Re: Η καταγωγή των Σαρακατσάνων
Δημοσιεύτηκε: 18 Απρ 2020, 21:23
Δεν ειναι κακο να εισαι προιον προσμιξης διαφορων φυλων ουτε σε κανει κατωτερο, μην αισθανεσαι ασχημα γι αυτο
Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους!
https://dev.phorum.com.gr/
Yπήρχαν μόνο στις περιοχές όπου συνόρευαν οι γλωσσικές ζώνες, όχι παντού. Αλλά τέτοια χωριά ήταν πολύ λίγα κι όχι πολλά όπως λέει ο Arisvilla.Gouerino 4 έγραψε: 18 Απρ 2020, 20:22Δεν υπηρχαν τετοια χωριαArisvilla έγραψε: 18 Απρ 2020, 20:20https://el.wikipedia.org/wiki/Σκαλοχώρι_Κοζάνηςκορόιδο έγραψε: 18 Απρ 2020, 20:16 Ξέρει κανείς την καταγωγή των ελληνόφονων κατοίκων στο χωριό Σκαλοχώρι Κοζάνης;
Οι χοροί και τα τραγούδια τους μοιάζουν με των Σαρακατσάνων.
Αναφέρει ότι το χωριό είναι στο όριο της σλαβόφωνης περιοχής. Από ότι ξέρω στην περιοχή εκεί ήταν πολλά χωριά που είχαν ελληνόφωνους, βλαχόφωνους και σλαβόφωνους μαζί.
Μυθος ειναι
Αυτό οφείλεται κυρίως στον Καραμανλή που τους 'αστικοποιησε' δίνοντας οικονομικές διευκολυνσεις να χτίσουν σπίτια σε οικισμούς που τους είχαν παραχωρηθεί εγκαταλειποντας τη νομαδικη ζωή.Arisvilla έγραψε: 18 Απρ 2020, 20:16 Το 90% των Σαρακατσάνων είναι δεξιάς ιδεολογίας. Είναι ίσως η πιο συντηρητική από τις ελληνικές "φυλές" Στη Θεσσαλία πάρα πολλοί Σαρακατσάνοι ήταν Βουλευτές της ΝΔ (Σούρλας, Σουφλιάς και άλλοι) Και ο Κόκκαλης της Λάρισας που είναι τώρα στον Σύριζα (από Ανελ) νομίζω Σαρακατσάνος είναι.
Εγω παντως δεν εχω ακουσει για κανεναΝταρνάκας έγραψε: 18 Απρ 2020, 21:27Yπήρχαν μόνο στις περιοχές όπου συνόρευαν οι γλωσσικές ζώνες, όχι παντού. Αλλά τέτοια χωριά ήταν πολύ λίγα κι όχι πολλά όπως λέει ο Arisvilla.Gouerino 4 έγραψε: 18 Απρ 2020, 20:22Δεν υπηρχαν τετοια χωριαArisvilla έγραψε: 18 Απρ 2020, 20:20
https://el.wikipedia.org/wiki/Σκαλοχώρι_Κοζάνης
Αναφέρει ότι το χωριό είναι στο όριο της σλαβόφωνης περιοχής. Από ότι ξέρω στην περιοχή εκεί ήταν πολλά χωριά που είχαν ελληνόφωνους, βλαχόφωνους και σλαβόφωνους μαζί.
Μυθος ειναι
Εδώ όμως οι Πόντιοι ακολουθούν τη συντακτική δομή της αρχαίας ελληνικής ενώ οι άλλες διάλεκτοι την έχουν αντικαταστήσει με νεωτερισμό (η αντωνυμία πριν από το ρήμα είναι νεώτερη συντακτική δομή). Ενώ το σχήμα ουσιαστικό+άρθρο στο τέλος δεν υπήρχε ποτέ στην ελληνική γλώσσα, ούτε στην αρχαία ούτε στη νέα.Gouerino 4 έγραψε: 18 Απρ 2020, 20:26Δηλαδη οι ποντιοι που λενε αγαπωσε και οχι σε αγαπω οπως εμεις ,σημαινει οτι ενας απο τους δυο δεν μιλαει ελληνικαΖαποτέκος έγραψε: 18 Απρ 2020, 20:21Δάκες ναι.Gouerino 4 έγραψε: 18 Απρ 2020, 19:58 Τελος παντων,οι βλαχοι ηταν κατοικοι των βαλκανιων που εκλατινιστηκαν.
