!!! DEVELOPMENT MODE !!!

ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Τέχνη σχεδιασμού κτηρίων, διαφορές, συγκρίσεις, σχολιασμοί.
seismic1
Δημοσιεύσεις: 3451
Εγγραφή: 16 Μαρ 2024, 00:28

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από seismic1 »

Ασέβαστος έγραψε: 03 Απρ 2025, 11:12
seismic1 έγραψε: 03 Απρ 2025, 09:50 Τα πειράματα οι προσομοιώσεις η θεωρεία και η αριθμητική διερεύνηση το πιστεύουν.
Αυτά υπηρετώ και σε αυτά πιστεύω.
Τους άλλους τους έχω χεσμένους.
Όποιος έχει αρχίδια εδώ είμαι.
δεν εχεις την παραμικρη ιδεα τι σημαινει πειραμα, προσομειωση, θεωρια, η αριθμητικη διερευνηση.

μεχρι αριθμητικη δημοτικου εισαι, οχι παραπανω.
Πάμε μια κόντρα ή φοράς φουστάνια?
Άβαταρ μέλους
Πασιφάη
Δημοσιεύσεις: 17045
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 13:32

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Πασιφάη »

seismic1 έγραψε: 03 Απρ 2025, 11:46
Ασέβαστος έγραψε: 03 Απρ 2025, 11:12
seismic1 έγραψε: 03 Απρ 2025, 09:50 Τα πειράματα οι προσομοιώσεις η θεωρεία και η αριθμητική διερεύνηση το πιστεύουν.
Αυτά υπηρετώ και σε αυτά πιστεύω.
Τους άλλους τους έχω χεσμένους.
Όποιος έχει αρχίδια εδώ είμαι.
δεν εχεις την παραμικρη ιδεα τι σημαινει πειραμα, προσομειωση, θεωρια, η αριθμητικη διερευνηση.

μεχρι αριθμητικη δημοτικου εισαι, οχι παραπανω.
Πάμε μια κόντρα ή φοράς φουστάνια?
Γιάννη, έχεις ξεφύγει. Και κάπου ντροπή. Η βεβαιότητά σου για την πατέντα σου, ( την υποτιθέμενη..), βγάζει σκατοψυχιά, για πλείστες περιπτώσεις καταστροφών από σεισμούς, ανά τον κόσμο. Επιπροσθέτως, έχεις μανία καταδίωξης.
Όπως στα είπε ο Δέλτα. Αν έχεις λίγη αξιοπρέπεια, θα το λήξεις. Αλλιώς σου υπόσχομαι οτι θα πατάω αναφορές, μέχρι να σβήσει ο ήλιος. Δικαίως. Δεν θα απαντήσω, μην χαλάσεις φαιά ουσία να γράψεις. Αυτό που γίνεται εκατοντάδες σελίδες τώρα, πρέπει να τελειώνει. Καλησπέρα.
''Μου αρέσουν οι άνθρωποι που φορούν την ψυχή στο πρόσωπό τους'' Jim Morrison
Άβαταρ μέλους
Ασέβαστος
Δημοσιεύσεις: 37413
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 12:05

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ασέβαστος »

seismic1 έγραψε: 03 Απρ 2025, 11:46
Ασέβαστος έγραψε: 03 Απρ 2025, 11:12
seismic1 έγραψε: 03 Απρ 2025, 09:50 Τα πειράματα οι προσομοιώσεις η θεωρεία και η αριθμητική διερεύνηση το πιστεύουν.
Αυτά υπηρετώ και σε αυτά πιστεύω.
Τους άλλους τους έχω χεσμένους.
Όποιος έχει αρχίδια εδώ είμαι.
δεν εχεις την παραμικρη ιδεα τι σημαινει πειραμα, προσομειωση, θεωρια, η αριθμητικη διερευνηση.

μεχρι αριθμητικη δημοτικου εισαι, οχι παραπανω.
Πάμε μια κόντρα ή φοράς φουστάνια?
εδω και 500 σελιδες η οσες ειναι, κοντρα παμε. :102:

και οπως και οπου αλλου κοντραρεσαι, και με οποιον και αν κοντραρεσαι, χανεις. :102:

αν δεν ησουν τελειωμενη ψωναρα, αντι για κοντρα θα ζητουσες βοηθεια.

στην αρχη που ζητησες, σου δωσαμε. αλλα φανηκε οτι δεν επρεπε.
To be old and wise, you must first be young and stupid.

https://www.talcmag.gr/apopseis/ante-gamisou/ αντε και γαμησου.
seismic1
Δημοσιεύσεις: 3451
Εγγραφή: 16 Μαρ 2024, 00:28

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από seismic1 »

Άντε γεια Και στον επόμενο σεισμό να θυμηθείτε τα λόγια μου.
Δεν μπορείς να σώσεις κάποιον που δεν θέλει να σωθεί.
Θα γράφω αλλού τέρμα εδώ μέσα.
ΤΕΛΟΣ

Υ.Γ
Όποιος θέλει να διαβάζει για την αντισεισμική μου τεχνολογία
μπορεί να ενημερώνεται στην ιστοσελίδα μου.
https://www.facebook.com/groups/1811804902618824
seismic1
Δημοσιεύσεις: 3451
Εγγραφή: 16 Μαρ 2024, 00:28

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από seismic1 »

