Σελίδα 81 από 149
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δημοσιεύτηκε: 10 Δεκ 2022, 14:42
από ethereal
ST48410 έγραψε: 10 Δεκ 2022, 09:51
Ασέβαστος έγραψε: 10 Δεκ 2022, 08:41
ST48410 έγραψε: 10 Δεκ 2022, 01:47
Ο Αρχέλαος έκανε μια σοβαρή προσπάθεια να εξηγήσει τον πληθυντικό και δεν κατέφυγε σε προσβολές. Και ο ethereal επίσης.
ο αρχελαος, ναι.
Για να είμαστε δίκαιοι και ο ethereal επεξήγησε αναλυτικά αρκετές φορές γιατί χρησιμοποιείται εκεί ο πληθυντικός. Επειδή παίρνει κάποιος τμήματα όλων των μήλων, σοκολατών κλπ. Και αυτό στην λογική της εξήγησης της συγκεκριμένης άσκησης.
Ωστόσο εξακολουθεί να μου φαίνεται κακή πρακτική και έβαλα παραδείγματα όπου μια τέτοια γενικευμένη χρήση θα οδηγήσει σε αδιέξοδα.
Πάρα πολύ συνοπτικά, επειδή πιστεύω ότι καλοπροαίρετα δρας, η γενικευμένη χρήση είναι το μόνο εργαλείο που έχουμε για να μην πέφτουμε σε ασάφειες. Αλλιώς θα γεμίζαμε τα βιβλία με εξαιρέσεις των "κανόνων".
Από το ειδικό που ξεκινάτε στους συλλογισμούς σας (και αφορά το ένα παράδειγμα) προκρίνετε τον ενικό εν προκειμένω, αλλά αν πάτε σε άλλα παραδείγματα θα δείτε ότι αυτό "δεν δουλεύει".
Από το ειδικό στο γενικό δεν μπορείς να χαράξεις τρόπο διδασκαλίας αν δεν ξαναγυρίσεις στο ειδικό ώστε να δεις αν έχει την όσο το δυνατόν ευρύτερη εφαρμογή.
Αλλιώς θα φτάναμε μέχρι το Πανεπιστήμιο και θα δίναμε σχηματάκια με σοκολάτες και φρούτα.
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δημοσιεύτηκε: 10 Δεκ 2022, 14:43
από stavmanr
Εν τω μεταξύ ο enaon είναι ο μόνος που συμφωνεί και διαφωνεί ταυτόχρονα με τους πάντες.
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δημοσιεύτηκε: 10 Δεκ 2022, 14:45
από ΓΑΛΗ
ethereal έγραψε: 10 Δεκ 2022, 14:42
Αλλιώς θα φτάναμε μέχρι το Πανεπιστήμιο και θα δίναμε σχηματάκια με σοκολάτες και φρούτα.
Αυτό θα ήταν όντως μια καλή πρακτική.
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δημοσιεύτηκε: 10 Δεκ 2022, 14:46
από ST48410
ethereal έγραψε: 10 Δεκ 2022, 14:35
Ασέβαστος έγραψε: 10 Δεκ 2022, 09:00
Gherschaagk έγραψε: 10 Δεκ 2022, 03:18
Τι πρόβλημα έχει ο β τρόπος;
συγνωμη, σε αλλο τοπικ εισαι εδω και τοσες μερες; κι εσυ ακομη δεν εχεις καταλαβει οτι το ζητημα ειναι πως επερεπε να λεει "του μηλου" αντι για "των μηλων"
ελεος. χιλιες φορες τα ειπαμε.
Αν έχεις φάει εσύ 6/5 ενός μήλου, έπρεπε να ήσουν στην Κανά της Γαλιλαίας.
Όσο το σκέφτομαι τόσο βλέπω ότι δεν υπάρχει λύση που θα ικανοποιήσει τους πάντες αν δεν χρησιμοποιήσει περισσότερες λέξεις
1. Αν πεις 6/5 των μήλων κάποιοι (όπως εγώ) θεωρούν ότι μπορεί να αναφέρεσαι στο σύνολο των μήλων
2. Αν πεις 6/5 του μήλου σας φαίνεται αφύσικο πως μία ποσότητα μεγαλύτερη του ενός μήλου χρησιμοποιεί ενικό. Αυτό γίνεται βέβαια γιατί αυτή η ποσότητα είναι η ποσότητα αναφοράς. Η μονάδα.
