Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Δημοσιεύτηκε: 12 Ιαν 2020, 21:47
Έτσι ήταν οι αρχαίες Ελληνίδες στα 11 τους.


Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους!
https://dev.phorum.com.gr/

Αρκετά αρχαία κείμενα τα διέσωσαν πάντως και όχι μόνο τα επιστημονικά έργα, μάλιστα ακόμα και παγανιστικά κείμενα με την ελληνική μυθολογια οι κατά τα άλλα θεοκρατες βυζαντινοί, οι οποίοι υποτίθεται ότι ήταν διώκτες του ελληνισμού.Αἰακίδης Αἰχμητὴς έγραψε: 12 Ιαν 2020, 16:02 Δὲν γίνεται νὰ θεωρηθεῖ ἑλληνικὸ ἕνα καθεστὼς ποὺ ἐπὶ αἰῶνες ὑπῆρξε ὁ ἀπηνέστερος διώκτης ὁτιδήποτε ἑλληνικοῦ. Ἡ λέξη Ἓλλην καὶ τὰ παράγωγά της ἀποτελοῦσαν ἀνάθεμα καὶ βρισιὰ γιὰ τὴ βυζαντινὴ θεοκρατία.
Σύμφωνα μὲ ἐκτιμήσεις εἰδημόνων, ἔχει διασωθεῖ μόνο ἕνα ποσοστὸ τῆς τάξης τοῦ 5-10% τῆς ἀρχαῖας γραμμματείας.Quidam Graecus έγραψε: 14 Ιαν 2020, 00:07Αρκετά αρχαία κείμενα τα διέσωσαν πάντως και όχι μόνο τα επιστημονικά έργα, μάλιστα ακόμα και παγανιστικά κείμενα με την ελληνική μυθολογια οι κατά τα άλλα θεοκρατες βυζαντινοί, οι οποίοι υποτίθεται ότι ήταν διώκτες του ελληνισμού.Αἰακίδης Αἰχμητὴς έγραψε: 12 Ιαν 2020, 16:02 Δὲν γίνεται νὰ θεωρηθεῖ ἑλληνικὸ ἕνα καθεστὼς ποὺ ἐπὶ αἰῶνες ὑπῆρξε ὁ ἀπηνέστερος διώκτης ὁτιδήποτε ἑλληνικοῦ. Ἡ λέξη Ἓλλην καὶ τὰ παράγωγά της ἀποτελοῦσαν ἀνάθεμα καὶ βρισιὰ γιὰ τὴ βυζαντινὴ θεοκρατία.
πονηρέ, αυτή ήταν δούλα απο τη Θράκη
Μήπως επειδή η Κωνσταντινούπολη λεηλατήθηκε δυο φορές το 1204 και το 1453; Λέω εγώ τώρα. Ο Φώτιος και άλλοι Βυζαντινοί λόγιοι είχαν πρόσβαση σε αρχαία χειρόγραφα τα οποία σήμερα δεν υπάρχουν.Αἰακίδης Αἰχμητὴς έγραψε: 14 Ιαν 2020, 22:25Σύμφωνα μὲ ἐκτιμήσεις εἰδημόνων, ἔχει διασωθεῖ μόνο ἕνα ποσοστὸ τῆς τάξης τοῦ 5-10% τῆς ἀρχαῖας γραμμματείας.Quidam Graecus έγραψε: 14 Ιαν 2020, 00:07Αρκετά αρχαία κείμενα τα διέσωσαν πάντως και όχι μόνο τα επιστημονικά έργα, μάλιστα ακόμα και παγανιστικά κείμενα με την ελληνική μυθολογια οι κατά τα άλλα θεοκρατες βυζαντινοί, οι οποίοι υποτίθεται ότι ήταν διώκτες του ελληνισμού.Αἰακίδης Αἰχμητὴς έγραψε: 12 Ιαν 2020, 16:02 Δὲν γίνεται νὰ θεωρηθεῖ ἑλληνικὸ ἕνα καθεστὼς ποὺ ἐπὶ αἰῶνες ὑπῆρξε ὁ ἀπηνέστερος διώκτης ὁτιδήποτε ἑλληνικοῦ. Ἡ λέξη Ἓλλην καὶ τὰ παράγωγά της ἀποτελοῦσαν ἀνάθεμα καὶ βρισιὰ γιὰ τὴ βυζαντινὴ θεοκρατία.
