Re: Λεμε οτι οι Ελληνες ειναι "ρωμιοι". Εχει σχεση με τους ρωμαιους?
Δημοσιεύτηκε: 02 Δεκ 2019, 00:40
Ο Διγενής ήταν Τούρκος ή Έλληνας;
Εδώ σας θέλω
Εδώ σας θέλω
Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους!
https://dev.phorum.com.gr/
Ε, αν τα λέει ο Άραψ Al Jahiz ποιαν ανάγκην άλλων μαρτύρων έχομεν;Pertinax έγραψε: 02 Δεκ 2019, 00:20Έχουμε μαρτυρία του Άραβα Al Jahiz (9oς αι.), σύμφωνα με τον οποίο οι Ρωμιοί (Ρουμ) ισχυρίζονταν ότι οι Έλληνες (Γιουνάν) ήταν μία από τις ρωμαϊκές φυλές.Ζενίθεδρος έγραψε: 01 Δεκ 2019, 20:38 Τα πράγματα είναι απλά. Μετά τους Ιωνες, τους Αιολεις, τους Αχαιους και τους Δωριείς, οι Ρωμαίοι είναι το 5ο ρωμαίικο φύλο των γλωσσικά εξελληνισμενων και θρησκευτικά εκρωμαισμενων και εκχριστιανισμενων Πελασγων.
Ο ίδιος δεν το πίστευε και απέκλειε τη μεταξύ τους σχέση:
«[Οι αρχαίοι συγγραφείς] ήταν μέλη ενός έθνους. Μπορεί να χάθηκαν, αλλά τα ίχνη της σκέψης τους ζουν ακόμη. Είναι οι Έλληνες. Η θρησκεία τους ήταν διαφορετική από τη θρησκεία των Ρωμιών και η κουλτούρα τους ήταν διαφορετική από την κουλτούρα των Ρωμιών. Ήταν επιστήμονες, ενώ αυτοί [οι Ρωμιοί] είναι τεχνίτες που σφετερίστηκαν τα βιβλία των Ελλήνων εξαιτίας της γεωγραφικής εγγύτητας...»
Οι Άραβες είχαν φάει τα λυσσακά τους που οι Βυζαντινοί ήταν ανώτεροι τους. Έτσι προσπαθούσαν να δημιουργήσουν ρήγμα στην πολιτισμική τους συνέχεια και γι' αυτό εκμεταλλεύονταν την θρησκεία. Θυμίζουν κάπως το σήμερα.Nandros έγραψε: 02 Δεκ 2019, 15:28 Ε, αν τα λέει ο Άραψ Al Jahiz ποιαν ανάγκην άλλων μαρτύρων έχομεν;![]()
.
Το να χρησιμοποιούμε τρίτους που για δικούς τους θρησκευτικο-πολιτικό-άλλους λόγους έχουν την άποψη Α, τί να πω;Ζαποτέκος έγραψε: 02 Δεκ 2019, 21:20Οι Άραβες είχαν φάει τα λυσσακά τους που οι Βυζαντινοί ήταν ανώτεροι τους. Έτσι προσπαθούσαν να δημιουργήσουν ρήγμα στην πολιτισμική τους συνέχεια και γι' αυτό εκμεταλλεύονταν την θρησκεία. Θυμίζουν κάπως το σήμερα.Nandros έγραψε: 02 Δεκ 2019, 15:28 Ε, αν τα λέει ο Άραψ Al Jahiz ποιαν ανάγκην άλλων μαρτύρων έχομεν;![]()
