!!! DEVELOPMENT MODE !!!
Ορισμός της Τέχνης
- Γενιά της Αμαρτίας
- Δημοσιεύσεις: 9277
- Εγγραφή: 09 Μαρ 2019, 23:03
- Phorum.gr user: Γενιά των 700
- Τοποθεσία: Εμπροσθοφυλακή.
Re: Ορισμός της Τέχνης
Η τέχνη κατά τους κλασικούς ψυχαναλυτές και αρκετούς φιλοσόφους έχει κοινά με τη μαγεία.
Εγώ θεωρώ ότι είναι ανθρώπινη προβολή, μια καθαρά ψυχική διαδικασία με ρίζες τον ανιμισμό και όλα αυτά τα χαριτωμένα.
Το ουσιαστικό είναι ότι η τέχνη είναι μια βλάβη, ένα κόλλημα του εγκεφάλου.
Όμως ο εγκέφαλος ικανοποιείται. Κι αυτό μετράει.
Εγώ θεωρώ ότι είναι ανθρώπινη προβολή, μια καθαρά ψυχική διαδικασία με ρίζες τον ανιμισμό και όλα αυτά τα χαριτωμένα.
Το ουσιαστικό είναι ότι η τέχνη είναι μια βλάβη, ένα κόλλημα του εγκεφάλου.
Όμως ο εγκέφαλος ικανοποιείται. Κι αυτό μετράει.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Γενιά της Αμαρτίας την 07 Σεπ 2020, 21:55, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Έτσι πρέπει να γίνει, έτσι θα γίνει.
Re: Ορισμός της Τέχνης
Ποια "ελαφρά" βρε St;ST48410 έγραψε: 07 Σεπ 2020, 21:38Η μουσική αυτή είναι συνήθως γραμμένη σε πολύ τετραγωνισμένες φόρμες. Δες πχ εδώ:stavmanr έγραψε: 07 Σεπ 2020, 08:35 Μπορείς να μου κάνεις μία αρμονική ανάλυση πχ των Slayer που έχουν εκατομμύρια ακόλουθους στον κόσμο ώστε να καταλάβω αυτά με τις προσμονές, τους ισοκράτες και τις δεσπόζουσες;
Και με Sepultura καλύπτομαι.![]()
Έχοντας ακούσει τα πρώτα 7,5 δευτερόλεπτα δημιουργείται μια πρώτη προσμονή ότι θα ακούσεις το ίδιο σχήμα να επαναλαμβάνεται στα επόμενα 7,5. Τα δεύτερα 15 δευτερόλεπτα είναι μια επανάληψη των πρώτων 15 που διανθίζονται με μια μελωδιούλα από πάνω αλλά όλοι καταλαβαίνουν ότι πρόκειται για το ίδιο πράγμα, ελαφρώς "στολισμένο". Αυτή η επανάληψη 2+2 ή 4+4 κλπ είναι πολύ χαρακτηριστική σε τέτοιου είδους μουσική και αυτό είναι μιας μορφής προσμονή. Αν ερχόταν κάτι να σπάσει αυτή την κανονικότητα θα λειτουργούσε ως στοιχείο έκπληξης.
Κοίτα τώρα φίλε. Πέρασε μισό λεπτό μουσικής κάνοντας πρακτικά τίποτα. Αυτές είναι οι ομορφιές της ελαφράς και γιαυτό επανέλαβα πολλές φορές ότι τα εξωκαλλιτεχνικά στοιχεία (εμφάνιση μουσικών, πεντάλφα, ήχος με παραμόρφωση, στίχος με συγκεκριμένες αναφορές, σταυροί κλπ σύμβολα στο βίντεοκλιπ), μπορεί να είναι πιο σημαντικά στην εμπορική επιτυχία από την σύνθεση αυτή καθεαυτή. Δεν υπάρχει για μένα κανένας λόγος να ψάξω για πνευματικό επίτευγμα σε κάτι τέτοιο. Αν με ενδιαφέρουν τα πνευματικά επιτεύγματα πάω στην μουσική στην οποία αυτά γίνονται ως επί το πλείστον. Εδώ είναι άλλες οι προτεραιότητες. Δεν σημαίνει αυτό πως στην ελαφρά είναι όλα τα έργα ίδια. Προφανώς όχι. Και εδώ υπάρχουν συνθέτες με μεγαλύτερη φαντασία, περισσότερες γνώσεις και καλύτερο γούστο από άλλους. Απλά σου λέω ότι δεν αναζητώ εδώ αυτό που στον άλλο χώρο υπάρχει σε αφθονία.
Πήγαινε τώρα στο 5:35. Θα δεις ότι αρχίζει ένα τμήμα με συνεχείς επαναλήψεις του ίδιου σχήματος και καμιά προσθήκη νέου μουσικού υλικού ή κάποιου ενδιαφέροντος στοιχείου. Αυτό το τμήμα το ονομάζουμε Coda και φτιάχνεται με αυτό τον τρόπο για να δώσει στον ακροατή να καταλάβει πως οδηγούμαστε σε ένα τέλος.
Πριν γίνουν μόδα κοντά στα 90s, αυτά τα κομμάτια τα άκουγαν ελάχιστοι. Ήταν ριζοσπαστικά και τελείως ανορθόδοξα. Βαριά κι ακαταλαβίστικα, καί σε μουσική καί σε στίχο.
Το λάθος σου είναι ότι προσπαθείς να "εκβιάσεις" κλασική ανάλυση σε αυτά τα κομμάτια, τα οποία χρησιμοποιούν την κλασική παιδεία μόνο σε σημεία που θέλουν να αναδείξουν κάτι το μελωδικό.
Η βάση αυτών των κομματιών είναι ακριβώς αντίθετη: η δύναμη και το χάος πάνω από τη μελωδία. Είναι ένα είδος "σκοτεινού ηχητικού θεάτρου".
