Σελίδα 10 από 14
Re: Το τέμενος της Αθήνας (χωρίς μιναρέδες)
Δημοσιεύτηκε: 21 Σεπ 2018, 13:09
από Γάταρος
nik_killthemall έγραψε: 21 Σεπ 2018, 12:49
ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ έγραψε: 20 Σεπ 2018, 20:35
Νομίζω οτι οι Τούρκοι έχουν διατηρήσει περισσότερες δικές μας εκκλησίες από ότι εμείς τζαμιά .....
Οπως καί στήν τουρκοκρατία νομίζω ..... μάς επέτρεπαν νά έχουμε εκκλησίες .......
Οπως νομίζω κι ότι απαγόρευαν νά πειράξεις καί οτιδήποτε Αρχαίο .......
Ατυχές αυτό που λες εδώ φίλε.
Πράγματι κατά την τουρκοκρατία ο σεβασμός στις εκκλησίες και στον χριστιανισμό από τους τούρκους ήταν μεγάλος αλλά ΜΟΝΟ σαν μέσο συναλλαγής με τον κλήρο με αντάλλαγμα ο τελευταίος να κρατά μακριά από επαναστάσεις και ξεσηκωμούς το υπόδουλο ποίμνιο.
Επίσης του συνέφερε οικονομικά αφού το να μην είσαι μουσουλμάνος ήταν φορολογητέο.
Re: Το τέμενος της Αθήνας (χωρίς μιναρέδες)
Δημοσιεύτηκε: 21 Σεπ 2018, 13:38
από foscilis
nik_killthemall έγραψε: 21 Σεπ 2018, 12:49
ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ έγραψε: 20 Σεπ 2018, 20:35
Νομίζω οτι οι Τούρκοι έχουν διατηρήσει περισσότερες δικές μας εκκλησίες από ότι εμείς τζαμιά .....
Οπως καί στήν τουρκοκρατία νομίζω ..... μάς επέτρεπαν νά έχουμε εκκλησίες .......
Οπως νομίζω κι ότι απαγόρευαν νά πειράξεις καί οτιδήποτε Αρχαίο .......
Ατυχές αυτό που λες εδώ φίλε.
Πράγματι κατά την τουρκοκρατία ο σεβασμός στις εκκλησίες και στον χριστιανισμό από τους τούρκους ήταν μεγάλος αλλά ΜΟΝΟ σαν μέσο συναλλαγής με τον κλήρο με αντάλλαγμα ο τελευταίος να κρατά μακριά από επαναστάσεις και ξεσηκωμούς το υπόδουλο ποίμνιο.
Όταν η οθωμανική αυτοκρατορία τελείωσε, τότε τελείωσε και η ανοχή των τούρκων προς τις εκκλησίες και τον χριστιανισμό. Ο μόνος λόγος που μέσα στη Τουρκία σήμερα υπάρχουν Κουρδοι αλλά όχι Αρμένιοι είναι πως οι πρώτοι είναι μουσουλμάνοι ενώ οι δεύτεροι όχι (η διαφορετική θρησκεία δηλ. για τους Τούρκους είναι ισχυρότερη διαφορά από την διαφορετική καταγωγή/έθνος)
ο εθνικισμός (ιδιαίτερα βαλκανικού τύπου) είναι εξ ορισμού μισαλλόδοξος γιατί επιθυμεί πλήρη ιδεολογική ομοιομορφία στα εθνοτικά χαρακτηριστικά (γλώσσα, θρησκεία κλπ) από τα υποκείμενά του. Είναι η μόνη
κοσμική ιδεολογία κράτους που το κάνει αυτό. Προφανώς υπάρχουν αυτοκράτορες που αντλούν την εξουσία τους από τον τάδε υποχρεωτικό θεό, υπάρχουν διαθρησκειακές συγκρούσεις παντού και πάντα στον κόσμο καθώς και η περιστασιακή κυρίαρχη ομάδα που βάζει κάποια λιγότερο κυρίαρχη στο μάτι, προφανώς είναι πάντα μεγάλος ο πειρασμός όταν νικάς κάποιους στον πόλεμο να τους βιάσεις τα μωρά πάνω στους γκρεμισμένους ναούς έτσι για να εμπεδώσουν ποιος είναι το αφεντικό, αλλά παντελής έλλειψη ανοχής στους αλλόθρησκους, η ιδέα ότι η ίδια η ύπαρξή τους είναι κάτι το ανεπιθύμητο είναι θεμελιώδες χαρακτηριστικό του εθνικισμού (καθώς και πολύ συγκεκριμένων κρατών όπως η Ρωμαϊκή αυτοκρατορία μετά τον εκχριστιανισμό της) και όχι του ανθρώπου γενικά.
