπορουσε να ειναι μονο η Ινδια...


Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

.

Εικόνα

Εικόνα
Τρομερό ποστ και από τους δύο σας.
Γαμαει
Βάλε όμως ρε συ ταξαλα και πηγή να διαβάσει ο κόσμος που ζούνε οι πίθηκοι που έφερες


https://www.wikiwand.com/en/Gray_langur

Οι εικόνες που έφερε ο Αρίστος είναι από το ακρωτήρι
της Σαντορίνης όπως ξέρουμε και οι πίθηκοι που έφερε ο ταξαλα ζουν στην Ινδία
Νοτια Αφρικη
https://en.wikipedia.org/wiki/Blue_monkey

Ινδια
https://www.wikiwand.com/en/Gray_langur

κερδιζει ο μουσατος απο την ινδια.
:+1: στον Αρίστο

την ξεψειρίζαν την μαϊμού στ' ακρωτήρι...

Re: Αιθίοπες της Άπω ανατολής

Δημοσιεύτηκε: 14 Νοέμ 2021, 10:19
από Γκουερινο 4
Πάμε τώρα να ξεφτιλίσουμε άλλη μια νεομυθολογια που υπάρχει, ότι δηλαδή αναφορές για την παρουσία του Διονύσου στην Ινδία και γενικά στην Ασία υπάρχουν μόνο από την εκστρατεία του Αλέξανδρου και μετα

Ξαναβάζω το κείμενο του Ευριπίδη

"""""
Άφησα τους πολύχρυσους κάμπους της Λυδίας και της Φρυγίας,
πέρασα τα ηλιοδαρμένα υψίπεδα των Περσών
και τα Βάκτρια τείχη
και την άγρια χώρα των Μήδων
και την ευλογημένη Αραβία
και τη Ασία ολόκληρη,
που απλώνεται πλάι στο αλμυρό κύμα
με τους ωραίους πύργους της να στεφανώνουν πόλεις πολυάνθρωπες,
όπου Έλληνες και βάρβαροι ζουν αξεχώριστοι,

""""""""""


Ηρόδοτος

""""""""
Καμβύσης όταν βάδιζε κατά των μακροβίων Αιθιόπων, και αυτοί που κατοικούν γύρω στην ιερή Νύσα και τελούν τις εορτές τους προς τιμήν του Διονύσου.
"""""""""

Ηρόδοτος


""""""

Από τους Θεούς ωστόσο οι Άραβες παραδέχονται ότι υπάρχουν μόνο ο Διόνυσος και η Ουράνια Αφροδίτη, και υποστηρίζουν ότι τα μαλλιά τους τα κουρεύουν όπως είναι κουρεμένος και ο ίδιος ο Διόνυσος: κουρεύονται δηλαδή γύρω γύρω, και από κάτω ξυρίζουν


""""""""

Re: Αιθίοπες της Άπω ανατολής

Δημοσιεύτηκε: 15 Νοέμ 2021, 01:39
από taxalata xalasa
Γκουερινο 4 έγραψε: 14 Νοέμ 2021, 10:19 ...
όπου Έλληνες και βάρβαροι ζουν αξεχώριστοι,
:102: :p2:

Re: Αιθίοπες της Άπω ανατολής

Δημοσιεύτηκε: 15 Νοέμ 2021, 01:43
από Γκουερινο 4
taxalata xalasa έγραψε: 15 Νοέμ 2021, 01:39
Γκουερινο 4 έγραψε: 14 Νοέμ 2021, 10:19 ...
όπου Έλληνες και βάρβαροι ζουν αξεχώριστοι,
:102: :p2:
Ο αρριανος τα γράφει καλά αυτά τα γράμματα, για τους απογόνους του Διονύσου στην Ινδία

Re: Αιθίοπες της Άπω ανατολής

Δημοσιεύτηκε: 15 Νοέμ 2021, 04:56
από Σπύρος
Εγώ βρίσκω ενδιαφέρουσα την εξής σχέση:

ΑΙΘΙΟΠΙΑ + ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ + ΘΗΒΑΙ + ΕΦΕΣΟΣ = 1468 = ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ = ΤΟ ΔΕΝΔΡΟΝ ΖΩΗ = ΕΙΜΙ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ = ΕΓΩ ΕΙΜΙ Ο ΛΕΞΑΡΙΘΜΟΣ = ΚΑΙΝΗ ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ ΕΣΤΙ

Οι τόποι που κατά την παράδοση πέθαναν οι 4 ευαγγελιστές. Ποια είναι η Αιθιοπία; Η Περσία;

Re: Αιθίοπες της Άπω ανατολής

Δημοσιεύτηκε: 15 Νοέμ 2021, 05:29
από ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ
.


ΑΝ πήγαιναν Ινδία πρό Αλεξάνδρου είναι δυναμόν να μην έφερναν Μπαχαρικά ;;; . :p2:


Καί γιατί δεν έφερναν καί σπόρους νέων κηπευτικών και φρούτων που ήρθαν μετά τον Αλέξανδρο ;;; . :p2:



.

