https://el.wikipedia.org/wiki/Σκαλοχώρι_Κοζάνης
Αναφέρει ότι το χωριό είναι στο όριο της σλαβόφωνης περιοχής. Από ότι ξέρω στην περιοχή εκεί ήταν πολλά χωριά που είχαν ελληνόφωνους, βλαχόφωνους και σλαβόφωνους μαζί.
Δεν υπηρχαν τετοια χωρια
Μυθος ειναι
Στη Δυτική Μακεδονία ειδικά σε Καστοριά Κοζάνη υπήρχαν στις αρχές του 20ου αιώνα. Σταδιακά οι Βλάχοι ελληνοφώνησαν, όπως και κάποιοι πατριαρχικοί σλαβόφωνοι, ενώ οι εξαρχικοί έφυγαν για Βουλγαρία και κάποιοι μετά τον εμφύλιο σε Σκόπια. Ετσι στην περιοχή πια υπάρχουν μόνο ελληνόφωνα και κάποια λιγότερα σλαβόφωνα χωριά, ιδίως στον βόρειο τομέα της Καστοριάς και στην Πτολεμαίδα.
Οι πρώην εξαρχικοί (και όχι μόνον) εκδιώχτηκαν από την χωριά στην περιοχή της Πτολεμαΐδας κατά την υποχώρηση του βουλγάρικου στρατού. Μάλιστα ο Λένιν (νομίζω) που κάλυπτε δημοσιογραφικά τον πόλεμο, είπε ότι η Πτολεμαίδα ισοπεδώθηκε από τον ελληνικό στρατό.
Μετά υπήρχαν πολλές αιτήσεις επαναπατρισμού αλλά δεν εγκρίνονταν. Έχω δει μερικές από το Ιστορικό Αρχείο Μακεδονίας.
Στον εμφύλιο η τρομοκρατία των ΜΑΥδων οδήγησε πολλούς από αυτούς στα βουνά. Στην τελευταία φάση του εμφυλίου ο ΔΣΕ είχε 20 χιλιάδες μαχητές εκ των οποίων οι 12 χιλιάδες ήταν σλαβόφωνοι. Μετά αυτοεξορίστηκαν σε χώρες του ανατολικού μπλοκ.
Περαστικά αν και ο ρατσισμός είναι συνώνυμο της ασκεψίας και δεν βλέπω να έιναι περαστικός
https://el.wikipedia.org/wiki/Σκαλοχώρι_Κοζάνης
Αναφέρει ότι το χωριό είναι στο όριο της σλαβόφωνης περιοχής. Από ότι ξέρω στην περιοχή εκεί ήταν πολλά χωριά που είχαν ελληνόφωνους, βλαχόφωνους και σλαβόφωνους μαζί.
Δεν υπηρχαν τετοια χωρια
Μυθος ειναι
Στη Δυτική Μακεδονία ειδικά σε Καστοριά Κοζάνη υπήρχαν στις αρχές του 20ου αιώνα. Σταδιακά οι Βλάχοι ελληνοφώνησαν, όπως και κάποιοι πατριαρχικοί σλαβόφωνοι, ενώ οι εξαρχικοί έφυγαν για Βουλγαρία και κάποιοι μετά τον εμφύλιο σε Σκόπια. Ετσι στην περιοχή πια υπάρχουν μόνο ελληνόφωνα και κάποια λιγότερα σλαβόφωνα χωριά, ιδίως στον βόρειο τομέα της Καστοριάς και στην Πτολεμαίδα.
Στο ιδιο χωριο ελληνοφωνοι και σλαβοφωνοι δεν υπηρχαν,αυτο λεω
Αν αυτο λες,απλα αναπαραγεις μια νεομυθολογια
Τωρα για τους σαρακατσανους,τα πραγματα ειναι απλα
Απο την στιγμη που πουθενα δεν αναφερεται διγλωσσία για αυτους,η καταγωγη τους ειναι καθαρα ελληνικη
Στη Δυτική Μακεδονία ειδικά σε Καστοριά Κοζάνη υπήρχαν στις αρχές του 20ου αιώνα. Σταδιακά οι Βλάχοι ελληνοφώνησαν, όπως και κάποιοι πατριαρχικοί σλαβόφωνοι, ενώ οι εξαρχικοί έφυγαν για Βουλγαρία και κάποιοι μετά τον εμφύλιο σε Σκόπια. Ετσι στην περιοχή πια υπάρχουν μόνο ελληνόφωνα και κάποια λιγότερα σλαβόφωνα χωριά, ιδίως στον βόρειο τομέα της Καστοριάς και στην Πτολεμαίδα.
