Αχθος Αρουρης έγραψε: 15 Οκτ 2024, 00:57
ksk έγραψε: 14 Οκτ 2024, 15:19
Αυτό το α.ι.διον...μια περισσότερη ανάλυση παίζει;
Επίσης μια περισσότερη ανάλυση με το εναλλάξ του Εμπεδοκλεα...
Μην μου πεις ότι αναφέρεσαι στην Φιλοτητα και στο Νεικος...δεν θα το αντέξω...again
αν παιζει ! .... μα τι λες ! ........
το απειρο για σενα θα μετρησω,
στα χειλη σου τα χναρια του θα σβησω ....
................................................................................
α.ι.διο και αιωνιο πολλακις δεν διακρινονται,
δηλ. εννοω οπως χρησιμοποιουν αυτες τις δυο εννοιες
κυριως οι αρχαιοι φιλοσοφοι ...
εναν ορισμο που ειδα για το α.ι.διο ειναι .....
η ανα πασα χρονικη στιγμη παρουσια της ουσιας .....
στο α.ι.διο υπαρχει η εννοια του χρονου,
δηλ. εχει αναφορα στον χρονο, σε χρονικη διαρκεια
που δεν εχει τελος ...
ειναι κατι που υπαρχει στον χρονο, αλλα ο χρονος αυτος μεσα
στον οποιο υπαρχει αυτο το κατι, δεν τερματιζεται ποτέ
δηλ. αυτο που λεμε οτι υπαρχει α.ι.διως ειναι κατι που υπαρχει
και θα υπαρχει παντοτινα, ατελευτητως εν χρονω ....
αυτο ειναι μερος της διδασκαλιας του πλατωνος για τον κοσμο,
ο κοσμος εγινε και απαξ γινομενος ειναι α.ι.διος......
δηλ. α.ι.διος σημαινει αφθαρτος κι αυτη η διδασκαλια δεν αρεσε
στον μαθητη του αρστ.
στα αγγλικα για το α.ι.διος χρησιμοποιουν τον ορο everlasting
και perduration in time στα γαλλικα sempiternite απο λατ. sempiternitas
και για το αιωνιο το eterrnity ....
τον καλυτερο ορισμο και την διαφορα τους την εδωσε ο βοηθιος,
κι απο τοτε ολοι τρεχ-ουν-ομε απο πισω του ...
α.ι.διο ειναι ενα παρον (σημερα το λενε παπαρον) που διατρεχει τον χρονο
ατελευτητα,
αιωνιο ενα παρον ακινητο, το αιωνιο σε σχεση με το α.ι.διο ειναι αχρονο,
timelessiness .....
για το αιωνιο, ο βοηθιος χρησιμοποιει την περιφημη εκφραση,
total simul, all at once, μεταφρασμενο <<ολο εν ταυτω και εντελες>>
προτεινω απαξαπλως ή αθροως ή συλληβδην, στο εν ταυτω λανθανει
χρονικη ιδιοτητα ............
με δυο λογια για εμπεδωση, θυμαμαι αυτο που ειχα διαβασει σε ενα αρθρο
μιας κυριας, της κυριας Kneale Martha ..........
στο α.ι.διο υπαρχει παντα επομενο και προηγουμενο, there is succession,
στο αιωνιο αοκλειετεται (σου λεω) καθε επομενο και προηγουμενο,
exludes succession ...........
.................................................................
για τον εμπεδοκλεα επιφυλασσομαι ... <<εναλλαξ οτε μεν ουτως
οτε δε αλλως εχειν, και τουτο διατελειν ουτως>>.......
ο μεγαλος σοφος σχολιαστης του αρστ tricot (γαλλος),
απορριπτει την ερμηνεια του αρστ. στο συγκεκριμενο σημειο
για τον εμπεδ.
σοφωτερος του σοφου δεν γινεται αλλα χμμμ .........
σε αυτο το σημειο, ποιος ξερει τι ειχε διαβασει ο αρστ. το οποιο
αγνοουμε .................
.........................................................
το εν ειναι το μορφοδοτικο, ειδητικο στοιχειο,
το απειρο (υλικο στοιχειο) ειναι ατελες, γι αυτο συμβολιζεται
με την δυαδα και τις δυναμεις του δυο,
δεν εχει αρχη μεσον και τελος δηλ. ατελες, απειρο
χωρις περας ..................
καλο ξημερωμα
........................... ............. ..............................