Antipnevma έγραψε: 21 Ιουν 2024, 22:32
Θάλασσα παρανόησεων και συγχύσεων. Μην το παίρνεις προσωπικά. Είναι απολύτως φυσιολογικό ένα φιλικά διακείμενο απέναντι στην εξουσία αντικείμενο να μην μπορεί να συνεννοηθεί καθόλου με ένα εχθρικά διακείμενο απέναντι στην εξουσία υποκείμενο.
Δεν συγκρίνεται ένα χρυσόψαρο εγκλωβισμένο μέσα στην γυάλα με έναν καρχαρία. Δεν συγκρίνεται ο υποτακτικός Κινέζος και Πέρσης με τον ελεύθερο Μογγόλο που τους εξόντωνε ανά εκατομμύρια. Δεν συγκρίνεται μια γενετικά εξαχρειωμένη αγελάδα Holstein σε μια κτηνοτροφική μονάδα με ένα στιβαρό βιζόν στα δάση της Πολωνίας.
Μὴ μοῦ συγχίζεσαι, θὰ βρεις ἀνθρώπους ὑποτελεῖς στὴν δική σου ἐξουσία ποὺ λαχταρᾶς ἔναντι τῶν ἄλλων. Δὲν κρύβεις τὴ ζήλεια σου γιὰ τὴν "ἐλευθερία" νὰ ἐξοντώνεις ἀνθρώπους, σὰν τοὺς Μογγόλους.
1. Η γλώσσα είναι ένας τομέας ανθρώπινης δραστηριότητας που ρυθμίζει την αλληλοσυννενόηση μεταξύ ανθρώπων που έρχονται σε τακτική επαφή.
Σιγὰ μὴν εἶναι καὶ ὁ δημόσιος τομέας!
Ἐγὼ θὰ προτιμοῦσα μιὰ περιγραφὴ ὅπως,
γλώσσα εἶναι μιὰ πραγμάτωση τῆς ἔλλογης ὀντότητας τοῦ ἀνθρώπου στὴν συνεχῆ του προσπάθεια νὰ ἐπικοινωνήσει μὲ τοὺς ὁμοειδεῖς του.
Καὶ τὸ ChatGPT ξέρει ὅλες τὶς γλῶσσες, ἀλλὰ δὲν ἐπικοινωνεῖ. Νά 'ταν μόνο τὸ ChatGPT βέβαια...
2. Σε κάθε τομέα ανθρώπινης δραστηριότητας μηδενός εξαιρουμένου η καθεστημένη εξουσία έχει προνομιακή θέση στη διαμόρφωσή της και τον χαρακτήρα της.
Η "θέση" της κατεστημένης εξουσίας, αναφέρεται σε κάτι στατικό, οπότε όσο προνομιακή και να 'ναι, η γλώσσα δεν επηρεάζεται από τη θέση. Τη γλώσσα επηρεάζει η δύναμη δηλαδή οι πράξεις και όχι η θέση της κατεστημένης εξουσίας
3. Επομένως η εξουσία έχει πολύ πιο μεγάλη δύναμη από τον 'λαό' στο να διαμορφώνει τον χαρακτήρα της γλώσσας των υποτελών της.
Ναὶ καὶ ὄχι. Ἡ "θέση" τῆς κατεστημένης ἐξουσίας, ἀναφέρεται σὲ κάτι στατικό, ὁπότε ὅσο προνομιακὴ καὶ νά 'ναι, ἡ γλῶσσα δὲν ἐπηρεάζεται ἀπὸ τὴ θέση. Τὴ γλῶσσα ἐπηρεάζει ἡ
δύναμη δηλαδὴ οἱ πράξεις καὶ ὄχι ἡ θέση τῆς κατεστημένης ἐξουσίας.
(Τί εἶναι ὁ "χαρακτῆρας" τῆς γλώσσας; Ὑπάρχουν γλῶσσες ὀξύθυμες καὶ γελαστές, ὅπως ὑπάρχουν ὀξύθυμοι καὶ γελαστοὶ χαρακτῆρες;)
4. Η εξουσία είναι αυτή που έχει διαμορφώσει μια κατάσταση όπου πρέπει να γράφουμε το /i/ με πολλούς διαφορετικούς τρόπους που δεν προσφέρονται. Η εξουσία είναι που έχει διαμορφώσει συνθήκες τέτοιες ώστε κάποια προφορά να θεωρείται 'βλάχικη' και άλλη προφορά να θεωρείται 'κανονική'.
