Λοιπόν τώρα που έχω κάνει κάτι χιλιάδες χιλιόμετρα και έχουν θυμηθεί λίγο τα πόδια μου ότι υπάρχουν, αποφάσισα να το παλέψω να πηγαίνω με το ποδήλατο στη δουλειά όσες περισσότερες φορές μπορώ την εβδομάδα. Το οποίο θέλει λίγο προετοιμασία γιατί μιλάμε για 23χλμ πήγαινε και άλλα τόσα έλα. Το καλό είναι ότι τα 21χλμ είναι ασφαλτοστρωμένος ποδηλατόδρομος μέσα από πάρκα και δάση, και μόνο τα τελυταία 2χλμ πρέπει να βγω σε κανονικό δρόμο με αυτοκίνητα. Συγκεκριμένα νταλίκες γιατί είναι βιομηχανική περιοχή
Το έκανα το ΣΚ δύο φορές για να σιγουρευτώ α) ότι το βγάζω και β) οι νταλίκες με βλέπουνε και μ'αποφεύγουνε, και τη δεύτερη φορά μάλιστα έσβησα και τον ηλεκτρισμό. Μου βγήκε ο κώλος λίγο γιατί το ποδήλατο είναι 30κάτι κιλά και χωρίς ηλεκτρισμό είναι βασικά ένα τούβλο με ρόδες, αλλά τελικά έφτασα σπίτι.
Το πρώτο βήμα είναι να μετατρέψω λίγο το ποδήλατο γιατί είναι στημένο απ'τη μάνα του για mountain bike, ενώ η διαδρομή μου είναι όλη άσφαλτος. Πρώτον θέλω να αλλάξω τα λάστιχα και να βάλω ένα νούμερο πιό στενά και πιό σλικ/δρομήσια για να κυλάει λίγο καλύτερα. Δεύτερο θα αλλάξω τον μπροστά δίσκο της αλυσίδας γιατί είναι μόνο 16 δόντια, είναι δηλαδή όλο ροπή και καθόλου τελική, μόλις φτάσεις στα 30χαω πρέπει να κάνεις πετάλι σα μουρλός για να πας λίγο παραπάνω. Βρήκα έναν με 24 δόντια και μου λένε ότι χωράει. Λάστιχα/Δίσκο τα έχω παραγγείλει και θα τα βάλω (ελπίζω) το ΣΚ.
Το άλλο βήμα είναι να ξεκλειδώσω το μοτέρ. Αυτή τη στιγμή λόγω βλαμμένης νομοθεσίας μόλις φτάνει στα 25χαω σβήνει το μοτέρ αυτόματα, και μένεις με το τούβλο. Το οποίο οκ στα βουνά δεν είναι θέμα φανταζομαι αλλά στο δρόμο είναι, ειδικά στα τελευταία 2χλμ που θέλω να τα κάνω όσο πιό γρήγορα γίνεται.
Πώς γίνεται το ξεκλείδωμα. Το ποδήλατο μετράει την ταχύτητα με έναν αισθητήρα ο οποίος είναι βιδωμένος πάνω στο μπράτσο του πίσω τροχού. Ο τροχός στην ακτίνα έχει βιδωμένο ένα μαγνήτη, ο οποίος περνώντας μπροστά απ'τον αισθητήρα απενεργοποιεί (ή ενεργοποιεί) κάτι και έτσι ο υπολογιστής μετράει στροφές του πίσω τροχού και υπολογίζει την ταχύτητα. Μία μέθοδος τζαμπέ είναι να ξεβιδώσεις τον αισθητήρα και να τον βάλεις με μονωτική ταινία απ'την έξω μεριά του μπράτσου και λίγο πιό μπροστά να κοιτάει το πετάλι, και να βάλεις ένα μαγνήτη στο πετάλι στη μέσα μεριά, έτσι ώστε να μετράει περιστροφές του πεταλιού που είναι πάντα λιγότερες απ'τις περιστροφές του τροχού. Τα έκανα όλα αυτά και όσο και να το πάλεψα με διάφορες θέσεις και μαγνήτες ο υπολογιστής βγάζει error και σβήνει
Η άλλη επιλογή είναι να αγοράσω την πιό σωστή λύση, που κάνει AUD300 και είναι βασικά ένα στικάκι που ανοίγεις το μοτέρ και το συνδέεις.
https://epicebikes.com.au/product/bosch-speed-chip/
Αυτό έχει το πλεονέκτημα ότι το καντράν θα εξακολουθεί να δείχνει τη σωστή ταχύτητα και δε μαλακίζεσαι με μονωτικές και μαλακίες. Αλλά δε θέλω να σκάσω (και άλλα) 300 για το ποδήλατο γκρρρ
Θέλω δηλαδή, αλλά θέλω να τα σκάσω για άλλα πράγματα
Καμμιά ιδέα χωρίς να τα γαμήσουμε όλα;