.![]()
Ένας αραβικός φιλελληνισμός με αντιβυζαντινό χαρακτήρα :
“Τον καιρό τω αρχαίων Ελλήνων, και για ένα διάστημα στη διάρκεια της Ρωμαϊκής (εννοείται η Βυζαντινή) Αυτοκρατορίας , οι φιλοσοφικές επιστήμες συνέχισαν να ευδοκιμούν και να αναπτύσσονται, και οι επιστήμονες με τους φιλοσόφους ήταν πρόσωπα σεβαστά και τιμώμενα. Ανέπτυξαν τις θεωρίες τους για τη φυσική επιστήμη -για το σώμα, τον νου και την ψυχή- και για τη μαθηματική τετρακτύν, δηλαδή για την αριθμητική, την επιστήμη των αριθμών, για τη γεωμετρία, την επιστήμη των επιφανειών και της γεωμετρίας, για την αστρονομία, την επιστήμη των άστρων, και για τη μουσική, την επιστήμη της αρμονικής σύνθεσης των μελωδιών. Οι επιστήμες συνέχισαν να έχουν μεγάλη ζήτηση και να καλλιεργούνται έντονα μέχρι που εμφανίστηκε η θρησκεία του χριστιανισμού μεταξύ των Βυζαντινών. Τότε είναι που οι Βυζαντινοί έσβησαν τα σημάδια της φιλοσοφίας, εξάλειψαν τα ίχνη της κατέστρεψαν τα χνάρια της , και άλλαξαν και έφθειραν ότι οι αρχαίοι Έλληνες είχαν εκθέσει ξεκάθαρα”.(αλ-Μασούντι, πεθ. 961 Άραβας ιστορικός, κύρια πηγή για την αραβική διανόηση τους 10ου αιώνα.)(Βλ. Δ.Γούτας, “Η αρχαία ελληνική σκέψη στον αραβικό πολιτισμό.”)( ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΔΟΜΗΣ, ΜΕΣΟΒΥΖΑΝΤΙΝΟΙ ΧΡΟΝΟΙ, ΤΟΜΟΣ 7, Κεφ. 12 σελ.628 )
θα χανε ντυσει κανα λειψανο, οι μιναρες, και το δεσανε απαν στο μουλαρι με κανα στυλιαρι δεμενο απο μεσα να φαινεται λορδος και οι αλλοι που πιστευαν σε βουρκολακες, κλάσανε μέντες και λακιξανε οπου φυγει φρύγει.... Μινάρικο Έπος...Ζαποτέκος έγραψε: 09 Σεπ 2022, 09:55 Εχετλαίος : ( ή Έχετλος ) . Ήρωας της μάχης του Μαραθώνα, ο οποίος πριν την μάχη ήταν άγνωστος και εμφανίστηκε ξαφνικά στο ελληνικό στρατόπεδο , ντυμένος με στολή χωρικού και κρατώντας για όπλο εχέτλη ( = λαβή αρότρου ) , με την οποία χτυπούσε τους Πέρσες. Μετά την μάχη εξαφανίστηκε. Οι Αθηναίοι τον τιμούσαν ως ήρωα.
Πολιορκία της Πάτρας και Άγιος Ανδρέας : Το 805/807 οι Σλάβοι και οι Σαρακηνοί πολιορκούν μαζί την Πάτρα.
