Re: Γιατί επιτρέπει ο Θεός το κακό στον κόσμο; [Δίκαιος ει Κύριε, και ευθείαι αι κρίσεις σου]
Δημοσιεύτηκε: 02 Σεπ 2019, 13:25
Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους!
https://dev.phorum.com.gr/
Μιλας επι προσωπικου ενω εγω μιλησα γενικα.hellegennes έγραψε: 02 Σεπ 2019, 13:25Η τελευταία φορά που μου συνέβη αυτό ήταν το 1998, ήμουν αγνωστικιστής και απευθύνθηκα σε όποιον μπορεί να ακούει κι αν υπάρχει και ήμουν 16 χρονών. Έκτοτε έχουν συμβεί τα μύρια όσα αλλά δεν θυμάμαι να παρακάλεσα ποτέ κανένα υπερφυσικό ον που δεν υπάρχει.stergiosbik έγραψε: 02 Σεπ 2019, 10:00 Γενικη διαπιστωση.
Οσοι το παιζουν αθεοι,οταν παρουσιαζεται μια τρομακτικη δυσκολια(συνηθως οταν εχει να κανει με την υγεια),τοτε φτανει το σκατο στην καλτσα και αρχιζουν τα παρακαλια προς τον Θεο.
δεν ισχύει αυτό αντιθέτως βρίζουμε τα θεία αλλά ακόμα και τούτο δείχνει πως πιστευεις, γιατί αλλιώς να βρίσεις π.χ. το μακαρονοτέρας αν δεν το πιστεύεις;stergiosbik έγραψε: 02 Σεπ 2019, 10:00 Γενικη διαπιστωση.
Οσοι το παιζουν αθεοι,οταν παρουσιαζεται μια τρομακτικη δυσκολια(συνηθως οταν εχει να κανει με την υγεια),τοτε φτανει το σκατο στην καλτσα και αρχιζουν τα παρακαλια προς τον Θεο.
Η πραγματικότητα είναι αντικειμενική ή μήπως αποτελεί υποκειμενική αξιολογική συναισθηματική κρίση επί κάποιου πράγματος που δεν γνωρίζουμε;ΑΙΝΕΙΑΝ06 έγραψε: 02 Σεπ 2019, 09:57 Οι έννοιες καλό και κακο είναι δικές μας υποκειμενικές αξιολογικές συναισθηματικές κρίσεις πάνω στην πραγματικότητα και όχι η ίδια η πραγματικότητα
Η πραγματικότητα που ονοματιζουμε ειναι απλά ένα κατασκεύασμα του εγκεφάλου ως εκ τούτου σαν σύνολο για την ανθρωπότητα ειναι αντικειμενική , ατομικά βέβαια ο καθεις μας ζει στην κοσμάρα του...stavmanr έγραψε: 02 Σεπ 2019, 14:55Η πραγματικότητα είναι αντικειμενική ή μήπως αποτελεί υποκειμενική αξιολογική συναισθηματική κρίση επί κάποιου πράγματος που δεν γνωρίζουμε;ΑΙΝΕΙΑΝ06 έγραψε: 02 Σεπ 2019, 09:57 Οι έννοιες καλό και κακο είναι δικές μας υποκειμενικές αξιολογικές συναισθηματικές κρίσεις πάνω στην πραγματικότητα και όχι η ίδια η πραγματικότητα
Ωραίες ιστορίες... Απο την μια λέμε ότι ο θεός επιτρέπει το κακό και απο την άλλη το δικαιολογούμε ως δίκαιο...Parrot έγραψε: 02 Σεπ 2019, 02:17
https://synodoiporia.blogspot.com/2011/ ... _2666.htmlΓιατί επιτρέπει ο Θεός το κακό στον κόσμο;
Γέροντας Παϊσιος ο Αγιορείτης
Ο Γέροντας θέλοντας να μας δείξει το πώς ο Θεός προνοεί και κρίνει για τα πλάσματά του, ενώ εμείς πολλές φορές αγανακτούμε και δεν καταλαβαίνουμε τις ενέργειές Του, μας διηγήθηκε ιστορίες, όπως αυτή:
«Ένας ασκητής βλέποντας την αδικία πού υπάρχει στον κόσμο προσευχόταν στο Θεό και του ζητούσε να του αποκαλύψει το λόγο που δίκαιοι και ευλαβείς άνθρωποι δυστυχούν και βασανίζονται άδικα, ενώ άδικοι και αμαρτωλοί πλουτίζουν και αναπαύονται. Ενώ προσευχόταν ο ασκητής να του αποκαλύψει ο Θεός το μυστήριο, άκουσε φωνή που του έλεγε:
- Μη ζητάς εκείνα που δε φτάνει ο νους σου και η δύναμη της γνώσης σου. Ούτε να ερευνάς τα απόκρυφα, γιατί τα κρίματα του Θεού είναι άβυσσος. Αλλά, επειδή ζήτησες να μάθεις, κατέβα στον κόσμο και κάθισε σ' ένα μέρος και πρόσεχε αυτά που θα δεις, για να καταλάβεις από τη μικρή αυτή δοκιμή, ένα μικρό μέρος από τις κρίσεις του Θεού. Θα γνωρίσεις τότε άτι είναι ανεξερεύνητη και ανεξιχνίαστη η προνοητική διακυβέρνηση του Θεού για όλα.
