Chilloutbuddy έγραψε: 18 Αύγ 2024, 18:16
hellegennes έγραψε: 18 Αύγ 2024, 12:39
Για να είμαστε δίκαιοι, υπάρχει ένας τομέας που υπάρχει αληθινό gender -και όχι μόνο- pay gap. Είναι η βιομηχανία που προωθεί όσο τίποτε την woke ιδεολογία: το Χόλιγουντ. Το Χόλιγουντ είναι πραγματικά η βιομηχανία όπου υπάρχει gender pay gap, racial pay gap και διάφορες άλλες μορφές μισθολογικής διάκρισης. Είναι αστείο που είναι αυτοί που κουνάνε το δάχτυλο στην υπόλοιπη κοινωνία.
Να φανταστείς, επιτρέπεται ακόμα στους παραγωγούς να υπογράφουν χωριστά συμβόλαια με κάθε ηθοποιό ακόμα κι αν είναι συμπρωταγωνιστές με ίδιο χρόνο εμφάνισης. Η ομάδα που απέρριψε αυτήν την τακτική έμεινε στην ιστορία του Χόλιγουντ ως η πρώτη φορά που οι ηθοποιοί ενώθηκαν ενάντια σ' αυτήν την αδικία. Είναι οι πρωταγωνιστές της σειράς Friends και απέδειξαν ότι η λύση απέναντι σε τέτοιες μορφές διάκρισης δεν είναι οι woke παπαριές με συμπεριληπτικότητες και πίπες, είναι η ένωση των εργαζομένων απέναντι στην εργοδοσία.
Αυτός που είχε την ιδέα ήταν ο Ντέιβιντ Σουίμερ (Ρος). Το δίκτυο τού πρόσφερε μεγαλύτερη αμοιβή γιατί διέκριναν ότι είναι ο κύριος πρωταγωνιστής. Όταν τον κάλεσαν για επαναδιαπραγμάτευση του συμβολαίου του, προτίμησε, αντί να πάει μόνος του, να μαζέψει το υπόλοιπο καστ και να τους προτείνει να πάνε σαν ομάδα. Μέχρι τότε έπαιρναν διαφορετικούς μισθούς (εννοείται οι γυναίκες έπαιρναν λιγότερα). Στην τελευταία σεζόν μάλιστα πρότειναν στην Άνιστον και στον Σουίμερ μεγαλύτερους μισθούς και τους απέρριψαν ώστε να παίρνουν όλοι από 1 εκατομμύριο ανά επεισόδιο.
Ένα διάσημο pay gap ήταν αυτό των X-Files. Η Άντερσον έπαιρνε πολύ λιγότερα από τον Ντουκόβνι, παρότι συμπρωταγωνιστές. Δεν το ήξερε καν, γιατί ο Ντουκόβνι ήταν μουνόπανο. Όταν προτάθηκε η αναβίωση των X-Files, το 2016, της πρόσφεραν τα μισά από ό,τι στον Ντουκόβνι.
Τελικά, επειδή το έκανε δημόσιο ζήτημα, πήραν τα ίδια λεφτά.
Αν σου ζητούσα τώρα να μου πεις 10 αγαπημένους ηθοποιούς σου του Χόλιγουντ που σου έρχονται στο μυαλό, πόσοι θα ήταν άντρες;
Για να το πάρουμε από την αρχή, είναι λίγο άσχετη η ερώτησή σου. Το θέμα που έθιξα εδώ είναι η μισθολογική διαφορά μεταξύ γυναικών και αντρών σε ίσους ρόλους. Τι σχέση έχει ποιοι είναι οι αγαπημένοι μου ηθοποιοί; Πώς επηρεάζει π.χ. πόσα λεφτά πήρε η Λίντα Χάμιλντον, πόσα ο Μάικλ Μπιν και πόσα ο Σβαρτζενέγκερ για τον Εξολοθρευτή; Ο Σβαρτζενέγκερ ήταν πρακτικά άσημος πριν την πρώτη ταινία, όπως και η Χάμιλτον. Στην δεύτερη ταινία όμως ο μεν πήρε 15 εκατομμύρια, η δε 1 εκατομμύριο. Σόρι αλλά δεν δικαιολογείται από τίποτα. Αμφότεροι οι ηθοποιοί είναι πρωταγωνιστές στην ταινία και έγιναν διάσημοι μαζί.
Στα Φιλαράκια, που προανέφερα, πιστεύεις ότι αν έφευγε από την σειρά η Μόνικα θα ήταν λιγότερο αισθητή η απουσία της από το αν έφευγε ο Τσάντλερ;
Μην πάμε πιο πίσω και πάθεις σοκ. Στον Μάγο του Οζ (1939), η Τζούντι Γκάρλαντ, που ήταν η πρωταγωνίστρια, πήρε λιγότερα από όλους τους άντρες ηθοποιούς που την πλαισίωναν. Οι ηθοποιοί που έπαιζαν το σκιάχτρο, το λιοντάρι και τον τενεκεδένιο έπαιρναν 3.000 δολάρια για κάθε εβδομάδα (γυρίσματος) και η Γκάρλαντ έπαιρνε 500. Ντα. Φακ. Ούτε καν ξέρω τα ονόματά τους.
Τώρα, στην ερώτησή σου, συμβαίνει να την κάνεις σε λάθος άτομο. Λατρεύω την Σιγκούρνι Γουίβερ, την Λίντα Χάμιλτον, την Μέριλ Στριπ, την Τζόντι Φόστερ, την Τέα Λεόνι, την Ρίτα Χέιγουορθ και την Τζίντζερ Ρότζερς. Αλλά ίσως δεν είμαι αντιπροσωπευτικό δείγμα.
Η ερώτησή σου στο Google είναι λάθος. Προφανώς θα σου βγάλει μόνο άντρες γιατί ρώτησες για actors. Είναι ένα από τα ελάχιστα ουσιαστικά της αγγλικής που έχουν γραμματικό φύλο. Όπως και να 'χει, υπάρχουν περισσότεροι διάσημοι άντρες ηθοποιοί γιατί υπάρχουν περισσότεροι άντρες ηθοποιοί γενικότερα και οι περισσότεροι πρωταγωνιστικοί ρόλοι γράφονται για άντρες.
Για να το γυρίσω δε σε κάτι που συζητούσαμε σε άλλο νήμα, που αναρωτήθηκα πώς γίνεται να δίνουν λεφτά στον Ρίντλεϊ Σκοτ ακόμα ενώ οι περισσότερες ταινίες του έχουν πάει άπατες, αν συμβεί αυτό σε γυναίκα άντε γεια. Π.χ. η Μίμι Λίντερ δεν έβρισκε δουλειά για πολλά χρόνια γιατί τόλμησε να κάνει μια ταινία που μπήκε μέσα. Μόνο μία, έτσι; Κι αυτή γυρίστηκε αμέσως μετά από το Deep Impact, που ήταν τρομακτική επιτυχία (μαζί με ενοικιάσεις και πωλήσεις DVD πρέπει να έβγαλε πάνω από 1 δις δολάρια μεικτά).
Σόρι, αλλά στο Χόλιγουντ συγκεκριμένα όντως υπάρχει αδικαιολόγητη μισθολογική διαφορά μεταξύ των δύο φύλων και διαφορά στην συμπεριφορά σε όλα τα επίπεδα.