Σελίδα 2 από 8

Re: "δέσε τα πόδια του, να μην μπορεί να χορέψει"

Δημοσιεύτηκε: 10 Οκτ 2019, 10:51
από Nero
ΓΑΛΗ έγραψε: 10 Οκτ 2019, 09:48
Nero έγραψε: 09 Οκτ 2019, 22:24 Δεν υπάρχεε κάποια σύνδεση ηθικού κώδικα και πολιτικών. Ο πολιτικός είναι ένα ων ισχυρότερο απο μενα που έχει τη δύναμη να κάνει αυτό που δεν μπορώ εγώ και γι'αυτό του ζητάω να το κάνει για μένα, είτε δωροδοκώντας, παρακαλώντας, ή απειλώντας κιόλας :lol:
Άλλαξα μία λέξη στη συγκεκριμένη παράγραφο.

Βρίσκεις μεγάλη διαφορά;
αρκετά μεγάλη, ναι. Το point ποιο είναι, για να μην κουραζόμαστε;

Re: "δέσε τα πόδια του, να μην μπορεί να χορέψει"

Δημοσιεύτηκε: 10 Οκτ 2019, 11:41
από ΓΑΛΗ
Nero έγραψε: 10 Οκτ 2019, 10:51
ΓΑΛΗ έγραψε: 10 Οκτ 2019, 09:48
Nero έγραψε: 09 Οκτ 2019, 22:24 Δεν υπάρχεε κάποια σύνδεση ηθικού κώδικα και πολιτικών. Ο πολιτικός είναι ένα ων ισχυρότερο απο μενα που έχει τη δύναμη να κάνει αυτό που δεν μπορώ εγώ και γι'αυτό του ζητάω να το κάνει για μένα, είτε δωροδοκώντας, παρακαλώντας, ή απειλώντας κιόλας :lol:
Άλλαξα μία λέξη στη συγκεκριμένη παράγραφο.

Βρίσκεις μεγάλη διαφορά;
αρκετά μεγάλη, ναι. Το point ποιο είναι, για να μην κουραζόμαστε;
Ότι οι άνθρωποι δεν έχουν αλλάξει σε κάποια βασικά σημεία. Και συνεχίζουν να είναι το ίδιο "σκληροί" σήμερα όπως ανέφερες σε κάποιο προηγούμενο μήνυμα. Απλώς οι θεοί του παρελθόντος, παρείχαν τη δυνατότητα ελεύθερης έκφρασης της εκδικητικότητας του αδικημένου και της επίκλησης τιμωρίας του ενόχου.

Η συγχώρεση είναι χριστιανικό εύρημα.
Και οι σημερινές δυτικές κοινωνίες πρέπει να φέρονται χριστιανικά στα κοινωνικά θέματα, ανεξαρτήτως του τι σκέφτονται οι ένθεοι ή άθεοι.

Η "δίκαιη" εκδικητικότητα παίζει ως ελεύθερη έκφραση μόνον στο ιδεολογικό πολιτικό πλαίσιο.
Σ' αυτό εκφέρεται χαλαρά.

Οπότε, οι πολιτικές ιδεολογίες μπορούν να εκληφθούν και ως μια μορφή παγανισμού. :P

Διαφωνείς;

Re: "δέσε τα πόδια του, να μην μπορεί να χορέψει"

Δημοσιεύτηκε: 10 Οκτ 2019, 11:47
από ΓΑΛΗ
Θέλω να μου παραθέσεις κι εσύ, τα στοιχεία της αρκετά μεγάλης διαφοράς.