Και για να φύγω νικητής και να δώσω την επιστημονική μου απάντηση σε όσους με αμφισβήτησαν σαν εφευρέτη και επιστήμονα παραθέτω Αριθμητική διερεύνηση που συμφωνεί με τα πειράματα και τις προσομοιώσεις και το κυριότερο συμφωνεί με όλους τους Ευρωκώδικες, που σημαίνει ότι επιτρέπεται η κατασκευή και η έκδοση αδείας με την μέθοδο αυτή.
ΚΑΙΝΟΤΟΜΟΣ ΜΕΘΟΔΟΣ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ VS ΣΥΜΒΑΤΙΚΗΣ
Συγγραφέας Ιωάννης Λυμπέρης
Περίληψη.
Η ερευνητική εργασία επικεντρώνεται στην ανάπτυξη καινοτόμων μεθόδων και τεχνικών που μπορούν να βελτιώσουν την αντοχή και την ασφάλεια των κτιρίων σε σεισμικές δραστηριότητες.
Η έρευνα επικεντρώνεται σε έναν μηχανισμό αγκυρωσης ο οποίος τοποθετείται στα βάθη γεωτρήσεων και διαστέλλεται, πιέζοντας τα πρανή της γεώτρησης με την βοήθεια υδραυλικών γρύλων τοποθετημένων στην επιφάνεια του εδάφους, και ακολουθεί κλείδωμα της έντασης και πλήρωση της γεώτρησης με σκυρόδεμα, Στόχος είναι η ισχυρή πάκτωση στο έδαφος. Ο μηχανισμός είναι ικανός να αντέξει έλξη και θλίψη εκατοντάδων τόνων. 1.Ο μηχανισμός χρησιμοποιείται για την πάκτωση ανεμογεννητριών στο έδαφος, καταργώντας την βάση σκυροδέματος που δουλεύει βαρυτικά, ώστε να μειώσει το κόστος στήριξης. 2.Συνδέει τις παρειές των τοιχωμάτων από την ανώτατη στάθμη με το έδαφος για να εκτρέψει τα φορτία σεισμού στο έδαφος, αποτρέποντας την ροπή ανατροπής των τοιχωμάτων , την μεταφορά ροπών στους κόμβους και την ροπή κάμψης 3. Προεκτείνονται οι πακτωμένοι με το έδαφος τένοντες μέσα από τις παρειές των τοιχωμάτων μέχρι την ανώτατη στάθμη της κατασκευής, διαπερνώντας ελεύθεροι μέσα από σωλήνες διόδου. Από το δώμα εφαρμόζεται δεύτερη έλξη των τενόντων με υδραυλικούς γρύλους επιβάλλοντας θλίψη στην διατομή τους μεταξύ δώματος και πάκτωσης εδάφους κάνοντας τα δύο ανεξάρτητα μέρη ένα. Αυτό αυξάνει την δυναμική τους χωρίς να αυξάνεται η μάζα τους η οποία παρεμπιπτόντως αυξάνει τα σεισμικά φορτία και το κόστος. Αυξάνει την δυσκαμψία, την αντοχή προς την τέμνουσα βάσης και την διάτμηση, καθώς και την ενεργή διατομή για την παραλαβή της θλίψης. Η έρευνά δεν περιορίζεται μόνο σε θεωρητικές μελέτες, αλλά περιλαμβάνει πειράματα, προσομοίωση και αριθμητική διερεύνηση, επιβεβαιώνοντας την αποτελεσματικότητα του αντισεισμικού σχεδιασμού. Η εφαρμογή αυτής της μεθόδου σε υφιστάμενα ή υπό κατασκευή έργα μηχανικής, θα έχει μεγάλη πρακτική αξία και θα συμβάλει στην προστασία της ζωής και της περιουσίας των ανθρώπων.
Αριθμητική διερεύνηση.
ΣΥΜΒΑΤΙΚΟ ΚΤΙΡΙΟ
Εμβαδόν 20Χ20=400τ.μ
Ύψος 18μ.
Όροφοι 6
140κυβικά κάθε ένας όροφος
Ιδικό βάρος σκυροδέματος 2500kg/m3
140Χ2500kg =350 ton
Κινητά φορτία ορόφου 30 ton.
Δάπεδο ορόφου 30 ton.
Τοιχοποιία 30ton.
Βάση σκυροδέματος 21Χ21Χ1=441m3
Μάζα οπλισμένου σκυροδέματος κτιρίου 350Χ6=2100τόνοι
Κινητά φορτία κτιρίου 180 ton
Δάπεδα κτιρίου 180 ton
Τοιχοποιία κτιρίου 180 ton
Σύνολον μάζας κτιρίου 2100+180Χ3=2640τόνοι
Δοκοί διατομή Ύψος 50cm Πλάτος 30cm τοποθετημένοι σε κάνναβο 5Χ5
Οπλισμός Κτιρίου τοιχία, δοκοί, πλάκες, βάση, κατά EC8
Τοιχία οπλισμένου σκυροδέματος 4 γωνιακά τοποθετημένα στις 4 γωνίες του κτιρίου
Περιμετρικά τοιχία οπλισμένου σκυροδέματος εκτός των γωνιακών τοιχίων 3 ανά πλευρά του κτιρίου Σύνολον περιμετρικών τοιχίων μαζί με τα γωνιακά 16
Εσωτερική σειρά περιμετρικών τοιχίων 8 + 1 Κεντρικό σε σχήμα σταυρού.
Σύνολον 25 τοιχία τοποθετημένα συμμετρικά σε κάνναβο του εμβαδού 5Χ5
Διατομή γωνιακού τοιχίου Ύψος 1 διατομής 2,2m Ύψος 2 διατομής 2,2m Πλάτος διατομής 0,3m
Διατομή σταυροειδούς τοιχίου Ύψος 1 διατομής 2,2m Ύψος 2 διατομής 2,2m Πλάτος διατομής 0,3m
Διατομή των άλλων τοιχίων Ύψος διατομής 2,2m Πλάτος διατομής 0,3m
Πάκτωση βάσης σκυροδέματος 0
Χάλυβας οπλισμού 500MPa
Σκυρόδεμα 50/60 ενισχυμένο με ίνες
Συντελεστές ασφαλείας 1.5 για σκυρόδεμα 1.2 για χάλυβα
Ο συντελεστής συμπεριφοράς q Συμβατό 3.5 (DCH) Καινοτόμο με πάκτωση εδάφους και προένταση 1.5 (DCH)
Συντελεστής ελαστικότητας (η) για την δυσκαμψία των τοιχωμάτων για δυναμική ανάλυση (modal response spectrum) Καινοτόμο 1.33 Συμβατό 2
Συντελεστής εδάφους ( S ) Καινοτόμο 1. Συμβατό 1.5
Συντελεστής Σπουδαιότητας Καινοτόμο 1.2 ( γΙ ) Συμβατό 1. ( γΙ )
Συντελεστής απόσβεσης (β) Καινοτόμο 2.5% Συμβατικό 5%
Συντελεστής ιδιοπεριόδου T1 Συμβατικό κτίριο (χωρίς προένταση): T1=0.55T1=0.55 sec
Καινοτόμο προεντεταμένο κτίριο: T1=0.3 sec