Η Οθωμανική αυτοκρατορία δεν είχε λόγο να μισεί τους χριστιανούς γιατί
δεν πίστευε σε μια υποχρεωτική ομογενή ταυτότητα: η κάθε θρησκεία ελέγχονταν πλήρως από τους παπάδες της και όλοι είχαν στην κορυφή τον Σουλτάνο. Χέστηκαν για λεπτομέρειες. Η Ελλάδα του 19ου αιώνα και η Τουρκία του 20ου αντιθέτως πίστευαν στην εθνοτική ομοιογένεια η οποία για όλους τους εθνικισμούς των βαλκανίων εκτός από τον Αλβανικό περιλαμβάνει και τη θρησκεία. Μάλιστα μπορεί να υποστηριχτεί πάρα πολύ βάσιμα ότι Τούρκοι και Έλληνες είναι απλά η εθνικιστική μετεξέλιξη των μουσουλμάνων και ελληνορθόδοξων οθωμανών και προηγούμενα ρωμαίων, οπότε είδικά αυτοί οι δύο εθνικισμοί είναι λίγο παραπάνω ψυχωσικοί με το θέμα. (θυμίζω πως στην ανταλλαγή πληθυσμών πήραμε κανονικότατους τουρκόφωνους που δεν είχαν ποτέ την παραμικρή σχέση με Ελλάδα, απλώς και μόνο επειδή πίστευαν στο Χριστό και αντίστοιχα οι Τούρκοι πήραν κανονικότατους Κρητικούς που πίστευαν στο Ισλάμ αλλά μπορεί ο ξάδερφός τους να ήταν χριστιανός [μάλιστα είναι σχεδόν σίγουρο αυτό], αυτό σήμερα δεν έπαιζε να γίνει αλλά τότε και τα δύο έθνη ήταν νέα και αυτός ήταν ο βασικός τρόπος να ξεχωρίσεις Έλληνα από Τούρκο. Ούτε η γλώσσα ούτε η φάτσα ούτε τίποτε άλλο)
Ο Ερντογάν που είναι ισλαμιστής -και όχι κεμαλικού τύπου εθνικιστής- ξαναείναι ανεκτικός προς τους χριστιανούς.
Re: Το τέμενος της Αθήνας (χωρίς μιναρέδες)
Δημοσιεύτηκε: 21 Σεπ 2018, 13:39
από Eθνικοκοινωνιστης
κανει ομολογιες πιστεως ο Κλεο απο οτι ειδα εξω απο το βοτανικο

Re: Το τέμενος της Αθήνας (χωρίς μιναρέδες)
Δημοσιεύτηκε: 21 Σεπ 2018, 13:45
από Σουβλίτσα
Δώσε λίνκ

Re: Το τέμενος της Αθήνας (χωρίς μιναρέδες)
Δημοσιεύτηκε: 22 Σεπ 2018, 02:57
από Cavaliere
Eiναι μικρό ζήτημα το τζαμί. Δεν πιστεύω πως επηρεάζει το πρόβλημα της ισλαμικής τρομοκρατίας. Στη Ρώμη, ας πούμε, είναι το μεγαλύτερο τζαμί της ΕΕ, αλλά δεν αποτελεί κέντρο -μείζον- του προβλήματος.