Μπορει να ηταν ελληνες,δακες,μακες,σακες,αρες,μαρες,οτιδηποτε
Σάκες όχι. Σάκες λέγονταν οι Σκύθες.
Μάκες είναι ο πληθυντικός της μάκας ; https://www.slang.gr/lemma/1068-maka
Έλληνες δεν μπορεί να είναι γλωσσολογικά. Νομίζω πως χρησιμοποιούν το άρθρο μετά το ουσιαστικό - ο Λεπο , ο Νταρν ή όποιος άλλος κατέχει τα γλωσσολογικά θα τα πει σωστότερα. Οι αρχαίοι Έλληνες, οι Λατίνοι και οι Νεοέλληνες το χρησιμοποιούν πριν. Ο Βλάχος δεν λέει "ο πατέρας", αλλά "πατέρας ο". Αν λοιπόν οι Βλάχοι ήταν απόγονοι Ελλήνων θα έλεγαν "ο πατέρας". Δεν τα ξέρω όμως καλά. Ας μιλήσει γι' αυτά κάποιος άλλος.
Ελεος
Όχι. Ξέρω π.χ. εδώ κοντά σε μας που υπήρχαν δυο τρία τέτοια χωριά (με σλαβόφωνους και ελληνόφωνους μαζί).Gouerino 4 έγραψε: 18 Απρ 2020, 21:30Εγω παντως δεν εχω ακουσει για κανεναΝταρνάκας έγραψε: 18 Απρ 2020, 21:27Yπήρχαν μόνο στις περιοχές όπου συνόρευαν οι γλωσσικές ζώνες, όχι παντού. Αλλά τέτοια χωριά ήταν πολύ λίγα κι όχι πολλά όπως λέει ο Arisvilla.
Μηπως μπερδεψανε το ελληνες=σλαβοφωνοι πατριαρχικοι με το ελληνόφωνους
Αυτό εμένα μου κάνει ιδιαίτερα ενδιαφέρον.taliban έγραψε: 18 Απρ 2020, 19:35Μέχρι και πριν λίγα χρόνια τα τελετουργικά αφορούσαν σε περισσότερο πρακτικό επίπεδο.κορόιδο έγραψε: 18 Απρ 2020, 19:07 Οι Σαρακατσάνοι είχαν την οφιολατρεία. Κάθε σπίτι Σε καλύβα είχαν ένα πουκάμισο φιδιού. Οφιολατρεία είχαν και οι αρχαίοι Έλληνες.
Το ερώτημα βέβαια είναι γιατί δεν μιλούν σαν τους αρχαίους Έλληνες. Ίσως ήταν οι βοσκοί που ήταν στα βουνά και παρέμειναν εκεί μετά την κατάκτηση της Ελλάδος από τους Ρωμαίους κλπ.
Διαφορα "ξόρκια" για να "διαβάζεις" φίδια να κάθονται ήσυχα.
Αλλα πάλι αφορούσαν το τσίμπημα. Σταυρωνεις το σημείο 3 φορές και διαβάζαμε κάτι. Η πληγή έκλεινε.
Αφενός ένα τμημα προερχόμασταν από την Πίνδο αφετέρου δεν σχετιζομαστε με τα βλαχαδερα συντρόφια .
Δεν είπα ότι ήταν πολλά το αντίθετο. Και πράγματι ήταν εκεί που συνόρευαν οι γλωσσικές ζώνες.Νταρνάκας έγραψε: 18 Απρ 2020, 21:27Yπήρχαν μόνο στις περιοχές όπου συνόρευαν οι γλωσσικές ζώνες, όχι παντού. Αλλά τέτοια χωριά ήταν πολύ λίγα κι όχι πολλά όπως λέει ο Arisvilla.Gouerino 4 έγραψε: 18 Απρ 2020, 20:22Δεν υπηρχαν τετοια χωριαArisvilla έγραψε: 18 Απρ 2020, 20:20
https://el.wikipedia.org/wiki/Σκαλοχώρι_Κοζάνης
Αναφέρει ότι το χωριό είναι στο όριο της σλαβόφωνης περιοχής. Από ότι ξέρω στην περιοχή εκεί ήταν πολλά χωριά που είχαν ελληνόφωνους, βλαχόφωνους και σλαβόφωνους μαζί.
