Re: Ποιοι άραγε εισήγαγαν πρώτοι τον αντιεβραϊσμο στη Μ. Ανατολή;
Δημοσιεύτηκε: 04 Ιούλ 2020, 00:08
Άνοιξε νήμα. Εδώ, τι σχέση έχει;
Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους!
https://dev.phorum.com.gr/
Άνοιξε νήμα. Εδώ, τι σχέση έχει;
Δηλαδή ήταν ελληνικό το Βυζάντιο;Yochanan έγραψε: 03 Ιούλ 2020, 23:58Nομίζω η λέξη που ψάχνεις είναι "αντισημιτισμός" φίλε ζαιοναζι.Ποιοι άραγε εισήγαγαν πρώτοι τον αντιεβραϊσμο στη Μ. Ανατολή;
It all began, as usual, with the Greeks.
https://en.wikipedia.org/wiki/John_Chrysostom
https://www.cohen.gr/new/articles/middle-east/634-1840Το φαινόμενο των λιβέλων αίματος κατά των Εβραίων ήταν ως τότε μια ανωμαλία στα Ισλαμικά εδάφη. Η Μουσουλμανική πλειοψηφία ζούσε υπό Οθωμανική κυριαρχία στη Συρία δίπλα σε δύο μειοψηφίες, τους Χριστιανούς και τους Εβραίους. Οι δύο μειοψηφίες χαρακτηρίζονταν "προστατευόμενοι πολίτες" (dhimmi) και αντιμετωπίζονταν με ανεκτικότητα.
https://www.cohen.gr/new/articles/middle-east/634-1840
Τα δικαιώματα που οι Αιγύπτιοι ηγέτες παραχώρησαν στους μη-Μουσουλμάνους πλήγωσαν τα αισθήματα των Μωαμεθανών υπηκόων εγείροντας μνησικακίες απέναντι στον υπόλοιπο πληθυσμό (διορισμοί σε κυβερνητικά συμβούλια, αποδοχή στον περιφερειακό διοικητικό μηχανισμό, κατασκευή και ανακαίνιση τόπων λατρείας, άδεια για μετακίνηση με άλογα και χρήση ρούχων με χρώματα που επιτρέπονταν μόνο στους Μουσουλμάνους). Ο Muhammad Ali θεωρείτο ότι κυβερνούσε με την ανοχή των Ευρωπαϊκών δυνάμεων, βασικά της Γαλλίας, παραχωρώντας ως αντάλλαγμα υπερβολικά δικαιώματα στις μη-Μουσουλμανικές μειονότητες, ειδικά στους Χριστιανούς. Επιπλέον, οι ντόπιοι Χριστιανοί θεωρούνταν ως συνεργάτες των Ευρωπαϊκών δυνάμεων που ευελπιστούσαν να πάρουν τον έλεγχο της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Ως εκ τούτου, οι Μουσουλμάνοι άρχισαν ν’ αναπτύσσουν ένα αίσθημα μίσους για τους Χριστιανούς τους οποίους έβλεπαν πλέον ως πολιτικούς αντιπάλους.
Εντάσεις και διαμάχες μεταξύ των Εβραίων και των Χριστιανών υπήρχαν από αμνημόνευτων χρόνων, τόσο για θρησκευτικούς όσο και για πολιτικούς λόγους, οι οποίες είχαν οξυνθεί εξαιτίας του ανταγωνισμού που επικρατούσε για οικονομικές και εμπορικές θέσεις. Για να φανεί επιτυχημένη στις οικονομικές, διοικητικές και δημόσιες σφαίρες, κάθε μειονότητα επιδίωκε τη στήριξη της Μουσουλμανικής πλειοψηφίας. Έτσι, κάθε πλευρά προσπαθούσε να στρέψει τους Μουσουλμάνους ενάντια στις αντίπαλες εθνικές ομάδες. Το μίσος και η εχθρότητα των Μουσουλμάνων απέναντι στους ντόπιους Χριστιανούς καιη σχετική συμπάθειά τους απέναντι στους Εβραίους έκαναν τους Χριστιανούς της Δαμασκού να καταγγείλουν τη σκληρή αντιμετώπιση που είχαν από τους qadis (Μουσουλμάνους δικαστές). Ο φόβος ότι θα γίνουν θύματα της Μουσουλμανικής βίας όταν αλλάξει πάλι το καθεστώς έκανε τους Χριστιανούς ν’ αναζητήσουν νέους τρόπους για να στρέψουν τους Μουσουλμάνους κατά των Εβραίων. Για το σκοπό αυτό, στρατολόγησαν ιερείς Καθολικών δογμάτων όπως οι Φραγκισκανοί και οι Καπουτσίνοι. Εκτός από την κουλτούρα της Καθολικής Ευρώπης, οι ιερείς αυτοί έφεραν μαζί τους στη Μέση Ανατολή και το μεσαιωνικό μύθο που ήθελε τους Εβραίους να χρησιμοποιούν ανθρώπινο αίμα για τις τελετές του Πάσχα.