Re: Το τέμενος της Αθήνας (χωρίς μιναρέδες)
Δημοσιεύτηκε: 22 Σεπ 2018, 04:05
από Βινόσαυρος
ελπιζουμε τουλαχιστον αρχιτεκτονικά να είναι θαυμαστό
Re: Το τέμενος της Αθήνας (χωρίς μιναρέδες)
Δημοσιεύτηκε: 22 Σεπ 2018, 18:29
από Nandros
Βινόσαυρος έγραψε: 22 Σεπ 2018, 04:05
ελπιζουμε τουλαχιστον αρχιτεκτονικά να είναι θαυμαστό
Μουσλίμ είσαι;
Μη φας, μια ευήλια αποθήκη είναι.
Κάνει και για εγκατάσταση μηχανημάτων για γραμμή παραγωγής εργοστασίου.
.
Re: Το τέμενος της Αθήνας (χωρίς μιναρέδες)
Δημοσιεύτηκε: 22 Σεπ 2018, 19:07
από ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ
foscilis έγραψε: 21 Σεπ 2018, 13:38
nik_killthemall έγραψε: 21 Σεπ 2018, 12:49
ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ έγραψε: 20 Σεπ 2018, 20:35
Νομίζω οτι οι Τούρκοι έχουν διατηρήσει περισσότερες δικές μας εκκλησίες από ότι εμείς τζαμιά .....
Οπως καί στήν τουρκοκρατία νομίζω ..... μάς επέτρεπαν νά έχουμε εκκλησίες .......
Οπως νομίζω κι ότι απαγόρευαν νά πειράξεις καί οτιδήποτε Αρχαίο .......
Ατυχές αυτό που λες εδώ φίλε.
Πράγματι κατά την τουρκοκρατία ο σεβασμός στις εκκλησίες και στον χριστιανισμό από τους τούρκους ήταν μεγάλος αλλά ΜΟΝΟ σαν μέσο συναλλαγής με τον κλήρο με αντάλλαγμα ο τελευταίος να κρατά μακριά από επαναστάσεις και ξεσηκωμούς το υπόδουλο ποίμνιο.
Όταν η οθωμανική αυτοκρατορία τελείωσε, τότε τελείωσε και η ανοχή των τούρκων προς τις εκκλησίες και τον χριστιανισμό. Ο μόνος λόγος που μέσα στη Τουρκία σήμερα υπάρχουν Κουρδοι αλλά όχι Αρμένιοι είναι πως οι πρώτοι είναι μουσουλμάνοι ενώ οι δεύτεροι όχι (η διαφορετική θρησκεία δηλ. για τους Τούρκους είναι ισχυρότερη διαφορά από την διαφορετική καταγωγή/έθνος)
ο εθνικισμός (ιδιαίτερα βαλκανικού τύπου) είναι εξ ορισμού μισαλλόδοξος γιατί επιθυμεί πλήρη ιδεολογική ομοιομορφία στα εθνοτικά χαρακτηριστικά (γλώσσα, θρησκεία κλπ) από τα υποκείμενά του. Είναι η μόνη
κοσμική ιδεολογία κράτους που το κάνει αυτό. Προφανώς υπάρχουν αυτοκράτορες που αντλούν την εξουσία τους από τον τάδε υποχρεωτικό θεό, υπάρχουν διαθρησκειακές συγκρούσεις παντού και πάντα στον κόσμο καθώς και η περιστασιακή κυρίαρχη ομάδα που βάζει κάποια λιγότερο κυρίαρχη στο μάτι, προφανώς είναι πάντα μεγάλος ο πειρασμός όταν νικάς κάποιους στον πόλεμο να τους βιάσεις τα μωρά πάνω στους γκρεμισμένους ναούς έτσι για να εμπεδώσουν ποιος είναι το αφεντικό, αλλά παντελής έλλειψη ανοχής στους αλλόθρησκους, η ιδέα ότι η ίδια η ύπαρξή τους είναι κάτι το ανεπιθύμητο είναι θεμελιώδες χαρακτηριστικό του εθνικισμού (καθώς και πολύ συγκεκριμένων κρατών όπως η Ρωμαϊκή αυτοκρατορία μετά τον εκχριστιανισμό της) και όχι του ανθρώπου γενικά.
