Re: Ισραηλ και το πογκρόμ του ισλαμοφασισμού
Δημοσιεύτηκε: 06 Ιαν 2024, 12:09
Ανακοίνωση Άρδην: Η Πρωτοχρονιάτικη γιορτή του Συντάγματος και το παλαιστινιακό ζήτημα
Πηγη https://ardin-rixi.gr/archives/254971Στην Γάζα αυτήν την στιγμή συγκρούονται δύο φονταμενταλισμοί, η ισλαμική και η εβραϊκή αποκλειστικότητα. Φυσικά, δεν τίθεται ζήτημα ίσων αποστάσεων ή συμψηφισμού γεγονότων όπως η αλά ISIS επίθεση της Χαμάς την 7η Οκτωβρίου, ή ο συστηματικός εποικισμός της δυτικής Όχθης. Αυτό ακριβώς κάνουν οι ηγεσίες των ισλαμικών οργανώσεων και της ισραηλινής ακροδεξιάς για να αιτιολογήσουν την πολιτική τους. Όμως, η Χαμάς χρειάζεται τον Νετανιάχου, και ο Νετανιάχου την Χαμάς.
Η Χαμάς στηρίζεται στο μίσος και τα ερείπια της Γάζας προκειμένου να διαιωνίζεται η κυριαρχία της, γιατί στο πλαίσιο μιας διπλωματικής διαδικασίας και μιας ειρηνικής προοπτικής δεν θα είχε κανένα μέλλον. Η καταπίεση και το σφυροκόπημα των Παλαιστινίων, επομένως, πρέπει να εντείνεται, ώστε οι συμφωνίες του Αβραάμ να ακυρωθούν και οι Παλαιστίνιοι που είχαν αρχίσει να απομακρύνονται από τη Χαμάς, να ξαναμαντρωθούν, για να ματαιωθεί η όποια αραβο-ισραηλινή συνεννόηση. Μόνον έτσι νομιμοποιείται μια οργάνωση που κατά τα άλλα, διατηρεί τα πλήθη στην εξαθλίωση, την ίδια στιγμή που οι ηγέτες της είναι δισεκατομμυριούχοι στο Κατάρ.
Ο Νετανιάχου και η ισραηλινή ακροδεξιά, από την άλλη, βλέπουν το άστρο τους να δύει. Χρειάζονται την Χαμάς ακριβώς διότι δεν διαθέτουν πλέον νομιμοποίηση μέσα στην ισραηλινή κοινωνία. Ένα μεγάλο κοινωνικό ρεύμα δημοκρατικού πατριωτισμού τους αντιστρατεύεται στον πυρήνα της ιδεολογίας τους, προτάσσοντας την συνύπαρξη με τους Βεδουίνους, τους Άραβες και τους Χριστιανούς, ταυτόχρονα με την υπεράσπιση του Ισραήλ ως ενός χώρου δημοκρατίας, ελευθεριών και κοσμικού εθνισμού που συγκρατεί την επέλαση του ολοκληρωτικού Ισλάμ. Γι’ αυτό και όλη την προηγούμενη περίοδο είχε εκδηλωθεί ένα κίνημα μαζικών και χωρίς προηγούμενο κινητοποιήσεων ενάντια στις αυταρχικές και αντισυνταγματικές κινήσεις του Νετανιάχου.
Η σκληρή πολιτική του Νετανιάχου –ο εκτοπισμός των πληθυσμών της Γάζας, η κλιμάκωση των εποικισμών στη Δυτική Όχθη, ή αναμέτρηση με το Λίβανο και το Ιράν– μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα στρέφεται εναντίον των ίδιων των συμφερόντων του Ισραήλ, καθώς το αποξενώνει ολοκληρωτικά από τα αραβικά κράτη, και δυσκολεύει την στήριξή του από την Δύση. Άρα, η Χαμάς και τα όσα πράττει είναι το τελειότερο άλλοθι γι’ αυτή την πολιτική.
Η αλληλεπίδραση των δύο αυτών δυνάμεων οδηγεί σε γενικό παροξυσμό των αντιθέσεων και εν τέλει ενισχύει τον ισλαμικό φονταμενταλισμό, το ευρασιατικό τόξο και την Τουρκία : οι Χούθι της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα μπλοκάρουν το παγκόσμιο εμπόριο· οι μουσουλμανικοί πληθυσμοί της Ευρώπης ξεσηκώνονται, μεταβάλλοντας το παλαιστινιακό σε σύμβολο αντιπαράθεσής τους με την ‘άπιστη Δύση’· η Τουρκία του Ερντογάν οικειοποιούμενη την Παλαιστινιακή υπόθεση ξεπροβάλει στο ρόλο ενός σύγχρονου Χαλιφάτου θέλοντας να εκφράσει ολόκληρο τον μουσουλμανικό κόσμο· τα αραβικά κράτη, καθώς συνεχίζεται το αδιάκριτο σφυροκόπημα της Γάζας από τον ισραηλινό στρατό, εξαναγκάζονται και για να διατηρήσουν την ειρήνη και τη συνοχή στο εσωτερικό τους, να πάρουν ακόμα μεγαλύτερες αποστάσεις, όχι μόνο από το Ισραήλ και από την Δύση· οι δυνάμεις του Ευρασιατικού τόξου, από την άλλη, ευνοούνται γιατί η σύγκρουση στη Μέση Ανατολή λειτουργεί ως αντιπερισπασμός στην Ουκρανία.