Στο ιδιο χωριο ελληνοφωνοι και σλαβοφωνοι δεν υπηρχαν,αυτο λεω
Αν αυτο λες,απλα αναπαραγεις μια νεομυθολογια
Σε χωριά όχι τόσο πράγματι υπήρχαν κυρίως ελληνόφωνα και σλαβόφωνα με κάποιους βλαχόφωνους μέσα σε αυτά αλλά σε κωμοπόλεις και πόλεις εκεί υπήρχαν και ελληνόφωνοι και σλαβόφωνοι μαζί. Πχ Νεστόριο, Καστοριά, Αργος Ορεστικό.
Gouerino 4 έγραψε: 18 Απρ 2020, 20:40
Στο ιδιο χωριο ελληνοφωνοι και σλαβοφωνοι δεν υπηρχαν,αυτο λεω
Αν αυτο λες,απλα αναπαραγεις μια νεομυθολογια
Γιατί όχι ; Πώς υπήρχαν αλβανόφωνοι και βλαχόφωνοι στο ίδιο χωριό ;
Τι θα πει γιατι οχι;
Γιατι αυτο συνέβαινε,ετσι απλα.
Απο ενα σημειο και κατω υπηρχε ελληνοφωνια,απο το ιδιο και πανω σλαυοφωνια.
Για αλβανοφωνους και βλαχοφωνους δεν γνωριζω.
Arisvilla έγραψε: 18 Απρ 2020, 20:32
Στη Δυτική Μακεδονία ειδικά σε Καστοριά Κοζάνη υπήρχαν στις αρχές του 20ου αιώνα. Σταδιακά οι Βλάχοι ελληνοφώνησαν, όπως και κάποιοι πατριαρχικοί σλαβόφωνοι, ενώ οι εξαρχικοί έφυγαν για Βουλγαρία και κάποιοι μετά τον εμφύλιο σε Σκόπια. Ετσι στην περιοχή πια υπάρχουν μόνο ελληνόφωνα και κάποια λιγότερα σλαβόφωνα χωριά, ιδίως στον βόρειο τομέα της Καστοριάς και στην Πτολεμαίδα.
Στο ιδιο χωριο ελληνοφωνοι και σλαβοφωνοι δεν υπηρχαν,αυτο λεω
Αν αυτο λες,απλα αναπαραγεις μια νεομυθολογια
Σε χωριά όχι τόσο πράγματι υπήρχαν κυρίως ελληνόφωνα και σλαβόφωνα με κάποιους βλαχόφωνους μέσα σε αυτά αλλά σε κωμοπόλεις και πόλεις εκεί υπήρχαν και ελληνόφωνοι και σλαβόφωνοι μαζί. Πχ Νεστόριο, Καστοριά, Αργος Ορεστικό.
Μηπως ομως και σε αυτες τις κωμοπολεις το φαινομενο αυτο εμφανιστηκε μετα την απελευθερωση;
Αν εμφανιστηκε κιολας,δεν ξερω,δεν ειμαι απο εκει
Gouerino 4 έγραψε: 18 Απρ 2020, 20:40
Στο ιδιο χωριο ελληνοφωνοι και σλαβοφωνοι δεν υπηρχαν,αυτο λεω
Αν αυτο λες,απλα αναπαραγεις μια νεομυθολογια
Σε χωριά όχι τόσο πράγματι υπήρχαν κυρίως ελληνόφωνα και σλαβόφωνα με κάποιους βλαχόφωνους μέσα σε αυτά αλλά σε κωμοπόλεις και πόλεις εκεί υπήρχαν και ελληνόφωνοι και σλαβόφωνοι μαζί. Πχ Νεστόριο, Καστοριά, Αργος Ορεστικό.