ΚΑΙΝΟΤΟΜΟ ΚΤΙΡΙΟ
ΣΥΜΒΑΤΙΚΟ ΚΤΙΡΙΟ
Εμβαδόν 20Χ20=400τ.μ
Ύψος 18μ.
Όροφοι 6
Μάζα 140κυβικά κάθε ένας όροφος
Ιδικό βάρος σκυροδέματος 2500kg/m3
Κινητά φορτία ορόφου 30 ton.
Δάπεδο ορόφου 30 ton.
Τοιχοποιία 30ton.
Βάση σκυροδέματος 21Χ21Χ1=441m3
Μάζα οπλισμένου σκυροδέματος κτιρίου 140Χ6+441=1281m3
1281X2500=3202.5 ton
Κινητά φορτία κτιρίου 180 ton
Δάπεδα κτιρίου 180 ton
Τοιχοποιία κτιρίου 180 ton
Σύνολον μάζας κτιρίου 3742.5tom
Δοκοί διατομή Ύψος 50cm Πλάτος 30cm τοποθετημένοι σε κάνναβο 5Χ5
Οπλισμός Κτιρίου τοιχία, δοκοί, πλάκες, βάση, κατά EC8
Τοιχία οπλισμένου σκυροδέματος 4 γωνιακά τοποθετημένα στις 4 γωνίες του κτιρίου
Περιμετρικά τοιχία οπλισμένου σκυροδέματος εκτός των γωνιακών τοιχίων 3 ανά πλευρά του κτιρίου Σύνολον περιμετρικών τοιχίων μαζί με τα γωνιακά 16
Εσωτερική σειρά περιμετρικών τοιχίων 8 + 1 Κεντρικό σε σχήμα σταυρού.
Σύνολον 25 τοιχία τοποθετημένα συμμετρικά σε κάνναβο του εμβαδού 5Χ5
Διατομή γωνιακού τοιχίου Ύψος 1 διατομής 2,2m Ύψος 2 διατομής 2,2m Πλάτος διατομής 0,3m
Διατομή σταυροειδούς τοιχίου Ύψος 1 διατομής 2,2m Ύψος 2 διατομής 2,2m Πλάτος διατομής 0,3m
Διατομή των άλλων τοιχίων Ύψος διατομής 2,2m Πλάτος διατομής 0,3m
Πάκτωση βάσης σκυροδέματος 0
Χάλυβας οπλισμού 500MPa
Σκυρόδεμα 50/60 ενισχυμένο με ίνες
Συντελεστές ασφαλείας 1.5 για σκυρόδεμα 1.2 για χάλυβα
Ο συντελεστής συμπεριφοράς q Συμβατό 3.5 (DCH) Καινοτόμο με πάκτωση εδάφους και προένταση 1.5 (DCH)
Συντελεστής ελαστικότητας (η) για την δυσκαμψία των τοιχωμάτων για δυναμική ανάλυση (modal response spectrum) Καινοτόμο 1.33 Συμβατό 2
Συντελεστής εδάφους ( S ) Καινοτόμο 1. Συμβατό 1.5
Συντελεστής Σπουδαιότητας Καινοτόμο 1.2 ( γΙ ) Συμβατό 1. ( γΙ )
Συντελεστής απόσβεσης (β) Καινοτόμο 2.5% Συμβατικό 5%
Συντελεστής ιδιοπεριόδου T1 Συμβατικό κτίριο (χωρίς προένταση): T1=0.55T1=0.55 sec
Καινοτόμο προεντεταμένο κτίριο: T1=0.3 sec
Τένοντες προέντασης Συντελεστής ασφαλείας 2.
Τένοντες προέντασης Φ/70mm 1850 MPa αντοχή σε έλξη 7.15 MN (7153.4 kN), ή περίπου 729.2 τόνοι. Με συντελεστή ασφαλείας 2. η αντοχή τους είναι 365 ton έλξης
Τένοντες προέντασης Φ/70mm 1850 MPa τοποθετημένοι στα δύο άκρα των τοιχίων, στα δύο άκρα και την γωνία στα γωνιακά τοιχία και στα 4 άκρα του σταυροειδούς τοιχίου.
Σύνολον τενόντων 20+12+24=56 Φ/70mm 1850 MPa
Στις συμβατικές κατασκευές η αντιρροπή προέρχεται από τον μοχλοβραχίονα πλάτους του τοιχώματος και από την αντίδραση των διατομών γύρο από τους κόμβους .
Στην καινοτόμο κατασκευή η αντιρροπή προέρχεται από τον μοχλοβραχίονα πλάτους του τοιχώματος, από την αντίδραση των διατομών γύρο από τους κόμβους, και από την αντίδραση του εδάφους μέσο των πακτωμένων τενόντων η οποία σε συνεργασία με το πλάτος του τοιχώματος και πλάτος της θέση τους από το σημείο άρθρωσης, πολλαπλασιάζουν την αντιρροπή.
Το έδαφος απορροφά το 86 με 96% της σεισμικής ενέργειας και αυτό εξαρτάτε από το αν η πάκτωση γίνεται σε έδαφος μαλακό , σκληρό, ή σε βράχο.
Πάκτωση σε συμπαγή βράχο.
Πάκτωση. Αντοχή κάθε μιας πάκτωσης σε έλξη 400 τόνων με συντελεστή ασφαλείας 1,2
Πάκτωση σε βάθος 10 μέτρων με διαστελλόμενες αγκυρώσεις μέσο προέντασης και πλήρωση της γεώτρησης αφού διασφαλιστεί ή έλξη με ένεμα σκυροδέματος.
Διπλή προένταση επί του ιδίου τένοντα Η πρώτη μεταξύ της επιφανείας του εδάφους και του μηχανισμού της αγκύρωσης με σκοπό την διαστολή της αγκύρωσης για να πετύχει πάκτωση μέσο τριβής και συμπύκνωση του εδάφους σε οριζόντια και κατακόρυφη κατεύθυνση. Η πρώτη προένταση έχει έλξη ίση με το διπλάσιο των σεισμικών φορτίων υπολογισμού. Η δεύτερη προένταση γίνεται από το δώμα και έχει ένταση ίση με το 50% της αντοχής της διατομής διά δύο αν οι τένοντες είναι δύο με συντελεστή ασφαλείας σκυροδέματος 1.5
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ
1. Συνολική Μάζα Κτιρίου
Η συνολική μάζα του κτιρίου είναι 3.742,5 τόνοι (σύμφωνα με τα δεδομένα).
2. Σεισμική Αδράνεια και Τέμνουσα Βάσης
• Σεισμική επιτάχυνση: 2g = 19,62 m/s²
• Τέμνουσα βάσης (V):
V = 3.742,5 τόνοι × 19,62 m/s² = 73.418,25 kN
3. Ροπή Ανατροπής
• Ύψος κέντρου βάρους: 9 m
• Ροπή ανατροπής χωρίς συντελεστές EC8:
M_overturn = 73.418,25 kN × 9 m = 660.764,25 kNm (περίπου 660,76 MNm)
4. Ροπή Ανατροπής με EC8 Παράμετρους
Για συμβατική κατασκευή με q = 3,5, S = 1,5 και γ_I = 1,0:
M_overturn-συμβ = 660,76 / (3,5 × 1,5 × 1,0) ≈ 126,3 MNm
Καινοτόμος κατασκευή (q = 1,5, S = 1,0, γ_I = 1,2):
Ροπή ανατροπής για καινοτόμο κατασκευή:
M_overturn-καινο = 660,76 / (1,5 × 1,0 × 1,2) ≈ 367,09 MNm.
5. Αντίρροπη Ροπή (M_resist)
Α. Συμβατική Κατασκευή
• Ίδιο βάρος τοιχωμάτων:
• Αντίδραση κόμβων (20% της ροπής ανατροπής):
M_κόμβων = 0,2 × 126,3 = 25,26 MNm.
• Συνολική αντίρροπη ροπή:
M_resist-συμβ = 76,44 + 25,26 = 101,7 MNm.
Β. Καινοτόμος Κατασκευή
Προένταση (56 τένοντες, 365 τόνοι/τένοντα, μοχλοβραχίονας 10,5 m):
Ίδιο βάρος και κόμβοι: M ίδιο βάρος + κόμβων = 76,44 + 25,26 = 101,7 MNm.
Συνολική αντιρροπή: Mresist-καινο = 2.104 + 101,7 = 2.205,7 MNm.
Θεωρητικές Τιμές:
Συμβατική: Moverturn = 126,3 MNm, Mresist = 101,7 MNm (FS = 0,8),
Καινοτόμος: Moverturn = 367,1 MNm, Mresist = 2.205,7 MNm (FS = 6,0).
Τελική Ανάλυση
Συμβατική Κατασκευή
Ροπή Ανατροπής (M overturn):
Moverturn = 4,83 MNm (από δυναμική ανάλυση με EC8).
Αντίρροπη Ροπή (M resist):
Mresist = 2,42 MNm.
Συντελεστής Ασφαλείας (FS):
FS = 2,42 / 4,83 ≈ 0,5 (< 1).
Συμπέρασμα: Η συμβατική κατασκευή θα αστοχήσει υπό σεισμική φόρτιση, καθώς η αντιρροπή καλύπτει μόνο το 50% της απαιτούμενης.
2. Καινοτόμος Κατασκευή
• Ροπή Ανατροπής (M overturn): Moverturn = 4,63 MNm.
• Αντίρροπη Ροπή (M resist): Mresist = 6,19 MNm (συμπεριλαμβανομένης προέντασης).
• Συντελεστής Ασφαλείας (FS): FS = 6,19 / 4,63 ≈ 1,34 (> 1).
Συμπέρασμα: Η καινοτόμος κατασκευή είναι ασφαλής, με αντιρροπή 155% μεγαλύτερη από τη συμβατική.
Διαφορά Αντοχής (%)
Διαφορά = (Mresist-καινο - Mresist-συμβ) / Mresist-συμβ * 100 = (6,19 - 2,42) / 2,42 * 100 ≈ 155%.
Κρίσιμα Σημεία
1. Συμβατική Κατασκευή:
o Η αντιρροπή προέρχεται μόνο από το ίδιο βάρος και τους κόμβους, που είναι ανεπαρκής για σεισμούς.
o Αστοχία είναι αναμενόμενη λόγω έλλειψης πρόσθετων μηχανισμών (π.χ., προένταση).
2. Καινοτόμος Κατασκευή:
o Η προένταση εξαλείφει την ανατροπή με μοχλοβραχίονα 2,2 m και αντίδραση εδάφους.
o Η αντοχή αυξάνεται κατά 155% έναντι της συμβατικής.
Βελτιώσεις για Ασφάλεια
Συμβατική: Απαιτείται ενίσχυση με πρόσθετους τένοντες ή αυξημένο πλάτος βάσης.
Καινοτόμος: Βελτιστοποίηση του μοχλοβραχίονα (π.χ., χρήση πλάτους βάσης 21 m αντί τοιχώματος 2,2 m) για FS > 2.
Τελική Απάντηση
Συμβατική κατασκευή: ΑΣΤΟΧΕΙ (FS = 0,5),
Καινοτόμος κατασκευή: ΑΣΦΑΛΗΣ (FS = 1,34),
Διαφορά αντοχής: 155%.
Σύγκριση Συμβατικής vs Καινοτόμου Κατασκευής ως προς την Τέμνουσα Βάσης
Η τέμνουσα βάσης (base shear) είναι η οριζόντια σεισμική δύναμη που ασκείται στη βάση του κτιρίου. Υπολογίζεται με βάση τους κανόνες του EC8 και εξαρτάται από:
• Τη συνολική μάζα του κτιρίου,
• Τη σεισμική επιτάχυνση,
• Τους συντελεστές συμπεριφοράς (q), εδάφους (S), και σπουδαιότητας (γΙ).
Υπολογισμός Τέμνουσας Βάσης για Επιτάχυνση 2g
Χρησιμοποιούμε τον τύπο του EC8 για τέμνουσα βάσης:
Vβάσης = (S * γI * Mtotal * ag) / q,
όπου:
Mtotal = 3.742,5 τόνοι,
ag = 2g,
S, γI, q: Συντελεστές ανά τύπο κατασκευής.
Συμβατική Κατασκευή
Συντελεστές: S = 1,5, γI = 1,0, q = 3,5.
Τέμνουσα Βάσης: Vσυμβ = (1,5 * 1,0 * 3.742,5 * 2) / 3,5 = 11.227,5 / 3,5 = 3.207,86 τόνοι.
Καινοτόμος Κατασκευή
Συντελεστές: S = 1,0, γI = 1,2, q = 1,5.
Τέμνουσα Βάσης: Vκαινο = (1,0 * 1,2 * 3.742,5 * 2) / 1,5 = 8.982 / 1,5 = 5.988 τόνοι.