Ο γέροντας, όταν τ' άκουσε αυτά, κατέβηκε με πολλή προσοχή στον κόσμο κι έφτασε σ' ένα λιβάδι που το διέσχιζε ένας πολυσύχναστος δρόμος. Εκεί κοντά ήταν μία βρύση κι ένα γέρικο δέντρο, στην κουφάλα του οποίου μπήκε ο γέροντας και κρύφτηκε καλά.
Μετά από λίγο πέρασε ένας πλούσιος πάνω στο άλογό του. Σταμάτησε για λίγο στη βρύση, για να πιει νερό και να ξεκουραστεί. Αφού ξεδίψασε, έβγαλε από την τσέπη του ένα πουγκί με εκατό φλουριά και τα μετρούσε. Όταν τελείωσε το μέτρημα, θέλησε πάλι να τα βάλει στη θέση τους. Χωρίς όμως να το καταλάβει, το πουγκί έπεσε στα χόρτα.
Έφαγε, ξεκουράστηκε, κοιμήθηκε και μετά καβαλίκεψε το άλογο κι έφυγε χωρίς ν' αντιληφθεί τίποτα για τα φλουριά.
Μετά από λίγο ήρθε άλλος περαστικός στη βρύση, βρήκε το πουγκί με τα φλουριά, το πήρε κι έφυγε τρέχοντας μέσ' απ' τα χωράφια.
Πέρασε λίγη ώρα και φάνηκε άλλος περαστικός. Κουρασμένος, όπως ήταν, σταμάτησε κι αυτός στη βρύση, πήρε λίγο νεράκι, έβγαλε και λίγο ψωμάκι από ένα μαντήλι και κάθισε να φάει.
Την ώρα, που ο φτωχός εκείνος έτρωγε, φάνηκε ο πλούσιος καβαλάρης εξαγριωμένος, με αλλοιωμένο το πρόσωπο από οργή, και όρμισε επάνω του. Με θυμό φώναζε να του δώσει τα φλουριά του. Ο φτωχός, μη έχοντας ιδέα για τα φλουριά, διαβεβαίωνε με όρκους πως δεν είδε τέτοιο πράγμα. Εκείνος όμως, όπως ήταν θυμωμένος, άρχισε να τον δέρνει και να τον χτυπά, μέχρι που τον θανάτωσε. Έψαξε μετά όλα τα ρούχα του φτωχού, δεν βρήκε τίποτα και έφυγε λυπημένος.
Ο γέροντας εκείνος τα έβλεπε όλα αυτά μέσα άπ' την κουφάλα και θαύμαζε. Λυπόταν πολύ κι έκλαιγε για τον άδικο φόνο που είδε και προσευχόμενος στον Κύριο, έλεγε:
- Κύριε, τι σημαίνει αυτό το θέλημά Σου; Γνώρισε μου, Σε παρακαλώ, πώς υπομένει η αγαθότητα Σου τέτοια αδικία. Άλλος έχασε τα φλουριά, άλλος τα βρήκε κι άλλος άδικα φονεύθηκε!
Ενώ ο γέροντας προσευχόταν με δάκρυα, κατέβηκε ο Άγγελος Κυρίου και του είπε:
- Μη λυπάσαι, γέροντα, ούτε να σου κακοφαίνεται και να νομίζεις ότι όλα αυτά γίνονται τάχα χωρίς θέλημα Θεού. Αλλά άπ' αυτά πού συμβαίνουν, άλλα γίνονται κατά παραχώρηση, άλλα για παίδευση κι άλλα κατά οικονομία. Άκουσε λοιπόν:
Αυτός που έχασε τα φλουριά είναι γείτονας εκείνου που τα βρήκε. Ο τελευταίος είχε ένα περιβόλι αξίας εκατό φλουριών. Ο πλούσιος, επειδή ήταν πλεονέκτης, τον εξανάγκασε να του το δώσει για πενήντα φλουριά. Ο φτωχός εκείνος, μη έχοντας τι να κάνει, παρακαλούσε το Θεό να κάνει την εκδίκηση. Γι' αυτό και οικονόμησε ο Θεός και του τα έδωσε διπλά.
