ΑΙΝΕΙΑΝ006 Πως τα βλέπεις; Εμένα μου φαίνεται δύσκολο να είσαι σύζυγος εκείνη την εποχή. Λίγα δικαιώματα, πολλές υποχρεώσεις και χίλιες 2 νομικές προστασίες για τη σύζυγο. Και όπως το βλέπω, καλύτερα που λέει ο λόγος να έπαιρνες μια που δεν είχε 2ο βρακί να βάλει παρά μια πλούσιαΣτη διάρκεια ενός γάμου τη διατροφή (nafaka), δηλαδή το κόστος διαβίωσης της συζύγου και των παιδιών αναλαμβάνει αποκλειστικά ο σύζυγος.212 Εκτός από τη διατροφή, ο σύζυγος είναι υποχρεωμένος, κατά τον ιερό νόμο, να εξασφαλίσει το σπίτι που θα στεγάσει τη γυναίκα και τα παιδιά του, καθώς και δύο πλήρη σετ ένδυσης για τη σύζυγό του, ένα καλοκαιρινό και ένα χειμερινό. Όλα τα παραπάνω είναι ευθέως συνδεδεμένα με την οικονομική δυνατότητα του συζύγου.213 Το ποσό που απαιτούνταν για την κάλυψη των παραπάνω εξόδων δεν σημειώνεται στα γαμήλια συμβόλαια των μελετώμενων κωδίκων. Αντιθέτως, στα οθωμανικά σιτζίλ του Καΐρου, της Αλεξάνδρειας και άλλων επαρχιακών ιεροδικείων της Αιγύπτου έχουν καταγραφεί γαμήλια συμβόλαια στα οποία σημειώνεται ρητώς το μηνιαιό ποσό που έπρεπε να δαπανά ο σύζυγος για τις ανάγκες της γυναίκας του.214
Σε περίπτωση διαζυγίου ή θανάτου του συζύγου, το δικαίωμα της συζύγου στη διατροφή συνεχίζεται σε όλη τη διάρκεια της περιόδου αποχής.215 Νομικά ο σύζυγος δεν είναι υποχρεωμένος να καλύψει τα έξοδα για την ιατρική θεραπεία ή τα φάρμακα της γυναίκας του. Κάποιοι νομομαθείς ορίζουν ότι ο σύζυγος επιβαρύνεται με τα έξοδα της γέννας.216 Την εποχή που μελετάμε η γυναίκα που παντρευόταν εγκατέλειπε την πατρική της στέγη και εισερχόταν στο νέο της σπίτι. Τα νέα της καθήκοντα ήταν η γέννηση και η ανατροφή των παιδιών, καθώς και η φροντίδα του συζύγου, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν υπήρχαν γυναίκες που απασχολούνταν, κυρίως στο σπίτι, με επιχειρηματικές δραστηριότητες.217 Παρά τις διαφορετικές απόψεις των νομομαθών των νομικών σχολών, υπάρχει ομοφωνία σχετικά με το δικαίωμα της συζύγου, που ταυτόχρονα αποτελούσε υποχρέωση του συζύγου, για παροχή τροφής, στέγης και ένδυσης, που πρέπει να αντανακλά την οικονομική και κοινωνική κατάσταση του συζύγου. Όποια και αν είναι η οικονομική κατάσταση της νύφης, δεν έχει καμία νομική υποχρέωση να ξοδέψει το παραμικρό για τις καθημερινές της ανάγκες. Η περιουσία που τυχόν φέρνει μαζί της στο γάμο (ακίνητη και κινητή ιδιοκτησία), καθώς και εκείνη που θα αποκτήσει στη διάρκεια του γάμου, θεωρητικά τουλάχιστον, είναι αποκλειστικά δική της.
πηγή:
https://phdtheses.ekt.gr/eadd/handle/10442/45519
!!! DEVELOPMENT MODE !!!
