Re: Κατιλίνας Vs δε ντιπ στέιτ
Δημοσιεύτηκε: 10 Ιαν 2021, 17:10
Πατ, στην επισήμανση σου για την Αμερική μου φαίνεσαι σωστός, αν και προσωπικά πιστεύω ότι δεν έχει περάσει, για την ακρίβεια δεν έχει καν προσεγγίσει το PONR (point of no return) για την έναρξη της παρακμής της η χώρα. Για την ακρίβεια, Τραμπ Ξετράμπ, ακόμα είναι οι ηγέτες του σύγχρονου κόσμου και δεν έχουν χάσει τα πλεονεκτήματα που συνεπάγεται αυτή η ιδιότητα. Και δεν εννοώ τους ψοφοδεείς καλτσοπέδηλους που ξαφνικά ονειρεύονται νέα σχέδια Μάρσαλ για αποκατάσταση της δημοκρατίας (νάις τράι Αγκέλα, αλλά πρέπει να πληρώσεις τους λογαριασμούς του ΝΑΤΟ). Ο Τραμπάκουλας τουλάχιστον τους έκανε μια μεγάλη εξυπηρέτηση με το να τους ξεμπλέξει από την Μέση Ανατολή και οι δημοκρατικοί θα πρέπει να είναι τελείως ηλίθιοι ή χιλαρικοί (δεν είναι απαραίτητο να διαφέρουν αυτά τα δυο), για να ξαναεμπλακούν στο μπουρδέλο. Αντιθέτως, αν έχουν κάτι να μάθουν, είναι ο τρόπος που μπορούν να χρησιμοποιήσουν τους λόκαλ αλάις, όπως πχ. τους εβραίους για να ξεμπουρδελέψουν τα αγιοτολάχια. Αν η Κίνα συνεχίσει να βγάζει γλώσσα, πχ. υπάρχει μια χώρα νησί με 300Μ κατοίκους λίγο ανατολικότερα, που έχει εμπειρία γενεών στο να σφάζει κινέζους.πατησιωτης έγραψε: 10 Ιαν 2021, 14:10Η μεγαλύτερη διαφορά είναι άλλη : την εποχή εκείνη η Ρώμη κυριαρχούσε στη Μεσόγειο και δεν είχε σοβαρό αντίπαλο.Δεν μπορείς να προσάψεις στους διοικούντες κάποια μεγάλη αστοχία στην πολιτική που ευνόησε αντιπάλους.Ολες αυτές οι εσωτερικές συγκρούσεις αφορούσαν την εσωτερική κατανομή των πόρων μιας γενικά επιτυχημένες αυτοκρατορικής - και πριν την αυτοκρατορία - πολιτικής.aljawn έγραψε: 10 Ιαν 2021, 13:48 Όπα, νήμας του έτερου αντιτραμπίστι Νερούκου, που αφού έλαμψε δια της απουσίας του χθες και άφησε τον τιμονιέρη να φάει όλο το μπουκάκε, τώρα το γυρίζει σε ιστορικές συγκρίσεις για τον Τραμπάκουλα;
Για την ιστορία, είναι φαιδρό να προσπαθείς να κρίνεις τις ρωμαϊκές διενέξεις της εποχής με πολιτικά κριτήρια, ιδίως του σήμερα. Υποτίθεται ότι τα όρια ήταν ξεκάθαρα στην διαμάχη Μάριου και Σύλλα (πληβείοι κατά πατρικίων), αλλά όλοι οι μετέπειτα είχαν περάσει απ' όλα τα στρατόπεδα (πχ. Καίσαρας, ξεκίνησε ως υποστηρικτής των αδελφών Μάριων σε σημείο που να βρεθεί δυο φορές στο στόχαστρο προγραφών (των έσωσαν συλλικοί συγγενείς του) και μετά μεταπήδησε στο στρατόπεδο Σύλλα, που ήταν και το μόνο της εποχής καθότι οι μαριανίστι εξαφανίστηκαν.