Re: "δέσε τα πόδια του, να μην μπορεί να χορέψει"

Δημοσιεύτηκε: 10 Οκτ 2019, 15:45
από Fluffy
πάντα μας μισουσαν και μας φθονούσαν τα γκογίμια

Re: "δέσε τα πόδια του, να μην μπορεί να χορέψει"

Δημοσιεύτηκε: 10 Οκτ 2019, 15:52
από alexandroso
Nero έγραψε: 09 Οκτ 2019, 22:43
ΟΥΤΙΣ έγραψε: 09 Οκτ 2019, 22:39
Nero έγραψε: 09 Οκτ 2019, 22:34

Ναι, βέβαια η κατάρα στον χορευτή απο το 1ο κείμενο είναι απο τον 6ο αιώνα μ.Χ. Επίσης, ο τύπος που ζητάει απο τη Δέσποινα και τον Εμμανουήλ να καταραστούν την κόρη και τον γαμπρό του, σου ακούγεται για παγανιστής; :003:
Ο Χριστιανισμός σχεδόν εξόντωσε την μαγεία και την οδήγησε στο περιθώριο. Ντηλ γουιθ ότι!
σου φέρνω πηγές που αποδεικνύουν το ακριβώς αντίθετο και μου γράφεις "Ντηλ γουιθ ιτ"; Μήπως μιλάω με τον perseus και δεν το κατάλαβα; :lol:
Δε σου γραψε "Ντηλ γουιθ ιτ". "Ντηλ γουιθ ότι" σου γραψε. Ψεύτη. :P

Re: "δέσε τα πόδια του, να μην μπορεί να χορέψει"

Δημοσιεύτηκε: 10 Οκτ 2019, 19:44
από Nero
ΓΑΛΗ έγραψε: 10 Οκτ 2019, 11:41
Nero έγραψε: 10 Οκτ 2019, 10:51
ΓΑΛΗ έγραψε: 10 Οκτ 2019, 09:48

Άλλαξα μία λέξη στη συγκεκριμένη παράγραφο.

Βρίσκεις μεγάλη διαφορά;
αρκετά μεγάλη, ναι. Το point ποιο είναι, για να μην κουραζόμαστε;
Ότι οι άνθρωποι δεν έχουν αλλάξει σε κάποια βασικά σημεία. Και συνεχίζουν να είναι το ίδιο "σκληροί" σήμερα όπως ανέφερες σε κάποιο προηγούμενο μήνυμα. Απλώς οι θεοί του παρελθόντος, παρείχαν τη δυνατότητα ελεύθερης έκφρασης της εκδικητικότητας του αδικημένου και της επίκλησης τιμωρίας του ενόχου.

Η συγχώρεση είναι χριστιανικό εύρημα.
Και οι σημερινές δυτικές κοινωνίες πρέπει να φέρονται χριστιανικά στα κοινωνικά θέματα, ανεξαρτήτως του τι σκέφτονται οι ένθεοι ή άθεοι.

Η "δίκαιη" εκδικητικότητα παίζει ως ελεύθερη έκφραση μόνον στο ιδεολογικό πολιτικό πλαίσιο.
Σ' αυτό εκφέρεται χαλαρά.

Οπότε, οι πολιτικές ιδεολογίες μπορούν να εκληφθούν και ως μια μορφή παγανισμού. :P

Διαφωνείς;
διαφωνώ τόσο πολύ που δεν ξέρω απο που να αρχίσω :oops:

Re: "δέσε τα πόδια του, να μην μπορεί να χορέψει"

Δημοσιεύτηκε: 10 Οκτ 2019, 19:53
από Οργισμένος
Nero έγραψε: 09 Οκτ 2019, 22:34
ΟΥΤΙΣ έγραψε: 09 Οκτ 2019, 22:26 Η ουσία είναι μία και ο μπακλαβάς γωνία! Ο Χριστιανισμός σας έκανε ανθρώπους!!!
Ναι, βέβαια η κατάρα στον χορευτή απο το 1ο κείμενο είναι απο τον 6ο αιώνα μ.Χ. Επίσης, ο τύπος που ζητάει απο τη Δέσποινα και τον Εμμανουήλ να καταραστούν την κόρη και τον γαμπρό του, σου ακούγεται για παγανιστής; :003:
Κρετινοι τι να πεις...

