Σελίδα 8 από 16

Re: Ποιός σκότωσε τον Γολιάθ;

Δημοσιεύτηκε: 21 Απρ 2021, 12:17
από Ασέβαστος
stavmanr έγραψε: 21 Απρ 2021, 10:32
Ασέβαστος έγραψε: 21 Απρ 2021, 09:42
stavmanr έγραψε: 20 Απρ 2021, 23:41

Το μεγάλο σφάλμα σου έχει ως εξής:
όλες οι ηθικές, φιλοσοφίες, ιδέες, ιδεολογίες, είναι πρακτικά ανεφάρμοστες στην πιο καθαρή τους μορφή. Οποιαδήποτε.
Γι' αυτό και κάθε μία τους αποτελεί σκοπό, τέλος. Πρόκειται για τελολογικές εκφάνσεις του ανθρώπινου ψυχισμού και πνεύματος, οι οποίες προσπαθούν να παράξουν τελικό νόημα, τελικό σκοπό. Από τη δημοκρατία, μέχρι την ελευθερία, κι από την λογική μέχρι την αγιοσύνη, όλες οι ιδέες είναι ουτοπικές.
η λογικη δεν ειναι ιδεα.
Δεν θα κολλήσουμε εκεί.
Το νόημα της παραγράφου είναι ότι όλες οι έννοιες αυτές είναι ανεφάρμοστες στην καθαρή τους μορφή.
Επομένως, το πρόβλημα δεν βρίσκεται στο "ανεφάρμοστο του χριστιανισμού" στην πιο καθαρή του μορφή, όπως το έθεσες, καθώς όλες οι τελολογικές ή εξελικτικές ιδέες είναι εξ ορισμού ανεφάρμοστες στο παρόν.
η λογικη ειναι εφαρμοσιμη.

η δημοκρατια και η ελευθερια, ειναι εφαρμοσιμες σε μεγαλο βαθμο.

ο χριστιανισμος ειναι σχεδον αδυνατον να εφαρμοστει.

δεν ειναι ολα ισα κι ομοια.

Re: Ποιός σκότωσε τον Γολιάθ;

Δημοσιεύτηκε: 21 Απρ 2021, 12:52
από stavmanr
Ασέβαστος έγραψε: 21 Απρ 2021, 12:17
stavmanr έγραψε: 21 Απρ 2021, 10:32
Ασέβαστος έγραψε: 21 Απρ 2021, 09:42

η λογικη δεν ειναι ιδεα.
Δεν θα κολλήσουμε εκεί.
Το νόημα της παραγράφου είναι ότι όλες οι έννοιες αυτές είναι ανεφάρμοστες στην καθαρή τους μορφή.
Επομένως, το πρόβλημα δεν βρίσκεται στο "ανεφάρμοστο του χριστιανισμού" στην πιο καθαρή του μορφή, όπως το έθεσες, καθώς όλες οι τελολογικές ή εξελικτικές ιδέες είναι εξ ορισμού ανεφάρμοστες στο παρόν.
η λογικη ειναι εφαρμοσιμη.

η δημοκρατια και η ελευθερια, ειναι εφαρμοσιμες σε μεγαλο βαθμο.

ο χριστιανισμος ειναι σχεδον αδυνατον να εφαρμοστει.

δεν ειναι ολα ισα κι ομοια.
Όλα είναι εφαρμόσιμα. Όχι στην καθαρή τους μορφή.
Δεν έχεις δει ακόμα άνθρωπο να λειτουργεί ως απόλυτα λογικός ή ελεύθερος ή αναμάρτητος.
Επί της ουσίας, πρακτικά, οι έννοιες αυτές ανήκουν στη σφαίρα της ουτοπίας.

Μπορούμε να συζητήσουμε βέβαια, σε παράλληλο νήμα, για το νόημα και τη σημασία της ουτοπίας στην ανθρώπινη εξέλιξη.

Re: Ποιός σκότωσε τον Γολιάθ;

Δημοσιεύτηκε: 21 Απρ 2021, 13:32
από Stalker
Αυτό που έχεις ανοίξει κουβέντα με τον εαυτό σου αν εκτός από την λογική υπάρχει και η καθαρή λογική που είναι ανεξήγητα ανεφάρμοστη και πρέπει σώνει και καλά να την νοθεύσουμε με θρησκεία, είναι ψυχαγωγικό δεν μπορώ να πώ.

