Re: Η νέα μούρλα της Μεγάλης Επανεκκίνησης: Πόλεις 15 λεπτών
Δημοσιεύτηκε: 16 Δεκ 2022, 10:49
πάτα το Κιμ μπας και γλιτώσουμε απο το μπορδελο την Αθήνα
Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους!
https://dev.phorum.com.gr/
Εχει τις λεωφόρους του Οσμάν αλλά έκτοτε έχει τεράστια αστική ανάπτυξη με μια χαρά στενούς δρόμους. Επίσης στους μεγάλους δρόμους χωράνε και περισσότερα αυτοκίνητα, στους στενούς είναι που πρέπει να βγάλεις απο την μύγα ξύγκι και να βρεις εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης.Chilloutbuddy έγραψε: 16 Δεκ 2022, 10:34Έχεις δει όμως κάτι λεωφόρους που έχει το Παρίσι; Βάζεις ποδηλατόδρομο, τραμ, τρένο, και ποταμόπλοιο αμα γουστάρεις και σου περισεύουν 5 λωρίδες σε κάθε κατεύθυνση + 5 μέτρα για πεζοδρόμιο.gassim έγραψε: 16 Δεκ 2022, 10:24Ασε οι αμερικάνικες πόλεις έχουν άλλα χαρακτηριστικά, στις Ευρωπαϊκές μια χαρά δημιουργήθηκαν ποδηλατόδρομοι εκ των υστέρων. Για παράδειγμα στο Παρίσι πριν απο 25 χρόνια υπήρχαν 5 χιλιόμετρα ποδηλατοδρόμων και σήμερα υπάρχουν 1100, ειδικά μετά τον κόβιντ φόρτσαραν πολύ σε αυτό το θέμα.Chilloutbuddy έγραψε: 16 Δεκ 2022, 10:08
To ποδήλατο δυστυχώς πρέπει να μπει στο σχεδιασμό της πόλης απ'την αρχή, εκ των υστέρων είναι πολύ δύσκολο... όπως το κάνανε στη Νέα Υόρκη με το ζόρι και βγήκε ένα τουρλουμπούκι και μισό, αν δεν είσαι έμπειρος ποδηλάτης σε έχουν πατήσει την πρώτη μέρα. Καλά Αθήνα σε έχουν πατήσει στο μισάωρο.
Πόσο δύσκολο είναι δηλαδή να ξεχωρίσεις 2 μέτρα σε 5 μεγάλους δρόμους;
https://www.kathimerini.gr/world/561592 ... to-parisi/
Βεβαίως, αλλά τους ποδηλατόδρομους τους χρειάζεσαι και τους βάζεις στους μεγάλους δρόμους, στα στενά δρομάκια έτσι κι αλλιώς παρκάρουν και η κατάσταση είναι λίγο όποιος προλαβαίνει περνάει.gassim έγραψε: 16 Δεκ 2022, 10:55 Εχει τις λεωφόρους του Οσμάν αλλά έκτοτε έχει τεράστια αστική ανάπτυξη με μια χαρά στενούς δρόμους. Επίσης στους μεγάλους δρόμους χωράνε και περισσότερα αυτοκίνητα, στους στενούς είναι που πρέπει να βγάλεις απο την μύγα ξύγκι και να βρεις εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης.
όχι ρε φίλε, το παρίσι έχει μόνο κάποιες μεγάλες λεωφόρους επειδή ήθελε ο Ναπολέοντας να περνάει ο στρατός. Κατά τα άλλα οι Ευρωπαϊκές πόλεις χαρακτηρίζονται απο σχετικά στενούς δρόμους. Μιλάμε για πόλεις που φτιάχτηκαν πριν την ύπαρξη του αυτοκινήτου.Chilloutbuddy έγραψε: 16 Δεκ 2022, 12:33Βεβαίως, αλλά τους ποδηλατόδρομους τους χρειάζεσαι και τους βάζεις στους μεγάλους δρόμους, στα στενά δρομάκια έτσι κι αλλιώς παρκάρουν και η κατάσταση είναι λίγο όποιος προλαβαίνει περνάει.gassim έγραψε: 16 Δεκ 2022, 10:55 Εχει τις λεωφόρους του Οσμάν αλλά έκτοτε έχει τεράστια αστική ανάπτυξη με μια χαρά στενούς δρόμους. Επίσης στους μεγάλους δρόμους χωράνε και περισσότερα αυτοκίνητα, στους στενούς είναι που πρέπει να βγάλεις απο την μύγα ξύγκι και να βρεις εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης.