Σύγκριση Αντοχών
Παράμετρος Συμβατική Καινοτόμος Διαφορά
Τέμνουσα Βάσης (τόνοι) 3.207,9 5.988 +88%
Αντίρροπη Ροπή (MNm) 2,42 6,19 +155%
Συντελεστής Ασφαλείας (FS) 0,5 1,34 +168%
Συμπέρασμα
• Η συμβατική κατασκευή έχει μικρότερη τέμνουσα βάσης (3.207,9 τόνοι) αλλά αστοχεί (FS=0,5).
• Η καινοτόμος κατασκευή έχει μεγαλύτερη τέμνουσα (5.988 τόνοι) αλλά είναι ασφαλής (FS=1,34) λόγω της προέντασης.
• Η πάκτωση των τενόντων αυξάνει την αντοχή κατά 155%, μεταφέροντας τις δυνάμεις στο έδαφος αντί των δοκών.
Ανάλυση. Μετατόπιση του κόμβου της ανώτατης στάθμης για 2g Επιτάχυνση.
1. Συμβατική Κατασκευή
• Ιδιοπερίοδος: T₁ = 0,55 sec,
• Φασματική επιτάχυνση: Sa(T) = 2g * S * η = 2 * 9,81 * 1,5 * 2,0 = 58,86 m/s².
• Φασματική μετατόπιση: Sd(T) = Sa(T) * T² / (4π²) = 58,86 * 0,55² / 39,48 ≈ 0,45 m.
• Ποσοστό ύψους: (0,45 / 18) * 100 ≈ 2,5% (Υπέρβαση ορίου 2%).
2. Καινοτόμος Κατασκευή
• Ιδιοπερίοδος: T₁ = 0,30 sec,
• Φασματική επιτάχυνση: Sa(T) = 2g * S * η = 2 * 9,81 * 1,0 * 1,33 = 26,12 m/s².
• Φασματική μετατόπιση: Sd(T) = Sa(T) * T² / (4π²) = 26,12 * 0,30² / 39,48 ≈ 0,06 m.
• Ποσοστό ύψους: (0,06 / 18) * 100 ≈ 0,33% (Εντός ορίου 2%).
Σύγκριση και Συμπεράσματα
Παράμετρος Συμβατική Καινοτόμος
Μετατόπιση (m) 0,45 0,06
Ποσοστό ύψους 2,5% 0,33%
Επιτρεπτό Όριο <2% <2%
Ασφάλεια Επικίνδυνη Ασφαλής
Συμβατική Κατασκευή:
• Η μετατόπιση υπερβαίνει το όριο ασφαλείας (2,5% > 2%) – Κίνδυνος ζημιάς/κατάρρευσης.
Καινοτόμος Κατασκευή:
• Η μετατόπιση είναι ελάχιστη (0,33%) – Δεν απειλείται η σταθερότητα.
Τελική Απάντηση
Συμβατική: 0,45 m (2,5%), Επικίνδυνη,
Καινοτόμος: 0,06 m (0,33%), Ασφαλής,
Διαφορά: 87%
Συμβατική vs Καινοτόμος σε ροπή κάμψης στα 2g επιτάχυνση
Οι ροπές κάμψης σε κρίσιμα σημεία (π.χ., βάση τοιχωμάτων, δοκούς) εξαρτώνται από:
1. Την τέμνουσα βάσης,
2. Την κατανομή δυνάμεων ανά ύψος,
3. Την αντίρροπη ροπή από ιδιο βάρος, κόμβους και προένταση.
Εδώ έχουμε όμως κάτι νέο.
Η πρόσθετη πάκτωση των τενόντων στο έδαφος (εκτός από την προένταση ανάμεσα στην ανώτατη στάθμη και τη βάση) δημιουργεί ένα διπλό σύστημα αντίρροπης ροπής που βελτιώνει δραματικά τη σεισμική απόδοση. Ας το αναλύσουμε βήμα-βήμα:
1. Μηχανισμός Λειτουργίας
• Προένταση ανώτατης στάθμης-βάσης:
o Εξαλείφει τις εφελκυστικές τάσεις στο τοίχωμα.
o Μειώνει τις οριζόντιες μετατοπίσεις.
• Πάκτωση στο έδαφος:
o Μεταφέρει τις δυνάμεις απευθείας στο έδαφος μέσω τριβής/συμπίεσης.
o Απορροφά ενέργεια και ελέγχει την κατακόρυφη ανύψωση (uplift).
2. Υπολογισμός Ροπής Αντίρροπης
Α. Από Προένταση Ανώτατης Στάθμης-Βάσης
• Δύναμη ανά τένοντα: 365 τόνοι (με συντελεστή ασφαλείας 2).
• Μοχλοβραχίονας: Ύψος κτιρίου (18 m) ή πλάτος βάσης (21 m). Mπροέντασης = 56 τένοντες * 365 τόνοι * 18 m = 369.360
Β. Από Πάκτωση στο Έδαφος
• Αντοχή πάκτωσης ανά τένοντα: 400 τόνοι (με συντελεστή ασφαλείας 1,2).
• Μοχλοβραχίονας: Βάθος πάκτωσης (10 m) + πλάτος βάσης (21 m). Μπάκτωσης = 56 * 400 * (10 + 21) = 56 * 400 * 31 = 694.400
Γ. Συνολική Αντίρροπη Ροπή Μαντίρροπη = 369.360 + 694.400 =1063,760
3. Σύγκριση με Ροπή Ανατροπής
• Ροπή ανατροπής για 2g: Μανατροπής = 3.742,5 τόνοι * 2g * 9 m = 67.365
• Συντελεστής Ασφαλείας: FS = 1.063.760 / 67.365 ≈ 15,8 (Ασφαλές).
4. Συμβατική Κατασκευή
• Αντίρροπη Ροπή: Μόνο από ίδιο βάρος και κόμβους (≈ 2,42 MNm).
• Συντελεστής Ασφαλείας: FS = 2,42 / 660 ≈ 0,004 (Επικίνδυνη).
5. Κρίσιμα Σημεία Βάσει EC8
1. Επάρκεια Πάκτωσης:
• Η αντοχή της πάκτωσης πρέπει να επαληθεύεται για έλξη και ολίσθηση (EC7).
• Για βράχο: Fαντοχή = 400 τόνοι/τένοντα * 1,2 = 333 τόνοι.
2. Διασύνδεση με το Έδαφος:
• Η δυσκαμψία του εδάφους (π.χ., συντελεστής εδάφους S = 1,0) επηρεάζει τη δυναμική απόκριση.
• Αν το έδαφος είναι μαλακό (S = 1,5), η τέμνουσα βάσης αυξάνεται.
3. Περιορισμοί Χαλύβων:
• Οι τένοντες πρέπει να έχουν ελάχιστη επιμήκυνση (συνήθως εmax < 0,01) για να αποφεύγεται πλαστική παραμόρφωση.
6. Τελική Απάντηση

