taxalata xalasa έγραψε: 16 Αύγ 2022, 17:38
αλλάζεις την εξισωση αντικαθιστωντας το Δεν με το στερητικο α-... στημενο το αποτελεσμα...
σικε..
αλλά εστω... το ενα που λες ειναι
απιστια ικανοτητας και το αλλο
πιστη ανικανοτητας
τι διαφορα εχει ο Απιστος περι Θεικοτητας από τον Πιστο περι Αθεικότητας;
Για αρχή, δεν είναι εξίσωση, είναι γλώσσα. Στην δε γλώσσα είναι ισοδύναμα τα στερητικά. Δεν υπάρχουν περισσότερο στερητικά και λιγότερο στερητικά. Στα ελληνικά η αντίθετη πρόταση είναι αυτό ακριβώς που έγραψα. Αν το θες πιο σχηματικά, με λιγότερη γλωσσική παρέμβαση που εξαρτάται από το πώς λειτουργεί συντακτικά η ελληνική ή οποιαδήποτε γλώσσα, τότε:
Απουσία Α δεν σημαίνει παρουσία Β. Στο γλωσσικό παράδειγμα με την ανικανότητα, ικανός είναι Α, ανίκανος είναι Β. Για την ακρίβεια αυτά τα δυο είναι αντίθετα. Αν το θες με άλλες λέξεις, πάρε το "τεράστιος" και "μικροσκοπικός". Κάποιος που δεν είναι τεράστιος δεν είναι ταυτόχρονα και μικροσκοπικός.
Με λίγα λόγια, η εξίσωση που επιχειρείς είναι ότι όταν κάποιος δεν έχει μια ιδιότητα, έχει ταυτόχρονα την αντίστροφη ιδιότητα. Καταφανώς κάτι τέτοιο δεν ισχύει ή μπορεί να ισχύει αλλά όχι αποκλειστικά.
Στο τελευταίο ερώτημά σου, γιατί υπάρχουν και άθεοι που είναι πεπεισμένοι ότι δεν υπάρχει Θεός, όντως, η διαφορά είναι ότι ο κανονικός άθεος, ο κλασικός ορισμός του δηλαδή, είναι αυτός που δεν έχει πειστεί ότι υπάρχει Θεός, στην ουσία γιατί δεν αποδεικνύεται και γιατί δεν κάνει καμμιά διαφορά στον φυσικό κόσμο αν υπάρχει. Ο "πιστός" άθεος είναι βέβαιος ότι δεν υπάρχει θεός. Θεωρεί δηλαδή ότι έχει βρει αποδείξεις για την απουσία θεού. Κάτι τέτοιο βέβαια δεν στέκει. Δεν υπάρχουν αποδείξεις ανυπαρξίας του Θεού, τουλάχιστον απ' όσο ξέρω.
Έμπρακτα δεν υπάρχει κάποια διαφορά, είναι φιλοσοφική η διάκριση.