Έγκλημα και τιμωρία στην Οθωμανική αυτοκρατορία
-
Nero
Re: Έγκλημα και τιμωρία στην Οθωμανική αυτοκρατορία
Re: Έγκλημα και τιμωρία στην Οθωμανική αυτοκρατορία
Κάπου στο 1500 περίπου ο Σουλτάνος είχε πάρει από την υπόδουλη Αθήνα μια γυναίκα στο χαρέμι του η οποία καθάριζε για τους συμπατριώτες της υπόδουλους Αθηναίους εξασφαλίζοντας για αυτούς την εύνοια του σουλτάνου και εμποδίζοντας άλλους Οθωμανούς αξιωματούχους να τους καταπιέζουνNero έγραψε: 04 Ιαν 2020, 22:05ΑΙΝΕΙΑΝ006 Πως τα βλέπεις; Εμένα μου φαίνεται δύσκολο να είσαι σύζυγος εκείνη την εποχή. Λίγα δικαιώματα, πολλές υποχρεώσεις και χίλιες 2 νομικές προστασίες για τη σύζυγο. Και όπως το βλέπω, καλύτερα που λέει ο λόγος να έπαιρνες μια που δεν είχε 2ο βρακί να βάλει παρά μια πλούσιαΣτη διάρκεια ενός γάμου τη διατροφή (nafaka), δηλαδή το κόστος διαβίωσης της συζύγου και των παιδιών αναλαμβάνει αποκλειστικά ο σύζυγος.212 Εκτός από τη διατροφή, ο σύζυγος είναι υποχρεωμένος, κατά τον ιερό νόμο, να εξασφαλίσει το σπίτι που θα στεγάσει τη γυναίκα και τα παιδιά του, καθώς και δύο πλήρη σετ ένδυσης για τη σύζυγό του, ένα καλοκαιρινό και ένα χειμερινό. Όλα τα παραπάνω είναι ευθέως συνδεδεμένα με την οικονομική δυνατότητα του συζύγου.213 Το ποσό που απαιτούνταν για την κάλυψη των παραπάνω εξόδων δεν σημειώνεται στα γαμήλια συμβόλαια των μελετώμενων κωδίκων. Αντιθέτως, στα οθωμανικά σιτζίλ του Καΐρου, της Αλεξάνδρειας και άλλων επαρχιακών ιεροδικείων της Αιγύπτου έχουν καταγραφεί γαμήλια συμβόλαια στα οποία σημειώνεται ρητώς το μηνιαιό ποσό που έπρεπε να δαπανά ο σύζυγος για τις ανάγκες της γυναίκας του.214
Σε περίπτωση διαζυγίου ή θανάτου του συζύγου, το δικαίωμα της συζύγου στη διατροφή συνεχίζεται σε όλη τη διάρκεια της περιόδου αποχής.215 Νομικά ο σύζυγος δεν είναι υποχρεωμένος να καλύψει τα έξοδα για την ιατρική θεραπεία ή τα φάρμακα της γυναίκας του. Κάποιοι νομομαθείς ορίζουν ότι ο σύζυγος επιβαρύνεται με τα έξοδα της γέννας.216 Την εποχή που μελετάμε η γυναίκα που παντρευόταν εγκατέλειπε την πατρική της στέγη και εισερχόταν στο νέο της σπίτι. Τα νέα της καθήκοντα ήταν η γέννηση και η ανατροφή των παιδιών, καθώς και η φροντίδα του συζύγου, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν υπήρχαν γυναίκες που απασχολούνταν, κυρίως στο σπίτι, με επιχειρηματικές δραστηριότητες.217 Παρά τις διαφορετικές απόψεις των νομομαθών των νομικών σχολών, υπάρχει ομοφωνία σχετικά με το δικαίωμα της συζύγου, που ταυτόχρονα αποτελούσε υποχρέωση του συζύγου, για παροχή τροφής, στέγης και ένδυσης, που πρέπει να αντανακλά την οικονομική και κοινωνική κατάσταση του συζύγου. Όποια και αν είναι η οικονομική κατάσταση της νύφης, δεν έχει καμία νομική υποχρέωση να ξοδέψει το παραμικρό για τις καθημερινές της ανάγκες. Η περιουσία που τυχόν φέρνει μαζί της στο γάμο (ακίνητη και κινητή ιδιοκτησία), καθώς και εκείνη που θα αποκτήσει στη διάρκεια του γάμου, θεωρητικά τουλάχιστον, είναι αποκλειστικά δική της.
