ΟΚ, όντως ήταν λίγο πιο πάνω και θα μπορούσα να το είχα δει.
Σου πιστώνω ένα δίκιο εδώ, αλλά μην το κάνεις drama queen...
Τώρα, για τον στίχο από το Β' Μακκαβαίων που παρέθεσες...
ἀξιῶσε, τέκνον, ἀναβλέψαντα εἰς τὸν οὐρανὸν καὶ τὴν γῆν καὶ τὰ ἐν αὐτοῖς πάντα ἰδόντα, γνῶναι ὅτι ἐξ οὐκ ὄντων ἐποίησεν αὐτὰ ὁ Θεὸς καὶ τὸ τῶν ἀνθρώπων γένος οὕτως γεγένηται.
...θα μπορούσα να χρησιμοποιήσω την δική σου εξίσωση, χάος ≠ μηδέν και να ισχυριστώ ουκ όντων ≠ μηδέν.
Διότι η ερμηνεία του "εξ ουκ όντων" είναι "εκ των μη υπαρχόντων". Και αυτό δεν ανταποκρίνεται επακριβώς στην έννοια του μηδενός.
Είναι τραβηγμένη ερμηνεία, όπως γίνεται κατ' εξακολούθησιν στις Γραφές. Παράδειγμα:
Γεν. 1,1 Ἐν ἀρχῇ ἐποίησεν ὁ Θεὸς τὸν οὐρανὸν καὶ τὴν γῆν.
Μετάφραση: Γεν. 1,1 Κατ' αρχάς ο απειροτελειος Θεός εδημιούργησεν εκ του μηδενός το σύμπαν, τον ουρανόν και την γην.
Στον πρώτο πρώτο στίχο της Γένεσης, με το καλημέρα σας δηλαδή, η παρερμηνεία πάει σύννεφο...
Ούτε η λέξη "απειροτέλειος" υπάρχει στο αρχαίο κέιμενο, ούτε λέξη "σύμπαν" και φυσικά
ούτε η φράση "εκ του μηδενός"!
Αλλά, το βασικότερο είναι ότι και οι άλλοι κοσμογονικοί μύθοι, μιλάνε για δημιουργία εκ των μη υπαρχόντων. Δεν υπήρχε τίποτε, εξηγούν.
Τώρα αν εμείς θέλουμε να παίξουμε με τις λέξεις και να πούμε χάος ≠ μηδέν, τίποτα ≠ μηδέν, με το ίδιο παιχνίδι βγάζουμε και
εξ ουκ όντων ≠ μηδέν.
Από την άλλη...
Ζενίθεδρος έγραψε: 04 Νοέμ 2020, 23:29
Και όσο για το ερώτημα, γιατί δεν το γράφει στη Γένεση και γράφτηκε αργότερα, η απάντηση ειναι η θεια οικονομία. Όταν οι άνθρωποι ήταν πλέον ώριμοι να έχουν αντίληψη των εννοιών μπορεί να τους αποκαλυφθεί το οτιδήποτε. Νωρίτερα δεν έχει κανένα νόημα.
... η εξήγησή σου είναι το λιγότερο παιδική.
Όταν οι άνθρωποι ήταν πλέον ώριμοι να έχουν αντίληψη των εννοιών, αντί ο Θεός να αποκαλύψει αυτές τις σπουδαίες έννοιες σε ένα μήνυμά του προς κάποιον σπυδαίο Εβραίο, τις απεκάλυψε σε ένα συμβάν ΜΗ ιστορικά επικυρωμένο, όπου μια μάνα δίνει συμβουλές στον γιο της την ώρα των βασανιστηρίων του...
Έλα ρε συ...πες μου ότι κάνεις πλάκα.