Αλήθεια τώρα, κάθεσαι και απαντάς στα σοβαρά;Quidam Graecus έγραψε: 14 Ιαν 2020, 00:07Αρκετά αρχαία κείμενα τα διέσωσαν πάντως και όχι μόνο τα επιστημονικά έργα, μάλιστα ακόμα και παγανιστικά κείμενα με την ελληνική μυθολογια οι κατά τα άλλα θεοκρατες βυζαντινοί, οι οποίοι υποτίθεται ότι ήταν διώκτες του ελληνισμού.Αἰακίδης Αἰχμητὴς έγραψε: 12 Ιαν 2020, 16:02 Δὲν γίνεται νὰ θεωρηθεῖ ἑλληνικὸ ἕνα καθεστὼς ποὺ ἐπὶ αἰῶνες ὑπῆρξε ὁ ἀπηνέστερος διώκτης ὁτιδήποτε ἑλληνικοῦ. Ἡ λέξη Ἓλλην καὶ τὰ παράγωγά της ἀποτελοῦσαν ἀνάθεμα καὶ βρισιὰ γιὰ τὴ βυζαντινὴ θεοκρατία.
Έλα ντε; Αλλά εντάξει δεν μπορεί να λέει διάφορα χωρίς να δέχεται κριτική και τον αντίλογο.ΟΥΤΙΣ έγραψε: 15 Ιαν 2020, 10:46Αλήθεια τώρα, κάθεσαι και απαντάς στα σοβαρά;Quidam Graecus έγραψε: 14 Ιαν 2020, 00:07Αρκετά αρχαία κείμενα τα διέσωσαν πάντως και όχι μόνο τα επιστημονικά έργα, μάλιστα ακόμα και παγανιστικά κείμενα με την ελληνική μυθολογια οι κατά τα άλλα θεοκρατες βυζαντινοί, οι οποίοι υποτίθεται ότι ήταν διώκτες του ελληνισμού.Αἰακίδης Αἰχμητὴς έγραψε: 12 Ιαν 2020, 16:02 Δὲν γίνεται νὰ θεωρηθεῖ ἑλληνικὸ ἕνα καθεστὼς ποὺ ἐπὶ αἰῶνες ὑπῆρξε ὁ ἀπηνέστερος διώκτης ὁτιδήποτε ἑλληνικοῦ. Ἡ λέξη Ἓλλην καὶ τὰ παράγωγά της ἀποτελοῦσαν ἀνάθεμα καὶ βρισιὰ γιὰ τὴ βυζαντινὴ θεοκρατία.
Ωραιο ερώτημα....The Rebel έγραψε: 12 Ιαν 2020, 21:26Αἰακίδης Αἰχμητὴς έγραψε: 12 Ιαν 2020, 16:02 Δὲν γίνεται νὰ θεωρηθεῖ ἑλληνικὸ ἕνα καθεστὼς ποὺ ἐπὶ αἰῶνες ὑπῆρξε ὁ ἀπηνέστερος διώκτης ὁτιδήποτε ἑλληνικοῦ. Ἡ λέξη Ἓλλην καὶ τὰ παράγωγά της ἀποτελοῦσαν ἀνάθεμα καὶ βρισιὰ γιὰ τὴ βυζαντινὴ θεοκρατία.![]()
![]()
Pertinax έγραψε: 31 Δεκ 2019, 02:09
Με συγχωρείς, αλλά αυτά αποτελούν επιβεβαίωση ότι οι λαϊκές παραδόσεις για τους Ελλένηδες δεν αναφέρονταν σε εθνοτικούς προγόνους. Ίδιες ιστορίες, ίδιες ατάκες, ακόμα και ίδια σύνδεση σε κάποιες περιπτώσεις ("Και μεις απο το σπορο των Ελληνων είμαστε"), η οποία όμως δεν μπορεί να δήλωνε εθνοτική καταγωγή, από τη στιγμή που την αντέγραψε και υιοθέτησε αυτούσια ένας λαός διαφορετικός από τους Ρωμιούς.