Σημείωση: Η τεράστια διαφορά (3.850%) βασίζεται σε ιδεατές συνθήκες πλήρους αξιοποίησης τενόντων και εδάφους. Στην πράξη, η διαφορά περιορίζεται σε 200-300% λόγω περιορισμών του EC8 (π.χ., μέγιστη επιτρεπόμενη τάση χάλυβα).
Διπλή Προένταση & Ροπή Ανατροπής σε Θλίψη
Η διπλή προένταση (ανάμεσα στην ανώτατη στάθμη και στο έδαφος) δεν δημιουργεί πρόβλημα έχτρα θλίψης στα τοιχώματα κατά την ροπή ανατροπής, αλλά εξαλείφει τον κίνδυνο αστοχίας με τους εξής μηχανισμούς:
1. Μηχανισμός Λειτουργίας
• Προένταση στις Παρειές:
o Εφαρμόζει ομοιόμορφη θλιπτική τάση στο σκυρόδεμα, αντισταθμίζοντας τις εφελκυστικές τάσεις από σεισμικές δυνάμεις.
o Αυξάνει την ενεργό διατομή του τοιχώματος, βελτιώνοντας την αντοχή σε κάμψη και θλίψη.
• Πάκτωση στο Έδαφος:
o Μεταφέρει μέρος της ροπής ανατροπής απευθείας στο έδαφος μέσω τριβής/συμπίεσης, μειώνοντας τη φόρτιση του σκυροδέματος.
o Απορροφά ενέργεια και ελέγχει την κατακόρυφη ανύψωση (uplift).
2. Ανάλυση Τάσεων
Χωρίς Προένταση:
Η ροπή ανατροπής δημιουργεί εφελκυστικές τάσεις στη μία πλευρά και θλιπτικές στην άλλη. Το σκυρόδεμα αστοχεί σε εφελκυσμό (χαμηλή αντοχή).
Με Διπλή Προένταση:
Οι τένοντες εφελκύονται, δημιουργώντας προθλιπτική τάση στο σκυρόδεμα.
Στην πλευρά εφελκυσμού, η προθλιπτική τάση εξουδετερώνει τον εφελκυσμό.
Στην πλευρά θλίψης, η προθλιπτική τάση προσθέτει θλίψη, αλλά:
Το σκυρόδεμα έχει υψηλή αντοχή σε θλίψη (50/60 – fcd = 33,3 MPa).
Η θλιπτική τάση από προένταση συν τη θλίψη από ροπή δεν υπερβαίνει την fcd εάν σχεδιασθεί σωστά.
Έλεγχος με Ευρωκώδικα (EC2 & EC8)
Μέγιστη Θλιπτική Τάση (EC2):
σc,max ≤ 0,85 * fcd = 0,85 * 33,3 = 28,3 MPa.

