Κανόνες Δ. Συζήτησης
Προσοχή: Σύμφωνα με το νόμο απαγορεύεται η δημοσιοποίηση ονομαστικά η φωτογραφικά ποινικών καταδικών οποιουδήποτε βαθμού & αιτιολογίας καθώς εμπίπτουν στα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα του ατόμου. Τυχόν δημοσιοποίηση τέτοιων δεδομένων ενδέχεται να επιφέρει ποινικές κυρώσεις στο συντάκτη. Επιτρέπεται μόνο αν έχει δοθεί εισαγγελική εντολή και μόνο για το χρονικό διάστημα που αυτή ισχύει. Οφείλετε σε κάθε περίπτωση να ζητήσετε με αναφορά τη διαγραφή της ανάρτησης πριν παρέλθει το χρονικό διάστημα της νόμιμης δημοσιοποίησης. Η διαχείριση αποποιείται κάθε ευθύνη για τυχόν ποινικές ευθύνες αν παραβιάσετε τα παραπάνω.
Ερμής έγραψε: 07 Δεκ 2021, 16:16
οι περισσοτεροι άνθρωποι δεν είναι κακοί ή καλοί, είναι συμφεροντολόγοι και παρτάκηδες, αν λοιπόν είναι το συμφέρον τους για να σου κάνουν κακό, θα στο κάνουν. Όταν λέμε κακό δεν εννοούμε φόνο ή τίποτα τέτοιο, εννοούμε να σε ρίξουν σε συμφωνίες ή να σου φάνε χρήματα. Υπο αυτό το πρίσμα ναι οι περισσότεροι είναι κακοί, τώρα σε βαριά αδικήματα όπως είπα παραπάνω, όχι δεν ειναι οι περισσότεροι αλλά μια πολύ μικρή μειοψηφία.
Οι τύποι που δεν το καταλαβαίνουν αυτό νωρίς, είναι αυτοί που παραμένουν στην φούσκα των ομοίων τους. Άτομα που δεν κοινωνικοποιήθηκαν όπως έπρεπε.
Ο στρατός για τους άντρες και η εργασία με συναδέλφους σε έναν σχετικά κοινό χώρο, για όλους τους ανθρώπους, είναι διαδικασίες που σε κοινωνικοποιούν, σε κάνουν να υπακούσεις, να συνεργαστείς και να συμβιώσεις με άτομα που ίσως δεν πολυταιριάζεις για διάφορους λόγους. Εκεί μέσα θα μάθεις πώς και γιατί σκέφτονται διαφορετικά από σένα, αλλά και πώς να λειτουργείς εσύ, χωρίς να γκρινιάζεις και να σου φταίνε όλα, απλά αποδεχόμενος την πολυποίκιλη ανθρώπινη φύση.
Ένα ζόρικο μάθημα ζωής που κάποιοι όμως δεν το έχουν ζήσει ποτέ.
Και όπως είπα κάποτε, μετά από μια απογοήτευση:
Γνώρισα τους ανθρώπους, αγάπησα τα ζώα.
εξαιρετικοι κι οι δυο
η τυφλή εμπιστοσύνη και φιλια ειναι το ιδιο λαθος με την τυφλή φοβικοτητα και εχθροτητα
Κυριάκος ο Χρυσογέννητος, του Οίκου των Μητσοτακιδών, Πρώτος του Ονόματός του, Κύριος των Κρητών και των Πρώτων Ελλήνων, Προστάτης της Ελλάδος, Μπαμπάς της Δρακογενιάς, ο Κούλης του Οίνοπα Πόντου, ο Ατσαλάκωτος, ο Απελευθερωτής από τα Δεσμά των Μνημονίων.
Τα SS ήταν στην πλειοψηφία τους πάρα πολύ καλοί και τίμιοι άνθρωποι που μάχονταν ή και θυσιάζονταν για την επικράτηση της δικαιοσύνης και του καλού, να πούμε σε αυτό το σημείο.
foscilis έγραψε: 07 Δεκ 2021, 20:47
Τα SS ήταν στην πλειοψηφία τους πάρα πολύ καλοί και τίμιοι άνθρωποι που μάχονταν ή και θυσιάζονταν για την επικράτηση της δικαιοσύνης και του καλού, να πούμε σε αυτό το σημείο.