Ἡ ἐξουσία ἐργαλειοποιεῖ αὐτὰ ποὺ ἔχουν τὰ ἄτομα μέσα τους, πὲς τὰ ψυχολογικὰ συμπλέγματα καὶ κόμπλεξ κατωτερότητας.
Ἂν μπορεῖς νὰ συνεννοηθεῖς μὲ τὰ "βλάχικα", τί πρόβλημα ὑπάρχει; Ἐπειδὴ ντρέπονται κάποιοι γιὰ τὴ βλαχιά τους καὶ θέλουν νὰ φλερτάρουν τὴν ἐξουσία ποὺ μιλάει τὰ δικά της "βλάχικα" ποὺ ἀποκαλεῖ καθαρεύουσα ἢ μόντερν στάνταρ; Ὅποιος ντρέπεται, κακὰ πορεύεται.
Οι συμβάσεις στὴ χρήση τῆς γλώσσας εἶναι ἐκεῖνες ποὺ ὑπαγορεύονται ἀπὸ αὐθεντίες, τὶς ὁποῖες ὑποστηρίζει ἡ ἑκάστοτε ἐξουσία. Ὅμως, γιὰ νὰ ὑπενθυμίσω τὸν ἰσχυρισμό μου, ἡ συμπεριφορὰ ποὺ εὐνοεῖ καὶ ἐπιβάλει ἡ ἐξουσία ὁδηγεῖ στὴν ὑπαγόρευση τῶν συμβάσεων χρήσης τῆς γλώσσας. Ὄχι τὸ ἀνάποδο.
Πρῶτα ὁ "βλάχος" θὰ ἐπιδιώξει νὰ ξεβλαχέψει γιὰ νά 'ναι ἀρεστὸς στὴν ἐξουσία καὶ κατόπιν θὰ μιλάει προσεκτικὰ μὴν τοῦ ξεφύγουν τὰ "βλάχικα".
Η εξουσία είναι αυτή που έχει διαμορφώσει μια κατάσταση όπου η καθομιλουμένη γλώσσα που μιλάμε έχει μπολιάσει με νεκρούς όρους από την καθαρεύουσα και έχει αφυδατωθεί εκφραστικά. Τα 'κακά ελληνικά' που όλοι οικτίρουν και που παρατηρούνται ακόμα και σε πολιτικούς και δημοσιογράφους δεν είναι αποτέλεσμα κακής η ελλιπούς γλωσσικής εκπαίδευσης όπως κατά ψευδή συνείδηση πιστεύεται αλλά το φυσιολογικό και αναμενόμενο αποτέλεσμα όταν ένας νους ούτως ή άλλως υποτακτικός και εθισμένος να λειτουργεί σε βραδύτατους ρυθμούς γαλουχείται γλωσσικά με την κρατική εκπαίδευση και την στείρα πρότυπο γλώσσα της εξουσίας.
Ἡ πορεία τῆς ἑλληνικῆς γλώσσας καλύπτει χιλιετίες καὶ τὸ κουτσομπολιὸ γιὰ τὴν ἀφεντιά της πάει κι ἔρχεται... δὲν γίνεσαι πολὺ διαφορετικὸς ἀπὸ θαμῶνα πρωϊνάδικου, ποὺ ἔμαθε ὅ,τι ξέρει ἀπὸ τὸ κουτσομπολιό.
Ἡ "φτώχια" κι ὁ "πλοῦτος" εἶναι φιλολογικὲς ἔννοιες καὶ ὄχι κοινωνικὰ ἢ ἄλλα τινὰ φαινόμενα. Ἡ ἱκανότητα τοῦ καθενὸς νὰ μεταχειρίζεται τὴν γλῶσσα του γιὰ νὰ ἐκφραστεῖ καλύτερα συμβάλλει στὸν πλοῦτο καὶ ὅσοι βαριοῦνται νὰ ἐκφραστοῦν κι εἶναι πρόχειροι καὶ κλισὲ στὴ διάνοια, συμβάλλουν στὴ φτώχια τῆς γλώσσας.
"Κακὰ ἑλληνικὰ" ἔχουν χαρακτηριστεῖ πολλὰ καὶ διαφορετικὰ πράγματα ἀνὰ τοὺς αἰῶνες. Ἴσως ἦταν κάποιος τρόπος ὥστε οἱ αὐθεντίες νὰ μπορέσουν νὰ φᾶνε ψωμάκι ἀπὸ τὴν ἐξουσία.