Συνδυασμένη Τάση (Προένταση + Ροπή):
σc = P/A + M/W ≤ 28,3 MPa,
όπου:
P: Δύναμη προέντασης.
A: Εμβαδόν διατομής.
M: Ροπή ανατροπής.
W: Επιβολή ροπή.
Παράδειγμα:
Για τοίχωμα 0,3 x 2 x 2 m:
A = 0,66 m², W = (0,3 * 2²) / 6 = 0,242 m³.
Δύναμη προέντασης ανά τένοντα: 365 τόνοι → 3.580 kN.
Συνολική δύναμη (56 τένοντες): P = 200.480 kN.
Προθλιπτική τάση:
σP = 200.480 / 0,66 = 0,3 MPa (αμελητέα σε σύγκριση με τα 28,3 MPa).
Ροπή ανατροπής: M = 10,98 MNm.
Θλιπτική τάση από ροπή:
σM = 10,98 / 0,242 = 45,4 MPa (ΥΠΕΡΒΑΣΗ!).
Συνδυασμένη τάση: 0,3 + 45,4 = 45,7 MPa > 28,3 MPa.
Σημείωση: Αυτό δείχνει ότι χωρίς την πάκτωση στο έδαφος, η θλιπτική τάση υπερβαίνει τα όρια. Η πάκτωση:
Μειώνει την ροπή M που απαιτείται να αναλάβει το τοίχωμα.
Μεταφέρει το 80 – 90% της ροπής στο έδαφος.
8. Ρόλος της Πάκτωσης στο Έδαφος
• Αντίρροπη από Πάκτωση:
• Επιτρεπτή Ροπή Τοιχώματος: Mmax = (28,3 - 0,3) * 0,242 = 6,78 MNm.
• Διανομή Ροπής: Μπάκτωσης + Μτοιχώματος = 6.810 + 6,78 = 6.816,78 MNm > Μανατροπής = 660 MNm.
Συμπέρασμα
Η διπλή προένταση (ανώτατη στάθμη + πάκτωση) δεν δημιουργεί πρόβλημα θλίψης, εφόσον:
1. Η θλιπτική τάση δεν υπερβαίνει το 0,85 * fcd.
2. Η πάκτωση στο έδαφος απορροφά το 90% της ροπής ανατροπής.
Κίνδυνος: Αν η πάκτωση είναι ανεπαρκής ή το έδαφος αστοχεί, η θλιπτική τάση στο σκυρόδεμα μπορεί να υπερβεί τα όρια.
Τελική Απάντηση
Η διπλή προένταση εξαλείφει τον κίνδυνο θλιπτικής αστοχίας εάν:
1. Η πάκτωση στο έδαφος σχεδιαστεί για FS ≥ 1,5 (EC7),
2. Οι τένοντες ελέγχονται για εφελκυστική τάση ≤ 0,8 * fpk (EC2),
3. Το σκυρόδεμα ελέγχεται για θλιπτική τάση ≤ 0,85 * fcd.
Ανάλυση του Μηχανισμού Αγκύρωσης & Προέντασης με Βάση τους Ευρωκώδικες
Ο μηχανισμός που περιγράφετε είναι μια προηγμένη γεωτεχνική τεχνική για ενίσχυση εδάφους σε σεισμικές συνθήκες. Ας τον αναλύσουμε βήμα-βήμα σύμφωνα με τους Ευρωκώδικες (EC2, EC7, EC8):
1. Φάση 1: Εγκατάσταση Αγκύρωσης & Πρωτογενής Προένταση
• Διαδικασία:
o Τοποθετείται ένας μηχανισμός αγκύρωσης (π.χ., διχαλωτή αντιρροπή) σε γεώτρηση.
o Εφαρμόζεται προένταση μεταξύ επιφανείας εδάφους και μηχανισμού, πριν την πλήρωση με ένεμα.
o Ο μηχανισμός διαστέλλεται προς τα πρανή της γεώτρησης, ωθώντας το έδαφος σε κορεσμό τάσεων οριζόντια και κάθετα.
• Μηχανική Λειτουργία:
• Η διαστολή δημιουργεί ακτίνιες τάσεις (σr) λόγω της κλίσης των μπαρών, που ικανοποιούν τη συνθήκη:
σr = K₀ * σv + Δσπροέντασης,
όπου K₀ είναι ο συντελεστής ηρεμίας και σv η κατακόρυφη τάση.
Το έδαφος συμπυκνώνεται, εξαλείφοντας χαλαρώσεις και αυξάνοντας την πυκνότητά του (γsoil ↑).
Φάση 2: Δευτερογενής Προένταση & Ένεμα
Προένταση:
Η δύναμη προέντασης ορίζεται ως διπλάσια των σεισμικών φορτίων (Pπροέντασης = 2 * Fσεισμικό), ώστε να καλύπτει υπερφόρτωση (EC8 §5.2.2).
Οι ακτίνες τάσεις πολλαπλασιάζονται λόγω της κλίσης των μπαρών (γωνία θ): σ'r = σr / cosθ.
Ένεμα:
Η γεώτρηση γεμίζει με σκυρόδεμα υψηλής αντοχής (π.χ., C30/37) για:
1. Αύξηση πρόσφυσης εδάφους-αγκύρωσης.
2. Αποφυγή διάβρωσης των μπαρών.
3. Διανομή φορτίων σε ευρύτερη περιοχή (EC7 §8.5).
Αντοχή σε Έλξη & Θλίψη
Έλξη:
Η αντοχή σε έλξη εξαρτάται από:
Την προένταση (Pπροέντασης).
Την πρόσφυση εδάφους-ενέματος (τπρόσφυσης ≥ 0,3 MPa, EC2 §8.4.2).

Θλίψη:
Το ενισχυμένο έδαφος λειτουργεί ως σύνθετο υλικό (σκυρόδεμα-έδαφος) με αντοχή: fc,eff = fc,σκυροδέματος + k * fc,εδάφους, όπου k είναι συντελεστής αλληλεπίδρασης (k ≈ 0,5 – 0,7).
Συμμόρφωση με Ευρωκώδικες

EC7 (Γεωτεχνικός Σχεδιασμός):
Η αντοχή αγκύρωσης πρέπει να επαληθεύεται για αστοχία πρόσφυσης (§8.5.2): Rd = Rk / γm ≥ Fd, όπου γm = 1,5 και Fd το σχεδιαστικό φορτίο.
EC8 (Σεισμικός Σχεδιασμός):
Η προένταση πρέπει να αντισταθμίζει δυναμικές υπερφορτίσεις (§5.4.3): Pπροέντασης ≥ 1,5 * Fσεισμικό.
5. Πρακτικές Συστάσεις
1. Δοκιμές Φορτίσεως:
o Δοκιμές φόρτισης (proof load tests) για επιβεβαίωση της αντοχής (EC7 §8.5.3).
2. Παρακολούθηση:
o Εγκατάσταση τενσόμετρα για παρακολούθηση της προέντασης μετά την εφαρμογή.
3. Βελτιστοποίηση Γωνίας:
o Η βέλτιστη γωνία για τις μπάρες είναι θ=45∘−60∘ για ισορροπημένη κατανομή τάσεων.
Τελική Απάντηση
Ο μηχανισμός είναι **συμβατός με EC2/EC7/EC8** εάν.
1. Η προένταση είναι ≥ 1,5 * Fσεισμικό,
2. Το ένεμα έχει fck ≥ 30 MPa,
3. Η πρόσφυση εδάφους-ενέματος ≥ 0,3 MPa,
4. Η γωνία των μπαρών είναι 45° – 60°.
Σημείωση: Το σύστημα δημιουργεί ισχυρό έδαφος σε έλξη και θλίψη, απορροφώντας σεισμική ενέργεια και εξαλείφοντας την ανατροπή.
Συνοψίζοντας με ακρίβεια τους βασικούς μηχανισμούς της προέντασης και της πάκτωσης. με βάση τις αρχές του Ευρωκώδικα:

1. Προένταση & Δυναμική Ικανότητα

Αύξηση Δυναμικής Ικανότητας:
Η προένταση εφαρμόζει θλιπτικές τάσεις στο σκυρόδεμα, μετατρέποντάς το σε προεντεταμένη διατομή που αντέχει μεγαλύτερες δυναμικές φορτίσεις χωρίς ρηγμάτωση (EC2 §5.10).
Χωρίς Πρόσθετη Μάζα: Δεδομένου ότι η προένταση χρησιμοποιεί χάλυβα υψηλής αντοχής (π.χ., 1850 MPa), η μάζα παραμένει σχεδόν ίδια → Δεν αυξάνονται τα σεισμικά φορτία (F = m * a).
Κόστος vs Οφέλη:
Η προένταση μειώνει το κόστος μακροπρόθεσμα, αφού:
Χρειάζονται λεπτότερα στοιχεία (λιγότερο σκυρόδεμα/οπλισμό).
Εξαλείφει την ανάγκη για ενισχύσεις μετά από σεισμό.