Αυτό που θέλω να πώ είναι ότι σε αυτές τις Ευρωπαϊκές μητροπόλεις που λες οι δρόμοι έχουν τεράστιο πλάτος γενικά, το ίδιο και τα πεζοδρόμια, στην Ελλάδα δεν υπάρχουν τέτοιοι χώροι γιατί δε σχεδιάστηκε ποτέ η Αθήνα σαν ευρωπαϊκή μητρόπολη. Στην Κηφισίας πχ από πού να κόψεις να φτιάξεις ποδηλατόδρομο; Απ'τις 3 ήδη στενές λωρίδες που γίνεται της πουτάνας ή απ'το πεζοδρόμιο που είναι δέντρο-ντενεκές-στάση λεωφορείου-πινακίδα και δε χωράει ούτε ΑΜΕΑ να περάσει;
Και στους στενούς δρόμους τι κάνανε, ποδηλατόδρομο; Τώρα γύρισα απ'το Παρίσι, ναι όντως έχει ποδηλατόδρομους αλλά μόνο εκεί που χωράνε, δεν είναι ότι διώξανε τα παρκαρισμένα ή τα λεωφορεία ή ξηλώσανε τα πεζοδρόμια για να περνάνε τα ποδήλατα. Ε στην Αθήνα όμως αυτό ακριβώς πρέπει να κάνουνε για να βγει χώρος για ποδηλατόδρομο της προκοπής.gassim έγραψε: 16 Δεκ 2022, 12:42όχι ρε φίλε, το παρίσι έχει μόνο κάποιες μεγάλες λεωφόρους επειδή ήθελε ο Ναπολέοντας να περνάει ο στρατός. Κατά τα άλλα οι Ευρωπαϊκές πόλεις χαρακτηρίζονται απο σχετικά στενούς δρόμους. Μιλάμε για πόλεις που φτιάχτηκαν πριν την ύπαρξη του αυτοκινήτου.Chilloutbuddy έγραψε: 16 Δεκ 2022, 12:33Βεβαίως, αλλά τους ποδηλατόδρομους τους χρειάζεσαι και τους βάζεις στους μεγάλους δρόμους, στα στενά δρομάκια έτσι κι αλλιώς παρκάρουν και η κατάσταση είναι λίγο όποιος προλαβαίνει περνάει.gassim έγραψε: 16 Δεκ 2022, 10:55 Εχει τις λεωφόρους του Οσμάν αλλά έκτοτε έχει τεράστια αστική ανάπτυξη με μια χαρά στενούς δρόμους. Επίσης στους μεγάλους δρόμους χωράνε και περισσότερα αυτοκίνητα, στους στενούς είναι που πρέπει να βγάλεις απο την μύγα ξύγκι και να βρεις εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης.
