Re: Είναι ο Μαρξισμός επιστήμη;
Δημοσιεύτηκε: 14 Μαρ 2024, 11:04
Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους!
https://dev.phorum.com.gr/
καλά και η μετεορολογία κάνει λάθος προβλέψειςaxilmar έγραψε: 14 Μαρ 2024, 11:24 Οχι, ειναι μια ψευτοεπιστημονικη μπουρδα.
Φυσικα η δουλεια που εκανε εχει αρκετα σωστα συμπερασματα μεσα.
Συνηθως κανενας δεν ειναι 100% σωστος ή 100% λαθος.
Αλλα εγω προσωπικα δεν μπορω να το πω 'επιστημη', καθοτι εχει πολλα αυθαιρετα συμπερασματα χωρις αναλογη τεκμηριωση.
Δεν ειπα οτι κανει λαθος προβλεψεις ο μαρξισμος, ειπα οτι εχει πολλα αυθαιρετα συμπερασματα.Ληστοσυμμορίτης έγραψε: 14 Μαρ 2024, 11:45καλά και η μετεορολογία κάνει λάθος προβλέψειςaxilmar έγραψε: 14 Μαρ 2024, 11:24 Οχι, ειναι μια ψευτοεπιστημονικη μπουρδα.
Φυσικα η δουλεια που εκανε εχει αρκετα σωστα συμπερασματα μεσα.
Συνηθως κανενας δεν ειναι 100% σωστος ή 100% λαθος.
Αλλα εγω προσωπικα δεν μπορω να το πω 'επιστημη', καθοτι εχει πολλα αυθαιρετα συμπερασματα χωρις αναλογη τεκμηριωση.

το έχει πει στις θέσεις για τον φογιερμπαχ, οι φιλόσοφοι αρκούνται στο να εξηγούν τον κόσμο, το ζήτημα είναι να τον αλλάξουμε.AlienWay έγραψε: 14 Μαρ 2024, 12:35 Αν ο Μαρξισμός αρκούνταν μονάχα στο να εξηγήσει την εργασιακή εκμετάλλευση (που το κάνει με αλληγορικό τρόπο) θα ήταν κομμάτι της κοινωνικής ψυχολογίας.
Σε μία κοινωνία όπου αντί να παράγει ο καθένας μια ποσότητα αγαθών και να γίνονται ανταλλαγές, προτιμούν οι πολλοί να γίνουν υπάλληλοι, δηλαδή υποτελείς των λίγων, ο κάθε ένας υπάλληλος από αυτούς, έχει την αίσθηση ότι το προιόν που παράγει οφείλει να έχει τιμή που να αντιστοιχεί στην εργασία του, συν ένα ποσοστό κέρδος που θα πάει στην τσέπη του αφεντικού.
Αυτή η αίσθηση είναι κατ' εμέ ψυχολογική, δικαιολογείται απόλυτα και εξηγεί την ταξική αντιπαλότητα (τον διαχρονικό φθόνο των φτωχών προς τους πλουσίους).
Είναι δηλαδή μια παραβολή που εξηγεί μια κοινωνικοψυχολογική κατάσταση.
Εχει εξηγήσει και τον τρόπο: Υφαρπαγή των μέσων παραγωγής απ' όσους διέθεσαν προσωπικό κεφάλαιο και μόχθο για να τα αποκτήσουν, καθώς επίσης και πήραν το ρίσκο στην αγορά. Επειτα, αναδιανομή των κερδών και δικτατορία του προλεταριάτου.Ληστοσυμμορίτης έγραψε: 14 Μαρ 2024, 12:38το έχει πει στις θέσεις για τον φογιερμπαχ, οι φιλόσοφοι αρκούνται στο να εξηγούν τον κόσμο, το ζήτημα είναι να τον αλλάξουμε.AlienWay έγραψε: 14 Μαρ 2024, 12:35 Αν ο Μαρξισμός αρκούνταν μονάχα στο να εξηγήσει την εργασιακή εκμετάλλευση (που το κάνει με αλληγορικό τρόπο) θα ήταν κομμάτι της κοινωνικής ψυχολογίας.
Σε μία κοινωνία όπου αντί να παράγει ο καθένας μια ποσότητα αγαθών και να γίνονται ανταλλαγές, προτιμούν οι πολλοί να γίνουν υπάλληλοι, δηλαδή υποτελείς των λίγων, ο κάθε ένας υπάλληλος από αυτούς, έχει την αίσθηση ότι το προιόν που παράγει οφείλει να έχει τιμή που να αντιστοιχεί στην εργασία του, συν ένα ποσοστό κέρδος που θα πάει στην τσέπη του αφεντικού.
Αυτή η αίσθηση είναι κατ' εμέ ψυχολογική, δικαιολογείται απόλυτα και εξηγεί την ταξική αντιπαλότητα (τον διαχρονικό φθόνο των φτωχών προς τους πλουσίους).
Είναι δηλαδή μια παραβολή που εξηγεί μια κοινωνικοψυχολογική κατάσταση.
