!!! DEVELOPMENT MODE !!!

Πόσες χρονιές είχε κέρδη η Ολυμπιακή επί Ωνάση;

Ιστορικά γεγονότα, καταστάσεις, αναδρομές
Άβαταρ μέλους
Maspoli
Δημοσιεύσεις: 18283
Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 23:10

Re: Πόσες χρονιές είχε κέρδη η Ολυμπιακή επί Ωνάση;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Maspoli »

talaipwros έγραψε: 25 Ιουν 2020, 16:54
Maspoli έγραψε: 25 Ιουν 2020, 16:52
talaipwros έγραψε: 25 Ιουν 2020, 16:49

για πες μας αγαπητε τα κερδη της TESLA , ξερομε ποσα κερδη εχει βγαλει απο τοτε που βγηκε;
Ειναι κάποια καινούργια ιδέα περί του καπιταλισμού που σου προέκυψε ότι μια εταιρεία μπορεί διαρκώς να έχει ζημιές;
καλα, απαντησε πρωτα στα της TESLA, πες μας αν ειναι για το νεκροταφειο , δες την πορεια της μετοχης της και μετα θα σου διδαξω και για τον καπιταλισμο και αν μπορεις στη φαση αναπτυξης να εχεις ζημιες
Μπορείς να κάνεις νήμα για την TESLA. H πορεία πάντως μιας μετοχής δεν αποτελεί πάντα καθρέφτη της αξίας της ή της οικονομικής της υγείας. Με Παπαντωνίου ΥΠΟΙΚ τον έμαθες τον καπιταλισμό μωρή ΠΑΣΟΚάρα
talaipwros
Δημοσιεύσεις: 27573
Εγγραφή: 30 Μαρ 2018, 18:54

Re: Πόσες χρονιές είχε κέρδη η Ολυμπιακή επί Ωνάση;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από talaipwros »

https://www.statista.com/statistics/272 ... -of-tesla/
Tesla's net loss 2014-2019
Published by I. Wagner, Jun 11, 2020
Tesla burnt through a total of about 775 million U.S. dollars of cash in 2019. Net loss attributable to Tesla’s common stockholders was 862 million U.S. dollars, while net income related to noncontrolling interests amounted to 87 million U.S. dollars in 2019
Άβαταρ μέλους
Chainis
Δημοσιεύσεις: 21281
Εγγραφή: 03 Απρ 2018, 19:39
Phorum.gr user: Chainis

Re: Πόσες χρονιές είχε κέρδη η Ολυμπιακή επί Ωνάση;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Chainis »

Maspoli έγραψε: 25 Ιουν 2020, 16:53
Chainis έγραψε: 25 Ιουν 2020, 16:50 Αν αυτό ισχύει σημαίνει μόνο ένα πράγμα, ότι ο Ωνάσης κρατούσε σκόπιμα χαμηλά τα εισιτήρια (σε σχέση με τις παροχές και υπηρεσίες που προσέφερε) για να βοηθήσει την χώρα και τους συμπατριώτες του βάζοντας χρήμα από την τσέπη του.
Αυτό ισχύει για τον Ωνάση μόνο ή για κάθε ιδιοκτήτη ζημιογόνου εταιρείας;
Ενας μέσος επιχειρηματίας που δεν διαθέτει τα κεφάλαια που είχε ο Ωνάσης δεν μπορεί να κρατήσει τόσα χρόνια ζημιογόνα μια εταιρία.
Όπου δεν κατάφερε να επικρατήσει ο ΕΛΑΣ εξοντωνοντας τις άλλες αντιστασιακες οργανώσεις δεν υπήρξαν και τάγματα ασφαλείας

Μάργκαρετ Θάτσερ:
Ο σοσιαλισμός είναι πολύ καλός μέχρι να τελειώσουν τα λεφτά των αλλων
talaipwros
Δημοσιεύσεις: 27573
Εγγραφή: 30 Μαρ 2018, 18:54

Re: Πόσες χρονιές είχε κέρδη η Ολυμπιακή επί Ωνάση;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από talaipwros »

