Σελίδα 8 από 8

Re: Η «Τουρκοφιλία» στο Βυζάντιο!

Δημοσιεύτηκε: 25 Απρ 2023, 09:20
από nik_killthemall
Chronicle έγραψε: 25 Απρ 2023, 01:05
nik_killthemall έγραψε: 25 Απρ 2023, 00:32
σε συνεχόμενη κατάρρευση και τόσο η άλωση του 1204 όσο και του 1453 ήταν το νομοτελειακό επακόλουθο της αποσάθρωσης

μάχη του Ματζικερτ

μάχη του Μυριοκεφάλου

τουρκοφιλία
Ο όρος "τουρκοφιλία" είναι σχήμα οξύμωρο ταν στο ίδιο σχόλιο αναφέρεις δύο τεράστιες μάχες ενάντια στους Τούρκους ενώ έγιναν και πλήθος άλλες.

Πόσο μάλλον όταν οι Τούρκοι αναφέρονται στις βυζαντινές πηγές ως βάρβαροι:
Εικόνα

- Μάχες σκληρές με τους Τούρκους έδωσαν και ο Ρωμανός Δ΄ Διογένης αλλά ήταν αναγκασμένος να έχει μισθοφόρους, και Αρμένιους και Φράγκους και Τούρκους.
- Και ο Νικηφόρος Βοτανειάτης πολέμησε κατά των Τούρκων, και επίσης χρησιμοποίησε Τούρκους μισθοφόρους, υπό την ηγεσία εκχριστιανισμένων Τούρκων.
- Επίσης ο Αλέξιος Κομνηνός έδωσε σκληρές μάχες με επιτυχία κατά των Τούρκων και βοήθησε και τους σταυροφόρους εναντίον τους.
- Και ο Ιωάννης Κομνηνός επίσης έκανε πολλές επιχειρήσεις κατά των Τούρκων. Όμως πολεμούσε και κατά των Λατίνων και έπρεπε να δώσει βάρος σε συγκεκριμένα μέτωπα. Παρά ταύτα, και αυτός χρησιμοποιούσε Τούρκους τους οποίους όταν τους αιχμαλώτιζε, μετά τους εκχριστιάνιζε για να πολεμούν μαζί του.
- Επίσης ο Μανουήλ Κομνηνός τοποθέτησε ακρίτες. Έκανε επιτυχίες κατά των Τούρκων, όμως ενώ θα έπρεπε να επιμείνει και να χτυπήσει τους Τούρκους που υποχωρούσαν, είχε ταυτόχρονα να χτυπήσει και Νορμανδούς, Σέρβους και Ούγγρους και αυτό έσωσε τους Τούρκους.
- Μετά και παρά τα τεράστια προβλήματα με τους Λατίνους, και ο Θεόδωρος Λάσκαρης είχε νικηφόρες μάχες με τους Τούρκους.
- Ο Ιωάννης Βατάτζης όμως, που μόνο "φιλότουρκος" δεν ήταν, αναγκάστηκε να συμμαχήσει μαζί τους ενάντια στο επερχόμενο κύμα των Μογγόλων που είχαν πάρει παραμάζωμα τα πάντα και έκαναν τους Τούρκους φόρου υποτελείς. Ταυτόχρονα ο Βατάτζης εκμεταλλεύτηκε το γεγονός ότι οι Τούρκοι λειτούργησαν ως ανάχωμα υπέρ του.
- Ο Ενωτικός Μιχαήλ Παλαιολόγος που ξαναπήρε την Πόλη, ασχολήθηκε με την Ένωση για να γλυτώσει από τις δυτικές επιθέσεις, ασχολήθηκε και με τη σφαγή των Ανθενωτικών, αλλά παραμέλησε την Ανατολή και τους Ακρίτες, με ελάχιστα κατά των Τούρκων όπου έστειλε τον αδελφό του αλλά χωρίς αποτέλεσμα. Μικρή και βραχυχρόνια επιτυχία κατά των Τούρκων είχε και ο γιος του Μιχαήλ, Ανδρόνικος.
- Ο Ανδρόνικος όταν έγινε αυτοκράτορας κινήθηκε με μισθοφόρους Καταλανούς κατά των Τούρκων, αλλά οι Καταλανοί συμμάχησαν με τους Τούρκους και την πλήρωσαν πάλι οι μικρασιάτες. Ταυτόχρονα έπρεπε να αντιμετωπίζει και τους Σέρβους. Βεβαίως έκανε τεράστια σφάλματα καθώς ήταν διαρκώς καχύποπτος και δαπάνησε πολλές δυνάμεις σε εμφυλίους.

