Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους! https://dev.phorum.com.gr/
Ζαποτέκος έγραψε: 10 Σεπ 2019, 22:00και το νωθρό λαό, που, επειδή δεν έχει τι να κάνει, περνάει την ώρα του στα θέατρα[/b].
αυτό το λέει επειδή είναι χριστιανός. Εκείνη την περίοδο είχαν βαλθεί να εξαφανίσουν όλα τα θεάματα, και της σκηνής και του ιπποδρόμου κλπ αθλήματα αλλά δεν τα κατάφεραν, παρα μόνο με τις μονομαχίες
Ο Συνέσιος, μαθητής της Υπατίας , ήταν ολίγον παγάνι. Ο Θεόφιλος της Αλεξάνδρειας τον έκανε επίσκοπο μόνο και μόνο γιατί τον ζητούσε ο λαός. Ο Συνέσιος είχε αρνηθεί λέγοντας στον Θεόφιλο ως δικαιολογίες ότι δεν έχει τα προσόντα ή ότι δεν θα εγκαταλείψει την χριστιανή σύζυγό του που ο Θεός, ο νόμος και το ιερό χέρι του Θεοφίλου του έδωσαν. Ο Θεόφιλος του είπε κράτα την γυναίκα. Τότε ο Συνέσιος του το ξεφούρνισε επιτέλους πως δεν μπορεί να αποδεχθεί τα χριστιανικά δόγματα που έρχονται σε αντίθεση με τις φιλοσοφικές του απόψεις ( προΰπαρξη ψυχών , αιωνιότητα κόσμου , μη ανάσταση του σώματος ) και δεν θα δίδασκε θεωρίες στασιάζοντας την γλώσσα του έναντι στην γνώση του. Ο Θεόφιλος όμως τον έκανε επίσκοπο - αν και ήταν αβάπτιστος - γιατί ήταν λαοφιλέστατος, καλοκάγαθος και ενάρετος. Του ζήτησε μόνο να μην διαδίδει στο κοινό τις φιλοσοφικές του απόψεις. Ο Συνέσιος συμφώνησε να σεβαστεί τις πεποιθήσεις των πολλών γιατί αναγνώριζε πως η πλήρης αλήθεια μπορεί να βλάψει τα πλήθη όπως το φως τον ασθενή οφθαλμό. Μετά την χειροτονία του βαπτίσθηκε χριστιανός. Τον βρήκαν δυσκολίες και θεώρησε πως ήταν θεία τιμωρία επειδή έγινε επίσκοπος αναξίως. Δεν εγκατέλειψε ποτέ τις φιλοσοφικές του απόψεις και ήταν έτοιμος να παραιτηθεί αν διαπίστωνε πως αυτές έρχονταν σε αντίθεση με τα επισκοπικά του καθήκοντα. Περιφρονούσε τον χριστιανικό όχλο , εντούτοις καταπολέμησε τις αιρέσεις.
Ζαποτέκος έγραψε: 10 Σεπ 2019, 22:00και το νωθρό λαό, που, επειδή δεν έχει τι να κάνει, περνάει την ώρα του στα θέατρα[/b].
αυτό το λέει επειδή είναι χριστιανός. Εκείνη την περίοδο είχαν βαλθεί να εξαφανίσουν όλα τα θεάματα, και της σκηνής και του ιπποδρόμου κλπ αθλήματα αλλά δεν τα κατάφεραν, παρα μόνο με τις μονομαχίες
Ο Συνέσιος, μαθητής της Υπατίας , ήταν ολίγον παγάνι. Ο Θεόφιλος της Αλεξάνδρειας τον έκανε επίσκοπο μόνο και μόνο γιατί τον ζητούσε ο λαός. Ο Συνέσιος είχε αρνηθεί λέγοντας στον Θεόφιλο ως δικαιολογίες ότι δεν έχει τα προσόντα ή ότι δεν θα εγκαταλείψει την χριστιανή σύζυγό του που ο Θεός, ο νόμος και το ιερό χέρι του Θεοφίλου του έδωσαν. Ο Θεόφιλος του είπε κράτα την γυναίκα. Τότε ο Συνέσιος του το ξεφούρνισε επιτέλους πως δεν μπορεί να αποδεχθεί τα χριστιανικά δόγματα που έρχονται σε αντίθεση με τις φιλοσοφικές του απόψεις ( προΰπαρξη ψυχών , αιωνιότητα κόσμου , μη ανάσταση του σώματος ) και δεν θα δίδασκε θεωρίες στασιάζοντας την γλώσσα του έναντι στην γνώση του. Ο Θεόφιλος όμως τον έκανε επίσκοπο - αν και ήταν αβάπτιστος - γιατί ήταν λαοφιλέστατος, καλοκάγαθος και ενάρετος. Του ζήτησε μόνο να μην διαδίδει στο κοινό τις φιλοσοφικές του απόψεις. Ο Συνέσιος συμφώνησε να σεβαστεί τις πεποιθήσεις των πολλών γιατί αναγνώριζε πως η πλήρης αλήθεια μπορεί να βλάψει τα πλήθη όπως το φως τον ασθενή οφθαλμό. Μετά την χειροτονία του βαπτίσθηκε χριστιανός. Τον βρήκαν δυσκολίες και θεώρησε πως ήταν θεία τιμωρία επειδή έγινε επίσκοπος αναξίως. Δεν εγκατέλειψε ποτέ τις φιλοσοφικές του απόψεις και ήταν έτοιμος να παραιτηθεί αν διαπίστωνε πως αυτές έρχονταν σε αντίθεση με τα επισκοπικά του καθήκοντα. Περιφρονούσε τον χριστιανικό όχλο , εντούτοις καταπολέμησε τις αιρέσεις.