Re: Αιθίοπες της Άπω ανατολής

Δημοσιεύτηκε: 15 Νοέμ 2021, 05:48
από Jimmy81
Χρειάζεται λίγη προσοχή στην ερμηνεία των πραγμάτων όταν ο Ηρόδοτος (ή και άλλοι συγγραφείς καμιά φορά) αναφέρει θεούς του ελληνικού πανθέου που γνωρίζουν ή υποτιθέμενα λατρεύουν ξένοι λαοί. Αυτό που συμβαίνει είναι η παρατήρηση ομοιοτήτων μεταξύ θεών και λατρειών οι οποίες ερμηνεύονται με όρους της ελληνικής μυθολογίας. Π.χ. οι Έλληνες ταύτιζαν την Αιγυπτιακή θεά Hathor με την Αφροδίτη, προφανώς επειδή αντιπροσώπευε την ομορφιά και τη σεξουαλικότητα. Ο Όσιρις ταυτιζόταν άλλοτε με τον Δία και άλλοτε με τον Διόνυσο.

Ο ίδιος ο Ηρόδοτος μάλιστα λέει π.χ. ότι οι Αιγύπτιοι έλεγαν τον Οσιρι και Διόνυσο. Δεν ξέρω αν όντως τον έλεγαν και έτσι στην εποχή του αλλά δεν είναι παράξενη η ταύτιση αν παρατήρησαν τα κοινά στοιχεία των δύο θεοτήτων. Ενδεικτικά:
1) Και οι δύο θεοί συνδέονται με την βλάστηση και τους καρπούς της γης
2) Και ο Διόνυσος Ζαγρεύς και ο Όσιρις ακρωτηριάστηκαν. Ο πρώτος από τους Τιτάνες, ο δεύτερος από τον Σετ.
3) Και οι δύο θεοί ανασταίνονται
4) Υπάρχουν κάποιες ομοιότητες μεταξύ των Ανθεστηρίων του Διονύσου και της λατρείας του Όσιρι. Π.χ. και οι δύο αποτελούν συνδυασμό χαράς και πένθους.

Για μερικά άλλα που γράφτηκαν παραπάνω έχω να παρατηρήσω τα εξής:

- Για να δούμε ποιους θεούς λάτρευαν και ποια θρησκεία είχε ο κάθε λαός πρέπει να βασιστούμε σε δύο μορφής στοιχεία: 1) αρχαιολογικά ευρήματα (ναοί, βωμοί, τελετουργικά αντικείμενα, απεικονίσεις κλπ)
2) ιστορικά κείμενα του ίδιου του λαού που περιγράφουν τη θρησκεία του ή ακόμα καλύτερα τα ίδια τα θρησκευτικά κείμενα. Τα κείμενα τρίτων ή αλλόθρησκων είναι λίγο επίφοβα διότι μπορεί να περιγράφουν τη θρησκεία του λαού που εξετάζουν μέσα από την κουλτούρα και τις ιδεοληψίες τους. Μπορώ λοιπόν να βρω λατρεία του Διονύσου με αυτά τα κριτήρια στην αρχαία Ινδία; Μιλούν τα ιερά κείμενα των Ινδών όπως οι Βέδες για λατρεία του Διονύσου; Εάν όχι (προφανώς δεν μιλούν) τότε το ασφαλέστερο συμπέρασμα είναι ότι ποτέ δεν εξαπλώθηκε λατρεία του Διονύσου από πολύ παλιά στην Ινδία.

- Δεν υπάρχουν αποδείξεις μινωικής παρουσίας στη Νορβηγία. Κάτι σύμβολα σε βράχο που μερικοί τα βαφτίζουν Γραμμική Α, δεν συνιστούν απόδειξη και μοιάζουν με σύμβολα κι άλλων γραφών (π.χ. αλφαβητικών).

- Βρήκα τι ακριβώς λέει η Marie Nicole Pareja, αρχαιολόγος στο Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια για την ινδική μαϊμού από το Ακρωτήρι.
https://www.newscientist.com/article/22 ... ed-widely/

Somehow, the artist who painted the monkey picture must have seen a grey langur. But how?
Did Minoan Greeks visit the Indus? “I wouldn’t be surprised if someday in the future we found evidence for that kind of direct contact,” says Pareja, but right now there is none. It is also possible the visit was the other way round, but again there is no evidence.
Instead, it may be that Greece and Indus were connected via Mesopotamia, another Bronze Age civilisation centred on what is now Iraq. Langurs may have been imported to Mesopotamia for menageries, where visiting Greeks saw them.