Ο τελευταίος βυζαντινός αιώνας βεβαίως είχε πρωταγωνιστές τους εμφυλίους. Αλλά ουδέποτε υπήρξαν στο Βυζάντιο "φιλότουρκοι". Όλοι πολέμησαν με τους Τούρκους. Δεν μπορούμε να μιλάμε για τόσο πολύπλοκες κα πολυμέτωπες καταστάσεις με τον απλοϊκό όρο "φιλορουρκισμός".

Επίσης, σε όλες αυτές τις περιοχές της μικρασίας κατοικούσαν χριστιανοί που κάθε τρεις και λίγο σφάζονταν κατά τις επιδρομές χωρίς να μπορούν να προστατευτούν αποτελεσματικά. Οι συννενοήσεις που έκαναν κατόπιν με τους Τούρκους οφείλονταν στην πίεση για επιβίωση και όχι σε κάποιον "φιλοτουρκισμό".

Από εκεί και πέρα, ο μισθοφορικός στρατός, είναι δομή, δεν σχετίζεται με "φιλίες" αλλά με τους κανόνες προσφοράς και ζήτησης. Γι' αυτό οι μισθοφορικοί στρατοί αποτελούνται από κάθε καρυδιάς καρύδι και γι' αυτό δεν έχουν συνοχή και αποτελεσματικότητα. Δεν σχετίζεται όμως η καταγωγή των μισθοφόρων με κάποια "φιλία". Και τους Βογόμιλους ενέταξε στο στράτευμα ο Αλέξιος Κομνηνός, αλλά δεν δήλωνε αυτό κάποια "φιλία".

Επίσης, δεκτό να μιλάμε για παρακμή, αλλά χρειάζεται και μια λογική όταν αυτή επεκτείνεται τόσους αιώνες. Στο τέλος του 11ου αι. είχαμε συρίκωνση των συνόρων, στο τέλος του 12ου είχαμε επέκταση των συνόρων. Στα 1204 είχαμε λατινική κατάκτηση, κι όμως προς τα τέλη του 13ου αιώνα υπήρχε πάλι επέκταση. Ασφαλώς το βυζάντιο είχε πάρει την κατιούσα, αλλά μια μονολεκτική διατύπωση "παρακμή" δεν περιγράφει τα πάντα.
Καθόλου οξύμωρος δεν ειναι, ο όρος τουρκοφιλία δεν κρίνεται εκ του αποτελεσματος που ήταν προφανώς αυτοκαταστροφικό και όπως κάθε αυτοκαταστροφή ειναι αντιφατική !
Ο όρος τουρκοφιλία εκφράζει την επαναλαμβανόμενη τάση για σχεδόν 400 χρόνια των Βυζαντινών να μισθολογούν δυνάμεις του κύριου εχθρού τους όχι με αυτοκρατορικά κίνητρα αλλά με απολύτως ιδιοτελή κίνητρα φεουδάρχη. Η τάση αυτή δεν τόνωσε την πόλωση Βυζαντινου - Τούρκου, αλλά το αντίθετο ! Ειδικά μάλιστα όταν οι ξύπνιοι Σελτζούκοι το πρώτο πράγμα που έκαναν στους χριστιανικούς πληθυσμούς της Ασίας που καταλαμβαναν ήταν να τους ξαλαφρώνουν από την Βυζαντινή φορολογία εστω και προσωρινά για να τους πάρουν με το μέρος τους.

