Διαφωνώ σχεδόν ριζικά με τις αναλύσεις του εναρκτήριου ποστ του συμπαθή Φος:
foscilis έγραψε: 28 Αύγ 2019, 02:06
(...) Δεν είναι αληθινά ελεύθερη η μετακίνηση από μια χώρα που πεινάνε σε μια χώρα με μισθάρες, ούτε είναι αληθινά ελεύθερη η μετανάστευση από μια χώρα που σε σφάζουν συμμορίες στη μέση του δρόμου σε μια χώρα με ανύπαρκτη εγκληματικότητα. (...)
Είναι σάμπως "αληθινά" ελεύθερη η μετακίνηση μέσα στη χώρα, από γειτονιές πλουσίων σε γειτονιές φτωχών;
Επομένως, κατά Φος, πρέπει να φτιάξουμε φράχτες γύρω από την Εκάλη και τα λοιπά πλούσια προάστια, ώστε να μην κινδυνεύουν οι πολιτισμένοι πλούσιοι από τους απολίτιστους φτωχούς.
Τι δουλειά έχεις στην Εκάλη ρε Φος;
Οι περισσότεροι μετανάστες αν έλειπε η οικονομική ανάγκη ή αν δεν ήταν τόσο μπουρδέλο η κοινωνία προέλευσης θα προτιμούσαν να μείνουν με τους φίλους και την οικογένειά τους και όχι να πάνε σε μια εντελώς ξένη χώρα όπου τους αναλογεί το χαμηλότερο σκαλοπάτι της κοινωνικής κλίμακας. (...)
Ο φίλος sys, που συμφωνεί κατά τα λοιπά μαζί σου, υποστηρίζει ότι όλοι αυτοί παρατούν το σπίτι, τους φίλους και την οικογένειά τους για να εισπράξουν τα επιδόματα...
Το κοινωνικό κράτος βασίζεται στο ότι όλοι συνεισφέρουν στο μέτρο του δυνατού, όχι ότι θα έρθουν μαζικά άτομα απέξω να κάνουν χρήση του.
Δηλαδή, αν για μία γενιά γεννιόταν 10 παιδιά σε κάθε οικογένεια, θα έπαυε το κοινωνικό κράτος εξαιτίας της αθρόας προσέλευσης νέων μελών που δεν προσφέρουν τίποτα (μωρά αφού) στην κοινωνία μας;
Το κοινωνικό κράτος λέγεται κοινωνικό επειδή δεν διαχωρίζει άτομα μέσα στην κοινωνία. Αναγνωρίζει το δικαίωμα καθενός που συμμετέχει σε εκείνη με οποιονδήποτε τρόπο (ακόμα κι ως άστεγος, άνεργος, άεργος κλπ) να ζήσει και να έχει αξιοπρεπή διαβίωση.
η δημοκρατία βασίζεται στο ότι η συντριπτική πλειοψηφία των κατοίκων μιας χώρας έχει πολιτικά δικαιώματα.
Οι πολίτες μίας χώρας είναι οι διαχειριστές της δημοκρατίας. Μπορείς να ανήκεις σε μία κοινωνική ομάδα, εταιρία ή οτιδήποτε άλλο χωρίς να έχεις αρχικά διαχειριστική αρμοδιότητα ή δυνατότητα.
Επίσης, υπενθυμίζω ότι τα ανθρώπινα δικαιώματα και τα δικαιώματα των μεταναστών έχουν κατοχυρωθεί δημοκρατικά.
Οι μετανάστες μπορούν (και πρέπει) να αποκτούν πολιτικά δικαιώματα αλλά μετά από κάποια χρόνια που έχουν "ριζώσει". Αν όμως έχεις μια μεγάλη σταθερή ροή, αυτό σημαίνει ότι σε οποιαδήποτε δεδομένη στιγμή 5% ή 10%, ένα υπολογίσιμο τέλος πάντων ποσοστό του μόνιμου πληθυσμού δεν έχει και δε μπορεί να έχει πολιτικά δικαιώματα. Δεν είναι λοιπόν δημοκρατία αυτή η χώρα αλλά μια κοινωνία με δύο κάστες.
Όπως γράψαμε παραπάνω, η διαχειριστική δύναμη (πολιτικά δικαιώματα) του εκάστοτε μέλους της κοινωνίας έρχεται σταδιακά και με προϋποθέσεις.