Η Οθωμανική αυτοκρατορία δεν είχε λόγο να μισεί τους χριστιανούς γιατί
δεν πίστευε σε μια υποχρεωτική ομογενή ταυτότητα: η κάθε θρησκεία ελέγχονταν πλήρως από τους παπάδες της και όλοι είχαν στην κορυφή τον Σουλτάνο. Χέστηκαν για λεπτομέρειες. Η Ελλάδα του 19ου αιώνα και η Τουρκία του 20ου αντιθέτως πίστευαν στην εθνοτική ομοιογένεια η οποία για όλους τους εθνικισμούς των βαλκανίων εκτός από τον Αλβανικό περιλαμβάνει και τη θρησκεία. Μάλιστα μπορεί να υποστηριχτεί πάρα πολύ βάσιμα ότι Τούρκοι και Έλληνες είναι απλά η εθνικιστική μετεξέλιξη των μουσουλμάνων και ελληνορθόδοξων οθωμανών και προηγούμενα ρωμαίων, οπότε είδικά αυτοί οι δύο εθνικισμοί είναι λίγο παραπάνω ψυχωσικοί με το θέμα. (θυμίζω πως στην ανταλλαγή πληθυσμών πήραμε κανονικότατους τουρκόφωνους που δεν είχαν ποτέ την παραμικρή σχέση με Ελλάδα, απλώς και μόνο επειδή πίστευαν στο Χριστό και αντίστοιχα οι Τούρκοι πήραν κανονικότατους Κρητικούς που πίστευαν στο Ισλάμ αλλά μπορεί ο ξάδερφός τους να ήταν χριστιανός [μάλιστα είναι σχεδόν σίγουρο αυτό], αυτό σήμερα δεν έπαιζε να γίνει αλλά τότε και τα δύο έθνη ήταν νέα και αυτός ήταν ο βασικός τρόπος να ξεχωρίσεις Έλληνα από Τούρκο. Ούτε η γλώσσα ούτε η φάτσα ούτε τίποτε άλλο)
Ο Ερντογάν που είναι ισλαμιστής -και όχι κεμαλικού τύπου εθνικιστής- ξαναείναι ανεκτικός προς τους χριστιανούς.
Φόσιλι
Τό πόστ μπορείς νά το βάζεις κάθε φορά σέ παρόμοιο θέμα ..... πολύ καλό......
Κίλτουςόλους
Εννοείς οτι μετά ......γκρέμισαν τίς εκκλησίες μας ....όπως εμείς τούς μιναρέδες ;;;
Στήν Κωσταντινούπολη πού έχω επισκεφθεί ...... ήταν στή θέση τους ..... νομίζω ....
Καί μού έκανε τήν καλύτερη εντύπωση στήν Πόλη ..... τό ότι μπόρεσαν νά διατηρήσουν όσα δικά μας είδα ......
Μέχρι δικά τους Χαμάμ συνεχούς λειτουργίας 500 χρόνων έχουν διατηρήσει ..... !!!
Ισως οι Νεότουρκοι ...... άλλαξαν συμπεριφορά .....
Και εκτός Σμύρνης..... θυμάμαι οτι οι Τούρκοι έκλαιγαν..... πού φεύγαμε τότενες ...... στόν ξεριζωμό .....
.
Re: Το τέμενος της Αθήνας (χωρίς μιναρέδες)
Δημοσιεύτηκε: 22 Σεπ 2018, 19:44
από Γάταρος
ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ έγραψε: 22 Σεπ 2018, 19:07
θυμάμαι οτι οι Τούρκοι έκλαιγαν..... πού φεύγαμε τότενες ...... στόν ξεριζωμό .....

