Antares έγραψε: 08 Οκτ 2018, 21:05
Δεν βλεπω τι σχεση εχει το οτι ειναι μικρο το διαστημα που εχουν προσβαση κλπ. Οι γυναικες που σπουδαζουν ειναι περισσοτερες απο τους αντρες. Αυτη η στατιστικη αρκει.
Δεν έχει δημιουργηθεί το θάρρος να ασχοληθούν με κάτι που φαίνεται σαν ανδρική επιστήμη και τα δίκτυα φυσικά. Παραπάνω διάβασα ότι οι ποσοστώσεις προτάθηκαν για τον λόγο ότι οι άνδρες είναι καλύτερα δικτυωμένοι και υποστηρίζονται μεταξύ τους.
Ποσο δικιο εχεις!
Δυστυχως δεν επιτρεπει κοπυ το λινκ που θα βαλω.Ειναι απο το εθνικο καποδιστριακο πανεπιστημιο,μπορειτε ομως να το διαβασετε ολο εδω
http://www.math.uoa.gr/me/dipl/dipl_kotarinou.pdf
Ειναι βασισμενο επανω σε παρα πολλες ερευνες και στατιστικες.
Βαζω μονο ενα πολυ μικρο αποσπασμα χειροκινητα
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2
ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΠΟΙΘΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΤΟ ΦΥΛΟ
Παραγοντες που επηρεαζουν την σχεση και την σταση των κοριτσιων στα μαθηματικα
-Κοινωνικοπολιτισμικοι παραγοντες
α.Οικογενεια
β.Εκπαιδευση
[-εκπαιδευτικοι/αναλυτικα προγραμματα/σχολικα εγχειριδια]
γ.Συνομιλικοι
δ.Ευρυτερος κοινωνικος περιγυρος
Πεποιθησεις μαθητων/μαθητριων ως προς:
-Δυσκολια των μαθηματικων
-Τη θεωρηση τους ως ''ανδρικο'' πεδιο
-Τη χρησιμοτητα τους
-Τα αιτια στα οποια αποδιδουν οι μαθητες τις αποτυχιες τους/επιτυχιες τους στο μαθημα αυτο
Συναισθηματικοι παραγοντες μαθωτων /μαθητριων
α.Αυτοπεποιθεση και εμπιστοσυνη στην μαθηματικη τους ικανοτητα
β.Αγχος,φοβια και μηχανισμοι αμυνας προς τα μαθηματικα
γ.Φοβος των κοριτσιων γιατην επιτυχια τους στα μαθηματικα
ΓΟΝΕΙΣ
Ενας σημαντικος κοινωνικος παραγοντας που επηρεαζει τις στασεις και τις επιδοσεις των παιδιων στα μαθηματικα ειναι οι γονεις,οι οποιοι παιζουν σημαντικοτερο ρολο απο τους δασκαλους στην διαμορφωση αυτων των στασεων.
Διαφορες μελετες εχουν δειξει οτι οι γονεις συμπεριφερονται διαφορετικα στα παιδια τους αναλογα με το φυλο τους.Δινουν στα αγορια κατασκευαστικα παιχνιδια,και τα παροτρυνουν σε σωματια παιχνιδια ,που και τα δυο προαγουν την αντιληψη του χωρου.Ενω στα κοριτσια δινουν κουκλες,κουζινικα,μικροεπιπλακια,τα ωθουν να βοηθουν την μητερα τους στο σπιτι,περιμενοντας απο αυτα να ειναι πιο παθητικα και προσαρμοσμενα.
Στο βιβλιο ''γυναικες και μαθηματικη μαγεια'',σελι.197 βλεπουμε πως διαφοροποιηται η συμπεριφορα των γονιων σε οτι αφορα τα μαθηματικα.Οι συγγραφεις αναφερουν οτι:
-Οι γονεις εχουν μικροτερες προσδοκιες για την εκπαιδευση των κοριτσιων τους,απο οτι των αγοριων τους.