Maspoli έγραψε: 25 Ιουν 2020, 16:58
talaipwros έγραψε: 25 Ιουν 2020, 16:54
Maspoli έγραψε: 25 Ιουν 2020, 16:52

Ειναι κάποια καινούργια ιδέα περί του καπιταλισμού που σου προέκυψε ότι μια εταιρεία μπορεί διαρκώς να έχει ζημιές;
καλα, απαντησε πρωτα στα της TESLA, πες μας αν ειναι για το νεκροταφειο , δες την πορεια της μετοχης της και μετα θα σου διδαξω και για τον καπιταλισμο και αν μπορεις στη φαση αναπτυξης να εχεις ζημιες
Μπορείς να κάνεις νήμα για την TESLA. H πορεία πάντως μιας μετοχής δεν αποτελεί πάντα καθρέφτη της αξίας της ή της οικονομικής της υγείας. Με Παπαντωνίου ΥΠΟΙΚ τον έμαθες τον καπιταλισμό μωρή ΠΑΣΟΚάρα
ναι οκ, στη φαση αναπτυξης αμα εισαι σοβαρη φρεσκια εταιρια σχεδον παντα εχεις ζημιες λογω δανεισμου/επισκευων/επεκτασης μισθοδοσιας κλπ

αν το μονο που ξερεις απο καπιταλισμο ειναι το τεφτερι του μπαρμπα μητσου στο βουργαρελι, τοτε ναι, ειναι δυσκολο να καταλαβεις τι παιζει
talaipwros
Δημοσιεύσεις: 27573
Εγγραφή: 30 Μαρ 2018, 18:54

Re: Πόσες χρονιές είχε κέρδη η Ολυμπιακή επί Ωνάση;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από talaipwros »

https://www.statista.com/statistics/274 ... f-twitter/

twitter, οχτω χρονια σερι ζημιες, μεχρι να βγαλει κερδη
Άβαταρ μέλους
Maspoli
Δημοσιεύσεις: 18283
Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 23:10

Re: Πόσες χρονιές είχε κέρδη η Ολυμπιακή επί Ωνάση;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Maspoli »

Chainis έγραψε: 25 Ιουν 2020, 16:59
Maspoli έγραψε: 25 Ιουν 2020, 16:53
Chainis έγραψε: 25 Ιουν 2020, 16:50 Αν αυτό ισχύει σημαίνει μόνο ένα πράγμα, ότι ο Ωνάσης κρατούσε σκόπιμα χαμηλά τα εισιτήρια (σε σχέση με τις παροχές και υπηρεσίες που προσέφερε) για να βοηθήσει την χώρα και τους συμπατριώτες του βάζοντας χρήμα από την τσέπη του.
Αυτό ισχύει για τον Ωνάση μόνο ή για κάθε ιδιοκτήτη ζημιογόνου εταιρείας;
Ενας μέσος επιχειρηματίας που δεν διαθέτει τα κεφάλαια που είχε ο Ωνάσης δεν μπορεί να κρατήσει τόσα χρόνια ζημιογόνα μια εταιρία.
Να στο αλλάξω λίγο αν σε βοηθάει;
Ισχύει για όλους τους κροισους ιδιοκτήτες ζημιογονων εταιρειών ή μόνο για τον Ωνάση ίσχυε;
(θα ακολουθήσει μετά το ερώτημα του αν τυχόν αποδίδεις το να είναι ζημιογόνος μια εταιρεία με το δημόσιο στο μάνατζμεντ, στην προσφορά χαμηλών τιμών στο λαό της χώρας)
Άβαταρ μέλους
ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ
Δημοσιεύσεις: 7833
Εγγραφή: 11 Αύγ 2019, 16:23
Phorum.gr user: ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ

Re: Πόσες χρονιές είχε κέρδη η Ολυμπιακή επί Ωνάση;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ »

Maspoli έγραψε: 25 Ιουν 2020, 16:53
Chainis έγραψε: 25 Ιουν 2020, 16:50 Αν αυτό ισχύει σημαίνει μόνο ένα πράγμα, ότι ο Ωνάσης κρατούσε σκόπιμα χαμηλά τα εισιτήρια (σε σχέση με τις παροχές και υπηρεσίες που προσέφερε) για να βοηθήσει την χώρα και τους συμπατριώτες του βάζοντας χρήμα από την τσέπη του.
Αυτό ισχύει για τον Ωνάση μόνο ή για κάθε ιδιοκτήτη ζημιογόνου εταιρείας;
Τι ρωτάς και εσύ τώρα, αφού είναι προφανές πως ο Ωνάσης άνοιξε την εταιρεία του για να προσφέρει ταξίδια στους Έλληνες.
Κάποιος Άνταμ Σμιθ είχε πει ότι δε στηρίζομαστε στη φιλευσπαχνία του φούρναρη για να φάμε ψωμί αλλά τέλος πάντων.
Άβαταρ μέλους
Κόκκορας
Δημοσιεύσεις: 21187
Εγγραφή: 03 Ιουν 2018, 17:20
Phorum.gr user: Κόκορας
Τοποθεσία: Συμβασιλεύουσα Πόλις

Re: Πόσες χρονιές είχε κέρδη η Ολυμπιακή επί Ωνάση;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Κόκκορας »

Maspoli έγραψε: 25 Ιουν 2020, 16:16 Για να μην κρατιέται σε αγωνία ο αναγνώστης, η απάντηση είναι η εξης:
Καμία.
Η Ολυμπιακή δεν υπήρξε ποτέ κερδοφόρος επί Ωνάση. Ούτε μια χρονιά.
παρα πολυ ενδιαφερον στοιχειο
Άβαταρ μέλους
Maspoli
Δημοσιεύσεις: 18283
Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 23:10

Re: Πόσες χρονιές είχε κέρδη η Ολυμπιακή επί Ωνάση;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Maspoli »

Αφού το θες
Το Twitter και η tesla ήταν εταιρείες "σκαπανεις". Δημιούργησαν και πουλούν ένα ολοτελα καινούργιο προϊόν. Στην ουσία δημιούργησαν ένα νέο κομμάτι αγοράς. Ακόμα όμως και σε αυτού του είδους τις εταιρείες η περίοδος των ζημιών δε μπορεί να τραβάει επ' άπειρο, όσο κι αν εσύ μπορεί να λες ακόμη στη μαμά σου ότι είσαι στην ανάπτυξη. Και βεβαίως άλλο τα 8 χρονια του Twitter άλλο τα 18 της ΟΑ. Όσο για την tesla, θα το δούμε πώς θα πάει το πράγμα αλλά μπορούμε να υποθέσουμε πώς θα είχε πάει αν δεν έπαιρνε και κρατικά χρήματα στήριξης στο παρελθόν. Καμία σχέση βέβαια, οποιαδήποτε εκ των δύο παραπάνω εταιρειών, με την Ολυμπιακή οπου μια αεροπορική εταιρεία δεν ήταν κάτι "πρωτόγνωρο" για την εποχή.
Άβαταρ μέλους
ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ
Δημοσιεύσεις: 7833
Εγγραφή: 11 Αύγ 2019, 16:23
Phorum.gr user: ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ

Re: Πόσες χρονιές είχε κέρδη η Ολυμπιακή επί Ωνάση;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ »

Δε μπορώ να επιβεβαιώσω το αρχικό ποστ του νηματοθέτη, πάντως για να μη βρέθηκε ιδιώτης επενδυτής να αγοράσει την Ολυμπιακή
σημαίνει πως στα τελευταία χρόνια της ωνάσειας περιόδου της ήταν ζημιογόνα ή ελάχιστα κερδοφόρα. Οκ να δεχτώ πως ο Ωνάσης ήταν
ένας άνθρωπος με προβλήματα υγείας που είχε χάσει το παιδί του και για αυτούς τους λόγους μπορεί να ήθελε να απεμπλακεί από τις
επιχειρηματικές τους δραστηριότητες, ίσως και να απομακρυνθεί από τη δημόσια ζωή γενικότερα. Οι υπόλοιποι επενδυτές γιατί δεν έτρεξαν
να αγοράσουν το κελεπούρι που είχε βγει στο σφυρί?
Άβαταρ μέλους
Chainis
Δημοσιεύσεις: 21281
Εγγραφή: 03 Απρ 2018, 19:39
Phorum.gr user: Chainis