Re: Το τέμενος της Αθήνας (χωρίς μιναρέδες)
Δημοσιεύτηκε: 22 Σεπ 2018, 19:52
από ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ
Γάταρος έγραψε: 22 Σεπ 2018, 19:44
ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ έγραψε: 22 Σεπ 2018, 19:07
θυμάμαι οτι οι Τούρκοι έκλαιγαν..... πού φεύγαμε τότενες ...... στόν ξεριζωμό .....
Τουρτάκια .....
Δείχνεις ότι δέν ξέρεις ...... τί πραγματικά έγινε .....
Είπαμε εκτός Σμύρνης...... αν δέν πρόσεξες .......καί κοιταγες αλλού .....
.
Re: Το τέμενος της Αθήνας (χωρίς μιναρέδες)
Δημοσιεύτηκε: 22 Σεπ 2018, 19:53
από Γάταρος
ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ έγραψε: 22 Σεπ 2018, 19:52
Τουρτάκια .....
Δείχνεις ότι δέν ξέρεις ...... τί πραγματικά έγινε .....
Είπαμε εκτός Σμύρνης...... αν δέν πρόσεξες .......καί κοιταγες αλλού .....

Re: Το τέμενος της Αθήνας (χωρίς μιναρέδες)
Δημοσιεύτηκε: 23 Σεπ 2018, 00:22
από Βινόσαυρος
ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ έγραψε: 22 Σεπ 2018, 19:07
foscilis έγραψε: 21 Σεπ 2018, 13:38
nik_killthemall έγραψε: 21 Σεπ 2018, 12:49
Ατυχές αυτό που λες εδώ φίλε.
Πράγματι κατά την τουρκοκρατία ο σεβασμός στις εκκλησίες και στον χριστιανισμό από τους τούρκους ήταν μεγάλος αλλά ΜΟΝΟ σαν μέσο συναλλαγής με τον κλήρο με αντάλλαγμα ο τελευταίος να κρατά μακριά από επαναστάσεις και ξεσηκωμούς το υπόδουλο ποίμνιο.
Όταν η οθωμανική αυτοκρατορία τελείωσε, τότε τελείωσε και η ανοχή των τούρκων προς τις εκκλησίες και τον χριστιανισμό. Ο μόνος λόγος που μέσα στη Τουρκία σήμερα υπάρχουν Κουρδοι αλλά όχι Αρμένιοι είναι πως οι πρώτοι είναι μουσουλμάνοι ενώ οι δεύτεροι όχι (η διαφορετική θρησκεία δηλ. για τους Τούρκους είναι ισχυρότερη διαφορά από την διαφορετική καταγωγή/έθνος)
ο εθνικισμός (ιδιαίτερα βαλκανικού τύπου) είναι εξ ορισμού μισαλλόδοξος γιατί επιθυμεί πλήρη ιδεολογική ομοιομορφία στα εθνοτικά χαρακτηριστικά (γλώσσα, θρησκεία κλπ) από τα υποκείμενά του. Είναι η μόνη
κοσμική ιδεολογία κράτους που το κάνει αυτό. Προφανώς υπάρχουν αυτοκράτορες που αντλούν την εξουσία τους από τον τάδε υποχρεωτικό θεό, υπάρχουν διαθρησκειακές συγκρούσεις παντού και πάντα στον κόσμο καθώς και η περιστασιακή κυρίαρχη ομάδα που βάζει κάποια λιγότερο κυρίαρχη στο μάτι, προφανώς είναι πάντα μεγάλος ο πειρασμός όταν νικάς κάποιους στον πόλεμο να τους βιάσεις τα μωρά πάνω στους γκρεμισμένους ναούς έτσι για να εμπεδώσουν ποιος είναι το αφεντικό, αλλά παντελής έλλειψη ανοχής στους αλλόθρησκους, η ιδέα ότι η ίδια η ύπαρξή τους είναι κάτι το ανεπιθύμητο είναι θεμελιώδες χαρακτηριστικό του εθνικισμού (καθώς και πολύ συγκεκριμένων κρατών όπως η Ρωμαϊκή αυτοκρατορία μετά τον εκχριστιανισμό της) και όχι του ανθρώπου γενικά.