δεν είναι άτομο εναντίον ατόμου αλλά τάξης εναντίον τάξης. Αλλά αυτό πέρα από δίκαιο είναι και το συμφέρον της κοινωνίας. Η ατομική ιδιοκτησία είναι πολύ στενή να χωρέσει τις μεγάλες δυνάμεις που βγαίνουν από την συνεργατική δουλειά όλης της κοινωνίας. Η ατομική ιδιοποίηση αυτής της κοινωνικοποιημένη εργασίας κεφαλαιοποιόντας την τι είναι; είναι αυτό που λέει ο μαρξ, το κεφάλαιο (νεκρή εργασία που έχει δουλευτεί σε εναν προηγούμενο κύκλο παραγωγής) ρουφά σαν το βρυκόλακα την ζωντανή εργασία. Δηλαδή αυτός ο πλούτος που παραγεται σήμερα από τις εργαζόμενες τάξεις γίνεται κεφάλαιο για αυριο και συνεχίζει να ζει από αυτό.AlienWay έγραψε: 14 Μαρ 2024, 12:46Εχει εξηγήσει και τον τρόπο: Υφαρπαγή των μέσων παραγωγής απ' όσους διέθεσαν προσωπικό κεφάλαιο και μόχθο για να τα αποκτήσουν, καθώς επίσης και πήραν το ρίσκο στην αγορά. Επειτα, αναδιανομή των κερδών και δικτατορία του προλεταριάτου.Ληστοσυμμορίτης έγραψε: 14 Μαρ 2024, 12:38το έχει πει στις θέσεις για τον φογιερμπαχ, οι φιλόσοφοι αρκούνται στο να εξηγούν τον κόσμο, το ζήτημα είναι να τον αλλάξουμε.AlienWay έγραψε: 14 Μαρ 2024, 12:35 Αν ο Μαρξισμός αρκούνταν μονάχα στο να εξηγήσει την εργασιακή εκμετάλλευση (που το κάνει με αλληγορικό τρόπο) θα ήταν κομμάτι της κοινωνικής ψυχολογίας.
Σε μία κοινωνία όπου αντί να παράγει ο καθένας μια ποσότητα αγαθών και να γίνονται ανταλλαγές, προτιμούν οι πολλοί να γίνουν υπάλληλοι, δηλαδή υποτελείς των λίγων, ο κάθε ένας υπάλληλος από αυτούς, έχει την αίσθηση ότι το προιόν που παράγει οφείλει να έχει τιμή που να αντιστοιχεί στην εργασία του, συν ένα ποσοστό κέρδος που θα πάει στην τσέπη του αφεντικού.
Αυτή η αίσθηση είναι κατ' εμέ ψυχολογική, δικαιολογείται απόλυτα και εξηγεί την ταξική αντιπαλότητα (τον διαχρονικό φθόνο των φτωχών προς τους πλουσίους).
Είναι δηλαδή μια παραβολή που εξηγεί μια κοινωνικοψυχολογική κατάσταση.
Σαν να λέει κάποιος ότι επειδή η επιχείρηση στην οποία εργάζεται δεν τον αμείβει καλά, να πάρει το τουφέκι και να κάνει κατάληψη στην επιχείρηση μαζί με τους άλλους εργαζόμενους. Θα πάρουν την υψηλή κυριότητα και θα κατανέμουν τα κέρδη όπως αυτοί πιστεύουν καλύτερα.
Με αυτό τον τρόπο ουσιαστικά υφαρπάζουν κάτι έτοιμο, το οποίο ο πρώην ιδιοκτήτης του ρίσκαρε, επένδυσε, έστησε, οργάνωσε.
Ετσι λειτουργεί ο κόσμος.Ληστοσυμμορίτης έγραψε: 14 Μαρ 2024, 12:58δεν είναι άτομο εναντίον ατόμου αλλά τάξης εναντίον τάξης. Αλλά αυτό πέρα από δίκαιο είναι και το συμφέρον της κοινωνίας. Η ατομική ιδιοκτησία είναι πολύ στενή να χωρέσει τις μεγάλες δυνάμεις που βγαίνουν από την συνεργατική δουλειά όλης της κοινωνίας. Η ατομική ιδιοποίηση αυτής της κοινωνικοποιημένη εργασίας κεφαλαιοποιόντας την τι είναι; είναι αυτό που λέει ο μαρξ, το κεφάλαιο (νεκρή εργασία που έχει δουλευτεί σε εναν προηγούμενο κύκλο παραγωγής) ρουφά σαν το βρυκόλακα την ζωντανή εργασία. Δηλαδή αυτός ο πλούτος που παραγεται σήμερα από τις εργαζόμενες τάξεις γίνεται κεφάλαιο για αυριο και συνεχίζει να ζει από αυτό.AlienWay έγραψε: 14 Μαρ 2024, 12:46Εχει εξηγήσει και τον τρόπο: Υφαρπαγή των μέσων παραγωγής απ' όσους διέθεσαν προσωπικό κεφάλαιο και μόχθο για να τα αποκτήσουν, καθώς επίσης και πήραν το ρίσκο στην αγορά. Επειτα, αναδιανομή των κερδών και δικτατορία του προλεταριάτου.Ληστοσυμμορίτης έγραψε: 14 Μαρ 2024, 12:38
το έχει πει στις θέσεις για τον φογιερμπαχ, οι φιλόσοφοι αρκούνται στο να εξηγούν τον κόσμο, το ζήτημα είναι να τον αλλάξουμε.