Περαιτέρω η κάστα των "ξένων" συμμετέχει ελάχιστα στις πολιτικές διαδικασίες της χώρας, που αισθάνεται ότι δεν την αφορούν καν.
Εννοείς ότι ο "ξένος" δεν ενδιαφέρεται να συμμετέχει στην κοινωνία στην οποία ήρθε για να ζήσει και να μεγαλώσει τα παιδιά του;
Θα υποστήριζα ότι οι περισσότερο απολιτίκ είναι οι ντόπιοι νέοι παρά οι ξένοι.
Αισθάνεται τον εαυτό της ακόμα μέλος της κοινωνίας προέλευσης (δείτε και τους εμιγκρέδες εδώ στο φόρουμ, ζουν Αγγλίες, Γερμανίες, Γαλλίες και το μεγαλύτερο πρόβλημά τους είναι αν έπεσε ξύλο προχθές Πατησίων και Στουρνάρη γωνία). Δε συνδικαλίζεται, δεν ψηφίζει, συχνά δεν ξέρει καν τη γλώσσα.
Όλοι οι μετανάστες αναπτύσσουν ισχυρούς μεταξύ τους δεσμούς ανά τον κόσμο. Είναι απόλυτα λογικό. Ακόμα κι εσύ, αν πας ως απλός τουρίστας στην Ταϊλάνδη, τον πρώτο που να βρεις να μιλά ελληνικά θα τον κάνεις αμέσως κολλητό...
Πρόκειται για την συναισθηματική ταύτιση που προκύπτει από κοινές δραστηριότητες.
Η μετανάστευση των μορφωμένων, ανώτερου επιπέδου εργαζομένων όπως γιατροί, επιστήμονες κλπ ενώ έχει όντως πάρα πολύ θετικά αποτελέσματα για την κοινωνία υποδοχής, ουσιαστικά αποτελεί μια "καταλήστευση" της κοινωνίας προέλευσης, η οποία πληρώνει το δυσανάλογο κόστος για να αποκτήσουν εξειδίκευση όλοι αυτοί αλλά δεν αποκομίζει σχεδόν κανένα όφελος (ίσως τίποτα εμβάσματα από το ποσοστό εκείνο που διατηρεί κάποιους δεσμούς) και επιπλέον καταλήγει με πιο υποβαθμισμένο εργατικό και κοινωνικό δυναμικό. Τελικά δηλαδή η εξειδικευμένη, μορφωμένη μετανάστευση απλά μεγαλώνει το χάσμα μεταξύ κοινωνίας προέλευσης και κοινωνίας υποδοχής, προκαλώντας μαζικότερη ανειδίκευτη μετανάστευση.
Ενώ ως τώρα έγραφες από την πλευρά του μετανάστη, τώρα ξαφνικά γράφεις από την πλευρά της έρμης κοινωνίας.
Γιατί λοιπόν δεν γράφεις πχ. ότι
ο έλληνας επιστήμονας μετανάστης απορρίπτει τη χώρα προέλευσης (Ελλάδα) ως ανίκανη να του δώσει τα στοιχειώδη που ο ίδιος θεωρεί στη ζωή του, και μετεγκαθίσταται σε μία κοινωνία που μπορεί να του προσφέρει καλύτερα;
Πάνω από 500.000 ήταν οι έλληνες που αποχωρίστηκαν την πατρίδα τους, τους φίλους, την οικογένεια, και προτίμησαν καλύτερες κοινωνίες, με καλύτερη ζωή, την τελευταία δεκαετία, χωρίς να υπάρχει πόλεμος, χωρίς να υπάρχουν αποκεφαλισμοί, χωρίς να υπάρχουν όλα τα βίαια που περιγράφεις στις περιπτώσεις των μεταναστών τρίτων χωρών.
Φοβόμαστε μην στοχοποιήσουμε καί τους έλληνες μετανάστες με την ίδια ευκολία που στοχοποιούμε τους ξένους ή μας χαλά το πατριωτικό προφίλ;
Η μετανάστευση των ανειδίκευτων συμπιέζει τα εισοδήματα και τα εργατικά δικαιώματα της ντόπιας εργατικής τάξης.