Μυθος ειναι

Ποιος βουλγαρικός στρατός; Δεν πάτησε ποτέ βουλγαρικός στρατός στα μέρη αυτά, ούτε στους βαλκανικούς ούτε στους Παγκόσμιους πολέμουςκορόιδο έγραψε: 18 Απρ 2020, 20:35
Οι πρώην εξαρχικοί (και όχι μόνον) εκδιώχτηκαν από την χωριά στην περιοχή της Πτολεμαΐδας κατά την υποχώρηση του βουλγάρικου στρατού.
Ο Τρότσκι κάλυπτε τους Βαλκανικούς πολέμους ως ανταποκριτής, αλλά δε νομίζω να γράφει τέτοιο πράγμα. Η Πτολεμαΐδα εξάλλου ήταν Τουρκόπολη τότε κι ο ελληνικός στρατός δεν έκαιγε/κατέστρεφε τουρκικούς οικισμούς. Αυτό έγινε με αρκετά βουλγαρικά χωριά στο Κιλκίς (και την ίδια την πόλη).κορόιδο έγραψε: 18 Απρ 2020, 20:35Μάλιστα ο Λένιν (νομίζω) που κάλυπτε δημοσιογραφικά τον πόλεμο, είπε ότι η Πτολεμαίδα ισοπεδώθηκε από τον ελληνικό στρατό.
Σε μεγάλα χωριά είναι πιθανόν να υπήρχαν και ελληνόφωνοι και σλαβόφωνοι. Δεν μπορώ να το πώ με βεβαιότητα. Π.χ. στην Γουμένισσα που είναι μέσα στο όριο σλαβοφωνίας, στις αρχές του αιώνα υπήρχαν οικογένειες με επίθετα που μπορούσες να τα διαβάσεις κι'έτσι κι'αλλιώς. Π.χ. Σαμαράς/Σαμαρτζής/Самарџиев, Καρατζάς/Караџов, Μπαταντζής/Батанџиев. Υπήρχαν και ξεκάθαρα Σλάβικα, όπως Гологанов, Бојчев. Υπήρχαν όμως και ξεκάθαρα μη Σλάβικα, όπως Καρακόλης και Πίπτσος. Αυτά τα ονόματα υπάρχουν στα αρχεία του Μακεδονικού αγώνος. Οταν πήγε η οικογένειά μου στην Γουμένισσα, όλοι αυτοί ήταν οι περισσότεροι δίγλωσσοι και όσοι ήταν μονόγλωσσοι (μάλλον ελλειπώς δίγλωσσοι, δεν υπήρχε κανείς αυστηρά μονόγλωσσος) ήταν σλαβόφωνοι. Φυσικά, τότε πιά υπήρχαν και πρόσφυγες που ήταν αυστηρά ελληνόφωνοι. Υποθέτω ότι η ίδια κατάσταση υπήρχε και στις αρχές του αιώνα, με περισσότερη έμφαση στην σλαβοφωνία, αλλά σίγουρα υπήρχαν ελληνόφωνοι, αλλιώς δεν εξηγούνται τα μη σλαβικά ονόματα.Νταρνάκας έγραψε: 18 Απρ 2020, 21:27Yπήρχαν μόνο στις περιοχές όπου συνόρευαν οι γλωσσικές ζώνες, όχι παντού. Αλλά τέτοια χωριά ήταν πολύ λίγα κι όχι πολλά όπως λέει ο Arisvilla.Gouerino 4 έγραψε: 18 Απρ 2020, 20:22Δεν υπηρχαν τετοια χωριαArisvilla έγραψε: 18 Απρ 2020, 20:20https://el.wikipedia.org/wiki/Σκαλοχώρι_Κοζάνης
Αναφέρει ότι το χωριό είναι στο όριο της σλαβόφωνης περιοχής. Από ότι ξέρω στην περιοχή εκεί ήταν πολλά χωριά που είχαν ελληνόφωνους, βλαχόφωνους και σλαβόφωνους μαζί.
Μυθος ειναι
Και οι βλαχοι νεωτερισμο θα εκαναν αν πραγματι ελεγαν πατερας ο.Νταρνάκας έγραψε: 18 Απρ 2020, 21:33Εδώ όμως οι Πόντιοι ακολουθούν τη συντακτική δομή της αρχαίας ελληνικής ενώ οι άλλες διάλεκτοι την έχουν αντικαταστήσει με νεωτερισμό (η αντωνυμία πριν από το ρήμα είναι νεώτερη συντακτική δομή). Ενώ το σχήμα ουσιαστικό+άρθρο στο τέλος δεν υπήρχε ποτέ στην ελληνική γλώσσα, ούτε στην αρχαία ούτε στη νέα.Gouerino 4 έγραψε: 18 Απρ 2020, 20:26Δηλαδη οι ποντιοι που λενε αγαπωσε και οχι σε αγαπω οπως εμεις ,σημαινει οτι ενας απο τους δυο δεν μιλαει ελληνικαΖαποτέκος έγραψε: 18 Απρ 2020, 20:21
Δάκες ναι.