Σαν να λέει κάποιος ότι επειδή η επιχείρηση στην οποία εργάζεται δεν τον αμείβει καλά, να πάρει το τουφέκι και να κάνει κατάληψη στην επιχείρηση μαζί με τους άλλους εργαζόμενους. Θα πάρουν την υψηλή κυριότητα και θα κατανέμουν τα κέρδη όπως αυτοί πιστεύουν καλύτερα.
Με αυτό τον τρόπο ουσιαστικά υφαρπάζουν κάτι έτοιμο, το οποίο ο πρώην ιδιοκτήτης του ρίσκαρε, επένδυσε, έστησε, οργάνωσε.
δεν ειναι ουτε δικαιο, ουτε συμφερον.Ληστοσυμμορίτης έγραψε: 14 Μαρ 2024, 12:58
δεν είναι άτομο εναντίον ατόμου αλλά τάξης εναντίον τάξης. Αλλά αυτό πέρα από δίκαιο είναι και το συμφέρον της κοινωνίας.
το μόνο που παραγεις και είναι δικό σου είναι τα χασίσια που έχεις στο μπαλκόνι σου και μαστουριάζεις και έρχεσαι και γράφεις πχωρουμ. όλα τα υπόλοιπα είναι κοινωνικά προίόντα.Ασέβαστος έγραψε: 14 Μαρ 2024, 13:08δεν ειναι ουτε δικαιο, ουτε συμφερον.Ληστοσυμμορίτης έγραψε: 14 Μαρ 2024, 12:58
δεν είναι άτομο εναντίον ατόμου αλλά τάξης εναντίον τάξης. Αλλά αυτό πέρα από δίκαιο είναι και το συμφέρον της κοινωνίας.

τα βιομηχανικα προιοντα δεν ειναι κοινωνικα προιοντα.Ληστοσυμμορίτης έγραψε: 14 Μαρ 2024, 13:22το μόνο που παραγεις και είναι δικό σου είναι τα χασίσια που έχεις στο μπαλκόνι σου και μαστουριάζεις και έρχεσαι και γράφεις πχωρουμ. όλα τα υπόλοιπα είναι κοινωνικά προίόντα.Ασέβαστος έγραψε: 14 Μαρ 2024, 13:08δεν ειναι ουτε δικαιο, ουτε συμφερον.Ληστοσυμμορίτης έγραψε: 14 Μαρ 2024, 12:58
δεν είναι άτομο εναντίον ατόμου αλλά τάξης εναντίον τάξης. Αλλά αυτό πέρα από δίκαιο είναι και το συμφέρον της κοινωνίας.
Π.χ. το παντελόνι που φοράς αν έπρεπε να το φτιάξεις μόνος σου σκέψου, πόσο χρόνο θα σου έπαιρνε να μάθεις ραπτική, πόσο χρόνο θα σου έπαιρνε να συλλέξεις τις πρωτες ύλες, να τις μεταφέρεις, να επεξεργαστείς, πόσο χρόνο θα σου έπαιρνε η εξόρυξη της βελόνας-ψαλιδιού από πρωτη ύλη να τις μετασχηματίσεις σε εργαλεία ώστε να δόσεις τελικη μορφή;
Γιαυτό όταν οι παραγωγικές δυνάμεις ήταν πρωτόλειες είχαμε τέτοια αποτελέσματα :
παίζει να σου έπαινε δυο ζωές μόνο το πάντελόνι. πόσες ζωές θα σου έπαιρνε να μαθεις φαρμακευτική και να παράξεις μόνο σου το φάρμακο κτλπ, σπίτι στη σημερινη του μορφή, βάρκα, κινητό, αυτοκίνητο-μηχανή και όλος αυτός ο κοινωνικός πλούτος; ε σήμερα με την συνεργασία όλα αυτά παράγονται σε μεγάλες ποσότητες και γρήγορα ώστε να ικανοποιηθούν οι ανάγκες της κοινωνίας αλλά η κοινωνία δεν έχει πρόσβαση σε αυτά που παράγει η ίδια με τον περιορισμό της ατομικής ιδιοκτησίας.
είπαμε, τα χασίσια που έχεις στο μπαλκόνι σου είναι ατομικό προιόν αλλά αμα το ρουφάς με αυτόν τον ρυθμό θα λες τέτοιες παπαριές.Ασέβαστος έγραψε: 14 Μαρ 2024, 13:42 τα βιομηχανικα προιοντα δεν ειναι κοινωνικα προιοντα.
το κοινωνικα προιοντα, δεν περιγραφει κατι βλακεια ορισμος ειναι.