Η Οθωμανική αυτοκρατορία δεν είχε λόγο να μισεί τους χριστιανούς γιατί
δεν πίστευε σε μια υποχρεωτική ομογενή ταυτότητα: η κάθε θρησκεία ελέγχονταν πλήρως από τους παπάδες της και όλοι είχαν στην κορυφή τον Σουλτάνο. Χέστηκαν για λεπτομέρειες. Η Ελλάδα του 19ου αιώνα και η Τουρκία του 20ου αντιθέτως πίστευαν στην εθνοτική ομοιογένεια η οποία για όλους τους εθνικισμούς των βαλκανίων εκτός από τον Αλβανικό περιλαμβάνει και τη θρησκεία. Μάλιστα μπορεί να υποστηριχτεί πάρα πολύ βάσιμα ότι Τούρκοι και Έλληνες είναι απλά η εθνικιστική μετεξέλιξη των μουσουλμάνων και ελληνορθόδοξων οθωμανών και προηγούμενα ρωμαίων, οπότε είδικά αυτοί οι δύο εθνικισμοί είναι λίγο παραπάνω ψυχωσικοί με το θέμα. (θυμίζω πως στην ανταλλαγή πληθυσμών πήραμε κανονικότατους τουρκόφωνους που δεν είχαν ποτέ την παραμικρή σχέση με Ελλάδα, απλώς και μόνο επειδή πίστευαν στο Χριστό και αντίστοιχα οι Τούρκοι πήραν κανονικότατους Κρητικούς που πίστευαν στο Ισλάμ αλλά μπορεί ο ξάδερφός τους να ήταν χριστιανός [μάλιστα είναι σχεδόν σίγουρο αυτό], αυτό σήμερα δεν έπαιζε να γίνει αλλά τότε και τα δύο έθνη ήταν νέα και αυτός ήταν ο βασικός τρόπος να ξεχωρίσεις Έλληνα από Τούρκο. Ούτε η γλώσσα ούτε η φάτσα ούτε τίποτε άλλο)
Ο Ερντογάν που είναι ισλαμιστής -και όχι κεμαλικού τύπου εθνικιστής- ξαναείναι ανεκτικός προς τους χριστιανούς.
Φόσιλι
Τό πόστ μπορείς νά το βάζεις κάθε φορά σέ παρόμοιο θέμα ..... πολύ καλό......
Κίλτουςόλους
Εννοείς οτι μετά ......γκρέμισαν τίς εκκλησίες μας ....όπως εμείς τούς μιναρέδες ;;;
Στήν Κωσταντινούπολη πού έχω επισκεφθεί ...... ήταν στή θέση τους ..... νομίζω ....
Καί μού έκανε τήν καλύτερη εντύπωση στήν Πόλη ..... τό ότι μπόρεσαν νά διατηρήσουν όσα δικά μας είδα ......
Μέχρι δικά τους Χαμάμ συνεχούς λειτουργίας 500 χρόνων έχουν διατηρήσει ..... !!!
Ισως οι Νεότουρκοι ...... άλλαξαν συμπεριφορά .....
Και εκτός Σμύρνης..... θυμάμαι οτι οι Τούρκοι έκλαιγαν..... πού φεύγαμε τότενες ...... στόν ξεριζωμό .....