Και σκέψου ότι διάλεξες το ένα και μοναδικό τους κομμάτι που θα λέγαμε ότι είναι η ...μπαλάντα τους.
Προσωπική εκτίμηση είναι ταυτόχρονα να προχωρήσεις την συναισθηματική και λογική εννόηση του έργου, σε όποιο φιλοσοφικό βάθος επιθυμείς εσύ.Προσωπική εκτίμηση είναι να πει κάποιος αυτό μου αρέσει, το άλλο όχι. Αν αρχίζει και αποφαίνεται για την αξία των πραγμάτων θα πρέπει να έχει τις σχετικές γνώσεις είτε έχοντας σπουδάσει είτε έχοντας μεγάλη τριβή με το αντικείμενο. Αλλιώς η γνώμη του αξίσει όσο οποιουδήποτε άλλου, δηλαδή τίποτα.stavmanr έγραψε: 06 Σεπ 2020, 08:23 Μα δεν χρειάζεσαι επιστημονική μελέτη κι ανάλυση για να αποφανθείς αν ένα έργο έχει κάτι σπουδαίο ή όχι. Είναι ζήτημα προσωπικής εκτίμησης.
Πχ. άλλος εκτιμά ένα ερωτικό τραγούδι ως απλά βιωματικό του καλλιτέχνη, με απλή ιστορική σημασία, κι άλλος βλέπει σε εκείνο γενικά την ανθρώπινη ύπαρξη και την ανάγκη για αγάπη. Άλλος το παίρνει ειρωνικά κι άλλος το παίρνει επί λέξη.
Σου έδωσα το παράδειγμα του Matrix που είναι από τα πιο χτυπητά για να καταλάβεις πόσο χαοτικό είναι το καλλιτεχνικό έργο, παρότι τα τεχνικά του στοιχεία φαίνεται να ακολουθούν νόρμες.
Ποιο μάρκετινγκ βρε St;Δεν διαβάζεις τι σου γράφω και είναι σαν να τα γράφω άδικα. Σου είπα παραπάνω:stavmanr έγραψε: 06 Σεπ 2020, 08:23 Ας ξαναγράψω κάτι που σου διαφεύγει:
Σύμφωνα με τους δημιουργούς του πρόκειται για ένα έργο που δημιουργήθηκε για να δείξει τις δυσκολίες των τρανς ανθρώπους στις κοινωνίες μας.
Με όσους έχω συζητήσει γι' αυτό το έργο, έχω ακούσει για αναλύσεις της πραγματικότητας, φιλοσοφικές προεκτάσεις των κοινωνικών συστημάτων, πλασματικότητα της αντίληψης του ανθρώπου κλπ
Κανείς ποτέ μα ποτέ δεν μου είπε "είναι ξεκάθαρα ένα έργο για να αναδείξει τα προβλήματα των τρανς ανθρώπων".
Ποτέ όμως! Πρώτη φορά το διάβασα πρόσφατα σε συνέντευξη των δημιουργών!![]()
Σου το αναφέρω διότι πρόκειται από τις πιο κλασικές περιπτώσεις που δημιουργός και θεατές αντιλαμβάνονται κάτι τελείως διαφορετικά και μάλιστα, οι θεατές το αντιλαμβάνονται ακόμη πιο "βαθιά" από ότι σκόπευε ο δημιουργός.
Ναι, μόνο που αυτά δεν έχουν σχέση με την καλλιτεχνική δημιουργία. Εξηγούμαι. Έργο είναι το πως θα μεταχειριστείς, πως θα συνθέσεις τα δομικά υλικά (που είναι διαφορετικά σε κάθε τέχνη) σε ένα ενιαίο και αναγνωρίσιμο σύνολο. Τα άλλα όλα που μου αναφέρεις παραπάνω τα εξωκαλλιτεχνικά στοιχεία που συνδέονται με το έργο και που διογκώνονται από το μάρκετινγκ γιατί τέτοιες ταινίες είναι κατ' εξοχήν εμπορικά προϊόντα.
Σου γράφω ότι η κινηματογραφική ταινία "The Matrix", δηλαδή αυτό το καλλιτεχνικό έργο, έγινε θέμα μελέτης και συζήτησης σε πανεπιστήμια και περιοδικά φιλοσοφία κι επιστήμης. Αντιλαμβάνεσαι πόσες αναγνώσεις πυροδότησε ένα απλό κινηματογραφικό έργο;
Πχ.
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... 0t9RQt1wXN
https://ndpr.nd.edu/news/philosophers-e ... he-matrix/
Re: Ορισμός της Τέχνης
Επέτρεψέ μου να χρησιμοποιώ τους μουσικολογικούς όρους.
Όλα αυτά που χαρακτηρίζεις βαριά είναι πολύ επιφανειακά στοιχεία. Πάρε μια απλή ακουστική κιθάρα (χωρίς παραμόρφωση εννοείται) και παίξε αυτό το κομμάτι. Τότε θα απογυμνωθεί από τα εφφέ και θα δεις ξακάθαρα ποια είναι η μουσική του φόρμα. Μετά έλα να τα ξαναπούμε.stavmanr έγραψε: 07 Σεπ 2020, 21:55 Πριν γίνουν μόδα κοντά στα 90s, αυτά τα κομμάτια τα άκουγαν ελάχιστοι. Ήταν ριζοσπαστικά και τελείως ανορθόδοξα. Βαριά κι ακαταλαβίστικα, καί σε μουσική καί σε στίχο.
Καλύτερα να μη σχολιάσω.stavmanr έγραψε: 07 Σεπ 2020, 21:55 Το λάθος σου είναι ότι προσπαθείς να "εκβιάσεις" κλασική ανάλυση σε αυτά τα κομμάτια, τα οποία χρησιμοποιούν την κλασική παιδεία μόνο σε σημεία που θέλουν να αναδείξουν κάτι το μελωδικό.