Εκείνος, πάλι, ο φτωχός, ο κουρασμένος, που δεν βρήκε τίποτα και φονεύτηκε άδικα, είχε κάνει μια φορά φόνο. Μετανόησε όμως ειλικρινά και σ' όλη την υπόλοιπη ζωή του τα έργα του ήταν χριστιανικά και θεάρεστα. Διαρκώς παρακαλούσε το Θεό να τον συγχωρέσει για το φόνο που διέπραξε και συνήθιζε να λέει: «Θεέ μου, τέτοιο θάνατο πού έδωσα, ίδιο να μου δώσεις!». Βέβαια, ο Κύριός μας τον είχε συγχωρέσει από την πρώτη στιγμή πού εκδήλωσε τη μετάνοιά του. Συγκινήθηκε όμως ιδιαίτερα από το φιλότιμο του παιδιού του, το οποίο όχι μόνο φρόντιζε για την τήρηση των εντολών του, αλλά ήθελε και να πληρώσει για το παλιό του φταίξιμο. Έτσι δεν του χάλασε το χατίρι, επέτρεψε να πεθάνει με βίαιο τρόπο – όπως του το είχε ζητήσει – και το πήρε κοντά Του, χαρίζοντας του μάλιστα και λαμπρό στεφάνι γι’ αυτό του το φιλότιμο!
Ο άλλος, τέλος, ο πλεονέκτης, που έχασε τα φλουριά κι έκανε το φόνο, θα κολαζόταν για την πλεονεξία και τη φιλαργυρία του. Το άφησε λοιπόν ο Θεός να πέσει στο αμάρτημα του φόνου για να πονέσει η ψυχή του και να έρθει σε μετάνοια. Με την αφορμή αυτή αφήνει τώρα τον κόσμο και πάει να γίνει καλόγερος!
Λοιπόν, πού, σε ποια περίπτωση, βλέπεις να ήταν άδικος ή σκληρός και άπονος ο Θεός; Γι’ αυτό στο εξής να μην πολυεξετάζεις τις κρίσεις του Θεού, γιατί Εκείνος τις κάνει δίκαια και όπως ξέρει, ενώ εσύ τις περνάς για άδικες. Γνώριζε επίσης ότι και πολλά άλλα γίνονται στον κόσμο με το θέλημα του Θεού για λόγους που οι άνθρωποι δεν γνωρίζουν. Κι έτσι το σωστό είναι να λέει ο καθένας: «Δίκαιος ει Κύριε, και ευθείαι αι κρίσεις σου.» (Ψαλμ. ΡΙΗ, 137).
Δεν συμφωνώ με αυτό που έγραψες. Δεν ξέρω μεγάλο αριθμό αθέων αλλά απ' αυτούς που ξέρω δεν έχει επικαλεστεί κανείς ποτέ τα θεία. Ο Κρίστοφερ Χίτσενς (βαφτισμένος Χ.Ο. στην Κύπρο), συνέχισε να μιλάει κατά των θρησκειών μέχρι τις τελευταίες μέρες του (πέθανε από καρκίνο) και ενώ μετά δυσκολίας πλέον μιλούσε.stergiosbik έγραψε: 02 Σεπ 2019, 13:35Μιλας επι προσωπικου ενω εγω μιλησα γενικα.hellegennes έγραψε: 02 Σεπ 2019, 13:25Η τελευταία φορά που μου συνέβη αυτό ήταν το 1998, ήμουν αγνωστικιστής και απευθύνθηκα σε όποιον μπορεί να ακούει κι αν υπάρχει και ήμουν 16 χρονών. Έκτοτε έχουν συμβεί τα μύρια όσα αλλά δεν θυμάμαι να παρακάλεσα ποτέ κανένα υπερφυσικό ον που δεν υπάρχει.stergiosbik έγραψε: 02 Σεπ 2019, 10:00 Γενικη διαπιστωση.
Οσοι το παιζουν αθεοι,οταν παρουσιαζεται μια τρομακτικη δυσκολια(συνηθως οταν εχει να κανει με την υγεια),τοτε φτανει το σκατο στην καλτσα και αρχιζουν τα παρακαλια προς τον Θεο.
Ακομη και αν ιχυει αυτο που γραφεις,δε νομιζω οτι δεν συμφωνεις με αυτο που εγραψα μιλωντας παντα για την συντριπτικη πλειοψηφια.
Δυστυχώς έχει κλειδωθεί το νήμα με τις παπαριές!stergiosbik έγραψε: 02 Σεπ 2019, 10:00 Γενικη διαπιστωση.
Οσοι το παιζουν αθεοι,οταν παρουσιαζεται μια τρομακτικη δυσκολια(συνηθως οταν εχει να κανει με την υγεια),τοτε φτανει το σκατο στην καλτσα και αρχιζουν τα παρακαλια προς τον Θεο.