Ω καλα τωρα, η μπαλα στην εξεδρα...
ριμπεντροφ - μολοτοφ, γραμμος βιτσι σε 3-2-1...
έργο_μακέτο έγραψε: 07 Δεκ 2021, 18:42
Αν ο μέσος άνθρωπος θεωρεί ότι ο μέσος άνθρωπος είναι κακός, τότε αυτό δεν συνεπάγεται με τη συνειδητοποίηση του ότι είναι και ο ίδιος κακός;
foscilis έγραψε: 07 Δεκ 2021, 20:47
Τα SS ήταν στην πλειοψηφία τους πάρα πολύ καλοί και τίμιοι άνθρωποι που μάχονταν ή και θυσιάζονταν για την επικράτηση της δικαιοσύνης και του καλού, να πούμε σε αυτό το σημείο.
Ω καλα τωρα, η μπαλα στην εξεδρα...
Δεν είναι καθόλου η μπάλα στην εξέδρα. Είναι εμπειρικά διαπιστωμένο ότι σχεδόν όλοι νομίζουν ότι είναι καλοί και ότι τα μεγαλύτερα εγκλήματα διαπράττονται στο όνομα του καλού από άτομα που έχουν για αυτόν τον λόγο εντελώς ήσυχη τη συνείδησή τους.
Jimmy81 έγραψε: 07 Δεκ 2021, 22:35
Όταν σε ένα ματς του Παναθηναϊκού με τον ΟΦΗ, νομίζω δεκαετία 2000, ακούστηκε από την κερκίδα "καρτσίνο να πάθεις Καραγκούνη".
esu έγραψε: 07 Δεκ 2021, 09:45
Νομίζω δεν γίνεται να είναι οι περισσότεροι καλοί ή οι περισσότεροι κακοί.
Βγαίνει χοντρικά ένας μέσος όρος συμπεριφοράς από όλη την κοινωνία, κι όποιος συμπεριφέρεται χειρότερα τον λέμε κακό, όποιος καλύτερα, καλό. Κάτι σαν να λέμε γιατί οι περισσότεροι είναι ψηλοί; Δεν γίνεται, απλώς αλλάζει ο μέσος όρος και μετά ο ψηλός είναι χ απόκλιση παραπάνω.
Βέβαια μπορεί να μην μιλάς για κάτι παρατηρίσιμο όπως η συμπεριφορά, αλλά για συναισθήματα και προθέσεις. Εκεί ίσως αλλάζει η κουβέντα.
Η καλοσύνη δεν ορίζεται με κάποιον αριθμό για να το πεις αυτό. Ορίζεται από την ύπαρξη ή όχι συγκεκριμένων χαρακτηριστικών που έχουμε αποφασίσει ότι είναι καλά. Μπορεί σε μια κοινωνία όλοι να είναι κακοί.
Ναι αλλά όταν το κρίνουν αυτοί που είναι εντός εκείνης της κοινωνίας, δεν θα αξιολογήσει ο ένας τον άλλον ως κακό εφόσον έχουν τον ίδιο κώδικα ηθικής και συμπεριφοράς.
Δεν μιλάμε για ηθική. Η ηθική περιλαμβάνει και πράγματα που έχουν να κάνουν με το συμφέρον ή με μεταφυσική πίστη στην αναγκαιότητα κάποιων πραγμάτων.
Μιλάμε για καλοσύνη, που είναι πιο απλό και πιο βασικό πράγμα. Το να συμπεριφέρεσαι «ανθρώπινα» είναι διαχρονική έννοια που δεν έχει μεταβληθεί ποτέ. Μπορεί δηλαδή ηθικά να το έβρισκε οκέι κάποιος τον 18ο αιώνα να του ανήκει ένας άνθρωπος (σκλάβος) αλλά το πόσο ανθρώπινη ήταν η συμπεριφορά του απέναντί του είναι αυτό που ορίζει το αν είναι καλός άνθρωπος και φυσικά οι περισσότεροι άνθρωποι γύρω του, ελεύθεροι ή σκλάβοι, θα έκριναν αν είναι καλός ή κακός άνθρωπος ο «αφέντης» με βάση την συμπεριφορά του.
