enaon έγραψε: 01 Μάιος 2019, 10:22
νομίζω αν ήμουν παιδί θα σε σταμάταγα 10 φορές σε αυτή την πρόταση να σου θυμίσω οτι χρησιμοποιείς άγνωστες έννοιες για να περιγράψεις αγνωστες έννοιες, αλλα οκ, δεν ειμαι, λέω οτι τα καταλαβαίνω και εγώ.
Η διαφορά δυναμικού εκφράζει την (δυναμική) ενέργεια ανά μονάδα φορτίου.
Θα πω παράδειγμα, πιο παραστατικό από αυτό του Σπύρου.
Έχεις 2 καταρράκτες.
Έναν στην Έδεσσα με μικρό ύψος και έναν στον Νιαγάρα με μεγάλο ύψος. Αυτό το ύψος παριστάνει την διαφορά δυναμικού, δηλαδή στον Νιαγάρα η διαφορά δυναμικού είναι μεγαλύτερη.
Αν έχουμε ένα κιλό νερού, έτοιμο να πέσει από τον κάθε καταρράκτη, τότε στον Νιαγάρα έχει μεγαλύτερη ενέργεια, από ότι στην Έδεσσα. (Αυτό το κιλό νερού, παριστάνει την μονάδα του φορτίου).
Πράγματι αν στην βάση στους καταρράκτες βάλουμε από μία φτερωτή, το ίδιο το κιλό νερού στον Νιαγάρα θα προκαλέσει εντονότερη περιστροφή, δηλαδή η φτερωτή θα αποδώσει μεγαλύτερη ενέργεια.
Άρα η ίδια ποσότητα φορτίου, έχει περισσότερη ενέργεια, εκεί που υπάρχει μεγαλύτερη διαφορά δυναμικού.
Και επειδή πρόσεξα ότι ασχολείσαι με την ηλεκτροκίνηση. Συνεχίζω...
Για αυτό και από τα εργοστάσια παραγωγής, το ρεύμα φεύγει πάντα με κολώνες υπέρ υψηλής τάσης (~400.000 βολτ). Έτσι ώστε τα τεράστια ποσά ενέργειας, να μεταφέρονται με λιγότερο φορτίο, δηλαδή με λιγότερες θερμικές απώλειες. (Η κίνηση φορτίου στα καλώδια, προκαλεί φαινόμενα που θερμαίνουν τα καλώδια)
Στο αυτοκίνητο που η μπαταρία "αναγκαστικά" είναι στα 12 βολτ (πολύ μικρή διαφορά δυναμικού) για να περάσει η απαραίτητη ενέργεια και να δουλέψει η μίζα, απαιτείται να κινηθεί μεγάλη ποσότητα φορτίου (δηλαδή πολλά αμπέρ). Οπότε βάζουμε και πολύ χοντρά καλώδια, έτσι ώστε να μην λειώσουν από την θερμότητα. (θα έχεις προσέξει ότι τα καλώδια που δένουν στους πόλους της μπαταρίας είναι πολύ χοντρά)