Re: Ποιός σκότωσε τον Γολιάθ;

Δημοσιεύτηκε: 21 Απρ 2021, 13:49
από stavmanr
Stalker έγραψε: 21 Απρ 2021, 13:32 Αυτό που έχεις ανοίξει κουβέντα με τον εαυτό σου αν εκτός από την λογική υπάρχει και η καθαρή λογική που είναι ανεξήγητα ανεφάρμοστη και πρέπει σώνει και καλά να την νοθεύσουμε με θρησκεία, είναι ψυχαγωγικό δεν μπορώ να πώ.
Αυτό, που γράφεις ότι ανοίγω κουβέντα με τον εαυτό μου την ώρα που συζητώ με τον Ασέβαστος και ταυτόχρονα συμμετέχεις, να το προσέξεις. Δεν είναι το μοναδικό σύμπτωμα του λόγου σου.

Είχαμε, λοιπόν, μία κουβεντούλα σχετικά με το αν ο χριστιανισμός είναι εφαρμόσιμος. Το επιχείρημα ήταν ότι εφόσον δεν μπορεί να είναι κανείς αναμάρτητος, δεν μπορεί και να είναι ουσιαστικά χριστιανός, αφού πάντα θα αμαρτάνει.
Έγραψα στον φίλο Ασέβστος ότι το ίδιο μπορείς να εφαρμόσεις σε όλες τις έννοιες που μπορείς να φανταστείς και που αφορούν τα ανθρωποσυστήματα. Πχ. η έννοια της ελευθερίας υπόκειται στο ίδιο ακριβώς πλαίσιο: αν δεν είσαι 100% ελεύθερος, δεν είσαι ελεύθερος. Αντίστοιχα, αν δεν είσαι 100% λογικός, δεν είσαι λογικός.

Είναι ένα είδος επιχειρηματολογίας που αναδεικνύει ένα παράδοξο των εννοιών: ότι τίποτα δεν μπορεί να είναι τελικό σε μία εξελισσόμενη κατάσταση.

Αυτό, λοιπόν, που γράφω στον Ασέβαστος, είναι ότι αδικεί τη χριστιανική ηθική και μάλιστα την αδικεί εξαιρετικά (δηλαδή εξαιρώντας την από το συνολικό πλαίσιο). Είναι μία ρηχή και μονόπλευρη ανάλυση που δε λαμβάνει υπόψη πολλά πράγματα.

Έτσι, όταν εξετάσεις το ζήτημα από την τελολογική του άποψη (του τελικού σκοπού) αρχίζεις να διαβλέπεις φως σε όλες αυτές τις έννοιες.
Πχ. η ελευθερία δεν είναι κάτι που υφίσταται. Ποιος είναι πραγματικά ελεύθερος; Είναι κάτι που επιδιώκεται. Είναι κάτι που παράγει διαρκώς πίεση προς το σύστημα της ανελευθερίας προκειμένου να βελτιωθεί διαρκώς η επικρατούσα κατάσταση. Η λογική δεν είναι κάτι που υφίσταται, αλλά κάτι που παράγεται ως τελικός σκοπός προκειμένου να βελτιωνόμαστε διαρκώς ως προς τη λειτουργία αυτή. Το αναμάρτητο δεν είναι πρακτικά εφαρμόσιμο, αλλά κάτι που παράγεται ως τελικός σκοπός προκειμένου να βελτιώνεται διαρκώς η λειτουργία και η ψυχή του ανθρώπου στον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζεται στην καθημερινότητα.

Είναι κάτι που μπορεί να συζητηθεί για όλες τις έννοιες, σε παράλληλο νήμα.

Re: Ποιός σκότωσε τον Γολιάθ;

Δημοσιεύτηκε: 21 Απρ 2021, 15:36
από Πασιφάη
stavmanr έγραψε: 21 Απρ 2021, 12:52
Ασέβαστος έγραψε: 21 Απρ 2021, 12:17
stavmanr έγραψε: 21 Απρ 2021, 10:32

Δεν θα κολλήσουμε εκεί.
Το νόημα της παραγράφου είναι ότι όλες οι έννοιες αυτές είναι ανεφάρμοστες στην καθαρή τους μορφή.
Επομένως, το πρόβλημα δεν βρίσκεται στο "ανεφάρμοστο του χριστιανισμού" στην πιο καθαρή του μορφή, όπως το έθεσες, καθώς όλες οι τελολογικές ή εξελικτικές ιδέες είναι εξ ορισμού ανεφάρμοστες στο παρόν.
η λογικη ειναι εφαρμοσιμη.