Η βάση αυτών των κομματιών είναι ακριβώς αντίθετη: η δύναμη και το χάος πάνω από τη μελωδία. Είναι ένα είδος "σκοτεινού ηχητικού θεάτρου".
Και σκέψου ότι διάλεξες το ένα και μοναδικό τους κομμάτι που θα λέγαμε ότι είναι η ...μπαλάντα τους.![]()
Εγώ συζητάω για τέχνη. Μπορεί να σου αρέσει το οτιδήποτε για ΕΞΩΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟΥΣ λόγους. Έχω πχ ιδιαίτερες αναμνήσεις από την γιαγιά που με μεγάλωσε ενώ εργάζονταν και οι 2 γονείς μου και ακούω με ιδιαίτερη συγκίνηση το αγαπημένο της τραγούδι. Αυτό δεν έχει καμία απολύτως σχέση με την καλλιτεχνική αξία του εν λόγω τραγουδιού.stavmanr έγραψε: 06 Σεπ 2020, 08:23 Προσωπική εκτίμηση είναι ταυτόχρονα να προχωρήσεις την συναισθηματική και λογική εννόηση του έργου, σε όποιο φιλοσοφικό βάθος επιθυμείς εσύ.
Πχ. άλλος εκτιμά ένα ερωτικό τραγούδι ως απλά βιωματικό του καλλιτέχνη, με απλή ιστορική σημασία, κι άλλος βλέπει σε εκείνο γενικά την ανθρώπινη ύπαρξη και την ανάγκη για αγάπη. Άλλος το παίρνει ειρωνικά κι άλλος το παίρνει επί λέξη.
Αντιλαμβάνομαι ότι μπορούν να γίνουν πολλές προεκτάσεις, προβολές και συζητήσεις γύρω από το οτιδήποτε, οπότε και γύρω από ένα έργο. Εγώ όμως σου μιλάω για το ίδιο το έργο και σου λέω ότι αν αυτό δεν είναι καλοφτιαγμένο, τότε όλες αυτές οι προεκτάσεις και οι συζητήσεις δεν το σώζουν.stavmanr έγραψε: 07 Σεπ 2020, 21:55 Ποιο μάρκετινγκ βρε St;
Σου γράφω ότι η κινηματογραφική ταινία "The Matrix", δηλαδή αυτό το καλλιτεχνικό έργο, έγινε θέμα μελέτης και συζήτησης σε πανεπιστήμια και περιοδικά φιλοσοφία κι επιστήμης. Αντιλαμβάνεσαι πόσες αναγνώσεις πυροδότησε ένα απλό κινηματογραφικό έργο;
Πχ.
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... 0t9RQt1wXN
https://ndpr.nd.edu/news/philosophers-e ... he-matrix/
Ας πούμε ο εθνικός ύμνος κάθε χώρας έχει ιδιαίτερη σημασία για τους πολίτες της. Έχει ιδιαίτερους συμβολισμούς που στους άλλους μπορεί να είναι αδιάφοροι. Αν όμως ρωτήσουμε ποιος εθνικός ύμνος είναι καλύτερος ως σύνθεση, ως έργο, όλα αυτά δεν μετράνε.
Re: Ορισμός της Τέχνης
Είναι σα να μου λες ότι αν απογυμνωθεί ένας πίνακας ζωγραφικής από τις πινελιές και τα χρώματα, και αποκαλυφθεί μόνο το αρχικό σκίτσο με το μολύβι, θα φανεί η αλήθεια του έργου...Όλα αυτά που χαρακτηρίζεις βαριά είναι πολύ επιφανειακά στοιχεία. Πάρε μια απλή ακουστική κιθάρα (χωρίς παραμόρφωση εννοείται) και παίξε αυτό το κομμάτι. Τότε θα απογυμνωθεί από τα εφφέ και θα δεις ξακάθαρα ποια είναι η μουσική του φόρμα. Μετά έλα να τα ξαναπούμε.stavmanr έγραψε: 07 Σεπ 2020, 21:55 Πριν γίνουν μόδα κοντά στα 90s, αυτά τα κομμάτια τα άκουγαν ελάχιστοι. Ήταν ριζοσπαστικά και τελείως ανορθόδοξα. Βαριά κι ακαταλαβίστικα, καί σε μουσική καί σε στίχο.
Ο χρωματισμός του ήχου, τα "εφέ", είναι μέρος του έργου καθαυτά. Χωρίς αυτά έχεις άλλο έργο.
Η "κλασική παιδεία" έχει πολλά καλά, αλλά όπως βλέπω και πολλά ...κακά.
Πρόσεξε τώρα: αυτά που σε άλλους ανθρώπους παράγουν βαθιά νοήματα, συγκινήσεις, συναισθήματα κλπ. σε εσένα περνούν απαρατήρητα, και τα μελετάς αποκλειστικά ως "τεχνικά σχήματα" ή ως ιστορικές και κοινωνικές νόρμες.Καλύτερα να μη σχολιάσω.stavmanr έγραψε: 07 Σεπ 2020, 21:55 Το λάθος σου είναι ότι προσπαθείς να "εκβιάσεις" κλασική ανάλυση σε αυτά τα κομμάτια, τα οποία χρησιμοποιούν την κλασική παιδεία μόνο σε σημεία που θέλουν να αναδείξουν κάτι το μελωδικό.
Η βάση αυτών των κομματιών είναι ακριβώς αντίθετη: η δύναμη και το χάος πάνω από τη μελωδία. Είναι ένα είδος "σκοτεινού ηχητικού θεάτρου".
Και σκέψου ότι διάλεξες το ένα και μοναδικό τους κομμάτι που θα λέγαμε ότι είναι η ...μπαλάντα τους.![]()
Αυτό που σου γράφω δηλαδή από την αρχή.
