Lord Brum έγραψε: 26 Απρ 2019, 15:49
stavmanr έγραψε: 26 Απρ 2019, 09:47
Κακώς η 3βάθμια εκπαίδευση συνδέεται με την αγορά εργασίας.
Πηγαίνεις για να μορφωθείς, και να αποκτήσεις επιστημονική τεχνολογική ειδίκευση, όχι για να βρεις δουλειά μέσα από το Πανεπιστήμιο.
Κάποιοι θα απορροφηθούν από την αγορά εργασίας στον τομέα τους και κάποιοι όχι.
Έχασε πχ. κάτι ο Χελ που έχει μίνι μάρκετ (όπως διαβάζω) αντί να σκοτώνεται σε εργοτάξια;
αυτό θα ίσχυε αν η τριτοβάθμια εκπαίδευση είχε δίδακτρα. Το κράτος οφείλει να δημιουργεί υποδομές για να υπάρχουν άνθρωποι με τις δεξιότητες που χρειάζεται, όχι για να κάνουν το χομπυ τους. Π.χ. σε στρατιωτικές σχολές ή στο δικαστικό σώμα όποιος πάει πάει για να κάνει μια συγκεκριμένη δουλειά μετά, όχι γιατί απλά γουστάρει ή για να μορφωθεί εγκυκλοπεδικά. Αν χρειαζόμαστε 800 ιατρούς το χρόνο τόσες θέσεις πρέπει να υπάρχουν στις ιατρικές. Γιατί να ξοδευτούν πόροι και να εκπαιδευτούν 3000 άτομα τα οποία μετά θα κάνουν κάτι διαφορετικό έχοντας χάσει 6 χρόνια από τη ζωή τους? Δεν λέω ότι δεν πρέπει να υπα΄ρχουν παραπάνω θέσεις αλλά ότι αυτές πρέπει να έχουν δίδακτρα, π.χ. θες να σπουδάσεις μουσειολογία, χρειαζόμαστε τον χρόνο 30 μουσειολόγους, μάλιστα, 30 θέσεις για τους 30 πρώτους άνευ διδάκτρων και άλλες 60 αν υπάρχει ζήτηση με δίδακτρα.
Αυτά που γράφεις θα ίσχυαν σε ολοκληρωτικα καθεστώτα, όμως.
Το κράτος δεν μπορεί να ξέρει επακριβώς τις μελλοντικές ανάγκες του ιδίου ή της αγοράς, εκτός αν υποχρεώνεται να προσλαμβάνει όλους τους πτυχιούχους στο δημόσιο.
Επομένως, κάτι λάθος υπάρχει στην ανάλυση που κάνεις.
Η τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι ένα συνταγματικό δικαίωμα στη χώρα μας. Και το κράτος οφείλει να παρέχει τα μέσα για να εκπληρωθεί αυτό το συνταγματικό δικαίωμα στους πολίτες.
Πολλοί διαμαρτύρονται ότι "γεμίσαμε πτυχία" αντί να χαίρονται που το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού έχει μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση, που σε άλλες εποχές φάνταζε υπέρτατος στόχος.
Κανείς δεν είναι υποχρεωμένος να ακολουθήσει το πτυχίο του. Αντίθετα, το πτυχίο αποτελεί εφόδιο σε κάθε είδους εργασία.