.
o φως σπέρνει παντου
δε θα ήθελα να συνεχίσω να εκφραζομαι γιατί με βλέπω για μπαν οπότε αυτολογοκρίνομαι
Re: Το τέμενος της Αθήνας (χωρίς μιναρέδες)
Δημοσιεύτηκε: 23 Σεπ 2018, 01:33
από Δεν Είμαι Φασίστας
foscilis έγραψε: 21 Σεπ 2018, 13:38ο εθνικισμός (ιδιαίτερα βαλκανικού τύπου) είναι εξ ορισμού μισαλλόδοξος γιατί επιθυμεί πλήρη ιδεολογική ομοιομορφία στα εθνοτικά χαρακτηριστικά (γλώσσα, θρησκεία κλπ) από τα υποκείμενά του. Είναι η μόνη
κοσμική ιδεολογία κράτους που το κάνει αυτό. Προφανώς υπάρχουν αυτοκράτορες που αντλούν την εξουσία τους από τον τάδε υποχρεωτικό θεό, υπάρχουν διαθρησκειακές συγκρούσεις παντού και πάντα στον κόσμο καθώς και η περιστασιακή κυρίαρχη ομάδα που βάζει κάποια λιγότερο κυρίαρχη στο μάτι, προφανώς είναι πάντα μεγάλος ο πειρασμός όταν νικάς κάποιους στον πόλεμο να τους βιάσεις τα μωρά πάνω στους γκρεμισμένους ναούς έτσι για να εμπεδώσουν ποιος είναι το αφεντικό, αλλά παντελής έλλειψη ανοχής στους αλλόθρησκους, η ιδέα ότι η ίδια η ύπαρξή τους είναι κάτι το ανεπιθύμητο είναι θεμελιώδες χαρακτηριστικό του εθνικισμού (καθώς και πολύ συγκεκριμένων κρατών όπως η Ρωμαϊκή αυτοκρατορία μετά τον εκχριστιανισμό της) και όχι του ανθρώπου γενικά.
Η Οθωμανική αυτοκρατορία δεν είχε λόγο να μισεί τους χριστιανούς γιατί
δεν πίστευε σε μια υποχρεωτική ομογενή ταυτότητα: η κάθε θρησκεία ελέγχονταν πλήρως από τους παπάδες της και όλοι είχαν στην κορυφή τον Σουλτάνο. Χέστηκαν για λεπτομέρειες. Η Ελλάδα του 19ου αιώνα και η Τουρκία του 20ου αντιθέτως πίστευαν στην εθνοτική ομοιογένεια η οποία για όλους τους εθνικισμούς των βαλκανίων εκτός από τον Αλβανικό περιλαμβάνει και τη θρησκεία. Μάλιστα μπορεί να υποστηριχτεί πάρα πολύ βάσιμα ότι Τούρκοι και Έλληνες είναι απλά η εθνικιστική μετεξέλιξη των μουσουλμάνων και ελληνορθόδοξων οθωμανών και προηγούμενα ρωμαίων, οπότε είδικά αυτοί οι δύο εθνικισμοί είναι λίγο παραπάνω ψυχωσικοί με το θέμα. (θυμίζω πως στην ανταλλαγή πληθυσμών πήραμε κανονικότατους τουρκόφωνους που δεν είχαν ποτέ την παραμικρή σχέση με Ελλάδα, απλώς και μόνο επειδή πίστευαν στο Χριστό και αντίστοιχα οι Τούρκοι πήραν κανονικότατους Κρητικούς που πίστευαν στο Ισλάμ αλλά μπορεί ο ξάδερφός τους να ήταν χριστιανός [μάλιστα είναι σχεδόν σίγουρο αυτό], αυτό σήμερα δεν έπαιζε να γίνει αλλά τότε και τα δύο έθνη ήταν νέα και αυτός ήταν ο βασικός τρόπος να ξεχωρίσεις Έλληνα από Τούρκο. Ούτε η γλώσσα ούτε η φάτσα ούτε τίποτε άλλο)
Ο Ερντογάν που είναι ισλαμιστής -και όχι κεμαλικού τύπου εθνικιστής- ξαναείναι ανεκτικός προς τους χριστιανούς.
Πολύ καλό post.