Re: Πόσες χρονιές είχε κέρδη η Ολυμπιακή επί Ωνάση;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Chainis »

Maspoli έγραψε: 25 Ιουν 2020, 17:05
Chainis έγραψε: 25 Ιουν 2020, 16:59
Maspoli έγραψε: 25 Ιουν 2020, 16:53

Αυτό ισχύει για τον Ωνάση μόνο ή για κάθε ιδιοκτήτη ζημιογόνου εταιρείας;
Ενας μέσος επιχειρηματίας που δεν διαθέτει τα κεφάλαια που είχε ο Ωνάσης δεν μπορεί να κρατήσει τόσα χρόνια ζημιογόνα μια εταιρία.
Να στο αλλάξω λίγο αν σε βοηθάει;
Ισχύει για όλους τους κροισους ιδιοκτήτες ζημιογονων εταιρειών ή μόνο για τον Ωνάση ίσχυε;
(θα ακολουθήσει μετά το ερώτημα του αν τυχόν αποδίδεις το να είναι ζημιογόνος μια εταιρεία με το δημόσιο στο μάνατζμεντ, στην προσφορά χαμηλών τιμών στο λαό της χώρας)
Καταλαβαίνεις ότι είναι χαζό το ερώτημα ελπίζω.
Το ότι λειτούργησε έτσι 18 χρόνια είναι επειδή το ήθελε ο Ωνάσης.
Στην θέση του ο Νιάρχος ή ο Λάτσης μπορεί να την έκλειναν ή να μείωναν τις υπηρεσίες ή να αύξαναν τις τιμές ή να την έκαναν Ράιαν αιρ.

Το δημόσιο και το κράτος εν γένει ΔΕΝ είναι επιχειρηματίας και (πρέπει να) δίνει λόγο πως ξοδεύει τα χρήματα των φορολογουμένων.
Όπου δεν κατάφερε να επικρατήσει ο ΕΛΑΣ εξοντωνοντας τις άλλες αντιστασιακες οργανώσεις δεν υπήρξαν και τάγματα ασφαλείας

Μάργκαρετ Θάτσερ:
Ο σοσιαλισμός είναι πολύ καλός μέχρι να τελειώσουν τα λεφτά των αλλων
BlastFromThePast
Δημοσιεύσεις: 2481
Εγγραφή: 22 Ιουν 2020, 19:14

Re: Πόσες χρονιές είχε κέρδη η Ολυμπιακή επί Ωνάση;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από BlastFromThePast »

talaipwros έγραψε: 25 Ιουν 2020, 17:00
ναι οκ, στη φαση αναπτυξης αμα εισαι σοβαρη φρεσκια εταιρια σχεδον παντα εχεις ζημιες λογω δανεισμου/επισκευων/επεκτασης μισθοδοσιας κλπ

αν το μονο που ξερεις απο καπιταλισμο ειναι το τεφτερι του μπαρμπα μητσου στο βουργαρελι, τοτε ναι, ειναι δυσκολο να καταλαβεις τι παιζει
Στη φάση ανάπτυξης έχεις ζημίες γιατί δεν έχεις ακόμα οικονομίες κλίμακας.
Στο παράδειγμα της ολυμπιακής δε μιλάμε για κατασκευάστρια εταιρεία αλλά για εταιρεία που αγόραζε αεροπλάνα και είχε κρατικά επιβαλλόμενο μονοπώλιο.