Ὑπάρχει ὅμως ἡ ἀγραμματοσύνη ποὺ εἶναι ἀσυνεννοησία - ἀνικανότητα τοῦ ὁμιλοῦντα (ποὺ μπορεῖ καὶ νὰ ἐπαγγέλεται τὸν δημοσιογράφο) νὰ ἐπικοινωνήσει - καὶ ἐν τέλει ἀντικοινωνικὴ συμπεριφορά, ἂν καὶ εἶναι κούφιο νὰ μιλῶ γιὰ ἀντικοινωνικότητα σὲ σένα ποὺ δηλώνεις ντεμὲκ ἀναρχικός. Ἀρκετοὶ ἔξυπνοι ὁμιλητὲς τῆς Ἑλληνικῆς τὸ ἔχουν διακρίνει καλύτερα μὲ γραπτά τους σὲ "κακὰ ἑλληνικά".
4. Η γλώσσα του ελληνικού κράτους λέγεται Standard Modern Greek. Η λέξη 'πρότυπος' μεταφράζει τον όρο standard. Αυτή η γλώσσα είναι τεχνητό δημιούργημα του ελληνικού κράτους. Δεν είναι δημιούργημα του ελληνικού λαού ή κάποιας συγκεκριμένης ελληνικής κοινότητας. Προφανώς τα πρότυπα ελληνικά βασίζονται σε υλικά των τοπολιαλιών που μιλούσαν οι Έλληνες του κοντινού ή μακρινού παρελθόντος. Όμως δεν είναι καθόλου το ίδιο πράγμα με αυτές ούτε πρόκειται για μία τάχα φυσική εξέλιξή τους όπως κατά ψευδή συνείδηση πιστεύεται.
Ἡ φυσικότητα τῆς γλώσσας ἐναπόκειται στὴ κοινωνικὴ ἀνάγκη γιὰ συνεννόηση τῆς κοινότητας τῶν ὁμιλητῶν της καὶ ἄρα ὁ τρόπος χρήσης ἐξελίσσεται μὲ φυσικὸ τρόπο μὲ τὶς μεταβολὲς τῶν ἀναγκῶν συνεννόησης. Ἱστορία χονδρικὰ ξέρουμε: Ἡ συνύπαρξη τῶν ποικίλων ἑλληνόφωνων ἰδιωμάτων στὰ ἀστικὰ κέντρα, τὸ κρατικὸ σχολεῖο, ἡ ἐξάπλωση τῶν μέσων κλπ. ἔφεραν μιὰ φυσιολογικὴ γλωσσικὴ σύγκλιση σὲ κάποιους τρόπους ὁμιλίας. Οἱ κοινωνικὲς ἐξελίξεις ποὺ ὁδήγησαν στὴ σύγκλιση δὲν ἐπιδέχονται χαρακτηρισμὸ "φυσιολογικότητας".
Τὸ "τεχνητὸ" στὴ γλῶσσα ἀποδίδεται ὅταν κάποια αὐθεντία προσπαθεῖ (καὶ μὲ τὸ χέρι τῆς ἐξουσίας ἂν μπορεῖ) νὰ καθιερώσει ἐκφράσεις ποὺ δὲν ἀποδέχονται οἱ ὑπόλοιποι ὁμιλητὲς στὴ γλῶσσα τους.
Ἡ Ἐσπεράντο εἶναι τεχνητὴ καὶ μάλιστα μὲ μιὰ εὐελιξία σκηνοθετημένη ποὺ τὴν καθιστᾶ ἐντελῶς μονοκαλλιέργεια.
Για να το θέσω αλλιώς: οι πρότυπες γλώσσες των κρατών είναι για τις γλώσσες των αληθινών κοινοτήτων ότι είναι το junk food για το φαγητό. Το junk food δεν είναι φυσική εξέλιξη του φαγητού αλλά αγοραία παρεκτροπή του υγιούς φαγητού. Τουλάχιστον τα μισά φαγώσιμα υλικά που πουλιούνται στα ράφια των super market βασίζονται μεν σε αγνά υλικά αλλά όταν αυτά τα υλικά μπήκαν μέσα σε μηχανές και αναμείχθηκαν με ένα κάρο χημικά έλαβαν πλέον αυτήν την τεχνητή, φτωχή και θρεπτικά εξαχρειωμένη μορφή που λέμε junk food, ultra-processed food ή αυτό που ο Michael Pollan ονομάζει ακόμα καλύτερα edible foodlike substances. To junk food υπάρχει για έναν συγκεκριμένο ιδιοτελή λόγο: να βγάζουν εύκολα κέρδη οι εταιρίες τροφίμων θυσιάζοντας την υγεία των μαζών. Η πρότυπη γλώσσα της κρατικής εξουσίας υπάρχει κι αυτή για έναν συγκεκριμένο ιδιοτελή λόγο: να εθίσει τους υποτελείς της στο να ακούν την δική της φωνή προκειμένου να είναι σε θέση να τους ασκεί επιρροή κατ' αποκλειστικότητα. Αυτός είναι ο λόγος που κάθε κράτος πασχίζει να εξαλείψει τις τοπολαλιές. Επιπλέον, όπως το junk food καταστρέφει την υγεία έτσι και η τεχνητή γλώσσα αποδεδειγμένα στειρώνει τον νου και την δημιουργικότητα.