Re: "δέσε τα πόδια του, να μην μπορεί να χορέψει"

Δημοσιεύτηκε: 10 Οκτ 2019, 20:08
από Otto Weininger
ΟΥΤΙΣ έγραψε: 09 Οκτ 2019, 22:39
Nero έγραψε: 09 Οκτ 2019, 22:34
ΟΥΤΙΣ έγραψε: 09 Οκτ 2019, 22:26 Η ουσία είναι μία και ο μπακλαβάς γωνία! Ο Χριστιανισμός σας έκανε ανθρώπους!!!
Ναι, βέβαια η κατάρα στον χορευτή απο το 1ο κείμενο είναι απο τον 6ο αιώνα μ.Χ. Επίσης, ο τύπος που ζητάει απο τη Δέσποινα και τον Εμμανουήλ να καταραστούν την κόρη και τον γαμπρό του, σου ακούγεται για παγανιστής; :003:
Ο Χριστιανισμός σχεδόν εξόντωσε την μαγεία και την οδήγησε στο περιθώριο. Ντηλ γουιθ ότι!
Ο Χριστιανισμός δεν εξόντωσε καμία μαγεία. Αλλά ειναι μεγάλη συζήτηση αυτό και θα ήθελε νήμα δικό του.

Re: "δέσε τα πόδια του, να μην μπορεί να χορέψει"

Δημοσιεύτηκε: 10 Οκτ 2019, 20:10
από Nero
Naida μήπως να δοκιμάσεις κάτι άλλο; Δες εδώ πως τον έδεσε η γλυκιά Φίλα τον Διονυσοφώντα :)
Καταγράφω τη γαμήλια τελετή και το γάμο της Θετίμας και του Διονυσοφώντος και όλων των άλλων γυναικών (το γάμο μαζί του), και χήρων και παρθένων, πάνω από όλα όμως της Θετίμας. Παραδίδω (τον κατάδεσμο) στον Μάκρωνα και στους δαίμονες. Κι αν ποτέ ξεδιπλώσω και διαβάσω πάλι αυτά τα λόγια ξεθάβοντας (τον κατάδεσμο), τότε μονάχα να παντρευτεί ο Διονυσοφώντας, όχι νωρίτερα. Να μην πάρει άλλη γυναίκα εκτός από μένα· μονάχα εγώ να γεράσω στο πλευρό του Διονυσοφώντα, καμμιά άλλη. Σας ικετεύω. Προσφιλείς δαίμονες, δείξτε λύπηση για την [Φίλα], γιατί [με έχουν εγκαταλείψει] όλα τα αγαπημένα πρόσωπα και είμαι έρημη. Αλλά να φυλάξετε (αυτόν τον κατάδεσμο) για μένα, ώστε να μην γίνουν αυτά κι η Θετίμα η κακιά κακά να χαθεί. [ —-] κι εγώ να δω ευδαιμονία και μακαριότητα.

Re: "δέσε τα πόδια του, να μην μπορεί να χορέψει"

Δημοσιεύτηκε: 10 Οκτ 2019, 20:12
από ΓΑΛΗ
Nero έγραψε: 10 Οκτ 2019, 19:44
ΓΑΛΗ έγραψε: 10 Οκτ 2019, 11:41
Nero έγραψε: 10 Οκτ 2019, 10:51

αρκετά μεγάλη, ναι. Το point ποιο είναι, για να μην κουραζόμαστε;
Ότι οι άνθρωποι δεν έχουν αλλάξει σε κάποια βασικά σημεία. Και συνεχίζουν να είναι το ίδιο "σκληροί" σήμερα όπως ανέφερες σε κάποιο προηγούμενο μήνυμα. Απλώς οι θεοί του παρελθόντος, παρείχαν τη δυνατότητα ελεύθερης έκφρασης της εκδικητικότητας του αδικημένου και της επίκλησης τιμωρίας του ενόχου.