η δημοκρατια και η ελευθερια, ειναι εφαρμοσιμες σε μεγαλο βαθμο.

ο χριστιανισμος ειναι σχεδον αδυνατον να εφαρμοστει.

δεν ειναι ολα ισα κι ομοια.
Όλα είναι εφαρμόσιμα. Όχι στην καθαρή τους μορφή.
Δεν έχεις δει ακόμα άνθρωπο να λειτουργεί ως απόλυτα λογικός ή ελεύθερος ή αναμάρτητος.
Επί της ουσίας, πρακτικά, οι έννοιες αυτές ανήκουν στη σφαίρα της ουτοπίας.

Η καθαρότητα είναι μια. Και δη, η εφαρμόσιμη. Δεν μπορούμε να ''στρογγυλεύουμε'' τις απόψεις κατα το δοκούν.

Re: Ποιός σκότωσε τον Γολιάθ;

Δημοσιεύτηκε: 21 Απρ 2021, 16:49
από Stalker
stavmanr έγραψε: 21 Απρ 2021, 13:49
Stalker έγραψε: 21 Απρ 2021, 13:32 Αυτό που έχεις ανοίξει κουβέντα με τον εαυτό σου αν εκτός από την λογική υπάρχει και η καθαρή λογική που είναι ανεξήγητα ανεφάρμοστη και πρέπει σώνει και καλά να την νοθεύσουμε με θρησκεία, είναι ψυχαγωγικό δεν μπορώ να πώ.
Αυτό, που γράφεις ότι ανοίγω κουβέντα με τον εαυτό μου την ώρα που συζητώ με τον Ασέβαστος και ταυτόχρονα συμμετέχεις, να το προσέξεις. Δεν είναι το μοναδικό σύμπτωμα του λόγου σου.

Είχαμε, λοιπόν, μία κουβεντούλα σχετικά με το αν ο χριστιανισμός είναι εφαρμόσιμος. Το επιχείρημα ήταν ότι εφόσον δεν μπορεί να είναι κανείς αναμάρτητος, δεν μπορεί και να είναι ουσιαστικά χριστιανός, αφού πάντα θα αμαρτάνει.
Έγραψα στον φίλο Ασέβστος ότι το ίδιο μπορείς να εφαρμόσεις σε όλες τις έννοιες που μπορείς να φανταστείς και που αφορούν τα ανθρωποσυστήματα. Πχ. η έννοια της ελευθερίας υπόκειται στο ίδιο ακριβώς πλαίσιο: αν δεν είσαι 100% ελεύθερος, δεν είσαι ελεύθερος. Αντίστοιχα, αν δεν είσαι 100% λογικός, δεν είσαι λογικός.

Είναι ένα είδος επιχειρηματολογίας που αναδεικνύει ένα παράδοξο των εννοιών: ότι τίποτα δεν μπορεί να είναι τελικό σε μία εξελισσόμενη κατάσταση.

Αυτό, λοιπόν, που γράφω στον Ασέβαστος, είναι ότι αδικεί τη χριστιανική ηθική και μάλιστα την αδικεί εξαιρετικά (δηλαδή εξαιρώντας την από το συνολικό πλαίσιο). Είναι μία ρηχή και μον :lol: :roll: όπλευρη ανάλυση που δε λαμβάνει υπόψη πολλά πράγματα.

Έτσι, όταν εξετάσεις το ζήτημα από την τελολογική του άποψη (του τελικού σκοπού) αρχίζεις να διαβλέπεις φως σε όλες αυτές τις έννοιες.
Πχ. η ελευθερία δεν είναι κάτι που υφίσταται. Ποιος είναι πραγματικά ελεύθερος; Είναι κάτι που επιδιώκεται. Είναι κάτι που παράγει διαρκώς πίεση προς το σύστημα της ανελευθερίας προκειμένου να βελτιωθεί διαρκώς η επικρατούσα κατάσταση. Η λογική δεν είναι κάτι που υφίσταται, αλλά κάτι που παράγεται ως τελικός σκοπός προκειμένου να βελτιωνόμαστε διαρκώς ως προς τη λειτουργία αυτή. Το αναμάρτητο δεν είναι πρακτικά εφαρμόσιμο, αλλά κάτι που παράγεται ως τελικός σκοπός προκειμένου να βελτιώνεται διαρκώς η λειτουργία και η ψυχή του ανθρώπου στον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζεται στην καθημερινότητα.