Ἡ μεταφορὰ εἶναι ἀπελπιστικὰ ἀποτυχημένη (σιγὰ μὴν ξεκινήσουμε καὶ γλωσσικὴ δίαιτα keto).
Ὅπως καὶ ἡ ἀντίληψη τοῦ γλωσσικοῦ ἐθισμοῦ. Λὲς καὶ τὰ παιδιὰ μαθαίνουν τὶς γλῶσσες τῶν γονιῶν καὶ τῶν συμμαθητῶν τους ἀπὸ ἐθισμό!
Για ποιό λόγο οι Βυζαντινοί δεν παρήγαγαν σχεδόν τίποτε στον τομέα της λογοτεχνίας; Επειδή ήταν ιδεολογικά προσκολλημένοι στην νεκρή και αποστεωμένη γλώσσα της αρχαίας γραμματείας.
Ἄ, δὲν ἔφταιγε δηλαδὴ ἡ θρησκευτικὴ προσήλωσή τους, ἀλλὰ ἡ γλωσσική;
Τὸ τί συναρπαστικὲς ἱστορίες μοιράζονταν οἱ ἑλληνόφωνοι τοῦ Βυζαντίου δὲν τὸ ξέρουμε καὶ δὲν μποροῦμε νὰ τὸ ξέρουμε, γιατί πέθαναν χωρὶς νὰ ἀφήσουν γραπτὰ κείμενα. Τὸ ἐνδιαφέρον γιὰ τὸ γράψιμο ἦταν περιορισμένο σὲ μιὰ ἄρχουσα τάξη.
Ἑπομένως ἡ λογοτεχνία τοῦ Βυζαντίου, θὰ ἦταν τῆς ἐξουσίας, ἡ ὁποία δὲν ἐνδιαφερόταν νὰ ἐπιβάλλει τὴν γλωσσική της ἄποψη στοὺς λοιποὺς ἑλληνόφωνους. Καὶ ὅπως παραδέχεσαι, ἡ γλωσσικὴ ποικιλία τους ἐμπλουτίστηκε σὲ ἐκεῖνα τὰ χρόνια.
Ὁ ἰσχυρισμὸς ὅτι οἱ Βυζαντινοὶ δὲν παρήγαγαν λογοτεχνία εἶναι ἄδικος καὶ βαθιὰ ἀναχρονιστικός, ἐνδεικτικὸς τῆς ρηχότητάς σου.
5. Όπως σου είπα αλλά δεν θέλησες να επεξεργαστείς στον σημερινό κόσμο δεν υπάρχουν αληθινές ανθρώπινες κοινότητες και επομένως είναι κενός λόγος να μιλάς για ανθρώπινες κοινότητες που επηρεάζουν την γλώσσα. Η ανθρωπότητα εν έτει 2024 χωρίζεται σε έθνη κράτη. Τα έθνη κράτη δεν είναι αληθινές 'ανθρώπινες κοινότητες', είναι de facto χωάνες ομογενοποίησης κατακερματισμένες σε άτομα και μαζικές οργανώσεις. Πραγματικές κοινότητες υπάρχουν εκεί που υπάρχει πραγματική κοινωνική αλληλεξάρτηση. Όμως οι άνθρωποι δεν εξαρτώνται από τους συνανθρώπους τους για την ατομική επιβίωσή τους και γι αυτό ευδοκιμούν κάθε λογής αντικοινωνικές και σχιζοειδείς συμπεριφορές. Οι άνθρωποι βασίζονται για την ατομική επιβίωσή τους σε αυτό που οι ακροδεξιοί κατά ψευδή συνείδηση αποκαλούν 'νέα τάξη πραγμάτων' δηλαδή στις παγκόσμιες καπιταλιστικές αγορές και τους μαζικούς κρατικούς θεσμούς. Σε κάθε έθνος κράτος υπάρχει μια τεχνητή πρότυπος γλώσσα που πασχίζει με άμεσους ή μουλωχτούς τρόπους να εξαλείψει όλες τις άλλες εντός της επικράτειάς του.