Γενικά, οι αεροπορικές εταιρείες είναι διαχρονικά από τις χειρότερες επενδύσεις παντού, όχι μόνο στην Ελλάδα.
BlastFromThePast
Δημοσιεύσεις: 2481
Εγγραφή: 22 Ιουν 2020, 19:14

Re: Πόσες χρονιές είχε κέρδη η Ολυμπιακή επί Ωνάση;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από BlastFromThePast »

Chainis έγραψε: 25 Ιουν 2020, 17:16 Το δημόσιο και το κράτος εν γένει ΔΕΝ είναι επιχειρηματίας και (πρέπει να) δίνει λόγο πως ξοδεύει τα χρήματα των φορολογουμένων.
Θεωρητικά, σε μια ιδιωτική επιχείρηση είναι θεμιτό να βάζει ο ιδιοκτήτης γιους, κόρες, ανήψια, γνωστούς από στρατό κτλ σε καλοπληρωμένες αργομισθίες; Από τη στιγμή που είναι "δική του" επιχείρηση, έχει το δικαίωμα να το κάνει αλλά κι επιπλέον δε βλάπτει κάποιον άλλο κατά τη γνώμη σου;
Άβαταρ μέλους
Αρχέλαος
Δημοσιεύσεις: 6711
Εγγραφή: 03 Απρ 2018, 19:01

Re: Πόσες χρονιές είχε κέρδη η Ολυμπιακή επί Ωνάση;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Αρχέλαος »

Άλλος ένας αιώνιος μύθος ανατράπηκε στη βάση του αλλά έρχονται και οι σαφείς λεπτομέρειες, κατά πολύ βέβαια άγνωστες.


Ο Ωνάσης πρώτα πήρε 100 εκατομμύρια δραχμές ως δάνειο από την προδικτατορική κυβέρνηση Καραμανλή επιτυγχάνοντας και αναθεώρηση της σύμβασης σε 10 σημεία.
Μετά, πήρε άλλο ένα δάνειο 100 εκατομμυρίων δραχμών επί εποχής Γεωργίου Παπανδρέου, επιτυγχάνοντας αναθεώρηση της σύμβασης σε άλλα 27 σημεία.
Στην περίοδο των Απριλιανών πέτυχε νέο δάνειο ύψους 160 εκατομμυρίων δραχμών και αναθεώρηση της σύμβασης σε 40 σημεία.
Πως τα επετύγχανε όλα αυτά?
Απειλούσε με αποχώρηση διότι δεν τα έβγαζε πέρα,ενώ με τους συνταγματάρχες υποσχέθηκε και επενδύσεις 800 εκατομμυρίων δολαρίων ώστε να καταφέρει μια τέτοια συμφωνία.
Φυσικά ουδέποτε έγιναν ή ήταν να γίνουν όπως και πολλά άλλα που δεν είναι της παρούσης.


1)Σύμφωνα με το άρθρο 1 της σύμβασης:
Αποκλειστική εκμετάλλευση όλων των υπό ελληνική σημαία αεροπορικών μεταφορών εσωτερικού και εξωτερικού,για επιβάτες,εμπορεύματα και γενικώς οποιασδήποτε φύσεως φορτία.

2)Σύμφωνα με το άρθρο 2 της σύμβασης:
Προνομιακή εξυπηρέτηση στο ελληνικό έδαφος όλων των ξένων αεροσκαφών που προσγειώνονται σε ελληνικούς αερολιμένες

3)Σύμφωνα με το άρθρο 3 της σύμβασης:
Αποκλειστική μεταφορά του αεροπορικού ταχυδρομείου εσωτερικού και εξωτερικού για τις ημέρες που έχει πτήση η εταιρεία.