Η συγχώρεση είναι χριστιανικό εύρημα.
Και οι σημερινές δυτικές κοινωνίες πρέπει να φέρονται χριστιανικά στα κοινωνικά θέματα, ανεξαρτήτως του τι σκέφτονται οι ένθεοι ή άθεοι.

Η "δίκαιη" εκδικητικότητα παίζει ως ελεύθερη έκφραση μόνον στο ιδεολογικό πολιτικό πλαίσιο.
Σ' αυτό εκφέρεται χαλαρά.

Οπότε, οι πολιτικές ιδεολογίες μπορούν να εκληφθούν και ως μια μορφή παγανισμού. :P

Διαφωνείς;
διαφωνώ τόσο πολύ που δεν ξέρω απο που να αρχίσω :oops:
Από όπου θέλεις. Πιάσε μια απ' τις πτυχές της φουστανέλας :P της διαφωνίας σου και φωτογράφισε την.

Θα την βρούμε την άκρη.

Re: "δέσε τα πόδια του, να μην μπορεί να χορέψει"

Δημοσιεύτηκε: 10 Οκτ 2019, 20:14
από Naida
Nero έγραψε: 10 Οκτ 2019, 20:10 Naida μήπως να δοκιμάσεις κάτι άλλο; Δες εδώ πως τον έδεσε η γλυκιά Φίλα τον Διονυσοφώντα :)
Καταγράφω τη γαμήλια τελετή και το γάμο της Θετίμας και του Διονυσοφώντος και όλων των άλλων γυναικών (το γάμο μαζί του), και χήρων και παρθένων, πάνω από όλα όμως της Θετίμας. Παραδίδω (τον κατάδεσμο) στον Μάκρωνα και στους δαίμονες. Κι αν ποτέ ξεδιπλώσω και διαβάσω πάλι αυτά τα λόγια ξεθάβοντας (τον κατάδεσμο), τότε μονάχα να παντρευτεί ο Διονυσοφώντας, όχι νωρίτερα. Να μην πάρει άλλη γυναίκα εκτός από μένα· μονάχα εγώ να γεράσω στο πλευρό του Διονυσοφώντα, καμμιά άλλη. Σας ικετεύω. Προσφιλείς δαίμονες, δείξτε λύπηση για την [Φίλα], γιατί [με έχουν εγκαταλείψει] όλα τα αγαπημένα πρόσωπα και είμαι έρημη. Αλλά να φυλάξετε (αυτόν τον κατάδεσμο) για μένα, ώστε να μην γίνουν αυτά κι η Θετίμα η κακιά κακά να χαθεί. [ —-] κι εγώ να δω ευδαιμονία και μακαριότητα.
Ο Χριστός και η Παναγία. Καλά βλέπω κάτι περίεργα όνειρα με διαολους και δολοφόνους να με κυνηγάνε. Να διαβάζω κι αυτά ε; Μπράβο Nero, μπράβο :011:

Re: "δέσε τα πόδια του, να μην μπορεί να χορέψει"