Μηπως ομως και σε αυτες τις κωμοπολεις το φαινομενο αυτο εμφανιστηκε μετα την απελευθερωση;
Αν εμφανιστηκε κιολας,δεν ξερω,δεν ειμαι απο εκει
Όχι ήταν από πριν. Γιατί σε αυτά τα κέντρα μετακινούνταν πληθυσμοί από πολλά μέρη. Στη Χρούπιστα αρχές του 20ου αιώνα υπήρχαν σλαβόφωνοι (η πλειοψηφία), βλαχόφωνοι και ελληνόφωνοι (λιγότεροι). Στην Καστοριά υπήρχαν κυρίως ελληνόφωνοι αλλά και αρκετοί σλαβόφωνοι αφού τα γύρω χωριά ήταν σλαβόφωνα, αλλά και βλαχόφωνοι.
Arisvilla έγραψε: 18 Απρ 2020, 20:45
Σε χωριά όχι τόσο πράγματι υπήρχαν κυρίως ελληνόφωνα και σλαβόφωνα με κάποιους βλαχόφωνους μέσα σε αυτά αλλά σε κωμοπόλεις και πόλεις εκεί υπήρχαν και ελληνόφωνοι και σλαβόφωνοι μαζί. Πχ Νεστόριο, Καστοριά, Αργος Ορεστικό.
Μηπως ομως και σε αυτες τις κωμοπολεις το φαινομενο αυτο εμφανιστηκε μετα την απελευθερωση;
Αν εμφανιστηκε κιολας,δεν ξερω,δεν ειμαι απο εκει
Όχι ήταν από πριν. Γιατί σε αυτά τα κέντρα μετακινούνταν πληθυσμοί από πολλά μέρη. Στη Χρούπιστα αρχές του 20ου αιώνα υπήρχαν σλαβόφωνοι (η πλειοψηφία), βλαχόφωνοι και ελληνόφωνοι (λιγότεροι). Στην Καστοριά υπήρχαν κυρίως ελληνόφωνοι αλλά και αρκετοί σλαβόφωνοι αφού τα γύρω χωριά ήταν σλαβόφωνα, αλλά και βλαχόφωνοι.
Για την Καστοριά και το Άργος πρωτη φορα το ακουω αυτο.
Μηπως θυμασαι που το διαβασες;
Gouerino 4 έγραψε: 18 Απρ 2020, 20:48
Μηπως ομως και σε αυτες τις κωμοπολεις το φαινομενο αυτο εμφανιστηκε μετα την απελευθερωση;
Αν εμφανιστηκε κιολας,δεν ξερω,δεν ειμαι απο εκει
Όχι ήταν από πριν. Γιατί σε αυτά τα κέντρα μετακινούνταν πληθυσμοί από πολλά μέρη. Στη Χρούπιστα αρχές του 20ου αιώνα υπήρχαν σλαβόφωνοι (η πλειοψηφία), βλαχόφωνοι και ελληνόφωνοι (λιγότεροι). Στην Καστοριά υπήρχαν κυρίως ελληνόφωνοι αλλά και αρκετοί σλαβόφωνοι αφού τα γύρω χωριά ήταν σλαβόφωνα, αλλά και βλαχόφωνοι.
Για την Καστοριά και το Άργος πρωτη φορα το ακουω αυτο.
Μηπως θυμασαι που το διαβασες;
Για την Καστοριά το ξέρω από φίλο που είναι από εκεί. Για το Αργος Ορεστικό το έχω διαβάσει σε πολλά βιβλία και έχω ρωτήσει και άτομα που κατάγονται από εκεί και μου το επιβεβαίωσαν. Βασικά αυτός ο φίλος μου είναι βλάχικης καταγωγής και είναι από ένα σλαβόφωνο χωριό δίπλα στην Καστοριά. Ο πατέρας του ξέρει και βλάχικα και τα "ντόπια". Στην Καστοριά από παλιά η γλώσσα ήταν η ελληνική αλλά υπήρχαν και κάποιοι σλαβόφωνοι και βλαχόφωνοι εκεί.
Gouerino 4 έγραψε: 18 Απρ 2020, 19:47
Η δικια μου θεωρια λεει πως αλλοι ηταν οι θρακες την εποχη του ομηρου και αλλοι αιωνες μετα.