Aπλά πράγματα και όμως μπλέκεις τα μπούτια σου.Ρουμ έγραψε: 15 Ιαν 2020, 16:00 Επίσης ακόμα και σήμερα
στη Νοτια Αλβανία , επιβιώνει ο μύθος των Γελλινων ακόμα και μεταξύ των Αλβανοφώνων ,
ειτε με το όνομα Γιέλιν [ εκ του Ελλην-Γιέλιν όπως ιατρός ,γιατρός]
είτε με το πιο παρεφθερμένο όνομα ''Ελιμ''' [ Ελλημ-Ελλημες-Ελληνες]
''Κυ εστε σι ε Γιελιν-Αυτος ειναι σαν Ελληνας- [δηλαδη ανδριωμενος οπως οι Ελληνες]
'''Ατα μουκου νιχνι ασνιε φετ- Δεν γνωριζαν καμια πιστη'''
''Νε κοχε τε Γελλινεβε - Τον καιρο των Ελλήνων'''
Κανε κλενε νιεριζ γιγαντε-'''Ηταν γίγαντες ''
Bεβαια
οι [αρχαίοι ] Ελληνες όπως δεν ηταν πραγματικά ... γίγαντες
έτσι ουτε και πραγματικά ...εξαφανίστηκαν
Αυτό είναι και ένας λόγος που έχουμε και τις παρακάτω αναφορές
'''Εδε να καχα σπορουα ε Ελιμεβε κεμι'''-Και μεις απο το σπορο των Ελληνων είμαστε
https://i.postimg.cc/dwbDqNXM/22897-Page-15.jpg
Το αυτό και για ένα μέρος των Αλβανοτσάμηδων
'''''’Oi Τσάμηδες του νότιου μερους της Τσαμουριάς πιστεύουν ότι προέρχονται από τους θρυλικούς «jelims»,
γίγαντες από τη μυθολογία του αλβανικού νότου ,
ονομασία η οποία σημαίνει «Ελληνες»’
[Elsie, Robert (2000). Λεξικό της αλβανικής θρησκείας, της μυθολογίας και του λαϊκού πολιτισμού . London, UK: Εκδόσεις C. Hurst & Co., 2001. σελ. 131]
Από πού προκύπτει ότι το Γιέλληνες των αλβανόφωνων λαϊκών παραδόσεων εξισώνεται με το "Παλαιοί Γραικοί" του Χότζα; Από τη στιγμή που:Ας δούμε και ενα χαρακτηριστικο ΒΙΝΤΕΟ οπου ο Ενβερης μιλώντας στο Αργυρόκαστρο
και αναφέροντας τις κουλτουρεςπολιτισμούς που περάσανε στα μέρη εκείνα στο παρελθόν αναφέρει
Ρομάκε [Ρωμαιων] [Ρωμαικός πολιτισμός]
Γκρεκεβε ε Βγέτερ [ Παλαιων Γραικών ] [Βυζαντινος-'''παλιογραικικός''' πολιτισμός]
Οτομάνε [Οθωμανών] [Οθωμανικος πολιτισμός]
Ηξερε ο Ενβέρης οτι οι Αλβανοι στο Τζιροκάστραθα γνωρίζανε την φράση ''Παλαιοί Γραικοί''
και τι αυτη σήμαινε [ τους προγονους των σημερινων Γραικών ]
στη Νοτια Αλβανία για τους αλβανόφωνους ισχύει η εξίσωση Γιελιν = Γκρεκ ε βγιέτερ [Ελλην =Παλαιός Γραικός][/b]![]()
Μα ο μύθος των γιγάντων Ελλήνων επιβίωσε σε μέρη που υπήρχαν αρχαία ελληνικά ερείπια. Πώς να επιβιώσει σε μέρη που δεν υπήρχαν τέτοια ερείπια, π.χ. πάνω από τη Βόρεια Ήπειρο;Οποτε μύθος των αρχαιων γιγαντων Ελληνων....
α]Επιβιωνει σε ολο τον ελληνισμο
από Ποντο και Κυπρο
μέχρι Επτάνησα Κρητη
και ΟΛΗ την Ηπειρωτικη Ελλαδα
β]Επιβίωσε και στη Νοτια Αλβανια οχι μονο μεταξυ των Ελληνοφωνων αλλα και των αλβανοφωνων .
Δεν επιβιωσε βορειότερα από το νότιο μέρος της Σιπερίας [ συμφωνα και με τον Robert Elsie]
Και πάλι αυθαίρετο συμπέρασμα. Στις περισσότερες λαϊκές παραδόσεις της συλλογής Κακριδή οι αντρειωμένοι Έλληνες αποκαλούνται σκέτα Έλληνες (όχι "παλαιοί Έλληνες") και υπάρχει μία τάση αποστασιοποίησης από αυτούς (όχι το "είμαστε σπορά τους").Η ποικιλία των αντικρουόμενων παραδόσεων οφείλεται στην διαφορετική σημασία της λέξεως Ελλην ανα τους αιώνες
Ετσι συνήθως είχαμε τα παρακάτω..
Οταν οι Ελληνες ηταν απλά ενας λαος αντρειωμένων,
τοτε τις περισσοτερες φορες ηταν ''Παλαιοι Ελληνες'''
η απλά ήταν ο ''' καιρός των Ελλήνων''' και έμεις σήμερα ''''είμαστε σπορά τους'''....