Ουσιαστικά μετά τον Βουλγαροκτόνο οι Βυζαντινοί αυτοκράτορες ξεκίνησαν να εκφυλίζονται προς τον μέσο Φραγκο, Λατίνο, Καταλανό, Βενετό, Σέρβο κλπ δεσπότη - φεουδάρχη, ο οποίος προφανώς και δεν έστηνε το φέουδό του στη βάση οποιασδήποτε συνοχής ιδεολογικού τυπου συνείδησης.
Παράλληλα με αυτήν την τάση υπήρξε κι άλλη μια τάση την ίδια περίοδο : οι τοπικιστές βυζαντινοί στασιαστές πολλαπλασιάζονταν σαν τα κουνέλια, εχουμε εξαρση τοπικών επαναστάσεων.

Γιαυτό μιλάω για μια συνεχή πορεία αποσάθρωσης συνοχής.

ΥΓ Τόσο ο Βυζαντινός κληρικός που παραθέτεις όσο και οι υπόλοιποι ιστορικοί της περιόδου σε μεγάλο βαθμό καταγραφουν την ιστορια μεσα από την απολογητικη των αυτοκρατορων που υποστηρίζει ο καθένας και δεν επαρκουν για να περιγραψουν το κατακερματισμο (εδαφικό και στρατιωτικό και ιδεολογικό) της αυτοκρατορίας, τον οποιο επιμελώς αποσιωπούν.

Re: Η «Τουρκοφιλία» στο Βυζάντιο!

Δημοσιεύτηκε: 26 Απρ 2023, 12:49
από Jimmy81
Chronicle έγραψε: 24 Απρ 2023, 19:43
Θέλω να πω ότι φάνηκες ως πλαστογράφος, δεν το αρνείσαι, και πώς θα μπορούσες άλλωστε αφού πετσόκοψες την παράδοση της τραπεζούντας.
Καμία πλαστογραφία. Προφανώς έχεις μπερδέψει το να μην έχει ασχοληθεί κάποιος με τις παραδόσεις-θρήνους της Τραπεζούντας (όπως εγώ) με την σκόπιμη πλαστογραφία. Εγώ βρήκα το απόσπασμα από το βιβλίο του Κορδάτου και το παρέθεσα όπως ήταν διότι θεωρώ πως ταιριάζει με αυτό που θέλω να δείξω. Δεν έχω όμως ασχοληθεί εκτενώς με τις παραδόσεις της Τραπεζούντας για το θέμα της Άλωσης. Αν κάποιος γνωρίζει περισσότερα ας επιχειρήσει να με διαψεύσει. Το προσπάθησες εσύ φέρνοντας σχετική παράδοση που μνημονεύει τους υπερασπιστές της πόλης ως γενναίους μαχητές που μισούν τους Τούρκους και που κακοχαρακτηρίζει τους Τούρκους. Ε και; Αυτό πως αναιρεί ότι στους φύλακες του κάστρου υπάρχουν προδότες και κάποια στιγμή «έδωκαν τα κλειδιά» που λέει η παράδοση;
Chronicle έγραψε:Προσέχουμε ότι επιτέλους ο κομπογιαννιτισμός μπαίνει στην άκρη, και ο "φιλοτουρκισμός", έγινε "πιο θετική στάση απέναντι στον εχθρό".
Αυτό είναι θετικό για σένα.