Το παλαιστινιακό, ενδυόμενο την ισλαμική μαντήλα, λειτουργεί αρνητικά σε ένα δεύτερο επίπεδο το οποίο και αφορά στο εσωτερικό της Ευρώπης, όπου το αποσχιστικό Ισλάμ οικειοποιείται τις κινητοποιήσεις για να προωθήσει την άλωση των ευρωπαϊκών μητροπόλεων –των ‘κάστρων των απίστων’.
Στην ατζέντα των κινητοποιήσεων δεν βρίσκεται πια η σοσιαλίζουσα ιδεολογία της δεκαετίας του 1970-1980, με την σύνθεση ανάμεσα στην κοινωνική δικαιοσύνη και την εθνική αυτοδιάθεση, και το αίτημα συμμαχίας των αδεσμεύτων για την υπέρβαση των δύο μπλοκ του Ψυχρού Πολέμου. Τα πλακάτ που κραδαίνουν στο Βερολίνο ή το Παρίσι αναγράφουν «ένας Αλλάχ, μια ούμμα, ένα Χαλιφάτο», και διαπλάθεται μια συνείδηση πως από την Γάζα μέχρι την καρδιά της Ευρώπης ο εχθρός είναι ο άπιστος και ο στόχος η εγκαθίδρυση του ισλαμικού νόμου.
Την ίδια στιγμή στα πανεπιστήμια της Ευρώπης και των ΗΠΑ εκδηλώνεται μια ετερόδοξη συμμαχία: Το ρεύμα της αφύπνισης (woke), που επιδιώκει να ακυρώσει τον πολιτισμό, την κουλτούρα, την ιστορία και την ταυτότητα των δυτικών εθνών, συμπράττει με τον επεκτατικό ισλαμικό ολοκληρωτισμό. Και όμως το κίνημα W0KE υποτίθεται πως είναι αντιπατριαρχικό, αντισωβινιστικό, και αντιαποικιακό! Φοιτητές και καθηγητές λανσάρουν τον ‘αντισημιτισμό του ουράνιου τόξου’ στοχοποιώντας κάθε φωνή που τολμάει να υποστηρίξει ότι και το Ισραήλ και η Παλαιστίνη έχουν εξ ίσου δικαίωμα ύπαρξης.
Στην Ευρώπη εξελίσσεται παράλληλα μια σταυροφορία φίμωσης και ακύρωσης –ως δήθεν «ισλαμοφοβικής» και ακροδεξιάς–, όσων καταγγέλλουν τον ολοκληρωτικό χαρακτήρα του Ισλάμ, και τα αδιέξοδα που έχει δημιουργήσει η ανεξέλεγκτη μετανάστευση των μουσουλμανικών πληθυσμών στην Γηραιά Ήπειρο.
Έτσι η αλληλεγγύη στην Παλαιστίνη, εργαλειοποίεται, γίνεται άλλοθι του μηδενισμού, και έρχεται να συγκαλύψει την σύμπραξή του με το γκέτο, την μαντήλα και την θεοκρατία μέσα στην Ευρώπη. Κάτι που προφανώς πέραν όλων των υπολοίπων πλήττει σοβαρά και τους ίδιους τους Παλαιστίνιους, γιατί κατακρημνίζει το κύρος και την απήχηση που είχε το αίτημά τους τις προηγούμενες δεκαετίες μέσα σε αυτή.
Σε αυτό το κλίμα προέκυψαν και οι σημαίες της Παλαιστίνης στο Σύνταγμα. Ο δε Χάρης Δούκας, ως νέος δήμαρχος της Αθήνας πήρε μια γεύση από τα προβλήματα που προκύπτουν από την εθνοθρησκευτική και δημογραφική ανατροπή στο κέντρο της Αθήνας, και το ερώτημα είναι πώς σκέφτεται να τα διαχειριστεί. Και αν κρίνουμε από τις πολιτικές συμμαχίες που τον έφεραν στον δημαρχιακό θώκο δεν είμαστε καθόλου αισιόδοξοι. Άλλωστε στη σχετική διαμάχη για την παρουσία αποκλειστικά παλαιστινιακών σημαιών, το εγχώριο εθνομηδενιστικό ρεύμα, που την είχε οργανώσει, βρήκε και πάλι την ευκαιρία να εκδηλωθεί.
Επειδή η Ελλάδα δεν διαθέτει αποικιοκρατικό παρελθόν το αποδομητικό ρεύμα βρίσκει τελευταία εκφράσεις περίεργες. Ο ισλαμοαριστερισμός στην Ελλάδα δεν εκφράστηκε κατ’ εξοχήν από τις «σπουδές φύλου», ή την ακαδημαϊκή Αριστερά, όπως συνέβη με τους Πρυτάνεις των κορυφαίων αμερικανικών πανεπιστημίων, αλλά από την Αριστερά και πρωτίστως το… ΚΚΕ σε μια ‘σταλινοwoke’ εκδοχή. Οι εκπρόσωποί του πρωτοστάτησαν στους τηλεοπτικούς δέκτες ή από το βήμα της Βουλής και των δημοτικών συμβουλίων ανά την Ελλάδα, υποστηρίζοντας πως η Χαμάς είναι «όπως οι Έλληνες στην επανάσταση του 1821» και κάνοντας παραλληλισμούς μεταξύ της επίθεσης της 7ης Οκτωβρίου και της… πολιορκίας της Τριπολιτσάς. Ξεχνώντας βέβαια πως οι «Αδελφοί Μουσουλμάνοι» της Παλαιστίνης, δηλαδή η Χαμάς, νοσταλγούν επισήμως την Οθωμανική Αυτοκρατορία, γιορτάζουν κάθε 29η Μαΐου την πτώση της Κωνσταντινούπολης, και πανηγύρισαν την μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε τζαμί...