4)Σύμφωνα με το άρθρο 7 της σύμβασης:
Ο ανάδοχος μέχρι την ημερομηνία αποκτήσεως των ιδιόκτητων αεροσκαφών του δικαιούται να χρησιμοποιεί για την εκμετάλλευση των προνομίων του αεροσκάφη μισθωμένα ή ναυλωμένα άνευ πληρώματος.Τέτοια μισθωμένα ή ναυλωμένα αεροσκάφη θα δικαιούται να χρησιμοποιεί ο ανάδοχος «κατ’απόλυτον κρίσιν αυτού» και μετά την απόκτηση των ιδιοκτήτων αεροσκαφών επί πλέον τούτων και εκ παραλλήλου προς αυτά με τον όρο ότι τα μισθώματα και οι ναύλοι δεν θα είναι ανώτερα απ’αυτά που ισχύουν στη διεθνή αγορά.

Παρατήρηση:Κάνοντας χρήση του παραπάνω άρθρο μπορούσε η εταιρεία να παραδώσει στο δημόσιο 4 Μπόιγκ 707 για τα οποία μάλιστα είχε λάβει προκαταβολή προς πώληση τους,ένα Μπόιγκ 727 και 7 ιαπωνικά ελικοφόρα.
Τα υπόλοιπα 17 αεροπλάνα εκ των 29 ήσαν μισθωμένα/ναυλωμένα,δηλαδή όχι μόνον δεν ανήκαν στην Ολυμπιακή Αεροπορία αλλα μπορούσε η ιδιοκτήτρια εταιρεία να τα διαγράψει από τα ελληνικά νηολόγια χωρίς την έγκριση του ελληνικού δημοσίου

5)Σύμφωνα με το άρθρο 14 της σύμβασης:
Για την χρησιμοποίηση οποιουδήποτε αερολιμένος ή αεροδρομίου στην Ελλάδα,η Ολυμπιακή Αεροπορία απαλλάσσεται της καταβολής τελών προσγειώσεως καθώς και των τελών παραμονής αεροσκαφών στο ύπαιθρο.

Παρατήρηση:Για το παραπάνω είχαν διαμαρτυρηθεί οι άλλες εταιρείες για άνιση μεταχείριση υπέρ της Ολυμπιακής Αεροπορίας.



6)Σύμφωνα με το άρθρο 15 της σύμβασης:
Η συχνότητα των δρομολογίων των αλλοδαπών αεροπορικών εταιρειών εγκρίνεται μόνο εφ’όσον έχει εξασφαλισθεί ίση αντίστοιχη δυνατότητα εκμεταλλεύσεως και για την Ολυμπιακή Αεροπορία.Προ πάσης εγκρίσεως το Δημόσιο απαραιτήτως ζητά την γνώμη της Ολυμπιακής Αεροπορίας.

7)Σύμφωνα επίσης με το άρθρο 15 της σύμβασης:
Ο αριθμός των επιβατών που μεταφέρονται με πτήσεις τσάρτερ δεν μπορεί να υπερβαίνει το 20% του συνόλου των μεταφερθέντων ετησίως επιβατών προς αμφότερες τις κατευθύνσεις.

Παρατήρηση:Την τριετία 1971-1973 η Ολυμπιακή εισέπραξε γύρω στα 312 εκατομμύρια δραχμές ως αποζημίωση από το ελληνικό δημόσιο για τους αφιχθέντες επιβάτες με τσάρτερς των ξένων εταιρειών,χωρίς προφανώς να έχουν προσφέρει σε αυτούς κάποια υπηρεσία


Ανάμεσα σε πολλά άλλα παραθέσαμε ορισμένα άρθρα τα οποία περιλαμβάνονταν στην αρχική σύμβαση αλλα και την τροποποιημένη του 1962.
Το 1966 επι κυβερνήσεως αποστατών έγιναν νέες τροποποιήσεις προς ενίσχυση ή κατοχύρωση των προυπαρχόντων προνομίων.


Πρώτον:
Παρατάθηκε η σύμβαση μέχρι το 2006(δηλαδή 40ετής)

Δεύτερον:
Περιορίστηκε το χρονικό διάστημα της λειτουργίας μετα την καταγγελία της σύμβασης από 2 χρόνια σε 6 μήνες

Τρίτον:
Εάν η καταγγελία της σύμβασης γινόταν από την εταιρεία τότε το οφειλόμενο ποσό από το ελληνικό δημόσιο μειωνόταν κατά 1,5 εκατομμύριο ένεκα συμφωνημένης ποινικής ρήτρας και αν η οφειλή του δημοσίου υπολειπόταν αυτού του ποσού τότε η εταιρεία θα κατέβαλλε τη διαφορά.