Ίσως λοιπόν θα ήταν καλύτερα να γράφει "κάθε μαθητής θα πάρει 1 ολόκληρο μήλο και 1/5 από ένα άλλο μήλο, δηλαδή 6/5 του μήλου"
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δημοσιεύτηκε: 10 Δεκ 2022, 14:46
από Ασέβαστος
Gherschaagk έγραψε: 10 Δεκ 2022, 14:14
Ασέβαστος έγραψε: 10 Δεκ 2022, 14:04
Gherschaagk έγραψε: 10 Δεκ 2022, 13:57
Πες μου πως τόσες μέρες μιλάω με ηλίθιο που έχει που και πού αναλαμπές.
Τα ΜΟΝΑΔΙΚΆ ΔΕΔΟΜΈΝΑ στο πρόβλημα με τις σοκολάτες είναι πόσες είναι και πόσα ειναι τα παιδιά. Τι κάνουμε για να βρούμε την λύση στο πρόβλημά μας;; ΔΙΑΙΡΕΣΗ!!
Τι διαιρούμε;;;
ΔΛΔ 3 ΣΟΚΟΛΆΤΕΣ/ 8 ΠΑΙΔΙΆ.
Αν δεν το καταλαβαίνεις, πρόβλημά σου.
κι ομως, ο αριθμητης εξακολουθει να ειναι κομματια, και οχι σοκολατες. οταν λες οτι θα παρει το παιδι 3/8, λες οτι θα παρει 3 κομματια, οχι 3 σοκολατες.
μετριασε λιγο το βρισιδι, σε χαλαει.
Αφού είσαι χοντροπετσο γουρούνι, δεν σε πειράζει. Έτσι δεν είναι;
Σώπα..... Είδες πόσο βολικό είναι να λύνεις το πρόβλημα ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΏΝΤΑΣ ΜΌΝΟ ΤΑ ΔΕΔΟΜΈΝΑ ΧΩΡΊΣ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΣ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΕΣ ΣΟΚΟΛΆΤΕΣ ΕΚΕΊ ΠΟΥ ΔΕΝ ΥΠΆΡΧΟΥΝ;;;
Δεν είναι μαθηματικά αυτά, είναι ΜΑΓΕΊΑ....
δεν ΜΕ πειραζει, ΣΕ χαλαει.
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δημοσιεύτηκε: 10 Δεκ 2022, 14:47
από Ασέβαστος
ethereal έγραψε: 10 Δεκ 2022, 14:23
Ασέβαστος έγραψε: 10 Δεκ 2022, 08:30
ethereal έγραψε: 09 Δεκ 2022, 23:20
Ας δούμε και τι γράφουν τα ολλανδικά, τα λευκορωσικά και τα νεπαλέζικα βιβλία επί του θέματος.
Ίσως και αυτά όταν θέλουν να μας πουν ότι το 3:4 γράφεται και 3/4, περνούν πρώτα από το: 12/4 : 4.
Όλα φαίνονται μια χαρά, ακόμα και το ότι σε ένα ελληνόπουλο που ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΜΑΘΕΙ ΑΚΟΜΑ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΛΑΣΜΑ, το 3 ξαφνικά του το γράφεις 12/4.
Υπέροχα!
Όσο για τα υπόλοιπα, βαρέθηκα να γράφω ότι στο θέμα συμμετέχω μόνο και μόνο για να καταδείξω την αχαρακτήριστη πρόθεση ενός γονιού έναντι ενός δασκάλου που έχει δίκιο στον τρόπο που διδάσκει τη συγκεκριμένη σελίδα του βιβλίου.
Το αν θέλετε κάποιοι να κάνετε διατριβή στο θέμα παρουσιάζοντάς μας και εναλλακτικούς τρόπους "επίλυσης" ενός "προβλήματος" δικαίωμά σας, αλλά και μόνη μια τέτοια προσπάθεια μόνο γέλιο προκαλεί.
ε, ναι, γιατι στην ολλανδια η οπου αλλου, ειναι διαφορετικα τα μαθηματικα.
οσο για τα κεφαλαία, φυσικα και εχει μαθει το ελληνοπουλο τι ειναι κλασμα, ακομη και με μεγαλυτερο αριθμητη απο παρονομαστη στην πεμπτη δημοτικου, ποσο μαλλον στην πρωτη γυμνασιου που ειναι η ασκηση.
