jey_pap έγραψε:
Όπως, ας πούμε περί της ύλης, ένα πράγμα; Είναι γνωστό τοις πάσι πως ό,τι αντιλαμβανόμαστε περί υλικών, δεν πρόκειται περί τη ουσίας των υλικών, αλλά μας προδίδεται μόνο το γνωστό σε μας σύνολο των ιδιοτήτων-καταστάσεων (σκληρό, αιχμηρό, απαλό, υγρό, ελαφρύ, χρωματισμένο, λείο, ακανόνιστο, ξινό, κρύο, αέριο ...) εξαιτίας συνεκτκών, συναπτικών κλπ δυνάμεων που ασκούνται στο άτομο (πυρήνα κλπ) και στο μόριο. Αντιλαμβανόμαστε μόνο τις δυνάμεις και τα αποτελέσματά τους, κι όχι την ουσία του πρωτονίου, νετρονίου, ηλεκτρονίου κλπ.
Ποτέ δε μπορούμε ν΄ αντιληφθούμε την ουσία, παρά μόνο τις ιδιότητες-καταστάσεις και μορφές των υλικών. Και να φανταστεί κανείς πως το υλικό ανήκει στο πεδίο του επιστητού!
Με τις αισθησεις μας οπως οραση, ακοη οσφρηση, γευση, αφη,μπορουμε να αναγνωρισουμε τα υλικα αντικειμενα. Και αυτο μονο ειναι ενα τεραστιο πλεονεκτημα σε συγκριση με τον θεο που κανενας δεν εχει δει ποτε συμφωνα με την εμπειρια μας αλλα και συμφωνα με τον Ιωαννη. Μπορουμε επισης σε εργαστηρια να μελετησουμε και την ουσια των υλικων.
jey_pap έγραψε: Πώς απαιτούν να φέρει κανείς επιχειρήματα περί της ουσίας οντότητας πέραν του επιστητού;
Αυτο ειναι δικο σας προβλημα. Οι ισχυρισμοι απαιτουν αποδειξεις απο τους φεροντες τους ισχυρισμους.
jey_pap έγραψε: Όπως η ύλη φανερώνεται όχι όπως είναι (εν τη ουσία), αλλά μέσω φαινομένων, νόμων, ίδιοτήτων κλπ, έτσι δε συμβαίνει και με τη θεότητα; Τα ιερά κείμενα δεν παρουσιάζουν τον τρόπο αλληλεπίδρασης της θεότητος με τον κόσμο και το χρόνο;
Παλαιοτερα οι ανθρωποι νομιζαν οτι τα διαφορα καιρικα και αλλα φαινομενα ηταν μια αλληλοεπιδραση του Θεου με αυτους. Σημερα γνωριζουμε ολοι μας φανταζομαι (γιατι ποτε δεν ξερεις), οτι ηταν απλα φυσικα φαινομενα.
Οσον δε αφορα τα ιερα κειμανα, οποιοδηποτε αν καθισει να διαβασει ενα σοβαρο βιβλιο και ανακαλυψει οτι περιεχει 1-2 ψεματα, το πεταει στην ακρη και κλαιει τα λεφτα του.
Τα "ιερα" κειμενα σας που παρουσιαζουν τον Θεο, βριθουν απο εκατονταδες αποδεδειγμενα ψεματα και αντιφασεις και ειναι τελειως, μα τελειως αναξιοπιστα.
"
Μια φορα (εκατονταδες βεβαια στην περιπτωση σας)
ψευτης, παντα ψευτης" και ...
"
Δυο πραγματα ειναι αχωριστα απο το ψεμα, οι πολλες υποσχεσεις (μετα θανατο ζωη, αιωνιος παραδεισος, η πιστη νκαει τα παντα, κλπ)
και οι πολλες δικαιολογιες (χιλιαδες απολογητες)."