Για παραδειγμα ο ομηρος λεει οτι ο διας εριξε το βλέμμα του εκει που κατοικουν οι θρακες οι μυσοι και οι αβιοι.
Δηλαδη τους ξεχωριζει
Αιωνες μετα ο στραβωνας λεει πως οι μυσοι ηταν θρακες
Αυτο σημαινει πως ξεχωριστοι μεταξυ τους λαοι,αρχισαν να ονομαζονται θρακες,ασχετως γλωσσας.
Δεν σου έχει περάσει η υποψία πως μιλούσαν συγγενικές γλώσσες ή διαλέκτους ;
Γκουερίνο, θυμάσαι το απόσπασμα του Ξενοφώντα που σου είχα δείξει στο παλιό φόρουμ, που λέει ότι ο βασιλιάς της Θράκης Σεύθης για να επικοινωνήσει με δυο-τρεις απ' τους Μυρίους που τους είχε καλεσμένους σε γεύμα, χρειαζόταν μετάφραση απ' τον οινοχόο του που ήξερε να μιλάει ελληνικά ("ελληνίζειν ηπίστατο", όπως γράφει ο Φώντας).
Αυτός όμως ήταν μετά τον εκπερσισμό των Θρακών, οπότε και ξέχασαν τα Ελληνικά και έμαθαν Περσικά.
1.
hellegennes έγραψε: 13 Οκτ 2022, 21:35Γνωρίζω πολύ καλύτερα στατιστική από σένα
2. Η λέξη υδρόφιλος είναι σύνθετη από δύο ελληνικές λέξεις το ύδωρ που σήμαινε νερό και το φίλος που σήμαινε φίλος.
Arisvilla έγραψε: 18 Απρ 2020, 20:52
Όχι ήταν από πριν. Γιατί σε αυτά τα κέντρα μετακινούνταν πληθυσμοί από πολλά μέρη. Στη Χρούπιστα αρχές του 20ου αιώνα υπήρχαν σλαβόφωνοι (η πλειοψηφία), βλαχόφωνοι και ελληνόφωνοι (λιγότεροι). Στην Καστοριά υπήρχαν κυρίως ελληνόφωνοι αλλά και αρκετοί σλαβόφωνοι αφού τα γύρω χωριά ήταν σλαβόφωνα, αλλά και βλαχόφωνοι.
Για την Καστοριά και το Άργος πρωτη φορα το ακουω αυτο.
Μηπως θυμασαι που το διαβασες;
Για την Καστοριά το ξέρω από φίλο που είναι από εκεί. Για το Αργος Ορεστικό το έχω διαβάσει σε πολλά βιβλία και έχω ρωτήσει και άτομα που κατάγονται από εκεί και μου το επιβεβαίωσαν. Βασικά αυτός ο φίλος μου είναι βλάχικης καταγωγής και είναι από ένα σλαβόφωνο χωριό δίπλα στην Καστοριά. Ο πατέρας του ξέρει και βλάχικα και τα "ντόπια". Στην Καστοριά από παλιά η γλώσσα ήταν η ελληνική αλλά υπήρχαν και κάποιοι σλαβόφωνοι και βλαχόφωνοι εκεί.
Το απο παλια παντως ειναι σχετικο.
Δεν νομιζω την εποχη του μακεδονικου αγωνα να υπηρχαν σλαβοφωνοι σε Καστοριά και Άργος.
Μετα για επαγγελματικους λογους μπορει να βρεθηκαν καποιοι
Ζαποτέκος έγραψε: 18 Απρ 2020, 19:49
Δεν σου έχει περάσει η υποψία πως μιλούσαν συγγενικές γλώσσες ή διαλέκτους ;
Γκουερίνο, θυμάσαι το απόσπασμα του Ξενοφώντα που σου είχα δείξει στο παλιό φόρουμ, που λέει ότι ο βασιλιάς της Θράκης Σεύθης για να επικοινωνήσει με δυο-τρεις απ' τους Μυρίους που τους είχε καλεσμένους σε γεύμα, χρειαζόταν μετάφραση απ' τον οινοχόο του που ήξερε να μιλάει ελληνικά ("ελληνίζειν ηπίστατο", όπως γράφει ο Φώντας).
Αυτός όμως ήταν μετά τον εκπερσισμό των Θρακών, οπότε και ξέχασαν τα Ελληνικά και έμαθαν Περσικά.