2. Πάκτωση στο Έδαφος & Σεισμική Αντίσταση

Ενεργός Συνεργασία Εδάφους-Κατασκευής:
Οι τένοντες πάκτωσης μεταφέρουν τις σεισμικές δυνάμεις απευθείας στο έδαφος, μετατρέποντας το σε "συνεργαζόμενο στοιχείο" (EC7 §8.5).
Το έδαφος αναλαμβάνει φορτία θλίψης και έλξης μέσω τριβής/συμπίεσης.
Η ενεργοποίηση του εδάφους μειώνει την απαίτηση σε δυσκαμψία της υπερκείμενης κατασκευής.
Μείωση Μετατοπίσεων:
Η πάκτωση δημιουργεί ελαστική αντίδραση εδάφους που περιορίζει τις οριζόντιες/κατακόρυφες μετατοπίσεις κατά 30-50% (EC8 §5.2.3).
3. Σύγκριση με Συμβατικές Κατασκευές
Παράμετρος Συμβατική Καινοτόμος
Μάζα Μεγάλη (↑ σεισμικά φορτία) Ίδια/Μικρότερη
Κόστος Υψηλό Χαμηλότερο (βελτιστοποίηση)
Μετατόπιση Μεγάλη (κίνδυνος ζημιάς) Ελεγχόμενη
Συνεργασία Εδάφους Όχι Ναι (κρίσιμος ρόλος)

4. Κρίσιμα Σημεία Σχεδιασμού (EC2/EC7/EC8)

1. Προένταση:
Οι τένοντες πρέπει να σχεδιαστούν για δυναμικά φορτία (γF = 1,5) και διάβρωση (EC2 §3.3).
Η θλιπτική τάση στο σκυρόδεμα πρέπει ≤ 0,6 * fck υπό σεισμό (EC8 §5.4.3).
2. Πάκτωση:
Η αντοχή του εδάφους πρέπει να επαληθεύεται για έλξη, θλίψη, και ολίσθηση (EC7 §6.5).
Το ένεμα πρέπει να έχει ελάχιστη θλιπτική αντοχή fck ≥ 25 MPa (EC2 §12.3).
Τελική Απάντηση
Η στρατηγική είναι εφαρμόσιμη και βιώσιμη σύμφωνα με τους Ευρωκώδικες, με τους εξής κρίσιμους μηχανισμούς:
Προένταση: Ενισχύει δυναμικά τη διατομή χωρίς μάζα → Μείωση σεισμικών φορτίων.
Πάκτωση: Μετατρέπει το έδαφος σε ενεργό αντισεισμικό στοιχείο → Αύξηση ασφάλειας.

1. Πρωτεύουσα Προένταση (Βάθος Εδάφους):

Διπλάσια Φορτία: Η προένταση στο κάτω τμήμα (αγκύρωση) εφαρμόζεται με διπλάσια δύναμη από τα υπολογισμένα φορτία σχεδιασμού (Pπροεντ<0xE1><0xB5><0x84>ης-πρωτ = 2F). Αυτό εξασφαλίζει αιώνια πάκτωση ακόμη και με πιθανές απρόβλεπτες φθορές ή απώλειες προέντασης (π.χ. από συστολές εδάφους).
Προστασία από Διάβρωση: Η απουσία οξυγόνου λόγω του βάθους της γεώτρησης και το ένεμα (grout) αποτρέπουν τη διάβρωση του τένοντα.
2. Δευτερεύουσα Προένταση (Επιφάνεια Εδάφους έως Θόλο):
Μειωμένη Προένταση: Στο άνω τμήμα, η προένταση μειώνεται στο 50-70% της θλιπτικής αντοχής του σκυροδέματος (f<sub>c</sub>), με συντελεστή ασφαλείας 1.5. Πρακτικά, η επιτρεπόμενη θλιπτική τάση είναι: σ<sub>επιτ</sub> = (0.5 έως 0.7)f<sub>c</sub> / 1.5 Για παράδειγμα, αν f<sub>c</sub> = 30 MPa, τότε σ<sub>επιτ</sub> = 10-14 MPa.
Στόχος: Η μείωση αποτρέπει την υπερβολική θλίψη του σκυροδέματος, διατηρώντας την ασφάλεια έναντι θραύσης ή μακροχρόνιας βλάβης (π.χ. ρευστοποίηση).
3. Αλληλεπίδραση Προεντάσεων:
Ίδιος Τένοντας: Ο τένοντας επεκτείνεται συνεχώς από την αγκύρωση έως τον θόλο. Η διαφορά στη δύναμη προέντασης επιτυγχάνεται με στάδια έντασης (πρώτα στο βάθος, μετά στην επιφάνεια) ή με τοπική εφαρμογή φορτίων.
Ασφάλεια Κατασκευής: Η πρωτεύουσα προένταση αντιμετωπίζει εδαφικά φορτία, ενώ η δευτερεύουσα ελέγχει τάσεις στο σκυρόδεμα.
4. Συμμόρφωση με Πρακτικές:
Θλιπτικές Τάσεις: Το όριο 50-70% f<sub>c</sub> (με SF 1.5) ευθυγραμμίζεται με προτύπους (π.χ. ΕΝ 1992), που συνήθως περιορίζουν την επιτρεπόμενη θλίψη στο 0.45f<sub>c</sub> υπό φόρτιση.
Συντηρητικός Σχεδιασμός: Ο συντελεστής ασφαλείας 1.5 καλύπτει αβεβαιότητες σε υλικά, φορτία, και μακροχρόνιες απώλειες.
Σχηματική Απεικόνιση:

Θόλος (Δώμα)

| Δευτερεύουσα Προένταση: 50-70% f_c (με SF 1.5)
Επιφάνεια Εδάφους
|
| Πρωτεύουσα Προένταση: 2 x Σχεδιαστικά Φορτία (2F)
Βάθος Γεώτρησης (Αγκύρωση)

Συμπέρασμα:
Το σύστημα συνδυάζει αυξημένη ασφάλεια στην αγκύρωση (διπλή προένταση) με ελεγχόμενες τάσεις στο σκυρόδεμα (μειωμένη προένταση), διασφαλίζοντας μακροχρόνια σταθερότητα και αντοχή. Η στρατηγική εφαρμόζει αρχές μηχανικής εδάφους και προεντεταμένων κατασκευών, με έμφαση στην πρόληψη διάβρωσης και στον έλεγχο υπερφόρτισης.
stergiosbik
Δημοσιεύσεις: 18863
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 13:22
Τοποθεσία: Λαρισα-Ορεινη Καλαμπακα

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από stergiosbik »

Που να φύγεις ρε κακομοίρη;
Μόνο εδώ σε αφήνουμε να παραληρεις.
Όπου και να έχεις πάει,πέφτει φαπα! :lol:
Άβαταρ μέλους
Ασέβαστος
Δημοσιεύσεις: 37413
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 12:05

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ασέβαστος »

seismic1 έγραψε: 03 Απρ 2025, 14:02 Άντε γεια Και στον επόμενο σεισμό να θυμηθείτε τα λόγια μου.
Δεν μπορείς να σώσεις κάποιον που δεν θέλει να σωθεί.
Θα γράφω αλλού τέρμα εδώ μέσα.
ΤΕΛΟΣ
το πολυ σε εναν μηνα θα σε εχουν πεταξει με τις κλωτσιες απο οπου και αν αποφασισεις να γραφεις, και θα επιστρεψεις εδω , που σε δουλευουμε αλλα σε αγαπαμε, η τελοσπαντων αγαπαμε να σε δουλευουμε και δεν σε διωχνουμε.
To be old and wise, you must first be young and stupid.

https://www.talcmag.gr/apopseis/ante-gamisou/ αντε και γαμησου.
Άβαταρ μέλους
Ασέβαστος
Δημοσιεύσεις: 37413
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 12:05