Σου γράφω για προσωπική εννόηση του έργου καθαυτού και μου απαντάς με το πώς σε συγκινεί κάτι επειδή το άκουγε η γιαγιά σου, βρε ST;Εγώ συζητάω για τέχνη. Μπορεί να σου αρέσει το οτιδήποτε για ΕΞΩΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟΥΣ λόγους. Έχω πχ ιδιαίτερες αναμνήσεις από την γιαγιά που με μεγάλωσε ενώ εργάζονταν και οι 2 γονείς μου και ακούω με ιδιαίτερη συγκίνηση το αγαπημένο της τραγούδι. Αυτό δεν έχει καμία απολύτως σχέση με την καλλιτεχνική αξία του εν λόγω τραγουδιού.stavmanr έγραψε: 06 Σεπ 2020, 08:23 Προσωπική εκτίμηση είναι ταυτόχρονα να προχωρήσεις την συναισθηματική και λογική εννόηση του έργου, σε όποιο φιλοσοφικό βάθος επιθυμείς εσύ.
Πχ. άλλος εκτιμά ένα ερωτικό τραγούδι ως απλά βιωματικό του καλλιτέχνη, με απλή ιστορική σημασία, κι άλλος βλέπει σε εκείνο γενικά την ανθρώπινη ύπαρξη και την ανάγκη για αγάπη. Άλλος το παίρνει ειρωνικά κι άλλος το παίρνει επί λέξη.
Εγώ, αντίθετα με εσένα, πιστεύω ότι κάθε ανάλυση, καθενός από εμάς, μπορεί να προχωρήσει σε όλο το βάθος της ανθρώπινης ύπαρξης. Είναι καθαρά ζήτημα διάθεσης του καθενός μας, σχετικά με το πόσο θα αφήσει τον εαυτό του να "καταδυθεί" μέσα από το έργο τέχνης στον ίδιο τον εαυτό του.Αντιλαμβάνομαι ότι μπορούν να γίνουν πολλές προεκτάσεις, προβολές και συζητήσεις γύρω από το οτιδήποτε, οπότε και γύρω από ένα έργο. Εγώ όμως σου μιλάω για το ίδιο το έργο και σου λέω ότι αν αυτό δεν είναι καλοφτιαγμένο, τότε όλες αυτές οι προεκτάσεις και οι συζητήσεις δεν το σώζουν.stavmanr έγραψε: 07 Σεπ 2020, 21:55 Ποιο μάρκετινγκ βρε St;
Σου γράφω ότι η κινηματογραφική ταινία "The Matrix", δηλαδή αυτό το καλλιτεχνικό έργο, έγινε θέμα μελέτης και συζήτησης σε πανεπιστήμια και περιοδικά φιλοσοφία κι επιστήμης. Αντιλαμβάνεσαι πόσες αναγνώσεις πυροδότησε ένα απλό κινηματογραφικό έργο;
Πχ.
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... 0t9RQt1wXN
https://ndpr.nd.edu/news/philosophers-e ... he-matrix/
"Ο δικός μας!"Ας πούμε ο εθνικός ύμνος κάθε χώρας έχει ιδιαίτερη σημασία για τους πολίτες της. Έχει ιδιαίτερους συμβολισμούς που στους άλλους μπορεί να είναι αδιάφοροι. Αν όμως ρωτήσουμε ποιος εθνικός ύμνος είναι καλύτερος ως σύνθεση, ως έργο, όλα αυτά δεν μετράνε.
Re: Ορισμός της Τέχνης
Όχι ακριβώς. Αυτό που θέλω να σου πω είναι ότι αυτό που αντιμετωπίζεις με δέος δεν είναι παρά χιλιοχρησιμοποιημένες φόρμες που αν έκανες αυτό που σου ζήτησα θα μπορούσες ξεκάθαρα να το αντιληφθείς.stavmanr έγραψε: 07 Σεπ 2020, 22:25 Είναι σα να μου λες ότι αν απογυμνωθεί ένας πίνακας ζωγραφικής από τις πινελιές και τα χρώματα, και αποκαλυφθεί μόνο το αρχικό σκίτσο με το μολύβι, θα φανεί η αλήθεια του έργου...
Ο χρωματισμός του ήχου, τα "εφέ", είναι μέρος του έργου καθαυτά. Χωρίς αυτά έχεις άλλο έργο.
Την Coda την άκουσες; Κάθε φορά που θα ακούς ένα κομμάτι από εδώ και μπρος δώσε λίγη προσοχή και πάρα πολύ συχνά στο τέλος θα έχεις ανάλογες διαδικασίες. Αυτό είναι κάτι που γίνεται εδώ και αιώνες. Και σαν αυτό πολλά άλλα πράγματα.
Τίποτα δεν περνά απαρατήρητο. Ξέρω πολύ καλά ποια είναι εκείνα τα στοιχεία που κάνουν τον θαυμαστή της Πάολας να εκστασιάζεται. Και επειδή ακριβώς τα αναγνωρίζω χάνουν κάτι από τη μαγεία που έχουν για όλους τους υπόλοιπους. Λες να, τώρα χρησιμοποιεί αυτό προκειμένου να συγκινήσει, τώρα εκείνο... κλπ Γίνονται απτά και μπαίνουν σε κατηγορίες.stavmanr έγραψε: 07 Σεπ 2020, 21:55 Πρόσεξε τώρα: αυτά που σε άλλους ανθρώπους παράγουν βαθιά νοήματα, συγκινήσεις, συναισθήματα κλπ. σε εσένα περνούν απαρατήρητα, και τα μελετάς αποκλειστικά ως "τεχνικά σχήματα" ή ως ιστορικές και κοινωνικές νόρμες.
Αυτό που σου γράφω δηλαδή από την αρχή.