Aκόμα και αν ισχύει αυτό που λες, οτι υποσυνείδητα επικαλούμαστε μια παραδοσιακή θεότητα, σημαίνει κάτι; Θα αλλάξει τίποτα; Λέει κάτι για την ορθότητα των πεποιθήσεων;stergiosbik έγραψε: 02 Σεπ 2019, 10:00 Γενικη διαπιστωση.
Οσοι το παιζουν αθεοι,οταν παρουσιαζεται μια τρομακτικη δυσκολια(συνηθως οταν εχει να κανει με την υγεια),τοτε φτανει το σκατο στην καλτσα και αρχιζουν τα παρακαλια προς τον Θεο.
Ή έχεις νταλαβέρια με πάρα πολλούς αθέους, που όλοι έπαθαν κάτι πολύ σοβαρό και επικαλέστηκαν θεό,stergiosbik έγραψε: 02 Σεπ 2019, 13:35Μιλας επι προσωπικου ενω εγω μιλησα γενικα.hellegennes έγραψε: 02 Σεπ 2019, 13:25Η τελευταία φορά που μου συνέβη αυτό ήταν το 1998, ήμουν αγνωστικιστής και απευθύνθηκα σε όποιον μπορεί να ακούει κι αν υπάρχει και ήμουν 16 χρονών. Έκτοτε έχουν συμβεί τα μύρια όσα αλλά δεν θυμάμαι να παρακάλεσα ποτέ κανένα υπερφυσικό ον που δεν υπάρχει.stergiosbik έγραψε: 02 Σεπ 2019, 10:00 Γενικη διαπιστωση.
Οσοι το παιζουν αθεοι,οταν παρουσιαζεται μια τρομακτικη δυσκολια(συνηθως οταν εχει να κανει με την υγεια),τοτε φτανει το σκατο στην καλτσα και αρχιζουν τα παρακαλια προς τον Θεο.
Ακομη και αν ιχυει αυτο που γραφεις,δε νομιζω οτι δεν συμφωνεις με αυτο που εγραψα μιλωντας παντα για την συντριπτικη πλειοψηφια.
Θεός έτσι όπως τον αντιλαμβάνεται ο άνθρωπος όντως το πιο πιθανό είναι να μην υπάρχειΑσέβαστος έγραψε: 02 Σεπ 2019, 14:37 επειδη, ευτυχως, δεν υπαρχει.
αν υπηρχε, με τα χαρακτηριστικα που του δινουν οι γραφες, θα ηταν το μεγαλυτερο μουνοπανο ever.
Antares έγραψε: 02 Σεπ 2019, 16:57 Tελικά συμφωνώ με τον Λιακόπουλο για το κακό σαν οργανωμένο έγκλημα ( όχι βέβαια σε όλα). Οργανωμένα εγκλήματα μπορούν να κάνουν και οι κυβερνήσεις εννοείται.
Το έψαξα στους αρχαίους, βρήκα πολλά κενά ειδικά σε αυτόν τον τομέα, ενώ έπρεπε να υπάρχουν τόμοι. Το έψαξα στην εβραική ιστορία (το βιβλίο του Ενώχ διάβασα πρώτα), εκεί εντόπισα τον Βάαλ στους Εβραίους προ Χριστού και αργότερα τους Χαζάρους και την ιστορία από το 1850 και μετά όπου φαίνεται να έπαιξαν σημαντικό ρόλο. Ο ίδιος ο Χριστός έδειξε το ιερατείο τους, ως ποιούντες τα έργα του Σατανά. Αλλά δεν με ικανοποιούσε αυτή η διαπίστωση φυσικά. Από κάτι ανώτερο πρέπει να κινούνταν, αλλιώς πως κατάφερναν να παίρνουν με το μέρος τους ανθρώπους διαφορετικής πίστης, καταγωγής και κουλτούρας ή να επιβληθούν με αμελητέο πληθυσμό, μπροστά σε αυτόν της Δύσης;
Φυσικά δεν εννοώ όλους τους Εβραίους, αλλά φαίνεται σαν να είναι χρησιμοποιούμενος λαός.
Στον Παρθενώνα υπήρχε το άγαλμα της πάνοπλης Αθηνάς με το ξίφος στραμμένο στην Ανατολή και υποθέτω προς το σωστό σημείο, όχι προς το Ισραήλ.
Τελικά κατέληξα στην συνωμοσιολογία γιατί απλά δεν με ικανοποιεί η γνώση που είναι ανοικτή σε εμάς. Δεν εννοώ ότι μελετώ μόνο συνωμοσιολογία, αλλά φάνηκε αρκετά βοηθητική στο να μελετώ όλα τα άλλα με λιγότερο φόβο και προκατάληψη.