Αυτό που θέλω να πώ είναι ότι σε αυτές τις Ευρωπαϊκές μητροπόλεις που λες οι δρόμοι έχουν τεράστιο πλάτος γενικά, το ίδιο και τα πεζοδρόμια, στην Ελλάδα δεν υπάρχουν τέτοιοι χώροι γιατί δε σχεδιάστηκε ποτέ η Αθήνα σαν ευρωπαϊκή μητρόπολη. Στην Κηφισίας πχ από πού να κόψεις να φτιάξεις ποδηλατόδρομο; Απ'τις 3 ήδη στενές λωρίδες που γίνεται της πουτάνας ή απ'το πεζοδρόμιο που είναι δέντρο-ντενεκές-στάση λεωφορείου-πινακίδα και δε χωράει ούτε ΑΜΕΑ να περάσει;
Καλά ας ξεκινήσουν απο τους μεγάλους δρόμους που υπάρχει χώρος. Ποσειδώνος, Συγγρού, Βουλιαγμένης κτλ.Chilloutbuddy έγραψε: 16 Δεκ 2022, 12:46Και στους στενούς δρόμους τι κάνανε, ποδηλατόδρομο; Τώρα γύρισα απ'το Παρίσι, ναι όντως έχει ποδηλατόδρομους αλλά μόνο εκεί που χωράνε, δεν είναι ότι διώξανε τα παρκαρισμένα ή τα λεωφορεία ή ξηλώσανε τα πεζοδρόμια για να περνάνε τα ποδήλατα. Ε στην Αθήνα όμως αυτό ακριβώς πρέπει να κάνουνε για να βγει χώρος για ποδηλατόδρομο της προκοπής.gassim έγραψε: 16 Δεκ 2022, 12:42όχι ρε φίλε, το παρίσι έχει μόνο κάποιες μεγάλες λεωφόρους επειδή ήθελε ο Ναπολέοντας να περνάει ο στρατός. Κατά τα άλλα οι Ευρωπαϊκές πόλεις χαρακτηρίζονται απο σχετικά στενούς δρόμους. Μιλάμε για πόλεις που φτιάχτηκαν πριν την ύπαρξη του αυτοκινήτου.Chilloutbuddy έγραψε: 16 Δεκ 2022, 12:33
Βεβαίως, αλλά τους ποδηλατόδρομους τους χρειάζεσαι και τους βάζεις στους μεγάλους δρόμους, στα στενά δρομάκια έτσι κι αλλιώς παρκάρουν και η κατάσταση είναι λίγο όποιος προλαβαίνει περνάει.
Αυτό που θέλω να πώ είναι ότι σε αυτές τις Ευρωπαϊκές μητροπόλεις που λες οι δρόμοι έχουν τεράστιο πλάτος γενικά, το ίδιο και τα πεζοδρόμια, στην Ελλάδα δεν υπάρχουν τέτοιοι χώροι γιατί δε σχεδιάστηκε ποτέ η Αθήνα σαν ευρωπαϊκή μητρόπολη. Στην Κηφισίας πχ από πού να κόψεις να φτιάξεις ποδηλατόδρομο; Απ'τις 3 ήδη στενές λωρίδες που γίνεται της πουτάνας ή απ'το πεζοδρόμιο που είναι δέντρο-ντενεκές-στάση λεωφορείου-πινακίδα και δε χωράει ούτε ΑΜΕΑ να περάσει;
Are you kidding me;gassim έγραψε: 16 Δεκ 2022, 01:44 Εννοείται ότι δεν θα παρατήσεις ποτέ το αυτοκίνητο ακόμα και αν σε παραλάμβανε λεωφορείο από την είσοδο του σπιτιού σου και σε άφηνε στην είσοδο της δουλειάς σου και αυτό επειδή το αυτοκίνητο σου είναι πιο βολικό.
Εδώ κάνεις λάθος. Το έχουμε ξανασυζητήσει με το φίλο gassim αυτό το θέμα με αφορμή τις ανοησίες του Μπακογιάννη που είναι ακριβώς σε αυτή τη λογική. Τους κάνουμε τη μετακίνηση με όχημα αφόρητη για να μην έρχονται
gassim έγραψε: 16 Δεκ 2022, 01:44 Ο μόνος λόγος για να το κάνεις είναι να πάψει να είναι πιο βολικό.
Σχετικά με το θέμα του νήματος και τις πόλεις που όλα θα βρίσκονται σε μικρή απόσταση, δεν είμαι αντίθετος. Είναι πιο εύκολο κάτι τέτοιο να τρέξει πιλοτικά σε άλλες χώρες, εκεί που έχουν χώρο να δημιουργήσουν μια τέτοια πόλη από την αρχή (Κίνα, Αυστραλία κοκ) και να δούμε. Πάντως δεν είμαι αντίθετος.Ασέβαστος έγραψε: 16 Δεκ 2022, 08:50 η προταση ειναι να ειναι ολα σε μικρη αποσταση, που να σε βολευει καλυτερα να μην παρεις το αυτοκινητο.