Δημοσιεύτηκε: 10 Οκτ 2019, 20:17
από Nero
Naida έγραψε: 10 Οκτ 2019, 20:14
Nero έγραψε: 10 Οκτ 2019, 20:10 Naida μήπως να δοκιμάσεις κάτι άλλο; Δες εδώ πως τον έδεσε η γλυκιά Φίλα τον Διονυσοφώντα :)
Καταγράφω τη γαμήλια τελετή και το γάμο της Θετίμας και του Διονυσοφώντος και όλων των άλλων γυναικών (το γάμο μαζί του), και χήρων και παρθένων, πάνω από όλα όμως της Θετίμας. Παραδίδω (τον κατάδεσμο) στον Μάκρωνα και στους δαίμονες. Κι αν ποτέ ξεδιπλώσω και διαβάσω πάλι αυτά τα λόγια ξεθάβοντας (τον κατάδεσμο), τότε μονάχα να παντρευτεί ο Διονυσοφώντας, όχι νωρίτερα. Να μην πάρει άλλη γυναίκα εκτός από μένα· μονάχα εγώ να γεράσω στο πλευρό του Διονυσοφώντα, καμμιά άλλη. Σας ικετεύω. Προσφιλείς δαίμονες, δείξτε λύπηση για την [Φίλα], γιατί [με έχουν εγκαταλείψει] όλα τα αγαπημένα πρόσωπα και είμαι έρημη. Αλλά να φυλάξετε (αυτόν τον κατάδεσμο) για μένα, ώστε να μην γίνουν αυτά κι η Θετίμα η κακιά κακά να χαθεί. [ —-] κι εγώ να δω ευδαιμονία και μακαριότητα.
Ο Χριστός και η Παναγία. Καλά βλέπω κάτι περίεργα όνειρα με διαολους και δολοφόνους να με κυνηγάνε. Να διαβάζω κι αυτά ε; Μπράβο Nero, μπράβο :011:
ε, λα μωρέ, ρομαντικό ήταν τον κορίτσι, να γεράσει μαζί του ζήταγε. Απλά ο άλλος προτίμησε τη Θετίμα :-?

Re: "δέσε τα πόδια του, να μην μπορεί να χορέψει"

Δημοσιεύτηκε: 10 Οκτ 2019, 20:23
από Naida
Nero έγραψε: 10 Οκτ 2019, 20:17
Naida έγραψε: 10 Οκτ 2019, 20:14
Nero έγραψε: 10 Οκτ 2019, 20:10 Naida μήπως να δοκιμάσεις κάτι άλλο; Δες εδώ πως τον έδεσε η γλυκιά Φίλα τον Διονυσοφώντα :)

Ο Χριστός και η Παναγία. Καλά βλέπω κάτι περίεργα όνειρα με διαολους και δολοφόνους να με κυνηγάνε. Να διαβάζω κι αυτά ε; Μπράβο Nero, μπράβο :011:
ε, λα μωρέ, ρομαντικό ήταν τον κορίτσι, να γεράσει μαζί του ζήταγε. Απλά ο άλλος προτίμησε τη Θετίμα :-?
Ναι ο πστς.

Re: "δέσε τα πόδια του, να μην μπορεί να χορέψει"

Δημοσιεύτηκε: 10 Οκτ 2019, 20:33
από Nero
μέχρι και τους επαγγελματικούς ανταγωνισμού έτσι τους έλυναν
Πέντε πλάκες ηλικίας περίπου 2.400 χρόνων, χαραγμένες με κατάρες εναντίον ιδιοκτητών ταβερνών της εποχής, ανακαλύφθηκαν σε τάφο μιας νεαρής γυναίκας στην Αθήνα.

Τέσσερεις από τις πλάκες ήταν χαραγμένες με κατάρες που επικαλούνταν ονόματα θεών του κάτω κόσμου, ζητώντας τους να κάνουν κακό σε τέσσερα διαφορετικά ζευγάρια Αθηναίων ιδιοκτητών ταβερνών. Η πέμπτη πλάκα ήταν κενή και πιθανότατα συνδεόταν με ένα ξόρκι το οποίο απαγγέλθηκε προφορικά.

Και οι πέντε πλάκες ήταν τρυπημένες με ένα σιδερένιο καρφί και τοποθετημένες με επιμέλεια στον τάφο. Προφανώς η νεκρή του τάφου θα οδηγούσε τις πλάκες στους θεούς, οι οποίοι στη συνέχεια θα έκαναν πραγματικότητα τις κατάρες, σύμφωνα με τις αρχαίες δοξασίες.