το προβλημα ειναι οτι με την ενηλικιωση, ορισμενοι τα ξεχνανε, αλλα δεν το παραδεχονται.
Μάθε να διαβάζεις αν θέλεις να συμμετέχεις σε διάλογο ανθρώπων και όχι μπαμπουίνων.
Κανείς δεν έγραψε ότι είναι διαφορετικά τα μαθηματικά. ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ.
Κι επειδή έχουμε μια γαμωπαράγραφο 5 προτάσεων ΕΠ' ΑΥΤΉΣ ΤΣΙΤΩΣΕΣ ΚΑΙ ΕΠ' ΑΥΤΉΣ ΣΥΖΗΤΑΜΕ.
Σ' αυτήν την πραγραφούλα, λοιπόν, δεν υπάρχει σχηματάκι αντίστοιχο του κυπριακού, λιβανέζικου, νοτιοαφρικάνικου...
ΕΚΕΙ ΟΡΘΩΣ προσεγγίζουν το θέμα ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΤΟΥΣ. Εδώ επέλεξαν διαφορετικό τρόπο.
Τόσο δύσκολο να το καταλάβεις;
το κυπριακο εχει ακριβως την ιδια ασκηση, στην ιδια γλωσσα.
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δημοσιεύτηκε: 10 Δεκ 2022, 14:47
από ethereal
kongrosian έγραψε: 10 Δεκ 2022, 10:49
έχεις 3 σοκολάτες. το κάθε 1/8 αφορά ξεχωριστή σοκολάτα. δεν στέκει η πρόσθεση 1/8 + 1/8 + 1/8. θα έστεκε αν κάθε 1/8 ήταν από την ίδια σοκολάτα.
χωρίζοντας σε 8 κομμάτια κάθε σοκολάτα, προκύπτουν 24 κομμάτια. νέο σύνολο. το οποίο θα μπει στον παρανομαστή. οπότε προκύπτει και το 3/24
Αυτό θα το πεις και για τα μπανανοπορτοκαλόμηλα του άλλου παραδείγματος;
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δημοσιεύτηκε: 10 Δεκ 2022, 14:48
από stavmanr
ST48410 έγραψε: 10 Δεκ 2022, 14:46
ethereal έγραψε: 10 Δεκ 2022, 14:35
Ασέβαστος έγραψε: 10 Δεκ 2022, 09:00
συγνωμη, σε αλλο τοπικ εισαι εδω και τοσες μερες; κι εσυ ακομη δεν εχεις καταλαβει οτι το ζητημα ειναι πως επερεπε να λεει "του μηλου" αντι για "των μηλων"
ελεος. χιλιες φορες τα ειπαμε.
Αν έχεις φάει εσύ 6/5 ενός μήλου, έπρεπε να ήσουν στην Κανά της Γαλιλαίας.
Όσο το σκέφτομαι τόσο βλέπω ότι δεν υπάρχει λύση που θα ικανοποιήσει τους πάντες αν δεν χρησιμοποιήσει περισσότερες λέξεις
1. Αν πεις 6/5 των μήλων κάποιοι (όπως εγώ) θεωρούν ότι μπορεί να αναφέρεσαι στο σύνολο των μήλων
2. Αν πεις 6/5 του μήλου σας φαίνεται αφύσικο πως μία ποσότητα μεγαλύτερη του ενός μήλου χρησιμοποιεί ενικό. Αυτό γίνεται βέβαια γιατί αυτή η ποσότητα είναι η ποσότητα αναφοράς. Η μονάδα.
Ίσως λοιπόν θα ήταν καλύτερα να γράφει "κάθε μαθητής θα πάρει 1 ολόκληρο μήλο και 1/5 από ένα άλλο μήλο, δηλαδή 6/5 του μήλου"
"στο κάθε παιδί αντιστοιχεί ποσότητα που είναι ίση με τα τρία όγδοα (3/8) μίας σοκ...λάτας"
Το έχω γράψει 3 ή 4 φορές.