+1000. Όπου και όποτε μπορώ να αποφύγω τη σκοτούρα του να μετακινηθώ με ΙΧ, το κάνω. Τόσο μέσα στην πόλη όπου σου βγαίνει η πίστη να βρεις parking, όσο και στις διακοπές που συχνά το καταστρέφεις το αμάξι.Dwarven Blacksmith έγραψε: 16 Δεκ 2022, 13:35Are you kidding me;gassim έγραψε: 16 Δεκ 2022, 01:44 Εννοείται ότι δεν θα παρατήσεις ποτέ το αυτοκίνητο ακόμα και αν σε παραλάμβανε λεωφορείο από την είσοδο του σπιτιού σου και σε άφηνε στην είσοδο της δουλειάς σου και αυτό επειδή το αυτοκίνητο σου είναι πιο βολικό.
Καθόλου πιο βολικό δεν είναι, αν υπάρχουν ΜΜΜ που βολεύουν πάντα τα προτιμάω, γιατί είναι πιο βολικό να πάω τουρίστας χωρίς άγχος παρά να πάρω το αμάξι να προσέχω μη σκοτώσω, μη με σκοτώσουν, άντε να βρεις παρκάρισμα μετά, κοκ.
Σπάνια συμφωνούμε αλλά συμβαίνει κι αυτό

Πάνω κάτω διαφωνώ με αυτή τη θεώρηση. Στην πράξη νομίζω πως αν φτιάξεις έναν ποδηλατόδρομο για 2-3 χιλιάδες ανθρώπους θα στερήσεις τη λωρίδα από μερικές δεκάδες χιλιάδων που θα κινούνταν με όχημα. Η Πανεπιστημίου θα έπρεπε να σε έχει πείσει. Εχθές καθώς την κατέβαινα από το Πανεπιστήμιο ως την Ομόνοια, είδα να την χρησιμοποιεί μόνο ένας με ηλεκτρικό πατίνι. Την ίδια ώρα από την ίδια λωρίδα θα είχαν περάσει μερικές δεκάδες οχήματα.gassim έγραψε: 16 Δεκ 2022, 08:48 Αν σε έναν ποδηλατόδρομο κινούνται 2-3 χιλιάδες με ποδήλατα πατίνια κτλ αυτό σημαίνει ότι στον δίπλα δρόμο θα κινούνται 2-3 χιλιάδες λιγότερα αυτοκίνητα. Σκέψου πόσο χώρο καταλαμβάνει ένα αυτοκίνητο σε σχέση με ένα ποδήλατο κάνε τις πράξεις και πες μου αν στην τελική τα πράγματα θα είναι καλύτερα για τους ηλικιωμένους που πρέπει αναγκαστικά να πάνε στην παραλία με αυτοκίνητο.
Εξυπηρετεί όμως και αυτούς που έχουν μεταχειρισμένο ή αμάξι με 5-10 χιλιάρικα. Δεν τους λες πλούσιους αυτούς. Και έχει πάρει το κράτος πολλά χρήματα ως φόρους τόσο κατά την αγορά όσο και κατά την χρήση του οχήματος, για να αισθάνομαι τύψεις που το χρησιμοποιώ.gassim έγραψε: 16 Δεκ 2022, 08:48 Αν θες να σου πω και μια άλλη πτυχή του θέματος, πόσο ταξικό είναι το κράτος να ρίχνει εκατομμύρια για να εξυπηρετήσει όσους είχαν να διαθέσουν 20 χιλιάρικα για να πάρουν αμάξι και να γράφει στ αρχίδια του όσους έιχαν 300 ευρώ για να πάρουν πατίνι; Αν εσύ δηλαδή πιστεύεις ότι θα σε ταλαιπωρήσει ο πιδηλατόδρομος ή η λεωφορειολωρίδα, έχεις σκεφτεί τι σκέφτεται για εσένα αυτός που δεν μπορεί να πάρει αυτοκίνητο και είναι αναγκασμένος είτε να διακινδυνεύει την ζωή του με τα πατίνια είτε να παστώνεται στα λεωφορεία με τις ώρες επειδή δεν υπάρχουν λεωφορειολωρίδες;