Όμως, όταν διαψεύδεσαι καλό είναι ένα mea culpa και όχι απλά να βλέπεις ότι στενεύουν τα περιθώρια και να βελτιώνεις σιωπηλά την ορολογία σου ανάλογα με την πίεση που έχεις δεχτεί.
Προφανώς προσπαθείς να ερμηνεύσεις τα δεδομένα της συζήτησης με τρόπο που σε εξυπηρετεί. Για τον όρο «τουρκοφιλία» έχω κάνει σχετική τοποθέτηση στο εναρκτήριο μήνυμα του θέματος, στην πρώτη παράγραφο.
Chronicle έγραψε:Προφανώς δεν μας απασχολεί τι θα σκεφτείς για να δικαιολογηθείς απέναντι στις πηγές.
Όμως το να παριστάνεις ότι "ξεχνάς" πράγματα που είναι αναρτημένα σε εικονίτσες λίγα σχόλια παραπάνω, δεν σε τιμά.
Είδες ότι οι "μοιρολατρείες" που αναφέρεις είναι πολύ φτηνή δικαιολογία, όταν ο ίδιος ο Ενωτικός Αργυρόπουλος λέει ξεκάθαρα ότι πρόθεση των Ανθενωτικών ήταν να πολεμήσουν τον βάρβαρο εχθρό!
Σύμφωνα με τον Σχολάριο η λύση ήταν να σταματήσουν οι άρχοντες να κρύβουν τους θησαυρούς τους και να ακολουθήσουν το παράδειγμα του ανθνωτικού Νοταρά.
Και αυτή ήταν η μόνη λύση που δεν δοκιμάστηκε από τους Ενωτικούς που ήθελαν και τα λεφτά τους να γλυτώσουν, και το τομάρι τους.
Οι μοιρολατρίες συνιστούν παράγοντα αποθάρρυνσης σε μια εποχή που οι άνθρωποι πίστευαν όλες αυτές τις δεισιδαιμονίες περί θελήματος Θεού, θεϊκής τιμωρίας κλπ. Εκτός από μοιρολατρίες είδαμε και λιποταξίες και εγκλεισμούς σε σπίτια με χαρακτηριστικά σημάδια ώστε να μην τους πειράξουν οι Τούρκοι. Ωραία πράγματα...

Re: Η «Τουρκοφιλία» στο Βυζάντιο!

Δημοσιεύτηκε: 26 Απρ 2023, 12:53
από Jimmy81
Chronicle έγραψε: 24 Απρ 2023, 21:30
Όπως είπα, η απόκρυψη του μίσους για τους μουσουλμάνους μετατρέπει σε πλαστογραφία την παραδοχή σου ότι "αν βρω κομμάτι που ευγνωμονούσε τους μουσουλμάνους πολεμιστές θα το βάλω".
Μόνο στο δικό σου το μυαλό που νομίζεις ότι ο θρήνος για μια σφαγή πρέπει να γενικευτεί ως στάση ζωής από τον εκφραστή της.

Re: Η «Τουρκοφιλία» στο Βυζάντιο!

Δημοσιεύτηκε: 26 Απρ 2023, 12:56
από Jimmy81
Chronicle έγραψε: 24 Απρ 2023, 21:16Εδώ όποιος έχει υπομονή, βλέπει σε τι συνθήκες αναγκαζόμαστε να συζητάμε, όχι τώρα, αλλά εδώ και χρόνια με όλους αυτούς.

Ο Jimmy81 βλέπει για πολλοστή φορά ότι ξέρω τις πλαστογραφίες του, και δείχνω σε όλους ότι και τον Σιμόπουλο τον σακάτεψε, όπως την παράδοση της Τραπεζούντας, όπως τα περί Νοταρά, όπως τα περί Σχολάριου, όπως τα περί ανθνωτικών, προδοσίας κ.λπ.

Και βλέποντας να του γυρίζει εναντίον του και ο Σιμόπουλος, αρχίζει τα... "ναι μεν αλλά" και τα "αν δούμε τις λεπτομέρειες".

Και αναρωτιούνται όλοι: ποιες λεπτομέρεις να δει ο Jimmy81; Σε όλα τα παραπάνω σχόλια, ο μόνος που ασχολήθηκε με τις "λεπτομέρειες" για να δουν όλοι πόσα έχει αποκρύψει, ήμουν εγώ...