Σου εξηγώ ότι όλες οι προεκτάσεις που μπορείς να δώσεις σε ένα έργο δεν έχουν σχέση με την καλλιτεχνική του αξία. Μπορεί να σε βοηθήσει σε φιλοσοφικές αναζητήσεις, σε ενδοσκόπηση, σε αναζήτηση της "αλήθειας" ή σε ό,τι άλλο θέλεις όσο μπορεί να σε βοηθήσει και μια παλιά θολή φωτογραφία ξεχασμένη σε ένα συρτάρι ή ένα κουμπί που μάζεψες από το δρόμο ή ένα άδειο πακέτο τσιγάρα που βρήκες ξεχασμένο σε ένα παλιό σακάκι στη ντουλάπα. Πολλά πράγματα ή αντικείμενα μπορεί να γίνουν αφορμή για σκέψεις, αναζητήσεις ή συζητήσεις. Στο νήμα που καλείται "ορισμός της τέχνης" υποχρεούμαι να σου πω τι είναι τέχνη και τι δεν είναι. Τι είναι σχετικό με το έργο και τι κινείται γύρω από αυτό.stavmanr έγραψε: 06 Σεπ 2020, 08:23 Σου γράφω για προσωπική εννόηση του έργου καθαυτού και μου απαντάς με το πώς σε συγκινεί κάτι επειδή το άκουγε η γιαγιά σου, βρε ST;
Χαίρομαι γιατί η απάντησή σου δείχνει ότι κατάλαβες πολύ καλά.
Re: Ορισμός της Τέχνης
Εξαιρετικό παράδειγμα!ST48410 έγραψε: 07 Σεπ 2020, 21:50
Σκέψου τώρα το ίδιο σενάριο, με τους ίδιους διαλόγους, με τους ίδιους ακριβώς συμβολισμούς να έχει δοθεί σε έναν κακό σκηνοθέτη με μέτριους ηθοποιούς, κακό φωτογράφο κοκ
Θα ήταν το αποτέλεσμα μια το ίδιο καλή ταινία επειδή οι συμβολισμοί είναι σημαντικοί; Όχι βέβαια. Γιατί το έργο δεν είναι οι συμβολισμοί. Το έργο είναι ο τρόπος που αυτοί διατυπώνονται, προβάλλονται.
Μιλάς για την υλοποίηση ή έστω έτσι το βλέπω εγώ.
Ναι πράγματι, η υλοποίηση είναι το ν και το ς', είναι πάραμάουντ σε κάθε δημιουργία είτε συλλογική είτε ατομική και έχει τρομερές επεκτάσεις και σε άλλες ανθρώπινες δομές, στα οικονομικά συστήματα, στους τρόπους διακυβέρνησης κοκ, παράδειγμα, η μοναρχία πχ, εντελώς ντεγκαβλέ σε σχέση με την δημοκρατία, κι όμως, αυτό που μετράει πρώτα είναι η υλοποίηση
ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΣΤΟΝ ΛΑΟ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗΣ
.
.
Re: Ορισμός της Τέχνης
Διάβασε λίγο την αντίδραση του φίλου stavmanr όταν του λέω ότι η μουσική που παρουσιάζεται ως βαριά, σκοτεινή, χαώδης, σατανινή κλπ δεν είναι τίποτα παραπάνω από χιλιοχρησιμοποιημένες εδώ και αιώνες, τετραγωνισμένες κατασκευές, με λίγο παραπάνω παραμόρφωση στα εφφέ.
ΥΓ. Οι αγράμματοι δημοσιογράφοι* έπαιξαν καλά το παιχνίδι των διαφημιστών των δισκογραφικών και ο κόσμος έχει δεχθεί ότι κάτι μαγικό και μυθικό γίνεται, όταν δεν καταλαβαίνει τι συμβαίνει.
*Αυτοί δηλαδή που μη έχοντας γνώσεις να κρίνουν την ουσία των πραγμάτων αναλύονται σε συναισθηματικές ανοησίες με προεκτάσεις από εδώ και από εκεί για να γεμίσει η σελίδα.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος ST48410 την 07 Σεπ 2020, 23:33, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Re: Ορισμός της Τέχνης
Ναι. Γιαυτό και ο ορισμός της τέχνης ως μορφοπλαστικό επίτευγμα. Πρέπει κατά την υλοποίηση να επιτύχεις κάτι (άρα να μην αντιγράψεις στο βαθμό που αυτό είναι δυνατό, να επιτύχεις εσύ ο ίδιος κάτι) στο επίπεδο της μορφής (στο επίπεδο της εμφάνισης, όχι σε τεχνικό επίπεδο - έδωσα και παράδειγμα με super car), δηλαδή στην σύνθεση των στοιχείων σε ένα ενιαίο σύνολο, στο έργο.
Re: Ορισμός της Τέχνης
Όχι, δυστυχώς δεν διάβασαST48410 έγραψε: 07 Σεπ 2020, 23:26Διάβασε λίγο την αντίδραση του φίλου stavmanr όταν του λέω ότι η μουσική που παρουσιάζεται ως βαριά, σκοτεινή, χαώδης, σατανινή κλπ δεν είναι τίποτα παραπάνω από χιλιοχρησιμοποιημένες εδώ και αιώνες, τετραγωνισμένες κατασκευές, με λίγο παραπάνω παραμόρφωση στα εφφέ.
ΥΓ. Οι αγράμματοι δημοσιογράφοι έπαιξαν καλά το παιχνίδι των διαφημιστών των δισκογραφικών και ο κόσμος έχει δεχθεί ότι κάτι μαγικό και μυθικό γίνεται, όταν δεν καταλαβαίνει τι συμβαίνει.
τροπική μουσική, πολυρυθμίες, ομορφιές.
ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΣΤΟΝ ΛΑΟ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗΣ
.
.