πηγή:
https://phdtheses.ekt.gr/eadd/handle/10442/45519![]()
Αυτή μετά ,έγινε ....καλόγρια και μετά τον θάνατο της θεωρήθηκε μάλιστα και ..Αγία !!
Δεν θυμάμαι αυτή την στιγμή το όνομα της
Re: Έγκλημα και τιμωρία στην Οθωμανική αυτοκρατορία
Σημασια έχει ότι όταν μιλάμε για την Οθωμανική Αυτοκρατορία να έχουμε υπόψη μας ότι ήταν απόλυτη μοναρχία με τα ασιατικά δεδομένα
Αυτό που λέμε ανθρώπινα δικαιώματα και δημοκρατικές ελευθερίες έστω με τα δεδομένα της γαλλικής επανάστασης δεν υπήρχαν ούτε για πλάκα
Και από τα τρία μιλετ το μιλετ των μουσουλμάνων ειχε περισσότερα δικαιώματα και εξουσίες από τα υπόλοιπα
Αυτά ως αντικειμενικές και αμερόληπτες παρατηρήσεις χωρις εθνικιστικούς σημερινούς φανατισμους
Αυτό που λέμε ανθρώπινα δικαιώματα και δημοκρατικές ελευθερίες έστω με τα δεδομένα της γαλλικής επανάστασης δεν υπήρχαν ούτε για πλάκα
Και από τα τρία μιλετ το μιλετ των μουσουλμάνων ειχε περισσότερα δικαιώματα και εξουσίες από τα υπόλοιπα
Αυτά ως αντικειμενικές και αμερόληπτες παρατηρήσεις χωρις εθνικιστικούς σημερινούς φανατισμους
-
Nero
Re: Έγκλημα και τιμωρία στην Οθωμανική αυτοκρατορία
Yochanan γύρνα πίσωΠερισσότερο συνηθισμένη είναι η περίπτωση όπου διώκονται συλλήβδην εγκλήματα όχι κατά της ηθικής, για να το πούμε έτσι, αλλά κατά της ζωής και της περιουσίας των φιλήσυχων πολιτών. Το 1578 λόγου χάριν "κάποιοι κλέφτες και κακοποιοί" (bazı hırsuz ve ehl-i fesad) πετούν πέτρες τη νύχτα στα σπίτια και "αφήνουν χαρτιά" (μια κάπως σκοτεινή έκφραση που σημαίνει μάλλον απειλητικά σημειώματα)5 σε διάφορα μέρη και τζαμιά σκορπίζοντας το φόβο (gice ile evlere taşlar atub ve mahallât ve mesacide kâgıdlar bıragub tahvif eyledikleri)· δίνεται λοιπόν διαταγή να κατασκευαστούν πύλες σε κάθε συνοικία (mahalle kapuları), έτσι ώστε να μην έρχονται κλέφτες από άλλες συνοικίες και να μην μπορούν να διαφύγουν από τις περιπολίες.6 Ένα χρόνο αργότερα, σύμφωνα με ένα διάταγμα που απευθύνεται στους καδήδες της Ισταμπούλ, του Γαλατά και του Σκούταρι, παρατηρείται γενικότερη έξαρση της εγκληματικότητας στην πρωτεύουσα: άγνωστοι μπαίνουν σε σπίτια, σκοτώνουν ανθρώπους και λεηλατούν τα αγαθά. Για το λόγο αυτό διατάσσεται να οριστούν εγγυητές για όλους τους κατοίκους της πόλης, συμπεριλαμβανομένων όσων μένουν σε χάνια ή σε ξενώνες, καθώς και να εκδιωχθούν όσοι ήρθαν από τις επαρχίες και οι άεργοι (bilcümle manavgadlar ve eğer çiftbozanı ve eğer bikâr ve eğer sayir ecnas-i muhtelifedir giru .7
Η περίπτωση αυτή υποδεικνύει ένα πιθανό ανάλογο των "περιπλανώμενων αλητών και δυνάμει εγκληματιών" των ευρωπαϊκών πόλεων: τους εσωτερικούς μετανάστες ή çift-bozan, για τους οποίους μιλήσαμε στο πέμπτο κεφάλαιο. Η σύνδεση των ανθρώπων αυτών με την εγκληματικότητα διατρέχει μια σειρά σχετικές διαταγές, από το 1567, λίγο μετά από την εκκαθάριση του Εγιούπ που αναφέραμε,8 μέχρι το 1731, οπότε εξορίζονται συλλήβδην οι Αλβανοί από την πρωτεύουσα (ύστερα από μια εξέγερση όπου είχαν πρωτοστατήσει ομοεθνείς τους).9 Το πιο εντυπωσιακό