Προσπερνώντας την ατυχή φράση «Minoan Greeks» καθώς δεν έχει διαβαστεί ακόμα η γλώσσα των Μινωιτών, βλέπουμε ότι η αρχαιολόγος μάς λέει ξεκάθαρα ότι δεν υπάρχουν στοιχεία άμεσης επαφής Ελλάδας και Ινδίας. Για να εξηγήσει λοιπόν τις μαϊμούδες του Ακρωτηρίου που μοιάζουν με αυτές της Ινδίας υιοθετεί... την εξήγηση που έδωσα εγώ πριν για την έμμεση επαφή μέσω Μεσοποταμίας/Μέσης Ανατολής. (την οποία κάποιος άλλος κορόιδεψε). :003:
viewtopic.php?f=11&t=35590#p2216660

- Η αναφορά του Ευριπίδη σε Έλληνες και βάρβαρους που ζουν μαζί στην Ασία μια χαρά εξηγείται από την κοινή γνώση της ύπαρξης ελληνικών αποικιών στη Μικρά Ασία και τους Έλληνες μισθοφόρους σε στρατούς της Ανατολής (π.χ. Περσία). Ειδικά οι Έλληνες που ζούσαν στην Περσία μπορεί να μάθαιναν ευκολότερα για μια λατρεία στην κοντινή Ινδία που θα θύμιζε μια δική τους θεότητα όπως ο Διόνυσος (π.χ. αυτή στη Νύσα που αναφέρει ο Ηρόδοτος η οποία όμως μπορεί να είναι λογοτεχνική επινόηση). Και προσωρινά θα ζούσαν και οι έμποροι προφανώς.

- Η λατρεία του ταύρου είναι ευρέως διαδεδομένη σε πολλούς λαούς από την προϊστορία κιόλας. Είναι παρακινδυνευμένο να απομονώνουμε μόνο τις λατρείες της Κρήτης και της Ινδίας (χωρίς μάλιστα να γνωρίζουμε λεπτομέρειες για αυτές) για να φτάσουμε στο επιθυμητό συμπέρασμα.
https://en.wikipedia.org/wiki/Sacred_bull

- Επανερχόμενος στο απόσπασμα του Ευρυπίδη από τις Βάκχες για τον Διόνυσο, παρατηρώ ότι εμφανίζει τον Διόνυσο να έρχεται από χώρες της Ασίας στην Ελλάδα για να διαδώσει την θρησκεία του και όχι το ανάποδο. Διότι λέει η συνέχεια του αποσπάσματος.
https://www.greek-language.gr/digitalRe ... ext_id=116

Άφησα τους πολύχρυσους κάμπους της Λυδίας και της Φρυγίας,
πέρασα τα ηλιοδαρμένα υψίπεδα των Περσών
και τα Βάκτρια τείχη
15και την άγρια χώρα των Μήδων
και την ευλογημένη Αραβία
και τη Μικρά Ασία ολόκληρη,
που απλώνεται πλάι στο αλμυρό κύμα
με τους ωραίους πύργους της να στεφανώνουν πόλεις πολυάνθρωπες,
όπου Έλληνες και βάρβαροι ζουν αξεχώριστοι,
20και ήρθα σ᾽ αυτή την πόλη των Ελλήνων,
αφού πρώτα εκεί τους έριξα στους χορούς και καθιέρωσα τις τελετές μου
,
για να είμαι θεός φανερωμένος στους θνητούς.

Σε γη ελληνική, πρώτη την πόλη της Θήβας
την έντυσα με το δέρμα του ελαφιού,

25της έβαλα στο χέρι τον θύρσο, το κισσοστόλιστο βέλος,
και την ανάγκασα να υψώσει τον ιερό αλαλαγμό,
επειδή οι αδελφές της μητρός μου,
οι τελευταίες που θα ᾽πρεπε,
δεν αναγνώριζαν ότι ο Διόνυσος είναι γιος του Διός·
η Σεμέλη, έλεγαν, κοιμήθηκε με κάποιο θνητό
και ύστερα φόρτωσε στον Δία το αμαρτωλό κρεβάτι της
30—τεχνάσματα του Κάδμου.


Και παρακάτω

Ίτε βάκχες!
τον Διόνυσο,
τον υιό του θεού,
τον θεό,
από τα όρη της Φρυγίας
85οδηγήστε τον στης Ελλάδας τους διάπλατους δρόμους
τον Διόνυσο.



Δηλαδή το κείμενο του Ευρυπίδη μπορεί να το αξιοποιήσει και ένας φαντασμένος «Ασιάτης» για να τεκμηριώσει την εξάπλωση του δικού του λαού στην αρχαία ή προϊστορική Ελλάδα. Τσαπατσούλικες μέθοδοι κι από τις δύο πλευρές.

Για να προσγειωθούμε όμως στην πραγματικότητα, ο λόγος ύπαρξης κειμένων όπως το παραπάνω του Ευρυπίδη που συνδέει την διονυσιακή λατρεία με έλευσή της από την ανατολή, προέκυψαν λόγω της επιρροής που δέχτηκε στα αρχαϊκά χρόνια η προϋπάρχουσα διονυσιακή λατρεία της Ελλάδας (π.χ. ο Διόνυσος Ζαγρέας των Ορφικών) από μια όμοια θρακοφρυγική.