ενδιαφέρον αλλά δεν αλλάζει πολλά ιδιαίτερα αφού μου λες ότι σαν υπάλληλος ακολουθούσε τις πολιτικές της εκκλησίας. Και η αντίθεση στα θεάματα ήταν policy
Re: Ένας άραβας σώζει την Κων/Πολη απο λαθροεισβολείς
Δημοσιεύτηκε: 10 Σεπ 2019, 23:15
από Λεγεών
Nero έγραψε: 10 Σεπ 2019, 22:30
Λεγεών βλέπω μέσα. Δώκε τα φωτα σου. Ποια νορβηγική μπάντα θα τον τίμαγε με τραγουδάκι;
Καρπάθιαν Φόρεστ.
Re: Ένας άραβας σώζει την Κων/Πολη απο λαθροεισβολείς
Καλοδεχούμενη η όποια προσφορά κατά των Γερμανούχτεν.
Αν θυμάμαι καλά, βέβαια, μιλάμε για προϊσλαμική εποχή, οπότε μέρα με νύχτα.
Re: Ένας άραβας σώζει την Κων/Πολη απο λαθροεισβολείς
Δημοσιεύτηκε: 14 Απρ 2021, 18:46
από Ζαποτέκος
Ιστορία των Ελλήνων , ΔΟΜΗ, τόμος 7 :
Τζαουχάρ αρ-Ρουμί
Ο Τζαουχάρ ιμπν Αμπντ Αλλάχ (αραβικά: جوهر بن عبد الله, αρχές 10ου αιώνα - 28 Ιανουαρίου 992), γνωστός και με τα προσωνύμια (nisbah) αρ-Ρουμί (الرومي, "ο Ρωμιός"), ασ-Σικιλλί ( الصقلي, "ο Σικελιώτης"), ασ-Σακλαμπί (الصقلبي, ο Σλάβος * ), αλ-Καΐντ (القائد, "ο στρατηλάτης"), και αλ-Κατίμπ (الكاتب, "ο αρχιγραμματέας/υπουργός"), ήταν ο πλέον σημαντικός στρατιωτικός διοικητής στην ιστορία της δυναστείας των Φατιμιδών Αράβων, οδηγώντας τους στην ολοκλήρωση της κατάκτησης της βόρειας Αφρικής και κατόπιν ιδρύοντας στην Αίγυπτο την πόλη του Καΐρου και ανεγείροντας εκεί το μεγάλο τέμενος του αλ-Αζχάρ.
* Ṣaḳlabi/Ṣiḳlabi, πληθ. Ṣaḳaliba, αραβικό δάνειο από το Ελληνικό "Σκλαβηνός" (ετυμολογία από Σκλάβος), "προσδιορισμός στις μεσαιωνικές ισλαμικές πηγές για τους Σλάβους και άλλους ξανθούς και με ρόδινη επιδερμίδα λαούς της Βόρειας Ευρώπης".
Γεννημένος μάλλον την πρώτη δεκαετία του 10ου αιώνα, όπως προδίδουν τα προσωνύμιά του ο Τζαουχάρ ήταν Ευρωπαϊκής καταγωγής, με ορισμένους να τον θεωρούν σλαβικής ή ελληνικής καταγωγής από την Σικελία, ενώ έχει προταθεί και καταγωγή από τη Δαλματία.
Ο πατέρας του Τζαουχάρ ήταν σκλάβος, όπως πιθανώς και ο ίδιος αρχικά, αν και όταν εμφανίζεται στο προσκήνιο τη δεκαετία του 950 ήταν ήδη απελεύθερος. Ο Τζαουχάρ πρωτοεμφανίζεται ως υπηρέτης («γκουλάμ»), και πιθανώς ήδη γραμματέας (κατίμπ) του χαλίφη Ισμαήλ αλ-Μανσούρ Μπιλλάχ. Κράτησε το ίδιο αξίωμα και υπό τον γιο και διάδοχο του Μανσούρ, αλ-Μουίζ λι-Ντιν Αλλάχ.