Re: Το τέμενος της Αθήνας (χωρίς μιναρέδες)
Δημοσιεύτηκε: 23 Σεπ 2018, 01:35
από Eθνικοκοινωνιστης
ολοι κοπτονται να γκρεμιστουν τζαμια και να αναγερθουν ναοι ιουδαικων θρησκειων (oh the irony) αλλα για τους ελληνιστικους ναους τσιμουδια
Re: Το τέμενος της Αθήνας (χωρίς μιναρέδες)
Δημοσιεύτηκε: 23 Σεπ 2018, 12:33
από Cavaliere
foscilis έγραψε: 21 Σεπ 2018, 13:38ο εθνικισμός (ιδιαίτερα βαλκανικού τύπου) είναι εξ ορισμού μισαλλόδοξος γιατί επιθυμεί πλήρη ιδεολογική ομοιομορφία στα εθνοτικά χαρακτηριστικά (γλώσσα, θρησκεία κλπ) από τα υποκείμενά του. Είναι η μόνη
κοσμική ιδεολογία κράτους που το κάνει αυτό. Προφανώς υπάρχουν αυτοκράτορες που αντλούν την εξουσία τους από τον τάδε υποχρεωτικό θεό, υπάρχουν διαθρησκειακές συγκρούσεις παντού και πάντα στον κόσμο καθώς και η περιστασιακή κυρίαρχη ομάδα που βάζει κάποια λιγότερο κυρίαρχη στο μάτι, προφανώς είναι πάντα μεγάλος ο πειρασμός όταν νικάς κάποιους στον πόλεμο να τους βιάσεις τα μωρά πάνω στους γκρεμισμένους ναούς έτσι για να εμπεδώσουν ποιος είναι το αφεντικό, αλλά παντελής έλλειψη ανοχής στους αλλόθρησκους, η ιδέα ότι η ίδια η ύπαρξή τους είναι κάτι το ανεπιθύμητο είναι θεμελιώδες χαρακτηριστικό του εθνικισμού (καθώς και πολύ συγκεκριμένων κρατών όπως η Ρωμαϊκή αυτοκρατορία μετά τον εκχριστιανισμό της) και όχι του ανθρώπου γενικά.
Η Οθωμανική αυτοκρατορία δεν είχε λόγο να μισεί τους χριστιανούς γιατί
δεν πίστευε σε μια υποχρεωτική ομογενή ταυτότητα: η κάθε θρησκεία ελέγχονταν πλήρως από τους παπάδες της και όλοι είχαν στην κορυφή τον Σουλτάνο. Χέστηκαν για λεπτομέρειες. Η Ελλάδα του 19ου αιώνα και η Τουρκία του 20ου αντιθέτως πίστευαν στην εθνοτική ομοιογένεια η οποία για όλους τους εθνικισμούς των βαλκανίων εκτός από τον Αλβανικό περιλαμβάνει και τη θρησκεία. Μάλιστα μπορεί να υποστηριχτεί πάρα πολύ βάσιμα ότι Τούρκοι και Έλληνες είναι απλά η εθνικιστική μετεξέλιξη των μουσουλμάνων και ελληνορθόδοξων οθωμανών και προηγούμενα ρωμαίων, οπότε είδικά αυτοί οι δύο εθνικισμοί είναι λίγο παραπάνω ψυχωσικοί με το θέμα. (θυμίζω πως στην ανταλλαγή πληθυσμών πήραμε κανονικότατους τουρκόφωνους που δεν είχαν ποτέ την παραμικρή σχέση με Ελλάδα, απλώς και μόνο επειδή πίστευαν στο Χριστό και αντίστοιχα οι Τούρκοι πήραν κανονικότατους Κρητικούς που πίστευαν στο Ισλάμ αλλά μπορεί ο ξάδερφός τους να ήταν χριστιανός [μάλιστα είναι σχεδόν σίγουρο αυτό], αυτό σήμερα δεν έπαιζε να γίνει αλλά τότε και τα δύο έθνη ήταν νέα και αυτός ήταν ο βασικός τρόπος να ξεχωρίσεις Έλληνα από Τούρκο. Ούτε η γλώσσα ούτε η φάτσα ούτε τίποτε άλλο)
Σ'ωραίος.