Πώς γίνεται αυτό;
Παραπάνω γράφαμε ότι διαχειριστές της δημοκρατίας, δηλαδή νομοθέτες, είναι οι ίδιοι οι έλληνες, κι ότι οι ξένοι δεν έχουν πολιτικά δικαιώματα.
Τώρα, αν ο έλληνας ψηφίζει νόμους με τους οποίους επιτρέπει να συμπιέζονται τα εργασιακά του δικαιώματα, αυτό είναι πρόβλημα του έλληνα αποκλειστικά. Όχι του μετανάστη που δεν έχει καν πολιτικά δικαιώματα...
Επιπλέον δρα αντιπολιτικά: αντί ο ντόπιος εργαζόμενος να κοιτά πώς να βελτιώσει τη θέση του σε σχέση με το αφεντικό του, νομίζει ότι βρίσκεται στην ίδια πλευρά με το αφεντικό (αυτή της κυρίαρχης εθνότητας) και ο ξένος είναι ο εισβολέας.
Αυτό που περιγράφεις είναι και πάλι πρόβλημα της νοοτροπίας του έλληνα. Όχι του ξένου.
Υπεθυμίζω ότι εργαζόμενος και εργοδότης είναι ταυτόχρονα έλληνες στην τεράστια πλειονότητα των περιπτώσεων. Παρουσιάζεις ως έλληνα τον εργαζόμενο κι ως κάτι άλλο τον εργοδότη.
Ο πολυπολιτισμός είναι μια μαλακία εκτός του αγγλοσαξωνικού κοινωνικού πλαισίου.
Ποτέ δεν υπήρχε ...μονοπολιτισμός στην παγκόσμια ιστορία. Τιμάς το αγγλοσαξονικό κοινωνικό πλαίσιο όταν του αναγνωρίζεις ότι είναι ο μοναδικός γνώστης της παγκόσμιας ιστορίας.
Σημαίνουν όλα αυτά ότι είμαι ενάντια στη μετανάστευση; ΟΧΙ.
Διότι τότε θα έπρεπε να "κρεμάσεις" εξίσου και τους έλληνες μετανάστες, κι αυτό είναι politicaly incorrect.
Σημαίνουν όλα αυτά ότι είμαι ενάντια στους μετανάστες σαν άτομα; ΟΧΙ. Οι μετανάστες εξήγησα ότι είναι μάλλον θύματα κι αυτοί σε όλη την ιστορία (προφανώς δε μιλάμε για στοιχεία του υποκόσμου αλλά για τον μέσο φτωχοδιάβολο).
Συμφωνούμε ότι είναι θύματα. Εκείνο στο οποίο δεν συμφωνούμε είναι το πώς τα θύματα αυτά στοχοποιούνται ως ...θύτες.
Κατά τη γνώμη μου το βάρος αποτροπής της παράνομης μαζικής μετανάστευσης δεν πρέπει να πέφτει στην τιμωρία των μεταναστών αλλά στην τιμωρία όσων επωφελούνται από το φαινόμενο: είσαι αφεντικό και απασχολείς παράνομα αλλοδαπό (ή εδώ που τα λέμε οποιονδήποτε) εργάτη; 500.000 πρόστιμο και 5 χρόνια αυστηρά μέσα. Δε μας νοιάζει αν είσαι η γριούλα που θέλει ξεσκάτισμα ή ο φραουλοπαραγωγός που θέλει εργατικά χέρια. Και πρακτικά να το δεις ο ντόπιος εκμεταλλευτής είναι που έχει προνόμια να χάσει, όχι ο μετανάστης που συνήθως ακόμα και η φυλακή εδώ είναι καλύτερα από το χωριό του. Βγάζει απόλυτο νόημα να κυνηγήσεις τη ζήτηση για να εξαφανίσεις την προσφορά, αντί να φαντασιώνεσαι ότι το θέμα είναι Έλληνες εναντίον Ξένων αντί πλούσιοι εναντίον φτωχών.
Άψογος.
Ανθρώπινα κι εργασιακά δικαιώματα έχει φυσικά κι ο μετανάστης. Να τονίσουμε ότι στις αναφορές σου εκμεταλλευτής της εργασίας και της ζωής του μετανάστη είναι ο ... έλληνας εργοδότης.
Ο φίλος μου sys, που συμφώνησε με το κείμενό σου, διάβασε αυτή την παράγραφο ή απλά έμεινε στην εισαγωγή που του φάνηκε πιο ματσο;