- Πορφύριος Εξαρχίδης
- Δημοσιεύσεις: 10269
- Εγγραφή: 17 Μάιος 2018, 10:03
- Phorum.gr user: Πορφύριος Εξαρχίδης
Re: Ορισμός της Τέχνης
Ίσως φταίω εγώ. Δεν έγινα αρκετά σαφής. Φυσικά η τέχνη είναι παλιά όσο κι ο άνθρωπος μα ο χώρος που βρίσκει τον χαρακτήρα και τον σκοπό της είναι η μυθολογία. Δεν είναι τυχαίο που οι ζωγράφοι της αναγέννησης κι ακόμα κι ο Ρόθκο αντλούν από αυτή την τεράστια δεξαμενή.ST48410 έγραψε: 07 Σεπ 2020, 21:50Λυπάμαι. Πρέπει να είμαι λίγο κουρασμένος γιατί διαβάζω και δεν βγάζω άκρη. Τι ακριβώς σημαίνει επιστροφή; Ότι θα αρχίσουμε να ξαναγράφουμε φούγκες σαν του Μπαχ πχ;Πορφύριος Εξαρχίδης έγραψε: 07 Σεπ 2020, 09:25Φυσικά και το εννοώ. Πιστεύω βαθύτατα ότι η τέχνη γεννήθηκε για να καλύψει ανάγκες ζωτικής σημασίας. Πιστεύω επίσης ότι η μυθολογία είναι μέρος της τέχνης που αναγνωρίζει και αποδομεί τον άνθρωπο (με τρόπο που ο Ρόθκο δεν θα κατάφερνε ποτέ) στα βασικά του ψυχικά χαρακτηριστικά. Η ανθρώπινη κατάσταση έχει πάψει να εκφράζεται στην εποχή μας όχι επειδή είναι θέμα ξεπερασμένο μα γιατί το μερίδιο της αγοράς που θα αντιστοιχούσε σε αυτή είναι ελάχιστο. Κατ' επέκταση και το κέρδος.ST48410 έγραψε: 05 Σεπ 2020, 06:15
Αν το εννοείς αυτό, δώσε λίγο να καταλάβω τι σημαίνει πρακτικά, και να το συζητήσουμε. Θα έχει ενδιαφέρον.
Σαν παράδειγμα σου φέρνω το αποκάλυψη τώρα (βασισμένο στην Οδύσσεια). Να μια ταινία άρτια σε όλα τα επίπεδα που βρίθει συμβολισμών κι επεκτάσεων μα που δεν είχε ούτε όταν γυρίστηκε τις εισπράξεις που θα της αναλογούσαν παρά έγινε κλασική με τα χρόνια.
Σήμερα οι επιστροφές απαιτείται να είναι άμεσες. Δεν ψάχνουμε το διαχρονικό. Ψάχνουμε το εφήμερο.
Και τι δουλειά έχει η αναφορά στη μυθολογία; Αυτό το κομμάτι δεν έχει κάποια μυθολογική αναφορά:
Οι αρχαίοι μέσω κάποιας συλλογικής μεγαλοφυΐας γνώριζαν πως να περιγράψουν τον κόσμο και τον άνθρωπο παντρεύοντας το εμπνευσμένο ψέμα με την αλήθεια.
Σου φέρνω ένα παράδειγμα. Αν έχεις επισκεφτεί την αρχαία Ολυμπία θα βρεις μέσα σε ένα μάλλον κακόγουστο δωμάτιο τον Ερμή του Πραξιτέλη.
Ο Ερμής, ένας νεαρός όμορφος άντρας, κρατά τον μικρό Διόνυσο στο ταξίδι του προς τις μητέρες του Διόνυσου για να τον αναθρέψουν και να τον προφυλάξουν από την οργή της Ήρας. Στο δεξί του χέρι μάλλον κρατούσε ένα τσαμπί σταφύλια και περίπαιζε το βρέφος Διόνυσο σαν να του λέει: Εδώ είναι το σταφύλι, εδώ η μέθη, αλλά όχι ακόμα.
Στη μυθολογία ο Απόλλωνας είναι ο θεός της ποίησης, της χάρης, της μουσικής και της αλήθειας. Ο θεός του φωτός και της συμμετρίας. Με τον Διόνυσο και την προσάρτησή του στο πάνθεον προστίθεται στην τέχνη η παρορμητικότητα, η μέθη, η άγρια ομορφιά κι η βία. Ετούτες οι δύο θεότητες είναι το σχοινί που επάνω του θα ισορροπεί για πάντα η τέχνη.
Re: Ορισμός της Τέχνης
Μπορώ να σου πω με βεβαιότητα ότι αυτό που αντιμετωπίζεις επιφανειακά, μέσα από χρήση νορμών, έχει πολύ βαθύτερα χαρακτηριστικά από εκείνα που θέλεις να του αποδώσεις.ST48410 έγραψε: 07 Σεπ 2020, 22:48Όχι ακριβώς. Αυτό που θέλω να σου πω είναι ότι αυτό που αντιμετωπίζεις με δέος δεν είναι παρά χιλιοχρησιμοποιημένες φόρμες που αν έκανες αυτό που σου ζήτησα θα μπορούσες ξεκάθαρα να το αντιληφθείς.stavmanr έγραψε: 07 Σεπ 2020, 22:25 Είναι σα να μου λες ότι αν απογυμνωθεί ένας πίνακας ζωγραφικής από τις πινελιές και τα χρώματα, και αποκαλυφθεί μόνο το αρχικό σκίτσο με το μολύβι, θα φανεί η αλήθεια του έργου...
Ο χρωματισμός του ήχου, τα "εφέ", είναι μέρος του έργου καθαυτά. Χωρίς αυτά έχεις άλλο έργο.
Πιστεύεις ότι δεν έχω προσέξει ποτέ μου τους μουσικούς όρους;Την Coda την άκουσες; Κάθε φορά που θα ακούς ένα κομμάτι από εδώ και μπρος δώσε λίγη προσοχή και πάρα πολύ συχνά στο τέλος θα έχεις ανάλογες διαδικασίες. Αυτό είναι κάτι που γίνεται εδώ και αιώνες. Και σαν αυτό πολλά άλλα πράγματα.