-Οι γονεις δειχνουν μεγαλυτερη ανοχη στην χαμηλη επιδοση των κοριτσιων,παρα των αγοριων στα μαθηματικα.
-Οι γονεις με την επιλογη των παιχνιδιων,ενισχυουν τα στερεοτυπα για τα δυο φυλα.
-Οι γονεις θεωρουν οτι η καριερα στα μαθηματικα,ταιριαζει περισσοτερο στα αγορια παρα στα κοριτσια
-Ο πατερας παρα η μητερα βοηθαει συχνοτερα τα παιδια στην εργασια τους,στο σπιτι,στα μαθηματικα.
-Πισω απο τις γυναικες -μαθηματικους διακρινουμε την υποστηριξη των γονιων ή της οικογενειας γενικοτερα.
Πραγματι λοιπον η συμπαρασταση των γονεων εχει δειχθει οτι αποτελει εναν σημαντικο παραγοντα στην επιλογη των μαθηματικων ως μαθημα επιλογης,οπως επισης και οτι η ενθαρυνση των γονεων παιζει σημαντικο ρολο στην επιδοση,κυριως των κοριτσιων στο Λυκειο.
Συμφωνα με τα δεδομενα της TMSS,ηδη απο το δημοτικο πολυ μεγαλυτερο ποσοστο αγοριων απο αυτο των κοριτσιων ,συμφωνουν οτι ηταν πολυ σημαντικο για αυτους να τα πανε καλα στα μαθηματικα για να ευχαριστησουν τους γονεις τους.
Επισης σε ερευνα των Hanna et all διαπιστωθηκε απο εξεταση των δεδομενων της SIMS ,οτι στις χωρες με χαμηλες διαφορες στην επιδοση των 2 φυλων στα μαθηματικα,οι γονεις των παιδιων παρειχαν σημαντικη υποστηριξη και στα δυο φυλα για την μαθηση των μαθηματικων.
Φαινεται λοιπον οτι η ισχυρη υποστηριξη των γονεων προς στα παιδια τους στα μαθηματικα,αποτελει αντμισταθισμα στην ισχυροτερη κοινωνικη ενισχυση των αγοριων για συμμετοχη σε ''ανδρικες'' δραστηριοτητες,συμπεριλαμβανομενων και των μαθηματικων.
Παρακατω η ερευνα μιλαει και για τον ρολο των εκπαιδευτικων,για τα σχολικα εγχειριδια,για τις αξιες που χαρακτηριζουν τους συνομιλικους,για το ευρυτερο κοινωνκο περιβαλλον,υπαρχουνσ το λινκ,ενα αποσπασμα:
Η πιεση προς τα παιδια δεν προερχεται μονο απο τους συνομιλικους τους,αλλα εντεινεται απο την επιρροη της κυριαρχης κουλτρουρας,απο τις αξιες και τα στερεοτυπα των κοινωνκων ομαδων,απο τα μεσα μαζικης ενημερωσης και τα περιοδικα για εφηβους.
Θα δουμε καταρχας πως ,κατα τον Ernest,συνδαιονται τα μαθηματικα ,οι ηθικες αξιες και το φυλο ,δημιουργοντας το στερεοτυπο οτι τα μαθηματικα αποτελεουν εναν'' ανδρικο'' τομεα.
Τα μαθηματικα ,κατα την επικρατουσα στο ευρυ κοινο αντιληψη,θεωρουνται ψυχρα,απομακρα,απανθρωπα ,σκληρα,απροσωπα,αντικειμενικα,δυσκολα,αφηρημενα,λογικα αλλα ταυτοχρονα πολυ σημαντικα και ''ανδρικα'' ,εφικτα σε εξυπνους ανθρωπους ,που ειναι ''μαθηματικα μυαλα''.Αυτη η εικονα ειναι συνεπης με τις ''διαχωριστικες'' αξιες και διατηρει στις δυτικες κοινωνιες τα προνομια ορισμενων ευνοημενων κοινωνικων ομαδων,αποστερωντας απο πολλα ατομα και ιδιαιτερα γυναικες,την προσβαση σε μια σειρα επαγγελματικες ασχολιες που συνδεονται κυριως με τις θετικες επιστημες και την τεχνολογια.