Η πόλη αντιστάθηκε για μακρό διάστημα, αλλά καθώς άρχισαν να τελειώνουν οι προμήθειες, οι κάτοικοι άρχισαν να σκέφτονται τη συνθηκολόγηση. Πρώτα όμως έστειλαν έναν έφιππο αγγελιοφόρο στην πρωτεύουσα του θέματος και έδρα του τοπικού στρατηγού, την Κόρινθο, για να μάθουν εάν ερχόταν να τους βοηθήσει. Είχαν δε παραγγείλει στον αγγελιοφόρο, εάν η βοήθεια ήταν καθ' οδόν, στην επιστροφή του να κρατάει χαμηλά το φλάμπουρο που έφερε, αλλιώς να το κρατήσει ψηλά. Ο αγγελιοφόρος έμαθε ότι ο στρατηγός είτε δεν ερχόταν είτε ότι θα καθυστερούσε - ο Πορφυρογέννητος αναφέρει απλά ότι ο στρατηγός έφτασε στην Πάτρα τρεις μέρες μετά τη λήξη της πολιορκίας - αλλά, καθώς επέστρεφε στην πόλη, το άλογό του γλίστρησε και ο ίδιος και το φλάμπουρο πέσαν στο έδαφος. Οι κάτοικοι το ερμήνευσαν ως σημάδι ότι βοήθεια ήταν κοντά και διενήργησαν έξοδο, σύμφωνα με τον Πορφυρογέννητο με τον Αγ. Ανδρέα έφιππο επικεφαλής. Οι Σλάβοι πανικοβλήθηκαν και σκόρπισαν, ενώ αρκετοί κατέφυγαν στον εκτός των τειχών ναό του Αγ. Ανδρέα. Ο Πορφυρογέννητος γράφει ότι οι αιχμάλωτοι Σλάβοι με τις οικογένειές τους δόθηκαν ως ιδιοκτησία στην μητρόπολη Πατρών, ενώ ως τιμωρία, οι Σλάβοι της περιοχής υποχρεώθηκαν κατόπιν να αναλαμβάνουν τη διατροφή όλων των αξιωματούχων που πέρναγαν από την Πάτρα, ένα καθήκον που ως τότε βάρυνε την τοπική εκκλησία.
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CE ... E%AF%CE%B1
Τοῦ οὖν σκοποῦ ἀπελθόντος καὶ μαθόντος μὴ παραγίνεσθαι τὸν στρατηγόν, ὑπέστρεφεν ὀρθὸν κατέχων τὸ φλάμμουλον. Καὶ δὴ τοῦ Θεοῦ εὐδοκήσαντος διὰ πρεσβειῶν τοῦ ἁγίου ἀποστόλου Ἀνδρέου, τοῦ ἵππου ὀλισθήσαντος καὶ τοῦ ἐπιβάτου ὑποπεπτωκότος, ἔκλινεν τὸ φλάμμουλον, καὶ οἱ τοῦ κάστρου οἰκήτορες ἰδόντες τὸ γεγονὸς σημεῖον καὶ νομίσαντες ἐξ ἅπαντος παραγίνεσθαι τὸν στρατηγόν, ἤνοιξαν τὰς πύλας τοῦ κάστρου, καὶ ἐξῆλθον θαρσαλέοι κατὰ τῶν Σκλαβήνων, καὶ εἶδον τὸν πρωτόκλητον ἀπόστολον ὀφθαλμοφανῶς ἵππῳ ἐπικαθήμενον καὶ δρόμῳ ἐπερχόμενον κατὰ τῶν βαρβάρων· καὶ δὴ τρέψας τούτους κατὰ κράτος καὶ διασκορπίσας καὶ ἀπελάσας πόρρω τοῦ κάστρου φυγάδας ἐποίησεν. Οἱ δὲ βάρβαροι ἰδόντες καὶ καταπλαγέντες καὶ ἔκθαμβοι γεγονότες ἐπὶ τῇ κατ' αὐτῶν κραταιᾷ ἐπελεύσει τοῦ ἀηττήτου καὶ ἀκαταγωνίστου ὁπλίτου καὶ στρατηγοῦ καὶ ταξιάρχου καὶ τροπαιούχου καὶ νικηφόρου πρωτοκλήτου ἀποστόλου Ἀνδρέου, ἐταράχθησαν, ἐσαλεύθησαν, τρόμος ἐπελάβετο αὐτούς, καὶ προσέφυγον εἰς τὸν πάνσεπτον ναὸν αὐτοῦ.