Μία από τις κατάρες είχε ως στόχο ένα ζευγάρι ιδιοκτητών ταβέρνας τον Δημήτριο και τη Φαναγόρα. Η κατάρα που τους στόχευε απευθυνόταν στους θεούς:

«Να πάει το μίσος σας κατά της Φαναγόρας, του Δημήτριου και της ταβέρνας τους και της περιουσίας τους και των υπαρχόντων τους. Θα δέσω τον εχθρό μου το Δημήτριο και τη Φαναγόρα με αίμα και στάχτες, μαζί με όλους τους νεκρούς»


«Εγώ θα σε δέσω Δημήτριε με τέτοιο δέσιμο, που θα είναι τόσο ισχυρό όσο είναι δυνατόν, και θα σου βάλω έναν κυνωτό στη γλώσσα σου».

Η λέξη κυνωτός σημαίνει κυριολεκτικά «το αυτί του σκύλου», και πρόκειται για έναν αρχαίο όρο παιχνιδιού που χρησιμοποιούνταν για να δηλώσει τη χειρότερη ζαριά. Η Jessica Lamont, υποψήφια διδάκτωρ στο Πανεπιστήμιο John Hopkins στη Βαλτιμόρη, η οποία πρόσφατα ολοκλήρωσε το διδακτορικό της, έγραψε σε ένα άρθρο που δημοσιεύθηκε πρόσφατα στο περιοδικό Zeitschriftfür Papyrologie und Epigraphik «Η φυσική πράξη του καρφώματος ενός καρφιού στην πλάκα, συμβόλιζε τελετουργικά την πραγματοποίηση της επιθυμίας που εκφραζόταν στο κείμενο. Με το να χτυπήσει τη γλώσσα του Δημητρίου με την κυνωτό (που συμβόλιζε την ατυχία), η κατάρα αποκαλύπτει ότι οι τοπικές ταβέρνες δεν ήταν μόνο τόποι που μαζεύονταν οικογένειες για να φάνε και να πιούνε, αλλά και χώροι για τυχερά παιχνίδια και άλλες ανούσιες δραστηριότητες στην Κλασική Αθήνα».

Ο τάφος όπου βρέθηκαν οι πέντε πλάκες με τις κατάρες, βρισκόταν βορειοανατολικά του Πειραιά και ανασκάφηκε το 2003 από τους αρχαιολόγους της Εφορείας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων.

Λεπτομέρειες σχετικά με την ταφή δεν έχουν ακόμη δημοσιευθεί, αλλά η Lamont, δήλωσε ότι οι εκθέσεις ανασκαφών δείχνουν ότι περιείχε τα υπολείμματα της καύσης μιας νεαρής γυναίκας. Η Lamont έχει μελετήσει τις πλάκες με τις κατάρες στο Μουσείο Πειραιά, όπου φυλάσσονται.

«Ο τρόπος που λειτουργούσαν αυτές οι πλάκες ήταν να τοποθετούνται σε υπόγειες θέσεις όπως ένα πηγάδι ή ένας τάφος», δήλωσε η Lamont στο Live Science. «Οι αρχαίοι Έλληνες πίστευαν ότι αυτές οι υπόγειες θέσεις δημιουργούσαν έναν αγωγό μέσω του οποίου οι κατάρες θα μπορούσαν να φτάσουν στον κάτω κόσμο, με αποτέλεσμα οι θεοί που κατοικούσαν εκεί, να τις έκαναν πραγματικότητα» πρόσθεσε η Lamont.

Η γυναίκα που ήταν θαμμένη στον τάφο πιθανότατα να μην είχε καμία σχέση με τις κατάρες ή τους ιδιοκτήτες ταβερνών. Ίσως πέθανε την εποχή όπου ο δράστης ήθελε να ρίξει τις κατάρες και η ταφή διευκόλυνε το «ταξίδι» τους στον κάτω κόσμο.

Όπως είπε η Lamont«Κατά τη διάρκεια των τελετών μετά το θάνατο της γυναίκας, ο τάφος θα ήταν προσβάσιμος, δίνοντας την ευκαιρία σε κάποιον να τοποθετήσει τις πλάκες και να θαφτούν μαζί με τη γυναίκα».