Την εποχή του δικτατορικού καθεστώτος υπήρξαν οι εξής αλλαγές/προσθήκες ανάμεσα στις οποίες και οι παρακάτω:

Πρώτον:
Καταργήθηκαν τα άρθρα σχετικά με την διαμόρφωση του κανονισμού προσωπικού σύμφωνα με τα διεθνή δεδομένα

Δεύτερον:
Παρήχθη τι δικαίωμα για εγκατάσταση υπηρεσίας με ελικόπτερα ή ελαφριά αεροσκάφη παρά την πιο συμφέρουσα προσφορά άλλου επιχειρηματία


Τρίτον:
Το άρθρο 15 περί των αποζημίωσεων από τις εταιρείες τσάρτερ τροποποιήθηκε με πρόσθετο όφελος για την Ολυμπιακή Αεροπορία


Τέταρτον:
Δεν υποχρεωνόταν η εταρεία στην προμήθεια εγχώριων προϊόντων

Πέμπτον:
Διευκολύνετο η εταιρεία περί επιτάξεως ενώ επιβάλλετο στο δημόσιο η καταβολή αποζημιώσεως

Έκτον:
Τα κόμιστρα των εσωτερικών γραμμών υπολογίζονταν σύμφωνα με τον μέσο όρο του χιλιουμετρικού κομίστρου της Ιταλίας και της Ισπανίας μειωμένου κατά 10%.Αν υπήρχε υστέρηση έναντι αυτού τότε προεβλέπετο η εξίσωση των τιμολογίων

Έβδομον:
Τα αεροσκάφη απαλλάσονταν από κάθε επίταξη αδιαφόρως οιασδήποτε διατάξεως
εκάστοτε ισχύοντος νόμου





Το 1973 η Ολυμπιακή αεροπορία εμφάνιζε ζημίες 144 εκατομμυρίων δραχμών ενώ οι περισσότερες ξένες αεροπορικές εταιρίες είχαν κέρδη.
Το θέμα όμως είναι πως η Ολυμπιακή είχε συντελεστή πληρότητας πολύ ανώτερο από αρκετές ευρωπαϊκές και αμερικάνικές εταιρείες και χαμηλότερο κατ'αναλογίαν μισθολογικό κόστος ενώ είχε αυξηθεί η επιβατική κίνηση άνω του 10% και σημειώθηκε αύξηση 18% στα εμπορεύματα στις αποσκευές και στο υπερβαρος τους.
Επίσης,οι ξένες αεροπορικές εταιρείες που είχαν ζημίες,τις όφειλαν σε λόγους άσχετους με την πετρελαϊκή κρίση,όπως μεγάλες απεργιακές κινητοποιήσεις του προσωπικού τους.
Τον Δεκέμβριο του 1974 καταγγέλθηκε η σύμβαση από πλευράς Ωνάση. Σε αυτό έπαιξε μεγάλο ρόλο η πετρελαϊκή κρίση με αποτέλεσμα την άνοδο της τιμής των καυσίμων.
Βασικό αίτημα της Ολυμπιακής ήταν η μείωση της τιμής των καυσίμων σε 23 σέντς που οδηγούσε σε ετήσια επιδότηση από το κράτος 1 δις δραχμών και ενώ π.χ. το 1973 είχε λάβει άλλο 1 δις δραχμές.Δηλαδή σύνολο 2 δις δραχμές.