σελ. 52 - 53
http://khazarzar.skeptik.net/pgm/PG_Mig ... mperio.pdf
Ο απόστολος Ανδρέας θεωρείται και ο πρώτος πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως , όπως ο απόστολος Πέτρος της Αντιόχειας και της Ρώμης , ο Ιάκωβος ο Αδελφόθεος της Ιερουσαλήμ και ο ευαγγελιστής Μάρκος της Αλεξανδρείας.taxalata xalasa έγραψε: 09 Σεπ 2022, 10:02θα χανε ντυσει κανα λειψανο, οι μιναρες, και το δεσανε απαν στο μουλαρι με κανα στυλιαρι δεμενο απο μεσα να φαινεται λορδος και οι αλλοι που πιστευαν σε βουρκολακες, κλάσανε μέντες και λακιξανε οπου φυγει φρύγει.... Μινάρικο Έπος...Ζαποτέκος έγραψε: 09 Σεπ 2022, 09:55 Εχετλαίος : ( ή Έχετλος ) . Ήρωας της μάχης του Μαραθώνα, ο οποίος πριν την μάχη ήταν άγνωστος και εμφανίστηκε ξαφνικά στο ελληνικό στρατόπεδο , ντυμένος με στολή χωρικού και κρατώντας για όπλο εχέτλη ( = λαβή αρότρου ) , με την οποία χτυπούσε τους Πέρσες. Μετά την μάχη εξαφανίστηκε. Οι Αθηναίοι τον τιμούσαν ως ήρωα.
Πολιορκία της Πάτρας και Άγιος Ανδρέας : Το 805/807 οι Σλάβοι και οι Σαρακηνοί πολιορκούν μαζί την Πάτρα.
Η πόλη αντιστάθηκε για μακρό διάστημα, αλλά καθώς άρχισαν να τελειώνουν οι προμήθειες, οι κάτοικοι άρχισαν να σκέφτονται τη συνθηκολόγηση. Πρώτα όμως έστειλαν έναν έφιππο αγγελιοφόρο στην πρωτεύουσα του θέματος και έδρα του τοπικού στρατηγού, την Κόρινθο, για να μάθουν εάν ερχόταν να τους βοηθήσει. Είχαν δε παραγγείλει στον αγγελιοφόρο, εάν η βοήθεια ήταν καθ' οδόν, στην επιστροφή του να κρατάει χαμηλά το φλάμπουρο που έφερε, αλλιώς να το κρατήσει ψηλά. Ο αγγελιοφόρος έμαθε ότι ο στρατηγός είτε δεν ερχόταν είτε ότι θα καθυστερούσε - ο Πορφυρογέννητος αναφέρει απλά ότι ο στρατηγός έφτασε στην Πάτρα τρεις μέρες μετά τη λήξη της πολιορκίας - αλλά, καθώς επέστρεφε στην πόλη, το άλογό του γλίστρησε και ο ίδιος και το φλάμπουρο πέσαν στο έδαφος. Οι κάτοικοι το ερμήνευσαν ως σημάδι ότι βοήθεια ήταν κοντά και διενήργησαν έξοδο, σύμφωνα με τον Πορφυρογέννητο με τον Αγ. Ανδρέα έφιππο επικεφαλής. Οι Σλάβοι πανικοβλήθηκαν και σκόρπισαν, ενώ αρκετοί κατέφυγαν στον εκτός των τειχών ναό του Αγ. Ανδρέα. Ο Πορφυρογέννητος γράφει ότι οι αιχμάλωτοι Σλάβοι με τις οικογένειές τους δόθηκαν ως ιδιοκτησία στην μητρόπολη Πατρών, ενώ ως τιμωρία, οι Σλάβοι της περιοχής υποχρεώθηκαν κατόπιν να αναλαμβάνουν τη διατροφή όλων των αξιωματούχων που πέρναγαν από την Πάτρα, ένα καθήκον που ως τότε βάρυνε την τοπική εκκλησία.