Ἡ ἀποτυχημένη παρομοίωση τῆς γλώσσας μὲ καταναλωτικὸ προϊόν, ὅπως τὸ junk food προηγουμένως, συνεχίζεται καὶ ἐδῶ. Αὐτὴ σὲ καθιστᾶ ὅμως τραγικὰ ἀποτυχημένο στὴν κατανόηση τῆς δυναμικῆς τῆς γλώσσας καὶ τὶς πραγματικὲς σκοπιμότητες μιᾶς ἐξουσίας ποὺ αὐστηροποιεῖ τὴν προτυποποίηση τῆς γλώσσας καὶ ἐπιδιώκει τὴν ἐξάλειψη τῶν γλωσσικῶν παρεκκλίσεων.
Μὲ ἄλλα λόγια, ἡ ἐξουσία ποὺ ἐχθρεύεσαι παραμένει γιατί εἶναι καλύτερη ἀπὸ σένα.
6. Η τεχνητή γλώσσα της εξουσίας ποτέ δεν είναι η ίδια με μια φυσική δηλαδή αναρχική γλώσσα. Η γλώσσα της εξουσίας τείνει ξεκάθαρα να είναι αυτό που αγγλιστί λέμε inefficient. Είναι πιο περίπλοκη, έχει περισσότερους κανόνες, περισσότερες εξαιρέσεις στους κανόνες, περισσότερους αναχρονισμούς, και προωθεί έναν τρόπο σκέψης τόσο αφαιρετικό και νεφελώδη που καταλήγει συγκεχυμένος, στείρος και σκοταδιστικός (σαν αυτόν με τον οποίο γράφεις εσύ ή η ΓΑΛΗ για παράδειγμα), δηλαδή κάνει τους ανθρώπους έξυπνους ηλίθιους. Όλα αυτά που γράφω σε αυτήν την παράγραφο μπορεί να τα προσυπογράψει πολύ εύκολα όποιος έχει μελετήσει την ιστορία της επίσημης οθωμανικής γλώσσας καθώς και τις κωμικοτραγικές περιπέτειες της νέας επίσημης γλώσσας του νεοσυσταθέντος τουρκικού κράτους.
viewtopic.php?f=10&t=54568
Μόνο ποὺ συμβαίνει τὸ ἀνάποδο. Ἄνθρωποι ἔξυπνοι παγιδεύονται στὶς ἡμιμαθεῖς ἐμμονές τους γιὰ τὴ γλῶσσα καὶ καταφεύγουν στὴν ἐξουσία προκειμένου νὰ ἐπιβάλλουν τὸ δικό τους τρόπο ὁμιλίας. Λὲς νὰ μὴ συνέβη κάτι τέτοιο στὴν Τουρκία;
Τὸ "ἀναρχόμετρο" στὴ γλῶσσα δὲν ἐφευρέθηκε, οὔτε πρόκειται. Μιὰ δική σου ἐμμονὴ ἀποτελεῖ, ἡ ὁποία σὲ ἐξυπηρετεῖ στὸ νὰ ἀποκαλεῖς ἠλίθιους τοὺς ἀνθρώπους, ἀπὸ τὸν τρόπο μὲ τὸν ὁποῖο σοῦ ἀπευθύνονται καὶ ἀπὸ τὰ στερεότυπα ποὺ ἔχεις γιὰ αὐτούς.
Εἶναι τόσο ἁπλὸς ὁ ἰσχυρισμός μου ποὺ θὰ κατέφευγες στὴν ἐξουσία γιὰ νὰ τὸν ἀποκρούσεις. Στὸ φόρουμ βέβαια βρίσκεις τὶς ρηχὲς παρομοιώσεις μὲ junk food καὶ μετὰ μπορεῖ νὰ καταφύγεις καὶ στὰ γρήγορα ἁμάξια καὶ σὲ ἄλλα καταναλωτικὰ ἀγαθὰ ποὺ συμβολίζουν την πολυμίσητή σου ἐξουσία, προκειμένου νὰ ἀπωθήσεις τὴν ἀλήθεια γιὰ τὴ γλῶσσα: Πρῶτα μεταβάλλονται οἱ ἄνθρωποι καὶ κατόπιν ἡ γλῶσσα τους. Ὅπως τὸ ἔλεγαν οἱ δημοτικιστὲς "μαλλιαροὶ" εἶναι οἱ ἄνθρωποι καὶ ὄχι "μαλλιαρὴ" ἡ γλῶσσα.