Φυσικά, όλα αυτά δεν γράφονται από μένα για τον Jimmy81. Έχω δει πλήθος σαν κι αυτόν.
Αλλά απαξιώνοντας το σύστημα εξαπάτησης που ακολουθούν και φανερώνοντας τις τακτικές τους, αρχίζουν σιγά-σιγά να μαζεύονται.
Καλέ μου άνθρωπε, ο Σιμόπουλος ήταν μία από τις πηγές μου. Για τις πρωτογενείς πηγές που δίνει τον χρησιμοποίησα. Αυτό δεν σημαίνει ότι αν ο Σιμόπουλος σε μια παρακάτω σελίδα εκφέρει άποψη που διαφέρει από τη δική μου στο πλαίσιο του παρόντος θέματος, πρέπει να συμφωνήσω.
Αξίζει μάλιστα να δούμε ότι ο Jimmy81 αναζητάει "την παλαιότερη πηγή" όταν έτσι τον εξυπηρετεί.
Άμα όμως τον εξυπηρετεί αλλιώς, επικαλείται αναφορές 1-2 αιώνες μετά, και "παραδόξως", τότε δεν αναζητά "την παλαιότερη πηγή"...
Μα εσύ έφερες μια μελέτη που λέει ότι η πρώτη μνεία του χρυσάργυρου γίνεται πριν το 314. Πού το παράξενο να ζητάω διευκρίνηση πάνω σ’ αυτό;

Re: Η «Τουρκοφιλία» στο Βυζάντιο!

Δημοσιεύτηκε: 26 Απρ 2023, 13:00
από Jimmy81
Chronicle έγραψε: 24 Απρ 2023, 22:45Δεν έχει κανένα νόημα αυτό που γράφεις για τα όσα λέμε εδώ.
Και πρόσεξε, δεν κάθομαι καν να εξετάσω τις φωτογραφίες και όσα γράφεις διότι ακριβώς δεν υπάρχει λόγος να ξοδέψω το χρόνο μου. Ποιος ξέρει τι θα έβρισκα και σε αυτά που προσκόμισες, όπως σε όλα τα άλλα.

Η πραγματικότητα είναι ότι έγιναν κάθε είδους πολεμικές συμπράξεις όταν εξυπηρετούσαν.
Κακώς λοιπόν μου τις έφερες ως απόδειξη για το ότι οι Έλληνες μισούσαν περισσότερο τους Τούρκους απ’ ό,τι τους Βενετούς.
Εσύ όμως προσπάθησες να μιλήσεις για "τουρκοφιλία". Αν μιλούσες νηφάλια για τις καταστάσεις που δημιουργούνται σε καθεστώτα σκλαβιάς, θα το συζητούσαμε, αλλά προτίμησες ένα εξυπναδίστικο στιλ με μισές πηγές, μισές αλήθειες, μια τακτική δηλ. με ολίγη από νεοπαγανιστές, Δαυλό και άλλους ψεκασμένους που με οδήγησαν να δείξω την απάτη.
Πρώτη παράγραφος στο παρόν νήμα. Εκεί εξηγώ τι εννοώ.

Re: Η «Τουρκοφιλία» στο Βυζάντιο!

Δημοσιεύτηκε: 26 Απρ 2023, 13:06
από Jimmy81
Chronicle έγραψε: 24 Απρ 2023, 22:04Τι άλλο θα γράψει ο Jimmy81;
Προσέξτε πως αναφέρεται στα δεδομένα, ότι "άφησαν τα τείχη φθαρμένα για να μπουν οι Τούρκοι"!
Μιλάει δηλ. σαν να έγιναν επιδιορθώσεις αμέσως πριν την Άλωση, ενώ αυτές έγιναν επί... Ιωάννη Παλαιολόγου (τις είχε αναλάβει ο Μανουήλ Ιάγαρης με κάποιον μοναχό Νεόφυτο).
Και μάλιστα, υπάρχουν επιγραφές που σώζονται επάνω στα τείχη αυτά με χρονολογία 1433!

Αν υπήρχαν τείχη φθαρμένα λοιπόν, θα το ήξεραν όλοι και θα το είχαν δει χρόνια πριν.