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CE ... E%AF%CE%B1
Τοῦ οὖν σκοποῦ ἀπελθόντος καὶ μαθόντος μὴ παραγίνεσθαι τὸν στρατηγόν, ὑπέστρεφεν ὀρθὸν κατέχων τὸ φλάμμουλον. Καὶ δὴ τοῦ Θεοῦ εὐδοκήσαντος διὰ πρεσβειῶν τοῦ ἁγίου ἀποστόλου Ἀνδρέου, τοῦ ἵππου ὀλισθήσαντος καὶ τοῦ ἐπιβάτου ὑποπεπτωκότος, ἔκλινεν τὸ φλάμμουλον, καὶ οἱ τοῦ κάστρου οἰκήτορες ἰδόντες τὸ γεγονὸς σημεῖον καὶ νομίσαντες ἐξ ἅπαντος παραγίνεσθαι τὸν στρατηγόν, ἤνοιξαν τὰς πύλας τοῦ κάστρου, καὶ ἐξῆλθον θαρσαλέοι κατὰ τῶν Σκλαβήνων, καὶ εἶδον τὸν πρωτόκλητον ἀπόστολον ὀφθαλμοφανῶς ἵππῳ ἐπικαθήμενον καὶ δρόμῳ ἐπερχόμενον κατὰ τῶν βαρβάρων· καὶ δὴ τρέψας τούτους κατὰ κράτος καὶ διασκορπίσας καὶ ἀπελάσας πόρρω τοῦ κάστρου φυγάδας ἐποίησεν. Οἱ δὲ βάρβαροι ἰδόντες καὶ καταπλαγέντες καὶ ἔκθαμβοι γεγονότες ἐπὶ τῇ κατ' αὐτῶν κραταιᾷ ἐπελεύσει τοῦ ἀηττήτου καὶ ἀκαταγωνίστου ὁπλίτου καὶ στρατηγοῦ καὶ ταξιάρχου καὶ τροπαιούχου καὶ νικηφόρου πρωτοκλήτου ἀποστόλου Ἀνδρέου, ἐταράχθησαν, ἐσαλεύθησαν, τρόμος ἐπελάβετο αὐτούς, καὶ προσέφυγον εἰς τὸν πάνσεπτον ναὸν αὐτοῦ.
σελ. 52 - 53
http://khazarzar.skeptik.net/pgm/PG_Mig ... mperio.pdf![]()
Απ' τον 7ο αι. και μετά ως εθνικά "Ρωμαίοι" αναφέρονται στις βυζαντινές πηγές συνήθως μόνο οι ελληνόφωνοι του Ρωμαϊκού ( Βυζαντινού ) Κράτους. Καμιά φορά , μάλλον με την τοπική έννοια , και οι κάτοικοι της Ρώμης , όχι όμως οι υπόλοιποι Λατίνοι.taxalata xalasa έγραψε: 09 Σεπ 2022, 10:08 οι ρωμαίοι είναι έλληνες και έμειναν στην ελλάδα...
οι έλληνες είναι ρωμαίοι που έμειναν στην ελλάδα ;
κάπως έτσι...
Είναι βρισιά γιατί είσαι υποχείριο του διεθνούς καπιταλισμού.Maspoli έγραψε: 01 Δεκ 2019, 07:12Ποιος το λέει αυτό; Για μένα, βρισιά είναι.Στρακαστρουκας έγραψε: 01 Δεκ 2019, 05:05 ΕΙναι απο τους πλεον πατριωτικους ορους να πεις τους Ελληνες ρωμιους.
Τι νηματαρα άνοιξες πάλι ρε τιτανοτεραστιε;Στρακαστρουκας έγραψε: 01 Δεκ 2019, 05:05 ΕΙναι απο τους πλεον πατριωτικους ορους να πεις τους Ελληνες ρωμιους. Αν ομως η λεξη καταγεται απο την αρχαια ρωμη, τι πατριωτικο υπαρχει σε αυτο?
Δε μας πήδηξαν οι Ρωμαίοι. Πήδηξαν τους Έλληνες και για την ακρίβεια η σωστή διατύπωση είναι πηδήξαΜΕ τους Έλληνες.
Ηταν non-binary