Ο αρχαίος Έλληνας σοφιστής όταν έγραφε τα ακόλουθα είχε καταλάβει καλά αυτό που μάταια σου εξηγω: ότι δηλαδή η πρότυπος κρατική γλώσσα είναι ευτελές μίμημα γλώσσας και όχι έμψυχος, ζωντανός λόγος. Σε μαρξιστικούς όρους η πρότυπος γλώσσα είναι entfremdete Sprache/alienated language
Ἡγοῦμαι δ’ οὐδὲ λόγους δίκαιον εἶναι καλεῖσθαι τοὺς γεγραμμένους, ἀλλ’ ὥσπερ εἴδωλα καὶ σχήματα καὶ
μιμήματα λόγων, τὴν αὐτὴν περὶ αὐτῶν εἰκότως ἂν δόξαν ἔχοιμεν, ἥνπερ καὶ περὶ τῶν χαλκῶν ἀνδριάντων καὶ λιθίνων ἀγαλμάτων καὶ γεγραμμένων ζῴων. Ὥσπερ γὰρ ταῦτα μιμήματα τῶν ἀληθινῶν σωμάτων ἐστί, καὶ χρῆσιν οὐδεμίαν τῷ τῶν ἀνθρώπων βίῳ παραδίδωσι, τὸν αὐτὸν τρόπον ὁ γεγραμμένος λόγος ἐκ βιβλίου μὲν θεωρούμενος ἔχει τινὰς ἐκπλήξεις, ἐπὶ δὲ τῶν καιρῶν ἀκίνητος ὢν οὐδεμίαν ὠφέλειαν τοῖς κεκτημένοις παραδίδωσιν.
Ἀλλ’ ὥσπερ ἀνδριάντων καλῶν ἀληθινὰ σώματα πολὺ χείρους τὰς εὐπρεπείας ἔχοντα πολλαπλασίους ἐπὶ τῶν ἔργων τὰς ὠφελείας παραδίδωσιν, οὕτω καὶ λόγος ὁ λεγόμενος ἔμψυχός ἐστι καὶ ζῇ καὶ τοῖς πράγμασιν ἕπεται, ὁ δὲ γεγραμμένος εἰκόνι λόγου τὴν φύσιν ὁμοίαν ἔχων ἁπάσης ἐνεργείας ἄμοιρος καθέστηκεν.
Εἶχαν πρότυπη γλῶσσα στὰ χρόνια του σοφιστῆ; Ρὲ σὲ τί σοφιστεῖες καταφεύγεις.
Εἶναι φανερὸ ὅτι ὁ Ἀλκίδαμας κατηγορεῖ τὸ γραπτὸ λόγο ἔναντι τοῦ προφορικοῦ. Θεωρεῖ τὸν δεύτερο ζωντανὸ λόγο καὶ τὸν γραπτὸ ἄψυχο καὶ εἴδωλο καὶ ἀπομίμηση, γιατί ἦταν ἀξία νὰ ἐκθέτεις τὴ διάνοιά σου στὸν προφορικὸ λόγο.
Τί σχέση ἔχει μὲ αὐτὸ ποὺ πᾶς νὰ μοῦ πεῖς; Πιὸ πολὺ σχέση ἔχει μὲ αὐτὸ ποὺ ἐγώ σου λέω.
7. Υπάρχουν αναρχικές γλώσσες με δύο έννοιες.
Πρώτον, αναρχική/φυσική γλώσσα είναι κάθε γλώσσα η οποία δεν αποτελεί εργαλείο κάποιου οργανωμένου θεσμού εξουσίας και άρα αυτορυθμίζεται. Αναρχικές γλώσσες μιλούσαν όλοι οι άνθρωποι που μεγάλωσαν σε συνθήκες όπου η εξουσία είτε δεν υπήρχε είτε αδυνατούσε να παίζει σημαντικό ρόλο στην διαμόρφωση της γλωσσικής τους εκπαίδευσης. Ο Κωλοκοτρώνης για παράδειγμα μιλούσε μια ποικιλία της ελληνικής που δεν είχε μολυνθεί ιδιαίτερα από την τεχνητή γλώσσα του παπαδαριού της Πύλης.