Το κείμενο των πλακών είναι ιδιαίτερα επιμελημένο κάτι που υποδηλώνει ότι είναι πιθανόν να το έγραψε ένας επαγγελματίας συγγραφέας καταρών. «Είναι πολύ σπάνιο να διαβάσετε κάτι τόσο επιμελημένο, μακροσκελές και όμορφα γραμμένο, φυσικά με ένα πολύ τρομακτικό τρόπο», τόνισε η Lamont.

Αυτός ο συγγραφέας καταρών, ο οποίος παρείχε πιθανώς και άλλες μορφές υπερφυσικών υπηρεσιών – όπως ξόρκια και μάγια – ήταν πιθανό να είχε προσληφθεί από κάποιον που διατηρούσε ταβέρνα στην Αθήνα, σύμφωνα με τη Lamont. «Νομίζω ότι είναι πιθανό ότι το πρόσωπο που τις παρήγγειλε είχε πιθανώς ταβέρνα και αυτός ή αυτή ,και ήταν ενδεχομένως μια επιχείρηση αντίπαλος των τεσσάρων ιδιοκτητών ταβέρνας τους οποίους καταράστηκε μαζί με τις σύζυγος τους».

https://radiolasithi.gr/pinakia-katares ... ton-pirea/
πήγαινε καλά το μαγαζί του Δημήτρη και το καθίκι προσέλαβε μάγο για να του καταστρέψει την επιχείρηση

Re: "δέσε τα πόδια του, να μην μπορεί να χορέψει"

Δημοσιεύτηκε: 10 Οκτ 2019, 20:41
από Nero
Ο αρχαίος κόσμος ήταν γεμάτος από μαγικές δυνάμεις που δρούσαν προς όλες τις κατευθύνσεις. Οι κατάρες ανήκαν στο χώρο της μαγείας. Τα μέσα που χρησιμοποιούσαν για να πραγματοποιήσουν τις κατάρες τους, ήταν οι καταπασσαλεύσεις, οι κατάδεσμοι και οι μαγικοί πάπυροι. Oι καταπασσαλεύσεις ήταν ομοιώματα του θύματος, κατασκευασμένα συνήθως από κερί ή μόλυβδο. Τα έδεναν και τα τρυπούσαν με πασσαλίσκους, πόρπες ή καρφιά, στα σημεία που ήθελαν να προξενήσουν τη βλάβη. Η κατάρα είχε στόχο το θύμα να χάσει την ψυχή ή τα λογικά του. Στη συνέχεια έθαβαν το ομοιώματα σε τάφο, γιατί πίστευαν ότι θα μετέφερε το μήνυμα στον Κάτω Κόσμο. Εναλλακτικά, τα πέταγαν σε πηγάδια ή πηγές ώστε να διαιωνιστεί η κατάρα. Στην αρχαιότητα υπήρχε η αντίληψη ότι η μαντική δύναμη προερχόταν και από τον κόσμο των νεκρών. Άλλωστε, ένα από τα σημαντικότερα μαντεία της αρχαιότητας ήταν το νεκρομαντείο στον Αχέροντα.