Η σημερινή άρχουσα τάξη της Αμερικής προσπαθεί να αποφύγει τις ευθύνες για την κατασπατάληση του κεφαλαίου που είχε από την κατάρρευση της ΕΣΣΔ ως μόνη υπερδύναμη στον κόσμο.Κλόνισαν τη θέση της χώρας τους ασχολούμενοι με άχρηστους πολέμους στη Μέση Ανατολή και αρνούμενοι να κάνουν οποιαδήποτε εμπορική συμφωνία που να περιορίζει την Κίνα.Για να αποφύγουν τις ευθύνες ασχολούνται με μπούρδες τύπου πολιτικής ορθότητος αλλά οι υπόλοιπες μεγάλες δυνάμεις που ωφελήθηκαν από αυτές τις καταστάσεις δεν έχουν λόγο να τους ακολουθήσουν στις ανοησίες αυτές.Δεν υπάρχει περίπτωση να αποφύγουν την συζήτηση επί πραγματικών δεδομένων στο τέλος.
Όσον αφορά την Ρώμη πάντως, είσαι λάθος σε ένα βασικό σημείο: δεν υπάρχει αυτοκρατορική και προαυτοκρατορική ρώμη, υπάρχει ρεπουμπλικανική Ρώμη (υπήρχε πριν και βασιλική, αλλά αυτό είναι μια υποσημείωση της ρεπουμπλικανικής) και αυτοκρατορική Ρώμη. Η βασική διαφορά δε, της Ρώμης από όλες τις υπόλοιπες δυνάμεις της Μεσογείου είναι ότι παρείχε ένα σύνθετο σύστημα διακυβέρνησης, το οποίο επέτρεπε την πολιτική ανέλιξη σχεδόν σε οποιονδήποτε από μια επιλεγμένη τάξη ανθρώπων (πατρίκιοι), και αν αυτός μπορούσε να αποδείξει ότι το κατείχε αρκετά καλά, μπορούσε να αξιοποιήσει τους πόρους της Ρώμης για περαιτέρω προσωπική ανέλιξη (την gloria) μέσω της οποίας πλούταινε και επεκτεινόταν και η ίδια η Ρώμη. Πρακτικά η Ρώμη απάντησε στο ερώτημα ποιος αποφασίζει ποιος θα διοικήσει τους στρατούς της Ρώμης και τι θα κάνει με αυτούς (ερώτημα που οι Σπαρτιάτες απαντούσαν με το οι βασιλιάδες και η επετηρίδα και οι Αθηναίοι με το όποιος τα πει καλύτερα στην εκκλησία του δήμου), με την απάντηση: όποιος είναι αρκετά έξυπνος να εκλεγεί ύπατος. Γιατί για να φτάσεις στο ύπατο αξίωμα (υπάρχει ως έκφραση και σήμερα), πρέπει να είσαι εκτός από αρκετά έξυπνος και πολιτικά μορφωμένος, να περάσεις απ' όλες τις πολιτειακές θέσεις (ξεκινώντας από χαμαλοδουλειές), και φυσικά να μπορέσεις να τσεκάρεις και να επιβληθείς όσων είχαν μαζέψει περισσότερη δύναμη στο παρελθόν, ως ύπατοι. Μην ξεχνάς ότι ο μόνος περιορισμός ήταν να μην εκλεγείς συνεχόμενα έτη.
Φυσικά, το ότι υπήρχαν δύο ύπατοι, το είχαν ξεπατικώσει από τους σπαρτιάτες, αλλά έτσι εξασφαλιζόταν ότι δεν θα συγκεντρωνόταν πολύ εξουσία στα χέρια κάποιου, το δεδομένο έτος. Η εναλλαγή δε υπάτων εξασφάλιζε ότι η πολιτική δεν θα κλείδωνε σε συγκεκριμένες κατευθύνσεις, αλλά θα την επανεξέταζαν κατ' έτος. Και αν οι ύπατοι αναλάμβαναν κυρίως την επέκταση της Ρώμης εντός της Ιταλίας τα πρώτα χρόνια, την εποχή του Σύλλα και του Καίσαρα, προικοδοτούνταν με την εξουσία ελέγχου του στρατού της Ρώμης για ευρύτερες κατακτήσεις. Περαιτέρω, αν ήσουν επιτυχημένος ύπατος, θα μπορούσες να πείσεις τους άλλους να σε θέσουν επικεφαλής του στρατού της Ρώμης και σε άλλες περιπτώσεις. Φυσικά, αν το σύστημα έπεφτε σε γενικευμένη αστοχία (πχ. όταν τους έκανε πουτάνα ο Αννίβας), υπήρχε και ο δικτάτορας. Η δε σύγκλητος ήταν ένα σώμα πατρικίων που είχαν διατελέσει ύπατοι, θα μπορούσαν να διατελέσουν ύπατοι ή προαλείφονταν να διατελέσουν ύπατοι, οπότε ήταν αρκετά έξυπνοι να διακρίνουν τις μαλακίες και τα φίδια.