Ἡ γλῶσσα τους ἦταν ἡ μολυσμένη, ἢ ἡ ψυχή τους ποὺ εἶχε καλομάθει στὴν ἴντριγκα τῆς Πύλης, μὲ ἀποτέλεσμα τὴν πονηρὴ ἐπιτήδευση κάθε ἐκφραστικοῦ μέσου ποὺ εἶχαν στὴ διάθεσή τους, ἀπὸ τὰ ροῦχα μέχρι τὴν ὁμιλία καὶ τὴν καλαμαρόσυρτη γραφή;
Νεοκαθαρευουσιάνος ἔγινες, ποὺ ἔβγαλες τὸ "ἀναρχόμετρο" νὰ μετρήσεις την κακοψυχιὰ τοῦ ἀνθρώπου ἀπὸ τοὺς σολοικισμούς της ἀναρχικότητας τῆς γλώσσας. Μέτρησες πρῶτα τὸν ἑαυτό σου;
Δεύτερον, αναρχική/αντιεξουσιαστική γλώσσα είναι κάθε γλώσσα που χρησιμοποιείται συνειδητά για αντιεξουσιαστικούς σκοπούς. Αυτό που λέμε αργκό εμπίπτει στο φάσμα του γλωσσικού αναρχισμού. Ο δημιουργός της Εσπεράντο δεν είχε ο ίδιος επαναστατική στόφα (οι Εβραίοι ανήκουν άλλωστε στους λαούς που δεν είναι ικανοί για επαναστάσεις) όμως η διάδοση της γλώσσας δεν οφείλεται σε φιλάνθρωπα ανθρωπάκια σαν τον Zamenhof αλλά σε μεταγενέστερες γενιές που ήθελαν να ορθώσουν πνεύμα ανταρσίας απέναντι στις πρότυπες εθνικές γλώσσες που προωθούν ο εθνικισμός και τα έθνη κράτη. Δεν είναι τυχαίο λοιπόν που οι πιο ενθουσιώδεις εσπεραντιστές υπήρξαν μέλη βίαιων αναρχικών κινημάτων.
Άλλωστε η λέξη αναρχικός σημαίνει αντιεξουσιαστικός ή μη επιδεχόμενος εξουσία. Δεν σημαίνει χαοτικός, απροσδιόριστος ή ακανόνιστος. Θυμίζω ότι η λέξη αναρχία ετυμολογείται από την λέξη 'αρχή' η οποία στα αρχαία είχε την σημασία 'εξουσία' που σήμερα ανακλάται στον καθαρευουσιάνικο όρο 'οι αρχές' για τους αστυνομικούς και δικαστικούς λειτουργούς που οι αναρχικοί εύστοχα αποκαλούν 'πόρνες συνειδήσεως'.
Η πρόθεση των Εσπεράντο είναι ξεκάθαρα αντιεξουσιαστική. Θέλει να πλήξει πρωτευόντως τα δικαιώματα όλων όσοι θέλουν να ασκούν γλωσσικό σωβινισμό και ιμπεριαλισμό και δευτερευόντως τα δικαιώματα όλων όσοι αντλούν κοινωνικά και οικονομικά προνόμια από την γνώση προτύπων γλωσσών όπως οι κοπρίτες φιλόλογοι, οι ψευδοεπιστήμονες γλωσσολόγοι τύπου Μπαμπινιώτη και οι μεταφραστές. Το ότι είναι αντιεξουσιαστική αποδεικνύεται εμμέσως πλην σαφώς τόσο από τις αντιδράσεις ακροδεξιών και ακροαριστερών αυταρχικών καθεστώντων που έθεσαν την γλώσσα και τους ομιλητές της υπό συστηματικό διωγμό όσο και από το γεγονός ότι η γλώσσα ποτέ δεν έπαψε να λοιδωρείται όσο καμία άλλη πάρα την κοινωνική ασημαντότητά της. Επιπλέον τα Εσπεράντο αν και έχουν 2 εκατομμύρια ομιλητές, ακόμα και φυσικούς ομιλητές, δεν έχουν καμία Académie française που μπορεί να κηρύξει το ορθό και το μη ορθό ούτε κάποιον επίδοξο προστάτη που μπορεί να τα διεκδικήσει ως αποκλειστικά δική του λαμπρή κληρονομιά αξιώνοντας ορισμένα κοινωνικά προνόμια σε αυτή την βάση. Τέτοιοι απατεώνες ευδοκιμούν ως γνωστόν στους πατριωτικούς χώρους και χάρη σε ορισμένους σαν εσένα που έχουν την ψυχικά άρρωστη ανάγκη να γράφουν με πνεύματα κάνουν και καριέρες.
