Leporello έγραψε: 08 Οκτ 2019, 19:46
Arisvilla έγραψε: 07 Οκτ 2019, 21:532) Από τη μια προφανως υποστηρίζεις όπως και ο Παπαρρηγόπουλος ότι υπάρχει η συνέχεια του ελληνικού έθνους και από την άλλη μου γράφεις για ρωμαική συνείδηση. Πως οι Ελληνες έγιναν Ρωμαίοι και μετά από το 19ο αιώνα ξανά Ελληνες?
Τίποτα δεν υποστηρίζω. Το μόνο που βλέπω είναι η Ιστορία. Και αυτή λέει πως όντως επί Βυζαντίου υπήρξε οιωνεί εθνική Ρωμαϊκή συνείδηση και από τον ύστερο Μεσαίωνα άρχισε να εμφανίζεται Ελληνική συνείδηση, χωρίς να αλλάξει το όνομα (εξακολουθούσαν να λέγονται Ρωμιοί). Δεν βλέπω τίποτα παράξενο σ'αυτό, η εθνική συνείδηση και δη γιά τις προνεωτερικές κοινωνίες δεν ήταν σε καμμιά περίπτωση μονολιθική.
Arisvilla έγραψε: 07 Οκτ 2019, 21:53Βέβαια δεν υπήρχε στον 7ο αιώνα και 8ο αιώνα μχ διάκριση μεταξύ Ελλήνων και Ρωμαίων (αν και ο Πορφυρογέννητος κάνει λόγο για Γραικούς) γιατί οι Ελληνες ήταν ελάχιστοι και αυτοί στην νοτιοανατολική Ελλάδα. Για αυτό και ο Πορφυρογέννητος κάνει λόγο και για Γραικούς στην Πελοπόννησο. Δεν μιλάει για Γραικούς όμως στην Μικρά Ασία γιατί πολύ απλά δεν υπήρχαν.
Εκείνο που πάς να αποδείξεις, το θεωρείς δεδομένο. Δεν μας λες, τι ήταν αυτό που διαχώριζε τον Πορφυρογέννητο από τους υποτιθέμενους "Γραικούς" τής εποχής του; Η γλώσσα, η θρησκεία, τι;
Arisvilla έγραψε: 07 Οκτ 2019, 21:533) Οι Μικρασιάτες με τους οποίους ενισχύθηκε ο "ελληνικός" πληθυσμός της Πελοποννήσου μόνο αρχαιοελληνικός δεν ήταν. Καφήροι ήταν και Αρμενιοι όπως αναφέρουν οι ιστορικές πηγές (Χρονικό της Μονεμβασιάς)για την επανίδρυση της Λακεδαίμονος. Στην Ηλεία εγκαταστάθηκαν Κουμάνοι και Σελτζούκοι Χριστιανοί μεταγενέστερα. Στην Πάτρα μετοίκησαν άτομα από την Κάτω Ιταλία.
Αυτά είναι αστειότητες. Απέδειξα ότι ο πληθυσμός τής Μ.Ασίας ήταν ομογενοποιημένος Ρωμαϊκός/Ελληνικός (το όνομα είναι μόνο θέμα προτίμησης). Η εξαίρεση ήταν οι Αρμένιοι και ελάχιστες μικρές μειονότητες στην Ανατολική Μ.Ασία. Δεν ήταν αυτοί όμως που θα μπορούσαν να εκρωμαϊσουν την Πελοπόννησο. Δεν θα έβαζαν Κουμάνους γιά να την επανεκρωμαϊσουν.
Arisvilla έγραψε: 07 Οκτ 2019, 21:534) Φυσικά και ξέρω ότι το Γκίνης είναι αρβανίτικο. Δεν μου εξηγείς πάντως πως αυτοί οι "Ελληνες" στο Μεσαίωνα που κατάγονταν από τους Αρχαίους Ελληνες ως επί τω πλείστω δεν είχαν αρχαία ελληνικά ονόματα και είχαν μονο χριστιανικά και ξενικά. Γιατί αντίθετα οι Κέλτες Σκώτοι και Ιρλανδοί του Μεσαίωνα και όχι μόνο είχαν αρχαία κέλτικα ονόματα και όχι μόνο χριστιανικά. Δες τα ανθρωπωνύμια και τα βαφτιστικά του 15ου αιώνα και θα βρεις ελάχιστα εως καθόλου αρχαιοελληνικά ονόματα. Τα σλάβικα ονόματα που σου αναφέρω από τα οθωμανικά κατάστιχα του 1454 και από το αρχείο της Μονής των Μετεώρων είναι από την περιοχή της Θεσσαλίας που δεν ομιλείτο η Σλαβική από το 12ο αιώνα τουλάχιστον. Αλλά 3 αιώνες μετά πολλοί κάτοικοι της περιοχής είχαν ακόμα σλαβογενή ονόματα. Το ίδιο συνέβαινε σε όλη την Ελλάδα.
Τι μένει να εξηγήσω; Είπαμε ότι τα αρχαιοελληνικά ονόματα δεν ήταν σε χρήση πολύ πριν από την κάθοδο των Σλάβων. Αρα, η απουσία τους δεν δίνει κανένα στοιχείο γιά δήθεν εξαφάνιση των Ελλήνων.
Πάμε πάλι στα βασικά.
