shrike έγραψε: 13 Ιούλ 2020, 15:04
Λεγεών έγραψε: 13 Ιούλ 2020, 14:53
ΟΥΤΙΣ έγραψε: 13 Ιούλ 2020, 14:51
Και πόσο να τους πληρώσουν οι τίμιοι επιχειρηματίες; Αυτοκίνητα πέρα δώθε πάνε, δεν λύνουν και διαφορικές εξισώσεις.
Εχάχ, σου εύχομαι ειλικρινά κάποια στιγμή στη ζωή σου να κάνεις κάποια δική σου δουλειά. Κάποια, οποιαδήποτε. Αρκεί να έχεις
τουλάχιστον έναν εργαζόμενο να δουλεύει για σένα. Μπορεί τότε να επανεξετάσεις την άποψή σου για κάποια πράματα.
Κοίτα, αν ποτέ κάνω δική μου δουλειά, θα πάρω υπάλληλο επί πληρωμή από το σημείο και έπειτα που δεν θα μπορώ εγώ και η σύζυγος να ανταπεξέλθουμε στις υποχρεώσεις της δουλειάς αυτής και άρα θα χρειαζόμαστε βοήθεια.
Δεν θα ανοίξω ψησταριά (λέμε τώρα) ενώ δεν γνωρίζω ο ίδιος να κάνω τον ψήστη και τον σερβιτόρο και τον ταμία, δεν προτίθεμαι να μάθω, και άρα θα ψάξω να βρω με μισθό πείνας έναν ψήστη, μία κοπέλα να σερβίρει και μία στο ταμείο, να τους κάνω τσαλιμάκια με τους μισθούς, να τους κλαίγομαι ότι δεν βγαίνω, να τους συνοδεύω στο ΑΤΜ για να πάρω πίσω τα δώρα, ενώ στο μεγαλύτερο μέρος της ημέρας κάθομαι και πίνω μπύρες χαζεύοντας κωλαράκια, έχοντας αφήσει τη γυναίκα στο σπίτι με τα παιδιά να βλέπει πρωινάδικα. Και να γκρινιάζω κιόλας επειδή φεύγουν μετά από κάτι εβδομάδες, λες και τους δίνω καλοπληρωμένη καριέρα και την απαρνούνται. Ναι, προφανώς και δεν είναι όλοι οι ΕΛ τέτοιου είδους εργοδότες, προφανώς και ούτε οι ΕΛ υπάλληλοι είναι ρομπότ που θα τα κάνουν όλα τέλεια, αλλά βαράει άσχημα να είσαι εργοδότης και να κλαίγεσαι ότι δεν έχεις να πληρώσεις τους κακούς υπάλληλους που σου πίνουν το αίμα επειδή το κακό κράτος σε φορολογεί, όπως έκανε κάποιος τις προάλλες εδώ στο φόρουμ. Στην τελική, απέλυσε τους και σκίσου ο ίδιος αν δεν μπορείς να στηρίξεις υπάλληλο. Και δεν σου απευθύνομαι προσωπικά τώρα, γενικά μιλάω.
Στο παράδειγμα του παρκαδόρου για το οποίο μιλάμε, αν δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε στα βασικά που χρειάζεται ένας παρκαδόρος σήμερα σε κάποιο αστικό κέντρο (ευγένεια, καθαρό ποινικό μητρώο, δίπλωμα οδήγησης, οδηγική εμπειρία κάμποσων ετών χωρίς βαρύ ιστορικό παραβάσεων και γενικότερη προσοχή μέσα σε ένα αυτοκίνητο, μία βασική γνώση αγγλικών) και καθόμαστε και ζητάμε προυπηρεσίες και συστάσεις λες και πλέον οι καλοί παρκαδόροι σπανίζουν γιατί είναι ειδικός επιστημονικός κλάδος και οι ίδιοι δυσεύρετοι επαγγελματίες που βγάζουν πολλά λεφτά, και φεύγουν από μία δουλειά σαν φίλοι μόνο όταν ολοκληρωθεί το παχυλό συμβόλαιο τους για να πάνε σε μία άλλη, άρα θα έχουν και καλές συστάσεις από τον προηγούμενο εργοδότη, αν λοιπόν πρέπει να κάνουμε τέτοια συζήτηση, ίσως να είναι καλύτερα να μην συνεχίσουμε την κουβέντα.
Ένας εργοδότης που ενδιαφέρεται
πραγματικά να προσλάβει υποψήφιο παρκαδόρο ή αποθηκάριο ή οποιαδήποτε δουλειά για την οποία δεν υπάρχουν πανεπιστημιακές σχολές ή επαγγελματικά σεμινάρια και γίνονται εμπειρικά, αλλά δεν είναι σίγουρος αν του κάνει ο υποψήφιος στον οποίο κατασταλλάζει, του ζητάει να έρθει δοκιμαστικά λίγες ώρες μία-δύο μέρες αντί 20 ευρώ ας πούμε την ημέρα, να δει πως φέρεται, τι ικανότητες έχει, τι άνθρωπος είναι, πως φέρεται σε πελάτες, του δίνει και ένα δύσκολο αυτοκίνητο να παρκάρει ή μία δύσκολη παλέτα να (ξε)φορτώσει, και μετά αποφασίζει.
Γνωρίζοντας βέβαια τον μέσο αετονύχη ΕΛ εργοδότη, αυτό που μόλις περιέγραψα είναι ο καθημερινός τρόπος λειτουργίας της επιχείρησης του, δηλαδή υποπληρωμένη δουλεία με ωράρια του κώλου, γιατί αλλιώς "δεν βγαίνει".