Τί μοῦ εἶπες τώρα, ὅτι τὰ πιάνω καὶ κάνω καριέρα, ἐπειδὴ κάπου στὸ internet ποστάρω μὲ πολυτονικό!!
Αὐτὴ εἶναι καὶ ἡ μοναδικὴ πράξη μου ποὺ σοῦ ἀρκεῖ γιὰ νὰ ἐξαγάγεις ὅλα τὰ συμπεράσματα γιὰ τὸ ἄτομό μου!! Seeing is believing
Καὶ ἐπιμένεις πὼς μόνο οἱ ἐσπεραντιστὲς εἶναι ἀναρχικοὶ γιατί ἡ Ἐσπεράντο εἶναι ἡ ἀναρχικὴ γλῶσσα. Σὲ λίγο τὸ πιστοποιητικὸ τοῦ ὁμιλητῆ Ἐσπεράντο θὰ γίνει καὶ προϋπόθεση, πιστοποιητικὸ ἀναρχικοῦ. Πόσο δοῦλος τῶν εἰδώλων ποὺ λέει καὶ ὁ σοφιστὴς ποὺ παρέθεσες!
Τὸ ἂν ἡ Ἐσπεράντο δὲν θὰ δικαιολογεῖ τὸ διορισμὸ αὐθεντιῶν ποὺ θὰ γίνουν κοπρῖτες τῆς ἐξουσίας, ἐξαρτᾶται ἀπὸ τὸ βαθμὸ ἐπίτευξης τοῦ σκοποῦ τῶν ἀντιεξουσιαστῶν, εἴτε μιλοῦν Ἐσπεράντο, εἴτε μιλοῦν ἄλλες γλῶσσες. Ὄχι ἀπὸ τὴν ἴδια τήν Ἐσπεράντο.
8. Σκοπός των τεχνητών αναρχικών γλωσσών είναι γενικότερα η αντιεξουστική πρόθεση της αμφισβήτησης των δικαιωμάτων που ανέφερα προηγουμένως και ειδικότερα ο συντονισμός αναρχικής δράσης σε παγκόσμιο επίπεδο, η δημιουργία δικού μας πολιτισμικού φόρουμ και η απόκρυψη των επικοινωνιών μας από τρίτους. Δεν θέλουμε να ομογενοποιήσουμε τον κόσμο. Η εξουσία είναι αυτή που πάντοτε θέλει να ομογενοποιεί και να αποχρωματοποιεί. Εμείς θέλουμε αυτό που απεχθάνεται η εξουσία: θέλουμε ακραία ποικιλότητα και πολυμορφία σε κάθε επίπεδο: τόσο στο γλωσσικό όσο και στο οικολογικό, το πολιτικό, το φυλετικό, το διεμφυλικό, το σεξουαλικό/ερωτικό κτλ.
Εἰδικὰ αὐτὸ τὸ "ἀπόκρυψη τῶν ἐπικοινωνιῶν μας ἀπὸ τρίτους" μέσῳ τεχνητῶν γλωσσῶν, μυρίζει ἀρχομανία ἀπὸ μακριά. Ἀλλὰ ξέχασα, ἐσεῖς εἶστε οἱ καλοὶ καὶ δὲν θὰ μᾶς ὁμογενοποιήσετε, οὔτε θὰ παραμείνετε γιὰ τὸ καλό μας.
Τί σχέση ἔχει μὲ τὸν ἰσχυρισμό μου ἡ πολιτικὴ ἀξιοποίηση τῶν τεχνητῶν γλωσσῶν ἀπὸ τοὺς ἀναρχικούς; μὰ φυσικὰ εἶναι μιὰ εὐκαιρία γιὰ περισσότερο κύρηγμα!! Τό -κυρ- μὲ ὕψιλον, γιατί νιώθει κυρίαρχος. Ἂν ἤσουν εὐθύτερος στὴν πολιτικὴ συζήτηση γιὰ τὴν ὁποία κάνεις τὸ κήρυγμα, μπορεῖ καὶ νὰ ἄξιζε μιὰ παρεκτροπὴ ἀπὸ τὸ γλωσσικὸ θέμα.
Νὰ αἰσθάνεσαι εὐλογημένος γιὰ τὸ χρόνο ποὺ ὅπως ἐγὼ βρῆκα, γιὰ νὰ σοῦ ἀπαντοῦν, κι ἂς μὴ σ' ἀρέσει.
Ἔρρωσο.