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
έργο_μακέτο έγραψε: 07 Δεκ 2021, 18:42
Αν ο μέσος άνθρωπος θεωρεί ότι ο μέσος άνθρωπος είναι κακός, τότε αυτό δεν συνεπάγεται με τη συνειδητοποίηση του ότι είναι και ο ίδιος κακός;
οχι. δεν συνεπάγεται.
Για μυωπικούς λόγους ίσως.
- Have you been to Samos ?
- Yes, I was one of the first.
- No, you have not been to Samos!
- Yes I have!
- Look, you are not here today to insult me.
foscilis έγραψε: 07 Δεκ 2021, 20:47
Τα SS ήταν στην πλειοψηφία τους πάρα πολύ καλοί και τίμιοι άνθρωποι που μάχονταν ή και θυσιάζονταν για την επικράτηση της δικαιοσύνης και του καλού, να πούμε σε αυτό το σημείο.
Ω καλα τωρα, η μπαλα στην εξεδρα...
Δεν είναι καθόλου η μπάλα στην εξέδρα. Είναι εμπειρικά διαπιστωμένο ότι σχεδόν όλοι νομίζουν ότι είναι καλοί και ότι τα μεγαλύτερα εγκλήματα διαπράττονται στο όνομα του καλού από άτομα που έχουν για αυτόν τον λόγο εντελώς ήσυχη τη συνείδησή τους.
Υπάρχουν βιολογικές ρίζες στο τι εννοούμε με την λέξη καλός και η ενσυναίσθηση είναι μέρος αυτού του πράγματος. Ένας άνθρωπος που δεν αισθάνεται πόνο, δεν τραυματίζεται ψυχικά από το γεγονός ότι σκοτώνει έναν άλλον άνθρωπο, ακόμη κι αν αυτόν τον άνθρωπο τον θεωρεί εχθρό του, είναι φύσει κακός, δηλαδή του λείπει η βασική παράμετρος του ανθρωπισμού: η συμπόνοια.
Γι' αυτό άλλωστε υπάρχει και η φράση «αναγκαίο κακό». Πρόκειται για αναγνώριση ότι η πράξη είναι από την φύση της κακή, αλλά δυστυχώς απαραίτητη για να επιτευχθεί ο «καλός» στόχος από την οπτική αυτού που το εκφράζει.
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
foscilis έγραψε: 07 Δεκ 2021, 20:47
Τα SS ήταν στην πλειοψηφία τους πάρα πολύ καλοί και τίμιοι άνθρωποι που μάχονταν ή και θυσιάζονταν για την επικράτηση της δικαιοσύνης και του καλού, να πούμε σε αυτό το σημείο.
Ω καλα τωρα, η μπαλα στην εξεδρα...
Δεν είναι καθόλου η μπάλα στην εξέδρα. Είναι εμπειρικά διαπιστωμένο ότι σχεδόν όλοι νομίζουν ότι είναι καλοί και ότι τα μεγαλύτερα εγκλήματα διαπράττονται στο όνομα του καλού από άτομα που έχουν για αυτόν τον λόγο εντελώς ήσυχη τη συνείδησή τους.
Πασο, ναι συμφωνω 100% και γιαυτο αλλωστε θεωρω οτι σχεδον ολοι οι ανθρωποι ειναι καλοι. ΔΙοτι το καλος ειναι μια εννοια περα για περα υποκειμενικη. Ομως οι ελαχιστα συνειδητοποιημενοι κακοι ειναι πολυ ενδιαφερον να μελετηθουν. Ερωτηση , ποιον θεωρειται ιστορικα ως συνειδητοποιημενο κακο;;;
Οργισμένος έγραψε: 07 Δεκ 2021, 21:01
Ω καλα τωρα, η μπαλα στην εξεδρα...