Οταν [συν τοις άλλοις] ηταν ΕΙΔΟΛΟΛΆΤΡΕΣ [σημασία στην πίστη τους ]
τοτε ήταν ΑΛΑΖΟΝΕΣ ΚΑΙ ΑΠΙΣΤΟΙ
και για αυτό '''χαθήκανε'' , τους ''''φάγανε τα κουνούπια''κλπ....
Τὰ Ὑβριστικὰ κατὰ τῶν Ἑλλήνων Ἐπίσημα Κείμενα τῆς Ορθοδοξίας (Ὅσα χρησιμοποιεῖ καὶ ἐγκρίνει σήμερα ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος)Quidam Graecus έγραψε: 15 Ιαν 2020, 10:54Έλα ντε; Αλλά εντάξει δεν μπορεί να λέει διάφορα χωρίς να δέχεται κριτική και τον αντίλογο.ΟΥΤΙΣ έγραψε: 15 Ιαν 2020, 10:46Αλήθεια τώρα, κάθεσαι και απαντάς στα σοβαρά;Quidam Graecus έγραψε: 14 Ιαν 2020, 00:07
Αρκετά αρχαία κείμενα τα διέσωσαν πάντως και όχι μόνο τα επιστημονικά έργα, μάλιστα ακόμα και παγανιστικά κείμενα με την ελληνική μυθολογια οι κατά τα άλλα θεοκρατες βυζαντινοί, οι οποίοι υποτίθεται ότι ήταν διώκτες του ελληνισμού.
Σωστές οι επισημάνσεις σου όχι ομως απόλυταPertinax έγραψε: 15 Ιαν 2020, 18:41
Παραθέτεις μαρτυρίες όπου αποδεδειγμένα μη Έλληνες (Αλβανοί) ισχυρίζονται ότι προέρχονται από τους θρυλικούς γίγαντες Έλληνες. Είναι αυτή τάχα απόδειξη εθνοτικής σύνδεσης αυτών των Αλβανών με τους γίγαντες Έλληνες των θρύλων; Όχι. Αν ήταν, αυτοί οι Αλβανοί θα συνδέονταν εθνοτικά και με τους σύγχρονους Έλληνες. Δεν το κάνουν όμως.
Οπότε, αν η φαινομενική σύνδεση αυτών των Αλβανών με τους γίγαντες Έλληνες δεν είναι εθνοτική, γιατί να είναι εθνοτική η αντίστοιχη σύνδεση (με τα ίδια αφηγηματικά μοτίβα) των Ρωμιών με τους γίγαντες Έλληνες;
Από πού προκύπτει ότι το Γιέλληνες των αλβανόφωνων λαϊκών παραδόσεων εξισώνεται με το "Παλαιοί Γραικοί" του Χότζα; Από τη στιγμή που:
1) χρησιμοποιούνται διαφορετικοί όροι (Έλληνες και Γραικοί)
2) όπως γράφεις, ο Χότζας ονόμαζε "παλαιούς Γραικούς" τους Βυζαντινούς
Μα ο μύθος των γιγάντων Ελλήνων επιβίωσε σε μέρη που υπήρχαν αρχαία ελληνικά ερείπια
. Πώς να επιβιώσει σε μέρη που δεν υπήρχαν τέτοια ερείπια, π.χ. πάνω από τη Βόρεια Ήπειρο;
Αυτό μας ανεμίζεις ως απόδειξη; Το θέμα μας δεν είναι η επιβίωση των ερειπίων και οι ιστορίες που πλέκονταν γύρω από αυτά, αλλά αν μέσω αυτών οι Ρωμιοί (και οι νότιοι Αλβανοί) ταυτίζονταν εθνοτικά με τους αρχαίους Έλληνες.
Τοὺς μύθους πῶς τοὺς ἀντιλαμβάνονταν, ὡς συγκεκαλυμμένες ἀφηγήσεις κοσμικῶν ἀληθειῶν, ἢ ὡς ἀναγνώσματα πρὸς τέρψιν καὶ γλωσσικὴ ἐξάσκηση; Κατὰ τοὺς Ρωμαίους τοῦ Βυζαντίου, ἡ ὀντολογικὴ καὶ κοσμολογικὴ πραγματικότητα ἐκφραζόταν ἀπὸ τὴν ἰουδαϊκὴ μυθοπλασία τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης, ἢ ἀπὸ τὴ συμβολικὴ ἑλληνικὴ μυθολογία;Quidam Graecus έγραψε: 15 Ιαν 2020, 10:43Εάν ήταν διώκτες του Ελληνισμού γιατί να μπούν στον κόπο να αντιγράψουν χειρόγραφα με του Ελληνικούς μύθους;