Είναι κάτι που μπορεί να συζητηθεί για όλες τις έννοιες, σε παράλληλο νήμα.
Τι ανούσια λογοδιάρροια θεέ μου. Μόνο εισαγωγή με περιττή ιστορική αναδρομή λείπει.

Re: Ποιός σκότωσε τον Γολιάθ;

Δημοσιεύτηκε: 21 Απρ 2021, 23:50
από stavmanr
Πασιφάη έγραψε: 21 Απρ 2021, 15:36
stavmanr έγραψε: 21 Απρ 2021, 12:52
Ασέβαστος έγραψε: 21 Απρ 2021, 12:17

η λογικη ειναι εφαρμοσιμη.

η δημοκρατια και η ελευθερια, ειναι εφαρμοσιμες σε μεγαλο βαθμο.

ο χριστιανισμος ειναι σχεδον αδυνατον να εφαρμοστει.

δεν ειναι ολα ισα κι ομοια.
Όλα είναι εφαρμόσιμα. Όχι στην καθαρή τους μορφή.
Δεν έχεις δει ακόμα άνθρωπο να λειτουργεί ως απόλυτα λογικός ή ελεύθερος ή αναμάρτητος.
Επί της ουσίας, πρακτικά, οι έννοιες αυτές ανήκουν στη σφαίρα της ουτοπίας.

Η καθαρότητα είναι μια. Και δη, η εφαρμόσιμη. Δεν μπορούμε να ''στρογγυλεύουμε'' τις απόψεις κατα το δοκούν.
:smt017

Re: Ποιός σκότωσε τον Γολιάθ;

Δημοσιεύτηκε: 22 Απρ 2021, 00:00
από jey_pap
AZAX λαιμαι.
:smt005:

Re: Ποιός σκότωσε τον Γολιάθ;

Δημοσιεύτηκε: 22 Απρ 2021, 13:42
από Πασιφάη
stavmanr έγραψε: 21 Απρ 2021, 23:50
Πασιφάη έγραψε: 21 Απρ 2021, 15:36
stavmanr έγραψε: 21 Απρ 2021, 12:52

Όλα είναι εφαρμόσιμα. Όχι στην καθαρή τους μορφή.
Δεν έχεις δει ακόμα άνθρωπο να λειτουργεί ως απόλυτα λογικός ή ελεύθερος ή αναμάρτητος.
Επί της ουσίας, πρακτικά, οι έννοιες αυτές ανήκουν στη σφαίρα της ουτοπίας.

Η καθαρότητα είναι μια. Και δη, η εφαρμόσιμη. Δεν μπορούμε να ''στρογγυλεύουμε'' τις απόψεις κατα το δοκούν.
:smt017
Η καθαρότητα του λόγου, που παραπέμπει στη λογική, φίλος. Ότιδήποτε άλλο, είναι απλά υποκειμενική προσέγγιση. Πολλώ δε μάλλον στο κομμάτι της υπαρξης του θεού. Ωραιοποείται, διαμορφώνεται κατά το δοκούν. Τώρα κατάλαβες; :lol:

Re: Ποιός σκότωσε τον Γολιάθ;

Δημοσιεύτηκε: 22 Απρ 2021, 13:43
από Πασιφάη
jey_pap έγραψε: 22 Απρ 2021, 00:00 AZAX λαιμαι.
:smt005:
Να καθαρίσεις το τζάμι της γυάλας σου, απίθανε μπούρδα μου. :romance-hearteyes:

Re: Ποιός σκότωσε τον Γολιάθ;

Δημοσιεύτηκε: 22 Απρ 2021, 14:52
από Πασιφάη
jey_pap έγραψε: 20 Απρ 2021, 12:39
Ζενίθεδρος έγραψε: 20 Απρ 2021, 02:53
George_V έγραψε: 20 Απρ 2021, 02:43

Υποτιθεται οτι μιλαμε για θαυμα που εγινε απαξ. Οχι για κατι που συμβαινει 2 φορές το ετος.