https://www.cohen.gr/new/articles/middle-east/634-1840Ο Γάλλος, εξάλλου, πρόξενος δήλωσε αργότερα: "Οι Εβραίοι του Aleppo αποτελούν μέρος μιας σκληρής αίρεσης με μυστικές αρχές στην οποία αποδίδονται βαρβαρικές προλήψεις και αιματοχυσίες. Πρόκειται για την ίδια αίρεση που κατηγορείται για χρήση ανθρώπινου αίματος στη ζύμωση του matzot αντί της θυσίας ενός αρνιού για το Πάσχα όπως είναι γραμμένο στα ιερά βιβλία του Μωυσή".
https://theamericanscholar.org/the-new- ... v-N9re_xkwThe Western form of anti-Semitism—the cosmic, satanic version of Jew hatred—provided solace to wounded feelings. It came to the Middle East in several stages. The first stage was almost entirely Christian, brought by European missionaries and diplomats. Its impact was principally on the local Christian minorities, where we find occasional recurrences of the previously little known blood libel. In the 15th and 16th centuries this had indeed been explicitly rejected in orders issued by Ottoman sultans. It was now revived on a massive scale.The first major case was the Damascus blood libel in 1840.
Ο εβραϊκός εθνικισμός. Το πέρασμα από το τον Εβραϊσμό ως θρησκευτική ταυτότητα, στον σιωνισμο ως εθνική συνείδηση και την επιστροφή
Με τα χέρια τους, με τα όπλα τους και μέτρο, μέτρο έφτιαξαν το Ισραήλ. Δεν τους το έδωσε κανείςΣωκράτης έγραψε: 04 Ιούλ 2020, 02:02
Κάτι σαν το "Πάλι με χρόνια με καιρούς πάλι δικιά μας θα 'ναι"; Αν είναι έτσι αυτό δεν ήταν κακό. Άμυνα σε μια θλιμμένη ανάμνηση είναι. Απλά οι Εβραίοι στάθηκαν τυχεροί και τους φτιάξανε κράτος οι μεγάλες δυνάμεις. Εμάς δεν μας δίνουν την αγιά Σοφιά πίσω οι κωλοδυτικοί.
Beria έγραψε: 04 Ιούλ 2020, 02:04Με τα χέρια τους, με τα όπλα τους και μέτρο, μέτρο έφτιαξαν το Ισραήλ. Δεν τους το έδωσε κανείςΣωκράτης έγραψε: 04 Ιούλ 2020, 02:02Beria έγραψε: 04 Ιούλ 2020, 01:58
Ο εβραϊκός εθνικισμός. Το πέρασμα από το τον Εβραϊσμό ως θρησκευτική ταυτότητα, στον σιωνισμο ως εθνική συνείδηση και την επιστροφή
Κάτι σαν το "Πάλι με χρόνια με καιρούς πάλι δικιά μας θα 'ναι"; Αν είναι έτσι αυτό δεν ήταν κακό. Άμυνα σε μια θλιμμένη ανάμνηση είναι. Απλά οι Εβραίοι στάθηκαν τυχεροί και τους φτιάξανε κράτος οι μεγάλες δυνάμεις. Εμάς δεν μας δίνουν την αγιά Σοφιά πίσω οι κωλοδυτικοί.
Διάβασε ιστορίαΣωκράτης έγραψε: 04 Ιούλ 2020, 02:09Beria έγραψε: 04 Ιούλ 2020, 02:04Με τα χέρια τους, με τα όπλα τους και μέτρο, μέτρο έφτιαξαν το Ισραήλ. Δεν τους το έδωσε κανείςΣωκράτης έγραψε: 04 Ιούλ 2020, 02:02
Κάτι σαν το "Πάλι με χρόνια με καιρούς πάλι δικιά μας θα 'ναι"; Αν είναι έτσι αυτό δεν ήταν κακό. Άμυνα σε μια θλιμμένη ανάμνηση είναι. Απλά οι Εβραίοι στάθηκαν τυχεροί και τους φτιάξανε κράτος οι μεγάλες δυνάμεις. Εμάς δεν μας δίνουν την αγιά Σοφιά πίσω οι κωλοδυτικοί.Ε όχι. Μόνο ως λογοτεχνία θα το δεχόμουν.