Οι κατάδεσμοι

Οι κατάδεσμοι ήταν φύλλα μολύβδου χαραγμένα με μαγικά λόγια ανορθόγραφα γραμμένα. Οι κατάδεσμοι, συνήθως, ήταν έργο μη επαγγελματιών. Τάση για επαγγελματισμό έχουμε απ τα ρωμαϊκά χρόνια. Η χρήση τους εκτείνεται από το 500 π.Χ μέχρι το 500 μ.Χ. Οι θεοί που επικαλούνταν οι μάγοι ήταν οι υποχθόνιοι. Η Εκάτη, η Περσεφόνη, η Δήμητρα, οι Ερινύες καθώς και δαίμονες του Κάτω Κόσμου. Συνήθως στόχο είχαν τους ανταγωνιστές. Οι πρωιμότεροι κατάδεσμοι στόχευαν κυρίως σε δικαστικά θέματα, αποτυχία αντιδίκων ή μαρτύρων και επιρροή στο αποτέλεσμα της δίκης. Χαρακτηριστική περίπτωση είναι η εξής: «Καταδέω τον Σμινδυρίδην και όσους τον υποστηρίζουν προς την Ερμή τον Εριόνιο και προς την Περσεφόνη και προς τη Λήθη. Καταδέω το νου του, τη γλώσσα του, την ψυχή του και όσα κάνει εναντίον μου σε σχέση με τη δίκη που ο Σμινδυρίδης έχει ξεκινήσει εναντίον μου». Οι μεταγενέστεροι αφορούσαν κυρίως ερωτικά θέματα, όπως οι κατάδεσμοι που βρέθηκαν στην Πέλλα και τη Νεμέα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα: «Αποστρέφω την Ευβούλη από τον Αινέα, μακριά από το πρόσωπό του, από τα μάτια του, από το στόμα του, από το στήθος του, από την ψυχή του, από όλο του το σώμα αποστρέφω την Ευβούλη από τον Αινέα». Αφορούσαν όμως και αθλητικά γεγονότα όπως τη νίκη σε μια αρματοδρομία. Σε αυτή την περίπτωση οι κατάδεσμοι τοποθετούνταν στην εκκίνηση ή στο σημείο τερματισμού με σκοπό να προκαλέσουν ατύχημα

Κατάδεσμοι κατά του κακού Κάποιοι κατάδεσμοι στρέφονται ρητά κατά του κακού και όσων το διαπράττουν. Ο συγκεκριμένος βρέθηκε στην Αρχαία Αγορά και χρονολογείται στον 1ο με 2ο αιώνα μ.Χ. «Καταγράφω και καταθέτω στον Πλούτωνα, στις Μοίρες, στην Περσεφόνη, στις Ερινύες και σε κάθε κακό ον… Καταθέτω εναντίον εκείνων που έκλεψαν από την οικία μου από την οδό που ονομάζεται Αχελώου, και οι οποίοι έκλεψαν αλυσίδα, στρώματα τρία, αραβικό κόμι, σύνεργα, λιναρόλαδο, μαστίχη, πιπέρι και πικραμύγδαλο. Καταθέτω εναντίον όσων είδαν την κλοπή και αρνούνται να το πουν. Καταθέτω εναντίον όλων εκείνων που δέχτηκαν τα κλοπιμαία που αναφέρονται στην καταγραφή. Εσύ, δε, δέσποινα Εκάτη ουρανία…ξερίζωσε την καρδιά εκείνου ή εκείνων που έκλεψαν τα πράγματα που αναφέρονται στην καταγραφή και …κάμε παιδιά να μην αναστήσουν, αλλά χαμός και αρρώστια να πέσει επάνω του ή επάνω τους. Ως επόπτης, συ (Εκάτη), το χάλκινο δρεπάνι στρέψε ενάντιά τους, να τους πετσοκόψει». Κατάδεσμοι για να προκαλέσουν κακό Ο αρχαιότερος κατάδεσμος βρέθηκε στη Σικελία τέλη του 6ου αιώνα, αλλά πολλοί βρέθηκαν στην Αττική και κυρίως στην Αρχαία Αγορά. Οι μολύβδινοι κατάδεσμοι (ο μόλυβδος σχετίζεται με τον Κρόνο) είναι δείγματα μαύρης μαγείας και είναι για κακό. Αντίθετα, τα φυλαχτά είχαν ως σκοπό τη βοήθεια ή την προστασία. Έχουμε λίγα δείγματα μόνο απ΄ τη Φθιώτιδα και την Αμοργό....

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/katares-k ... ton-kopsi/
αρχαία κούκλα βουντού

Εικόνα

Εικόνα