Συμφωνα με την Gilligan ,οι αξιες διακρινονται με βαση το στερεοτυπου του φυλου στο οποιο αποδιδονται.Με τον ορο ''διαχωριστικες'',προσδιοριζονται οι αξιες που στερεοτυπικα αποδιδονται στο ανδρικο φυλο και ''συνδεδεμενες'' αυτες του γυναικιου φυλου.
Στις διαχωριστικες αξιες περιλαμβανονται οι κανονες,η αφαιρεση,η αντικειμενικοτητα,η αμεροληψια,η αναλυση,η σκληροτητα και ο ατομικισμος.
Αντοθετα στις συνδεδεμενες αξιες αποδιδονται η φιλια,οι σχεσεις,η συμπονεια,η φροντιδα,τα συναισθηματα,η διαισθηση.Επειδη λοιπον στον δυτικο κοσμο οι ''διαχωριστικες'' αξιες ταυτιζονται με τις αξιες που προσδιδονται στα μαθηματικα και οι ''διαχωριστικες '' αξιες προσδιοριζουν τον στερεοτυπο ανδρικο κοσμο ,τα μαθηματικα χαρακηριζονται ως ''ανδρικο''πεδιο και αντιτιθενται στο κοινωνικο στερεοτυπο της θηλυκοτητας.
Ασκηται λοιπον στις γυναικες κοινωνικη πιεση,να συμμορφωθουν με αυτο το στερεοτυπο,ανταμοιβοντας τες με την επιζητουμενη κοινωνικη αποδοχη.(Οπως απο τους γονεις,συνομιληκους,αγορια,δασκαλους).
Στην διαμορφωση και αναπαραγωγη αυτων των στερεοτυπων σημαντικο ρολο παιζουν και τα ΜΜΕ,στα οποια η εικονα της γυναιακς μαθηματικου ,αντιβαινει συχνα το θηλυκο προτυπο και περιβαλλεαι με ειρωνια [...]
Για αυτο σε πολλα ποστ παραπανω ειπα οτι δεν εχω να αποδειξω τιποτα,και σε κανεναν,
διοτι ολα αυτα ειναι γνωστα χρονια τωρα,εμπεριστατωμενα κλπ.
Οριστε,μπορειτε να διαβασετε ολο το λινκ.
Απλα τα μυαλα ορισμενων ειτε δεν τα δεχονται,ειτε δεν τα ξερουν.
Και μετα απο αυτα παλι θα λενε τις χιλιες δυο παπαριες,διοτι ο''αντρικος'' τους εγωισμος και οι φαλοκρατικες τους αποψεις,δεν τους αφηνει να δουν .
Επιχειρηματα ,αστεια ακομα και για παιδια,και αγιος ο θεος.
Μα,ακριβως αυτα λενε και οι ερευνες.Οτι αυτες οι αποψεις που κυριαρχουν,αυτα τα στερεοτυπα...παιζουν ρολο στην ενασχολιση των γυναικων με τις θετικες επιστημες.
Μα εσεις οι ιδοι εδω μεσα το αποδεικνυετε!Και καποιοι ειστε γονεις,η θα γινεται γονεις!
Παρολα αυτα και παρολες τις αντιξοες συνθηκες,τεραστια μαθηματικα μυαλα γυναικια βγηκαν,αλλα θελει πολυ δουλεια ακομη,για να φυγουν τα σκατα απο καποια μυαλα.

Συνεχιστε καποιοι τα φαλοκρατικα και απαξιωτικα σας ποστ για τις γυναικες,αλλα να ξερετε..οτι αυτα,μονο εσας προσβαλλουν!