Δεν είναι καθόλου η μπάλα στην εξέδρα. Είναι εμπειρικά διαπιστωμένο ότι σχεδόν όλοι νομίζουν ότι είναι καλοί και ότι τα μεγαλύτερα εγκλήματα διαπράττονται στο όνομα του καλού από άτομα που έχουν για αυτόν τον λόγο εντελώς ήσυχη τη συνείδησή τους.
Υπάρχουν βιολογικές ρίζες στο τι εννοούμε με την λέξη καλός και η ενσυναίσθηση είναι μέρος αυτού του πράγματος. Ένας άνθρωπος που δεν αισθάνεται πόνο, δεν τραυματίζεται ψυχικά από το γεγονός ότι σκοτώνει έναν άλλον άνθρωπο, ακόμη κι αν αυτόν τον άνθρωπο τον θεωρεί εχθρό του, είναι φύσει κακός, δηλαδή του λείπει η βασική παράμετρος του ανθρωπισμού: η συμπόνοια.
Γι' αυτό άλλωστε υπάρχει και η φράση «αναγκαίο κακό». Πρόκειται για αναγνώριση ότι η πράξη είναι από την φύση της κακή, αλλά δυστυχώς απαραίτητη για να επιτευχθεί ο «καλός» στόχος από την οπτική αυτού που το εκφράζει.
Οχι βεβαια. Δεν ειναι αυτο κακια, υποκειμενικα μιλωντας. Κακια ειναι να καθαρισεις συνειδητα καποιον διχως να σου χει κανει κατι κακο, και διχως να εισαι ψυχασθενης.
Οργισμένος έγραψε: 07 Δεκ 2021, 21:01
Ω καλα τωρα, η μπαλα στην εξεδρα...
Δεν είναι καθόλου η μπάλα στην εξέδρα. Είναι εμπειρικά διαπιστωμένο ότι σχεδόν όλοι νομίζουν ότι είναι καλοί και ότι τα μεγαλύτερα εγκλήματα διαπράττονται στο όνομα του καλού από άτομα που έχουν για αυτόν τον λόγο εντελώς ήσυχη τη συνείδησή τους.
Υπάρχουν βιολογικές ρίζες στο τι εννοούμε με την λέξη καλός και η ενσυναίσθηση είναι μέρος αυτού του πράγματος. Ένας άνθρωπος που δεν αισθάνεται πόνο, δεν τραυματίζεται ψυχικά από το γεγονός ότι σκοτώνει έναν άλλον άνθρωπο, ακόμη κι αν αυτόν τον άνθρωπο τον θεωρεί εχθρό του, είναι φύσει κακός, δηλαδή του λείπει η βασική παράμετρος του ανθρωπισμού: η συμπόνοια.
Γι' αυτό άλλωστε υπάρχει και η φράση «αναγκαίο κακό». Πρόκειται για αναγνώριση ότι η πράξη είναι από την φύση της κακή, αλλά δυστυχώς απαραίτητη για να επιτευχθεί ο «καλός» στόχος από την οπτική αυτού που το εκφράζει.
Αυτό που περιγράφεις δεν είναι από τη φύση του κακό. Το κακό και το καλό είναι ανθρώπινες αποτιμήσεις. Στη φύση υπάρχουν απλά άνθρωποι με εγκεφαλικές δυσλειτουργίες (ψυχοπάθεια, κοινωνιοπάθεια) όπου δρουν με τρόπο "κακό" κατά το ανθρώπινο φίλτρο αξιολόγησης συμπεριφοράς. Το μόνο που μας δείχνει το βιολογικό καθε αυτό είναι ίσως το κάτα πόσο μια συμπεριφορά είναι εξελικτικά καλή. Το εξελικτικά καλό όμως από το "καλό" όπως το ορίζουν τα ανθρώπινα συστήματα ηθικής απέχει.
- Have you been to Samos ?
- Yes, I was one of the first.
- No, you have not been to Samos!
- Yes I have!
- Look, you are not here today to insult me.