όμως παράδειγμα συλλογικής ενοχοποίησης χρονολογείται στο 1528, όταν κάποιοι άγνωστοι μπήκαν σε ένα σπίτι στην περιοχή του τζαμιού του σουλτάνου Σελήμ, το λεηλάτησαν και σκότωσαν όσους ήταν μέσα. Όπως διηγείται ο ιστορικός Nişancı Celâlzâde Mustafa, δεν κατέστη δυνατόν να βρεθούν οι υπαίτιοι· στο τέλος, οι υποψίες έπεσαν στους "περιφερόμενους και αλιτήριους εργένηδες, που ασχολούνταν με την κατασκευή κεριών ή εργάζονταν ως μεροκαματιάρηδες" (gündüz ırgatlık ve mumculuk etmek suretiyle bekâr olan gezende levend-i pür-gezend), οπότε και συνελήφθησαν σε αγορές και ταβέρνες οκτακόσιοι τέτοιοι άνεργοι και άεργοι άπιστοι (bîkâr ve bîsan'at levendlik üzere olan kefere), οι οποίοι εκτελέστηκαν στα μέρη όπου συγκεντρώνονταν. Σύμφωνα με τον ιστορικό, το περιστατικό τρομοκράτησε τους κακοποιούς και για πολύ καιρό δεν ξαναπαρουσιάστηκε τέτοιο έγκλημα.
Ο İbrahim Peçevi, ο οποίος διηγείται σχεδόν έναν αιώνα μετά το ίδιο γεγονός, μιλά για "άεργους (ή: εργένηδες) Αλβανούς που γύριζαν τα παζάρια της πόλης δουλεύοντας μεροκάματο" (ırğâdlık ile esvâk-i şehri devr iden bî-kâr [bekâr?] arnavud kısmından), ενώ ως συλληφθέντες αναφέρει ψωμάδες, κηροποιούς, μαλάκτες, μάγειρες, ξυλοκόπους και εν γένει άεργους (etmekçi ve mumcı ve dellâk ve aşçı ve odun yarici kısmından ve bil-cümle bî-kâr makulesinden).10
https://www.didaktorika.gr/eadd/handle/10442/14860
-
Nero
Re: Έγκλημα και τιμωρία στην Οθωμανική αυτοκρατορία
Since Byzantine times a part of Galata had served as the red-light district of Constantinople. Evliya Çelebi counted 200 taverns by the sea in a place called Orta Hisar(MiddleWall)incGalataand 1,060 taverns allover Istanbul. They wereoperated by6,000 non-Muslims. He also counted eighthundred itinerant wine sellers who did not haves hops.Evliya Çelebi described three hundred different kinds of wine sold in more than one thousand taverns in greater Istanbul.Rakı( a type of liquor) and the Mavuze wine were the most popular drinks and were available in more than four hundred taverns.Drinking and taverns had spread all over Istanbul,but only in the taverns of Galata did Evliya Çelebi witness pimps,dancers,and prostitutes committing thousands of “sinful acts” in these “dens of vice” that housed six hundred “lewd men.” It is clear from his account that both male and female prostitutes were available in Galata taverns. Since the shari’a placed a ban on drinking and the sale of wine to Muslims, non Muslims operated taverns,but Ottoman officials and tax farmers collected taxes on the importand sale of wine.Tavern operators had their own association inIstanbul in the late seventeenth century. The Ottoman authorities left this aspect of non Muslim activity intact in Galata as long as tavern keepers paid taxes and did not sell to Muslim clients.The tax on taverns and alcoholic drinks may have included a tax on prostitution since n oseparate record for taxes on prostitution during the early modern period exists.