Σάκες όχι. Σάκες λέγονταν οι Σκύθες.
Μάκες είναι ο πληθυντικός της μάκας ; https://www.slang.gr/lemma/1068-maka
Έλληνες δεν μπορεί να είναι γλωσσολογικά. Νομίζω πως χρησιμοποιούν το άρθρο μετά το ουσιαστικό - ο Λεπο , ο Νταρν ή όποιος άλλος κατέχει τα γλωσσολογικά θα τα πει σωστότερα. Οι αρχαίοι Έλληνες, οι Λατίνοι και οι Νεοέλληνες το χρησιμοποιούν πριν. Ο Βλάχος δεν λέει "ο πατέρας", αλλά "πατέρας ο". Αν λοιπόν οι Βλάχοι ήταν απόγονοι Ελλήνων θα έλεγαν "ο πατέρας". Δεν τα ξέρω όμως καλά. Ας μιλήσει γι' αυτά κάποιος άλλος.
Ελεος
Σίγουρα στα περισσότερα σλαβόφωνα χωριά θα υπήρχε ελληνόφωνο υπόστρωμα που αφομοιώθηκε. Αν θυμάσαι στο παλιό φόρουμ έγραφα για το χρονικό του Παπασυναδινού. Αυτός ήταν από ένα χωριό βόρεια των Σερρών που στις αρχές του 20ου αιώνα ήταν σλαβόφωνο, αλλά την εποχή που έγραψε το χρονικό του (γύρω στο 1645), απ' αυτά που διαβάζω, ονόματα κι επώνυμα που αναφέρει απ' την οικογένειά του, από άλλους χωριανούς αλλά και από γειτονικά σλαβόφωνα χωριά, είναι αδύνατο να ήταν τότε σλαβόφωνοι και να είχαν τέτοια ονόματα (π.χ. μερικά ας πούμε έχουν την χαρακτηριστική υποκοριστική κατάληξη -ούδης που συνηθίζεται πολύ και σήμερα στους ελληνόφωνους των γειτονικών περιοχών).Leporello έγραψε: 18 Απρ 2020, 21:58Σε μεγάλα χωριά είναι πιθανόν να υπήρχαν και ελληνόφωνοι και σλαβόφωνοι. Δεν μπορώ να το πώ με βεβαιότητα. Π.χ. στην Γουμένισσα που είναι μέσα στο όριο σλαβοφωνίας, στις αρχές του αιώνα υπήρχαν οικογένειες με επίθετα που μπορούσες να τα διαβάσεις κι'έτσι κι'αλλιώς. Π.χ. Σαμαράς/Σαμαρτζής/Самарџиев, Καρατζάς/Караџов, Μπαταντζής/Батанџиев. Υπήρχαν και ξεκάθαρα Σλάβικα, όπως Гологанов, Бојчев. Υπήρχαν όμως και ξεκάθαρα μη Σλάβικα, όπως Καρακόλης και Πίπτσος. Αυτά τα ονόματα υπάρχουν στα αρχεία του Μακεδονικού αγώνος. Οταν πήγε η οικογένειά μου στην Γουμένισσα, όλοι αυτοί ήταν οι περισσότεροι δίγλωσσοι και όσοι ήταν μονόγλωσσοι (μάλλον ελλειπώς δίγλωσσοι, δεν υπήρχε κανείς αυστηρά μονόγλωσσος) ήταν σλαβόφωνοι. Φυσικά, τότε πιά υπήρχαν και πρόσφυγες που ήταν αυστηρά ελληνόφωνοι. Υποθέτω ότι η ίδια κατάσταση υπήρχε και στις αρχές του αιώνα, με περισσότερη έμφαση στην σλαβοφωνία, αλλά σίγουρα υπήρχαν ελληνόφωνοι, αλλιώς δεν εξηγούνται τα μη σλαβικά ονόματα.Νταρνάκας έγραψε: 18 Απρ 2020, 21:27Yπήρχαν μόνο στις περιοχές όπου συνόρευαν οι γλωσσικές ζώνες, όχι παντού. Αλλά τέτοια χωριά ήταν πολύ λίγα κι όχι πολλά όπως λέει ο Arisvilla.