Re: Νατουραλιστική vs Αφηρημένη Τέχνη
Δημοσιεύτηκε: 05 Μάιος 2018, 02:02
Προσεγγίζουμε ένα πολύ σοβαρό θέμα, εγώ τουλάχιστον, πολύ επιφανειακά και με μεγάλα κενά πληροφοριών.
Παραθέτω εδώ αυτή την παρουσίαση από μάθημα του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
http://ecourse.uoi.gr/pluginfile.php/85 ... ΜΟΡΦΗΣ.pdf
Δεν έχω την επάρκεια να το κρίνω αλλά αρκούμαι μόνο στην παράθεση των αγαλμάτων που βλέπω. Είναι σαφές ότι οι πρώτες προσπάθειες είναι οι πιο "χοντροκομμένες". Επίσης φαίνεται κάποιοι να είχαν την ικανότητα να κάνουν ποιο λεπτεπίλεπτα πράγματα αργότερα πχ ο Αρπιστής. Το πιο σημαντικό που βλέπω όμως είναι οι βαμμένες μορφές που στο λείο πρόσωπο επάνω υπάρχουν ζωγραφισμένα μάτια, μαλλιά, κλπ. Αυτό αλλάζει την άποψή μας για αυτά όπως καταλαβαίνεις αλλά και πάλι δεν έχει κείμενο να δω αν αυτό είναι μια ιδέα του καθηγητή ή έχουν βρεθεί ίχνη χρώματος. Υπάρχουν επίσης και ειδώλια με σκαλιστά μάτια και αυτιά.
Πολλές πληροφορίες. Αν κάποιος γνωρίζει και έχει την καλοσύνη ας μας διαφωτίσει.
Αυτό που σίγουρα δεν με βρίσκει σύμφωνο είναι η σύγκριση με γλυπτά του 20ου αιώνα. Η όποια ομοιότητα είναι επιφανειακή ή μπορεί να οφείλεται σε επιρροή των ειδωλίων στους σύγχρονους. Οι αφετηρίες των καλλιτεχνών στο δικό μου μυαλό φαίνονται τελείως διαφορετικές. Αν δεχθείς ότι στην τέχνη δεν θαυμάζουμε το αντικείμενο αλλά την κατάθεση σκέψης αυτού που το έκανε τότε καταλαβαίνεις ότι δεν μπορώ να τα βάλω στο ίδιο τσουβάλι.
Παραθέτω εδώ αυτή την παρουσίαση από μάθημα του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
http://ecourse.uoi.gr/pluginfile.php/85 ... ΜΟΡΦΗΣ.pdf
Δεν έχω την επάρκεια να το κρίνω αλλά αρκούμαι μόνο στην παράθεση των αγαλμάτων που βλέπω. Είναι σαφές ότι οι πρώτες προσπάθειες είναι οι πιο "χοντροκομμένες". Επίσης φαίνεται κάποιοι να είχαν την ικανότητα να κάνουν ποιο λεπτεπίλεπτα πράγματα αργότερα πχ ο Αρπιστής. Το πιο σημαντικό που βλέπω όμως είναι οι βαμμένες μορφές που στο λείο πρόσωπο επάνω υπάρχουν ζωγραφισμένα μάτια, μαλλιά, κλπ. Αυτό αλλάζει την άποψή μας για αυτά όπως καταλαβαίνεις αλλά και πάλι δεν έχει κείμενο να δω αν αυτό είναι μια ιδέα του καθηγητή ή έχουν βρεθεί ίχνη χρώματος. Υπάρχουν επίσης και ειδώλια με σκαλιστά μάτια και αυτιά.
Πολλές πληροφορίες. Αν κάποιος γνωρίζει και έχει την καλοσύνη ας μας διαφωτίσει.
Αυτό που σίγουρα δεν με βρίσκει σύμφωνο είναι η σύγκριση με γλυπτά του 20ου αιώνα. Η όποια ομοιότητα είναι επιφανειακή ή μπορεί να οφείλεται σε επιρροή των ειδωλίων στους σύγχρονους. Οι αφετηρίες των καλλιτεχνών στο δικό μου μυαλό φαίνονται τελείως διαφορετικές. Αν δεχθείς ότι στην τέχνη δεν θαυμάζουμε το αντικείμενο αλλά την κατάθεση σκέψης αυτού που το έκανε τότε καταλαβαίνεις ότι δεν μπορώ να τα βάλω στο ίδιο τσουβάλι.