Το 1976 ο αρμόδιος υπουργός της δεξιάς Νέας Δημοκρατίας ανακοίνωσε ότι ο Ωνάσης χρέωνε την Ολυμπιακή με τεράστια ποσά που αποτελούσαν προσωπικές,οικογενειακές και δαπάνες άλλων εταιρειών του.
Π.χ. για τα προσωπικά τηλεπικοινωνιακά του τέλη ο Ωνάσης χρέωνε την Ολυμπιακή με 5 εκατομμύρια δολάρια.
Χαρακτηριστικά είχε αναφέρει ο υπουργός ότι του είχε έρθει 2 μέρες(πριν την ομιλία),λογαριασμός 25 χιλιάδων γαλλικών φράγκων για τηλεφωνήματα της Χριστίνας Ωναση απο ξενοδοχείο του Μόντε Κάρλο.

Επίσης, απολύθηκε ο γαμπρός του Παπαδόπουλου που εργαζόταν στην εταιρεία ενώ καταργήθηκαν και οι 70 πολυτελής Μερσεντές οι οποίες χρησιμοποιούνταν απο την προηγούμενη διοίκηση.
Τέλος, το 51% των μετοχών της εταιρείας ανήκε σε παναμέζικη εταιρεία κάτι που ήταν παράνομο και ο Παπαληγούρας το θεώρησε βαρύ πταίσμα του αναδόχου.


Γη και ύδωρ δόθηκε στον Ωνάση. Τα πάντα όλα δίνονταν με το αζημίωτο, αποικιοκρατικές συμβάσεις και πρακτικές προκαλώντας και τη δυσαρέσκεια ανταγωνιστών. Την ώρα της κρίσης, η μαγκιά, το επιχειρηματικό δαιμόνιο ντε πάει διακοπές και ζητείται η βοήθεια του κράτους με το αζημίωτο πάλι παρά το προστατευμένο περιβάλλον ενάντια στον ανταγωνισμό και ουσιαστικά πιο σκληρό εργασιακό καθεστώς θεσμικά σε αντίθεση με άλλες ανταγωνίστριες εταιρείες.
Πρώτοι δε θα έπρεπε να εξεγείρονται οι οπαδοί της ελεύθερης αγοράς.



ΥΓ. Παρόμοια η κατάσταση και στις αστικές συγκοινωνίες της εποχής ιδίως λεωφορεία Αθήνα-Πειραιά.
"Πως μπορεί να είμαστε 20 χρόνια πίσω από την Αμερική, χωρίς αυτή να είναι 20 χρόνια μπροστά από εμάς;"
Άβαταρ μέλους
panos291
Δημοσιεύσεις: 15854
Εγγραφή: 02 Απρ 2018, 19:36

Re: Πόσες χρονιές είχε κέρδη η Ολυμπιακή επί Ωνάση;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από panos291 »

Maspoli έγραψε: 25 Ιουν 2020, 16:44
panos291 έγραψε: 25 Ιουν 2020, 16:38 H Ολυμπιακή του Ωνάση ήταν εταιρεία κόσμημα, και το δημόσιο την κατάντησε ενα ξεμπουρδελο. Όλοι θυμόμαστε τους κρατικοδιαιτους κηφηνες, αγενείς, ελεεινους και τρισαθλιους να απεργούν οπότε τους καβλωνε.
Η εταιρεία-κόσμημα ξαναγράφω ότι δεν παρουσίασε ούτε μια χρονιά κέρδη. Σε 18 χρόνια. Ο μόνος τόπος που βρίσκουν καταφυγιο τέτοιες εταιρείες-κοσμήματα είναι τα νεκροταφεία. Το καταλαβαινεις αυτό ή όχι;
Δεν θα μπω σε συζήτηση μια που από ότι φαίνεται κάνεις μας δεν ξέρει ακριβώς τους λόγους, αν και υποψιάζομαι ότι είτε κράταγε χαμηλά τα εισιτήρια, είτε αγόραζε συνεχώς αεροπλάνα.
Σε κάθε περίπτωση όμως, και για την καβλα του να έμπαινε μέσα, δικά του ήταν τα λεφτά ότι ήθελε τα έκανε πράγμα το οποίο δεν ισχύει σε δημόσια επιχειρηση.
Απάντηση
  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Ιστορία”