-
Nero
Re: Έγκλημα και τιμωρία στην Οθωμανική αυτοκρατορία
Οι χριστιανοί λέει είχαν στην κατοχή τους όλες τις ταβέρνες και τα (δηλωμένα)μπουρδέλα της Πόλης...goes to show you. Φαντάζομαι πως θα ένοιωθε ένας φιλήσυχος μουσουλμάνος νοικοκύρης μ'αυτή την κατάσταση 
Re: Έγκλημα και τιμωρία στην Οθωμανική αυτοκρατορία
Οι Οθωμανοί είχαν αφήσει το εμπόριο και τέτοιες αξιοπρεπείς εργασίες στους Ρωμιούς και αυτό ήταν ένα από τα αίτια της παρακμής από δικής τους πλευράς της Οθωμανικής αυτοκρατορίαςNero έγραψε: 06 Ιαν 2020, 21:53 Οι χριστιανοί λέει είχαν στην κατοχή τους όλες τις ταβέρνες και τα (δηλωμένα)μπουρδέλα της Πόλης...goes to show you. Φαντάζομαι πως θα ένοιωθε ένας φιλήσυχος μουσουλμάνος νοικοκύρης μ'αυτή την κατάσταση![]()
Που ενώ τα πρώτα διακόσια χρόνια ήταν μπροστά , μετά με την αλλαγή των ιστορικών συνθηκών και με την ακμη της αστικής τάξης αυτοί έμειναν πίσω
- Eθνικοκοινωνιστης
- Δημοσιεύσεις: 46396
- Εγγραφή: 05 Μάιος 2018, 12:13
Re: Έγκλημα και τιμωρία στην Οθωμανική αυτοκρατορία
σωγαμπρος? 
"Καλύτερα να φορέσω το κράνος του Κόκκινου Στρατού παρά να φάω χάμπουργκερ στα mc Donald's"
Αλαιν ντε Μπενουα
Αλαιν ντε Μπενουα
-
Nero
Re: Έγκλημα και τιμωρία στην Οθωμανική αυτοκρατορία
για τον καταπιεσμένο ματάκια στο χαμάμ, τίποτα;
- Eθνικοκοινωνιστης
- Δημοσιεύσεις: 46396
- Εγγραφή: 05 Μάιος 2018, 12:13
Re: Έγκλημα και τιμωρία στην Οθωμανική αυτοκρατορία
white sharia και ετσ'?
"Καλύτερα να φορέσω το κράνος του Κόκκινου Στρατού παρά να φάω χάμπουργκερ στα mc Donald's"
Αλαιν ντε Μπενουα
Αλαιν ντε Μπενουα
Re: Έγκλημα και τιμωρία στην Οθωμανική αυτοκρατορία
ΑΙΝΕΙΑΝ06 έγραψε: 06 Ιαν 2020, 22:15Οι Οθωμανοί είχαν αφήσει το εμπόριο και τέτοιες αξιοπρεπείς εργασίες στους Ρωμιούς και αυτό ήταν ένα από τα αίτια της παρακμής από δικής τους πλευράς της Οθωμανικής αυτοκρατορίαςNero έγραψε: 06 Ιαν 2020, 21:53 Οι χριστιανοί λέει είχαν στην κατοχή τους όλες τις ταβέρνες και τα (δηλωμένα)μπουρδέλα της Πόλης...goes to show you. Φαντάζομαι πως θα ένοιωθε ένας φιλήσυχος μουσουλμάνος νοικοκύρης μ'αυτή την κατάσταση![]()
Που ενώ τα πρώτα διακόσια χρόνια ήταν μπροστά , μετά με την αλλαγή των ιστορικών συνθηκών και με την ακμη της αστικής τάξης αυτοί έμειναν πίσω
υπηρχαν μονο γιατι οι ευρωπαιοι εριχναν τις δυναμεις τους στις νεες περιοχες που ανακαλυπταν. αυτοι απηχαν απο ολα αυτα.
αυτη η αυτοκρατορια ειχε σοβαρο ελλειμμα πολιτισμου και τεχνογνωσιας και για αυτο δεν ηταν ανταγωνιστικη
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
- 0 Απαντήσεις
- 161 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Ίακχος
-
- 111 Απαντήσεις
- 2577 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Εμπεδοκλής
-
- 103 Απαντήσεις
- 2641 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Ληστοσυμμορίτης
-
- 926 Απαντήσεις
- 17996 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από nick