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δημοσιεύτηκε: 10 Δεκ 2022, 14:49
από kongrosian
ethereal έγραψε: 10 Δεκ 2022, 14:47
kongrosian έγραψε: 10 Δεκ 2022, 10:49
έχεις 3 σοκολάτες. το κάθε 1/8 αφορά ξεχωριστή σοκολάτα. δεν στέκει η πρόσθεση 1/8 + 1/8 + 1/8. θα έστεκε αν κάθε 1/8 ήταν από την ίδια σοκολάτα.
χωρίζοντας σε 8 κομμάτια κάθε σοκολάτα, προκύπτουν 24 κομμάτια. νέο σύνολο. το οποίο θα μπει στον παρανομαστή. οπότε προκύπτει και το 3/24
Αυτό θα το πεις και για τα μπανανοπορτοκαλόμηλα του άλλου παραδείγματος;

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δημοσιεύτηκε: 10 Δεκ 2022, 14:50
από ethereal
ST48410 έγραψε: 10 Δεκ 2022, 10:52
Υπήρχαν και παλιότερα προβλήματα που έδιναν παραπάνω από τις απαιτούμενες παραμέτρους για να μπερδέψουν και εσύ έπρεπε να επιλέξεις αυτές που είναι απαραίτητες για τη λύση.
Πληροφοριακά, απλώς, εδώ και χρόνια δεν παίζει πλέον αυτό. Δεν γνωρίζω αν υπάρχει κάποια εξαίρεση κάπου.
Ξαναλέω ότι στη λογική των τωρινών βιβλίων τα παιδιά "μαγειρεύουν" με ΟΛΑ τα υλικά που τους δίνονται, χωρίς να περισσεύει κάτι, χωρίς να υπονοείται κάτι και χωρίς να λείπει κάτι.
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δημοσιεύτηκε: 10 Δεκ 2022, 14:52
από Ασέβαστος
ST48410 έγραψε: 10 Δεκ 2022, 14:46
ethereal έγραψε: 10 Δεκ 2022, 14:35
Ασέβαστος έγραψε: 10 Δεκ 2022, 09:00
συγνωμη, σε αλλο τοπικ εισαι εδω και τοσες μερες; κι εσυ ακομη δεν εχεις καταλαβει οτι το ζητημα ειναι πως επερεπε να λεει "του μηλου" αντι για "των μηλων"
ελεος. χιλιες φορες τα ειπαμε.
Αν έχεις φάει εσύ 6/5 ενός μήλου, έπρεπε να ήσουν στην Κανά της Γαλιλαίας.
Όσο το σκέφτομαι τόσο βλέπω ότι δεν υπάρχει λύση που θα ικανοποιήσει τους πάντες αν δεν χρησιμοποιήσει περισσότερες λέξεις
1. Αν πεις 6/5 των μήλων κάποιοι (όπως εγώ) θεωρούν ότι μπορεί να αναφέρεσαι στο σύνολο των μήλων
2. Αν πεις 6/5 του μήλου σας φαίνεται αφύσικο πως μία ποσότητα μεγαλύτερη του ενός μήλου χρησιμοποιεί ενικό. Αυτό γίνεται βέβαια γιατί αυτή η ποσότητα είναι η ποσότητα αναφοράς. Η μονάδα.
Ίσως λοιπόν θα ήταν καλύτερα να γράφει "κάθε μαθητής θα πάρει 1 ολόκληρο μήλο και 1/5 από ένα άλλο μήλο, δηλαδή 6/5 του μήλου"
οταν ο μαθητης μπορει να το κανει αυτο..
εδω εχουμε το κειμενο ετοιμο, και πρεπει απλως να συμπληρωσει ενα κλασμα, που συνοδευεται ηδη απο "των τριων σοκολατων"
ας ηταν ανθρωπος αυτος που εγραψε την ασκηση, να μη χωρουσε παρερμηνεια.
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δημοσιεύτηκε: 10 Δεκ 2022, 14:52
από ST48410
ethereal έγραψε: 10 Δεκ 2022, 14:50
ST48410 έγραψε: 10 Δεκ 2022, 10:52
Υπήρχαν και παλιότερα προβλήματα που έδιναν παραπάνω από τις απαιτούμενες παραμέτρους για να μπερδέψουν και εσύ έπρεπε να επιλέξεις αυτές που είναι απαραίτητες για τη λύση.
Πληροφοριακά, απλώς, εδώ και χρόνια δεν παίζει πλέον αυτό. Δεν γνωρίζω αν υπάρχει κάποια εξαίρεση κάπου.