Το πρόβλημα της ρεπουμπλικανικής Ρώμης, ωστόσο ήταν ότι ανέδειξε αρκετά επιτυχημένους πολιτικούς, τους οποίους τελικά δεν μπορούσαν να ελέγξουν οι υπόλοιποι. Ο πρώτος που βρέθηκε στην θέση να αλλάξει το πολίτευμα, ήταν ο Σύλλας, ο οποίος πρακτικά εξαφάνισε τους αντιπάλους του. Ο Σύλλας έκανε ύπατος δύο φορές και απέκτησε την προσωπική του γκλόρια στους μιθριδατικούς (προσθέτοντας εδάφη για την Ρώμη στην Μικρά Ασία, τα οποία βέβαια είχε την δυνατότητα να εκμεταλλευτεί και ο ίδιος οικονομικά, οπότε εκτός από φήμη, αποκτούσε και οικονομική ισχύ). Για λόγους που ανάγονται στον εαυτό του, προέκρινε ότι το σύστημα της Ρώμης ήταν το καλύτερο δυνατό, και ότι δεν συνέφερε μια ηγεσία κληρονομικής μορφής. Ο δεύτερος ήταν ο Ιούλιος Καίσαρας, ο οποίος απέκτησε την προσωπική του γκλόρια στην Γαλατία (και μαζί τεράστιο πλούτο), αλλά αντιμετωπίστηκε με δολοφονία, δείγμα ότι πλέον το σύστημα αναδείκνυε πρόσωπα που δεν μπορούσε να ελέγξει πολιτικά. Τρίτος και τελευταίος ο Οκταβιανός με την Αίγυπτο.
Υπό αυτό το πρίσμα, αντιλαμβάνεσαι ότι ο Κατιλίνας βασικά εντάσσεται σε ένα πλαίσιο συνεχούς ανατροπής του πολιτεύματος (καθότι Σύλλες που να το ελέγξουν στον απόλυτο βαθμό, αλλά να μην μπουν στον πειρασμό να το αλλάξουν προς όφελος τους, δεν θα υπήρχαν πολλοί), αλλά δεν του δόθηκε η ευκαιρία να πετύχει την προσωπική του γκλόρια (και να αποκτήσει τον ανάλογο πλούτο), οπότε δεν υπήρχε κανένα κίνητρο για να πειστεί να τον ακολουθήσει κανένας άλλος.
Ο Κικέρωνας βασικά αντιπροσωπεύει το σύστημα ελέγχου των υπολοίπων: ο ίδιος έγινε ύπατος μόλις μια φορά, αλλά γενικά προσπαθούσε να συντονίσει την σύγκλητο στο να ελέγχει τους υπολοίπους. Υπό αυτή την έννοια, ο Κατιλίνας ήταν εύκολο θύμα, γιατί δεν υπήρχε κάτι να αντικρούσει τον Κικέρωνα, καθότι δεν του δόθηκε η ευκαιρία ως ύπατος να αναδειχθεί προσωπικά. Για την ιστορία ο Κικέρωνας ήταν αρκετά τυχερός να μην πάρει θέση στην ανάδειξη του Καίσαρα (βασικά τα ίδια με τον Κατιλίνα θα έλεγε), αλλά πάτησε την μπανανόφλουδα μετά την δολοφονία του.