1) Καμιά ελληνική συνείδηση δεν υπήρχε στον ύστερο μεσαίωνα. Σε κάποιους μορφωμένους λόγιους αστούς που ζούσαν στις μεγάλες πόλεις της αυτοκρατορίας ίσως αλλά σε καμιά περίπτωση ελληνική. Κάποιοι εξ αυτών αυτοπροσδιορίζονταν ως Γραικοί, κάποιοι άλλοι όχι. Η μεγάλη μάζα του πληθυσμού του κυρίως ελλαδικού χώρου δεν είχε καμιά εθνική συνείδηση ούτε καν ρωμαιική για αυτό και οι περισσότερες πόλεις στην Ελλάδα πέρασαν στα χέρια των Οθωμανών ειρηνικά. Η συνείδηση των Ρωμιών αναπτύχθηκε κυρίως αργότερα στους πληθυσμούς της ελληνικής υπαίθρου από την όζμωση των ελληνόφωνων χριστιανών ραγίαδων με τους αρβανίτοφωνους και τους βλαχόφωνους. Μέχρι το νεολληνικό διαφωτισμό και κυρίως τη Βαυαροκρατία ελάχιστοι αυτοαποκαλούνταν Ρωμιοί. Και θυμίζω οτι σύμφωνα με το πρώτο ελληνικό σύνταγμα Ελληνας ήταν όποιος χριστιανός ζούσε στην Ελληνική Επικράτεια.
2) Οι Γραικοί της Πελοποννήσου στους οποίους αναφεροταν ο Πορφυρογέννητος διέφεραν στην καταγωγή από τους Ρωμαίους της Μικράς Ασίας. Ηταν υπολείμματα των αρχαίων Ελλήνων, μάλλον αναφερόταν στους κατοικους της Κορίνθου και του Ναυπλίου και τους Τσάκωνες δηλαδή τους κατοίκους της ανατολικής Πελοποννήσου που επέζησαν της σλαβικής εισβολής. Γιατί οι αρχαίοι λαοί ποτέ δεν εξαφανίζονται ολοκληρωτικά αλλά αφομοιώνονται η αλλάζουν εθνοτική ταυτότητα. Αυτό είναι το μεγάλο λάθος της θεωρίας του Φαλμεράυερ. Ελληνες δεν υπήρχαν όχι μόνο γιατί υπήρχε η πανθομολογούμενη αραίωση του πληθυσμού της ελληνικής ενδοχώρας αλλά γιατί ήδη από τον 5αιώνα μχ η συντριπτική πλειοψηφία αυτών είχε αλλάξει ταυτότητα και έγιναν Ρωμιοί, όπως έχει συμβεί και με άλλους αρχαίους λαούς (πχ Γαλάτες).
3) Το να θεωρείς αστειότητες πηγές όπως το χρονικο της Μονεμβασιάς που μιλάει για μετοίκηση Καφέρων και Αρμενίων και επανίδρυση της Λακεδαίμονος από αυτούς και πλείστες άλλες που αναφέρουν μετοίκηση Αρμενιών, Μαρδαιτών, Βαρδαριωτών Τούρκων, Ούζων κτλ σε άλλες περιοχές της Ελλάδος και να επιμένεις ότι οι Μικρασιάτες που έφεραν οι Βυζαντινοί στην κυρίως Ελλάδα ήταν αρχαίοι Ελληνες είναι άρνηση της αλήθειας. Αλήθεια ποιες πηγές υπάρχουν που αποδεικνύουν την μετοίκηση "Ελλήνων" στις Σκλαβηνίες. Και αφού ήρθαν τόσοι γιατί δεν άλλαξαν και τα τοπωνύμια που παρέμειναν σλαβικά. Τέλος πως εξηγείς την ύπαρξη τοπωνυμίων όπως Αρμενοχώρι κτλ σε όλη την ελληνική επικράτεια από τη Θράκη και τη Φλώρινα μέχρι την Κρήτη? Μήπως κατά βάση αυτοί ήταν οι "Ελληνες" που έφεραν οι βυζαντινοί.
4) Τέλος γιατι αναφέρεσαι στο μεσαίωνα και γιατί έχει γίνει προσπαθεια καταγραφής ανθρωπωνυμίων του Μεσαίωνα στην κυρίως Ελλάδα και έχουν μεταφραστεί κάποια από τα οθωμανικα κατάστιχα της απογραφής του 1454( που κάποιοι βέβαια στρατευμένοι επιστήμονες θέλουν να τα κρύψουν γιατι δεν σύναδουν με τα εθνικά παραμύθια του ερασιτέχνη ιστορικού Παπαρρηγόπουλου) σου παραθέτω ένα λινκ που αναφέρεται στη Θεσσαλία.
https://www.academia.edu/1265619/Δημογρ ... ο_Μεσαίωνα. Ο Ιβάνης, Ο Πετρίτζας, ο Γλαβάς, ο Δομβρίλας ο Κρατζούνης, ο Αρμενοχωρίτης, ο Βρανάς και ο Βράτο δεν μου φαίνονται για αρχαίοι Ελληνες. Τα συγκεκριμένα ανθρωπωνύμια είναι από το χωριό Ζαβλάντια το έτος 1348 (σημερινός Παλαιόπυργος Τρικάλων). Δείχνουν καθαρά την μείξη Σλάβων με Μικρασιάτες και Αρμένιους που έφεραν μεταγενέστερα οι βυζαντινοί. Ανάλογα στοιχεία υπάρχουν και για άλλες περιοχές της Ελλάδος