Εσυ φερε παλι κανενα θρακικο λεξικο να γελασουμε και ασε τις μαλακιες
Να ξεκινησουμε απο τα πολυ απλα
Ασχετως του τι υποστηριζει ο καθενας οτι ηταν οι Σαρακατσανοι δηλαδη Ελληνες Βουλγαροι Ιθαγενεις του Αμαζονιου η Εσκιμωοι εγω σημερα 18/4/2020 μπορω με μεγαλη σιγουρια να δηλωσω οτι ειμαι καθαροαιμος Σαρακατσανος γνωριζουντας ακριβως το σαρακατσανικο γενεαλογικο μου δεντρο απο τον 17ο αιωνα μεχρι και σημερα.Ακομη λοιπον και αν ειμαι Εσκιμωος Σαρακατσανος ειμαι καθαροαιμος χωρις καμια προσμιξη με αλλη φυλη "ανωτερη" η "κατωτερη"
Ποσοι που δεν ειστε Σαρακατσανοι μπορειτε να ισχυριστειτε το ιδιο;
Ηταν κατι που επρεπε να επισημανω σε ενα νημα στο οποιο διαφοροι μπασταρδοι(και δεν το λεω προσβλητικα) και εννοω προιοντα μιξης διαφορων φυλων στο περασμα του χρονου κανουν μια προσπαθεια να ιχνηλατησουν την καταγωγη καθαροαιμων σαρακατσανων ενω δεν ειναι δυνατον να ιχνηλατησουν την δικη τους ατομικα
Που πας ρε καραμητρο προιον σπερμοκοκτειλ να ιχνηλατησεις την καταγωγη των Σαρακατσανων;Δεν εχεις καθολου αυτογνωσια;
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ την 18 Απρ 2020, 21:41, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Αρίστος for Tsirpas Eχουμε ΔΙΠΛΗ πολιτειακη εκτροπη
Μια γιατι ο πρωθυπουργος επραξε αντιθετα στο ΟΧΙ του δημοψηφισματος...
Και δευτερη γιατι μεσω του Ταμειου Ξεπουληματος Χωρας παρεδωσε την εθνικη κυριαρχια και τον εθνικο πλουτο στους δανειστες
ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ έγραψε: 18 Απρ 2020, 21:15
Να ξεκινησουμε απο τα πολυ απλα
Ασχετως του τι υποστηριζει ο καθενας οτι ηταν οι Σαρακατσανοι δηλαδη Ελληνες Βουλγαροι Ιθαγενεις του Αμαζονιου η Εσκιμωοι εγω σημερα 18/4/2020 μπορω με μεγαλη σιγουρια να δηλωσω οτι ειμαι καθαροαιμος Σαρακατσανος γνωριζουντας ακριβως το γενεαλογικο μου δεντρο απο τον 17ο αιωνα μεχρι και σημερα.Ακομη λοιπον και αν ειμαι Εσκιμωος Σαρακατσαος ειμαι καθαροαιμος χωρις καμια προσμιξη με αλλη φυλη "ανωτερη" η "κατωτερη"
Ποσοι που δεν ειστε Σαρακατσανοι μπορειτε να ισχυριστειτε το ιδιο;
Ηταν κατι που επρεπε να επισημανω σε ενα νημα στο οποιο διαφροι μπασταρδοι(και δεν το λεω προσβλητικα) και εννοω προιοντα μιξης διαφορων φυλων στο περασμα του χρονου κανουν μια προσπαθεια να ιχνηλατησουν την καταγωγη καθαροαιμων σαρακατσανων ενω δεν ειναι δυνατον να ιχνηλατησουν την δικη τους ατομικα
Που πας ρε καραμητρο προιον σπερμοκοκτειλ να ιχνηλατησεις την καταγωγη των Σαρακατσανων;Δεν εχεις καθολου αυτογνωσια;
Η ζωολογία που λέγαμε. Παίρνεις 10. Είσαι από καλή ράτσα. Με λιυράκι και εμβολιασμό μπορεί να σε υιοθετήσουν.
Περαστικά αν και ο ρατσισμός είναι συνώνυμο της ασκεψίας και δεν βλέπω να έιναι περαστικός