Μολις ακυρωσες το Θεο και την παρέμβαση του στον Ιησου του Ναυη... :smt005:
Η σύμπτωση ειναι το θαύμα.
:8)

Βλέπε Νανδρος + Ερυθρά θάλασσα :a108:
Ο Νάνδρος έχει μπαν. Δεν νομίζω πως είναι σωστό, το να θίγεις ένα θέμα, στο οποίο δεν μπορεί να απαντήσει.
Εγώ ξέρω, απλά δεν θα μπω στη διαδικασία να ασχοληθώ.Απλά στο επισημαίνω.

Re: Ποιός σκότωσε τον Γολιάθ;

Δημοσιεύτηκε: 22 Απρ 2021, 15:04
από Ju-87
Πασιφάη έγραψε: 22 Απρ 2021, 14:52
jey_pap έγραψε: 20 Απρ 2021, 12:39
Ζενίθεδρος έγραψε: 20 Απρ 2021, 02:53

Η σύμπτωση ειναι το θαύμα.
:8)

Βλέπε Νανδρος + Ερυθρά θάλασσα :a108:
Ο Νάνδρος έχει μπαν. Δεν νομίζω πως είναι σωστό, το να θίγεις ένα θέμα, στο οποίο δεν μπορεί να απαντήσει.
Εγώ ξέρω, απλά δεν θα μπω στη διαδικασία να ασχοληθώ.Απλά στο επισημαίνω.
Κρίμα, χάνουμε όλο το γέλιο που θα έπεφτε.

Re: Ποιός σκότωσε τον Γολιάθ;

Δημοσιεύτηκε: 22 Απρ 2021, 15:07
από Πασιφάη
Ju-87 έγραψε: 22 Απρ 2021, 15:04
Πασιφάη έγραψε: 22 Απρ 2021, 14:52
jey_pap έγραψε: 20 Απρ 2021, 12:39

:8)

Βλέπε Νανδρος + Ερυθρά θάλασσα :a108:
Ο Νάνδρος έχει μπαν. Δεν νομίζω πως είναι σωστό, το να θίγεις ένα θέμα, στο οποίο δεν μπορεί να απαντήσει.
Εγώ ξέρω, απλά δεν θα μπω στη διαδικασία να ασχοληθώ.Απλά στο επισημαίνω.
Κρίμα, χάνουμε όλο το γέλιο που θα έπεφτε.
Είναι αρκετό, να γελάμε με σένα σύντροφε. Η ποσότητα είναι επαρκής. :102:

Re: Ποιός σκότωσε τον Γολιάθ;

Δημοσιεύτηκε: 22 Απρ 2021, 15:09
από Ju-87
Πασιφάη έγραψε: 22 Απρ 2021, 15:07
Ju-87 έγραψε: 22 Απρ 2021, 15:04
Πασιφάη έγραψε: 22 Απρ 2021, 14:52

Ο Νάνδρος έχει μπαν. Δεν νομίζω πως είναι σωστό, το να θίγεις ένα θέμα, στο οποίο δεν μπορεί να απαντήσει.
Εγώ ξέρω, απλά δεν θα μπω στη διαδικασία να ασχοληθώ.Απλά στο επισημαίνω.
Κρίμα, χάνουμε όλο το γέλιο που θα έπεφτε.
Είναι αρκετό, να γελάμε με σένα σύντροφε. Η ποσότητα είναι επαρκής. :102:
Δεν είμαι σύντροφός σου (ευτυχώς για μένα).

Re: Ποιός σκότωσε τον Γολιάθ;

Δημοσιεύτηκε: 22 Απρ 2021, 15:13
από Πασιφάη
Ju-87 έγραψε: 22 Απρ 2021, 15:09
Πασιφάη έγραψε: 22 Απρ 2021, 15:07
Ju-87 έγραψε: 22 Απρ 2021, 15:04

Κρίμα, χάνουμε όλο το γέλιο που θα έπεφτε.
Είναι αρκετό, να γελάμε με σένα σύντροφε. Η ποσότητα είναι επαρκής. :102:
Δεν είμαι σύντροφός σου (ευτυχώς για μένα).
Βλέπεις; Στην ποιότητα του γέλιου, τα χαλάς. Στο γελοίο όμως, :lol: είσαι κορυφαίος, δύναμη!