Γι' αυτό, μετά την εύρεση επί των τειχών, επιγραφών και του Ιωάννη και του Μανουήλ (που είχε αναλάβει τις επιδιορθώσεις), το συμπέρασμα είναι ότι τα έργα έγιναν, απλά μπορούμε να σκεφτούμε ότι ζήτησε περισσότερα από όσο κόστισαν για να αισχροκερδίσει. Αλλά τα περί τειχών "φθαρμένων" με σκοπό να... "μπουν οι Τούρκοι", είναι γελοιότητα:

-Ούτως ή άλλως, 20 χρόνια πριν, κανείς δεν ήξερε την εξέλιξη των πραγμάτων για να κανονίσει από το 1433 από που... θα μπουν οι Τούρκοι.
-Οποιαδήποτε εκτεταμένη φθορά θα είχε γίνει αντιληπτή χρόνια πριν
-Σε φθαρμένα τείχη ή ανολοκλήρωτες επισκευές δεν θα έμπαινε η επιγραφή του αυτοκράτορα και πόσο μάλλον του επισκευαστή.

Γι' αυτό και η υπόθεση περί ανολοκλήρωτων επισκευών είναι μάλλον υπερβολές:

Εικόνα
Η Κωνσταντινούπολη είχε πολιορκηθεί άλλες 4 φορές από τους Τούρκους στην πρόσφατη ιστορία της. Επίσης ήταν ολοφάνερος ο επεκτατισμός των Τούρκων στις περιοχές εκτός Πόλης και ο κλοιός τους που έσφιγγε γύρω της.

Τώρα, σχετικά με την επιγραφή του αυτοκράτορα και του επισκευαστή δεν ξέρω κατά πόσο ανταποκρίνονταν σε μια άψογα ολοκληρωμένη επιδιόρθωση. Μιλάμε για μια εποχή παρακμής για την αυτοκρατορία που δεν περιμένεις να λειτουργούν άψογα όλοι οι μηχανισμοί της.

Re: Η «Τουρκοφιλία» στο Βυζάντιο!

Δημοσιεύτηκε: 26 Απρ 2023, 21:40
από Chronicle
Jimmy81 έγραψε: 26 Απρ 2023, 12:49
Εγώ βρήκα το απόσπασμα από το βιβλίο του Κορδάτου και το παρέθεσα

Αυτό πως αναιρεί ότι στους φύλακες του κάστρου υπάρχουν προδότες και κάποια στιγμή «έδωκαν τα κλειδιά» που λέει η παράδοση;

Οι μοιρολατρίες συνιστούν παράγοντα αποθάρρυνσης

αν ο Σιμόπουλος σε μια παρακάτω σελίδα

Κακώς λοιπόν μου τις έφερες ως απόδειξη για το ότι οι Έλληνες μισούσαν περισσότερο τους Τούρκους απ’ ό,τι τους Βενετούς.
- Τουλάχιστον είδες για ποιον λόγο έχει απαξιωθεί ο Κορδάτος. Κανείς αξιοπρεπής άνθρωπος δεν γράφει "η τραπεζούντα αγανάκτησε για την παράδοση της Πόλης από τους ανθενωτικούς", όταν η τραπεζούντα αναφέρει μάχες. Ο Κορδάτος επέλεξε επίτηδες ένα ποίημα 11 στίχων που δεν αναφέρει κάτι επιπλέον. Απλά θρηνεί για την Πόλη. Σαν να μην έγινε τίποτα στην Κων/πολη, ούτε μάχες ούτε τίποτα. Όταν από αυτό βγάζεις δήθεν καθολικά συμπεράσματα, είσαι απλά παλιάνθρωπος. Ο Κορδάτος σήμερα είναι σαν να μην υπάρχει. Υπάρχει νεώτερη και εξειδικευμένη βιβλιογραφία για να προσφύγει κανείς.