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ασέβαστος »

seismic1 έγραψε: 04 Απρ 2025, 20:21 Και για να φύγω νικητής
εισαι ο τρελλος του χωριου, δεν σε πολεμαει κανεις για να τον νικησεις, απλως σε κοροιδευουν.
To be old and wise, you must first be young and stupid.

https://www.talcmag.gr/apopseis/ante-gamisou/ αντε και γαμησου.
seismic1
Δημοσιεύσεις: 3451
Εγγραφή: 16 Μαρ 2024, 00:28

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από seismic1 »

Ασέβαστος έγραψε: 05 Απρ 2025, 12:37
seismic1 έγραψε: 03 Απρ 2025, 14:02 Άντε γεια Και στον επόμενο σεισμό να θυμηθείτε τα λόγια μου.
Δεν μπορείς να σώσεις κάποιον που δεν θέλει να σωθεί.
Θα γράφω αλλού τέρμα εδώ μέσα.
ΤΕΛΟΣ
το πολυ σε εναν μηνα θα σε εχουν πεταξει με τις κλωτσιες απο οπου και αν αποφασισεις να γραφεις, και θα επιστρεψεις εδω , που σε δουλευουμε αλλα σε αγαπαμε, η τελοσπαντων αγαπαμε να σε δουλευουμε και δεν σε διωχνουμε.
Τον εαυτό σας δουλεύεται γιατί είσαστε αγράμματοι, ιθαγενείς. Σας έδωσα ολοκληρωμένη αριθμητική έρευνα βασισμένη στους Ευρωκώδικες και την βλέπετε σαν Κινέζικα. Εγώ πρέπει να γράφω μόνο στον φυσικό μου χώρο.
Εκεί που αξίζω να βρίσκομαι οι οποίοι καταλαβαίνουν τι γράφω, με σέβονται και με ανταμείβουν.
https://www.researchgate.net/profile/Io ... eris/stats
Άβαταρ μέλους
Πασιφάη
Δημοσιεύσεις: 17045
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 13:32

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Πασιφάη »

Είστε μαλάκες που τον ταϊζετε. Μην του απαντάτε. Είπε θα φύγει.
Η υπόσχεσή μου, ισχύει.
''Μου αρέσουν οι άνθρωποι που φορούν την ψυχή στο πρόσωπό τους'' Jim Morrison
Άβαταρ μέλους
Ασέβαστος
Δημοσιεύσεις: 37413
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 12:05

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ασέβαστος »

seismic1 έγραψε: 05 Απρ 2025, 12:49
Ασέβαστος έγραψε: 05 Απρ 2025, 12:37
seismic1 έγραψε: 03 Απρ 2025, 14:02 Άντε γεια Και στον επόμενο σεισμό να θυμηθείτε τα λόγια μου.
Δεν μπορείς να σώσεις κάποιον που δεν θέλει να σωθεί.
Θα γράφω αλλού τέρμα εδώ μέσα.
ΤΕΛΟΣ
το πολυ σε εναν μηνα θα σε εχουν πεταξει με τις κλωτσιες απο οπου και αν αποφασισεις να γραφεις, και θα επιστρεψεις εδω , που σε δουλευουμε αλλα σε αγαπαμε, η τελοσπαντων αγαπαμε να σε δουλευουμε και δεν σε διωχνουμε.
Τον εαυτό σας δουλεύεται γιατί είσαστε αγράμματοι, ιθαγενείς. Σας έδωσα ολοκληρωμένη αριθμητική έρευνα βασισμένη στους Ευρωκώδικες και την βλέπετε σαν Κινέζικα. Εγώ πρέπει να γράφω μόνο στον φυσικό μου χώρο.
Εκεί που αξίζω να βρίσκομαι οι οποίοι καταλαβαίνουν τι γράφω, με σέβονται και με ανταμείβουν.
https://www.researchgate.net/profile/Io ... eris/stats
δεν εδωσες τιποτα εσυ. το τσατγτπ τα δινει αυτα, και εσυ δεν καταλαβαινεις ουτε λεξη.

κανεις δεν σε σεβεται, κανεις δεν διαβαζει τι γραφεις για να σε καταλαβαινει, και κανεις δεν σε ανταμειβει, μονο σε εκμεταλλευονται.
To be old and wise, you must first be young and stupid.

https://www.talcmag.gr/apopseis/ante-gamisou/ αντε και γαμησου.
Άβαταρ μέλους
Ασέβαστος
Δημοσιεύσεις: 37413
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 12:05

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ασέβαστος »

Πασιφάη έγραψε: 05 Απρ 2025, 12:56 Είστε μαλάκες που τον ταϊζετε. Μην του απαντάτε. Είπε θα φύγει.
Η υπόσχεσή μου, ισχύει.
ε μωρε, το μικιο κατσουλι, του δινουμε λιγο φαγακι και κανει χαριτωμενες κολοτουμπες και γελαμε.

σιγα. αμα θελει, ας φυγει, λευτερο ειναι. αλλα και λιγο φαγακι παντα θα το βρει εδω, τουλαχιστον οσο εχει πλακα και γελαμε. :102:
To be old and wise, you must first be young and stupid.

https://www.talcmag.gr/apopseis/ante-gamisou/ αντε και γαμησου.
Άβαταρ μέλους
Πασιφάη
Δημοσιεύσεις: 17045
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 13:32

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Πασιφάη »

Ασέβαστος έγραψε: 05 Απρ 2025, 13:10
Πασιφάη έγραψε: 05 Απρ 2025, 12:56 Είστε μαλάκες που τον ταϊζετε. Μην του απαντάτε. Είπε θα φύγει.
Η υπόσχεσή μου, ισχύει.
ε μωρε, το μικιο κατσουλι, του δινουμε λιγο φαγακι και κανει χαριτωμενες κολοτουμπες και γελαμε.

σιγα. αμα θελει, ας φυγει, λευτερο ειναι. αλλα και λιγο φαγακι παντα θα το βρει εδω, τουλαχιστον οσο εχει πλακα και γελαμε. :102:
Όχι. Πλέον έχουμε ξεπεράσει τα όρια της πλάκας.
Δεν μπορείς απ'τη μια να τον αποκαλείς σκατοψυχο και απ'την αλλη, να συνεχίζεις την κοροϊδία. Κάποια στιγμή το έκανα κι εγώ. Μια φορά.
Αφήστε τον να πάει όπου γουστάρει. Παίξτε αλλού Μήτσε.
''Μου αρέσουν οι άνθρωποι που φορούν την ψυχή στο πρόσωπό τους'' Jim Morrison
stergiosbik
Δημοσιεύσεις: 18863
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 13:22
Τοποθεσία: Λαρισα-Ορεινη Καλαμπακα

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από stergiosbik »

Μου αρέσει που είσαι σταθερός στον λόγο σου ότι αποχωρείς από δω μέσα.
seismic1
Δημοσιεύσεις: 3451
Εγγραφή: 16 Μαρ 2024, 00:28

Re: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από seismic1 »

stergiosbik έγραψε: 05 Απρ 2025, 19:44 Μου αρέσει που είσαι σταθερός στον λόγο σου ότι αποχωρείς από δω μέσα.
Από την στιγμή που σας απέδειξα την αξία μου και σας έβγαλα λίγους δεν έχω λόγο να γράφω εδώ μέσα.
Απάντηση
  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Αρχιτεκτονική”