Ξαναλέω ότι στη λογική των τωρινών βιβλίων τα παιδιά "μαγειρεύουν" με ΟΛΑ τα υλικά που τους δίνονται, χωρίς να περισσεύει κάτι, χωρίς να υπονοείται κάτι και χωρίς να λείπει κάτι.
Αυτή η άσκηση με τα μπισκότα που παρέθεσε ο enaon ήταν από παλιό βιβλίο;
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δημοσιεύτηκε: 10 Δεκ 2022, 14:57
από ethereal
nik_killthemall έγραψε: 10 Δεκ 2022, 11:47
enaon έγραψε: 10 Δεκ 2022, 11:40
Νίκο ηταν 3-4 ερωτήσεις που συζητούσαμε, αλλα δες αυτή που εφαγε τον πιο πολύ χρόνο αν θες και γράψε αν εχεις καποια παρατήρηση
Οκ υπαρχει ενα μικρο θεμα διατυπωσης, αντι για
"Επειδή έχουμε 3 σοκολάτες, τελικα το κάθε παιδί θα πάρει τα 3/8 από τις 3 σοκολάτες"
έπρεπε να γράφει
"Οπότε από τις 3 σοκολάτες που έχουμε εμείς το κάθε παιδί θα πάρει 3 τέτοια κομματια, δηλ. 3/8 της σοκολάτας".
Νικ, είχαμε 3 ανάλογα παραδείγματα.
3 πλάκες σοκολάτας των 8 κομματιών για 8 παιδιά.
3 φρούτα (μπανάνα, μήλο, πορτοκάλι) για 4 παιδιά.
6 μήλα για 5 παιδιά.
Τι θα πρέπει λοιπόν να γράφει;
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δημοσιεύτηκε: 10 Δεκ 2022, 14:59
από stavmanr
ST48410 έγραψε: 10 Δεκ 2022, 14:52
ethereal έγραψε: 10 Δεκ 2022, 14:50
ST48410 έγραψε: 10 Δεκ 2022, 10:52
Υπήρχαν και παλιότερα προβλήματα που έδιναν παραπάνω από τις απαιτούμενες παραμέτρους για να μπερδέψουν και εσύ έπρεπε να επιλέξεις αυτές που είναι απαραίτητες για τη λύση.
Πληροφοριακά, απλώς, εδώ και χρόνια δεν παίζει πλέον αυτό. Δεν γνωρίζω αν υπάρχει κάποια εξαίρεση κάπου.
Ξαναλέω ότι στη λογική των τωρινών βιβλίων τα παιδιά "μαγειρεύουν" με ΟΛΑ τα υλικά που τους δίνονται, χωρίς να περισσεύει κάτι, χωρίς να υπονοείται κάτι και χωρίς να λείπει κάτι.
Αυτή η άσκηση με τα μπισκότα που παρέθεσε ο enaon ήταν από παλιό βιβλίο;
Όπως έγραψα και παλαιότερα, είναι ντροπή της ελληνικής πολιτείας που προσπαθεί να παρασύρει τα παιδιά σε αυτή την πνευματική διαστροφή που ονομάζεται "Μαθηματικά" με χρήση σοκολατών και μπισκότων.
Καταρχήν πως να σκεφτεί λογικά ένα δεκάχρονο όταν τρέχουν τα σάλια του; Σοκολάτες, καραμέλες,μπισκότα, παγωτά.
Μιλάμε για ψυχολογική βία!
Προσπάθησε να διδάξεις μαθηματικά στον Vantono ή τον Daje με χρήση παραδειγμάτων με μοντέλα του πρώην ανατολικού μπλοκ...
Κάπου η εκπαίδευση έχει πάρει στραβό δρόμο.
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δημοσιεύτηκε: 10 Δεκ 2022, 14:59
από enaon
ST48410 έγραψε: 10 Δεκ 2022, 14:52
Αυτή η άσκηση με τα μπισκότα που παρέθεσε ο enaon ήταν από παλιό βιβλίο;
ναι απο του ~09 την αλλαγή πρεπει να ειναι αυτα.
stavmanr έγραψε: 10 Δεκ 2022, 14:43
Εν τω μεταξύ ο enaon είναι ο μόνος που συμφωνεί και διαφωνεί ταυτόχρονα με τους πάντες.
ε μια φορά, θα ετυχε.