Οι μουσικοί όροι δεν είναι το κομμάτι που ακούς. Το "ίδιο" κομμάτι ερμηνευμένο από διαφορετικούς τραγουδιστές ή παιγμένο από διαφορετικά όργανα ή από άλλους εκτελεστές, είναι διαφορετικό κομμάτι. Άλλο ηχητικό αποτύπωμα, άλλη αίσθηση, άλλη φέρουσα καλλιτεχνική δυναμική.
Και το ίδιο κομμάτι για διαφορετικά αφτιά είναι ...διαφορετικό κομμάτι.
Όπως εσύ μπορείς να κατηγοριοποιείς κάποιον έτσι μπορεί κι εκείνος να σε κατηγοριοποιήσει. Να σε υποβαθμίσει. Να σε θεωρήσει αστό, αποστειρωμένο, ρηχό, που επικεντρώνεται σε τεχνικά εργαλεία επειδή δεν μπορεί να παρακολουθήσει την έκσταση του καλλιτεχνικού έργου.Τίποτα δεν περνά απαρατήρητο. Ξέρω πολύ καλά ποια είναι εκείνα τα στοιχεία που κάνουν τον θαυμαστή της Πάολας να εκστασιάζεται. Και επειδή ακριβώς τα αναγνωρίζω χάνουν κάτι από τη μαγεία που έχουν για όλους τους υπόλοιπους. Λες να, τώρα χρησιμοποιεί αυτό προκειμένου να συγκινήσει, τώρα εκείνο... κλπ Γίνονται απτά και μπαίνουν σε κατηγορίες.stavmanr έγραψε: 07 Σεπ 2020, 21:55 Πρόσεξε τώρα: αυτά που σε άλλους ανθρώπους παράγουν βαθιά νοήματα, συγκινήσεις, συναισθήματα κλπ. σε εσένα περνούν απαρατήρητα, και τα μελετάς αποκλειστικά ως "τεχνικά σχήματα" ή ως ιστορικές και κοινωνικές νόρμες.
Αυτό που σου γράφω δηλαδή από την αρχή.
Επομένως θέλει ιδιαίτερη προσοχή.
Οι "προεκτάσεις", η συναισθηματική και διαισθητική αποτύπωση του έργου κλπ είναι η καλλιτεχνική του αξία.Σου εξηγώ ότι όλες οι προεκτάσεις που μπορείς να δώσεις σε ένα έργο δεν έχουν σχέση με την καλλιτεχνική του αξία. Μπορεί να σε βοηθήσει σε φιλοσοφικές αναζητήσεις, σε ενδοσκόπηση, σε αναζήτηση της "αλήθειας" ή σε ό,τι άλλο θέλεις όσο μπορεί να σε βοηθήσει και μια παλιά θολή φωτογραφία ξεχασμένη σε ένα συρτάρι ή ένα κουμπί που μάζεψες από το δρόμο ή ένα άδειο πακέτο τσιγάρα που βρήκες ξεχασμένο σε ένα παλιό σακάκι στη ντουλάπα. Πολλά πράγματα ή αντικείμενα μπορεί να γίνουν αφορμή για σκέψεις, αναζητήσεις ή συζητήσεις. Στο νήμα που καλείται "ορισμός της τέχνης" υποχρεούμαι να σου πω τι είναι τέχνη και τι δεν είναι. Τι είναι σχετικό με το έργο και τι κινείται γύρω από αυτό.stavmanr έγραψε: 06 Σεπ 2020, 08:23 Σου γράφω για προσωπική εννόηση του έργου καθαυτού και μου απαντάς με το πώς σε συγκινεί κάτι επειδή το άκουγε η γιαγιά σου, βρε ST;
Η απάντησή μου δείχνει ότι η καλλιτεχνική αξία του έργου δεν είναι άσχετη προς τον δέκτη της.Χαίρομαι γιατί η απάντησή σου δείχνει ότι κατάλαβες πολύ καλά.
Re: Ορισμός της Τέχνης
Έπειτα από την ανάλυση περί του δικαιώματος της προσωπικής απόλαυσης και αξιολόγησης της τέχνης από όλους, δηλώνω ότι αυτό το κόλλημα με τους tool δεν το κατάλαβα ποτέ.sys3x έγραψε: 07 Σεπ 2020, 23:35Όχι, δυστυχώς δεν διάβασαST48410 έγραψε: 07 Σεπ 2020, 23:26Διάβασε λίγο την αντίδραση του φίλου stavmanr όταν του λέω ότι η μουσική που παρουσιάζεται ως βαριά, σκοτεινή, χαώδης, σατανινή κλπ δεν είναι τίποτα παραπάνω από χιλιοχρησιμοποιημένες εδώ και αιώνες, τετραγωνισμένες κατασκευές, με λίγο παραπάνω παραμόρφωση στα εφφέ.
ΥΓ. Οι αγράμματοι δημοσιογράφοι έπαιξαν καλά το παιχνίδι των διαφημιστών των δισκογραφικών και ο κόσμος έχει δεχθεί ότι κάτι μαγικό και μυθικό γίνεται, όταν δεν καταλαβαίνει τι συμβαίνει.αλλά δεν πειράζει, έτσι κι αλλιώς θα το πήγαινα αλλού, δες εδώ πχ
τροπική μουσική, πολυρυθμίες, ομορφιές.
- Πορφύριος Εξαρχίδης
- Δημοσιεύσεις: 10269
- Εγγραφή: 17 Μάιος 2018, 10:03
- Phorum.gr user: Πορφύριος Εξαρχίδης
Re: Ορισμός της Τέχνης
Ετούτο θα πήγαινε τέλεια με λίγο Amanitis Muscaria. Φυτρώνει στον Όλυμπο, στην Πίνδο, στο Πάικο και σε άλλες περιοχές της ανεξάντλητης πατρίδας μας.sys3x έγραψε: 07 Σεπ 2020, 23:35Όχι, δυστυχώς δεν διάβασαST48410 έγραψε: 07 Σεπ 2020, 23:26Διάβασε λίγο την αντίδραση του φίλου stavmanr όταν του λέω ότι η μουσική που παρουσιάζεται ως βαριά, σκοτεινή, χαώδης, σατανινή κλπ δεν είναι τίποτα παραπάνω από χιλιοχρησιμοποιημένες εδώ και αιώνες, τετραγωνισμένες κατασκευές, με λίγο παραπάνω παραμόρφωση στα εφφέ.