- Δεν υπάρχουν μοιρολατρίες, ούτε υπήρξαν ποτέ. Καμιά μοιρολατρική αυτοκρατορία δεν επιβιώνει 11 αιώνες πολεμώντας ασταμάτητα. Κάθε μάχη, όταν ξεκινά, ξεκινά με πίστη για τη νίκη. Αν η μάχη χαθεί, τότε έχουμε την ΕΚ ΤΩΝ ΥΣΤΕΡΩΝ εξήγηση ότι δεν είμασταν τόσο καλοί χριστιανοί γι' αυτό χάσαμε. Και κατόπιν ξεκινάει η επόμενη μάχη πάλι με πίστη για τη Νίκη με τη βοήθεια του Θεού.
Υπάρχουν όντως παλιάνθρωποι που βρίσκουν τέτοιες φράσεις κια τις βαφτίζουν μοιρολατρία.
Εγώ θα έλεγα ότι δείχνουν απλά την... μπυρολατρεία των ψεκασμένων.
Ακόμα και ο παλιάνθρωπος Δούκας, διαστρέβλωσε με την τακτική αυτή όσα έλεγε ο Σχολάριος, που ήταν ακριβώς τα αντίθετα όπως έδειξα.

Ακόμα και οι Ενωτικοί ομολογούν ότι οι Ανθενωτικοί θέλουν να πολεμήσουν και μάλιστα χωρίς να έχουν υποχρέωση στον Πάπα. Οι πηγές λένε ότι πολέμησαν. Ακόμα και οι μοναχοί. Ο μέγας πρωταγωνιστής των Ανθενωτικών, ο Νοταράς ήταν μορφή ηρωική και θυσίασε τα πάντα. Επίσης, σύμφωνα ακόμα και με τους ίδιους τους Ενωτικούς, ο Κων/νος ήταν ανθενωτικός.
Άρα, επαναλαμβάνω, μόνο ένας γυμνοσάλιαγκας της διαστρέβλωσης, όπως ο Κορδάτος και όμοιοι του θα μιλήσει για μοιρολατρία. Αν υπήρχε μοιρολατρία, το Βυζάντιο θα είχε ζήσει όλα κι όλα 50 χρόνια.

- Μία παρακάτω σελίδα του Σιμόπουλο, πρέπει να κάνεις τον κόπο να την διαβάσεις. Εγώ πρέπει να στο πω αυτό; Τέλος πάντων, εσύ δεν ήξερες καν τη σελίδα, το έκανες αντιγραφή-επικόλληση.

- Όπως σου είπα, χρήσιμοποιείς τον όρο "φιλοτουρκισμός" μετά από τόσες διαψεύσεις σαν να μας θεωρείς εδώ ηλίθιους. Κάπου γίνεται κωμικό το θέαμα. Οι πηγές περιγράφουν την απέχθεια των Ελλήνων για τους Τούρκους και είναι αδιάψευστες.
Όταν εσύ επέμενες ότι "πράγματι" οι Έλληνες προτιμούσαν το τουρκικό σαρίκι, σου έδειξα με τις συμμαχίες Ελλήνων και Λατίνων κατά των Τούρκων ότι γράφεις ό,τι σου έρθει.
Και σου είπα ότι η κατανόηση ότι κοι οι δύο είναι βάρβαροι, οδήγησαν τους υπόδουλους να μην παρασύρονται από ωραία λόγια, αλλά να κοιτούν και τη δική τους ζωή. Φιλοτουρκισμός δεν είναι ο όρος που μπορεί να χαρακτηρίσει τις ισορροπίες μεταξύ ζωή και θανάτου που επέλεγαν οι υπόδουλοι.

Τέλος πάντων, επειδή εξελίσσεται η κατάσταση σε πείσμα νηπιαγωγείου, δεν έχω τον χρόνο για περισσότερα. Τουλάχιστον, την άλλη φορά που θα πιάσεις τα κατεβατά με τα copy-paste να θυμάσαι ότι εδώ δεν τρώνε όλοι κουτόχορτο.