ΥΓ. Οι αγράμματοι δημοσιογράφοι έπαιξαν καλά το παιχνίδι των διαφημιστών των δισκογραφικών και ο κόσμος έχει δεχθεί ότι κάτι μαγικό και μυθικό γίνεται, όταν δεν καταλαβαίνει τι συμβαίνει.αλλά δεν πειράζει, έτσι κι αλλιώς θα το πήγαινα αλλού, δες εδώ πχ
τροπική μουσική, πολυρυθμίες, ομορφιές.
Re: Ορισμός της Τέχνης
Δεν θα διαφωνήσω με αυτά αλλά διατύπωσα μια ερώτηση μετά τη φούγκα που παίζει ο Γκουλντ και θα ήθελα την απάντησή σου. Έχεις Προγραμματική και Απόλυτη μουσική. Την πρόβλημα υπάρχει με την δεύτερη; Τι πρόβλημα υπάρχει πχ με αυτή του φούγκα του Μπαχ; Είναι χειρότερο κομμάτι επειδή δεν έχει μυθολογικές αναφορές;Πορφύριος Εξαρχίδης έγραψε: 08 Σεπ 2020, 09:13 Ίσως φταίω εγώ. Δεν έγινα αρκετά σαφής. Φυσικά η τέχνη είναι παλιά όσο κι ο άνθρωπος μα ο χώρος που βρίσκει τον χαρακτήρα και τον σκοπό της είναι η μυθολογία. Δεν είναι τυχαίο που οι ζωγράφοι της αναγέννησης κι ακόμα κι ο Ρόθκο αντλούν από αυτή την τεράστια δεξαμενή.
Οι αρχαίοι μέσω κάποιας συλλογικής μεγαλοφυΐας γνώριζαν πως να περιγράψουν τον κόσμο και τον άνθρωπο παντρεύοντας το εμπνευσμένο ψέμα με την αλήθεια.
Σου φέρνω ένα παράδειγμα. Αν έχεις επισκεφτεί την αρχαία Ολυμπία θα βρεις μέσα σε ένα μάλλον κακόγουστο δωμάτιο τον Ερμή του Πραξιτέλη.
Ο Ερμής, ένας νεαρός όμορφος άντρας, κρατά τον μικρό Διόνυσο στο ταξίδι του προς τις μητέρες του Διόνυσου για να τον αναθρέψουν και να τον προφυλάξουν από την οργή της Ήρας. Στο δεξί του χέρι μάλλον κρατούσε ένα τσαμπί σταφύλια και περίπαιζε το βρέφος Διόνυσο σαν να του λέει: Εδώ είναι το σταφύλι, εδώ η μέθη, αλλά όχι ακόμα.
Στη μυθολογία ο Απόλλωνας είναι ο θεός της ποίησης, της χάρης, της μουσικής και της αλήθειας. Ο θεός του φωτός και της συμμετρίας. Με τον Διόνυσο και την προσάρτησή του στο πάνθεον προστίθεται στην τέχνη η παρορμητικότητα, η μέθη, η άγρια ομορφιά κι η βία. Ετούτες οι δύο θεότητες είναι το σχοινί που επάνω του θα ισορροπεί για πάντα η τέχνη.
![]()
Re: Ορισμός της Τέχνης
Οι μύκητες νομίζω δεν φυτρώνουν διότι δεν είναι φυτά περ σε, είναι... μύκητες, εσύ φυσικά δε μιλάς "παραβολικά" αλλά... κυριολεκτικά.Πορφύριος Εξαρχίδης έγραψε: 08 Σεπ 2020, 10:21Ετούτο θα πήγαινε τέλεια με λίγο Amanitis Muscaria. Φυτρώνει στον Όλυμπο, στην Πίνδο, στο Πάικο και σε άλλες περιοχές της ανεξάντλητης Πατρίδας μας.sys3x έγραψε: 07 Σεπ 2020, 23:35Όχι, δυστυχώς δεν διάβασαST48410 έγραψε: 07 Σεπ 2020, 23:26
Διάβασε λίγο την αντίδραση του φίλου stavmanr όταν του λέω ότι η μουσική που παρουσιάζεται ως βαριά, σκοτεινή, χαώδης, σατανινή κλπ δεν είναι τίποτα παραπάνω από χιλιοχρησιμοποιημένες εδώ και αιώνες, τετραγωνισμένες κατασκευές, με λίγο παραπάνω παραμόρφωση στα εφφέ.
ΥΓ. Οι αγράμματοι δημοσιογράφοι έπαιξαν καλά το παιχνίδι των διαφημιστών των δισκογραφικών και ο κόσμος έχει δεχθεί ότι κάτι μαγικό και μυθικό γίνεται, όταν δεν καταλαβαίνει τι συμβαίνει.αλλά δεν πειράζει, έτσι κι αλλιώς θα το πήγαινα αλλού, δες εδώ πχ
τροπική μουσική, πολυρυθμίες, ομορφιές.
Έκαμα και μίαν μικρή διόρθωσιν.
ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΣΤΟΝ ΛΑΟ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗΣ
.
.
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
- 20 Απαντήσεις
- 655 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Antares
-
- 7 Απαντήσεις
- 1364 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Λίνο Βεντούρα
-
- 56 Απαντήσεις
- 1459 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από micmic
-
- 56 Απαντήσεις
- 1322 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Aitwlos